فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شهید شاطری الگوی مدیریت جهادی
🔹مدیر دلسوزی که خستگی نمیشناخت! باید #شهید_شاطری را به رخ مسئولین کشید!
🔹چقدر امروز ما به این روحیه نیاز داریم!
🔹مردم لبنان: ما امام خمینی(ره) را از شاطری شناختیم.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۴۸
↩️ شامل آیات ۱۴۷ تا ۱۵۱ سوره مبارکه #انعام
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند::
«القرآنُ مَأدُبَةُ اللّه ، فَتَعَلَّموا مَأدُبَتَهُ ما استَطَعتُم»؛
قرآن سفره ضيافت خداست. پس تا مى توانيد از ضيافت او فراگيريد.
📚[بحار الأنوار: 92/19/ 18 ؛ كنز العمّال : 2356.]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انعام
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨اخلاق تشڪیلاتے (7)
🔻فصل دوم: اصول اخلاقی در کار تشکیلاتی
🔷 جذب نیرو:
🔹تقوا:
از جمله مسائل اخلاقی که باید در رفتارمان مشهود باشد، تقواست؛ زیرا #تقوا عامل اجتناب انسان از محرمات الهی است.
امام جعفر صادق علیهالسلام فرمودند: هرکه بداند خدای عزوجل او را میبیند و هر چه میگوید و انجام میدهد را، میشنود و از آن آگاه است و همین دانش او را از کارهای زشت باز دارد، کسی است که از مقام پروردگارش ترسیده و خود را از هوس باز داشته است.
🔹حلم و شرح صدر:
بردباری در برابر سخنان ناآگاهانه و رفتار نامناسب دیگران را میتوان #حلم نامید.
از نظر حضرت علی (علیهالسلام): شجاعترین مردم کسی است که با بردباری بر جهل پیروز شود.
فایدۀ حلم، دوستی و محبوبیت است.
🔹گذشت:
مهربانی با مردم و برخورد پسندیده با آنها از دستورات اسلام است. با زیردستان خود باید با عفو و رحمت رفتار کنیم؛ چراکه #عفو و #گذشت عامل مهمی در #جذب افراد است.
ادامه دارد...
#مبانی_اخلاقی_کار_فرهنگی
#اخلاق_تشکیلاتی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مربی باید بداند...
مربی باید این نکات را درباره متربی بداند:
🔵 يک #متربی خجول، لجوج و گوشهگير كه در خانهاى خشن و محدود كننده و سختگير و سرزنشكننده پرورش يابد، ممكن است با رويارويى با یک #مربی و سرگروه فهميده و محيط گرم حلقه به صورتى سرزنده و خوشحال و خلاق در آيد. بنابراين، تغيير محيط، در وضعيت روحى و روانى متربی تأثير مهمى دارد؛ برعكس، تجارب نامطلوب محيط مدرسه و يا كوچه و خيابان و همسايگان نيز ممكن است این آثار مثبت را تضعيف نمايد.
🔵 برخورد با موقعيتهاى تازه، بهخصوص در روابط اجتماعى، در صورت جذاب و مثبت بودن، به تجديد سازمان شخصيت متربی مىانجامد.
🔵 كودكانی كه با محروميتها و ناكامیهاى زندگى، همچون محروميتهاى خانوادگى و ناملايمات و سختگيرىهاى محيط آموزشى و محدوديتهاى فضاى بازى و عدم وجود وسايل و امكانات تفريحى و سرگرمى و... روبهرو مىشوند، در اكثر اوقات، واكنشهاى پرخاشگرانه و انزواطلبانهاى از خود، نشان خواهند داد پس لازم است مربی و سرگروه از این احوالات متربی باخبر باشد.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
#اخلاق_تدریس (2)
🚨 موضوع: حلم و شکیبایی
معلمی که در مسیر هدایتگری متربی قدم برداشته باید بداند که این وظیفهاش بسیار سخت و طاقتفرساست. همانگونه که خداوند به رسولش فرمان داده:
✅ (فَاستَقِم کَما اُمرتَ)
«همانگونه که فرمان داده شدهای استقامت نما»
معلمی که در برابر اذای متعلم که غالباً از سر جهالت و بازیگوشی بوده #صبر میکند و در عوض به او نیکی مینماید و با بردباری او را شرمنده میسازد، با #اخلاق نیکوی خود او را بنده و مجذوب خویش میگرداند، بدون شک موفق و پیروز خواهد بود.
