eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
37 - آیات غدیر از دیدگاه اهلسنت.pdf
526.1K
📚 ✍🏻 حضرت استاد سید علی اصغر 👈🏼 به زبان 👈🏼 مروری بر آیات قرآنی نازل شده در مورد روز و جریان معرفی به عنوان ولی و امام از نگاه اهل‌سنت است. در این نوشتار سعی شده است دیدگاه‌های مفسران و اندیشمندان اهل‌سنت در مورد آیه تبلیغ، آیه اکمال، آیه سئل سائل، و آیه اتمام نعمت و شأن نزول این آیات بیان گردیده و روایات نقل شده در منابع روایی آنان در این زمینه از لحاظ متن، سند و دلالت مورد بحث و بررسی قرار گیرد. نویسنده پس از نقل این آیات به بررسی روایی آنها پرداخته و روایاتی را که در آنها دلالت داشتن این آیات مبنی بر واقعه غدیر خم و جریان اعلام عمومی خلافت امیرمومنان (ع) توسط شخص (ص) از منظر عالمان اهل‌سنت مورد بحث قرار داده و شبهات برخی از آنان در این زمینه به ویژه شبهات را پاسخ گفته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 ✍🏻 حضرت استاد سید علی اصغر 👈🏼 به زبان 👈🏼 مروری بر آیات قرآنی نازل شده در مورد روز و جریان معرفی به عنوان ولی و امام از نگاه اهل‌سنت است. در این نوشتار سعی شده است دیدگاه‌های مفسران و اندیشمندان اهل‌سنت در مورد آیه تبلیغ، آیه اکمال، آیه سئل سائل، و آیه اتمام نعمت و شأن نزول این آیات بیان گردیده و روایات نقل شده در منابع روایی آنان در این زمینه از لحاظ متن، سند و دلالت مورد بحث و بررسی قرار گیرد. نویسنده پس از نقل این آیات به بررسی روایی آنها پرداخته و روایاتی را که در آنها دلالت داشتن این آیات مبنی بر واقعه غدیر خم و جریان اعلام عمومی خلافت امیرمومنان (ع) توسط شخص (ص) از منظر عالمان اهل‌سنت مورد بحث قرار داده و شبهات برخی از آنان در این زمینه به ویژه شبهات را پاسخ گفته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 و تألیف کتابی درباره « » 🔶 « » و « » دوتن از عالمان برجسته و با گرایشات به صراحت اقرار می‌کنند که خود شخصاً کتابی که درباره طرق جمع آوری کرده و در آن ۷۵ طریق را ذکر نموده است، دیده اند ، حتی می‌گوید: «من از طرق آن به وحشت افتادم»! 📚 البدایه و النهایه ج۱۴ ص۸۴۹ ؛ تذکره الحفاظ ج۲ ص۲۰۳ 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرارسیدن عید ولایت و امامت رو بر شما بزرگواران تبریک عرض میکنیم 🔰 @adyanuniv 🔰
احمد بصری به آیه ای از قرآن و روایتی از امام صادق متمسک شده و میگوید همانطور که خداوند در قرآن کریم و در احادیث رسولان وامامان دروغین رو تهدید به مرگ کرده است هر کسی که خود را به دروغ صاحب آن وصیت معروف بداند توسط خداوند کشته میشود . آیه قران لو تقول علینا بعض الاقاویل لاخذنا منه بالیمین ثم لقطعنا منه الوتین سوره حاقه آیه 24 میگوید طبق این آیه هر کس مدعی دروغین پیامبری یا امامت یا وصایت باشد خداوند رگ گردن او را خواهد زد روایت در کافی ج 1 ص 373.. امام صادق علیه السلام میفرماید ان هذا الامر لا یدعیه غیر صاحبه الا بتر الله عمره (این امر ادعا نمیکند غیر از صاحبش مگر اینکه خدا عمر او را می برد ) الوصية المقدسة الكتاب العاصم من الضلال, صفحه 19 تا 21 @adyanuniv
