#انحراف
« #کروکودیلوپولیس» نام شهری در مصر بود که ساکنان آن همگی اعضای #فرقه_ای بودند که به یک خدایگان #تمساح شکل موسوم به «سوبِک» اعتقاد داشتند. آنها در شهر خود از یک تمساح اصطلاحاً #مقدس موسوم به «سوچوس» نگهداری می کردند. اغلب، از سراسر شهر و نواحی اطراف آن، مردم دسته دسته برای زیارت جناب سوچوس #مشرف می شدند و #مُستَفیض می گشتند!
طبق شواهد تاریخی، تمساح مذکور به طلا و جواهر مزین بود و همواره تعدادی #کاهن اطراف او به چشم می خورد. مردم اغلب به عنوان هدیه، برای سوچوس غذا می آوردند. در این مواقع، کاهنان دهان تمساح را به زور باز می کردند و غذاها را درون آن می چپاندند. جالب است که گاهاً به سوچوس بی نوا #شراب هم داده می شد. باز همانند قبل، یکی از کاهنان دهان تمساح را باز می کرد و کاهن دیگر نوشیدنی را درون حلق خزنده مقدس می ریخت.
پس از مرگ سوچوس، تشییع جنازه ای در شأن یک #قهرمان برای او ترتیب داده می شد. پیکر تمساح ابتدا با پارچه های نفیس پوشانده شده و سپس عملیات #مومیایی انجام می پذیرفت؛ دست آخر نیز، جسد مومیایی شده در یک دخمه زیرزمینی نهاده می شد. نیاز به توضیح نیست که پس از انجام کلیه مراسم، یک تمساح دیگر به عنوان #وارث_سوچوس برگزیده می شد و تشریفات فوق الذکر دوباره از نو تکرار می گشت
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
ابزاری به نام انسان
در #فرقه ها اعضا کاملا در اختیار سرکرده آن فرقه قرار می گیرند و طبق میل و عقیده او رفتار میکنند.«نگاه رهبر فرقه به اعضا،کاملا #ابزار_انگارانه است؛یک ابزار برای رسیدن به اهدافش! در یکی از محافل فرقه ای رهبر فرقه،اعضا سابق را به #حیوانات باربری تشبیه کرده که وظیفه شان صرفا این بوده که با خدمات خود رهبر رقه را به اهدافش نزدیکتر کنند وپس از پایان ماموریت دیگر هیچ کارایی برایشان نمانده.به همین منوال اعضا باقیمانده نیزکارگرانی هستند که باید بارهای #رهبر_فرقه را حمل کنند.واضح است که در این نوع نگاه،افراد تاریخ مصرف دارند و تا هنگامی که خوب کارکنند و پول می دهندبه کار میآیند و و قتی که لب به چون و چرا باز می کنند تاریخ مصرف آنها تمام می شود.»احمدی، احسان و شاهحسینی، سمیه، در قلمرو سایهها، نشرنارگل، 1394، ص 92.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
تاثیر سلوک پوشالی #حلقه در خانواده
بسیاری از کسانی که در جلسات عرفان حلقه شرکت کردهاند،کار آنان به #جدایی از #همسران خود کشیده شده است. آنها علت جدایی و گرفتاری را، روش و منشی میدانند که در این #کلاسها تبلیغ میکنند.
در اینگونه کلاسها اعمال #منافی_عفّت که زمینه ساز ارتباطات خارج از #حد_شرع_و_عرف است رواج دارد...
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
دردسرهای #خرافات در اعتقادات #هندوئیسم
یک #زن روستایی در #نپال پس از اینکه به همراه دو فرزندش روستای خود را به علت اینکه در #عادت_ماهیانه قرار گرفته است ترک می کند، به همراه فرزندانش در اقامتگاه موقت خود جان می دهد.
منابع محلی دلیل مرگ وی را خفگی بر اثر آتش زدن کاه اعلام کرده اند. ظاهرا این زن برای فرار از سرمای کشنده شب در محل اقامت خود مقداری کاه را به آتش می کشد و همین موضوع موجب #خفگی وی و 2 فرزندش می شود.
