eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 ؛ کتابی برای افزایش خانواده‌ها 🔹کتاب والد سوم به قلم سیدعلیرضا تراشیون نگاشته شده و به همت نشر معارف منتشر شده است. 🔹این کتاب در سه فصل با عناوین انواع سواد، استفاده از رسانه و استفاده از رسانه تدوین شده است. 🔹نگارنده در فصل اول به موضوعاتی همچون سواد ارتباطی، سواد عاطفی، سواد رایانه‌ای، سواد آموزش‌وپرورش؛ سواد مالی و کارکرد سواد رسانه‌ای، علل استفاده فرزندان از رسانه‌ها پرداخته است. 🔹در فصل دوم به استفاده از رسانه، استفاده از رایانه و سایر آسیب‌های استفاده رسانه اشاره شده است. 🔹فصل سوم این اثر به بیان پرداخته است. استفاده نادرست از رسانه‌های جمعی، به اصطلاح نداشتن سواد رسانه‌ای است؛ لذا مدیریت رسانه و آشنایی با راه‌کارهای مدیریت این فضا، باعث می‌شود که مخاطبان از جانب محتوای رسانه‌ها آسیبی ندیده و تنها به استفاده درست و مطلوب از آن روی آوردند و در ادامه چند راهکار اشاره شده است. 🔹قانون‌مندی استفاده از رسانه، گزینش‌گرایی در استفاده از رسانه، سودمندگرایی در استفاده از رسانه، هدفمندگرایی در استفاده از رسانه، در برابر برنامه‌های نامناسب، برنامه‌ریزی نسبت به اوقات فراغت فرزندان و.... برخی راهکارهای این فصل است. https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/6) : ✍️ توسط چیست؟ 🧐 💢 نمونۀ شستشوی مغزی را، در برخی جوانان می توان دید؛ مانند خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی. 😔 😔 💢 این دو نوجوان تحت تأثیر (نقش ماهواره در عادی سازی روابط دختر و پسر و شبکه های اجتماعی در آسان کردن ارتباط) با دو پسر آشنا و دوست می شوند. بین آن‏ها، به‏دلیل خام بودن طرفین، دچار گردیده و سپس روی می دهد. 😟🤭😦 💢 از طرف دیگر، "مرگ" همواره به‌گونه ای سهل و آسان، در فیلمها و بازی های کامپیوتری نشان داده می شود. این دو نوجوان، خندان به سمت خودکشی پیش می روند. چون همانگونه که در سخنان ایشان منعکس است، را "نمایش" می دهند. آن‏ها می خواهند پس از مرگ شان دیگران شوند و آن‏ها نیز پس از این بازی، همانند فیلمها به نظارۀ پشیمانی دیگران بنشینند. 🤭😦😔 📌 و متأسفانه یکی از مشخصه های تغییر ، گرایش به "" دادن است 🤔 (گی دبور، 1393، ص 69) 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خلاصه ای از نشست 💬 عنوان نشست: " و مسأله " 👤ارائه دهنده: جناب آقای دکتر حسین ، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ تاریخ جلسه: چهارشنبه 4 دی ساعت 15:15 🔺 در این نشست، دکتر اکبری از نگاه اجتماعی، به تحلیل انتخاب و نوع پوشش افراد در جامعه پرداختند. ایشان ماهیت پوشش و حجاب را به‌عنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري و و همچنین برآيندي از رابطه عامليت ‌(هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي بیان نمودند. دکتر اکبری افزودند ایجاد تغییر در برخی عناصر اجتماعی، مسأله تغییر در پوشش و حجاب را در پی دارد و عاملین اجتماعی به دو دسته و تقسیم می‌شوند که از فرصت‌ها و منابع موجود در جهت تغییر ساختاری اجتماع تلاش می‌کنند و از فرصت‌ها و منابع موجود در جهت تداوم ساختار اجتماعی بهره می‎گیرند. ایشان این‎گونه تبیین نمودند که نوع پوشش در جامعه، به رقابت این دو گروه کنشگران تغییرخواه و کنشگران تداوم خواه بستگی دارد و افراد در این دو گروه به یک و یکدیگر می‎رسند و هیچ یک بر دیگری غلبه نخواهد داشت