در جواب باید گفت استناد کردن به آیه قرآن قیاس مع الفارق است چون تهدید در ایه شریفه متوجه شخص رسول صادق است چنین رسولی که در ادعای رسالتش صادق است اگر چیزی به دروغ به خدا نسبت بدهد خدا با او چنین معامله ای میکند نه تهدید به مطلق مدعیان و مفتریان بر خدا . نسبت به روایت امام صادق علیه السلام در پاسخ گفته میشود که اولا..... بتر الله عمره به معنای کشته شدن نبوده و در ترجمه عبارت چند احتمال وجود دارد .... 1اینکه به معنای بریده شدن نسل و نداشتن فرزندی که ادامه دهنده راه پدر باشد دانست کما اینکه مشرکان به پیامبر میگفتند ان محمد قد صار ابتر لا عقب له 2اینکه به معنای بریده شدن از ایمان و خیر در زندگی دنیوی باشد مثل آیه ان شانئک هو الابتر 3 اینکه بمعنای هلاکت و مرگ از سوی خدا باشد ولی دلالتی بر تعجبل و یا مهلت برای مرگ دلالت ندارد ثانیا این عبارت نه تنها درباره مدعی امامت بلکه درباره کسانی که راه خیر را بر دیگران می بندد نیز استفاده شده است و حال آنکه قانونی به نام کشته شدن مسدود کنندگان راه خیر وجود نداردامام باقر علیه الیلام فرمودند من سد طریقا بتر الله عمره ثالثا این روایت در خصوص امر امامت بوده و هیچ ارتباطی به ادعای وصیت سفارت ویمانیت ندارد رابعا با چه استنادی میتوان ثابت کرد که احمد بصری پس از ادعای سفارت و وصایت به هلاکت نرسیده باشد و هنوز زنده است ؟ خامسا در طول تاریخ بسیاری از مدعیان دروغین وصایت وامامت دیده شده است که هر کدام عمر طولانی هم کرده اند @adyanuniv
(خبد)، بزرگترین سازمان دینی یهود در جهان 1⃣ جنبش مذهبی (خبد) در قرن 18 میلادی توسط حاخام در بلاروس تاسیس شد. این جنبش پس از یک قرن فعالیت در روسیه به آمریکا منتقل شد و از آن زمان به عنوان بزرگترین سازمان دینی در سطح جهان مشغول فعالیت است. 2⃣ نام (خبد) در حقیقت برگرفته از نام سه در است. خوخما חכמה (حکمت)، بینا ביןה (بصیرت) ، دعت דעת (معرفت) 3⃣ این جنبش در واقع نوعی مکتب فکری است که از دل جنبش و برآمده است. تأکید اصلی این جنبش بر گسترش آموزه‌های عرفانی و با تکیه بر برهان‌های عقلانی و منطقی است. در حقیقت این جنبش را به لحاظ مبانی فکری می‌توان نوعی دریافت عرفانی ـ عقلانی از دین یهود دانست، از این جهت مخاطب اصلی این جنبش فکری ـ فرهنگی ـ امدادی را، سرتاسر دنیا تشکیل می‌دهند. 4⃣ جنبش جنبشی مذهبی به شمار می‌رود که با فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی خود درصدد حفظ یکپارچگی یهودیان در اقصی نقاط دنیا و آشنا نمودن ایشان با فرهنگ و میراث بوده است. با این وجود مراکز متعدد این جنبش مذهبی در اقصی نقاط دنیا، زمینه مناسبی را برای دستگاه‌های اطلاعاتی به منظور استفاده ابزاری از آن فراهم کرده است. ادامه دارد 🔰 @adyanuniv 🔰
(خبد) بزرگترین سازمان دینی یهود در جهان 5⃣ مراکز به عنوان دستگاه جمع‌آوری اطلاعات در خارج از سرزمین‌های اشغالی مورد توجه قرار گرفته است؛ مراکزی که می‌تواند مکان امنی برای فعالیت سروریس جاسوسی در خارج از سرزمین‌های اشغالی فراهم نماید. 6⃣ نکته قابل ملاحظه در رابطه با فعالیت‌های این جنبش، ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی در خلال فعالیت‌های فرهنگی به است. در واقع همزمان با اعزام مبلغ به مناطق محروم، ضمن آشنا کردن یهودیان آن مناطق با آداب و آموزه‌های آیین و تاریخ قومی ـ نژادی خود، به ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی می‌پردازد. چنین کاری ضمن تأمین اهداف تبلیغاتی، پایبندی یهودیانی که توجه چندانی به مراعات آداب و رسوم مذهبی ندارند را بیشتر خواهد ساخت؛ و به این وسیله ضمن ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی، فعالیت‌ها و اهداف فرهنگی و تبلیغاتی خود را که کاملاً در راستای با منافع است، محقق می‌سازد. 🔰 @adyanuniv 🔰
✡ از کلیسای شیطان تا پروتکل‌های یهود 👹 (1) مؤسس در کتاب خود با عنوان در خصوص طرح برای سلطه بر جهان موسوم به اظهار می‌دارد: ✍ «پروتکل‌های زعمای صهیون را مطالعه کردم، با خود گفتم که این طرح چه ایرادی دارد؟ آیا این همان شیوه‌ی کارکرد تمام طرح‌های جامع نیست؟ آیا عموم مردم مستحق -و حتی می‌توان گفت خواستار- چنین استبدادی نیستند؟» (1) نام حقیقی لاوی (Anton Szandor LaVey) ؛ «لوی» بود، ولی یهودی بودنش را پنهان می‌کرد. 🔰 @adyanuniv 🔰
🌸سادات و سیدهای بزرگوار 💚عیدی مافراموش نشه 🌸عیدی مونم فقط دعای خیر 💚شما بزرگواران هست 💚امیدوارم در عید سعید غدیرخم 🌸حاجت‌هاتون رو از دستان مبارک 💚امیرالمومنین علی (ع) عیدی بگیرید 🌸عیدتون مبارک💖 💐💐💐💐💐💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احمد بصری به روایتی استدلال می کند که در آن تمامی دوازده امام را از فرزندان رسول خدا میداند و چون امیر المومنین علیه السلام جزو ائمه معصومین بوده ولی از فرزندان پیامبر نیست با این حساب عدد امامان سیزده خواهد بود لذا میگوید من همان امام سیزدهم هستم روایت این است عن ابی جعفر قال :قال رسول الله صلی الله علیه وآله من ولدی اثنا عشر نقیبا نجباء محدثون مفهمون آخرهم القائم بالحق یملاها عدلا کما ملئت ظلما و جورا که به عبارت من ولدی (یعنی اون دوازده امام از فرزندان رسول خدا هستند ) استدلال کرده است @adyanuniv
در پاسخ به این روایت باید به دو نکته مهم توجه کرد ... اولا این روایت با همین سند در سایر منابع به شکل دیگری نقل شده است که به دو مورد آن اشاره میشود الف / روایتی که به جای اثنا عشر از عبارت احد عشر استفاده شده است عن ابی جعفر علیه السلام قال قال رسول الله من ولدی احد عشر نقیبا نجبا محدثون مفهمون آخرهم القائم بالحق یملاها عدلا کما ملئت جورا ..(کافی جلد 1 ص 534) ب/ روایتی که به جای من ولدی از عبارت من اهل بیتی استفاده شده است عن ابی جعفر قال قال رسول الله من اهل بیتی اثنا عشر نقیبا نجبا محدثون مفهمون ......... ثانیا نظر به اینکه یازده تن از ائمه معصومین علیهم السلام از اولاد رسول گرامی اسلام هستند از باب تغلیب تمامی ائمه اثنا عشر را از اولاد و ذریه پیامبر شمردند . چناچه در روایتی از رسول گرامی اسلام به آن تصریح شده و حضرت علی علیه السلام را از ذریه آن حضرت دانسته است عن الحسین بن علی قال دخل اعرابی علی رسول الله فاخبرنی یا رسول الله هل یکون بعدک نبی قال لا انا خاتم النبیین و لکن یکون بعدی ائمه من ذریتی قوامون بالقسط کعدد نقباء بنی اسرائیل اولهم علی بن ابی طالب هو الامام و الخلیفه بعدی ....... بحار الانوار جلد36 ص 342 @adyanuniv
✅ اعتراف قطب سابق صوفیه به مخالفت صریح خلفا بر علیه شیعه! ◀️ قطب گنابادی بر خلاف عقیده‌ی ، خلفای اهل سنت را مخالف تفکر شیعه‌گری معرفی کرد. ⏪ وی می‌گوید؛ همیشه در طی تاریخ بین دو تفکر شیعی و سنی مخالفت‌های فراوانی بوده است و همواره خلفا به طرق مختلف در صدد از بین بردن فکر شیعی بوده‌اند و طرفداران این فکر را آزار می‌دادند. بدین طریق عده‌ای از شیعیان برای آنکه شناخته نشوند و برای آنکه بتوانند به افکار و عقاید خودشان سر و صورتی بدهند و دیگران را نیز ارشاد کنند، مجبور به گوشه‌گیری و زهد شدند که به زهاد شهرت یافتند و سپس نام دیگری در تاریخ اسلام یافتند که آن نام صوفی بود و کم کم کلمه تصوف رایج شد! 📚 تابنده نورعلی، آشنایی با عرفان و تصوف، حقیقت، تهران، 1383، صص 7 و 8 ✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️ لازم بذکر است تابنده سعی کرده از آب گل‌آلود، به نفع صوفیه ماهی بگیرد، و إلا تحلیل غلط وی بر خلاف شکل‌گیری تاریخ تصوف در اسلام بوده، که از قرن دوم و از بین اهل سنت آغاز شده است. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠 حمایت صوفیه از مخالفین غدیر تا به امروز! ⭕️ در حالی سران صوفیه، از صوفیان طبقات نخستین به عنوان شاگردان و ملازمان ائمه اطهار (علیهم‌السلام) نام می‌برند که نه تنها پیرو مذهب تشیع نبوده‌اند، بلکه از پیروان مکتب بنی‌امیه و مخالفین غدیر به شمار می‌رفته‌اند. ↩️ تا اینکه در قرن هشتم، تصوف وارد حوزه تشیع شد. اما بازهم صوفیان شیعه نیز به‌مانند بزرگان سنی مذهب خود، دست ارادت از مخالفین غدیر نکشیدند. کما اینکه صفی علیشاه با اینکه از خلافت ابوبکر ایراد گرفته است، اما در کتاب خود می‌نویسد: «ما انکار فضیلت ابوبکر (رضی‌الله‌عنه) را نداریم.» 📚 (صفی علی‌شاه، اسرارالمعارف و میزان المعرفه، ص 56) 🔶 درواقع در بسیاری از اشعار و سخنان دیگر اقطاب صوفیه نیز این‌چنین سخنانی به‌وفور مشاهده می‌شود. چنانچه سلطان‌علی گنابادی می‌گوید: «دعوت باطنی و علم لدنی با علی بوده و دعوت ظاهری سلطنت و جهاد با خلفای ثلاثه بوده.» 📚(حجت بلاغی، مقامات العرفا، ص 157) 🔵 این چنین صوفیه نشان داده‌اند که قائل به مرزبندی مشخصی با مخالفین غدیر نبوده‌اند و برای آنان شأن و منزلت و جایگاهی نیز قائل شده‌اند. 🔰 @Adyanuniv🔰
◽️◽️☑️◽️ ⁉️مگر به قوم‌موسی یهود گفته نمیشود؟ پس یعنی موسی از نسل یهود هست؟ ✅پاسخ ⬅️در بررسی تاریخ یهودیت به این نتیجه میرسیم که باید میان دو مفهوم بنی‌اسرائیل و یهود به طور جدّی تفاوت قائل شویم. این تفاوت در گذشته هم در فرهنگ اسلامی و هم در فرهنگ اروپایی وجود داشته است. در متون ما همیشه میان بنی‌اسرائیل و یهود تفاوت قائل شده‌اند و در دوران جدید ایرانیان واژه کلیمی را به کار می‌بردند که به معنی پیروان موسی کلیم‌الله است و شامل تمامی بنی‌اسرائیل می‌شود نه یک قبیله خاص آن. در اروپا هم تا اواخر قرن نوزدهم یهودیان با نام اسرائیلی یا عبرانی شناخته می‌شدند و حتی زمانی که در سال 1860 سازمان خود را در پاریس تأسیس کردند نام آن را آلیانس اسرائیلی گذاشتند نه آلیانس یهود. ولی از دهه‌های 1880 و 1890 میلادی خود یهودیان اروپا تعمداً شروع کردند به استفاده از واژه یهود. برای همین است که هرتزل کتاب معروف خود را، که در سال 1895 نوشت، دولت یهود نامید نه دولت اسرائیل. 🔰 @adyanuniv 🔰
