هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی " عبد صالح خدا"
برش هایی از زندگی و سیره مبارزانی امام خمینی (ره) در کلام امام خامنه ای
ناشر : مرکز صهبا
تولید ایران صدا
#عبد_صالح_خدا
#امام_خمینی
#تاریخی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗 کتاب صوتی #عبد_صالح_خدا قسمت 2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part03_عبد صالح خدا.mp3
11.22M
📗 کتاب صوتی
#عبد_صالح_خدا
قسمت 3⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فرازی بسیار زیبا از استاد طبلاوی
🎵 مقام رست
📖 سوره فتح
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عقل و بندگي متن حديث العقل و العبادة ۱- الكلينى عن أبى عبدالله العاصميّ عن علىّ بن الحسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عزّوجلّ.
عقل و بندگي ۱- كليني از ابوعبدالله عاصمي از علي بن حسن، از علي بن اسباط، از حسن بن جهم، از ابوالحسن الرضا (ع) نقل كند كه نزد حضرتش از اصحاب ما و همچنين از عقل ياد شد و ايشان فرمود: به ديندار محروم از خرد اعتنايي نشايد۱. ۲- محمد بن يحيي بن احمد بن محمد بن عيسي از معمّر بن خلّاد نقل كند كه گفت: از ابوالحسن الرضا (ع) شنيدم كه ميفرمود: عبادت، زيادي نماز و روز نيست بلكه، عبادت حقيقي انديشيدن در كار خداي عزّوجلّ است۲.
منبع حديث
۱- أصول كافى ۱/ ۲۷. ۲- أصول كافى ۲/ ۵۵.
عقل و فهم
متن حديث
العقل و الفهم قال عليه السلام:... من أبصر فهم و من فهم عقل....
عقل و فهم حضرت رضا (ع) فرمود: هركه بينديشد به فهم دست يابد و هركه به فهم دست يابد خردمند شود۱.
منبع حديث
۱- بحار الأنوار ۷۸/ ۳۵۵.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❌❌ از کجا بفهمیم خوابی که از امام زمان دیدیم واقعی است یا شیطانی⁉️⁉️ 🔰 مگر شیطان می تواند به شکل مع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپهای #جهاد_تببین_عملکرد_دولت 1
✅ بررسی نقاط قوت و ضعف دولت و آسیب شناسی رفتار برخی انقلابی ها در نقدهای تخریب گونه و حمله به #دولت_انقلابی
🎬 جلسه اول1️⃣
👈 تخریب همه جانبه و سیاه نمایی مطلق ممنوع ، حتی درباره دولت های قبلی
👈 رهبری در نقد رفتار احمدی نژاد در مناظرات چه گفت ⁉️
👈 شاخص های گفته شده توسط رهبری در نقد کردن دولت ها
👈 ایراد بزرگ ما در نقد کردن ها چیست⁉️
🎤 #احسان_عبادی
🌀 دیدن همه کلیپهای #عملکرد_دولت با کیفیت های بالاتر در 👈 اینجا
#جهاد_تبیین
#دولت_انقلابی
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
ادب ماه رجب 10.mp3
4.01M
🔰 سلسله جلسات #ادب_حضور 10
💠 رعایت بیشتر #ادب_ماه_رجب 10
✅ تدریس کتاب ادب حضور
👈 توسل به اهل بیت ، راهی مهمی برای رشد معنوی
👈 هدیه زیارت امین الله به امیرالمومنین (ع) در این ماه رجب
🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت
👌ماه رجب امسال با ادب بیشتری در محضر خدا حضور پیدا کنیم.
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#بچه_های_کارون
قسمت دهم
گوشت گاوِ 🐂یک قرنِ پیش و کیسهی نان خشکها را برداشتم و رفتم تو. همهاش نگران بودم عبدل بگوید گرسنه نیستم و مخفیگاه را لو بدهد😟 ولی تا انتها با غذایش بازی بازی کرد و هیچی نگفت. 😊فقط یک بار که داشتم میپاییدمش، زیرچشمی نگاهم کرد و لبخند کمرنگی نشست رو لبهاش.☺️
همان جا بود که یک لحظه از ذهنم گذشت، خداییاش بچهی آقایی است این عبدل!
رفتم تو نخش ولی چیزی ازش سر در نیاوردم. هیکل و سن و سالش نمیخورد که فرماندهای چیزی باشد.🙂 سروان فروزان را دیده بودم؛ یا فرماندهان دیگری که از طرف او گاهی وقتها برای سرکشی میآمدند جبههی ما. هر کدام دو متر قد داشتند؛ با هیکلِ عضلانی و ورزشکاری
همهشان نشانِ «چتربازی»، «جنگ در کوهستان» و علامتهای جورواجور دیگر داشتند که رو سینهشان نصب کرده بودند.
اما این عبدل، با رنگ و روی سیاهسوخته، صورتی که هنوز مو در نیاورده بود، قدی که تا شانهی من میرسید و اندام ترکهای و لاغر... همینها بود که بیشتر گیجم میکرد.🙁
آمدم بیرون، توی باران🌧 نشستم که برای اولین بار از صبح، خمپاره خورد توی آب؛ لب سنگرهای کنارهی کارون. پشتبندش، دو تا خمپارهی دیگر شلیک کردند و یکی از تیربارها بنا کرد به چهچهه زدن.😨
شدم و از توی کانال، دویدم رفتم پایینتر؛ همان سمتی که آب جریان داشت. از کنارهی خاکریز، سرک کشیدم و تندی دویدم لب یکی از آبراهها، قوز کردم و نشستم.🙄
هر بار خمپارهای میخورد توی آب، ماهیهای🐟 بیچاره ـ موجی و بیهوش ـ روی کارون غوطهور میشدند.😥 اگر خمپاره نزدیک ساحلِ ما میخورد، ماهیها همراه با جریانِ آب، کشیده میشدند سمت پایین اینطور وقتها، گاهی لب یکی از آبراهها که توی دید دشمن نبود، کمین میکردیم و ماهی میگرفتیم😉.
سه تا ماهی🐟 ـ هر کدام به اندازهی یک کف دست ـ که دمر رو آب افتاده بودند، آمدند سمت آبراه. یکیشان توی گرداب ابتدای آبراه، گیر افتاد و بنا کرد دورِ خودش پیچ خوردن. کم مانده بود برگردد توی جریان آب رودخانه که یک نی بلند گیر
آوردم و کشیدمش سمت خودم. هر سه تا ماهی🐟 را از آب کشیدم بیرون و داشتم تماشاشان میکردم که تیربارِ نامرد از سمت اب شروع کرد به پارس کردن😟 صدای تیرها میآمد که
شلاقوار از بالای سرم رد میشدند. درجا خوابیدم و از ترس، زمین را گاز گرفتم.😞
یک لحظه که تیربار ساکت شد، بلند شدم دویدم سمت کانال و از همان راه توی کانال، راه افتادم بروم سمت عقب که عبدل جلوی راهم سبز شد.😉
اصلاً نمیدانستم باید چه جور باهاش برخورد کنم. قبلاً او هم یکی مثل خودم بود ولی رفتارِ فرمانده، درماندهام کرده بود. پرسید: «کجا میروی⁉️
ماهیها🐟 را نشانش دادم و گفتم: «می برم برای مرغ ماهیخوار.»
با آن چشمان سیاهش که انگار سرمه کشیده بود، زل زد بهام و گفت: «من هم بیایم⁉️
این جور حرف زدنش، تعجب کردم. گفتم: «برویم!»
#ادامه_دارد
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 #نماهنگ سفیران_عشق
🎤با نوای حاج صادق آهنگران و گروه سرود فرزندان ایران 😍
از دفاع مقدس تا مدافعان حرم 👌
ای رهبر آزاده آماده ایم آماده
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: انقیاد تمام موجودات آسمانی و زمینی بر خداوند قوله علیه السلام: اصْبَحْنَا وَ أَصْبَحَتِ ال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
استیلاء سلطنت الهی
قوله علیه السلام: أَصْبَحْنَا فِی قَبْضَتِکَ یَحْوِینَا مُلْکُکَ وَ سُلْطَانُکَ، وَ تَضُمُّنَا مَشِیَّتُکَ.
أوّلاً بدان که: القبض و الاحتوا والانضمام کلّها بمعنی واحد ؛ و هو الجمع، و انضمام بعض الأشیاء الی بعض.
کما أنّ الملک و السلطنة بمعنی واحد، أی الاستیلاء و الغلبة والحکم والتمکّن فی الشی ء.
قد صار الشی ء فی قبضتک، أی فی ملکک، و یقبض اللّه الأرض و السماء، أی یجمعها.
تشکیل مدینه و وضع قانون و تشکیل قوّه مجریه
مفاد عنوان دعا آن که: ما بنی نوع بشر را جمع و منظّم نموده ملک و سلطنت و مشیت ذاتیه تو در مواضع متعدده از ارض، چه نوع انسان چون فرداً فرد از عهده اصلاح امور معاشیه خود بر نمی آید که بانفراده بتواند امور خود را انجام داده و
سلب احتیاج از خود بنمایند، لهذا حکیم علی الاطلاق به حکمت بالغه، آنها را مدنی خلق فرموده که در بلدان و مداین و در برابری در مواضع معیّنه اجتماع نمایند، تا هر فردی از آنها کاری نموده و معاون یکدیگر باشند، تا سلب حاجت هم را به انضمام از خود بکنند، از فلاحت و زراعت و حصادت، و سایر صنایع در
تحصیل ملبوس و مطعوم، و اخراج فلزات از معادن و حفر قنوات و غیره، تا آن که امر معیشت تمام به انجام رسد.
پس چون اجتماع لازم ملزوم آنها است، و از باب غلبه صفات حیوانیه شهویه و سَبُعیه که بر آنها مسئولیت است، لابدّ هر یک برای جلب منفعت خود و دفع مضرّت از خود خواهد بر دیگری تعدّی نماید ؛ لهذا برای جلوگیری این بر خالق حکیم به جعل و قرارداد دو چیز لازم میشود:
یکی: وضع قانونی که هر یک در حدود خود واقف شده بر دیگری تجاوز ننمایند، و آن نیز مستلزم وجود انبیاء است که آنها مُبلّغ الهیه اند از برای اصلاح معاش و معاد خلایق.
و دیگری: قوّه مجریه است که سلاطین و ولات و حکّام باشند بمراتبهم که آن قانون که منافی با خواهش نفسانی آنها است جبراً بر آنها اجرا نموده، و بر متعدّی آنها جزاء سوء بدهد ؛ چنان که مفاد کلام الهی است خطاباً لرسوله: « فَوَ رَبِّکَ لَنَحْشُرَنَّهُمْ وَ الشَّیَاطِینَ ثُمَّ لَنُحْضِرَنَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِیًّا * ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن کُلِّ شِیعَةٍ أَیُّهُمْ أَشَدُّ عَلَی الرَّحْمَنِ عِتِیًّا [۱] »، چه «حشر و جثو» هر دو به معنای اجتماع است، و مقصود از شیاطین متمرّدین از انس مراد است ؛ لأنّ العرب یطلق علی کلّ متمرّد من الجن و الإنس و الدّواب: الشیطان ؛ چنانچه در قصه سلیمان علیه السلام خبر میدهد که
ما مسخّر نمودیم برای او از شیاطین کلّ بنّاء و غواص [۱] .
پس، به این لحاظ تأویل آیه مبارکه آن که: قسم به ربّ تو ای محمد که هر آینه ما جمع مینمائیم ایشان و شیاطین را، و بعد از جمع ما اقامت میدهیم آنها را در اطراف جهنم عالم طبیعت دنیا که باطن او جهنم است ؛ لأ نّها بعید قعره، به واسطه آن که در مراتب وجود، اسفل السافلین است، کما قال تعالی: « لَقَدْ خَلَقْنَا الاْءِنسَانَ فِیآ أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ * ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ [۲] ».
بالجمله، ما گرد میکنیم آنها را جِثیاً أی مجتمعاً، ثم لنتزعنّ من کلّ شیعة، یعنی بعد از اجتماع آنها ما انتخاب و انتزاع مینمائیم از هر شیعه و فرقه مختلفة الأهواء
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه مریم، آیات ۶۸ و ۶۹.
[۱]: ۲ - اشاره به کریمه ص، آیه ۳۷: « وَ الشَّیَاطِینَ کُلَّ بَنَّآءٍ وَ غَوَّاصٍ ».
[۲]: ۳ - سوره مبارکه تین، آیات ۴ و ۵.
در عقاید و مذاهب متشتّه متفاوته هر یک از آنها را که أشدّ و اوثق و انسب باشد از حیث عتوّ و بزرگی، به جهت ریاست و حکومت بر آنها.
« ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِینَ هُمْ أَوْلَی بِهَا صِلِیًّا [۳] » یعنی: ما داناتریم به تشخیص کسانی که اولویت را دارند از حیث لیاقت و استحقاق بر مادون، چه تمام امورات جزء و کلّ به تقدیر و تعیین و قرارداد حقّ تعالی است و هو مالک الملوک، کما قال تعالی: « قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَن تَشَآءُ وَ تَنزِعُ الْمُلْکَ مِمَّن تَشَآءُ وَ تُعِزُّ مَن تَشَآءُ وَ تُذِلُّ مَن تَشَآءُ بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ [۴] »، لذا قیل:
جهان را جهاندار دارد خراب بهانه است کاووس و افراسیاب
----------
[۳]: ۱ - سوره مبارکه مریم، آیه ۷۰.
[۴]: ۲ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۲۶.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ابوتمام پدر ابوتمام مسیحی و نام او نندوس العطار از قریه ای در حوران شام به نام حاسم (جاسم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تفسیر آیه نحل
در تفسیر آیه ۶۹ سوره نحل (B یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهٰا شَرٰابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوٰانُهُ فِیهِ شِفٰاءٌ لِلنّٰاسِ)، صفدی میگوید: برخی معتقدند مراد از این آیه اهل بیت و بنی هاشم هستند، آنان نحل و قرآن و حکمت، شراب شفا دهنده است.
یکی از معاصران منصور دوانیقی همین تفسیر را در حضور وی مطرح کرد. یکی از حاضران گفت: در این صورت خدا طعام و شراب خلیفه را چیزی قرار داده که از شکم بنی هاشم خارج میشود؟ حضار از این سخن خندیدند.
تفسیر آیه حاش لله
در تفسیر آیه فَلَمّٰا رَأَیْنَهُ أَکْبَرْنَهُ وَ قَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ وَ قُلْنَ حٰاشَ لِلّٰهِ [۱]، وهب میگوید: زنان مصر در همان مجلس فریفته یوسف شدند و گفتند این بشر نیست. محمد بن علی نیز گفته:
مراد زنان مصر این بود که یوسف پاک تر از آن است که کسی او را به گناه دعوت کند. وی بشر را به کسر (شین و با) قرائت کرده است، ما هذا بِشِر، و در این صورت معنا این میشود که این
جوان مملوک نیست، زجاج نپذیرفته و گفته این قرائت خلاف رسم مصحف است که با الف نوشته شده است.
----------
[۱]: ۱) - یوسف، ۳۱.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357