حضرت علی علیهالسلام در حدیثی فرموده است:
✅ (لا حِلمَ کالتَّغافلِ)
«هیچ شکیابیای مانند خود را به غفلت زدن نیست»(البته به معنای مثبت خود را به غفلت زدن) [غرر الحکم و درر الحکم، ص 245]
معلمی که با حسن درایت و تدبیر خویش و به منظور تربیت متربی بسیاری از خطاها او را نادیده گرفته و در صدد توبیخ متربی نمیآید، قطعاً در انجام رسالت خویش مؤفقتر است و نیز با #حلم خودبه درجات بالاتری خواهد رسید.
📚 گزیدهای از اخلاق تدریس (امیدواریان)
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۴۹
↩️ شامل آیات ۱۵۲ تا ۱۵۷ سوره مبارکه #انعام
🔻امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«ما جالَسَ هذَاالقُرآنَ اَحَدٌ الّا قامَ عَنهُ بِزِیادَةٍ اَو نُقصانِ؛ زِیادَةٍ فی هُدًی اَو نُفصانِ مِن عَمًی»؛
هیچ کس با این قرآن همنشین نشد، مگر آنکه چون از نزد آن برخاست با فزونی و کاستی همراه بود، فزونی در هدایت و کاستی از کوردلی.
📚(نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انعام
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#ویژگی_های_روانی_متربی
🚨 ویژگیهای روانی - شناختی متربیان ۷ تا ۱۲ ساله
🔹🔹🔷 بخش اول 🔷🔹🔹
🔸کودک با ورود به مرحله عینی، خودمداریاش کاهش مییابد و نیازها و علایق دیگران را در نظر میگیرد.
🔹کودک در توصیف خود برای دیگران، خصوصیات جسمانی خود را که عینی و قابل مشاهده است، مانند رنگ مو، بلندی یا فعالیت مورد علاقه را ذکر میکند. در اواسط این دوره توصیف بهتدریج انتزاعیتر میشود و به مفاهیم روانی و انگیزشی تبدیل میشود.
🔸کودک در این دوران متوجه میشود که میتواند افکارش را کنترل کند. و دیگران را تحتتأثیر افکار خود قرار دهد.
🔹کودک به دلیل داشتن احساسات و افکار مختص به خود، احساس میکند از دیگران فاصله دارد.
🔸کودک به توانمندیهای خود توجه میکند و خود را با دیگران مقایسه میکند.
2️⃣
✅ برای آنکه بتوانیم به بهترین صورت ممکن به امر آموزش و تربیت دانشآموزان (متربی) رسیدگی کنیم میبایست در درجه اول خصوصیات روانی، اجتماعی، جسمانی و... دانشآموزان را در هر سن بشناسیم.
کودکان بهعنوان اولین رده سنی آموزش دارای خصوصیات روانی و شناختی متفاوتی هستند که دانستن آنان برای مربیان و معلمان در حوزههای مختلف ضروری است.
🔸🔸🔶 بخش دوم 🔶🔸🔸
🔹 قادر به ردیف کردن دو ردیف هم طول است، بر اساس یک یا چند خصوصیت، پدیدهها را ردیف میکند.
🔹 بر اساس یک یا چند خصوصیت، نسبت پدیدهها را میشناسد (بزرگ، کوچک، زشت زیبا)
🔸کودک میتواند بهطور نظامدار بیاندیشد اما این تفکر تنها در ارتباط با اشیاء و اعمال ملموس است.
🔹 کودک میتواند بهطور همزمان در مورد کل و جزء استدلال کند و میتواند درک کند بین دستهها روابط منطقی حاکم است.