◽️◽️☑️◽️ ⁉️سئوال؛ از های ۷ گانه مسیحیت چه میدانید؟ ✅جواب؛. 👌هفت‌راز (sacrament) که هفت‌آیین و شعائر نیز نامیده شده آن دسته از فریضه‌های دینی درمسیحیت هستند که به باور مسیحیان با انجام آنها خدا نزد انسان می‌آید، برخلاف مواردی چون نیایش و قربانی کردن که در آن‌ها این انسان است که راهی به سوی نزدیک شدن به خدا می‌جوید. 👈این آیین‌های هفتگانه عبارت‌اند از: ۱. غسل تعمید ؛۲. تدهین؛ ۳. آیین توبه؛ ۴. تبرک؛ ۵. ازدواج؛ ۶. آخرین تدهین؛ ۷. دست‌گذاری (تفویض مقام روحانیت). تعدادی از این آیین‌ها مثل غسل تعمید، تدهین، و تبرک برای مؤمنان اجباری و تعدادی دیگر مثل ازدواج و دست‌گذاری اختیاری‌اند. 🔰 @adyanuniv 🔰
◽️☑️◽️◽️ ⁉️سوال ⬅️این قربانی مقدس چیست؟ سخنان حضرت عیسی در شام آخر چی هست ؟ کجا ذکر شده ؟ ✅پاسخ 💠قربانی مقدس همان نان و شراب است که به نشانه ی گوشت و خون مسیح خورده میشود... در مراسم ... 🔸مسیحیان معتقدند عیسی مسیح برای گناهان ما قربانی شد. و در عشای ربانی به نماد این قربانی نان و شراب میخورند. چون در شب اخر عمر مسیح، عیسی به حواریون نان و شراب خوراند و آنها را گوشت و بدن خود دانست. 🔹لذا به نان و شراب مراسم عشای ربانی قربانی مقدس گفته میشود در انجیل متی باب بیست وشش نیز سخنان عیسی در شب آخر آورده شده است. کاتولیکها آموزه ای به نام تبدل جوهری دارند به این معنا که معتقدند شراب و نانی که میخورند واقعا گوشت و خون عیسی است. 👈برای توضیح : طعم و خصوصیات یا همان عرضیات در نان و شراب میماند 🔹اما ذات آن دو حقیقتا تغیر پیدا میکند و به گوشت و خون عیسی تبدیل میشود ⬅️اما پروتستانها این شراب و آب را فقط نماد گوشت و خون عیسی مسیح میدانند. نه حقیقتاً دلیل این اختلاف هم گفته ی مسیح است که وقتی به حواریون نان و شراب میداد گفت بخورید این است خون و گوشت من در عهد جدید. البته برخی مسیحیان نیز به دلیل حرام دانستن شراب، آب انگور یا آبمیوه میخورند. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔶 حقانیت بر غاصبین در 🔶 که به جرئت میتوان او را از کبار و بزرگان معاصر عنوان نمود و خدمات علمی و تالیفات و تحقیقات و منزلت و جایگاهش نزد شیعه بر همگان واضح است ، در وصف دریای فضائل لب به اعتراف می گشاید. وی در تحقیقش بر کتاب ، بعد از نقل ، تحقیق جالبی می زند. در فضائل الصحابه آمده است که: فرمودند که هرکه من مولای او هستم مولای اوست. 📚 فضائل الصحابه لاحمد بن حنبل (ط جامعة أم القري) ج۲ ص۵۶۹ 👈🏻 وصی الله عباس ذیل این روایت می‌نویسد: إسناده صحيح وانظر ٩٤٨. وقال ابن حزم في المفاضلة ٢٦٤ (وأما من كنت مولاه فعلي مولاه فلا يصح من طريق الثقات أصلا ) . وهذا الكلام فيه مجازفة قبيحة منه رحمه الله فهؤلاء رجال الحديث وهم ثقات أثبات معروفون. سند روایت است. گفته است که حدیث هرکه من مولای او هستم علی مولای اوست ، صحیح نیست و از طریق افراد و مطمئن نقل نشده است!! در این کلام ابن حزم جسارت زشتی وجود دارد و رجال این روایت ثقه و مورد اطمینان و اثبات و معروف هستند. 📚 فضائل الصحابه لاحمد بن حنبل (ط جامعة أم القري) ج۲ ص۵۶۹ دیدیم که وصی الله عباس عالم بزرگ معاصر چه دفاع جانانه ای در قبال این آفتاب تابان در برابر جسارت مسخره ابن حزم کرده است.حدیث غدیر صحیح است و منکری یارای مقابله با این مطلب را ندارد. 🔰 @adyanuniv 🔰
احتجاجات و مناشدات به حدیث غدیر.pdf
2.04M
📚 ✍🏻 رضا 👈🏼 به زبان 👈🏼 مؤلف اين كتاب تمام سعي و اهتمام خويش را براي جمع‌آوري مناشدات و احتجاجات از منابع شيعه به كار گرفته است. نويسنده در اين كتاب با جمع‌آوري و دسته‌بندي آنها بر اساس شأن افراد و زمان وقوع آنها و رجوع به منابع اصلي كتب مذكور، آن روايات را به‌دقت بررسي كرده و چيزي را در قبل يا بعد از آن قسمت از حديث كه درباره غدير است و به بحث امامت و ولايت مربوط مي‌شود نيز ذكر كرده تا معرفت بيشتر نسبت به فضايل حضرت و علل سكوت و حقانيت ايشان حاصل شود. او همچنين براي پرهيز از طولاني شدن مطلب، تنها منبع اصلي را كه بقيه از آن نقل كرده‌اند آورده و به ذكر احاديث مشابه نپرداخته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 ✍🏻 رضا 👈🏼 به زبان 👈🏼 مؤلف اين كتاب تمام سعي و اهتمام خويش را براي جمع‌آوري مناشدات و احتجاجات از منابع شيعه به كار گرفته است. نويسنده در اين كتاب با جمع‌آوري و دسته‌بندي آنها بر اساس شأن افراد و زمان وقوع آنها و رجوع به منابع اصلي كتب مذكور، آن روايات را به‌دقت بررسي كرده و چيزي را در قبل يا بعد از آن قسمت از حديث كه درباره غدير است و به بحث امامت و ولايت مربوط مي‌شود نيز ذكر كرده تا معرفت بيشتر نسبت به فضايل حضرت و علل سكوت و حقانيت ايشان حاصل شود. او همچنين براي پرهيز از طولاني شدن مطلب، تنها منبع اصلي را كه بقيه از آن نقل كرده‌اند آورده و به ذكر احاديث مشابه نپرداخته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 ؛ متواتر در 🔶 « » دانشمند مشهور و از محدثین برجسته در قرن هشتم و نهم هجری، پس از نقل و جمله «من کنت مولاه فعلی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه» می گوید: «این حدیث طرق متعدد صحیح دارد و هم از علیه السلام و هم از صلی الله علیه و آله و سلم به صورت متواتر نقل شده است و نباید به تضعیف کننده این حدیث توجه نمود؛ زیرا اطلاعی از ندارد ». 📚 أسنی المطالب فی مناقب علی بن أبی طالب (نسخه خطی) 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 اعتراف عالم در مورد 🔶 عالم و امام بزرگ و مشهور می‌نویسد: و نقل می کنند که همراه در روز بودیم و فرمود که آیا خدا ولی من نیست و من ولی کل مومنان نیستن؟!هرکه من مولای اویم علی مولای اوست؛ و در غیر از این روایت فرمود که خداوندا ، بدار هرکه او را دوست می‌دارد و دشمنی کن با علی، این حدیث غریب صحیحی است و حدیث روایت شده است از پیامبر از صد نفر از جمله عشره مبشره و حدیث ثابتی است که اشکالی در آن نیست و این فضیلت فقط برای می باشد و علی در آن با احدی شریک نیست!! 📚 شرح مذاهب أهل السنة و معرفة شرائع الدين و التمسك بالسنن (ط مؤسسة قرطبة للنشر والتوزيع) ص۱۰۳ این سخنان عجیب در مورد صحت و اعتبار و تواتر حدیث غدیر و شریک نداشتن در مورد آن از شخصی صادر شده است که از ائمه و بزرگان اهل سنّت محسوب می شود،ابن الجزری در مورد ابن شاهین می نویسد: كان إمامًا كبيرًا ثقة مشهورًا له تواليف في السنة وغيرها مفيدة او امامی بزرگ و مورد اعتماد و مشهور بود و در سنت و غیر از آن تالیفات مفیدی دارد... 📚 غاية النهاية في طبقات القراء (ط مكتبة ابن تيمية) ج۱ ص۵۵۸ 🔰 @Adyanuniv🔰