eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌در محضر امام روح الله(۱۴۴) 💠گریه بر مظلوم،فریاد مقابل ظالم 📌 امام خمینی (ره): امام حسین با عده کم همه چیزش را فدای اسلام کرد، مقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد و(نه) گفت. بچه ها و جوانهای ما خیال نکنند که مسأله،مسأله ملت گریه است ،این را دیگران القاء کردند به شماها که بگوئید ملت گریه. آنها از همین گریه ها می ترسند برای اینکه گریه ای است که گریه بر مظلوم است،فریاد مقابل ظالم است. 📚صحیفه نور،جلد ۱۰،صفحه ۳۱ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
سختگيري‌ها سختگيري بر امام زياد شد تا آن حد كه آمد و شدها مورد مراقبت قرار گرفت و اين زماني بود كه قرار ولايتعهدي امام در تمام قلمرو اسلامي پخش شده بود. فشارها ازهر سو به امام وارد ميشد هم از سوي مأمون و هم از سوي بني عباس و هم از طرف مردم. سخني از بداء امام ميفرمايد: خداي را دو گونه علم است: علم مخزون كه آن را خود داند و بس و به كسي آن را تعليم ندهد. علمي كه آن را به فرشتگان و پيامبران خود ميآموزد و آگاهيهاي موردنيازشان را در امر رسالت عرضه ميدارد. بداء: عبارت از اين است كه خداي به اقتضاي مصلحت، تعلق ارادهاش را به امري اعلام مينمايد در حالي كه به واقع و نفس امر ارادهاش متعلق به ديگري است كه حتي ممكن است در جهت مخالف و ضدآن باشد و آن اراده را پس از رفع موانع و گذشت مصلحت ظاهر ميسازد. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 این قسمت : صابر و امام مهربونی ها  یک روزگار دورتر ، یک گوشه از یک کشور  بچه ای بود خوش زبون ، شاد و قشنگ مهربون ... 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 غربال ياران ▪️فلَمَّا فَصَلَ طالُوتُ بِالْجُنُودِ قالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَ مَنْ لَمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ فَلَمَّا جاوَزَهُ هُوَ وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ قالُوا لا طاقَةَ لَنَا الْيَوْمَ بِجالُوتَ وَ جُنُودِهِ قالَ الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلاقُوا اللَّهِ كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ؛[ بقره ۲۴۹] ▪️و هنگامي كه طالوت سپاهيان را با خود بيرون برد، به آن‌ها گفت: «خداوند، شما را به وسيلة يك نهر آب، آزمايش مي‏كند پس کساني که از آن بنوشند، از من نيستند و آن‌ها كه جز يك پيمانه با دست خود بيشتر از آن نخورند، از من هستند. جز عده كمي، همگي از آن آب نوشيدند. سپس هنگامي كه او و افرادي كه با او ايمان آورده بودند، از آن نهر گذشتند، گفتند: «امروز، ما توانايي مقابله با (جالوت) و سپاهيان او را نداريم.» اما آن‌ها كه مي‏دانستند خدا را ملاقات خواهند كرد، گفتند: «چه بسيار گروه‏هاي كوچكي كه به فرمان خدا بر گروه‏هاي عظيمي پيروز شدند!» و خداوند، با صابران و استقامت‏ كنندگان) است. ◽️امام صادق(ع): اصحاب طالوت به نهر(آبي) که خداوند مي‌فرمايد: «مُبْتَلِيكُمْ بِنَهَرٍ» آزمايش شدند و اصحاب حضرت قائم نيز به مثل ‌آن آزمايش خواهند شد» [الغيبة نعماني ص۳۱۶] ▪️آیه های مهدوی ▪️شماره ۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجل 🔻توکل یعنی چه؟