eitaa logo
کلید زندگی برتر🔑
342 دنبال‌کننده
350 عکس
253 ویدیو
521 فایل
با سلام🌺هدف از تشکیل کانال کلید زندگی برتر🔑، ارتقای معنویت و تهذیب اخلاق عملی است و امید داریم بتوانیم در نشر حداکثری مطالب ناب اسلام عزیز در کنار همدیگر باشیم بااستفاده ازبیانات اساتید محترم وگرانقدر و نشر محتواهای تبلیغی کاربردی💯 @Sonergy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفی حرکت هم‌افزای زندگی با آیه‌ها.pdf
2.87M
📚پاورپوینت معرفی حرکت ملی هم‌افزای «زندگی با آیه‌ها» (pdf) سطر سطر، زندگی با آیه ها 🆔 @zendegybartar20
سخنرانی شب۴ ماه رمضان. ۲۴ اسفند ۱۴۰۲.mp3
31.08M
○| |○ 🔊سخنرانی شب‌های ماه رمضان 📜موضوع: ● خوانش وصیت‌نامه شهید عبدالحسین سیفی. ● دو علت شکست مسلمانان در جنگ اُحد. ● گناهان شهید مهران بلورچی... 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻 مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ 🆔 @zendegybartar20
22.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 زندگی با آیه‌ها 🔸قسمت چهارم(روز چهارم ماه مبارک رمضان) 🔻آیه چهارم ، برتری همیشگی مومنین 🔹وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ آیه ۱۳۹سوره مبارکه آل عمران 🔰 موشن آبجکت جهت نشر 🆔 @zendegybartar20
احکام نماز مسافر 📚 شرايط شکسته شدن نماز ۱. پیمودن مسافت شرعى ✳️ مسافت شرعی یعنی هشت فرسخ پیموده شود و مقدار مسافت شرعی، حدود ۴۱ کیلومتر در مسافت امتدادی (فقط رفت) و حدود ۲۰.۵ کیلومتر در مسافت تلفیقی (رفت و برگشت) می باشد. ۲. قصد مسافت شرعی 💠 اگر کسی مسافت شرعی را بدون قصد بپیماید، نمازش شکسته نیست و باید نماز را تمام بخواند. ۳. استمرار قصد مسافت شرعی 🔷 در بین راه از قصد خود مبنی بر پیمودن مسافت شرعی برنگردد، بنابر این اگر در بین راه، پیش از رسیدن به حدود ۲۰.۵ کیلومتر از قصد خود برگردد یا تردید کند، در ادامه حکم سفر شرعی نخواهد داشت. ولی چنانچه دوباره برای ادامه همان سفر، تصمیم گرفت، نمازش شکسته است؛ خواه سفر را شروع کرده باشد یا هنوز در آن محل باقی مانده باشد، خواه بقیۀ مسیر به تنهایی به اندازه مسافت شرعی باشد و یا نباشد. ۴. نخواهد از وطن عبور کند و يا نخواهد جایی ده روز یا بیشتر بماند ⏺ مسافری كه مي خواهد پيش از رسيدن به حدود ۴۱ کیلومتر از وطن خود بگذرد و يا در محلی ده روز بماند، چون اين مسافرت کمتر از هشت فرسخ است، بايد نماز را تمام بخواند. ۵. جایز بودن سفر ☑️ کسی که به سفر حرام می رود، خواه خود سفر، حرام باشد مثل فرار از جنگ یا سفر به انگیزه حرام و برای انجام کار حرام باشد مثل دزدی، نمازش تمام است و چنانچه سفر از اول تا آخر (به جز اندکی از آن)، همراه با گناه باشد، حکم سفر معصیت را دارد و نمازش تمام است. ۶. داشتن محل استقرار(خانه به دوش نبودن) 🔶 چنانچه مسافری محل ثابت و مکان استقراری نداشته باشد (و خانه به دوش باشد)، نمازش تمام است همچنین امثال صحرانشين ها و کولی ها که اهل جای خاصی نمی باشند و از این جا به آنجا می روند، نمازشان تمام است. ۷. شغل نبودن سفر 🔄 اگر سفر به جهت شغل باشد، مانند معلمی که برای رسیدن به محل تدریس، سفر می کند و یا خودِ سفر، شغل باشد مانند راننده و خلبان، نماز تمام است. ۸. رسیدن به حد ترخص ⁉️ کسی که به سفر مي رود وقتي به حد ترخص برسد از آنجا به بعد نمازش شکسته است. حد ترخص مکانی است که در آنجا صدای اذانِ آخر شهر (با صدای معمولی و بدون بلندگو)، شنیده نمی شود و تعیین آخر شهر بر عهده عرف است. 🆔 @zendegybartar20
4_6023900054517977035.mp3
10.76M
مجموعه | √ علّت ریزش بسیاری از مومنین و اهل عبادت در فتنه‌‌ها و امتحانات الهی و تغییر ناگهانی سبک زندگی‌شان چیست؟ 🆔 @zendegybartar20