🔸کودک میتواند کیفیت و تعداد را در ذهن خود نگه دارد و اشیای واقعی را طبقهبندی و منظم کند ولی نمیتواند درک انتزاعی از مسائل فرضیهای یا پدیدههای تصوری را داشته باشند.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 تهاجم فرهنگى
🔻 آن چيزى كه خطر جدى است، تهاجم فرهنگى است.
اشكال ضايعات فرهنگى اين است كه زود فهميده نمیشوند.
انقلاب فرهنگى و اصل فرهنگ ملى و اسلامى ما، در معرض تهديد دشمنان قرار دارد.
اين جزو وظايف دولت اسلامى است كه در اين آشفته بازار احتمالى، يا حتى غير آشفته بازار، در بازار عرضۀ فرهنگ و عقيده و اخلاق، نگذارد عائلۀ او - يعنى ملت - دچار گمراهى بشوند؛ يعنى همان احساسى را كه انسان نسبت به زن و بچۀ خودش دارد، همان را بايد نسبت به ديگران هم داشته باشد.
🔹 برگشت به فرهنگ فاسد و منحط غرب در جامعۀ انقلابى و اسلامى ما محال و ممنوع است.
بسيارى از مشكلات امروز و ديروز ملت ايران، ناشى از تدابير و اعمال خصومت و بغض و كينۀ دشمنان اسلام است كه انواع مشكلات اقتصادى و فرهنگى را تزريق میكنند تا شايد بتوانند نظام جمهورى اسلامى را متزلزل كنند!
#تهاجم_فرهنگى يعنى يا تهاجم بهوسيلۀ ابزارهاى فرهنگى، يا تهاجم بهوسيلۀ عناصر فرهنگى.
ما دشمنان فرهنگى زيادى داريم، مبارزه با اسلام و انقلاب بهصورت فرهنگى، يک چيز جدى است. اين چيزى كه ما به آن تهاجم فرهنگى میگوييم، يک امر واقعى و حقيقى است.
الان باورهاى سياسى ما، با ابزارهاى فرهنگى دشمنان هدفگيرى میشود. باورهاى دينى ما هدفگيرى میشود.
عادات حسنۀ ملت ما مورد تهاجم قرار میگيرد و هدفگيرى میشود. اين كار خيلى هم دقيق انجام میگيرد.
🔴 میدانيد عقبۀ فرهنگى دشمن تا كجاهاست؟ مجلات، روزنامهها، راديوها، ماهوارهها، تشكيلات عظيم، كتاب نويسيها، مزدورهاى قلم به دست و قلم به مزد، همه، عقبۀ فرهنگى استكبارند!
#تهاجم_فرهنگی
#اصول_کار_فرهنگی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۰
↩️ شامل آیات ۱۵۸ تا ۱۶۵ سوره مبارکه #انعام
🔻امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم»؛
هرکس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راهها هدایت میشود.
📚(نهج البلاغه، خطبه ۱۴۷)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انعام
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 چگونه میتوان برای همه مربی بود؟
🔻 چطور میشود برای همه #مربی بود و همه اوقات را به تربیت گذراند در حالیکه یک مربی نیز زندگی شخصی خود و گرفتاریهای روزمره خویش را داراست!؟
پاسخ این سؤال بسیار راحت است؛ فقط کمی درد دین داشتن و عشق به تعلیم و هدایت را نیاز دارد.
🔹 یقیناً کسی توقع ندارد یک مربی، با افراد خانواده، دوستان قدیمی، کسبه محل و یا راننده تاکسی و اتوبوس همان برخوردی را داشته باشد که با افراد گروه یا شاگردان کلاس دارد.
🔹 در مرحله اول، باید نیازها و ظرفیتهای افراد را تشخصی داد و بعد با توجه به ظرفیت خود، از بیت آنها اولویتبندی نمود و نوع برخورد و شیوه تربیتی را مشخص کرد.
بهعنوان مثال، مربی هرگز نمیتواند مقدار زمانی که برای تربیت یک دانشآموز یا نوجوان عضو گروهش صرف میکند را برای مغازهدار نزدیک محل زندگیاش نیز صرف کند و اصلاً نیاز این مغازهدار هم به اندازه نیاز آن نوجوان نخواهد بود. مثلاً نمیشود برای مغازهدار هم اردویی برگزار کرد یا او را مجبور به شرکت در کلاس خاصی نمود یا یک سلسله مباحث را برای او مطرح کرد.
🔹 بلکه مربی میتواند با شناخت ظرفیت و نیاز افراد پیرامون خویش، تشخیص دهد که برای مغازهدار سر کوچه نیز از نگاه تربیتی کافی است که هنگام خرید یا عبور از مغازه او با لحنی صمیمی سلام کرده و سری تکان دهد. همین کار کوچک، بیهزینه و بهظاهر بیاهمیت میتواند پیامهای تربیتی مناسبی را دربرداشته باشد.
🔹 در بررسی سیره تبلیغی پیامبر اکرم (صلیالله علیه وآله و سلّم) دیده میشود که ایشان از هر بهانه و فرصت برای هدایت، روشنگری و تبلیغ استفاده کرده و شیوههای متعدد تبلیغی را با توجه به فهم، گروه سنی، میزان استعداد، موقعیت اجتماعی و موقعیت زمانی و مکانی به کار میبستند.
🔹 گاهی با #صبر، گاهی با تندی، گاهی در قالب یک مثل و حکایت، برخی موارد با اشک و گریه، با خنده و شوخی، با توبیخ و تنبیه، با مناظرات علمی و صحبتهای منطقی، با سفره انداختن و میهمان کردن افراد و حتی با نمایشهای عملی و…
🔹 یک مربی مؤفق کسی است که از هر فرصتی برای پیام دادن به شیوههای گوناگون استفاده میکند، شیوهها و موقعیتهایی مانند: «کلاسهای علمی، همایشها، نمایش فیلم، سخنرانی در ضمن روشه و توسل، هنگام ابراز محبتهای خصوصی، تکجملههای بی ربط در لحظات سکوت، در حین برنامههای ورزشی، در غالب مشاوره راجع مشکلات، جلسات پرسش و پاسخ، در ابتدای دیدار، هنگام خداحافظی، نمایش تئاتر، اردوها، برنامههای زیارتی، گپهای دوستانه و دستهجمعی، معرفی کتاب، معرفی سایت، هدیه دادن نرمافزارها و یا سیدیهای مناسب، تذکرهای جدی و توبیخی، روزنامه دیواری، نشریه، مقاله، جشنها و اعیاد، خوب عمل کردن و تقید خود به ارزشها و…»
🔹 هر کسی قصد تربیت داشته باشد چه مربی باشد، چه مدیر و یا حتی پدر و مادر، ناگزیر است از استفاده هوشمندانه فرصتها و بهکارگیری ابراز مختلف تربیتی…
#اصول_کار_تربیتی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
#ویژگی_های_روانی_متربی
🚨 ویژگیهای روانی-شناختی متربیان ۷ تا ۱۲ ساله
✅ برای آنکه بتوانیم به بهترین صورت ممکن به امر آموزش و تربیت دانشآموزان (متربی) رسیدگی کنیم میبایست در درجه اول خصوصیات روانی، اجتماعی، جسمانی و... دانشآموزان را در هر سن بشناسیم.
کودکان بهعنوان اولین رده سنی آموزش دارای خصوصیات روانی و شناختی متفاوتی هستند که دانستن آنان برای مربیان و معلمان در حوزههای مختلف ضروری است.
👈 ما در این کانال قصد داریم تا شمارا با این ویژگیها در چند جلسه آشنا سازیم.
🔹🔹🔷 بخش سوم 🔷🔹🔹
🔸کودک تجربه میکند، لمس میکند، سؤال میکند نتیجه میگیرد تا مطلب برای او معنادار گردد.
🔹در عین استقلال به راهنمایی و ارشاد نیاز دارد و این امر رفتارهای نامنظم و پیشبینی نشدهای را بهوجود میآورد.
🔸در سه سال اول دبستان علاقه فراوانی به یادگیری دارد.
🔹علاقه کودک به صحبت کردن بیشتر از نوشتن است.
بیآنکه اشتیاق زیادی به پاسخ دادن داشته باشد.
🔸به حفظ خواندن مطالب گرایش فراوانی نشان میدهد.
🔹درباره هر موضوعی کنجکاوی نشان میدهد. از هر موضوعی کلکسیون یا مجموعهای دوست دارد داشته باشد. اما ناگهان همه آنها را یکییکی کنار گذاشته و بهکار دیگری میپردازد.
ادامه دارد...
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۱
↩️ شامل آیات ۱ تا ۱۱ سوره مبارکه #اعراف
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند::
«اَدِّبوا اَولادَکُم عَلی ثَلاثِ خِصالٍ : حُبِّ نَبِیِّکُم وَ حُبِّ اَهلِ بَیتِهِ وَ قِراءَةِ القُرآنِ»؛
فرزندان خود را برسه خصلت تربیت کنید، دوستی پیامبرتان و دوستی اهل بیتش و قرائت قرآن.
📚(ینابیع المودة /۲۷۱)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۲
↩️ شامل آیات ۱۲ تا ۲۲ سوره مبارکه #اعراف
🔻امام صادق (علیهالسلام) میفرمایند:
«مَن قَرَأَالقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ، اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ»؛
هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته گردد.
📚 (اصول کافی ۲/۶۰۳)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨اخلاق تشڪیلاتے (8)
🔻فصل دوم: اصول اخلاقی در کار تشکیلاتی
🔹رازداری:
یکی از ارز شهای والای اجتماعی و انسانی رازداری است. در ارتباط با مردم و به خصوص فضای تشکیلات رازداری، موجب جلب اعتماد مخاطب و در نتیجه جذب او خواهد شد.
🔹وفا به عهد:
حضرت علی(علیهالسلام) فرمودند که مبادا به وعد های که به مردم دادی عمل نکنی؛ چرا که این کار خشم خدا و مردم را بر میانگیزاند و دشمنی بزرگ نزد خدا آن است که بگویید و عمل نکنید.
همچنین فرمودند: وفاداری و پایبندی به عهد و پیمان سبب الفت است.
ادامه دارد...
#مبانی_اخلاقی_کار_فرهنگی
#اخلاق_تشکیلاتی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨اخلاق تدریس (۳)
موضوع:
داشتن حسن ظن و نگاهی محبت آمیز به متربی
یکی دیگر از صفات لازم برای یک معلم و مربی ،داشتن نگاهی خوش بینانه، محبت آمیز و دور از هر گونه سوء ظن نسبت به متعلم و متربی ستیزه جو و لجباز خویش است.
رسول گرامی اسلام در حدیثی می فرمایند که:
✅(نَظَرُ المُومِنِ فی وَجهِ اخِیهِ المُومِن حُبَّاً لَهُ عِبَادَةٌ)
نگاه محبت آمیز مومن به چهره برادر مومن خویش،عبادت است.
مستدرک الوسائل ج 9 ص152
اگر اندیشه مربی در خصوص متعلمین این چنین باشد که آنان ره گم کردگان و حقیقت جویانی نیازمند به هدایت و روشنگری بوده و هر گونه سخن و رفتار آن ها چه بسا نشانه ای از جهالت و کمی معرفت است بدون تردید تحمل رفتار های غلط و ناسازگار آنان برای مربی و معلم بسیار آسان میگردد.
به طور مثال اگر متربی از مربی خویش سوالی نماید و نگاه استاد به این شخص و پرسش او نگاه بدبینانه باشد، به گونه ای که مثلا فکر کند او با سوال خود قصد آزار و اذیت و یا قصد خودنمایی و جلوه گری و یا بر هم زدن جو کلاس و... را دارد،این نگرش او می تواند آفات متعددی داشته باشد.
آفاتی نظیر تمسخر کردن و تحقیر کردن و ...
👈گزیده ای از اخلاق تدریس(امیدواریان)
ادامه دارد...