مطابق با اعتقادات هندوئیسم زنان در زمان عادت ماهیانه باید از دیگر افراد #دور شده و تا خارج شدن از عادت ماهیانه در مکان دیگری اقامت کنند.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
اهداف عرفان های کاذب در ایران
#ریچارد_داوکینز، معروفترین آتئیست جهان:
«باید #ایران را با فیلمهای #پورن و #مستهجن، بمباران کنیم.» سیل انتقادها در فضای #مجازی، داوکینز را مجبور به حذف این تویت کرد. وی همان کسی است که مشکل خاصی با #فاحشهگی_همسرش ندارد! وی گفته بود: «چه دلیلی دارد مانع شویم از اینکه همسرمان با دیگران رابطه #جنسی داشته باشد وقتی خودش راضیست؟»
#نکته: انسانیت این بیدینان زیر سؤال است، اما قصد هدایت جوامع بشری را هم دارند.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
#عرفان_حلقه
به هنگام مطالعهی آثار عرفان حلقه متوجه یک نکتهی ظریف و در عین حال #انحرافی میشویم. #محمدعلی_طاهری سرکرده این فرقه برای جذب حداکثری مخاطب میگوید: «درعرفان حلقه عوامل انسانی، کلیهی خصوصیات فردی،شرایط جغرافیایی و اقلیمی، امکانات و توانهای فردی و ... نقشی در ایجاد اتصال و دریافتهای ماورایی ندارند. بنابراین موارد زیر هیچ گونه تاثیری استفاده از شبکه و دریافت آگاهیهای آن ندارد. جنسیت، سن، ملیت، استعداد، سواد، معلومات، تفکرات، اعتقادات، تجارب عرفانی و...»[1] راجع به همین موضوع #گفتگویی با یکی از پیروان حلقه «8ahoo3143» در #اینستاگرام (عرفانهای نوظهور) صورت دادم. پیرو عرفان حلقه مدعی بود «عرفان حلقه با همهی سلایق سازگاری دارد! و بستگی به خود فرد دارد که به عرفان مورد نظر با چه دیدی نگاه کند!»
#در_پاسخ_گفتم: «مگر برای رسیدن به خدا نباید از مسیرهای مشخص شده توسط خدا و اولیاءش حرکت کرد؟ اگر قرار باشد مردم صرفاً با سلیقهی شخصی طی طریق انجام بدهند، پس فلسفهی بعثت انبیاء و ولایت ائمه (علیهمالسلام)چگونه قابل توجیه است؟ و همه میدانیم که خداوند کار بیهوده و عبث انجام نمیدهد. البته این درست است که عرفان اسلامی دریایی است که هر کس به تناسب درک و فهم خودش از آن سیراب میشود، ولی این درک و فهم هر اندازه هم که باشد باید طبق اصول و شاخصهای مشخص شده توسط خدا و معصومین(علیهمالسلام) باشد.
امام علی(علیهالسلام) زمانی که عهدهدار خلافت مسلمین شدند، کوهی از مشکلات و دشواریها در برابر ایشان بود. و از مهمترین آنها، انحرافات و برداشتهای سلیقهای از دین و گزارههای دینی بود؛ و این همان چیزی بود که ائمه (علیهم السلام) تحت عنوان #بدعت از آن یاد می کردند. گذشتهی از بدعتها و برداشتهای عموم مردم، مشکل دیگر این بود که برخی از #صحابه معلومالحال نیز با وجود شاخصهای تبیین شده توسط خدا و معصومین، احکام و آداب دینی را صرفاً بر اساس برداشت شخصی خود تفسیر می کردند. به همین خاطر امیرالمومنین #امام_علی(علیهالسلام) به نقد این نگرش پرداخته و از اشتباهات دستههای مختلف اظهار شگفتی کرده و میفرماید: «... فَيَا عَجَباً! وَ مَا لِيَ لَا أَعْجَبُ مِنْ خَطَإِ هَذِهِ الْفِرَقِ عَلَى اخْتِلَافِ حُجَجِهَا فِي دِينِهَا، لَا يَقْتَصُّونَ أَثَرَ نَبِيٍّ وَ لَا يَقْتَدُونَ بِعَمَلِ وَصِيٍّ وَ لَا يُؤْمِنُونَ بِغَيْبٍ وَ لَا يَعِفُّونَ عَنْ عَيْبٍ، يَعْمَلُونَ فِي الشُّبُهَاتِ وَ يَسِيرُونَ فِي الشَّهَوَاتِ، الْمَعْرُوفُ فِيهِمْ مَا عَرَفُوا و الْمُنْكَرُ عِنْدَهُمْ مَا أَنْكَرُوا، مَفْزَعُهُمْ فِي الْمُعْضِلَاتِ إِلَى أَنْفُسِهِمْ وَ تَعْوِيلُهُمْ فِي الْمُهِمَّاتِ عَلَى آرَائِهِمْ، كَأَنَّ كُلَّ امْرِئٍ مِنْهُمْ إِمَامُ نَفْسِهِ قَدْ أَخَذَ مِنْهَا فِيمَا يَرَى بِعُرًى ثِقَاتٍ وَ أَسْبَابٍ مُحْكَمَاتٍ؛ در شگفتم از خطای گروههای پراکنده با دلایل مختلف که هر یک در #مذهب خود دارند! نه گام بر جای گام پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) مینهند و نه از رفتار جانشین او پیروی میکنند. نه به غیب ایمان میآورند و نه خود را از عیب برکنار میدارند. به شبهات عمل میکنند و در گرداب شهوات غوطهور هستند. نیکی در نظرشان همان است که میپندارند و زشتیها همان است که آنها منکر هستند. در حل مشکلات به خود پناه میبرند و در مبهمات تنها به رأی خود تکیه میکنند. گویا هر کدام #امام و #راهبر خویش می باشند که به دستگیرههای مطمئن و اسباب محکمی که خود باور دارند، چنگ می زنند.»[2]
#در_پاسخ_گفت: «من، خدا را این چنین دوست میدارم؛ و نیازی به دیگر نظرات ندارم!»
#در_جواب_گفتم: «به همین خاطر است که حقیقتاً باید گفت: عرفان حلقه، صرفا یک برداشت سلیقهای و در عین حال انحرافی از کمال است، که هیچ پشتوانهی دینی، عقلی و منطقی ندارد.»
#پینوشت:
[1]. جزوه فرادرمانی، محمد علی طاهری، فایلpdf، بیتا، بیجا، ص 93.
[2]. نهجالبلاغه، ترجمه محمد دشتی، خطبه88.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
با وجود سپری شدن بیش از یک دهه از انتشار کتابهایی با موضوع #دعا، #قانون_جذب، #مراقبه و #مدیتیشن و... که با پوشش #معنویت و #عرفان، به عرضه اجناس بدلی و مفاهیم مدنظر خود میپرداختند و آشکار شدن ماهیت حقیقی بسیاری از این جریانهای بهاصطلاح معنوی، هنوز هم شاهد تبلیغ و استقبال برخی افراد از این طیف کتب هستیم. بهعبارتی، تحول و توسعه رسانههای ارتباطجمعی و #شبکههای_اجتماعی، زمینه را برای عرضاندام مجدد ایندست کتب و سردمدارانشان در قالبهای تازه و بهروز فراهم ساخته است.
نمونه بارزش، تبلیغ #کتب_صوتی یا محصولات #چندرسانهای با محوریت آثار مذکور در برخی کانالهای اشاعه #قانون_جذب و مدیتیشن میباشد که مبانی فکری همین افراد را دستمایه انحرافات خود قرار دادهاند؛ آثار شخصیتهایی چون « #برایان_تریسی، #وین_دایر، #اشو، #پائولوکوئیلو، #لوئیز_هی، #اسکاول_شین، #کاترینپاندر و...» که با وجود اشتراک غایی، اما هر یک، تمرکزشان را بر یکی از موضوعات فوق قرار داده و خود را در زمینهای خاص، مطرح نمودهاند. مثلاً برایان تریسی بیشتر در رابطه با جذب ثروت ، روانشناسی موفقیت و ... شناختهمیشود؛ کوئیلو با –بهاصطلاح- عرفان و سلوک و ... .
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
چرایی ناتوانی #مسترهای_حلقه
در پاسخ به این سؤال که چرا #مسترهای فرقهی حلقه در پاسخ به اشکالات مطرح شده ی منتقدین #ناتوان هستند میتوان به موارد زیر اشارتی داشت:
#ضعف_علمی_مسترهای_حلقه؛ ناگفته پیداست که اعضای فرقهی حلقه پیرو شخصی (طاهری) شدهاند که به لحاظ دانش از تودهی #عوام جامعه است. وی هر چند با جعل عناوینی مثل «دکتر» و «مهندس» به دنبال فریب مردم بود اما مطابق با مستندات مخالفین و حتّی موافقین حلقه وی به دروغ اینچنین عناوینی را جعل کرده است. به هر تقدیر مطابق با عقل، افرادی سرسپردهی چنین استادِ عوامی میشوند که خودشان از عوام جامعه هستند. با نگاهی گذرا به ویدئوهای منتشر شده از کلاسهای این فرقه و سؤال و جوابهای مطرح شده در کلاسهای این فرقه میتوان به خوبی دریافت که بخش اعظم شاگردان طاهری #خانمهای_خانه_داری هستند که به دنبال یک معنویتِ منهای شریعت و کُلفت (سختی) در این کلاسها حاضر شدهاند.