(۳) 3⃣قسمت سوم: روایتی عجیب در مورد مجازات کسانی که به زبان میگن خدایا توکل بر تو ولی در عمل به همه توکل می کنند به جز خدا❗️ ⬅️ خداوند فرمود زندگیشو سیاه می‌کنم❗️😱 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملک موکّل بر رعد قوله علیه السلام: وَ الَّذِی بِصَوْتِ زَجْرِهِ یُسْمَعُ زَجَلُ الرُّعُودِ. الزجل: بمعنی الصوت، کما فی الخبر فی حقّ الملائکة: « لهم زجل بالتسبیح » [۱] . الرعود: جمع الرعد، و هو صوت السحاب. یعنی و ملائکه که به سبب زجر و منع و سوق دادن آنها سحاب را شنیده می‌شود، صدائی که اسم او رعد است ؛ چنان که حکماء الهی علّت حدوث رعد را دو چیز ذکر نموده اند: علت طبیعی رعد [۱]: یا به سبب تمزّق اجزاء سحاب است، به واسطه تغلغل ادخنه محتبسه در جوف آنها، که در حین استیلای ادخنه که مایل به علو است خواهند خود را خلاص نماید، لهذا عنفاً اجزاء سحاب منعقد را خرق نماید، از خرق او صدا حادث شود، چنان که از دریدن پارچه. [۲]: و یا به واسطه اصطکاکات قطعات سحاب است به یکدیگر، به سبب ریاح که از کشیدن آنها عنفاً به هم صدا حادث می‌شود، چون کشیدن دو پارچه چوب یا سنگ را به هم. و فقره دعاء کلام امام علیه السلام: « بصوت زجره یسمع زجل الرعود ». اشاره به قاعده [۲] اخیر است. ---------- [۱]: ۱۱ - بحارالانوار، ج ۵۶، ص ۲۲۸ و ج ۸۹، ص ۲۷۴ ؛ عمدة القاری، ج ۱۸، ص ۲۱۸. [۲]: ۱ - اصل: + به قاعده. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر افمن شرح صدره للاسلام نخستین چیزی که بنده را از غفلت بیدار می‌کند و او را از سعادتمندان قرار می‌دهد، این است که خود را در محضر مقام کبریایی خدا و توفیق سبحانی ببینند و این معنای آیه شریفه است که می‌فرماید: أَ فَمَنْ شَرَحَ اللّٰهُ صَدْرَهُ لِلْإِسْلاٰمِ فَهُوَ عَلیٰ نُورٍ مِنْ رَبِّهِ. [۱] این همان فرمایش پیامبر صلی الله علیه و آله است که می‌فرماید: نور الهی وارد قلبی شود، شرح صدر در آن ایجاد می‌کند. سؤال شد یا رسول اللّٰه آیا آن حالت نشانه ای دارد؟ فرمود: بلی، دور ماندن از خانه غرور «دنیا» و نزدیک شدن به خانه جاویدان و آمادگی برای مرگ پیش از مرگ. روز ستمگر روزی که به عدالت با ظالم برخورد شود، از روزی که وی به مظلوم ستم کرده سخت تر است. ---------- [۱]: ۱) - زمر، ۲۲. پارسایی از حکیمی پرسیدند زهد چیست؟ گفت: با وجود موجود دنبال مفقود نگردی. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 4.MP3
6.22M
🔰 سلسله سخنرانی های 4 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 4️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید @zandahlm1357
بررسى علل و عوامل پيمان شكنى طلحه و زبير ۱. عدم تحمّل عدالت و مساوات على (عليه السّلام) اين دو سردار قديمى و افرادى مانند آن‌ها كه در زمان عثمان منافع مادى بسيارى كسب كرده بودند، مساوات اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در اين تقسيم بيت المال را تحمّل نكردند، و آن را توهينى به خود تلقّى نمودند. طلحه و زبير در ملاقات با امام (عليه السّلام)، با گستاخى به آن حضرت گفتند: «ما با تو بيعت كرديم تا در كارها با ما مشورت كنى و بدون نظرخواهى از ما دست به كارى نزنى. تو خود فضيلت ما را نسبت به ديگران مى دانى، امّا به هنگام تقسيم اموال بدون نظر و مشورت ما و به ميل خود آن را قسمت مى كنى و حق ما را رعايت نمى كنى». در قسمت ديگرى از سخنان خود گفتند: «ما از اين ناراحتيم كه برخلاف روش عمر بن خطاب بيت المال را تقسيم مى كنى. تو حقوق ما را با ديگران برابر كردى، حال آن كه شمشيرها و نيزه هاى ما اسلام را گسترش داد و اين اموال را ما از چنگ دشمنان اسلام به زور شمشير خود بيرون آورده ايم». اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در پاسخ فرمود: «من از خود اين كار را نكردم و مطابق كتاب خدا و روش پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) عمل كرده ام». [۲] ---------- [۲]: . نگاه كنيد به: زندگانى اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، ص ۳۴۶ و سيرۀ علوى، ص ۸۰ هر دو به نقل از شرح نهج البلاغة ابن ابى الحديد. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357