#اخلاق_تدریس
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
#ویژگی_های_روانی_متربی
🚨 ویژگیهای روانی-شناختی متربیان ۷ تا ۱۲ ساله
🔹🔹🔷 بخش چهارم 🔷🔹🔹
🔸کودک نیاز دارد در این دوره سنی با یکسری مسائل قابل حل روبرو شود تا از تفکر درباره انها لذت ببرد.
🔹استعداد یادآوری با افزایش سن زیاد می شود و مطالب بیشتری را می تواند حفظ کند و به خاطر بیاورد.
🔸این رشد استعداد در4/5 تا 11سالگی بین 18-20 کلمه است ، عوامل موثر در این یادآوری علاقه ، تمرکز، دقت و آمادگی برای واکنش سریع است.
🔹حفظ و یاد آوری ارقام و اعداد، 7-11 بین 5تا 6 عدد است که این یادآوری اعداد، مشکل تر از الفاظ است.
🔸کودک در 7سالگی، استعداد 5 جمله گفتاری و نوشتاری داد و در 9/5سالگی این به 6جمله میرسد.
🔹کودک در نوشتن، در 9سالگی 11جمله می نویسد و در 12سالگی، 13مینویسد.
🔸کودک در ابتدای ورود به مدرسه، 2500کلمه میداند و در تعبیرات گفتاری خود از 6 کلمه در یک جمله استفاده میکند.
ادامه دارد...
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۳
↩️ شامل آیات ۲۳ تا ۳۰ سوره مبارکه #اعراف
🔻امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«حَقُّ الوَلَدِ عَلَی الوالِدِ اَن یُحَسِّنَ اسمَهُ وَ یُحَسِّنَ اَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ القُرآنَ»؛
حق فرزند برپدر این است که او را نام نیکو نهد، به خوبی تربیت کند و به او قرآن بیاموزد.
📚 (نهجالبلاغه، حکمة ۳۹۹)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨اخلاق تدریس (4)
پرهیز از تعجیل در قضاوت ها، برداشت ها و اقدامات
✅حضرت علی علیه السلام در حدیثی می فرمایند:
(لا تُعجِّلوا اَلامرَ قَبلَ بُلوغِه فَتَندمُوا)
«در کاها قبل از آنکه وقت آن ها برسد عجله نکنید، زیرا موجب پشیمانی است» تحت العقول،ص 110
با توجه به روایت ذکر شده ضرورت اجتناب جدی استاد و مربی از هر گونه قضاوت و برداشت غیر مستند به عنوان یک نکته بسیار مهم تاکید شده.
چه بسیار قضاوت های عجولانه که منجر به عکس العمل ها غلط و ناحق و ندامت ها و حسرت های طولانی گشته است.
البته منظور ما تنها مذمت(تعجیل در برداشت) از سوالات و سخنان متعلمین نیست؛ بلکه منظوری هر گونه رفتار گفتار، وضعیت ظاهر او مانند انواع خاص پوشش، مدل های مختلف مو، نحوه حجاب و ... است و این نکته را در نظر داریم که یک طبیب ماهر نباید در قضاوت ها و انواع عکس العمل های خویش از پیش فرض ها که از نگرشی غلط ناشی شده بهره گیرد؛ بلکه در خصوص هر یک از متربیان با توجه به شناخت نسبی خود از او اقدام به هر گونه عمل و یا عکس العملی نمایند.
👈گزیده ای از اخلاق تدریس(امیدواریان)
ادامه دارد...
#اخلاق_تدریس
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۴
↩️ شامل آیات ۳۱ تا ۳۷ سوره مبارکه #اعراف
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند::
«علَيكُم بتَعَلُّمِ القرآنِ و كَثرَةِ تِلاوَتِهِ»؛
بر شما باد آموختن قرآن و بسيار خواندن آن.
📚[كنز العمّال: 2368]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نگاه به راهیان نور یک نگاه فناورانه است⭕️
❌باید به گذشته نگاه کنیم
✅افتخار به گذشته
✅امید به آینده
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir