فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های صریح خانم دکتر سهیلا صادقی در حضور رهبر معظم انقلاب:
درگیریهای دانشگاه تهران پیرامون حجاب نشان میدهد برخی مسئولین حساسیت لازم را نشان نمیدهند غافل از اینکه اگر چیزی به اسم جمهوری اسلامی و ارزش های آن نباشد هیچ دلیلی برای مسئولیت و مدیریت حضرات وجود ندارد.
@tollabolkarimeh 🌷
نظرات علما و مراجع درباره رهبر معظم انقلاب
🔴 با گذشت سیامین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، سی سال از رهبری و زعامت حضرت آیتالله #خامنهای میگذرد، سالهایی که پر از توطئه دشمنان و سنگاندازی برخی کینهورزان داخلی بوده است. به همین مناسبت بخشی از نظرات تمجیدی و حمایتی مراجع عظام تقلید از رهبری معظم انقلاب را مرور و بازخوانی کردهایم:
مرحوم آیتالله فاضل لنکرانی: حمایت از مقام رهبری امروز واجبتر از زمان امام (ره) است ایشان ستون خیمه مرجعیت است اگر ایشان نبود ما هم نبودیم.
آیتالله وحید خراسانی: من به آیتالله خامنهای ارادت کامل دارم.
آیتالله مکارم شیرازی: اگر مقام معظم رهبری حرمت نداشته باشد، هیچکدام از ما ایرانیها حرمت نخواهیم داشت. تبعیت از حکم حکومتی ولیفقیه بر مراجع تقلید هم واجب است.
آیتالله سیستانی: امروز آبروی اسلام وابسته به آبروی ایران است و آبروی جمهوری اسلامی وابسته به آبروی آیتالله خامنهای است.
آیتالله صافی گلپایگانی: چه کسی را بهتر از ایشان داریم که با تمام وجود مقابل دنیای زورگو و بیمنطق ایستاده و دنیا هم از ایشان حساب میبرد و ما باید او را کمک کنیم.
آیتالله نوری همدانی:خامنهای کوثر است، دشمن او ابتر است.
علامه آیتالله حسن زاده آملی: گوشتان به دهان رهبر باشد، چون ایشان گوششان به دهان حضرت حجت است.
همچنین نقل است که روزی علامه جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب میکنند، آقا ناراحت شده و به علامه میفرمایند این کار را نکنید علامه میفرمایند اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمیکردم.
@tollabolkarimeh 🌷
💢آیتالله خویی با ادله فقاهتی قائل به تصدی فقیه بود
✔️حجتالاسلام والمسلمین ذبیحالله نعیمیان، عضو گروه فقه سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع):
🔹مرحوم آیتالله خویی با ادله اجتهادی به سبب نگاه خاصی که به رجال داشت، موضوع #ولایت_فقیه را نمیپذیرفت، ولی با ادله فقاهتی قائل به تصدی فقیه بود. به همین دلیل میگفت فقیه باید عهده دار جامعه اسلامی باشد، غیر فقیه نمیتواند چنین تکلیفی داشته باشد و تصرفات غیر فقیه جایز و نافذ نیست.
🔹بحث ولایت مطلقه فقیه را به دو صورت میتوان در سخنان فقهای گذشته سراغ گرفت؛ نخست، تصریحات فتوایی بر عمومیت و اطلاق ولایت فقیه که پس از شیخ مفید مطرح شده است. دوم، کنار هم قرار دادن مطالب جزئی که درباره ولایت فقیه در ابواب مختلف فقه توسط فقها مطرح شده است.
🔹موضوع ولایت فقیه در تمامی ابواب فقه بیان شده و تمسک شده است. اگر این مطالب را کنار هم قرار دهیم ولایت مطلقه فقیه اثبات میشود. این امر را می توان در کتاب فقیهان امامی و عرصههای ولایت فقیه دید.
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔹آیت الله #حائری_شیرازی رحمت الله علیه🔹
🔸#رهبری، ذوب در ولایت الهی است🔸
وقتی کسی که در ولایت الهی ذوب نشده، زمامدار میشود. مشکل پیدا میشود. شما میپرسید مگر این رهبر ما ذوب شده در ولایت الهی است؟ من میگویم بله! من شهادت میدهم!
یک ماه قبل از رحلت امام برای کاری به دفتر ایشان رفتم. گفتم دوره ریاست جمهوری شما دارد تمام میشود، شما بعدازآن چهکار میکنید؟ گفتند: «حوزه، میروم قم و آخوندی میکنم. بعد مثلاینکه چیزی یادش آمده باشد گفت: البته مگر اینکه امام نهیام کنند. من بعد از ریاست جمهوری اگر امام به من بگویند برو مسئول عقیدتی سیاسی ژاندارمری یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان بشو؛ تردید نمیکنم»!
فکرش را کنید! رئیسجمهور آماده باشد که اگر به او بگویند عقیدتی سیاسی ژاندارمری یک روستای سیستان بلوچستان بشو، برود. میدانید روستاهای سیستان و بلوچستان چقدر خطرناک است برای کسی که قبلاً رئیس جمهور بوده؟ اما میگوید برای رفتن «تردید نمیکنم»! خود را برای «صفر» آماده میکند؛ برای «هیچ». میرود برای «صفر شدن» و ناگهان سر از «رهبری» در میآورد. تمام مسائل خلقت همین است. کسی که تردید در صفر شدن نکند، تردید در «فنا» نکند، «باقی» میماند. هرکس تردید در فنا کرد، فانی میشود و هرکس تردید در فانی شدن نکرد، باقی میماند، راه بقاء فناست!
راضی بودن در برابر امر امام به معنای «ذلت باطنی» است و «ذلت باطنی» مهارکنندهٔ «عزت ظاهری» است. وقتی «ذلت باطنه» اینگونه است، «عزت ظاهره» برای انسان خطرناک نیست. عزت رهبری به اندازهای است که مردم او را در موقع نماز دعا میکنند و جایگاه او نشان از عزت بالای اوست. این عزت ظاهری بالا، ذلت باطنی به اندازهٔ خودش میخواهد که بتواند آن را مهار کند و الّا تعادلش بر هم میخورد. ذلت باطنی و احساس مسئولیت رهبری بالا بوده و به همین دلیل برای رهبری انتخاب شد.
هشت سال ریاست جمهوری رهبری از نوع شش هزار سال عبادت ابلیس بود و قبول امر امام برای رفتن به سیستان و بلوچستان به عنوان نماینده ولی فقیه در ژاندارمری از نوع سجده بر آدم.
این رهبر، ذوب است؛ ذوب در ولایت الله است که اینطوری به سر خودش میآورد و آن طرفش را دیگر نگاه نمیکند. این، آتش در دست نگه داشتن بعد از ریاست جمهوری است. شما دو تا درس لمعه بگیر، بعد بیا دو تا درس معالم بگیر، بعد بیا درس جامع المقدمات (اولین درس حوزوی) بگیر. ببین در وجودت چه رذالتی پیش میآید؟! میگوید من این هستم. میگوید مسئولیت عقیدتی سیاسی ژاندارمری، آن هم یکی از روستاها، آن هم مال سیستان و بلوچستان را حاضرم قبول کنم و تردید هم نمیکنم! این آتش است که در دست نگه میدارد. این انسان وقتی که زمامدار میشود، ماشین نظام میشود؛ ماشینِ ترمزدار؛ لا یأخذه فی الله لومه لائم: ملامت رویش اثر نمیگذارد.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره مسعود بهنود (روزنامه نگار فراری) از اوریانا فالاچی و دو مصاحبه متفاوتش با شاه و امام خمینی (ره)
@tollabolkarimeh
💎 مزایای استفاده از جلسات صوتی (نرم افزار و سی دی)
استاد عبدالرسول #عبودیت:
امروز اشخاص میتوانند با استفاده از امکانات سختافزاری و نرمافزاری عصر حاضر، در هر مکان و زمانی از محضر هر استادی بهره گیرند.
با وجود چنین امکاناتی، میتوان از راه لوحهای فشرده بهترین درسها را از بهترین استادانی گرفت که چه بسا دیگر درس مورد نظر را تدریس نمیکنند.
در این صورت اگر شیوه درس دادن استاد مورد پسند نبود، میتوان بدون رودربایستی و تعهد اخلاقی، سراغ استاد دیگری رفت.
حسن همراهی مجازی با استاد، استفاده از وقت هایی است که در حوزه از بین میرود.
حدود دو سوم از سال -پنج شنبهها، جمعهها، وفیات، اعیاد، روزهای بین ایام تعطیل، ماه رمضان، پانزده روز از محرم، پانزده روز از صفر، عید نوروز، تابستان - #حوزه_علمیه تعطیل است
و حدود ۱۲۵ روز درس خوانده میشود.
اگر شخص، جمعهها را به فعالیت غیر درسی اختصاص دهد که ضروری هم است و حدود ۲۰ روز از سال را برای مسافرت، خالی از درس بگذارد،
۲۹۰ روز باقیمانده را میتواند از طریق سیدی، بدون حضور استاد و هم مباحثه درس بخواند
و اگر روزی یک درس بخواند، در یک سال، به اندازه حجم درسی بیشتر از دو سال و نیم تدریس رسمی حوزه را بدون احساس خستگی و فشار خواهد خواند.
اگر وقت هایی که در ترافیک فعلی تلف میشود، دیر آمدن استاد، گپ زدن قبل و بعد از کلاس و گرفتاریهای مالی طلبه که ممکن است هجرت از زادگاهش را با مشکل مواجه سازد نیز در نظرگرفته شود، بهتر بودن روش مجازی بر حضور فیزیکی نزد استاد روشنتر میشود.
البته حضور نزد استاد صاحب نفس که اخلاقاً مهذب باشد، مانند مرحوم #امام_خمینی رحمةالله علیه ، علامه #طباطبایی رحمةالله علیه، حضرت آیت الله #بهجت رحمةالله علیه مؤثر و پربرکت است ولی الان چنین استادانی یا نیستند و یا کمتر در دسترس هستند.
@tollabolkarimeh 🌷
🌀 دو رویکرد سیاسی روحانیت و پیامدهای آن
📝 علت اصلی روحانیت ستیزی
🖋 هادی چیتساز
🔹 در صدساله اخیر، همواره دو چهره از روحانیت در سیاست وجود داشته، که نتیجه یکی محبوبیت بوده و دیگری ستیز با روحانیت.
🔹 شهید مدرس، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری مصداق روحانیونی هستند که سیاست را با هدایتگری شروع کردند و وقتی وارد کارهای اجرائی شدند، سادگی و زهد بیشترشان الگوی سیاست پاک بود. ایشان سیاست را برای خدمت به مردم میخواستند، نه برای مقام و شهرت و پرکردن جیبشان. امروز نیز بسیاری از طلاب که وارد سیاست میشوند، پیرو همین مکتب هستند و از پلیدیهای سیاست به دورند.
🔹 اما آخوندهای سیاستزدهای هم بوده و هستند که لباس روحانیت آلت دستشان برای بازی در سیاست است. قبل از انقلاب، «آخوندهای درباری» بودند و امروز سکولارها و لیبرال مسلکها هستند. در حکومتی وارد سیاست شدهاند که نظریه «دیانت عین سیاست» بر آن حاکم است، اما در سیاست بر اساس «جدایی دین از سیاست» عمل میکنند و در فرهنگ غربزدهتر از غربیها هستند. جیبی دارند که فقط در سیاسیبازی پر میشود. پدیده «آقازادگی» و عمامه به سرهای «هنوز غوره نشده مویز شده»، میوه شوم همین رویکرد است.
این دو رویکرد، چند وظیفه برای مردم و مدیریت حوزه ایجاد میکند:
🔹 وظیفه مردم این است که گذشته و حال این دو جریان و مصادیقش را بشناسند، تا در بزنگاههای سیاسی، انتخابی صحیح داشته باشند. نمیتوان سکولارها را انتخاب کرد و انتظار تحقق شعارهای اسلام ناب را داشت.
اما علما و مسئولان حوزوی دو وظیفه دارند:
🔹 اولا طلابی تربیت کنند که پیرو مکتب امام(ره) باشند، نه سکولار و غربزده. واقعیت آن است که برخی از مدارس سطح مقدمات، و برخی نشستها، مارهای خوش خط و خال در آستین حوزه پرورش میدهند.
🔹 ثانیا، آخوندهای سکولار و سیاست زده را منزوی کنند. متأسفانه امور صیانتی حوزه ظاهرا فقط برای طلاب غیر مشهور تأسیس شده، حال آنکه وظیفه اصلیش، بررسی عملکرد آخوندهای مشهور است. اگر طلبه گمنامی در قهوهخانهای رؤیت شود، امور صیانتی حوزه او را احضار کرده و بعد از تذکر اول، مرتبه دوم خلع لباسش میکند؛ چون خلاف مروت عمل کرده و چهره روحانیت را تخریب میکند. اما نسبت به آخوندهایی که سیاست را به ابتذال میکشند، امور صیانتی هیچ موضعی نمیگیرد. ازاینرو، آخوند فاسد هم هیچ نهادی را مانع رفتار خود نمیداند. به راستی، کدام تخریب بیشتری دارد، طلبهای در قهوهخانه، یا آخوندی که در منصب اجرائی خائنانه و سکولار عمل میکند؟
🔹 اگر در این سالها گاهی مردم با طلاب ستیز میکنند، علت اصلیش عملکرد همین قشر است، که با ارتباطات و پارتیبازی، اعتبار روحانیت را لکهدار میکنند. این رویکرد، اگر در آینده نزدیک ریشهاش سوزانده نشود، تخریبهای غیر قابل جبرانی خواهد داشت.
به نقل از مناهج
#دقت و #درنگ
#مباحثه
@tollabolkarimeh 🌷
جمعآوری قایقهای شخصی و برخورد با نابهنجاری در حریم سد لفور
🔹پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب مازندران با حضور نیروهای انتظامی، جمعآوری قایقهای شخصی و برخورد با نابهنجاری در حریم سد لفور آغاز شده است.
🔸از صبح روز گذشته در فضای مجازی اخباری مربوط به تصاویر مبتذل از برخی افراد در سد لفور سوادکوه شمالی در رسانههای مجازی دست به دست شد.
@tollabolkarimeh 🌷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نمونه_سوال
#منطق۱_و_۲
@tollabolkarimeh 🌷
1525512107منطق3پ2.pdf_1395-9-6-19-58.pdf
121.9K
#نمونه_سوال
#منطق_۳
@tollabolkarimeh 🌷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نمونه_سوال
#منطق_۳
@tollabolkarimeh 🌷
1525512107منطق3پ2.pdf_1395-9-6-19-58.pdf
121.9K
#نمونه_سوال
#منطق_۳
@tollabolkarimeh 🌷
منطق 2 - ارتقایی - 88 کلید.pdf.pdf
97.2K
#نمونه_سوال
#منطق_۳
@tollabolkarimeh 🌷
🔻اندر احوالات بنده و امتحانات
#صرفا_برای_لبخند
الیوم بالاخره بعد از سپری شدن ماه مبارک رمضان و البت سپری شدن بهانههای بنده برای درس نخواندن، تصمیم گرفتیم کمر همت بسته و به هر لطایفالحیلی که شده مشغولیاتالذهن را از خود دور ساخته و به مطالعه دروس فخیمه مشغول گردیم، پس به ناچار به سراغ کتب درسی رفته و یکی را برداشته و در نقطهای از خانه جلوس فرموده و ذهن مبارک را به کتاب مشغول ساختیم!
ده دقیقه بعد: خستگی چنان بر اعضا و جوارح غالب گردید که گویی ما را در هاون سنگی انداخته و خوب نرم و نَهول نمودهاند پس به ناچار دستها را به غایت از هم باز کرده و چنان کش و قوسی به خود دادیم که از صدای ترق و ترق استخوانها و مفاصل، خود نیز حیرت نمودیم!
چند ثانیه بعد: به ناگه توجهمان به قسمتی از فرش جلب گردید که انبوهی از آشغالیجات در آن نقطه جمع شده بود، پس با کف دست مشغول به جمع آن گشتیم و چون این کار به مذاقمان خوش آمد، در دیگر قسمتها نیز تکرار نمودیم تا اینکه تپهای از خرده آشغالیجات در کنار کتابمان جمع گردید و با خود اینگونه توجیه فرمودیم که البّته این کار لازم بود وگرنه بیدرنگ مورچگان را به این نقطه میکشاند!
پس کتاب را برداشتیم که دیگر با جدّیت درس بخوانیم ولی گویا مغز نداشته ما را با سرب اندودیده بودند که هیچ در کلهمان فرو نمیرفت، پس بالاجبار(خواهشا درک بفرمایید) کنترل جعبه جادو را برداشته و مشغول به عوض کردن پی در پی کانالهای بیخاصیّت آن گشتیم و چون چیزی عاید نگشت ذهنمان که در این گونه موارد بسی خلاق عمل مینماید، توجه را به خودِ کنترل معطوف داشت که بسیار کثیف گشته بود، به سرعت سنجاق قفلی پیدا کردیم و با سر تیزش شروع به تمیز کردن و خارج کردن خرده ریزهها از زیر کلیدها نمودیم (حتما امتحان کنید، بسیار مفرح و سرگرم کننده است!) و البت که خود پروژهای دقیق است و کم از خواندن کتابهای سخت درسی نیست!
ده دقیقه بعد: اکنون دیگر خسته و مانده گشتهایم و خواب در چشمان ترمان میشکند، یا باید کابوس امتحان را فراموش کرده و رویای شیرین صبحگاهی را بر آن مرجّح بداریم و یا باید برای خود چای یا قهوهای دم کنیم تا خستگی بیش از حد درس خواندن، اندکی زائل گردد.
در هر حال شما را به خدای میسپاریم و این نصیحت را از خواهر جانتان بپذیرید که:" انقدر درس نخوانید دیگر، بس است خود را کشتید، خدا به داد دل اطرافیانتان برسد!!"
پ ن: نهول(با فتح نون)، در گویش خراسانی به معنای کوفته شدن میباشد.
✍به قلم #زهره_ابراهیمنیاخانیکی
@tollabolkarimeh