: « خدا چکار کند ما معنیِ کلمه‌ی «مقاومت» را بفهمیم؟ » ✍ خبرها را که مرور می‌کردم رسیدم به ویدئوی پسری در غزه! گرسنه بود. سرباز رژیم اشغالی او را برد سر دیگ غذا و گفت: اینهمه گوشت! بگو از دولت اسرائیل هستی، تا سیرت کنم! پس‌شان زد و گفت: عمراً ... • فرو ریختم! دیگر خدا چکار کند ما معنیِ کلمه‌ی «مقاومت» را بفهمیم؟ به خدا که این کودکان را بعداً می‌گذارند جلوی ما و می‌گویند: شما در عافیتِ‌تان حتی در دعا هم کم گذاشتید، اینها دیگر چیزی نداشتند که بدهند وگرنه می‌دادند... • تا کمی آبرویمان را درخطر می‌بینیم، تا کمی کمبودها ما را در مشت خود می‌فشارند، تا همسر و فرزندمان چند تا تعطیلات، درگیر جهاد و فعالیت مهدوی می‌شوند، تا چیزی می‌شنویم و می‌بینیم که به ما برمی‌خورد، اولین فکر ... فکر خالی کردنِ میدان، یا فکر نِق زدن به عزیزانمان است که پس تفریح‌مان چه؟ پس خانه و زندگی‌مان چه؟ پس .... •ویدئوی دختر کوچکی را دیدم. از او که پرسیدند چه آرزویی داری؟ گفت: من دیگر هیچ چیز در دنیا ندارم! پدر و مادر و خانه و ماشین و اتاقم و.... همه را از من گرفتند، اگر آرزویی هم از این دنیا داشته باشم، به چه دردم می‌خورد دیگر ؟ • و من با خودم فکر میکنم، چند تا آرزوی دنیایی تا حالا نگذاشته من به سمتِ امامم هجرت کنم؟ و با روزی، هفته‌ای یا ماهی دو سه ساعت وقت گذاشتن، خودم را قانع میکنم که در لشگر امامم هستم! که منم اهل جبهه «مقاومت» هستم! √ زهی تصور باطل! زهی خیال محال! • بخدا که خدا «مدل مقاومت» را جلوی چشم ما گذاشته و با همین مدل از ما خواسته، مقاومت کنیم و مقاومت را بفهمیم! • آخ که جمعه‌ها چقدر بی‌پروا به صورت ما سیلی می‌زنند! تا لنگ ظهر که خوابیم ... عصر هم که درگیر خاله‌بازی‌های دنیا! بعد می‌آییم گوشه‌ای راحت لَم می‌دهیم و اخبار مقاومت را چک میکنیم، بی‌آنکه ذره‌ای فکر کنیم سهم من از این «مقاومت» چقدر است؟ • چقدر کمند عزتمندانی که همّت کردند و استغاثه‌های عصر جمعه را در گوشه‌ای به پا کردند! و چقدر کمند آنان که واجب میدانند بر خود که خویش را به این جمع‌ها برسانند! ✘ من و شما و شما و شما .... بله .... هرکدامِ ما ! وظیفه داریم استغاثه را جهانی کنیم! خیلی زود! چون کمی آنطرف‌تر مردمِ زمین، زیر چکمه‌های استکبار به اضطرار رسیده‌اند! و اگر اضطرارشان آنقدر در ما همت ایجاد نمی‌کند که خودمان را به هجرت به سمت امام برسانیم، بیماریم! اگر این دغدغه در ما ایجاد نشده که به تجمع‌های استغاثه برسانیم خودمان را، و یا بانیِ این دعاهای دسته‌جمعی شویم، قلبمان خیلی مریض است... خیلی!!!! ※ خدایا این مریضی، ما را قرنهاست بیچاره کرده است و مثل سرطانِ بی‌درد نمی‌فهمیمش! 🆔 @zendegybartar20
روز پنجم مبارک اللّٰهُمَّ اجْعَلْنِى فِيهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِينَ، وَاجْعَلْنِى فِيهِ مِنْ عِبادِكَ الصَّالِحِينَ الْقانِتِينَ، وَاجْعَلْنِى فِيهِ مِنْ أَوْلِيائِكَ الْمُقَرَّبِينَ، بِرَأْفَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. خدایا، قرار ده مرا در این ماه از آمرزش‌جویان و از بندگان شایسته فرمان‌بردار و از اولیای مقرّبت، به رأفتت ای مهربان‌ترین مهربانان. 🆔 @zendegybartar20
💠شرح دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان 🔹اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین. 🔸خدایا در این روز مرا از آمرزش جویان قرار بده و مرا در این روز قرار بده از بندگان شایسته و فرمانبردارت و مرا قرار بده در این روز از دوستان نزدیکت؛ به مهربانی خودت ای مهربان‌ترین مهربانان. 🔰پیام‌های دعا 1- قرارگرفتن جزء استغفارکنندگان 2- قرارگرفتن جزء بندگان صالح مطيع 3- قرارگرفتن جزء اوليای مقرب خدا 4- درخواست رأفت و رحمت خداوند متعال 🔰پیام منتخب ✍️توبه و استغفار، یكى از حقایق بلند اسلام است که در بیش از هشتاد آیۀ قرآن، بر اهمیت آن تأکید شده است. توبه واقعى چهار شرط اساسی و دو رکن تکمیلی دارد. که عبارت‌اند از: پشیمانی از گذشته، تصمیم جدی بر بازنگشتن به معصیت، ادای حقوق الهى و ادای حقوق مردم (اعم از مالى، عِرضی و بدنی). 2شرط تکمیلى عبارت‌اند از: 1)چشیدن رنج عبادت و 2) ذوب‌کردن گوشت‌های روییده در دوران معصیت. ✍ پیامبر اکرم(ص) فرمود: «آیا می‌دانید تائب(توبه‌کننده) کیست؟ گفتند: نه! فرمود: هرگاه بنده‌ای تائب، شاکی های خود را راضی نکند، تائب نیست؛ کسی که توبه کند و مجلس و غذایش را تغییر ندهد، تائب نیست؛ کسی که توبه کند و رفقای دوران گناه خویش را تغییر ندهد، تائب نیست؛ کسی که توبه کند و بر عبادتش نیفزاید، تائب نیست. 📗منابع؛ مستدرک الوسائل، ج ۱۲، ص ۱۳۱ بحار الأنوار، ج ۶، ص ۳۵ و ۳۶ 🆔 @zendegybartar20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠يا رَبِّ يَا رَبِّ يَا رَبِّ 🔹بكَ عَرَفْتُكَ وَأَنْتَ دَلَلْتَنِى عَلَيْكَ وَدَعَوْتَنِى إِلَيْكَ ، وَلَوْلا أَنْتَ لَمْ أَدْرِ مَا أَنْتَ . الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى أَدْعُوهُ فَيُجِيبُنِى وَ إِنْ كُنْتُ بَطِيئاً حِينَ يَدْعُونِى ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى أَسْأَلُهُ فَيُعْطِينِى وَ إِنْ كُنْتُ بَخِيلاً حِينَ يَسْتَقْرِضُنِى ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى أُنادِيهِ كُلَّما شِئْتُ لِحاجَتِى وَأَخْلُو بِهِ حَيْثُ شِئْتُ لِسِرِّى بِغَيْرِ شَفِيعٍ فَيَقْضِى لِى حاجَتِى الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَاأَدْعُو غَيْرَهُ وَلَوْ دَعَوْتُ غَيْرَهُ لَمْ يَسْتَجِبْ لِى دُعائِى ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَاأَرْجُو غَيْرَهُ وَلَوْ رَجَوْتُ غَيْرَهُ لَأَخْلَفَ رَجائِى 📗 فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی 🆔 @zendegybartar20
سخنرانی شب ۵ رمضان. ۲۵ رمضان ۱۴۰۲.mp3
26.63M
○| |○ 🔊سخنرانی شب‌های ماه رمضان 📜موضوع: ● خوانش وصیت‌نامه شهید منصور داوریان. ● راز کیسه‌ای که در کفن شهید دستغیب بود. ● انواع مرگ و سوال نکیر و منکر از شهید طهرانی مقدم برای قبر و قیامتمون چکار کنیم؟ 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻 مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ 🆔 @zendegybartar20
🔸 حکم روزه گرفتن دختربچه ⁉️ دختر بچه‌ای به سن تکلیف رسیده اما جسم ضعیفی دارد، آیا روزه بر او واجب است؟ ✅ در فرض سؤال اگر روزه برای او ضرر ندارد واجب است روزه بگیرد؛ بله اگر وضعیّت مکلّف به گونه‌ای است که به خاطر ضعف جسمانی یا طولانی بودن روز، روزه گرفتن به خودی خود حتّی با ترک فعّالیّت و مراعات تغذیه سختی فوق ‌العاده داشته باشد، در این صورت بنابر احتیاط روزه بگیرد و وقتی به سختی فوق‌ العاده افتاد، افطار کند و قضای آن را بگیرد. امّا اگر حرجی بودن ادامه‌ روزه به دلیل فعّالیّت مانند اشتغال به کار یا تحصیل و مطالعه باشد، در این صورت بنابر فتوا باید روزه بگیرد و هر گاه به سختی فوق ‌العاده افتاد، افطار کند و قضای آن را بگیرد. 🆔 @zendegybartar20
شب ششم.pdf
230K
🌀فیش منبر روشمند ماه مبارک رمضان ✳️ شب ششم ماه مبارک رمضان ⏰زمان منبر: حدود ۳۰ دقیقه 🆔 @zendegybartar20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 زندگی با آیه‌ها 🔸قسمت پنجم(روز پنجم ماه مبارک رمضان) 🔻 آیه پنجم ، نفی ایمان دلبخواهی و گاهگاهی 🔹... وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ... آیه ۱۵۰ سوره نساء 🔰 موشن آبجکت جهت نشر 🆔 @zendegybartar20
: «فقط یک چشم‌انداز در جهان هست و لاغیر» ✍ مدیر سابقه‌دار و استاد دانشگاهِ صاحب نامی بود در کسب و کار. آمده بود کمک مان کند در چینش اهداف و چارت تشکیلات. • از نگاه دانش ایشان نقطه‌ی شروع کار، بازنگری در چشم‌انداز بود! و سپس اهداف و .... بقیه‌ی راه! گفت:  چشم اندازتان ؟ گفتم:  مگر چند تا چشم‌انداز در جهان هست؟ با تعجب نگاهم کرد... • ادامه دادم: هیچ حرکتی در رحم انقلاب اسلامی صورت نمی‌گیرد مگر آنکه چشم‌اندازش را حکیمی که در نوک قلّه‌ی مقاومت ایستاده مشخص کرده است: «ایجاد استعداد و بسترِ آماده برای ظهور تمدن نوین اسلامی» • از دیدگاه من چشم انداز حرکتِ حتی یک جامعه کوچک مثل یک کارگاهی که دو تا کارگر دارد تا رهبر یک ملّت تا کسی که جهانی فکر می‌کند، اگر همین نباشد، همه‌ی عمرشان را باخته‌اند ! گفت: کاملاً برایم قابل فهم است. چه اهدافی در ذیل این چشم‌انداز تعریف می‌کنید؟ گفتم: اهدافی که هر مجموعه یا جامعه‌ای را حتی یک خانواده را در ذیل این چشم‌انداز حرکت می‌دهد قطعاً به تناسب جنس فعالیت آن فرق می‌کند. اما تمام اهداف ما بعنوان یک مرکز انسان‌شناسی در ذیل این دو تا هدف اصلی تعریف می‌شود: ۱ـ بالا بردن سطح شناخت مردم (ناس) از آن «خود»ی که قرار است به دولت صالحان وارد شده و به قدرِ پادشاه آن دولت، رشد کند. ۲ـ جهت‌دهی به نخبگان و مستعدانِ قدرتمندی که از میان همین گزینه اول جدا می‌شوند و می‌توانند در جهانِ آینده نقش رهبران آن دولت را ایفا کنند (پرورش "والقاده الی سبیلک" ). و لو اینکه این استعداد در خود ما نباشد ولی جهت که مشخص باشد مستعدانش مسیر را تحت ربوبیت خدا و امام‌شان طی خواهند کرد. • گفت: این هدف قابل آمارگیری نیست! و ارزیابی رشد یک کار کسب و کار، در محدوده‌ی آمار می‌گردد. • گفتم:  به همین علّت است که مرتب کردن چارت یک تشکیلات، باید هر روز مداوماً اتفاق بیفتد. √ یک تشکیلات پویای آخرالزمانی تشکیلاتی است که دائماً به تناسب دو فرمول مهم باید اولویت‌هایش را تعیین و فعالانش را چینش کند : ۱ـ زمان‌شناسی (که مهمترین فرمول است) ۲ـ قدرت و وسعت نفس رهبران تشکیلات و تمام اعضای آن. چهار ساعتی جلسه‌مان طول کشید. گفت : این دانش ما که در دانشگاه های اولِ اروپا کسب شده چگونه می‌تواند در استخدام دولت کریمه قرار بگیرد؟ گفتم : باید «بومی سازی» شود برای آن دولت. یعنی تمام این دانش باید برود حول محور پرورش «انسان تراز»  و تولید «جامعه انسانی تراز». اگر با «هدف گرفتن رشد بخش انسانی جامعه» به این دانش نگاه کنید، بسیاری از معادلاتش عوض می‌شود. بهتر است مدل این دانش را برای حکمرانی در جهان آینده بروز رسانی کنید، شاید شما اولین کسی باشید که بتوانید به این مدل‌سازی موفق شوید. • گفت:  اعتراف میکنم که همینطور است! و باید چند روزی روی همین موضوع تمرکز کنم تا بتوانم برای چارت یک تشکیلات تمدنی کمکتان کنم. • چقدر بزرگ بود این جان و چقدر وسیع بود این روح که به سرعت حرکتش از «انتهایِ دانشی که محوریتش منافع بخش طبیعی انسان» بود بسمت بومی سازی این دانش برای جهانی که محورش «رشد بخش انسانی» آدمهاست شروع شد. این یعنی... این جان، سیّال است و جاری! و جاری شدنش در جهانِ آینده هیچ سخت نیست! 🆔 @zendegybartar20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| √ قبل از ظهور، باید خودت رو با استانداردهای دولت کریمه منطبق کنی. ✘ تنها فرمولِ سربازیِ امام همینه! 🆔 @zendegybartar20
💠شرح دعای روز ششم ماه مبارک رمضان 🔹اللّهُمَّ لاتَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیتِک وَ لاتَضْرِبْنِی بِسِیاطِ نَقِمَتِک وَ زَحْزِحْنِی فِیهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِک بِمَنِّک وَ أَیادِیک یا مُنْتَهَی رَغْبَةِ الرَّاغِبِینَ 🔸خدایا مرا در این ماه به خاطر نزدیک شدن به نافرمانی‌ات وا مگذار، و با تازیانه‌های انتقامت عذاب مکن، و از موجبات خشمت دورم بدار، به فضل و عطاهایت، ای نهایت دلبستگی دلشدگان 🔰پیام‌های دعا 1- گناه موجب خواری‌ 2- لزوم دورشدن از انتقام و خشم غضب خدا 3- اشتیاق خداوند به بندگان 🔰پیام منتخب 🔸هر گناهی به‌نوبۀ خود، موجبات خشم و كيفر الهی را فراهم می‌سازد. ✍ امام كاظم(ع) می‌فرماید: «در هر شب و روز از جانب خداوند ملکی ندا می‌‌دهد، ای بندگان خدا! از نافرمانی او بازايستيد که اگر به‌خاطر حيوانات چرنده، كودكان شيرخواره و سال‌خوردگان پشت‌خميده نبود، چنان عذابی برای شما ريخته می‌شد كه خُرد و خمير می‌شدید 📗 الكافی‌ ج ۲ ص 276 🆔 @zendegybartar20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 زندگی با آیه‌ها 🔸قسمت ششم(روز ششم ماه مبارک رمضان) 🔻سطر ششم ، نور ایمان آیه ۱۷۴نساء | جزء ۶ 🔹يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَكُمْ بُرْهَانٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكُمْ نُورًا مُبِينًا آیه ۱۷۴نساء 🔰 موشن آبجکت جهت نشر 🆔 @zendegybartar20
📜شرح دعای ابوحمزه ثُمالی 📖فراز:إلهى لا تُؤَدِّبني بِعُقوبَتِكَ ولا تَمكُر بي فى حيلَتِكَ مِن أينَ لِيَ الخَيرُ يَا رَبِّ و لا يوجَدُ إِلَّا مِن عِندِكَ؟ و مِن أينَ لِيَ النَّجاةُ و لا تُستَطَاعُ إِلَّا بِكَ؟! لا الَّذِى أَحسَنَ اسْتَعْنى عَن عَونِكَ ورَحمَتِكَ، و لا الَّذى أَساءَ و اجْتَرَأَ عَلَيْكَ وَ لَمْ يُرضِكَ خَرَجَ عَن قُدرَتِكَ ! حضرت در اینجا می فرماید: «از کجا برای من نجات و رستگاری میسر خواهد شد در حالتی که این امر به تو انجام می پذیرد؟! آن کسی که کار نیکو انجام داده، از کمک وفقط رحمت تو مستغنی نبوده و این عمل نیکو را مستقل به ذات، انجام نداده است؛ و نه اینکه آن کسی که کار زشت انجام داده و بر تو جرئت کرده و مخالفت امر و نهی تو را بجای آورده و تو را از خودش راضی نکرده است،از قدرت تو بیرون رفته است.» عرض شد که نجات به معنای فلاح است؛ فلاح و رستگاری به واسطهٔ علم و بیرون آمدن از جهل برای انسان حاصل می شود. علم یعنی حال اطمینان به واقع؛ در قبال یقین. یقین یعنی قطع به یک موضوع ولو اینکه بعداً کشف خلاف بشود. آن افرادی که خیلی دیر باور میکنند خیلی خوب هستند، اینها افرادی هستند که خیلی زود با یک حرف باور نمی کنند. اتفاقاً در روایت هم داریم: اگر خواستید عقل شخصی را آزمایش کنید یک مطلب تقریباً غیر عادی به شاید او بزنید؛ اگر زود پذیرفت این خیلی خوب نیست، اما اگر گفت حالا ببینیم این طور و شاید آنطور باشد معلوم میشود که فردی است که روی کار خودش حساب و کتاب دارد و این طور نیست که سریع مطلبی را بپذیرد. اما علم این طور نیست؛ علم یعنی انکشاف واقع برای انسان، وقتی واقع برای انسان منکشف شد دیگر خلاف معنا ندارد معمولاً راههایی که ما در این دنیا برای رسیدن به واقع طی میکنیم، در انسان حال قطع می آورد، نه علم. علم برای ما خیلی کم پیدا می شود، غالباً قطع است؛ تازه اگر قطعی باشد، این جنبه علم ندارد مگر موارد خیلی نادر که ما به علم میرسیم. البته خب قطع هم حجت است، به جهت عدم فرق و امتیازی که ما وجداناً و نفساً بین این دو میبینیم، لذا این قطع حجت است و متابعت از آن واجب است. اگر برای شخصی علم به واقع پیدا بشود، دیگر نمی تواند مخالفت آن را بکند؛ خیلی مشکل است. حالا اگر هوای نفس بیاید و جلوی راه را بگیرد، آن یک مطلب دیگری است. یک مرتبه بالاتر از علم ، و آن مرتبه اطمینان است؛ مرتبه اطمینان یعنی نفس انسان به مطلبی آرامش پیدا می کند. این برای شخصی است که نفسش برگردد و متحول بشود و به قضیه ای برسد؛ آن وقت در ا در اینجا دیگر مخالفت معنا ندارد و آن مقام، مقام اطمینان است. نجات یعنی انسان از شرک و از دوبینی بیرون بیاید، از اثر بگذرد و به مؤثر برسد، از مسبّب بگذرد و به سبب برسد، از مجاز بگذرد و به حقیقت برسد؛ این می شود «نجات». وقتی که اینطور شد دیگر تمام گرفتاریهای دنیا برای او بی معنا می شود. و لا الذى أساءَ و اجتَرَأَ عَلَيكَ ولَم يُرضِكَ، خَرَجَ عن قُدرَتِكَ! آن کسی که دارد اسائه می کند با چه قدرتی دارد اسائه میکند؟ و آن کسی که دارد نافرمانی میکند، با چه قدرتی دارد نافرمانی میکند؟ آیا با قدرت اهریمن است؟! اهریمن قدرتش از کجاست؟! با کدام قدرت دارد خدا را نافرمانی میکند؟! تو که وجود خودت از خودت نیست چگونه ممکن است آثار و تبعات وجودی از خودت باشد؟! چگونه ممکن است قدرت از خودت باشد؟! وجودت برای خودت نیست و متدلّی به ذات غیر هستی، آن وقت فعلت برای خودت است؟! علمت برای خودت است؟! قدرتت برای خودت است؟! حیات برای خودت است؟! جمالت برای خودت است؟! همه اینها برای یکی است؛ این قدرت برای یکی است، این علم برای یکی است! از مطالب و از این چیزهای حقیقی و بدیهی خودمان را کنار بکشیم و دست برداریم؟! پس هرچه هست بریزیم کنار و سر یک سفره بنشینیم! آن کسی که الآن دارد کار خلاف انجام میدهد آیا بنده خدا است یا نیست؟! او هم بالأخره بنده خدا است! پس بیاییم به او هم همان نظر را بیندازیم که به خودمان داریم میاندازیم و بگوییم: خدایا شکرت که دست ما را گرفتی، ولی او هنوز در غفلت است؛ نه اینکه بگوییم: تو باید بیایی زیر بلیط من! این غلط است! نتیجه کار را به او برگردانیم، نه به خودمان! خدایا شکر که مرا موفق کردی! خدایا شکر که تو دست من را گرفتی! خدایا شکر که تو به من روح انقیاد دادی! خدايا شکر که تو مرا از جهل در آوردی! فقط تو فقط تو ! والاً همه اینها مظاهر او هستند. 🆔 @zendegybartar20
سخنرانی شب۶ ماه رمضان. ۲۶ اسفند ۱۴۰۲.mp3
25.4M
○| |○ 🔊سخنرانی شب‌های ماه رمضان 📜موضوع: ● خوانش وصیت‌نامه شهید غلامحسین توسلی. ● ۴ هدیه‌ای که باید قبل مرگ برای ۱۰ گروه بدهیم. ● موقف و ایستگاه مرصاد در قیامت کجاست؟؟؟شهیدی که بخاطر یک کاری در قیامت پایش گیر بود. 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ 🆔 @zendegybartar20
💠روزه ی دائم اللهمَّ ارْزُقْنِيَ النَّجافِى عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَالْإِنابَةُ إِلَى دَارِ الْخُلود این انابت همان رغبت است به سوی خدا و ائمه و دار خلود، به سوی قیامت و راه های خوبان که رو به بهشت و دار همیشگی می روند. وَالْاِسْتِعْدادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلولِ الْفَوْتِ. برای رفتن از دنیا آماده شود پیش از فوت. رغبت آنقدر شدید می شود که خوردن و خوابیدن و آشامیدن را از یاد تو می برد. میخوری اما رغبت آنقدر زیاد است و سرگرمت می کند که با خوردن و خوابیدن و خواهش ها یی که از تو سر میزند گویی روزه ات باطل نمی شود.حالیت نیست که خورده ای. چون می گویند دوستان امیرالمؤمنین در این عالم همیشه روزه اند. بله روزه اند و هرچه این کارها را می کنند، روزه شان باطل نمی شود، چون توجه ندارند. حواسشان به روزه شان است که راهش را به سوی خدا برود. چون رغبت به خدا دارد کانّه نيّت روزه از غیر او کرده است. چون رغبتش دائم است. هر وقت هم که چیزی از او سر بزند یک لقمه نان یا آب یا لباس استفاده کند، اینها مبطل روزه اش نیست. امیدوارم چنان سرگرم مقصد و راه باشیم، که متوجه ماه رمضان ظاهری نشویم و اگر لفت و لیسی کردیم روزه مان باطل نشود. کمی مال دنیا و یک سال یا پنج سال ارزاق تهیه کردن و وسعت کسب اگر توجه نداشته باشید، حساب نمی شود. توجّه است که انسان را گنهکار می کند. توجّه به بیراهه گناه است و توجّه به معصیت عصیان است. توجه به عبادت، عبادت است و توجه به وجه الله نفس عبادت است توجّه اصلاً مال وجه الله و وجهه خدایی است. 🌿طوبای محبت، حاج محمداسماعیل دولابی 🆔 @zendegybartar20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سخنرانی کوتاه تصویری. 📜موضوع: چگونه می توانم هنگام افطار حال خوش معنوی را تجربه کنم؟ 🎙سخنران: حجة الاسلام محمد رضا هاشمی 🆔 @zendegybartar20
کش آمدن نیت.mp3
9.3M
| تعمیر کردن و کِش آمدن نیّت‌ تو: اولین قدم برای «استفاده‌ی حداکثری در شبهای قدره» ! (از الآن تا دیر نشده شروع کن) 🆔 @zendegybartar20
💠شرح دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان 🔹اللّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیامِهِ وَ قِیامِهِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکرَک بِدَوَامِهِ بِتَوْفِیقِک یا هَادِی الْمُضِلِّینَ. 🔸خدایا مرا در این ماه بر روزه و شب زنده‌داریش یاری ده، و از لغزش‌ها و گناهان دورم بدار، و ذکرت را همواره روزی‌ام کن، به توفیقت‌ ای راهنمای گمراهان 🔰پیام‌های دعا 1- ياری‌خواستن از خداوند در انجام نماز و روزه 2- دوری از لغزش‌ها و گناهان 3- درخواست ذكر دائمی‌ 4- توفيق از جانب خدا 🔰پیام منتخب ✍️در قرآن، توفیق به معنای «آسان‌کردن» است. آن‌جایی که خدا به کسی توفیق می‌دهد، به این معناست که گرایش قلبی او به سمت امور خداپسند آسان‌تر می‌شود، علل حرکت در این مسیرها برایش فراهم‌تر می‌گردد، بهتر معارف را درک و راحت‌تر عمل می‌کند. عکس توفیق، حالت بی‌توفیقی است؛ یعنی با گناه پی‌درپی، گرایش قلبی انسان به سمت امور ناپسند، آسان می‌شود. امام رضا(ع) می‌فرماید: «هرکس از خدا توفیق بخواهد، در حالی که کوشا و تلاش گر نیست، خود را مسخره کرده است.» 📗 میزان ‌الحکمه،ج ۲ ص ۸۶۲ یاری خداوند متعال در کارهای نیک، عزم و همتی استوار و جهاد خستگی‌ناپذیر از طرف بنده را هم می‏طلبد؛ چنان‌که دیگر خواست‏ها و اهداف نیز به تناسب خود، نیازمند تلاش و کوشش‌اند. 🆔 @zendegybartar20
سخنرانی شب ۷ ماه رمضان. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲.mp3
24.59M
○| |○ 🔊سخنرانی شب‌های ماه رمضان 📜موضوع: ● خوانش وصیت‌نامه شهید عبدالله سروری مطلق. ● ۴ هدیه‌ای که باید قبل مرگ برای ۱۰ گروه بدهیم. (قسمت ۲) ● دغدغه مندی نشانه شیعیان واقعی هست. 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ 🆔 @zendegybartar20
📜شرح دعای ابوحمزه ثُمالی 📖فراز: بِكَ عَرَفتُكَ، و أنتَ دَلَلتَنى عَلَيكَ ودَعَوتَني إِلَيْكَ، و لولا أَنتَ لَم أَدرِ ما أَنتَ! بِكَ عَرَفتُكَ؛ «خدایا من تو را به تو شناختم عرفان من توسط تو پیدا شده است.» و أنتَ دَلَلتَنى عَلَيكَ؛ «و تو مرا به خودت راهنمایی کردی.» و دَعوتَني إِلَيكَ «و به سوی خودت خواندی.» حضرت در اینجا می فرماید من معرفتی که پیدا کردم توسط تو است؛ البته «عَرَفتُكَ» در اینجا در مقام استمرار است یعنی عرفان به تو توسط تو پیدا میشود. چرا عرفان به تو توسط تو پیدا میشود و غیر از تو کسی نمیتواند معرفت به تو را برای ما تحصیل کند؟ این طور در معنای این فقره معروف است و در سایر موارد هم از ائمه علیهم السلام نظیر دارد. در دعای روز عرفه از سیّدالشهدا علیه السّلام است که ایشان هم در آنجا همین عبارت را دارند می فرمایند:هر چیزی که غیر از وجود پروردگار باشد این در شناخت پروردگار به جهاتی ناتوان است. ماسوی الله معلول هستند و معلول از نظر سعه و ضیق، هیچ گاه سعه علت و به اشتداد علت نیست و به اولیت و اولویت علت نمی رسد؛ بنابراین علم به معلول هیچگاه علم به علت نخواهد بود، بلکه در رتبه پایین تر است. مطلب دیگری که در اینجا به نظر میرسد این است که: شاید منظور حضرت از بِكَ عَرَفتُكَ غیر از این جهتی که فرمودند جهت دیگری باشد و آن این است که آیا ممکن است که ما معرفت به شیئی پیدا بکنیم از غیر خود آن شیء؟" یعنی غیر از یک نوع اتحاد وجودی با آن شیء، ما معرفت به آن پیدا بکنیم. امکان ندارد! بِك عَرَفْتُك؛ «یعنی من تو را به خودت شناختم! نه به چیزی از ماسوای خودت!» چون اگر به چیزی از ماسوی باشد عرفان حاصل نمی شود، و هنوز حدی برای عرفان هست رتبه ای برای آن هست مرتبه ای برای آن هست؛ اما وقتی که به خود ذات عرفان پیدا شد، یعنی آن ذات بیاید و این را در خودش فانی کند، آن موقع می تواند بگوید: بك عَرَفتُكَ؛ «من تو را شناختم به تو! (نه به صفات تو و نه به اسماء تو!) من تو را به خود تو و به ذات تو شناختم!» این می شود فنای ذاتی! پس حضرت سجاد در اینجا در مقام فنای ذاتی است، لذا می فرماید: و أنتَ دَلَلتَنى عَلَيكَ؛ «تو من را به خودت دلالت کردی! (نه به آثار خودت!)» نه اینکه نگاه کنی و ببینی در عالم وجود چه خبر است، آن را که چشم دادی و خودت داری میبینی؛ بلکه به خودت دلالت کردی! و از این مهمتر: و دَعوتَني إليكَ؛ «مرا به خودت خواندی!» به سمت من بیایید؛ نه به سمت بهشت من، این بهشت که او نیست؛ و نه به سمت حور بیایید، حور که او نیست مظاهر اوست! ولی اینجا دارد: «دَعوتَني إِلَيكَ؛ به خود تو و به ذاتت من را دعوت کردی!»دعوت به خود وقتی تحقق پیدا میکند که شما بگویید بیا من وجودم را در اختیار تو میگذارم آن دعوت به خود است؛ ائمه هیچ وقت دعوت به خود نمیکنند! اگر دیدید یک ولی دارد سراغ شخصی میرود این دارد دعوت به چه کسی میکند؟ دارد دعوت به او می کند؛ دَعوتَني إِلَيكَ، و لولا أنتَ لَم أدرِ ما أنتَ؛ «اگر تو نبودی من هیچ وقت نمی فهمیدم تو چه کسی هستی!» پس معلوم می‌شود حضرت سجاد فهمیده است؛ حضرت سجاد علیه‌السلام الآن می‌تواند خدا را آنطور که هست برای ما بیان کند. 🆔 @zendegybartar20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 زندگی با آیه‌ها 🔸قسمت هفتم (روز هفتم ماه مبارک رمضان) سطر هفتم ، تنها قدرتمند عالم 🔹ذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ ۚ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ آیه ۱۰۲ انعام 🔰 موشن آبجکت جهت نشر 🆔 @zendegybartar20
روز هفتم.pdf
135.1K
🌀فیش منبر کوتاه ماه مبارک رمضان ✳️ روز هفتم ماه مبارک رمضان ⏰زمان منبر: حدود۱۵ دقیقه 🆔 @zendegybartar20
هدایت شده از سیدی
💫۱۴۰۳ سال ... 💫 🔸بیایم با هم برای وطن عزیزمان مادری کنیم.... 🇮🇷مادر که باشی، قلبت با حیات فرزندت می تپد. و اینک گوش به فرمان پدر دلسوز سرزمینم که برای حفظ آرمان های کشورم چه می فرمایند. 🤔شما چه فکر می کنید؟ ✅حدس بزنید و در مسابقه بزرگ ما شرکت کنید. ✅بی صبرانه منتظر نظرات ارزشمندتان هستیم. مهلت ارسال تا لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ شرکت در مسابقه از طریق لینک👇 https://form.avalform.com/view.php?id=57276300 🎁 به نظرات صحیح جوایز ارزشمندی تعلق می گیرد. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی @mathari_baray_vatan