#غیر_قابل_دفاع_بودن_آموزه های_طاهری؛ آنچه طاهری به عنوان عرفان به شاگردانش القاء کرده است آنقدر #انحراف دارد که اساسا قابل دفاع منطقی نیست.حقیقت امر این است که اعضای عرفان واره ی حلقه هم به این نتیجه رسیده اند که اولا: در گفتار طاهری خطاها و انحرافات بسیاری وجود دارد و توسط منتقدین روز به روز علنی تر می شود و ثانیا: این افراد بیشتر به دنبال محلی برای درمان هستند و دین و اعتقادات خیلی برای آنان مهم نیست.وضعیت پوشش زن هایی که در این کلاس ها حاضر هستند و نتنها ترم به ترم وضعیت آنان بهبود نمی یابد و بلکه بدتر از قبل می شود خود بهترین گواه این مطلب است.
#اتقان_نقدهای_منتقدین؛ هر چند اتباع عرفان حلقه سعی دارند با #امنیتی کردن فضا، نقدهای منتقدین را امنیتی و از روی #غرض و یا #تقطیع شده جلوه دهند اما بر هیچ فرد عاقلی پوشیده نیست که این نقدها همگی دارای #رفرنس و آدرس از منابع حلقه است که حلقه ای ها اگر راستگو بودند مطمئنا نسخه ی کامل تر را مورد استناد قرار می دادند تا تقطیع آشکار شود.پس شعار تقطیع دیگر پاسخگوی مخاطبین کانال های حلقه ای ها و منتقدین آنان نمی تواند باشد.
از طرف دیگر در بحث نباید #انگیزه_و_انگیخته را خلط کرد.اینکه افراد با چه انگیزه ای قلم به دست می گیرند فقط در نزد خداوندی که قاضی حقیقی است مشخص خواهد شد.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
عرفان موسوم به #حلقه، که سرکردهی آن از حداقل سواد عرفانی و دینی بیبهره است، به پیروان خود چنین وانمود میکند که آموزههای او قرائتی امروزی از #دین بوده و به همین خاطر نسل کنونی به راحتی میتوانند از طریق این آموزهها دین را بشناسند.
هنگام گفتگو در صفحهی #اینستاگرام (عرفانهای نوظهور)، یکی از پیروان عرفان حلقه «ahoo3148» در طرفداری از #فرقه_کیهانی میگفت: «زمانی که وارد این گروه شدم، یاد گرفتم که گذشت کنم؛ واین برای من لذت بخش بود. همچنین من یک مسلمان و #شیعه بودم، پس چرا در این سالها چیزی از دین یاد نگرفتم؟ به نظر من چون همه آموزههایی که تا به الان یاد گرفته بودم بیشتر جنبه کمّی داشت تا کیفی!»
در #پاسخ به ایشان گفتم: «ملاک کمی و کیفی بودن دین و آموزههای آن در نظر شما چیست؟ لطفا به این جمله جناب #طاهری دقت کنید: «اگر نمازتان از سر #عشق و #عاشقی و معرفت نیست، بهتر است تا مدتی نخوانید و مقیم کوی دوست بمانید و به اصطلاح ترمز دستی #نماز را بکشید؛ بلکه بگذارید تا عاشق شوید و بعد نماز بخوانید...»[1] آیا این گفته ایشان حرف دین است؟ یا نشانه کیفیت بالای دین داری!؟ البته این تنها یکی از دهها #انحرافاتی است که در گفتههای طاهری وجود دارد.
لطفا به این مثال دقت کنید؛ آیا یک شخصی که میخواهد رانندگی یاد بگیرد و یا در رانندگی خبره شود، میتواند مدتی رانندگی را ترک کند؟ آیا چنین چیزی عقلا و منطقاً میتواند تحقق پیدا کند؟ ما این همه #روایت درباره عواقب ترک نماز(به صورت عمدی) داریم، که همگی مطلق بیان شدهاند. «مَن تَرَکَ صَلَاتَهُ حَتّى تَفُوته مِن غَیرِعُذرٍ فَقَد حَبِطَ عَمَلُه[2] کسى که نمازش را بدون عذر ترک کند (نخواند) تا وقت آن بگذرد، تمامی عمل او نابود شده است.»
دراین روایت و روایات مشابه آن هرگز گفته نشده که اگر نماز شما عاشقانه نبود، می توانید مدتی #ترک_نماز کنید؛ و بعد از عاشق خدا شدن دوباره به نماز خواندن ادامه بدهید. بنابراین باید گفت: این #مسترهای_حلقه هستند که با مهم نشان دادن آموزههای حلقه در میان پیروان این فرقه، به دنبال بزرگ نمایی دروغین و توهم گونه از این فرقه هستند.
#پینوشت
[1]. فایل صوتی محمدعلیطاهری در ترم دوم عرفان کیهانی.
[2]. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج ۸۲، ص ۲۰۳،. محمدی ریشهری.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
#کژراهه_های_مدرن
حیله های #نوظهور و کژراهه های مدرن مبتنی بر نسخه ضد دینی مراکز پژوهشی و تحقیقاتی غرب از دهه 1960 میلادی به بعد ایجاد شد. این گروههای به ظاهر #مذهبی غیر سنتی جدید، با نام دین و معنویت و رستگاری تشکیل می شدند ولی در باطن به کارهای مبتذل و غر اخلاقی می پرداختند. اگر چه موضوع چندان جدید نبوده و ادامه اباحه گری و مبارزات ضد دینی گذشته است اما در قالب و شکل نو به نام گروه های معنویت و رستگاری ظهور یافت و زین سبب خطرات فراوانی را به دنبال داشته و دارد.
پس از گسترش گرایش مردم #غرب به دین اسلام برای جلوگیری و کند شدن این روی آوری، طی حدود30 سال گذشته بیش از 2500 گروه این چنینی در امریکا تشکیل شد. پایگاه و مرکزیت این گروه ها عمدتا در امریکا و انگلیس بوده و در کشور های دیگر به شکل زیر زمینی و مرموز فعالیت می کنند. عقاید خرافی و بسیار بی اساس در جلوه و لباسی زیبا و فریبنده سراسر رفتار و زندگی اعضا این گرو ها را تشکیل می دهد و عده ای برای فرار از دین به دامان دستورات این افراد می روند که در نهایت باید گفت دستورات امریکا را اجرا می کنند! معمولا با مرگ موسس گروه و یا بزرگ این #شبه_معنویت های جعلی و بی پایه، گروه متلاشی شده و افراد یا به گروه دیگری می پیوندند و یا گروههای دیگری تشکیل می شود.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعمال #عجیب و غریب #یوگی_ها در هنگام #ریاضت دادن به بدن
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
#مدعیان_دروغین
مهمترین وجوه مشترک این افراد، بازی کردن با #روایات و توجیه و #تفسیر این روایات بر اساس تفسیر به رأی و بخصوص تقطیع روایات است. یعنی اصل روایت و #سند را بهدرستی مطرح میکنند اما از این روایت، نتیجهای ساختگی و مورد نظر و منفعت خود میگیرند و مثلاً میگویند نشانههایی که در این روایت بیان شده به من برمیگردد! یا روایت را تقطیع میکنند و بخشی از آن را به صورت ناقص بیان میکنند و سپس نتیجه انحرافی خود را میگیرند.
روش دیگر اینها تمسک به #خواب و #استخاره است. مثلاً غلام #احمد_قادیانی مردم را با خواب به امامت خود دعوت میکرد یا علیمحمد باب هم خواب را عَلم میکرد و مدعیان دروغین امروزی مانند #احمد_الحسن که خود را سید یمانی میخواند هم با دلایلی مانند خواب و استخاره، مردم را فریب میدهند. اینها یک سری مطالب را به صورت کلی بیان میکنند و با سوءاستفاده از احساسات دینی مردم، ابتدا از راه دین وارد میشوند و سپس مطامع پست دنیوی خود را دنبال میکنند و موجب انحراف برخی افراد ناآگاه میشوند.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
#عرفان منهای مذهب
یکی از ادعاها و آمیزه های عرفان پوشالی #حلقه به سرکردگی محمدعلی #طاهری، عرفان بدون داشتن دین و مذهب است و طاهری در کتاب فرادرمانی(1) خود می نویسد در راه کمال نیازی به دین نیست.
استاد #شهید_مطهری در خصوص عرفان و رسیدن به کمال منهای دین می گوید:« نمی دانند اساس عرفان خداآگاهی و تسلیم در برابر خداست. می خواهند خدا را از عرفان جدا کنند. عرفان بدون خدا و مذهب! این خیلی عجیب است. امکان ندارد.»(2)
1. فرادرمانی،محمد علی طاهری، ص125
2.مجموعه آثار شهيد مطهري؛ انتشارات صدرا، ج22؛ ص629
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
حرکت خزنده و چراغ خاموش #فرقه_ها
فرقه ها در سالهای اخیر بسیار تکاپو کردند تا بتوانند از بستر فضاهای عمومی کشور افکار منحرف و بی منطق خود را انتشار دهند. یکی از این فضاها #رسانه_ملی و صدا و سیماست که گروه ها و فرقه های انحرافی به روش های مختلف بارها تلاش کرده اند در آن #نفوذ کرده و خودی نشان دهند.
چندی قبل در یکی از برنامه های تلویزیونی کتابی معرفی شدکه به ترویج #عرفان_حلقه می پرداخت و در اتفاقی دیگر یکی از فعالین جریان های انحرافی چندین بار در برنامه های مختلف حضور پیدا کرد. پیش از این هم در سال 1390 مجموعه تلویزیونی که چندین هفته از یکی از شبکه ها پخش شد به تبلیغ برخی افکار و کتب عرفان های تقلبی پرداخت.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
معرفی اجمالی #فرقه_احمدالحسن
فرقه انحرافی احمد الحسن، یکی از قطعات پازلی است که #غرب جهت مبارزه با #مراجع_تقلید شیعه، آن را به تصویر کشیده است. تصویری که هر کدام از قطعات آن، فرقه ای انحرافی بوده و مردم را به سمت خود دعوت می کنند. می توان به طور خلاصه، #پازل نام برده را چنین تشریح کرد که این پازل، بر آمده از چهار قطعه اصلی می باشد که عبارتند از: #شیخیه، #بابیت، #بهائیت و #احمدالحسن.
فرقه احمدالحسن، که به نام سرکرده آن نام گذاری شده است، فرقه منحرفی است که اخیرا، پیروان آن به عنوان #انصار_امام_مهدی ع؛ درحال تبلیغ و بیعت گرفتن از مردم از طریق اینترنت و انواع مسنجر ها هستند. این جریان که تحت عنوان «احمدالحسن الیمانی وصی و فرستاده امام زمان علیه السلام » در اواخر سالهای حاکمیت صدام بروز کرد، پس از سقوط او، با کمک برخی از باقیمانده های #رژیم_بعث تشکیلات وسیعی را در مناطقی همچون نجف، کربلا، ناصریه وبصره به راه انداختند.
مؤسس این جریان، شخصی به نام احمد اسماعیل #گاطع از قبیله #صیامر است که بعدها نام خود را به احمدالحسن تغییر داد. وی درحدود سال ۱۹۷۳میلادی درمنطقه ای بنام هویر از توابع زبیر از استان بصره متولد شده و درسال ۱۹۹۹میلادی از دانشکده مهندسی نجف فارغ التحصیل شد. وی مدت بسیار اندکی در کلاس های حوزه شهید سید #محمد_صدر شرکت کرد.
آنچه در این جریان خودنمایی می کند، بینش #تکفیری نسبت به بزرگان شیعه است. بطوری که به نظر می رسد تمامی منابع این جریان، در این مسأله سرمایه گذاری شده و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ چیزی دریغ نمی نمایند. البته بر اهل علم پوشیده نیست که مهم ترین ابزار تبلیغی این جریان، تحکم بر علیه #مقدسات شیعه بوده و با استفاده از مغالطه های فنی، برخی از افراد کم سواد دینی را به انحراف می کشانند. این فرد تا کنون با بیش از 53 ادعای واهی، رکورددار #مدعیان_مهدویت بوده و خود را امام سیزدهم شیعیان نامیده است.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom