پیام امام رضا(علیه السلام ) به عبدالعظیم حسنی (رحمة الله علیه)
🔰 @Adyanuniv🔰
💠رونق صوفیه از راه تقرب به سلاطین و حکام
🔸صوفیان برای رونق یافتن تصوف و دم و دستگاه خویش، از هر راهی برای گسترش آن استفاده میکردند.
🔹یکی از این راهها، تقرب صوفیان خصوصاً سران فرقهی صوفیه به دستگاه سلطان وقت بود که نه تنها برابر حکام و سلاطین ستمگر و ظالم زمان خود خاموش بودند، بلکه ظلم و بیعدالتی آنان را توجیه کرده و حتی از آنان تمجید و تعریف هم میکردند.
🔻بهعنوان نمونه وارد شده: «سلطان محمود غزنوی که در عرصه فرمانروایی کارنامه خوبی ندارد از مرکز حکومت خود (غزنین) برمیخیزد تا در خرقان به دیدار شیخ ابوالحسن خرقانی برود، که در این دیدار شیخ، سلطان را به حضور میپذیرد، او را تمجید کرده و جامهای به ایشان اهدا میکند.»[1]
🔻همچنین هجویری که از مشایخ صوفی است، مینویسد: صوفی باید سلطان وقت را تمکین کند تا برکات آن بدو برسد.[2]
🔻در واقع تعریف و تمکین صوفیان از سلطان جائر، در راستای رونق پیداکردن خانقاه و مجالس آنان میباشد تا گزندی از طرف سلطان به آنان وارد نشود.
پینوشت
۱. تذکرۀ الاولیا، عطار نیشابوری، انتشارات صفی علیشاه، تهران، 1375 ش، ج 2، صص 128 و 131.
۲. کشف المحجوب، علی بن عثمان هجویری، انتشارات فرزان روز، تهران، ص 544.
#نقد_تصوف
#هجویری
#سلطان_محمود_غزنوی
🔰 @adyanuniv 🔰
💠ترک امر به معروف و نهی از منکر توسط صوفیان
🔸یکی از واجباتی که هم در قرآن و هم در روایات، نسبت به آن تأکید فراوان شده، امر به معروف و نهی از منکر است که بر هر مسلمانی این فریضه الهی واجب است.
🔹اما فرقهی صوفیه که ادعای مسلمانی و تشیع دارد نهتنها نسبت به این فریضهی الهی سهلانگاری کرده، بلکه از طرف سران آنان، این أمر مهم نادیده گرفته شده است، بهگونهای که برای حفظ منافع خود، آن را از خود دور و حتی به طرفداران خود سفارش به ترک آن کردهاند.
🔰چنانچه از بایزید دربارهی امر به معروف و نهی از منکر پرسیدند؟ گفت: «در ولایتی باشید که در آن امر به معروف و نهی از منکر نباشد که هر دو در ولایت حق است، در حضرت وحدت نه امر به معروف است و نه نهی از منکر.»[1]
♻️اگر منظور از این سخن بایزید ولایت و سرزمین ظاهری باشد، کسی حق انتخاب دینی غیر اسلام ندارد و اگر ولایت باطنی و معنوی باشد به جز خداوند متعال و اهلبیت معصومین(علیهمالسلام) کسی بر ما حقی ندارد.
پینوشت
1.تذکرۀ الاولیا، عطار نیشابوری، انتشارات صفی علیشاه، تهران، 1375 ش، ج 1، ص 141.
#نقد_تصوف
#امربه_معروف
#نهی_از_منکر
#بایزید_بسطامی
🔰 @adyanuniv 🔰
💠وجود خانقاه؛ مصداق تخریب مسجد
🔸خداوند متعال در قرآن هر گونه ایجاد مانع و رقیب در برابر مسجد را مورد نکوهش قرار داده و این کار را بزرگترین ظلم برشمرده است؛ «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ وَ سَعى فی خَرابِها[بقره/114] و کیست ظالمتر از آن کس که نگذارد در مساجد خدا، نام وى برده شود و در ویرانى آنها بکوشد.»
🔰در تفسیر این آیه گفته شده: «جلوگیرى از ورود به مسجد و منع ذکر نام پروردگار و کوشش در تخریب آن، تنها به این نیست که با بیل و کلنگ، ساختمان آن را ویران سازند، بلکه هر عملى که نتیجه آن تخریب مساجد و از رونق افتادن آن باشد، مشمول همین حکم است.[۱]
🔻یکی از مکانهایی که بهعنوان رقیبی برای مسجد قرار گرفته، خانقاه صوفیان محل اجتماع آنان میباشد که بهدلیل بیتوجّهی و شرکت نکردن در مسجد و تبلیغ سوء علیه مسجد و انجام آداب و اعمالی غیر از اعمال سفارش شده از طرف خداوند و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مصداق منع یا خراب کردن مسجد است.
🔻عبدالحسین زرینکوب در اینباره گفته: «صوفیان برای آنکه در مقابل هجوم مخالفان تنها نمانند، جماعتهای برادری و فرقههای خاص اخوت درست کردند و در برابر مسجد و مدرسه، که پناهگاه متشرعه و فقها بوده است، برای خویش زاویه و خانقاه ساختند و رفتهرفته آدابی و ترتیبی برای خود به وجود آوردهاند.»[ 2]
📚پینوشت
۱. مکارم شیرازی، ناصر و همکاران، تفسیر نمونه، دارالکتب الاسلامیه، تهران، چاپ ۴۵، ۱۳۸۲.
۲. زرینکوب، عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، انتشارات امیرکبیر، تهران، ۱۳۹۲.
#نقد_تصوف
#خانقاه
#مسجد
🔰 @adyanuniv 🔰
امام حسن عسكرى عليه السلام:
لا تُمارِ فَیَذْهَبَ بَهاؤُک
مجادله مكن كه احترامت از بين مى رود
تحف العقول، صفحه 486
یازده بار جهان گوشه ی زندان کم نیست
کنج زندان بلا گریه ی باران کم نیست
سامرائی شده ام، راه گدایی بلدم
لقمه نانی بده از دست شما نان کم نیست
قسمت کعبه نشد تا که طوافت بکند
بر دل کعبه همین داغ فراوان کم نیست
یازده بار به جای تو به مشهد رفتم
بپذیرش به خدا حج فقیران کم نیست
(شاعر: سید حمیدرضا برقعی)
🔰 @Adyanuniv🔰
✅ در #ایران_باستان، سهم #دختر نصف سهم #پسر
🔹سهم پسری که از پادشازن زاده می شد «بهر» خوانده می شد که واحد سنجش سهم الارث بود. بر این اساس سهم دختری که از پادشازن متولد می شد، نصف «بهر» بود.
#نقد_زرتشت
#نقد_ناسیونالیسم
#اوستا
#ازدواج
#ارث
🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 هیچ حدیث صحیحی در فضیلت #معاویه نیست...
#ابن_تیمیه (پایه گذار اعتقادی #وهابیت):
در خصوص فضیلت معاویه هیچ حدیث صحیحی وجود ندارد .
📚 منهاج السنه ج7 ص40
#نقد_وهابیت
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰
💠اشتراک صوفیان و مسیحیان در ترک شریعت
🔸شریعتگریزی در بین مسیحیان، اولین بار توسط شخصی بهنام «پولس» صورت گرفت که احکام عملی را از مسیحیت برداشت و گفت که مسیحیت احتیاج به شریعت ندارد.
🔹 لذا به غلاطیان نامه نوشت: «هیچکس از اعمال شریعت عادل شمرده نمیشود، بلکه به ایمان به عیسی مسیح؛ ما هم به مسیح عیسی ایمان آوردیم تا از ایمان به مسیح و نه از اعمال شریعت عادل شمرده شویم، زیرا که از اعمال شریعت هیچ بشری عادل شمرده نخواهد شد.» [1]
🔻متصوفه هم از همین مسئله کپیبرداری کرده و قائلاند که شریعت تا مدتی موقت برای مکلف ثابت است و بعد از آنکه به حقیقت رسید دیگر احتیاجی به شریعت نیست.
🔻دکتر غنی محقق مشهور صوفی در کتاب خود به این مسئله اشاره کرده و گفته است: «صوفی پخته میل ندارد خود را به زنجیرهای قوانین شرع و آداب و عادات مصنوعی اجتماع و اخلاق مصنوعی عرفی مقید سازد.»[2]
بنابراین با توجه به شریعتگریزی مسیحیان و صوفیان میتوان گفت که این مسئله یکی از اشتراکات انحرافی بین این دو گروه بوده و حتی با توجه به سبقت مسیحیان در ترک شریعت، متصوفه نیز این عمل بدعتگونه را از آنان به ارث بردهاند.
📚پینوشت:
1.کاشانی، محمد، مسیحیت شناسی تحلیلی، انتشارات ذکری، قم، 1395، ص 506-508.
2.دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386، ج 1، ص 186
#نقد_تصوف
#شریعت_گریزی
#مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 احادیث جعلی در فضیلت #معاویه ...
#ابن_تیمیه (پایه گذار اعتقادی #وهابیت) و دشمن متعصب شیعیان در کتاب منهاج السنه آورده است:
تمام احادیثی که از #رسول_خدا صلی الله علیه و آله در فضیلت معاویه رسیده است ، همگی کذب است.
📚 منهاج السنه ج7 ص400
#نقد_وهابیت
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰
💠ادعای بینیازی از امام زمان در صوفیه
🔸در بین صوفیان، عدهای از سران آنان نسبت به جایگاه امام معصوم، خصوصا حضرت ولیعصر(علیهالسلام) خدشه وارد کرده و در زمان غیبت امام، وجود قطب در صوفیه را در حکم امام معصوم و حتی کافی از او دانستهاند.
🔹چنانچه صفی علیشاه در مقدمه دیوانش به این مطلب اشاره کرده و گفته: «مطلب دوم – درمعرفت قطب . صاحب این مقام باید درعلم و قدرت و وسایر اوصاف الهی سرآمد اهل عالم باشد به قسمی که در زمان غیبت امام، وجودش کافی از وجود امام باشد »[1]
🔻این عقیده فاسد و باطل صوفیه نسبت به حضرت ولیعصر(علیهالسلام)، کاملا با اعتقادات شیعیان، که وجود امام معصوم را در هر زمان واجب دانسته، در تضاد بوده و حتی با ادعای تشیع این افراد، که خود را از شیعیان و محبین اهلبیت(علیهمالسلام) میدانند، مخالفت دارد، که این عقیدهی بینیازی از امام معصوم، نشان از ضلالت و عدم تشیع این فرقه انحرافی میدهد.
📚پینوشت
1. صفی علیشاه ،میرزا حسن ، دیوان صفی علیشاه ،به کوشش منصورمشفق ،تهران ،انتشارات صفیعلیشاه ، 1379 هـ ش ، چاپ اول ، ص 26.
#نقد_تصوف
#امام_زمان ع
#صفی_علیشاه
🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ شیخ احمد #کبیسی عالم #اهل_سنت از #معاویه میگوید
👈🏼 ... تمام مشکلات جهان اسلام از معاویه است ... و نمیتوان هم از #امیرالمومنین علی علیه السلام اطاعت نمود و هم از معاویه ...
#نقد_وهابیت
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰
💠عقیده ابنعربی به ذبیح الله بودن اسحاق
🔸در قرآن، آیاتی دربارهی قضیهی خواب دیدن حضرت ابراهیم (علیهالسلام) بر قربانی کردن فرزندش آمده، که بر اساس روایات گفته شده این فرزند، اسماعیل بوده نه اسحاق، در حالی که عدهای ازمفسران اهل سنت و بزرگان صوفیه از جمله ابن عربی، مدّعى شدند لقب «ذبیح اللّه» از آنِ اسحاق بوده و فِداى آسمانى براى اسحاق آمده است.
