eitaa logo
نشر فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام
459 دنبال‌کننده
133 عکس
101 ویدیو
2 فایل
کانال دوم ما ✳️اَحاديث ناب۱۴معصوم✳️ @Ahaadith_Ahlebait قال الامام صادق علیه السلام: کسی که احادیث ما را در دل شیعیان ما جای می دهد از هزار عابد برترست. 📚اصول کافی جلد۱صفحه۳۳ #کپی با ذکر #صلوات 💫 @ya_amiralmomenin110 💫 خادم کانال @Amirovisi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠 علیه السلام 《¤》 《¤》 🔸🔹 ۳۲🔹🔸 سير ارتجاعي امت اسلامي اي مردم، در روزگاري كينه توز، و پر از ناسپاسي و كفران نعمتها، صبح كرده ايم، كه نيكوكار، بدكار به شمار مي آيد، و ستمگر بر تجاوز و سركشي خود مي افزايد، نه از آنچه مي دانيم بهره مي گيريم، و نه از آنچه نمي دانيم، مي پرسيم، و نه از هيچ حادثه مهمي تا به ما فرود نيايد، مي ترسيم. اقسام مردم (روانشناسي اجتماعي مسلمين، پس از پيامبر(ص)) در اين روزگاران، مردم چهار گروهند، گروهي اگر دست به فساد نمي زنند، براي اين است كه، روحشان ناتوان، و شمشيرشان كند، و امكانات مالي، در اختيار ندارند، گروه ديگر، آنان كه شمشير كشيده، و شر و فسادشان را آشكار كرده اند. لشگرهاي پياده و سواره خود را گرد آورده، و خود آماده كشتار ديگرانند، دين را براي به دست آوردن مال دنيا تباه كردند كه يا رئيس و فرمانده گروهي شوند، يا به منبري فرا رفته، خطبه بخوانند، چه بد تجارتي، كه دنيا را بهاي جان خود بداني، و با آنچه كه در نزد خداست معاوضه نمايي. گروهي ديگر، با اعمال آخرت، دنيا مي طلبند، و با اعمال دنيا در پي كسب مقامهاي معنوي آخرت نيستند، خود را كوچك و متواضع جلوه مي دهند، گامها را رياكارانه كوتاه برمي دارند، دامن خود را جمع كرده، خود را همانند مومنان واقعي مي آرايند، و پوششي الهي را وسيله نفاق و دورويي و دنياطلبي خود قرار مي دهند. و برخي ديگر، با پستي و ذلت و فقدان امكانات، از به دست آوردن قدرت محروم مانده اند، كه خود را به زيور قناعت آراسته، و لباس زاهدان را پوشيده اند. اينان هرگز، در هيچ زماني از شب و روز، از زاهدان راستين نبوده اند. وصف پاكان در جامعه مسخ شده در اين ميان گروه اندكي باقي مانده اند كه ياد قيامت، چشمهايشان را بر همه چيز فرو بسته، و ترس رستاخيز، اشكهايشان را جاري ساخته است .... ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 گدای شیر یزدانم فقیر شاه مردانم نمک پروده ی سلطان عالم پیر سلمانم 🌸⚡️ گهی مانند جبریل است و گاهی همچو پیغمبر از این گونه تجلّی های او عمری ست حیرانم 🌸⚡️ خدا باید بخوانم یا که عبد خالقش خوانم علی رب گشته یا رب مرتضی من که نمی دانم 🌸⚡️ عجب زیبا حدیثی را رسول الله فرموده : که من هم بی ولای مرتضی بی دین و ایمانم 🌸⚡️ اگر کوه گهر را هم به من روزی خدا بخشد نمی ارزد به آن لحظه که من در زیر ایوانم 🌸⚡️ نگو کفر است این مطلب بیا قدری تأمل کن غلام حیدرم اما برابر با رسولانم 🌸⚡️ به هر سویی نظر کردم امیرالمومنین دیدم و فهمیدم  ” تُوَلّوا … ” را میان ختم قرآنم 🌸⚡️ خودم را در کنار حضرت معشوق می بینم روایاتی از آن دلبر سحرها تا که می خوانم 🌸⚡️ به گوشم مانده آوایش که بابایم چنین می گفت : بدون او خس و خارم ولی با او گلستانم 🌸⚡️ چه عذری آورم فردای محشر نزد صدیقه اگر افتد ز لب هایم دمی ذکر علی جانم ابراهیم ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠 💠 🌸 با 🌸 (26) داوري با سوگند فرض مي‌كنيم كه ابوبكر مي‌تواند در ملكيّت حضرت زهرا عليها السلام ترديد كند و فرض مي‌كنيم كه به گواهي علي عليه السلام نيز شك كند; چرا از فاطمه عليها السلام نمي خواهد كه سوگند ياد كند تا سوگند او در كنار شهادت علي عليه السلام قرار گيرد و مطلب تمام شود؟ اين در حالي است كه ما مي‌دانيم رسول خدا صلّي اللّه عليه وآله بارها به شاهد و سوگند قضاوت كرده است. چنانكه در صحيح ابو داوود (۱) و صحيح مُسلم (۲) روايت شده است; بلكه قضاوت به شاهد و سوگند را جبرئيل براي پيامبر خدا صلّي اللّه عليه وآله آورده است و اين نوع قضاوت، در كتابُ الخلافه كنز العمّال موجود است. صاحب المواقف و شارح آن، در توجيه رفتار ابوبكر مي‌گويند: «لعلّه لم ير الحكم بشاهد و يمين» (۳) «شايد ابوبكر حكم شاهد و قَسَم را قبول نداشت». در پاسخ مي‌گوييم: اگر چنين باشد، پس بايد خود ابوبكر سوگند ياد مي‌كرد; پس چرا سوگند ياد نكرد؟ و حال آن كه فاطمه عليها السلام همچنان مِلك خود را مطالبه مي‌نمود. همه اين مواردي كه مطرح شد، بدون در نظر گرفتن عصمت حضرت زهرا و حضرت علي عليهما السلام است و بررسي مسئله، به عنوان يك موضوع حقوقي بيان شد، پس بايد تمام موازين حقوقي، كه در كتاب‌هاي قضايي ذكر شده اند، بر آن منطبق باشد. همچنين در اين ماجرا، امام حسن و امام حسين عليهما السلام و نيز اُمّ ايمن كه رسول خدا صلّي اللّه عليه وآله به بهشتي بودن او گواهي داده بود (۴) نيز شهادت داده اند، امّا شهادت آن‌ها نيز پذيرفته نشد. 📚منابع: (۱) صحيح ابي داوود: ۳ / ۴۱۹. (۲) صحيح مُسلم: ۵ / ۱۲۸. (۳) شرح المواقف: ۸ / ۳۵۶. (۴) ر. ك: شرح حال او در طبقاتِ ابن سعد، و الإصابه ابن حَجَر: ۴ / ۴۳۲. ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠 علیه السلام 💠 《¤》 《¤》 🔹🔸 ۳۲🔸🔹 سير ارتجاعي امت اسلامي برخي از آنها از جامعه رانده شده، و تنها زندگي مي كنند، و برخي ديگر ترسان و سركوب شده يا لب فرو بسته و سكوت اختيار كرده اند، بعضي مخلصانه همچنان مردم را به سوي خدا دعوت مي كنند، و بعضي ديگر گريان و دردناكند كه تقيه و خويشتن داري، آنان را از چشم مردم انداخته است، و ناتواني وجودشان را فرا گرفته گويا در درياي نمك فرو رفته اند، دهنهايشان بسته، و قلبهايشان مجروح است، آنقدر نصيحت كردند كه خسته شدند، از بس سركوب شدند، ناتوانند و چندان كه كشته دادند، انگشت شمارند. روش برخورد با دنيا اي مردم بايد دنياي حرام در چشمانتان از پر كاه خشكيده، و تفاله هاي قيچي شده دامداران، بي ارزشتر باشد، از پيشينيان خود پند گيريد، پيش از آنكه آيندگان از شما پند گيرند، اين دنياي فاسد نكوهش شده را رها كنيد، زيرا مشتاقان شيفته تر از شما را رها كرد. (برخي از افراد ناآگاه اين خطبه را به معاويه نسبت دادند و در صورتي كه بي ترديد از سخنان اميرالمومنين (ع) است طلا كجا، خاك كجا؟ آب گوارا و شيرين كجا، آب شور كجا؟ دليل ما سخن جاهز است كه در ادبيات عرب مهارت تمام داشت و با آگاهي سخن مي گفت او مي گويد اين خطبه به سخنان امام علي (ع) و روش مردم شناسي او نزديك است تنها علي است كه مردم در حالات گوناگون مي شناسد و معرفي مي كند تاكنون در كجا ديده ايد كه معاويه در يكي از سخنانش راه زهد و تقوا پيشه كند و راه رسم بندگان خدا را انتخاب نمايد؟!) ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 قلبی که فقط خانه ی دلجوی امیر است مجنون شده ی طره ی گیسوی امیر است. 💠🔸🔹 آن قبله که عشّاق بر آن سجده گذارند نوری ست که در تاق دو ابروی امیر است. 💠🔸🔹 پرواز دَرِ قلعه ی خیبر به همه گفتاین ذره ای از قدرت بازوی امیر است 💠🔸🔹 .در معرکه از کفر مسلمان بتراشد  این ویژگی چشم هنرجوی امیر ست. 💠🔸🔹 غربال کند هر سره از ناسره مولا  این معجزه ی نعره ی یاهوی امیر است. 💠🔸🔹 انگور نجف نخل رطب داد به میثم  بر دار سرش روی دو زانوی امیر است 💠🔹🔸 در روز جزا سنجش اعمال خلائق  وابسته به میزان ترازوی امیر است...علی اصغر ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠 و یک از علی ( علیه السلام )💠 🔸 🔸 🌸 🌸 پس از آنكه مسجد النبي را حصار كشيدند و پيغمبر در آن نماز مي‌خواند دور مسجد خانه بود و همه داخل مسجد از خانه خود دري باز كرده بودند تا كه براي نماز فورا برسند، ابوبكر و عباس و حمزه هر يك در خانه خود را به مسجد باز كردند و يك در ديگر هم خانه شان داشت و فقط تنها خانه اي كه يك در داشت و آنهم وارد مسجد مي‌شد خانه رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم و علي (عليه السلام) بود. وحي الهي نازل شد به پيغمبر كه بايستي تمام درها بسته گردد. مگر در خانه تو و علي (عليه السلام) (اين روايت را سني‌ها نيز از عبدالله بن عمرو از عمربن خطاب هم ذكر كرده اند) گويند كه از پسر عمر پرسيدند: راجع به علي (عليه السلام) گفت اسم علي را نياوريد كه سه افتخار بزرگ براي اوست يكي سد ابواب دومي ازدواج با فاطمه عليهاالسلام سوم فتح خيبر. اجمالا رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم رفت بالاي منبر و فرمود كه خداوند فرمود: بايد درها بسته شود ولي استثناء راجع به علي (عليه السلام) را ذكر نفرمود، روايت دارد اولين كسي كه مشغول بستن درب خانه اش شد علي (عليه السلام) بود ولي رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم آمد و نگذاشت عباس و عمر نيز درها را نبستند، سايرين آمدند گفتند: در را مي‌بنديم اما بگذاريد روزنه اي باز بگذاريم رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم فرمود: روزنه اي هم نبايد باز باشد. عباس آمد پيش رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم و عرض كرد من هم كه پيرمردي هستم و حكم پدر تو را دارم در را ببندم حمزه هم ببندد. پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم بالاي منبر رفت و فرمود: من نگفته‌ام كه درها را ببنديد امر خداست. خدا فرموده فقط در خانه علي (عليه السلام) باز باشد. رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم از پيش خود كاري نمي كند اگر مي‌كرد به عباس اجازه مي‌داد كه عمويش بود، حمزه نيز آمد تا روزنه اي را باز بگذارد ولي رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم همان جواب را به او داد (و ما ينطق عن الهوي) محمد از روي هواي حرف نمي زند علي (عليه السلام) فرمود: كه متهم كردند رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم را در مسأله سد ابواب و گفتند نعوذ بالله پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم در ضلالت افتاده است. 