eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چگونه شیطان در نطفه انسان تأثیر می‌گذارد؟ 🔹 پرهیز از زندگی کردن و به یاد آوردن خیالات ناپسند 🔹 اینکه گفته می شود در فلان افراد سهیم بوده است، به معنای جنبه فیزیکی او نیست، بلکه به جهت خیالات ناپسند افراد به هنگام مناسبات خود می باشد. ⚠️ چه مقدار از ذهن زنان و مردان جامعه، از آکنده است؟ 📌 هیچ کس برآوردی ندارد. ⚠️ چه مقدار از نوجوانان دختر و پسر امروز، اسطوره ها و الگوهای فوتبالی، هنری، سینمایی و ... را در ذهن و خیال خود دارند؟ و با اینها مناسبات جنسی دارند؟ و خودارضایی جنسی می کنند؟ 📌 هیچ کس برای این برآوردی ندارد. 🔹 غالباً بر این باورند که اینها حرفهای مگو است و نباید به دنبال آن رفت. 🔹 اما این یک استراتژی است. ⚠️ افراد وظیفه دارند که مراقب خود و مناسبات خود باشند. 🔹 محل شکاف وحی الهی و شیطانی همین جا است. 🔹 هر پدیده ای در عالم خداست و یک و معیار برای همه چیز دیده است و خط کش و در اختیار ما قرار داده و به ما داده است. 👤استاد https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 🔸 ، مجموعه ای چهار جلدی درباره و است و از گفتگوهای تلویزیونی حجت الاسلام والمسلمین گرفته شده است. 🔸 این دوره چهار جلدی به ترتیب در چهار موضوع مهم «»، «دوران و آغاز »، «» و «» به سؤالات جوانان پاسخ داده است. 🔸 بارزترین خصوصیت این اثر آمیختگی مباحث آن با علوم روز دنیا از جمله و است که با رایحه خوش همراه شده و به مخاطب مسلمان اطمینان می دهد که برای رفع مشکلات زندگی خود و ارتقای آن راه درست را برگزیده است. 1️⃣جلد اول به مباحثی همچون «ضرورت ازدواج»، «روابط پیش از ازدواج»، «سن مناسب ازدواج»، «موانع و آسیب های ازدواج»، «ازدواج های خاص» و به طور کلی صفر تا صد موضوعاتی که ذهن قشر را درگیر خود کرده، می پردازد. 2️⃣دومین جلد این مجموعه به سؤالات مربوط به دوران عقد پاسخ گفته که مهمترین فایده آن، آماده کردن برای آغاز یک عمر زندگی مشترک است. 3️⃣در جلد سوم نگارنده به سراغ مباحث جدی تری رفته و از سخن گفته است. 4️⃣پس از بیان تمام این مسائل، نوبت به سؤالات درباره می رسد که جلد چهارم به همین موضوع اختصاص دارد. 🔸 جهت سفارش کتاب و : @sefaresh_ketab https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻 مانند غذا خوردن است، 🔻هر چیزی را ببینی، گویی آن را میل می‌کنی. 🍃🍂خدا فرموده است: انسان باید به طعام خود کند. 🔻یعنی ببیند چه چیزی وارد روحش می‌شود. 🌺 دیدن، عبور صحنه‌ها از مقابل ما نیست؛ 📌 هر چیزی را می‌بینیم، با همۀ آلودگی‌ها و پاکی‌ها، وارد ما می‌شود و به سادگی بیرون نمی‌رود. https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/3) : ✍️تفاوت با چیست؟ 🧐 💢 غرب سعی می کند با روش هایی روان شناسانه، افراد را در مقابل خود، خودباخته کند. تبلیغات می تواند "آمریکایی بودگی" یا "غربی بودگی" را ایجاد کند. در واقع اتوپیای مورد اشارۀ تبلیغ "غربی بودگی" برای دیگر جوامع است و "غربی بودگی" مفهومی متفاوت از "غربی شدگی" است. 🤔🙄 💢 در "غربی شدگی" فرد با دیگری (غرب) یکی می شود؛ یا به‎ عبارت دیگر از نظر تفکر و رفتار، قابل تمییز با غربی ها نیست؛ اما در مفهوم "غربی بودگی" خواستِ "غربی شدن" نهفته است؛ یعنی فرد، غربی نمی شود و همیشه تمایزپذیر است. 🤨🤔🧐 💢 به عبارت دیگر می کند و بنابراین، یک دوگانگی فرهنگی به وجود می آورد که منجر به تشدید در جامعه می شود. یکی از معضلات از خودبیگانگی و در سطح ملی، از بین رفتن و بیگانه پرستی است. 😲😔 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/4) : ✍️ آیا در غرب، نظارتی بر رسانه ها نیست؟ (1) 🧐 💢 تقریباً هیچ شبکۀ تلویزیونی برای کشورهای اتحادیۀ اروپا، برای مخاطبین خارج از مرزهای آن، و پخش برنامه ندارد. به عنوان مثال، هیچ شبکه ای در ، برای مخاطبین فرانسوی در ، برنامه تولید و پخش نمی کند. 😳🤨 💢 با بررسی برنامه هایی که در شبکه های تلویزیونی آمریکا پخش می شود، می توان گفت تقریباً تمام برنامه ها و فیلم ها محصول هالیوود هستند. 🧐🤔😦 💢 در کشورهای اروپایی، برای رسانه¬ها دقیقی با جزئیات کامل در برنامه سازی، تولید، پخش و سانسور وجود دارد. در آمریکا نیز، "" (FCC )، مسئول تعیین و بر سانسور در رسانه ها است. 😠🧐 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی و هشتمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398 💬 نشستی صمیمی با زوج جوان روسی تازه مسلمان 👥آقای دکتر نیکی تال، پژوهشگر و دانشجوی مقطع پسادکتری دانشگاه تربیت مدرس و سرکار خانم داریا فیودوروا دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه مسکو 💢 این زوج اخیراً (21 دی ماه 1398) در دانشگاه تربیت مدرس، با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شدند و مراسم ازدواج آنها با حضور مسئولان دانشگاه برگزار شد. ⏰ زمان: سه شنبه 8 بهمن ساعت 12:00 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا 💢 به دلیل محدودیت حضور آقای دکتر نیکی تال و همسر ایشان در شهر مشهد مقدس و تعطیلی روز چهارشنبه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، استثنائاً این هفته سه شنبه ساعت 12 برگزار خواهد شد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
⁉️ امری است یا ؟! ✅طبیعتاً پوشش ما در حریم شخصی و خصوصی، مانند منزل، امری شخصی می باشد (البته به استثنای تراس و پشت بام) ✅اما پوشش در اجتماع و جامعه، متفاوت است. تمام اعمال ما در جامعه تأثیرات مثبت و منفی بر جای می گذارد. ✅پس به مربوط می‌شود نه مسائل شخصی. ✅جوانان مجرد زیادی هستند که با دیدن این بدحجابی ها و بی حجابی ها دچار ها و هایی می شوند و گاهی با رفتارهایشان، باعث به خطر افتادن جامعه می شوند. 💎 داناتر و عالم تر از هر کسی بوده و نسبت به بندگان خودش نیز، بسیار و رئوف است. بنابراین تسلیم باشیم، تا بتوانیم بهتری را بسازیم. 📝دکتر (روانشناس و استاد دانشگاه) https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با وجود تمام مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و ...، اگر قابلیت تربیت چنین را دارید، حیف است که نکنید و یا صاحب نشوید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻 گزارش نشست "راه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی" 👤حجت الاسلام : 🔹سبک زندگی جریانی به معنای حرکت و پویائی است و فقط یک جاده نیست؛ این بر اساس حاکم بر جامعه شکل گرفته و دارای و مبانی است. 🔹سبک زندگی امروزی از نوع جهان بینی فرد خارج شده و در واقع جریان سبک زندگی امروزی، بطن و متن زندگی افراد را شکل می‌دهد. بدین معنا که زندگی را می‌سازد و همانطور که اعتقادات را می‌سازد. 🔹همچنین ممکن است سبک زندگی، جامعه را تحت الشعاع قرار دهد و با جابجایی افراد، پایه‌های اعتقادی آنان در سبک زندگی ‌کند. 👤حجت الاسلام : 🔹در شرایط فعلی کمتر به پژوهش‌های پرداخته شده است و کمتر نهاد‌های دینی و فضای علوم انسانی، به سمت ارائه پژوهش‌های الگو و مدل سوق داده می‌شوند. 🔹در سبک زندگی غربی، همه چیز در حال تبدیل شدن به است و فرهنگ و دین و آموزش و پرورش و همه اجزای فرهنگ در حال کالائی شدن است. 🔹از آنجا که جامعه امروز همه چیز را در می‌بیند، سبک زندگی اسلامی از این رقابت و عرضه فرهنگ به صورت کالا، عقب می‌ماند. 👤دکتر : 🔹در حال حاضر غرب ما را شکل می‌دهد و با طی این مسیر، رفتار جوانان شکل می‌گیرد و اکثر افراد به لحاظ فرهنگی، هستند. 🔹یکی از مبانی لیبرالی، است و برای لیبرالیست‌ها، خردگرائی به معنای است. بدان معنا که کنش و رفتاری انجام شود که آن بیشتر از هزینه باشد. 🌐 vasael.ir/00047H https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/5) : ✍️ آیا در غرب، نظارتی بر رسانه ها نیست؟ (2) 🧐 💢 قانون عمومی حفاظت اطلاعات اتحادیه اروپا نشان می دهد، شهروندان این اتحادیه، بیشتری بر اطلاعات خود دارند. از این رو، گوگل و رهبران فناوری، در مقابل مشکل بزرگی قرار گرفته اند که تنش بین شیوۀ آنها و می باشد. 🤔🙄 💢 طبق گزارش فورتون، اتحادیۀ اروپا، را به خاطر در ماه مه 2017، کرده است. 😲😳 💢 اگر دادگاه های اتحادیه اروپا به بررسی ها و جُرم های ، ، و غیره در ایران می پرداختند، چه تعداد برای آن‏ها تشکیل می دادند و چقدر آن‎ها را یا ممنوع از حضور در کشور می کردند؟ 🤔🤨🧐 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خانه حجاب صدف برگزار میکند: 💢 نگاهی نو به ، به زبان ساده و جذاب ⏰ تاریخ برگزاری: یکشنبه 13 بهمن، سه شنبه 15 بهمن و پنجشنبه 17 بهمن، ساعت 18 الی 19:30 🏢 آدرس: مشهد مقدس، خیابان آبکوه، نبش آبکوی 15 تلفن تماس: 09105001655 و 37297816 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 پوشش انتخاب شده برای یک در انیمیشن شهر قصه در شبکه پویا 🎥 🔶یک تکه زغال پیر، که شخصیت قصه می باشد، می باشد و بر سر دارد. 🔶با آمدن زمستان قصد می کند که به سراغ آدم برفی برود تا نقش او را ایفا کند. 🔶اما آدم برفی می گوید: تو سیاه هستی و در شرایط حاضر به درد من نمی خوری! و اگر چشم من شوی، دیگران از من می کنند. 🔶ننه زغالی چادرش را جمع و جور می کند و می نشیند به غصه خوردن. 🔶با خودش فکر می کند که شاید دوره من گذشته است! 🔶عمو رفتگر او را از دور می بیند و خوشحال می شود. او را برمی دارد و در می اندازد تا گرم شود. 🔶ننه زغالی سیاه خالی، می شود و به رفتگر گرما می بخشد. 🔶ننه زغالی سیاه خالی، سرخ می شود و گرما می دهد. عمو رفتگر با سرخی او شد و خوشحال. 🔶همه جا با ننه زغالی سرخ خالی گرم شد. 🔶آدم برفی از دیدن این صحنه خجالت کشید و آب شد! 🔎 ما، با دیدن چنین برنامه هایی، تا چه اندازه نسبت به انتخاب در آینده رغبت خواهند داشت؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 ؛ کتابی برای افزایش خانواده‌ها 🔹کتاب والد سوم به قلم سیدعلیرضا تراشیون نگاشته شده و به همت نشر معارف منتشر شده است. 🔹این کتاب در سه فصل با عناوین انواع سواد، استفاده از رسانه و استفاده از رسانه تدوین شده است. 🔹نگارنده در فصل اول به موضوعاتی همچون سواد ارتباطی، سواد عاطفی، سواد رایانه‌ای، سواد آموزش‌وپرورش؛ سواد مالی و کارکرد سواد رسانه‌ای، علل استفاده فرزندان از رسانه‌ها پرداخته است. 🔹در فصل دوم به استفاده از رسانه، استفاده از رایانه و سایر آسیب‌های استفاده رسانه اشاره شده است. 🔹فصل سوم این اثر به بیان پرداخته است. استفاده نادرست از رسانه‌های جمعی، به اصطلاح نداشتن سواد رسانه‌ای است؛ لذا مدیریت رسانه و آشنایی با راه‌کارهای مدیریت این فضا، باعث می‌شود که مخاطبان از جانب محتوای رسانه‌ها آسیبی ندیده و تنها به استفاده درست و مطلوب از آن روی آوردند و در ادامه چند راهکار اشاره شده است. 🔹قانون‌مندی استفاده از رسانه، گزینش‌گرایی در استفاده از رسانه، سودمندگرایی در استفاده از رسانه، هدفمندگرایی در استفاده از رسانه، در برابر برنامه‌های نامناسب، برنامه‌ریزی نسبت به اوقات فراغت فرزندان و.... برخی راهکارهای این فصل است. https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/6) : ✍️ توسط چیست؟ 🧐 💢 نمونۀ شستشوی مغزی را، در برخی جوانان می توان دید؛ مانند خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی. 😔 😔 💢 این دو نوجوان تحت تأثیر (نقش ماهواره در عادی سازی روابط دختر و پسر و شبکه های اجتماعی در آسان کردن ارتباط) با دو پسر آشنا و دوست می شوند. بین آن‏ها، به‏دلیل خام بودن طرفین، دچار گردیده و سپس روی می دهد. 😟🤭😦 💢 از طرف دیگر، "مرگ" همواره به‌گونه ای سهل و آسان، در فیلمها و بازی های کامپیوتری نشان داده می شود. این دو نوجوان، خندان به سمت خودکشی پیش می روند. چون همانگونه که در سخنان ایشان منعکس است، را "نمایش" می دهند. آن‏ها می خواهند پس از مرگ شان دیگران شوند و آن‏ها نیز پس از این بازی، همانند فیلمها به نظارۀ پشیمانی دیگران بنشینند. 🤭😦😔 📌 و متأسفانه یکی از مشخصه های تغییر ، گرایش به "" دادن است 🤔 (گی دبور، 1393، ص 69) 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خلاصه ای از نشست 💬 عنوان نشست: " و مسأله " 👤ارائه دهنده: جناب آقای دکتر حسین ، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ تاریخ جلسه: چهارشنبه 4 دی ساعت 15:15 🔺 در این نشست، دکتر اکبری از نگاه اجتماعی، به تحلیل انتخاب و نوع پوشش افراد در جامعه پرداختند. ایشان ماهیت پوشش و حجاب را به‌عنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري و و همچنین برآيندي از رابطه عامليت ‌(هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي بیان نمودند. دکتر اکبری افزودند ایجاد تغییر در برخی عناصر اجتماعی، مسأله تغییر در پوشش و حجاب را در پی دارد و عاملین اجتماعی به دو دسته و تقسیم می‌شوند که از فرصت‌ها و منابع موجود در جهت تغییر ساختاری اجتماع تلاش می‌کنند و از فرصت‌ها و منابع موجود در جهت تداوم ساختار اجتماعی بهره می‎گیرند. ایشان این‎گونه تبیین نمودند که نوع پوشش در جامعه، به رقابت این دو گروه کنشگران تغییرخواه و کنشگران تداوم خواه بستگی دارد و افراد در این دو گروه به یک و یکدیگر می‎رسند و هیچ یک بر دیگری غلبه نخواهد داشت و در نهایت، به یک نزدیک می‎شوند. دکتر اکبری را به‌عنوان یکی از عوامل مهم عدم موفقیت دغدغه‎مندان عرصه ، در پوشش مورد انتظار و مطلوب مردم جامعه اذعان نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢آقای دکتر اکبری: 🔺 بررسي سنت جامعه شناسي کلاسيک، دو الگوي بازنمايي کلي از شکل‌گيري اعيان اجتماعي را نشان مي‌دهد؛ يکي رويکرد وبري که در آن اعيان اجتماعي به عنوان نتيجه‌اي (يا ساخته شده به وسيله) از رفتار نيت مند و معني‌دار انساني در نظر گرفته مي‌شوند و رويکرد دوم رويکرد دورکهايمي است که بر اساس آن، اعيان اجتماعي نتيجه و تحت تأثير واقعيت‌هاي اجتماعي بيروني و الزوام‌آور است. 🔺 عليت وجود شناختي اجتماعي ارائه شده مبتني بر #فرض_همزماني است. يعني اينکه اعمال اجتماعي، به توليد و بازتوليد ساختارهاي اجتماعي مي‌پردازند و همزمان ساختارهاي اجتماعي عامليت (توانش) و تمايلات عاملين را بر #کنش_اجتماعي تجهيز، ترغيب و تحديد مي‌نمايند. فرض اساسي: ماهیت پوشش و حجاب بعنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري عامليت و ساختار است. ماهیت پوشش (حجاب) به عنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه عامليت‌(هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 تعاریف مردم پدیده های اجتماعی را تشکیل می‌دهد. رابطه دورانی بین عاملیت و ساختار وجود دارد. چه می‌شود که در عاملیت ساختار، تغییر به وجود می‌آید؟ گروهی می توانند در برابر گروه دیگر، همچنین بچه ها در مقابل والدین بایستند. وقتی از جامعه صحبت می کنیم، از یک سیستم سخن می‌گوییم که اجزای به هم مرتبطی دارد. تغییر در هر جزئی از سیستم باعث تغییر در کل سیستم می‌شود. عناصر اجتماعی، پرورش ها، سبک زندگی، تعاملات اجتماعی و غیره تغییر کرده است و نمی توان انتظار نوع پوشش همان صد سال پیش را داشت. در برخی از خانواده‌های مذهبی بعضاً ماهواره وجود دارد، وسایل خارجی هم وجود دارد، اما هنوز بر روی همان پوشش سنتی پایبند هستند! ولی به صورت منطقی نباید اینگونه باشد. وقتی در سیستم خانواده، خیلی چیزها تغییر کرد، نمی توان چیزی را ثابت نگه داشت. ثابت نگه داشتن پوشش به لحاظ منطقی ممکن نیست. 🔺 دو دسته هستند که یک دسته خواهان تغییرند و دسته دیگر خواهان عدم تغییر و دلیل این مسئله بحث منافع می باشد. در پوشش و حجاب هم همینطور. گاهی در مورد یک نفر دو رفتار دیده می شود. یکی از عناصر اصلی ساختار اجتماعی که می تواند همزمان بر روی هر دو گروه تأثیر بگذارد، نوع است. این دو گروه در خصوص پوشش به رقابت می پردازند که در نهایت به پذیرش یکدیگر می رسند. مثلاً در تهران دو الگوی رقابتی در بین پوشش وجود دارد. دسته اول، افرادی که خواهان پوشش کامل هستند و افرادی که خواهان آزادی هستند. این دو گروه در و ، به پذیرش هم نزدیک می شوند ولی هیچ یک بر دیگری غلبه پیدا نمی‌کنند. بردباری مکانیزم حل تضاد در جامعه می باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیده‌ای از نظرات برخی از حاضران در کارگروه 🔺 آقای دکتر صمدی: در یکی از نظرسنجی هایی که صورت گرفته بود، مشخص گردید که مصادیق حیا و عفاف در نظر افراد متفاوت است. مصاحبه ای که از برخی دانش‌آموزان در مدارس پخش شده بود را، احتمالاً دیده اید. این که در آن مصاحبه، زمانی که از دانش آموزان سؤال شده بود که چند درصد بچه های مدرسه نماز نمی خوانند، پاسخ آنها نسبت به آن که از آنها پرسیده بودند که آیا خودتان نماز می خوانید یا نه، بیشتر بود. جالب اینجاست که طبق آمار به دست آمده، با این که بچه ها به نماز خواندن خود اذعان کرده بودند، اما دیگران را دارای این ویژگی نمی دانستند. 🔺 آقای محمدی مقدم: این که فرمودید خود مردم قبول می‌کنند که چه پوششی بر جامعه حاکم باشد، این قضیه در غرب اتفاق نیفتاد و فشار و تصمیم گرفته شده از بیرون، باعث تحمیل نحوه پوشش در جامعه شده است و این نظریه در جامعه وجود ندارد. وقتی غربی ها یک با حجاب را نمی توانند تحمل کنند و او را از اماکن آموزشی اخراج می‌کنند، چگونه ممکن است که یکدیگر را بپذیرند؟ 🔺 خانم صراف نژاد: نظریه اجتماعی شما را در پوشش می پذیرم، اما بحث فقط مربوط به پوشش نیست. ارزش های انسانی نیز مطرح است. این مدل دودستگی مطرح شده را نیز، قبول ندارم که فرد با پوششی سنتی، حیا و عفت نداشته باشد. متأسفانه زمانی که حیازدایی در خانواده‌های مذهبی رخ می دهد، پوشش هم تغییر می کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 خانم قوی پنجه: مسئله حجاب در چندین جای قرآن کریم آمده است و مسئله دینی می باشد. با توجه به اینکه گفتید که مسئله پوشش در جامعه تغییر می کند، چطور می توان این را با مبانی دین و قرآن تبیین نمود؟ در اسلام و قرآن آمده است که حجاب از گذشته بوده است. زمانی که آن جوان با دیدن پوشش نامناسب خانمی، به پیامبر اعتراض نمود و آن آیه حجاب نازل شد. به عقیده بنده حجاب امروزی جامعه امروز متأثر از هجمه های بیرونی خارج از کشور می باشد. 🔺 آقای بنده ئی: آن گونه که در کشورهای غربی، افراد از نظر اعتقادی و پوشش رویش دارند، در کشور ما افرادی هستند که از این لحاظ دارای ریزش هستند که باید دلایل آنها مورد بررسی قرار گرفته شود. 🔺 آقای دکتر رضوی: طبق مبانی اجتماعی، اگر رفتارهای افراد جامعه را بر روی نمودار ترسیم نماییم، درصدی از افراد پوشش نامطلوب و درصدی پوشش مطلوب دارند و بخش زیادی از افراد جامعه به حالت بینابین و متوسط هستند. ما باید سعی کنیم که افرادی را که پوشش نامناسب دارند، کاهش دهیم و آنها را به سمت افراد بینابین سوق بدهیم. 🔺آقای دکتر باغیشنی: در ارائه امروز، بین تغییر و سلب تفاوت قائل شده است. با توجه به بردباری های اجتماعی، در دانشگاه به عنوان یک جامعه کوچک، به نظر چه کاری می شود انجام داد که نیروهای طرفدار حجاب حالت اکثریت را پیدا کنند که در دانشگاه، پوشش مطلوب به عنوان یک محیط نخبگانی رعایت گردد؟ 🔺 آقای دکتر حسین زاده: به نظر می رسد که زاویه دید شما با اعضای کارگروه متفاوت است و این تفاوت زاویه دید نقطه اختلاف ما و شما می باشد. شما نگاه تان از پایین به بالا می باشد و این نگاهی اجتماعی است و نگاه ما از بالا به پایین و این نگاهی واقع گرایانه می باشد. هر کس بیشتر از سیاست گذاری و سیاست اندیشی کار کند، پیروز و موفق می باشد. ما نیاز به این دید داریم و فکر می‌کنم که باید نگاه از بالا به پایین باشد. 🔺 آقای وارسته پور: در خصوص پیش‌بینی شما که فرمودید طی ۱۰ یا ۱۵ سال آینده به تحمل و بردباری اجتماعی می رسیم بهتر است بگوییم که جریان جامعه در آینده به دو بخش عفیفانه و غیر عفیفانه خواهد شد. جریان اول تهاجم فرهنگی و نکته دوم مسائل داخلی می باشد و بعید است که جریان اسلامی داخل غرب را تحمل کند و بعید می‌دانم که به یک پایداری برسیم. 🔺 آقای دکتر تقی پور: آیا بردباری اجتماعی به خاطر مصادیق به وجود می‌آید؟ آیا تغییرات انجام شده، برگشت به اصول دارد؟ حفظ حجاب را در این تغییر و تحولات چطور می بینید؟ 🔺آقای دکتر طهمورث پور: بنده حجاب را مرتبط بر مسائل فرهنگی و آن را ریشه می دانم؛ اما مسائل فرهنگی ریشه ای تر هستند. فکر می کنم تا زمانی که آنها را حل نکنیم، نمی توانیم مسئله حجاب و پوشش را حل کنیم. برای مثال در کشوری مثل لبنان یک دختر بدحجاب و یک دختر باحجاب، هر دو در یک حزب و گروه هستند و این بردباری را که شما فرمودید، در کشوری مثل لبنان زیاد مشاهده می شود. برای مسئله حجاب باید عوامل اصلی حل شود تا بتوان حجاب را حل نمود. 🔺 آقای دکتر سعیدی رضوانی: زمانی که بحث ساختارها مطرح شد این تصور بود که تأثیر ساختارها بسیار مهم است و بدون توجه به آنها به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید. نگاه ما ساختاری می باشد و دنبال این هستیم که چطور ساختارها را عوض کنیم. پاداش اجتماعی بدترین عامل برای بدحجابی می باشد. چرا که اگر در محله های پایین شهر، فردی مانتوی کوتاه و پوشش نامناسبی داشته باشد، مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد و افراد محله با خود فکر می‌کنند که این فرد از جای دیگری آمده و متعلق به این منطقه نیست. چرا که پوشش او متفاوت است و نگاه های خاصی به او می کنند و این نگاه‌ها حس خوبی به آن فرد بدحجاب می‌دهد که باعث می‌شود کوشش خود را به همین صورت ادامه بدهد. در نقد مباحث استاد گرامی جناب دکتر اکبری باید گفت که جهت‌گیری‌ تغییرات مهم است. نه آن که گفته شود حامیان حجاب تداوم خواه هستند و مخالفان حجاب تغییرخواه. برای مثال مجموعه ما نیز موافق تغییر ساختار فعلی هستیم. همانطور که بدحجابان خواستار تغییر پوشش به شکل آزادتری هستند، ما نیز ساختار تغییر پوشش به سمت کاملتر را خواهانیم. پس ما نیز جزء کنش‌گران تغییر محسوب می شویم نه کنشگران تداوم خواه. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 دکتر اکبری: 🔺طبق تحقیقاتی که انجام شده است، اهمیت مذهب خانواده و بازگشت به سنت ها مطرح شده است. با اینکه غرب از مرحله مدرن عبور کرده و وارد دوره پست مدرن شده است. چطور می شود ادراکات افراد را تغییر داد و اطلاعات جدید را تعریف نمود؟ دختر ۱۰ ساله بنده کیس مطالعاتی من است. وقتی در انیمیشن ها و بازی های موبایلی، زیبایی‌ها را نشان می دهند، فرزند من تا چه حد می‌تواند در مقابل آنها نماید؟ بنده به شخصه خودم دیدگاه‌های مذهبی دارم اما تا کجا می توانم در مقابل این استقامت کنم؟ در حال حاضر منابع بیشتر در دست دوستان تداوم خواه است اما قدرت بیشتر در دست گروه تغییرخواه. امروزه افراد، و و را با یکدیگر مغایر می دانند. من نیز معتقدم برداشت های کف جامعه در خصوص این مقوله ها تفکیک شده است. یعنی مردم جامعه کم‌کم به این دیدگاه می رسند که کسی که حجاب ندارد، لزوماً بی حیا نمی باشد و کم‌کم بحث پوشش را از حیا جدا می کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 در پاسخ به این که در سطح دانشگاه چه میشود کرد؟ باید گفت در حد تحول های فردی می توان اقدام نمود و از طریق ادراک سازی و نمونه سازی نمی توان افراد را متحول کرد. بایدها و نبایدها باید تبدیل به مطلوب شوند. یعنی افراد دوست داشته باشند که نسبت به امور عمل کنند و از روی اجبار نباشد. بنابراین با غفلت از ساختارها، برگزاری جلسات، طراحی پوستر، برگزاری کارگاه، کلاس و ... خیلی فایده ندارد. در تصریح صحبت یکی از اعضای کارگروه پدیده خود مقدس انگاری و دیگری پلید انگاری، پدیده رایج و صحیح می باشد. این پدیده در همه حوزه ها شایع می‌باشد که ریشه در عوامل سطح بالاتر دارد که دورویی در آنها بالاست. متأسفانه در مصاحبه های صورت گرفته دیگری نیز، فرد با دیدن تصاویر مربوط به نوع پوشش، پوششی را انتخاب می کند که پوشش خود متفاوت با آن می باشد. 💢 قبل از آغاز جلسه و در ساعت 15 نیز، مستند "قهرمانان خانه ما" پخش گردید که روایتگر یک معلم پرورشی سبزواری است که با ابتکار، بچه‌ها را در مسیر پژوهش تاریخ شفاهی از خانواده‎هایشان قرار می‌دهد. آشنا کردن نسل جوان با خاطرات انقلاب و جنگ، کار مقدس و شایسته‌ای است که در این فیلم دیده می‎شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب #زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی #انتشار_روزانه (1398/11/7) #تأمل_پانزدهم: ✍️ روشنفکر کیست؟ 🧐 💢 #روشنفکر، نه مصالحه گر است و نه بانی توافق؛ 🤔🤨 💢 روشنفکر کسی است که راه حل های ساده را به هر قیمتی نمی پذیرد و همچنین تأییدهای #مصلحت_اندیشانۀ حرفها و اعمال زورگویان در سطح جهان و سایر افراد اهل معامله داخلی را! 🤨☺️ 💢 نه اینکه فقط، منفعلانه، آنها را رد کند؛ بلکه، فعالانه #متعهد می شود که آنها در ملأ عام اعلام کند. 🙂🙄 💢 روشنفکر کسی است که متعهد می شود و تمام وجود خود را بر مبنای حسی دائماً انتقادی، به #مخاطره می اندازد؛ 🤭🙂 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب #زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی #انتشار_روزانه (1398/11/8) #تأمل_شانزدهم: ✍️ سؤالی از مسئولان #آموزش_سند_توسعه_پایدار (2030) در جمهوری اسلامی ایران! 🧐 💢 اگر قرار مسئولان، بر #تحفظ – جلوگیری از موارد خلاف فرهنگ بومی – بوده است، به چه دلیل در هیچ قسمت از سند ملی آموزش 2030 کشور ما – تهیه شده از سوی شما –، نسبت به تفسیرِ بومی بندهای سند اقدامی انجام نشده است؟ و فقط در یک متن ۳۰۰ صفحه ای، عیناً برای اجرا به مجریان سند در داخل کشور ابلاغ شده است؟ 🤔😲 💢تنها پاسخی که می توان بیان نمود، ادعایی است که دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران مطرح کرد و گفت: 💢 "این سند #ویرایش_اول است که بعد از اعمال نظرات کارشناسان متعدد و تنظیم ویرایش نهایی، به صورت لایحه توسط دولت به مجلس می رود تا به عنوان مصوبه قانونی برای اجرا ابلاغ شود".🤔😲🤨 💢اما جالب آن‎که پس از مدتی، #ویرایش_دوم نیز انتشار یافت که تفاوت ماهوی و محتوایی، غیر از مقدمۀ آن! با ویرایش نخست وجود نداشت!. 😔😳 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸اینترنت و فضای مجازی سر دارد، اما ته ندارد! 🙄 🔸مثل چاه عمیق و بدون آبی است که اگر سنگی درونش بیندازی، هر چه گوش کنی، صدای افتادن سنگ را به ته چاه نمیشنوی! 😟 🔸شما شروع می کنید... 🔸اما مشخص نیست تمام کنندۀ این بازی چه کسی است؟ و چگونه تمام می شود! 🤔 🔸فضای مجازی از آن دسته جاهایی است که ⚠️اگر تان را نداشته باشید مدیر می شود. 🤭😲 https://eitaa.com/umefafgaraei