🔹چنانچه در فصوص الحکم آمده که: « تشبیه حکمت حقیه به کلمه اسحاقیه آن است که در رؤیای صالحهی ابراهیم علیه السلام ، اسحاق محقق شد و به پدرش گفت: افعل ما تؤمر....»[1]
🔻این ادعای ابن عربى با ظواهر آیات و روایات ناسازگار است، چنانچه در حدیثی امام صادق (علیهالسلام) فرمود: «اسماعیل پنج سال بزرگتر از اسحاق بود، و ذبیح اسماعیل میباشد، خداوند در سوره صافات فرموده «فَبَشَّرْناهُ بِغُلامٍ حَلِیمٍ[صافات/101] پس مژده دادیم ابراهیم را به پسرى بردبار) که مقصود اسماعیل است از هاجر و آن قوچ بزرگ در برابر رهائى اسماعیل قربانى شد ... پس هر کس که بپندارد، اسحاق بزرگتر است از اسماعیل و اینکه ذبیح اسحاق بوده، تکذیب نموده است آنچه را خداوند عزّوجلّ در قرآن راجع به آن دو فرموده است.»[2]
این درحالی است که ابن عربی معتقد است، اسحاق همان فرزندی است که ابراهیم(علیهالسلام) در خواب دید که باید او را قربانی کند که کاملا تضاد با قرآن و روایات است.
📚پینوشت:
ابن عربي، فصوص الحكم، تحقيق د.أبو العلا عفيفي، دار الكتاب العربي، بيروت،ص85.
صدوق، محمد بن علی، معانی الاخبار، قم، جامعه مدرسین، ۱۳۷۹ق. ص379.
#نقد_تصوف
#ذبیح_الله
#اسماعیل
#اسحاق
🔰 @adyanuniv 🔰
#امام_صادق عليه السلام:
إنَّ خَيرَ ما وَرَّثَ الآباءُ لأِبنائِهِم الأدَبُ لاَ المالُ
بهترين ارثى كه پدران براى فرزندان باقى مى گذارند ، ادب است نه ثروت
📚 كافى جلد8 صفحه150
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_جعفری
#امام_جعفر_صادق #امام_ششم #حضرت_صادق
🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 #شراب_خواری #معاویه
#عبدالله_بن_بریده میگوید:
با پدرم بر معاویه وارد شدیم، از ما پذیرایی کرد باهم غذا خوردیم سپس #شراب آوردند، معاویه شراب نوشید و به ما نیز تعارف کرد؛ پدرم گفت از وقتی #رسول_الله صلیاللهعلیهوآله شراب را حرام کرده به آن لب نزدهام؛ اما معاویه گفت ولی لذتی بالاتر از نوشیدن شراب نیست ...
📚 مسند احمد بن حنبل ج38 ص25و26
#نقد_وهابیت
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ اعتراف یکی علمای #اهل_سنت مبنی بر اینکه معاویه امام اهل آتش است !
👈🏼ترجمه : در جنگ #صفین بعضی از #صحابه با #امیرالمومنین علیه السلام و بعضی با معاویه بودند و جنگ میکردند ؛ وقتی یاران معاویه #عمار_بن_یاسر را کشتند، متوجه حدیث #رسول_خدا صلیاللهعلیهوآله شدند که فرمودند : #عمار را کسانی میکشند که آنها از دعوت کنندگان آتش #جهنم هستند !
بلافاصله بعضی یارانِ معاویه به طرف لشکر امام علی علیه السلام رفتند؛ ... در اینجا #عمروعاص با معاویه مشورت کرد و نقشه کشیدند و گفتند : عمار را علی کشت چون او را برای جنگ آورد!
و اما جواب #امیرمؤمنان #امام_علی علیه السلام این بود که فرمودند : آیا #رسول_الله صلیاللهعلیهوآله #حمزه را کشتند؟!!!
#نقد_وهابیت
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰
✅ تساوی زن و مرد در #ایران_باستان
🔹 در زمان ساسانیان، زن می بایست روزی سه بار در حضور شوهر خود به احترام ایستاده و به او بگوید:
👈🏼 که تو را چه اندیشه است تا من اندیشم
👈🏼 و تو را چه می باید تا من گویم
👈🏼 و تو را چه می شاید تا من در آن کنم.
#نقد_زرتشت
#نقد_ناسیونالیسم
#تساوی_زن_و_مرد
#ساسانیان
#زرتشت
🔰 @Adyanuniv🔰
💠اطاعت از معصوم در گفتار؛ اطاعت از قطب در عمل
🔸بنا بر فرمایش خداوند در قرآن، اطاعت از امام معصوم (ع) بر همه انسانها واجب است، اما عدهای مانند صوفیان، اطاعت از امام را بهانه و دستاویزی برای اطاعت و ولایت خودشان قرار داده تا مردم، آنان را بسان امام معصوم اطاعت کرده و در تمام شئون زندگی، تسلیم محض و مطیع قطب باشند.
♦️نورعلی تابنده شیخ فرقه صوفیه گنابادیه در سخنانی، حضرت علی(علیهالسلام) را پیرو و مقتدای دراویش نامیده و در این رابطه گفته: «اصول درویشی این است که بعد از اعتقاد به توحید و نبوت، نوبت به اولیاءالله میرسد که رأس الاولیاء، امیرالمؤمنین است. هرچه ولی میگوید همان است، درویش باید پیرو علی باشد. [سخنرانی نورعلی تابنده، 30/9/96]
♦️همین شخص در جای دیگر، درویشی را فقط در گفتار و رفتار خود دانسته و گفته: «درویشی یکی است وآن یکی فعلا از گفتار و رفتار من سرچشمه می گیرد.[ سخنرانی نورعلی تابنده، 7/10/96]
♻️این افراد بهظاهر دَم از اطاعت امام معصوم زده، اما در واقع با نیرنگ و حب مقام و قدرت، اطاعت از خود را به مردم القاء میکنند.
#نقد_تصوف
#نورعلی_تابنده
#ولایت
#امام_علی
#درویش
🔰 @adyanuniv 🔰
💠ساختگی بودن قطب در صوفیه
🔸یکی از انحرافات فرقهی صوفیه، قطبسازی و ادعای مقامات معنوی برای قطب است که او را تا جایگاه ائمهی معصومین (ع) بالا برده و قائل به مقام ولایت، برای قطب هستند که عدهای از شیوخ صوفیه، قطب و جایگاه قطبیت را بیاساس و به ساختگی بودن و جاهطلب دانستن آن از طرف اقطاب صوفیه اعتراف کردهاند.
🔹 کیوان قزوینی که مدتها در خدمت اقطاب فرقه گنابادیه بوده و از طرف چندین قطب اجازه ارشاد داشت و بعدها از تصوف جدا شد، دربارهی قطب مینویسد: «از عمرم قسمت مهمی در شناخت اقطاب امروزه دنیا تلف شد. حالا میتوانم فتوا دهم که امروز موضوع قطبّیت وجود خارجی ندارد، همه متصنّع و کیسه خود پرکن هستند.» [1]
🔻این شیخِ صوفی، که مدتی سرسپردهی اقطاب فرقهی گنابادی زمان خود بود، قطب و قطبیت در صوفیه را ساختگی و حتی «کلیهی مشایخ سلسلۀ گنابادیه را تکذیب و همهی آنان را دنیا خواه و جاه طلب میدانست.»[2]
♻️این تعریف و تمجید از قطب و در ادامه اعتراف به تصنعی دانستن آن از طرف کیوان قزوینی، نشان دهنده بیاساس بودن قطب و قطبیت است.
📚پی نوشت
1.کیوان قزوینی، عباس علی، راز گشا، به اهتمام محمود عباسی، ناشر محمود عباسی، 1376، ص133.
2.همان ص134.
#نقد_تصوف
#کیوان_قزوینی
#قطب #اقطاب_صوفیه
🔰 @adyanuniv 🔰
💠کفرگویی صوفیان با ادعای شطح
🔸یکی از انحرافات صوفیه که به دلیل کفرآمیز و باطلبودن آن، حتی در بین خودشان هم مخالفانی وجود دارد، مسئلهی شطح است که یحیی باخرزی یکی از مشایخ موافق شطح، «شطحیات را ناشی از غلبهی حال و قوّت سُکر و افزونی وجد میداند»[1]
🔹در میان صوفیان معروفی که چنین شطحیاتی داشتند میتوان از بایزید بسطامی و حلاج نام برد که بایزید در یکی از شطحیات، خود را منزه و بزرگتر از هر چیزی دانسته و گفته: «سبحانی ما اعظم شأنی» و یا حسین بن منصور حلاج، عقوبت و به هلاکترساندن قوم عاد و ثمود را به خود نسبت داده و گفته: «انا مُهلک عاد و ثمود؛ من هلاککننده قوم عاد و ثمودم»[2]
🔻از دلایل مهمی که صوفیان برای حاصل شدن شطح ذکر کردهاند حالت سُکر و مستی و از خود بیخود شدن است که گویند سالک با خالق یکی شده و به مرحله فنا رسیده است. بنا بر نظر خود صوفیان، سالک در این حالت چیزی متوجه نمیشود و حتی خودش هم نمیداند که چه چیزی را بر زبان جاری میکند.
📚پینوشتها:
1.باخرزی، ابو المفاخر یحیی، اوراد الاحباب و فـصوص الآداب، زیر نظر ایرج افشار، انتشارات فرهنگ ایران زمین،1358، ص 59.
2.روزبهان بقلی شیرازی، شرح شطحیات، ترجمهی محمد علی امیر معزّی، انتشارات طهوری، چاپ چهارم، 1382، ص330.
#نقد_تصوف
#شطح #شطح_گویی
#حلاج #بایزید_بسطامی
🔰 @adyanuniv 🔰
#امیرالمومنین امام على عليه السلام:
عِلمٌ لا يُصلِحُكَ ضَلالٌ
علمى كه اصلاحت نكند، گمراهى است.
📚 غررالحكم حدیث6294
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#امام_علی #امام_اول #حضرت_امیر
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_علوی
🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 گردن #معاویه را بزنید... !
#عبدالله_بن_مسعود از #پیامبر_خدا صلیاللهعلیهوآله نقل میکند:
هنگامی که معاویه را بر منبر در حال خطبه خواندن دیدید، گردن او را بزنید ...
📚 جمل من انساب الاشراف ج5 ص137
#نقد_وهابیت
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰
54 - شيوه هاي هويت جويي القاعده و داعش.pdf
260.4K
📚 #کتاب #مقاله #شیوه_های_هویت_جویی_القاعده_و_داعش
✍🏻 نویسندگان: مهدی #عباس_زاده فتح آبادی و روح الله #سبزی
👈🏼 به زبان #فارسی
👈🏼گروههاي تروريستي مانند #القاعده و #داعش با برقراري پيوندهاي پيچيده و انعطاف پذير، تفسيرهاي متعصبانه و بنيادگرا از اسلام سني و كاربرد #جهاد در برابر مخالفان ايدئولوژي افراطي خود، به قدرت و نفوذ گسترده اي در خاورميانه و شمال آفريقا دست يافته اند. برخي از اين گروهها همچون القاعده سوداي جهاد جهاني دارند و برخي ديگر مانند داعش در سطح محدودتر منطقه اي و كشوري، در سايه هراس افكني و تندرويهاي مذهبي، در دوران جهاني شدن و بحران هويت، در پي هويت يابي براي خود هستند. در اين نوشتار به مقايسه شيوه هاي هويت جويي القاعده و داعش مي پردازد ...
👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمیباشد!
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
✅ برتری مرد بر زن در ایران باستان
🔹 در زمان ساسانیان فرمانبرداری زن از شوهر از جمله فرائض بود.
#نقد_ناسیونالیسم
#نقد_زرتشت
#ساسانیان
#زرتشت
#تساوی_مرد_زن
🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ #شراب_خواری معاویه در منابع #اهل_سنت
🎤 استاد #حسینی_قزوینی
👈🏼 استناد به منابع عامه در اثبات #شراب نوشیدن #معاویه که به عنوان #خلیفه مسلمین در جامعه اسلامی مطرح است و برای او در بین برخی #اهلسنت تقدس ویژه به عنوان #خال_المسلمین قائل هستند ... !!!
#نقد_وهابیت
#معاویة_بن_ابی_سفیان
#مطاعن #مطاعن_معاویه
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#عدالت_صحابه #نظریه_عدالت_صحابه
🔰 @Adyanuniv🔰