📚منابع: این حدیث را ابن حجر هیثمی در مجمع الزوائد (9/114) نیز به همان سند از بزاز روایت کرده است؛ 5) علامه امینی در الغدیر (3/202 ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️ سرو است و از طراوت آن کم نمی شود نخل است و پیش پای کسی خم نمی شود. 🌸🌺 واژه به واژه اوج فصاحت بلاغت است نظم این قَدَر ردیف و منظم نمی شود. 🌸🌺 نهج البلاغه آمد و شد جفت ذوالفقار تیغ و غلاف و معرکه ؟ یکدم نمی شود. 🌸🌺 نهج البلاغه نسخه ی ثانی مصحف است با هم یکی ست این دو ، جدا هم نمی شود. 🌸🌺 مانده غریب مثل علی در میان ما هرگز غمی برابر این غم نمی شود. 🌸🌺 حتی اگر غریب بماند بدون شک یک ذره از بزرگی آن کم نمی شود. 🌸🌺 شیرین تر از رطب سخن حق حیدر است آری رطب نخورده که میثم نمی شود. 🌸🌺 حبل المتین علی است جز او نیست رشته ای گیرم که هست ، این همه محکم نمی شود. 🌸🌺 اسلامِ بی علی شب قدر است بی غدیر دین بی علی ؟؟ نه … قدر مسلم نمی شود... سید حسن ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠فضائل امیر المؤمنین علی علیه السلام از کتب 💠 🍂🔹 ( 138)🔹🍂 🌸 به (ع) در 🌸 (۱) خوارزمى «۱»- با اسناد خود از ابن عبّاس روايت مى كند: از پيامبر (ص) پيرامون كلماتى __________________ ____ (۱) 📚ابن مغازلى در مناقب خود/ ۶۳، ح ۸۹. علّامه مجلسى در بحار الانوار ۳۵/ ۱۷ آن را از ارشاد مفيد و اعلام الورى طبرسى نقل مى كند و سپس مى گويد: «علامه در كشف اليقين نظير آن را مى گويد. » 📚ترجمه كشف اليقين، ص: ۵۳ پرسش كردند كه آدم از خداوند دريافت و خداوند توبه او را پذيرفت. حضرت فرمود: از خداوند خواست تا به حق محمّد و على و فاطمه و حسن و حسين كه توبه اش را بپذيرد و خداوند نيز توبه او را پذيرفت. «۱» __________________ ____ (۱) 📚شيخ محمّد حسن مظفّر در دلائل الصدق ۲/ ۱۳۸- ۱۳۹ مى گويد: «دلالت اين آيه با تفسير آن در پرتو اين احاديث در امامت امير المؤمنين (ع) روشن تر از آن است كه به سخنى نياز داشته باشد، زيرا توسّل شيخ پيامبران به محمّد و خاندان او در تعليم خداوند سبحان، در حالى كه محمّد و خاندان او [به نسبت حضرت آدم] در آخر زمان مى زيسته اند و اين كه حضرت آدم از پيامبران بزرگى چشم فرو بسته كه نزديكى زمانى بيش ترى به او داشته اند، خود بزرگترين دليل است در برترى ايشان بر همه جهانيان و دورى آن‌ها از هر گونه لغزشى، اگر چه مكروهى بوده باشد، چه، آدم با ارتكاب امر مكروهى عصيان كرد. صحيح نيست در توبه از هر ارتكابى به اين خاندان توسّل جست مگر آن كه آن‌ها نه گناهى مرتكب شده باشند و نه تنها به مكروهى دامن آلوده باشند، پس ناگزير بايد خلافت در خاندان پيامبر باشد، چرا كه آن‌ها بر پيامبران فضيلت دارند و در ميان ديگر آحاد امّت پيامبر (ص) از عصمت برخوردارند، و چگونه كسى مى تواند از هر لغزشى در امان باشد كه مأموم ديگر مردمان است، به ويژه كسى كه بيش تر عمرش را به شرك و بت پرستى سر كرده باقيمانده عمرش را با گريز از جنگ و طغيان سپرى كرده باشد. 📚منابع: نيز بنگريد به: خصائص ابن بطريق/ ۱۱۳. ترجمه كشف اليقين، ص: ۵۵ ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا