eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۱۲-۲-۳-۳- غریزه ی جنسی؛ عامل استحکام در خانواده خداترس اسلام همین غریزه ی جنسی را پشتوانه ی بنای خانواده قرار داده است، یعنی وسیله ی استحکام خانواده قرار داده است. یعنی چه؟ یعنی وقتی زن و مرد عفیف اند و خداترس اند و طبق دستور اسلام از گناه در باب غریزه ی جنسی اجتناب می‌کنند، طبعاً نیاز زن و مرد به یکدیگر در این مورد بیش تر خواهد شد. وقتی به هم زیادتر احتیاج داشتند، این بنای خانواده که پایه اصلی اش زن و مرد است، مستحکم تر خواهد شد. [۲] ۱۳-۲-۳-۳- شریک دانستن در سرنوشت زندگی یکدیگر ---------- [۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۹-۱۲-۱۳۸۰. ۱۳-۲-۳-۳- شریک دانستن در سرنوشت زندگی یکدیگر در محیط خانواده، زن و شوهر با هم همکاری کنند. اگر شوهر مشکلی یا مضیقه ای دارد، زن با او بسازد، اگر زن، داخل خانه یا در محیط کار یا هر جور که هست، دشواری دارد، شوهر باید به او کمک کند. خود را در سرنوشت همسر باید شریک بدانند، هر دوی آن‌ها این را برای خاطر خدا انجام دهند. [۳] ما دیده بودیم که گاهی مرد، زن را موجود درجه ی دو حساب می‌کرد! امّا موجود درجه ی دو نداریم. هر دو مثل هم هستند، هر دو از حقوق برابری در زمینه امور زندگی برخوردارند - مگر در جا‌هایی که خدای متعال بین زن ومرد فرقی گذاشته که آن هم روی مصلحتی است وبه نفع مرد و به ضرر زن هم نیست- باید مثل دو نفر شریک، مثل دو نفر رفیق، در خانه با هم زندگی کنند. [۴] این طور هم نیست که بگوییم همه جا خانم باید از آقا تبعیت کند؛ نخیر. چنین چیزی نه در اسلام داریم و نه در شرع. «الرّجالُ قَوّامونَ علی النّساء» معنایش این نیست که زن بایستی در همه ی امور تابع شوهر باشد. نه! یا مثل برخی از این اروپا ندیده‌های بدتر از اروپا و مقلّد اروپا، بگوییم که زن بایستی همه کاره باشد و مرد باید تابع باشد. نه! این هم غلط است. بالاخره دو تا شریک و دو تا رفیق هستید. یک جا مرد کوتاه بیاید، یک جا زن کوتاه بیاید. یکی این جا از سلیقه و خواست خود بگذرد، دیگری در جای دیگر، تا بتوانید با یکدیگر زندگی کنید. [۱] ۱۴-۲-۳-۳- استفاده از خُلقیات به طور صحیح زن و شوهر اگر از خُلقیّات ویژه ی خود به طور صحیح استفاده کنند، در خانواده، زوجی کامل و هماهنگ و مساعد تشکیل می‌دهند. [۲] این‌ها همه به خاطر طبیعت زن و مرد است. طبیعت زن و مرد، هر کدام ویژگی ای دارد. در داخل خانواده، کار و روحیّات مرد را نباید از زنان توقّع کرد؛ روحیات زن را هم در خانواده نباید کسی از مرد توقّع کند. هر کدام یک خصوصیات طبیعی و روحی دارند که مصلحت بشر، مصلحت جامعه، مصلحت نظام اجتماعی زن و مرد این است که روحیّات و خصوصیات مرد وزن در تعامل این‌ها در داخل خانواده دقیقاً رعایت شود؛ که اگر رعایت شد، هم این خوشبخت است و هم آن. [۳] ۱۵-۲-۳-۳- حفظ کانون خانواده و فرزندان «قوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلیکُمْ»؛ جوان و همسرتان را باید حفظ کنید؛ این جزو وظایف شماست. این، اثر تشدید کننده دارد؛ یعنی وقتی در خانواده یی، جوان یا یک عضو خانواده خدای نکرده نقطه ی ضعفی پیدا کرد؛ مثل لکه ی سیاهی شد روی دندان، و مینای دندان در این نقطه خراب شد، به تدریج روی ذهن مخاطب‌های خودش و پدر و مادرش اثر می‌گذارد و همین طور اثرهای متقابل تشدیدکننده دارد؛ در نتیجه آن حقیقت و معنویّت را از دست می‌دهد. [۱] ۱۶-۲-۳-۳- حفظ اسرار یکدیگر زن و شوهر باید راز هم را حفظ کنند، زن نباید راز شوهرش را پیش کسی بازگو کند. مرد هم مثلاً نرود پیش رفقایش در باشگاه یا مثلاً فلان مهمانی و... راز همسرش را بازگو کند. حواستان جمع باشد، اسرار هم را محکم نگاه دارید تا زندگی ان شاءالله شیرین و مستحکم شود. [۲] ---------- [۳]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۵-۱-۱۳۷۸. [۴]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۹-۳-۱۳۷۲. [۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۹-۱-۱۳۷۷. [۲]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه۲۸-۰۶-۱۳۷۵ [۳]: . بیانات در اجتماع بانوان خوزستان۲۰-۱۲-۱۳۷۵. [۱]: . بیانات در دیدار مسؤولان نظام ۰۶-۰۸-۱۳۸۳. [۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲۴-۱-۱۳۷۸. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
♨️ امام خمینی(ره): آنها که در برابر خطرهایی که متوجه اسلام شده است قیام نکنند، مقابله نکنند و به دفاع برنخیزند، آنها در عداد مردگانند. صحیفه امام، جلد 1، صفحه 158
الرعد الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ ﻫﻤﺎﻥ‌ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﻤﮥ ﻭﺟﻮﺩ، ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺩﻝ‌ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﺎ ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﺁﺭﺍم ﺍﺳﺖ. ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﺩﻝ‌ﻫﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﺁﺭﺍم ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮﺩ.» (٢٨) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَّمَا إِلَٰهُكُمُ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ وَسِعَ كُلَّ شَيْءٍ عِلْمًا - طه 98 معبود شما تنها الله است، همان خدائی که معبودی جز او نیست. دانش او همه‌چیز را فرا گرفته است (و از گذشته و حال و آینده، و آنچه بوده است و هست و خواهد بود، باخبر است). كَذَٰلِكَ نَقُصُّ عَلَيْكَ مِنْ أَنبَاءِ مَا قَدْ سَبَقَ ۚ وَقَدْ آتَيْنَاكَ مِن لَّدُنَّا ذِكْرًا - طه 99 این چنین اخبار گذشتگان را برای تو بازگو می‌کنیم. ما از سوی خود قرآن را به تو عطا کرده‌ایم (که صلاح دین و دنیا را به تو و پیروانت تذکّر می‌دهد). 📺 تلاوت بسیار زیبا و دلنشین آیات 98 تا 114 سوره مبارکه طه با صدای ادریس ابکر با ترجمه فارسی
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: نتيجه خدمت به مؤمن متن حديث عن الرّضا عليه السلام: مَن فرّج عن مومن فرّج الله عَن قَلبه يَوم القيامة امام رضا عليه السلام فرمود: هر كس اندوه و مشكلى را از مومنى بر طرف نمايد خداوند در روز قيامت اندوه را از قلبش بر طرف سازد. صله رحم با كمترين چيز متن حديث عن الرّضا عليه السلام: صِلْ رحمك وَ لَوْ بشَربَة مِن ماءٍ، وَ أفضَل ما تُوصل بِه الرّحِم كفُّ الاذّى عنها امام رضا عليه السلام فرمود: پيوند خويشاوندى را برقرار كنيد گر چه با جرعه آبى باشد؛ و بهترين پيوند خويشاوندى، خود دارى از آزار خويشاوندان است. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۱۶. و از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت نمود که فرمود: پیشوایان (مردم) از فرزندان حسین (علیه السلام) هستند، هرکه اینان را اطاعت کند خدا را اطاعت کرده است و هرکه اینان را معصیت کند، معصیت خداوند عزّوجلّ را کرده است. ایشانند همان دستگیره محکم و همان وسیله به سوی خداوند عزوجل. [۵] ۱۷. و از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت نمود که فرمود: من و علی از ---------- [۵]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۵۸، ح ۲۱۷. یک نور آفریده شده ایم. [۱] ۱۸. و از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت نمود که فرمود: یا علی تو برترین انسان هستی و در این جز کافر شک نمی کند. [۲] ۱۹. و از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت نمود که فرمود: هرکه ما اهل بیت را دوست دارد، خداوند او را روز قیامت ایمن محشور می‌کند. [۳] ۲۰. و از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت نمود که فرمود: تو (علی (صلی الله علیه و آله و سلم) ) از من هستی و من از توأم. [۴] ---------- [۱]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۵۹، ح ۲۱۹. [۲]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۵۹، ح ۲۲۵. [۳]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۵۹، ح ۲۲۰. [۴]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۵۹، ح ۲۳۱. : 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
35.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارگاه 8 💠 جلسه 8⃣ 🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور 👌 انتشار فایل آزاد و حلال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راز قوی شدن (قسمت اول) 💠 توضیحاتی درباره مداح محترم آقای و راز موفقیت ایشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: حسرت ديدار غلامرضا محمدزاده سال ۶۳ در قالب يك گروه هفتاد نفري به جبهه اعزام شديم. نيروهاي اعزام جديد را به واحدهاي مختلف سازماندهي كردند؛ اما از اين جمع هفتاد نفري ما سه نفر پاهايمان را كرديم توي يك كفش كه الا و بالله بايد برويم گردان عملياتي. سازماندهي لشكر قبول نمي كرد و گفت: امكان نداره، گردان‌هاي عملياتي تكميل شده، آموزش ديده ان و... غلامرضا شجاعي [۳۷] بود و مجيد بارگاهي و من. تصميم داشتيم به هر طريق ممكن به گردان عملياتي برويم. بقيه نيروهايي كه با ما آمده بودند هر كدام رفتند يك واحد، بيشتر هم واحدهاي تداركاتي و پشتيباني. كار ما در سازماندهي لشكر بالا گرفت و آخر سر مجبور شدند به گردان مخابرات بفرستند. توي مخابرات هم كه تقسيم شديم، باز مسوول مستقيم مان سر ناسازگاري گذاشتيم كه ما فقط به هواي خط مقدم و عمليات آمده ايم و نمي خواهيم در عقب [ صفحه ۹۴] بمانيم. اينقدر توي گوشش خوانديم كه از دست ما به تنگ آمد و معرفي مان كرد به فرمانده گردان مخابرات. برادر قهرماني پس از شنيدن حرف‌هاي ما، قول داد كه ما را به خط مقدم بفرستند. فرداي همان روز ما سه نفر را برداشت و با خودش برد جزيره مجنون. كار ما در جزيره ساختن سنگر بر روي پل‌هاي شناور بود. از كارمان راضي بوديم. بعد از ده روز كه كار تمام شد برگشتيم پادگان دزفول. از وضعيت و نشانه‌ها معلوم بود كه عمليات نزديك است و اگر دير بجنبيم عمليات را از دست مي‌دهيم. نق زدن‌ها و بهانه گيري‌ها را شروع كرديم. گفتيم: يا بفرستين خط يا تسويه حساب بدين. افتاديم رو دنده لج. برادر قهرماني خيلي سعي و تلاش كرد كه ما را متقاعد كند در مخابرات بمانيم. مي‌گفت: من شما را به عمليات مي‌برم مطمئن باشين. منتهي ما راضي نشديم. آخر سر مجبور شد تسويه حساب ما را بنويسد. برگشتيم پرسنلي لشكر. خوشحال بوديم كه از مخابرات خلاص شده ايم. مسوول پرسنلي تا چشمش افتاد به ما، گفت: باز هم شما سه نفر؟! باز براي چه برگشتين؟ گفتيم: ما فقط مي‌خوايم بريم گردان پياده. چيز زيادي كه نمي خوايم. با كلي منت و مشاجره بالاخره ما را به گردان حضرت ابوالفضل (ع) معرفي كرد. بيشتر نيروهاي گردان حضرت ابوالفضل بچه‌هاي اردبيل بودند به فرماندهي رحيم نوعي اقدم [۳۸] ديگر آرام و قرار يافته بوديم و به خواسته مان رسيده بوديم. https://eitaa.com/zandahlm1357
اجل هر موجود و ما حصل عنوان دعا آن که « ثم ضرب له » یعنی: بعد از ایجاد، ملازم نموده است برای هر موجود ذی روحی در حیات دنیا اجل، یعنی مدت و وقت مقدّر معیّنی از زمان موقوتی مکتوب، و مفروض در علم عنائی خود محدود به اوقات معیّنه. و نصب: أی أقامه، و جعل له أمد، یعنی بپا داشته از برای او نهایت و غایتی از طول زمان عمر او. « یتخطّی إلیه بأیام عمره »: یعنی آن ذی روح گام می‌زند به سوی آن غایت و نهایت محدود مفروض در ایام زندگی خود. و یرهقه: یعنی نزدیک می‌شود به سنین و أعوام روزگار خود، تا زمانی که بالغ شود به انتهاء غایت آثار مقدّره خود که باید آن آثار مفروضه در آن مدت معیّنه عمر از او صادر شود، و به انتها و کمال برساند تمام وقایعات مکتوبه مقدّره خود را، آن وقت « قبضه إلی ما ندبه [۲] إلیه »، یعنی: بعد از آن خداوند تعالی قبض و اخذ ---------- [۲]: ۱ - اصل: ندب. نماید روح او را به سوی آنچه ندبه الیه. یعنی دعوت کرده است او را که آن چیز مدعو الیه یا موفور، یعنی تام کامل از اجر و جزای حسنه او است، المعبّر عنه بالثواب، یا آن مدعوّ الیه أمر محذور مکروه، أو المعبّر عنه بالعقاب والعقوبة است. چه انسان بلکه هر ذی روحی مادام کونش در دنیا در مسافرت و واقع بین مبدأ و منتها است، کما قال امیرالمؤمنین علیه السلام: « الدنیا دار ممرّ، والآخرة دار مقر، فخذوا من ممرّکم لمقرّکم » [۱] ؛ چه سنین و اعوام به منزله منازل متوسّطه او است، و شهور و ایام چون فراسخ او و انفاس انسان خطوات است، کما مرّ فی الدعاء: « یتخطّی الیه بأیّام عمره »، لذا قیل: دو خطوه بیش نبود راه سالک اگر چه دارد او چندین مهالک [۲] ---------- [۱]: ۲ - الأمالی، صدوق، ص ۲۱۹ ؛ مجموعه ورام، ج ۲، ص ۲۱۸. [۲]: ۳ - گلشن راز، شبستری، « سؤال از ماهیت من ». 📚✍شرح بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357