و در نهایت، به یک نزدیک می‎شوند. دکتر اکبری را به‌عنوان یکی از عوامل مهم عدم موفقیت دغدغه‎مندان عرصه ، در پوشش مورد انتظار و مطلوب مردم جامعه اذعان نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢آقای دکتر اکبری: 🔺 بررسي سنت جامعه شناسي کلاسيک، دو الگوي بازنمايي کلي از شکل‌گيري اعيان اجتماعي را نشان مي‌دهد؛ يکي رويکرد وبري که در آن اعيان اجتماعي به عنوان نتيجه‌اي (يا ساخته شده به وسيله) از رفتار نيت مند و معني‌دار انساني در نظر گرفته مي‌شوند و رويکرد دوم رويکرد دورکهايمي است که بر اساس آن، اعيان اجتماعي نتيجه و تحت تأثير واقعيت‌هاي اجتماعي بيروني و الزوام‌آور است. 🔺 عليت وجود شناختي اجتماعي ارائه شده مبتني بر #فرض_همزماني است. يعني اينکه اعمال اجتماعي، به توليد و بازتوليد ساختارهاي اجتماعي مي‌پردازند و همزمان ساختارهاي اجتماعي عامليت (توانش) و تمايلات عاملين را بر #کنش_اجتماعي تجهيز، ترغيب و تحديد مي‌نمايند. فرض اساسي: ماهیت پوشش و حجاب بعنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري عامليت و ساختار است. ماهیت پوشش (حجاب) به عنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه عامليت‌(هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 تعاریف مردم پدیده های اجتماعی را تشکیل می‌دهد. رابطه دورانی بین عاملیت و ساختار وجود دارد. چه می‌شود که در عاملیت ساختار، تغییر به وجود می‌آید؟ گروهی می توانند در برابر گروه دیگر، همچنین بچه ها در مقابل والدین بایستند. وقتی از جامعه صحبت می کنیم، از یک سیستم سخن می‌گوییم که اجزای به هم مرتبطی دارد. تغییر در هر جزئی از سیستم باعث تغییر در کل سیستم می‌شود. عناصر اجتماعی، پرورش ها، سبک زندگی، تعاملات اجتماعی و غیره تغییر کرده است و نمی توان انتظار نوع پوشش همان صد سال پیش را داشت. در برخی از خانواده‌های مذهبی بعضاً ماهواره وجود دارد، وسایل خارجی هم وجود دارد، اما هنوز بر روی همان پوشش سنتی پایبند هستند! ولی به صورت منطقی نباید اینگونه باشد. وقتی در سیستم خانواده، خیلی چیزها تغییر کرد، نمی توان چیزی را ثابت نگه داشت. ثابت نگه داشتن پوشش به لحاظ منطقی ممکن نیست. 🔺 دو دسته هستند که یک دسته خواهان تغییرند و دسته دیگر خواهان عدم تغییر و دلیل این مسئله بحث منافع می باشد. در پوشش و حجاب هم همینطور. گاهی در مورد یک نفر دو رفتار دیده می شود. یکی از عناصر اصلی ساختار اجتماعی که می تواند همزمان بر روی هر دو گروه تأثیر بگذارد، نوع است. این دو گروه در خصوص پوشش به رقابت می پردازند که در نهایت به پذیرش یکدیگر می رسند. مثلاً در تهران دو الگوی رقابتی در بین پوشش وجود دارد. دسته اول، افرادی که خواهان پوشش کامل هستند و افرادی که خواهان آزادی هستند. این دو گروه در و ، به پذیرش هم نزدیک می شوند ولی هیچ یک بر دیگری غلبه پیدا نمی‌کنند. بردباری مکانیزم حل تضاد در جامعه می باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیده‌ای از نظرات برخی از حاضران در کارگروه 🔺 آقای دکتر صمدی: در یکی از نظرسنجی هایی که صورت گرفته بود، مشخص گردید که مصادیق حیا و عفاف در نظر افراد متفاوت است. مصاحبه ای که از برخی دانش‌آموزان در مدارس پخش شده بود را، احتمالاً دیده اید. این که در آن مصاحبه، زمانی که از دانش آموزان سؤال شده بود که چند درصد بچه های مدرسه نماز نمی خوانند، پاسخ آنها نسبت به آن که از آنها پرسیده بودند که آیا خودتان نماز می خوانید یا نه، بیشتر بود. جالب اینجاست که طبق آمار به دست آمده، با این که بچه ها به نماز خواندن خود اذعان کرده بودند، اما دیگران را دارای این ویژگی نمی دانستند. 🔺 آقای محمدی مقدم: این که فرمودید خود مردم قبول می‌کنند که چه پوششی بر جامعه حاکم باشد، این قضیه در غرب اتفاق نیفتاد و فشار و تصمیم گرفته شده از بیرون، باعث تحمیل نحوه پوشش در جامعه شده است و این نظریه در جامعه وجود ندارد. وقتی غربی ها یک با حجاب را نمی توانند تحمل کنند و او را از اماکن آموزشی اخراج می‌کنند، چگونه ممکن است که یکدیگر را بپذیرند؟ 🔺 خانم صراف نژاد: نظریه اجتماعی شما را در پوشش می پذیرم، اما بحث فقط مربوط به پوشش نیست. ارزش های انسانی نیز مطرح است. این مدل دودستگی مطرح شده را نیز، قبول ندارم که فرد با پوششی سنتی، حیا و عفت نداشته باشد. متأسفانه زمانی که حیازدایی در خانواده‌های مذهبی رخ می دهد، پوشش هم تغییر می کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 خانم قوی پنجه: مسئله حجاب در چندین جای قرآن کریم آمده است و مسئله دینی می باشد. با توجه به اینکه گفتید که مسئله پوشش در جامعه تغییر می کند، چطور می توان این را با مبانی دین و قرآن تبیین نمود؟ در اسلام و قرآن آمده است که حجاب از گذشته بوده است. زمانی که آن جوان با دیدن پوشش نامناسب خانمی، به پیامبر اعتراض نمود و آن آیه حجاب نازل شد. به عقیده بنده حجاب امروزی جامعه امروز متأثر از هجمه های بیرونی خارج از کشور می باشد. 🔺 آقای بنده ئی: آن گونه که در کشورهای غربی، افراد از نظر اعتقادی و پوشش رویش دارند، در کشور ما افرادی هستند که از این لحاظ دارای ریزش هستند که باید دلایل آنها مورد بررسی قرار گرفته شود. 🔺 آقای دکتر رضوی: طبق مبانی اجتماعی، اگر رفتارهای افراد جامعه را بر روی نمودار ترسیم نماییم، درصدی از افراد پوشش نامطلوب و درصدی پوشش مطلوب دارند و بخش زیادی از افراد جامعه به حالت بینابین و متوسط هستند. ما باید سعی کنیم که افرادی را که پوشش نامناسب دارند، کاهش دهیم و آنها را به سمت افراد بینابین سوق بدهیم. 🔺آقای دکتر باغیشنی: در ارائه امروز، بین تغییر و سلب تفاوت قائل شده است. با توجه به بردباری های اجتماعی، در دانشگاه به عنوان یک جامعه کوچک، به نظر چه کاری می شود انجام داد که نیروهای طرفدار حجاب حالت اکثریت را پیدا کنند که در دانشگاه، پوشش مطلوب به عنوان یک محیط نخبگانی رعایت گردد؟ 🔺 آقای دکتر حسین زاده: به نظر می رسد که زاویه دید شما با اعضای کارگروه متفاوت است و این تفاوت زاویه دید نقطه اختلاف ما و شما می باشد. شما نگاه تان از پایین به بالا می باشد و این نگاهی اجتماعی است و نگاه ما از بالا به پایین و این نگاهی واقع گرایانه می باشد. هر کس بیشتر از سیاست گذاری و سیاست اندیشی کار کند، پیروز و موفق می باشد. ما نیاز به این دید داریم و فکر می‌کنم که باید نگاه از بالا به پایین باشد. 🔺 آقای وارسته پور: در خصوص پیش‌بینی شما که فرمودید طی ۱۰ یا ۱۵ سال آینده به تحمل و بردباری اجتماعی می رسیم بهتر است بگوییم که جریان جامعه در آینده به دو بخش عفیفانه و غیر عفیفانه خواهد شد. جریان اول تهاجم فرهنگی و نکته دوم مسائل داخلی می باشد و بعید است که جریان اسلامی داخل غرب را تحمل کند و بعید می‌دانم که به یک پایداری برسیم. 🔺 آقای دکتر تقی پور: آیا بردباری اجتماعی به خاطر مصادیق به وجود می‌آید؟ آیا تغییرات انجام شده، برگشت به اصول دارد؟ حفظ حجاب را در این تغییر و تحولات چطور می بینید؟ 🔺آقای دکتر طهمورث پور: بنده حجاب را مرتبط بر مسائل فرهنگی و آن را ریشه می دانم؛ اما مسائل فرهنگی ریشه ای تر هستند. فکر می کنم تا زمانی که آنها را حل نکنیم، نمی توانیم مسئله حجاب و پوشش را حل کنیم. برای مثال در کشوری مثل لبنان یک دختر بدحجاب و یک دختر باحجاب، هر دو در یک حزب و گروه هستند و این بردباری را که شما فرمودید، در کشوری مثل لبنان زیاد مشاهده می شود. برای مسئله حجاب باید عوامل اصلی حل شود تا بتوان حجاب را حل نمود. 🔺 آقای دکتر سعیدی رضوانی: زمانی که بحث ساختارها مطرح شد این تصور بود که تأثیر ساختارها بسیار مهم است و بدون توجه به آنها به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید. نگاه ما ساختاری می باشد و دنبال این هستیم که چطور ساختارها را عوض کنیم. پاداش اجتماعی بدترین عامل برای بدحجابی می باشد. چرا که اگر در محله های پایین شهر، فردی مانتوی کوتاه و پوشش نامناسبی داشته باشد، مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد و افراد محله با خود فکر می‌کنند که این فرد از جای دیگری آمده و متعلق به این منطقه نیست. چرا که پوشش او متفاوت است و نگاه های خاصی به او می کنند و این نگاه‌ها حس خوبی به آن فرد بدحجاب می‌دهد که باعث می‌شود کوشش خود را به همین صورت ادامه بدهد. در نقد مباحث استاد گرامی جناب دکتر اکبری باید گفت که جهت‌گیری‌ تغییرات مهم است. نه آن که گفته شود حامیان حجاب تداوم خواه هستند و مخالفان حجاب تغییرخواه. برای مثال مجموعه ما نیز موافق تغییر ساختار فعلی هستیم. همانطور که بدحجابان خواستار تغییر پوشش به شکل آزادتری هستند، ما نیز ساختار تغییر پوشش به سمت کاملتر را خواهانیم. پس ما نیز جزء کنش‌گران تغییر محسوب می شویم نه کنشگران تداوم خواه. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 دکتر اکبری: 🔺طبق تحقیقاتی که انجام شده است، اهمیت مذهب خانواده و بازگشت به سنت ها مطرح شده است. با اینکه غرب از مرحله مدرن عبور کرده و وارد دوره پست مدرن شده است. چطور می شود ادراکات افراد را تغییر داد و اطلاعات جدید را تعریف نمود؟ دختر ۱۰ ساله بنده کیس مطالعاتی من است. وقتی در انیمیشن ها و بازی های موبایلی، زیبایی‌ها را نشان می دهند، فرزند من تا چه حد می‌تواند در مقابل آنها نماید؟ بنده به شخصه خودم دیدگاه‌های مذهبی دارم اما تا کجا می توانم در مقابل این استقامت کنم؟ در حال حاضر منابع بیشتر در دست دوستان تداوم خواه است اما قدرت بیشتر در دست گروه تغییرخواه. امروزه افراد، و و را با یکدیگر مغایر می دانند. من نیز معتقدم برداشت های کف جامعه در خصوص این مقوله ها تفکیک شده است. یعنی مردم جامعه کم‌کم به این دیدگاه می رسند که کسی که حجاب ندارد، لزوماً بی حیا نمی باشد و کم‌کم بحث پوشش را از حیا جدا می کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 در پاسخ به این که در سطح دانشگاه چه میشود کرد؟ باید گفت در حد تحول های فردی می توان اقدام نمود و از طریق ادراک سازی و نمونه سازی نمی توان افراد را متحول کرد. بایدها و نبایدها باید تبدیل به مطلوب شوند. یعنی افراد دوست داشته باشند که نسبت به امور عمل کنند و از روی اجبار نباشد. بنابراین با غفلت از ساختارها، برگزاری جلسات، طراحی پوستر، برگزاری کارگاه، کلاس و ... خیلی فایده ندارد. در تصریح صحبت یکی از اعضای کارگروه پدیده خود مقدس انگاری و دیگری پلید انگاری، پدیده رایج و صحیح می باشد. این پدیده در همه حوزه ها شایع می‌باشد که ریشه در عوامل سطح بالاتر دارد که دورویی در آنها بالاست. متأسفانه در مصاحبه های صورت گرفته دیگری نیز، فرد با دیدن تصاویر مربوط به نوع پوشش، پوششی را انتخاب می کند که پوشش خود متفاوت با آن می باشد. 💢 قبل از آغاز جلسه و در ساعت 15 نیز، مستند "قهرمانان خانه ما" پخش گردید که روایتگر یک معلم پرورشی سبزواری است که با ابتکار، بچه‌ها را در مسیر پژوهش تاریخ شفاهی از خانواده‎هایشان قرار می‌دهد. آشنا کردن نسل جوان با خاطرات انقلاب و جنگ، کار مقدس و شایسته‌ای است که در این فیلم دیده می‎شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب #زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی #انتشار_روزانه (1398/11/7) #تأمل_پانزدهم: ✍️ روشنفکر کیست؟ 🧐 💢 #روشنفکر، نه مصالحه گر است و نه بانی توافق؛ 🤔🤨 💢 روشنفکر کسی است که راه حل های ساده را به هر قیمتی نمی پذیرد و همچنین تأییدهای #مصلحت_اندیشانۀ حرفها و اعمال زورگویان در سطح جهان و سایر افراد اهل معامله داخلی را! 🤨☺️ 💢 نه اینکه فقط، منفعلانه، آنها را رد کند؛ بلکه، فعالانه #متعهد می شود که آنها در ملأ عام اعلام کند. 🙂🙄 💢 روشنفکر کسی است که متعهد می شود و تمام وجود خود را بر مبنای حسی دائماً انتقادی، به #مخاطره می اندازد؛ 🤭🙂 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب #زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی #انتشار_روزانه (1398/11/8) #تأمل_شانزدهم: ✍️ سؤالی از مسئولان #آموزش_سند_توسعه_پایدار (2030) در جمهوری اسلامی ایران! 🧐 💢 اگر قرار مسئولان، بر #تحفظ – جلوگیری از موارد خلاف فرهنگ بومی – بوده است، به چه دلیل در هیچ قسمت از سند ملی آموزش 2030 کشور ما – تهیه شده از سوی شما –، نسبت به تفسیرِ بومی بندهای سند اقدامی انجام نشده است؟ و فقط در یک متن ۳۰۰ صفحه ای، عیناً برای اجرا به مجریان سند در داخل کشور ابلاغ شده است؟ 🤔😲 💢تنها پاسخی که می توان بیان نمود، ادعایی است که دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران مطرح کرد و گفت: 💢 "این سند #ویرایش_اول است که بعد از اعمال نظرات کارشناسان متعدد و تنظیم ویرایش نهایی، به صورت لایحه توسط دولت به مجلس می رود تا به عنوان مصوبه قانونی برای اجرا ابلاغ شود".🤔😲🤨 💢اما جالب آن‎که پس از مدتی، #ویرایش_دوم نیز انتشار یافت که تفاوت ماهوی و محتوایی، غیر از مقدمۀ آن! با ویرایش نخست وجود نداشت!. 😔😳 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸اینترنت و فضای مجازی سر دارد، اما ته ندارد! 🙄 🔸مثل چاه عمیق و بدون آبی است که اگر سنگی درونش بیندازی، هر چه گوش کنی، صدای افتادن سنگ را به ته چاه نمیشنوی! 😟 🔸شما شروع می کنید... 🔸اما مشخص نیست تمام کنندۀ این بازی چه کسی است؟ و چگونه تمام می شود! 🤔 🔸فضای مجازی از آن دسته جاهایی است که ⚠️اگر تان را نداشته باشید مدیر می شود. 🤭😲 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ فرهنگ شیطانی در دهه های اخیر، ارزشهای و را به شدت مورد قرار داده است. ⛔️ فرهنگ شیطانی در پی صادر شدن بی عفتی، بی حیایی، بی غیرتی از سوی مردان و زنان می باشد. ⛔️ فرهنگ شیطانی در پی تغییر دادن مفاهیم و است. بی غیرتی را به عنوان یک شاخصه اجتماعی و غیرت را به عنوان حسادت می شناسد. ⛔️ فرهنگ شیطانی در پی تغییر دادن زنان و مردان می باشد. 💠 زنان تا قبل از انقلاب صنعتی در غرب، دارای حق مالکیت نبودند، اما بعد از اینکه این حق مالکیت به آنها داده شد، غرض از این خدمت ارائه شده، لطف به زن نبود. 💠 همراه با راه اندازی کارخانه جات و تولید انبوه، نیاز به مصرف انبوه و مصرف کننده انبوه نیز ایجاد شد و بهترین راه تبلیغ و جذب مشتری، زنان بودند و این دومین خدمت به زنان در غرب بود. 💠 خدمت سوم به زنان در نظام سرمایه داری، تأمین تقریباً رایگان غریزه های جنسی توسط آنها بود. چرا که اگر زنان و مردان در سنین جوانی می کردند، نیروی کار و سود و سرمایه کاهش می یافت و بنابراین باید سن ازدواج را بالا می بردند و برای این هدف، رواج بی بندوباری خیابانی، راهکار مناسبی بود. 💠 در دنیای غرب از جاذبه های زنانگی زن استفاده نمودند، نه از عاطفه، انسانیت، علم و خلاقیت او و به نوعی از او استفاده ای ابزاری نمودند. 💠 و اکنون تجارت زن و کودک، بعد از تجارت اسلحه و مواد مخدر یکی از تجارتهای مهم جهانی می باشد. ⚠️ در جاهلیت گذشته، زنده به گور می شد و در این جاهلیت مدرن . 👤حجت الاسلام https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب #زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی #انتشار_روزانه (1398/11/10) #تأمل_هفدهم: ✍️ آیا اساساً بنای #مسئولان #سند_آموزش_توسعه_پایدار_ایران، بر تحفظ بود؟ 🧐 💢مصوبه هیأت وزیران با امضای معاون اول رئیس جمهور، نشان دهنده آن است که، #سند_مادر (2030) به دستگا¬ه ها جهت اجرا ابلاغ گردیده است و بنایی برای طرح در مجلس یا اصلاح آن وجود نداشت و بیانیه ما نحن فیه دولت نیز، ادعای طرح سند در مجلس را نداشت. 🙄😲😳 💢 لذا تأسف بار باید گفت دولت محترم هرچند به صورت شکلی نسبت به سند 2030، اعلام #تحفظ کرده است، آن را در محتوای سند ملی اعمال ننموده، تا به طور کامل منویات سند جهانی بدون هیچ گونه تغییری در وزارت آموزش‏ و ‏پرورش و وزارت علوم و فناوری اجرا شود. 😡🤔😦 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 🔹این اثر گران سنگ که با رویکردی فقهی، اجتماعی و سیاسی، به بررسی مسئله و تبیین رابطه آن با فحشاء و فسادهای جنسی پرداخته، در سال 1398 چاپ گردیده و دارای نه فصل به شرح زیر می باشد: 1️⃣قرآن و جاهلیّت 2️⃣قرآن و تبرّج 3️⃣فتوای مراجع عظام 4️⃣بانوان مؤمن و عرصۀ فعالیّت 5️⃣زن در نگاه سیاستمداران فاسد 6️⃣ولایت مطلقۀ فقیه 7️⃣زنان و قانون اساسی جمهوری اسلامی 8️⃣خطر تعطیل شدن کامل أمر به معروف و نهی از منکر 9️⃣وظایف بانوان 🔹در فصول دوم و سوم، ادلّه فقهیِ حرمت تبرّج بررسی و همچنین فتاوای مراجع عظام تقلید در این موضوع بیان شده است. 🔹در فصل چهارم، مصادیق فراوانی از بانوان مکرّمۀ اسلام و دفاع از جایگاه حجاب و پاسخ به شبهۀ تزاحم حجاب با حضور اجتماعی بانوان در عرصه های مختلف مطرح گردیده است. 🔹در فصل پنجم، با بیان آمار فسادهای جنسی و اخلاقی، رابطۀ تبرّج و فحشاء را به ذهن تقریب نموده و از سوءاستفادۀ سیاستمداران فاسد، از جنسیّت زن پرده برداشته شده است. 🔹شاید برجسته ترین و جذّاب ترین فصل از نگاه آشنایان با شبهات روز جامعه، فصل ششم باشد که در آن تلاش شده به شبهاتی از قبیل شیوه تعامل رهبر معظّم انقلاب با تبرّج و بی حجابی، قابل پذیرش بودن تبرّج امروزی در قالب احکام حکومتی و تزاحم برخورد با تبرّج و بی حجابی با جذب حداکثری، پاسخ داده شود. 🔹در مجموع می توان هشتمین کتاب حضرت آیت الله وفسی را مکمّل و متمّم کتاب ارزشمند حجاب قرآنی ایشان و شاهکاری دیگر در راستای احیای فرهنگ ناب فاطمی و دفاع از ارزش های انقلابی دانست. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠نشستی صمیمی با حضور ، آقای و سرکار خانم ، در کارگروه عفاف‎گرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی در تاریخ سه شنبه 8 بهمن ساعت 12:30 الی 14:00 برگزار گردید. این زوج که به تازگی و در تاریخ 21 دی ماه، در دانشگاه تربیت مدرس، با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شده‎ بودند، جهت زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام به مشهد مقدس سفر نموده‎ و در این جلسه حضور یافتند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠دکتر نیکی تال، ریاضیدان و دانشجوی پسادکتری دانشگاه تربیت مدرس و خانم داریا فیودوروا دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه مسکو، اذعان نمودند که تا پیش از گرایش به دین مقدس اسلام، فاقد هرگونه اعتقادات و گرایشات مذهبی بودند. دکتر نیکی تال 31 ساله که متولد سن پترزبورگ هستند، پس از گرایش به دین مبین اسلام و تحت تأثیر شخصیت والای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نام خود را نهادند و خانم داریا فیودوروا نیز که 26 سال دارند، بین انتخاب دو نام و سکینه مردد هستند. دکتر قاسم در پاسخ به سؤال حاضرین و دلیل برگزیدن دین اسلام اظهار نمودند، علیرغم اینکه به گونه‌ای دیگر متولد شده بودم، به‎دلیل درگیری‎های ذهنی با مسائل اعتقادی، تصمیم به تغییر مسیر زندگی خود گرفتم. چرا که احساس نمودم بدون برخورداری از اعتقادات، فردی غیرمفید هستم. ایشان دلیل گرایش به اسلام و مذهب شیعه را حاصل مطالعات چند ساله، ارتباطات با مسلمانان روسی، توضیحات پدر غیرمسلمان خود و در نهایت دستیابی به شناخت بیشتر در ایران، عنوان نمودند. خانم زینب نیز دلیل گرایش خود به دین اسلام را ندای درونی قلب خود دانستند و در پاسخ به این سؤال که اگر در روسیه نسبت به نوع پوشش شما اعتراض گردد، چه عکس‎المعلی را نشان خواهید داد، پاسخ دادند که دلیل انتخاب این پوشش را توضیح خواهم داد و نوع نگاه و برخورد اطرافیان نیز، اهمیت چندانی نخواهد داشت. ایشان همچنین از دیدن پوشش‌های کامل بانوان در ایران اظهار خرسندی و رضایت نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠دکتر قاسم اذعان نمودند که ابتدا خانم داریا دین اسلام را برگزیده‎اند و بر این باور بودند که شیعه در سطح جهان در حال فراگیر شدن است. این زوج روسی در پاسخ به سؤالات مطرح شده در خصوص چگونگی دعوت سایرین به دین مبین اسلام، اذعان نمودند که امیدوارند اطرافیان، با مشاهده رفتار و #سبک_زندگی صحیح ما به دین اسلام گرایش یابند. https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب #زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی #انتشار_روزانه (1398/11/11) #تأمل_هجدهم ✍️ سند آموزش توسعه پایدار (2030) چگونه به اهداف خلاف طبیعت بشری می‎رسد؟ (1) 🧐 🔎 مهمترین روش، استفاده از #اصطلاحات_مبهم و #دوپهلوی_تفسیرپذیر در متن سند است؛ متأسفانه این روش، برخی #مسئولان_خودباخته کشورهای مسلمان را #فریفته است! 😔😲 💢 مثلاً جمهوری اسلامی ایران، در ویرایش دوم #سند_ملی_آموزش_2030 (ص 94) موارد زیر را به‎عنوان #شاخص_پیشرفت! می‎پذیرد. 😠🤫 1. درصد دانش‌آموزان یادگیرندۀ "پایداری" 🙄 📌 مراد از #پایداری! چیست؟ یادگیری پایداری در مقابل سلطه‌گران یا یادگیری توسعه پایدار ۲۰۳۰؟ 🤔😳😔😲 2. درصد مدارس آموزش دهنده "مسائل جنسی و جنسیتی" 🙄 📌 منظور از #مسائل_جنسی و #جنسیتی چیست؟ آموزشِ احکام اسلامی بلوغ جنسی یا آموزش خودارضایی! 🤔😳😔😲 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی با همکاری سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برگزار میکند: 🔷 سومین مدرسه فصلی روانشناسی اسلامی (مداخلات روان شناختی و آموزشی با رویکرد دینی)🔷 ✅ویژه دانشجویان و‌فارغ التحصیلان ارشد و دکتری مشاوره و روانشناسی ✅به همراه اهدای گواهینامه از مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی، وسازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ⏰زمان برگزاری: ۲۳ الی ۲۵ بهمن 🏢مکان: مشهد مقدس. 💢 مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی ⌛️ سومين مدرسه فصلی روانشناسی اسلامی تا ۱۳بهمن 👇👇آدرس ثبت نام اینترنتی👇👇 https://elmi.razavi.ir/moshavere/fa/elmi-moshavere/payment/intro https://eitaa.com/umefafgaraei
✍️نشریه فرهنگ پویا 🏢چگونگی امکان‌پذیری گسترش بواسطه وزارت آموزش و پرورش 📃آموزش، سازماندهی، توجیه و به‌کارگیری مدیران، معلمان و کلیه پرسنل جهت ترویج در بین دانش‌آموزان و سازمان‌های مربوط نظیر بسیج، انجمن‌های اسلامی و... 📃انجام تحقیقات لازم در مورد و در مدارس به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی در آن. 📃گنجاندن موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه آیات و روایات همراه با و فلسفه‌ی آن برای دانش‌آموزان در کتب درسی کلیه مقاطع تحصیلی. 📃اهتمام به مثبت‌نگری و در مورد فرهنگ عفاف و حجاب در تألیف کتب درسی. 📃اجرای مسابقات فرهنگی و هنری و علمی با هدف جهت‌دهی به با موضوع حجاب و عفاف و نظرسنجی از جوانان در تهیه‌ی طرح‌ها و برنامه‌های مناسب در زمینه‌ی حجاب. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #تربیت_عفیفانه مگر #کارخانه_آدم_سازی هم داریم⁉️ ✅ راستش را بخواهید، ما و شما ۱۲ سال در این کارخانه زندگی کرده ایم و حالا کودکانمان را به این کارخانه سپرده ایم. 😳 آدم سازی کار کیست؟ ✅ کارخانه آدم سازی همان تفکر و بینش #معلم است به همه چیز ؛ مثلاً به #حجاب، به #حیا، به #غیرت ⚠️ حواسمان هست که فرزندمان را به دست کدام کارخانه می سپاریم؟ 💯 #تفکر_درست_معلم نسبت به #عفاف، کودک ما را از این رو به آن رو می کند. 💢 فقط کافیست او را به دست مدیر شایستۀ این کارخانه بسپاریم😌 https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/12) ✍️ سند آموزش توسعه پایدار (2030) چگونه به اهداف خلاف طبیعت بشری می‎رسد؟ (2) 🧐 🔎مهمترین روش، استفاده از و در متن سند است؛ متأسفانه این روش، برخی کشورهای مسلمان را است! 😔😲 💢 عبارت‌های " inclusive" یا " inclusion" بیشتر از چهل بار در دستور کار و به شکل خاص، پنج بار در بیان شده است. 🙄🤔😦 💢 در صورتی‌که غالب افراد از عبارت "فراگیر" معنای مثبتی برداشت می‌کنند که منظور از آن، کوشش برای رسیدن به این هدف است که "کسی از رشد و بازنماند". اما این اصطلاح، یک است که در گسترش حقوقِ (مخففی برای زنان هم‌جنس‌باز، مردان هم‌جنس‌باز، دوجنسیتی‌ها و تراجنسیت‌ها) به‎کار می‌رود. 🤭😲😡 📖برگرفته از سند تحلیلی بر دستور کار سند ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار؛ نوشته شارون 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei