#فرانسویها در مزار شهید معز غلامی:
ما پایتخت نشین، فعال اجتماعی و دانشگاه رفته ایم، در #فرانسه #خفقان اطلاعاته و #مانمیدانیم فرانسه نقشش در تجهیز #داعش و #بمباران سوریه و..چیه؟
♦️🔹 #فرانسوی ها در مزار شهید معز غلامی:
ما پایتخت نشین، فعال اجتماعی و دانشگاه رفته ایم، در فرانسه #خفقان اطلاعاته و #مانمیدانیم فرانسه نقشش در تجهیز #داعش و بمباران سوریه و..چیه؟ نقش ایران و سایر کشورها پیشکش
اما درایران از کودکی درس #دشمنشناسی می آموزند و همین منتج به #شهادت امثال حسین های ۲۲،۳ ساله می شه
درواقع #آزادیمطلق در #ایران وجود داره، همه اخبار منتشر می شه و خفقان و انحصار اطلاعات وجود نداره.
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
🌺 خاطره بیادماندنی #پدرشهیدی از بستگان آیت الله العظمی #فاضللنکرانی(ره) در #فتنه ۱۸ تیر ۱۳۷۸ 🌺
#قسمتاول
🌸 راوی: حجت الاسلام رحیمیان؛ نماینده وقت ولیفقیه در بنیاد شهید و تولیت فعلی مسجد مقدس جمکران
خاطره اي از يك پدر شهيد شنيده بودم كه از نزديكان بيت مرحوم فاضل لنكراني(ره) بود. هميشه دوست داشتم اين خاطره را از زبان آن پدر شهید بشنوم. [ایام فاطميه ای] به همين منظور راهي قم شدم.
منزل مرحوم فاضل جلسه روضه بود. رفتم آنجا و از حاج آقا جواد فاضل فرزند مرحوم آيت الله فاضل لنكراني سراغ آن پدر شهيد را گرفتم.
ايشان آدرسي به من داد و گفت ضمنا يكي از نكاتي كه اين پدر شهيد خواب ديده و بيان كرده #محقق شده است. (كه در ادامه بيان مي كنم).
مشخص شد كه اين #پدرشهيد #خادمبازنشسته حرم مطهر حضرت معصومه (سلاماللهعلیها) است. بنابراين حرم رفتم و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آدرس دقيق تري از يكي از خدام گرفتم و راهي منزل اين پدر شهيد شدم.
هنگامي كه در را زديم سريعا باز كردند؛ گويا منتظر ما بودند. من از پشت پرده گفتم من فلان كس هستم. گفتند: بفرماييد #منتظرشما بوديم.
ابتدا فكر كردم شايد منتظر فرد ديگري بودند و اشتباهاً در را به اين سرعت به روي ما باز كردند ولي معلوم شد كه خير اين طور نبود.
بالاخره خدمت اين پدر شهيد رسيديم كه تازه از بيمارستان و عمل جراحي فارغ شده بودند و فكر كرده بودند كه ما براي عيادت ايشان آمده ايم.
بعد از احوالپرسي خواستار اين شديم كه داستان را از زبان اين پدر شهيد بشنويم ولي به دلايلي امتناع كردند. از ما اصرار و از وي انكار. ولي بالاخره تصميم بر اين شد كه براي يك بار ديگر قضيه را بازگو كند.
حدود #چهلسال بود كه اعتكاف اين پدر شهيد ترك نشده بود. يعني قبل از اينكه اعتكاف در ايران مرسوم شود و از قديم در مسجد امام و مسجد اعظم قم معتكف مي شد.
گفت از #اعتكاف به منزل باز مي گشتم و بي خواب و خسته بودم و به منزل گفتم كه مي خواهم بخوابم. (حتي جايي كه آنجا خوابيده بود را به ما نشان داد)
(اين پدر شهيد يك يا دو روز بعد از حادثه ۱۸ تير ۷۸ اين خواب را ديده بود.)
پدر شهيد ادامه داد: نمي دانم كه چقدر از خوابم گذشته بود كه ديدم گويي چراغ ها روشن شدند. آمدم كه اعتراض كنم كه چرا چراغ ها روشن شده اند احساس كردم كه نور چراغ نيست بلكه #نور ديگري است.
دقت كردم ديدم #بانويي دست به كمر گرفته و كنار اتاق ما ايستاده اند. تا كمي به ايشان توجه كردم كنار من روي زمين نشست.
و خطاب كرد:
🌼 «آقاي احمدي! علي من غريب است، علي من مظلوم است، علي من تنهاست».
من همان وقت ناگهان احساس كردم اين بانو #حضرتزهرا (سلام الله علیها) هستند و منظور ايشان از #عليمن، حضرت علي (علیه السلام) است.
تا چنين چيزي به ذهن من خطور كرد حضرت(سلاماللهعلیها) تكرار كردند:
🌼« #فرزندمعلي غريب است، #فرزندمعلي مظلوم است، #فرزندمعلي تنهاست».
ديگر من منقلب شده و در همان حال متوجه شدم آقايي #قائم (عج) كنار ما #ايستاده است.
(مشخصات آن آقا را نيز توصيف كرد. خواست خدا بود كه امكاني فراهم شود و ما #فيلمي از اين بيانات #پدرشهيد نيز تهيه كرديم)
اين آقا كه كنار ما ظاهر شده بود به من خطاب كرد:
🌼«آقاي احمدي! برو نزد آقاي #فاضللنكراني و به ايشان بگو قيام كند. اين #ميمونها را از #قم بيرون بريزند.
(چون همان روزها ۱۸ تير در قم نيز امتداد #فتنه وجود داشت)
بعد با دست چپشان اشاره كردند و فرمودند:
🌼«اين ها خيال مي كنند با #توهين كردن به من، دست از حمايت از #نايبام بر مي دارم. من از نايب ام #حمايت مي كنم».
هنگامي كه دست حضرت(عج) حركت كرد، ديدم جايش كابينه فلان (دولت اصلاحات #خاتمی) جلوي صورت من شكل گرفت.
چهره ها مبهم بود ولي #سهچهره روشن بود:
يكي در #رأس شان بود و دو نفر ديگرشان: #مهاجراني و #عبداللهنوري بود. چهره هاي بقيه مبهم بود و تنها چهره هاي اين #سهنفر روشن بود.
عرض کردم: «آقا! آقاي فاضل مريض است. مدتي است قدرت حركت ندارد و بايد چند نفر كمكش كنند».
حضرت(عج) فرمودند:
«آقاي فاضل #دهسال ديگر به فعاليت اش ادامه مي دهد».
(يكي از حرف هاي ايشان که محقق شد همين بود و آقاي فاضل رأس #دهسال از دنيا رفت.)
اين پدر شهيد صبح فردا خدمت آقاي فاضل رفته و ماجرا را بازگو مي كند.
آقاي فاضل لنکرانی نيز اشك ريخته و مي گويد اين خواب نبوده بلكه #مكاشفه بوده است.
ادامه دارد...
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
🌺 خاطره بیادماندنی #پدرشهیدی از بستگان آیت الله العظمی #فاضللنکرانی(ره) در #فتنه۱۸تیر۱۳۷۸ 🌺
#قسمتدوموپایانی
🌸راوی: حجتالاسلامرحیمیان؛ نماینده وقت ولی فقیه در بنیادشهید و تولیت فعلی مسجد مقدس جمکران
#ادامهقسمتاول:
پدر شهيد به #آقايي (عج) كه ديده بود اشاره كرد و گفت: آن آقايي(عج) كه كنارم ايستاده بود خيلي به چشم من #آشنا بود. گويي جايي ديده بودمشان.
خيلي فكر كردم تا يادم افتاد.
سالي قرار بود #حج مشرف شويم. ولي قبل از اينكه مشرف شويم به علت تصادف نصف بدن خانمم فلج شد.
ولي با هر زحمتي وي را نيز همراهم بردم.
در سعي بين صفا و مروه بوديم كه حاج خانم افتاد و مرد. چون من مرده زياد ديده بودم عرق مرگ را روي پيشاني وي تشخيص دادم.
رو به كعبه كردم و گفتم:
«آقا #امامزمان(عج) من اينجا غريبم و اين ها با ما بد هستند. ديگر جنازه اين را به من نمي دهند. به داد من برس و ...»
بعد از چند جمله ديدم #آقايي(عج) كنار من ايستاده و به من اشاره كرد. بالاي سر همسر من نشست و فرمود: ايشان حالش خوب است.
بعد ديدم همسرم بلند شد و حركت كرد. آثار فلجي وي نيز بر طرف شد.
يادم آمد كه #آقايي (عج) كه در خواب ديده بودم همان آقایی (عج) هستند كه در #حج به داد من رسيدند.
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔴 بفهمند مدعیان دیروز #صلح در پرتو #سازشوتسلیم،
مروجان #برجام،
و مدافعان #FATF
♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
♦️🔹رشد انسان، محورِ #دیپلماسیجمهوریاسلامی
#قسمتاول
🔸علامه سید منیرالدین حسینی(ره)
اگر #رفتارمستضعفين تغيير كند، بدون اينكه ما بخواهيم نيروي زيادي خرج كنيم، بدون اينكه بخواهيم در تأمين نيازمنديها از موضع ضعف با دولتها برخورد كنيم، #دولتها مجبور ميشوند خودشان را به ما نزديك كنند.
در اواخر دهه ۶۰ شمسی دیداری بین برخی از مسئولین وقت وزارت خارجه با علامه سید منیرالدین حسینی برگزار شد. استاد در این دیدار با تاکید بر #نقشملتها در #دیپلماسی جمهوری اسلامی به بیان جایگاه این نقش و تاثیر متقابل آن در برآورده کردن نیازهای مادی و غیر مادی جمهوری اسلامی و ملل مظلوم جهان پرداختند.
قسمت هایی از سخنرانی استاد در این جلسه با اندکی ویرایش، ارائه می گردد:
🔶🔸روابط #ديپلماسيِ نظام مبارك جمهورياسلامي با خارج، چگونه باشد؟
رابطهمان با ساير افراد بشر، چه در شكلهاي سازماني و نظامهاي مختلف و چه در روابط بينالملل، چگونه رشد خواهد داشت؟ آنهم رشدي كه از موضع نظام جمهوري اسلامي و به نفع نظام است و نسبت تأثير خودش را مرتباً در دل ملتهاي اسلامي بالا ببرد.
🔹به عنوان مقدمه عرض می کنم، در عالم يك #فلسفهالهي و يك #سفسطهالحادي داريم،
يكی اخلاق و #نظامارزشي اسلامي و دیگری #نظاماخلاقی كفر.
تعريف از #انسان و رشد او، یکی از مباحث مهم این دو[ #بینش] است؛
دو فلسفه و دو نظام ارزشي در دنيا وجود دارد كه بر دو پايه و دو #مبنا هستند.
يكي #مشيتبالغه حضرت حق تعالي را اصل ميداند و جهان را #مخلوق حضرت حق جلت عظمته دانسته
#خير را هم منسوب به ايشان ميداند
#تشريع را هم منسوب به ايشان ميداند
#رشد را هم حركت بطرف حضرت حق و تقرب به سوي او ميداند
و نظام ديگري كه اين امور را #منكر است؛
بنابراین: حتماً #تعريفانسان در این ۲ بینش متفاوت ميشود.
رشد دردستگاه مادي بسوي تقرب نيست؛
#اختيار در دستگاه مادي نميتواند خارج ازقانونمنديِ مادي باشد
ماميخواهيم بياري خداوند متعال، وضعيت #رفتار مردم جهان را به طرف يك نحوه حركتي (رشد) هدايت كنيم
و اين امرِ بسيار مهمي است كه اساس ارتباط با خارج، بر مبنای رشد است.
يعني ما براي چه رابطه ميگيريم؟ آيا فقط براي رفع نيازهاي خودمان است؟ يا اينكه رفع نيازهاي خودمان را تابعي از وضعيت مردم جهان ميدانيم؛
فرض شود ولذا درسمتگيري وجهتگيري، #اختيار وجود ندارد. فقط در تعيين #اولويت ميتواند #انتخاب وجود داشته باشد كه آن انتخاب هم حركتي است كه تحت #قانون انجام ميگيرد.
بعد از اين مقدمه، عرض ميكنيم كه نظام جمهوري اسلامي، براساس اعتقاداتی كه دقيقاً غير از اعتقادهاي #غيرمتألهين هست، ميخواهد به جوامع ديگر اعم از متأله و غير متأله ارتباط برقرار كند،
طبيعتاً وقتي تعريف از رشد و انسان متفاوت شد، محور جريان تبديل #استراتژی آن هم بايد #فرق داشته باشد.
علت فرق داشتن اين است كه ما جوهره و مايه حركت انسان را آنطوري كه در تعريفمان گذشت، چيز ديگري ميدانيم؛
كفار نميتوانند، #ديناميك را، آن جوهرهحركت را مثل ما #تفسير كنند. وقتی معرفت از #انسان ۲ تا شد؛ حتماً #علتحركت (آن چيزي كه هم انگيزه و هم انديشه را به وجود ميآورد، حركت ميدهد و كلية رفتارها و حركتهاي باطني، ذهني، عينيِ انسان را تحتالشعاع قرار ميدهد) بايد ۲ تا بشود.
نميتواند #تعريف، ۲ تا باشد و در عين حال جانمايه حركت انسان و جانمايه رشد انسان و تغييراتي كه در انسان واقع ميشود، آن هيچ فرقي نداشته باشد.
لذا اگر #جوهرهرشد انسان فرق داشت، نميشود محور جريان تبديل و استراتژي فرق نداشته باشد.
اگر #استراتژي فرق داشت، آنوقت طبيعي است #روابطي كه كيفيت ارتباطهاي قانوني رامشخص ميكند، نميتواند یکسان باشد. بنابراین نحوه ارتباطات قانوني، ساختار قراردادها، فرم #موضعگيريهاي ما كاملاً فرق ميكند.
#تاكتيكهاي ما درسياست چيزي نيست جز نحوه موضعگيري ما دربرابر #نيازهايي كه مابه جهان داريم ونيازهايي كه مردم جهان نسبت به ما دارند.
اين موضعگيريها، تابع برنامه و #استراتژي ما درروابط خارجي است.
بنده مرتباً روی #رفتارملتها تأكيد ميكنيم؛ وجود مبارك امام و مسئولين ديگر جمهوري اسلامی هم روي #رفتاربشري تکيه ميكنند؛
ما با ملتها كار داريم، ملت ها براساس قراردادها وساختار قوانين بينالمللي با ماحرف نميزنند. ما با آنها در چهارچوب #قوانينبينالمللي حرف نميزنيم.
وضعيت روحي ملتها از امثال همين #قراردادها همين مظالمي كه بوسيله قراردادها بر آنها نازل شده رنجيده شده است.
ما ازموضع حامي مستضعفين بودن،ازموضع حمايتِ«فرهنگي، سياسي، اقتصادي» نسبت به رفتار جمعي وتغيير وضعيت رفتارجمعي بامستضعفين سخن ميگوييم.
ادامه دارد...
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
♦️🔹 #رشدانسان محور #دیپلماسیجمهوریاسلامی
#قسمتدوم
🔸علامه سیدمنیرالدین حسینی(ره)
ماميگوييم #فرهنگي كه نظام پرورشي شما را فرم ميدهد و پرورش ذهنهاي شمارا دربرگرفته #فرهنگفاسدي است.
#فرهنگي است که #مستكبرين براي دوشيدن وخرد كردن مستضعفين #درست کرده اند.
#سياستي كه مستكبرين درست كرده اند، براي تضعيف وضعيت #روحي و حل كردن قدرت رشد ملتهاست.
ميخواهند وضعيت رواني ملت ها در جهت خواست و #منافعمستكبرين، منحل بشود.
قدرت تحرك #اقتصادي ملتها را در جهت نفعِ وضع مستكبرين تغییر می دهند.
🔷🔹 بنابراين: #مستكبرين از نظر #فرهنگي، از نظر #سياسي، از نظر اعتبار و احساس #هويت ميخواهند [ملتها را] به #ضعف بكشانند،
اگر ما بتوانيم رفتار مردم جهان را، رفتار رواني و حركتهاي عينيشان را به نفع نظام اسلامي،
در آن جهتي كه نظام اسلامي #رشد را تعريف ميكند،
بيان كنيم، خود به خود، نظام اسلامي در موضع #قدرت قرار ميگيرد.
در موضع قدرت كه قرار گرفت، نيازمنديهايش نیز به بهترين وجه برطرف كند.
می خواهند #قدرت اثرگذاري #مستضعفين را در جهت منافع خودشان حل کنند.
🔷🔹بنابراین در #استراتژي برخورد با ملتها و مستضعفين جهان، موضعي، مقابل آن موضعي كه در رفتار بينالمللي داريم، اتخاذ می کنیم.
جوهره رشد ملتها، با اين روند و روابط كاناليزه كه براي آنها درست كرده اند، كاملاً #مغاير هست.
آنچه را كه در مجموعه قوانين و مصوبات #سازمانهاي وابسته بينالمللي وجود دارد به نفع #مستكبرين عالم است و آنچه كه #مستضعفين را رنج ميدهد، حاصل همين #قراردادها، همين قوانين، همين #قواعد و #سازمانها است.
براي يک #ديپلمات، خواندن و دانستن و اطلاع داشتن بر #بافتوساختار تصويبنامهها و #قوانين بينالمللي، #كاملاً_لازم است
تا دقيقاً بداند كه شكل قراردادهاي بينالمللي چيست،
در چه دستگاهي قرار ميگيرد، يعني ساختار و #مكانيزم را بشناسد.
ولي باید از موضع #رشدرفتاربشري با اين قانونها برخورد كند.
🔷به عبارت ديگر ميخواهيم در #تغييروضعيت مستضعفين جهان كلاه سرش نرود.
♦️آنچه كه #اصل است، #تغييروضعيترفتارمستضعفينجهان است.
اين را مقداری شرح ميدهم؛
🔹رفتار مستضعفين جهان #چطور تغيير میكند؟
مردم ايران، وقتي توانستند #شاه را بيرون كنند که از نظر #رواني، وضعشان #تغيير كرد.
اين تغيير رواني مردم بود كه نظام شاه را #فروريخت.
مستضعفين جهان هم باید وضعيت #روانيشان تغيير كند؛
#رفتارجمعي بشري، تابعي از #رفتارسازماني بشر است.
رفتار سازمانيشان، يعني همين #قواعدي كه در سازمانملل داريم.
🔷اگر بخواهيم رفتار جمعي و سازماني را نسبت به زمان شاه نگاه کنيم، #اختياراتقانوني كه در توزيع و تقسيم قدرت براي #شاه وجود داشت، اين نوع اختيارات سازماني، وزن #قدرت شاه را مشخص ميكرد،
مايهاش #رفتارجمعي بود.
هرگاه رفتار جمعي، اصل آن #سازمان را، اصل #نظام_شاهنشاهي را بدون ارزش بداند،
خود به خودْ #قدرتي كه بايد در توزيع قدرت به دست شاه برسد، #شكسته ميشود.
🔷به عبارت ديگر #نظامتوزيعقدرت، يعني نظام #شاهنشاهي كه وزن خاصي را به شاه ميداد، قدرتي است که از #طرف_ملت داده شده است.
اگر ملت حامي نظام شاهنشاهي نباشد، اگر نپذيرد، اگر مقابله كند، به خودي خود آن قوانين، قدرتي را تقسيم نكرده؛ يعني #قدرتي_ندارد كه بخواهد تقسيم كند.
#تغييررفتارجمعيِ بشر به نفع #رشد بشر، در خطي كه #اسلام معين كرده و آن را رشد ميداند، دقيقاً مثل تغيير روانياي است كه از نظام #شاهنشاهي به طرف نظام #جمهورياسلامي در داخل كشور پيدا شد.
ما ميخواهيم به ياري خداوند متعال، وضعيت رفتار مردم جهان را به طرف يك نحوه حركتي (رشد) هدايت كنيم و اين امرِ #بسيارمهمي است كه اساس ارتباط با خارج، بر مبنای #رشد است.
ادامه دارد ...
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
♦️🔹 #رشدانسان محور #دیپلماسیجمهوریاسلامی
#قسمتسوموپایانی
🔶علامه سیدمنیرالدین حسینیهاشمی(ره)
يعني ما براي چه رابطه ميگيريم؟
آيا فقط براي رفع نيازهاي خودمان است؟
يا اينكه رفع نيازهاي خودمان را تابعي از وضعيت مردم جهان ميدانيم؛
در حقيقت اگر #رفتارمردمجهان، رفتار مستضعفين تغيير كند، بدون اينكه ما بخواهيم نيروي زيادي خرج كنيم، بدون اينكه بخواهيم در تأمين نيازمنديها از موضع ضعف با دولتها برخورد كنيم، دولتها مجبور ميشوند خودشان را به ما نزديك كنند.
به عبارت ديگر وقتي مثلاً ملت پاكستان در كشورشان به مسئولین جمهوری اسلامی اهميت ميدهند، خواه و ناخواه دولت آنها مجبور ميشود يا امروز يا در روزهاي آتيه، از ناحية رشد مردم احساس فشار میكند و تن بدهد كه در نسبتي ما را بپذيرد.
يعني موضع #قدرت ما با خودش را امری #پوچوبيمعنا به حساب نياورد. ديگر منتظر نيست كه دقيقاً چه مقدار قدرتي را آمريكا يا روسيه يا قطبهاي قدرت به ما ميدهند؛
چون ملتش از درون، به ما قدرت دادند.
ملتش از درون جامعه پاكستان، به ما احترام گذاشتند.
چرا ملتش احترام گذاشتند؟ چون ما موضعگيرياي داشتيم، روشي داشتيم، حركتي داشتيم که #وضعيتروحي مردم پاكستان را متأثر ساختيم؛
این مطلب مهمي است كه يك نمونة سادهاش گفته شد.
در نمونه كلي هم اگر ما بتوانيم رفتار مردم جهان را، رفتار رواني و حركتهاي عينيشان را به نفع نظام اسلامی در آن جهتي كه نظام اسلامي #رشد را تعريف ميكند، بيان كنيم، خود به خود، نظام اسلامي در موضع قدرت قرار ميگيرد. در موضع قدرت كه قرار گرفت، نيازمنديهايش نیز به بهترين وجه برطرف كند.
اگر چنين #دیپلماسی ای محقق شد، هيچگاه براي نيازمنديهاي حتي اورژانسی و ضروري، حاضر نيستيم كه به صورت بنياني، #استراتژي ارتباطي ما با خارج آسيب بخورد؛
اهميت دادن به ملتها، اهميت دادن به رفتار جمعي بشري است. ولي اين اهميت دادن، يادمان نرود كه از موضع #پايگاهفكريخودمان در جهت #رشدي كه ميدانيم قرار دارد. اين طوري نيست كه اهميت دادن، بدون هدف خاصي انجام ميگيرد.
در #دانشکدهاي كه مخصوص كيفيت #ديپلماسي ما با خارج باشد،
اطلاع بر وضعيت موجود مردم جهان از نظر #روانيواعتقادات و ايمان و باور لازم است؛
همچنین اطلاع نسبت به وضعيت #سازماني و وضعيت اصولي كه بايد بر اساس آنها، رابطهها شكل رسميِ بينالمللي خودش را پيدا كند،
هم لازم است؛
به همان اندازه كه شناختن محور #جريانتبديل يعني #استراتژي [ضروری است]، شناختن #هدف، شناختن جوهره جريان #رشد، شناختن #برنامهرشد و شناختن #ساختارِ وضعيت موضعگيري ما نیز لازم است.
اين #شدنی نیست مگر با همكاري جديتري از ناحية وزارت امور خارجه با فعاليتهاي ذهني و عينياي كه درون حوزه، پيرامون اين مطالب انجام ميگيرد.
پایان.
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
♦️🔸 @IslamicRevolutionaryAnalysts
♦️🔹 #روضهانگلیسی هم داریم!
🔷 در زمان قاجاریه، در کنار سفارت عثمانی در تهران، مسجد کوچکی وجود داشت.
🔶 امام جماعت آن مسجد می گوید: شخص روضه خوانی را دیدم که هر روز صبح به مسجد می آمد و روضه حضرت زهرا(س) را میخواند و به خلیفه دوم و اهل سنت ناسزا میگفت.
و این درحالی بود که افراد سفارت و تبعه آن که سنّی مذهب بودند، برای نماز به آن مسجد می آمدند.
🔹روزی به او گفتم:
تو به چه دلیل هر روز همین روضه را می خوانی و همان ناسزا را تکرار میکنی؟
مگر روضه دیگری بلد نیستی؟!
🔶 او در پاسخ گفت:
بلدم؛ ولی من یک نفر بانی دارم که روزی پنج ریال به من می دهد و می گوید همین روضه را با این کیفیت بخوان.
🔹 از او خواستم مشخصات و نشانی بانی را به من بدهد.
فهمیدم که بانی یک کاسب مغازه دار است.
🔹به سراغش رفتم و جریان را از او پرسیدم. او گفت: نه من بانی نیستم
🔺 شخصی روزی دو تومان به من می دهد تا در آن مسجد چنین روضه ای خوانده شود.
🔻 پنج ریال به آن روضه خوان می دهم و پانزده ریال را خودم برمی دارم.
🔹باز جریان را پیگیری کردم، سرانجام با یازده واسطه! معلوم شد که از طرف #سفارت_انگلستان روزی ۲۵ تومان برای این روضه خوانی با این کیفیت مخصوص (برای ایجاد #تفرقه بین #ایران_شیعی و حکومت #عثمانی سنی) داده میشود که پس از طی مراحل و دست به دست گشتن، پنج ریال برای آن روضه خوان می ماند.
هزار و یک حکایت اخلاقی
محمدحسین محمدی
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
1_14639714.mp3
2.52M
🔹پیشبینی دوماه قبل #استاد_میرباقری
غربگرایانوطنی دوباره پرچم #مذاکره بلند خواهندکرد.
🔹تحلیلاستراتژیک تحولاتجهانی درپرتو تمدننوظهور اسلامی
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
@IslamicRevolutionaryAnalysts
🔶🔹 #تحلیلاستراتژیک وقایع جهانی در پرتو #تمدنانقلاباسلامی
آیت الله سیدمهدی میرباقری 🔹🔶
♦️🔹 تمام تلاش دشمن غربی اینست که ما را از سپهر یک حرکت #تمدنی به یک #فرهنگ تنزل دهد.
اگر #جبهه_مزاحم در داخل دنیای اسلام و داخل جمهوری اسلامی به آنها کمک نکند ... انقلاب اسلامی در حال تفوق تمدنی است. 👆👆
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts 🔹♦️
♦️🔶 مبانی قرآنی اقتصاد مقاومتی
مهدی اللهخواه
#قسمتاول
🔷🔹 #درآمد
در بررسی ابعاد مختلف #اقتصادمقاومتی و مقایسه آن با مبانی #اقتصاداسلامی که ساختار کلی #نظاماقتصادی را مبتنی بر #مکتب فکری اسلام ارائه میدهد، میتوان دریافت که اقتصاد مقاومتی، همان اقتصاد اسلامی در یک شرایط و رویکرد خاص است؛
شرایطی که نظام و جامعه اسلامی در زمینه اقتصادی مورد #تهدید جدی از سوی دشمن قرار گرفته و لازم است در برابر دشمنیها دفاع و #مقاومت کند و در رویکردی دیگر، #زمینهسازپیشرفت جامعه و تحقق #تمدناسلامینوین است.
اولویت در استخراج #مبانی دینی اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف و استخراج #راهکارهای مناسب بر آن اساس است.
در حقیقت رابطه اقتصاد مقاومتی با آموزههای #قرآنیوحدیثی اقتصاد اسلامی، رابطه #عموموخصوصمطلق است.
🔷🔹 #اصولومبانی
بخشی از اصول و مبانی #اقتصادمقاومتی مستخرج از قرآن عبارتند از:
🔷۱. اصل باور به #رزّاقیتخداوند متعال؛
«نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِیاكُم»
(اسراء/31)
«نَّحْنُ نَرْزُقُكُمْ وَإِیاهُمْ»
(انعام/151) ِ
ان یكُونُوا فُقَرَاء یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ»
(نور/32)
🔹از دیدگاه قرآن کریم، #عمران و آبادانی زمین، یکی از تکالیف انسان است
«هُوَ أَنشَأَكُم مِّنَ الأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِیهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ»(هود/61)
🔹و مال و سرمایه که اقتصاد، مبتنی بر آن است، مایه قوام زندگی او قرار داده شده است؛
«وَلاَ تُؤْتُواْ السُّفَهَاء أَمْوَالَكُمُ الَّتِی جَعَلَ اللّهُ لَكُمْ قِیامًا»
(نساء/5)
🔹یعنی هم زندگی #شخصی و خانوادگی، و هم زندگی #اجتماعی و آباد کردن زمین جهت سکونت و رفاه بیشتر، مبتنی بر #اقتصاد است.
🔹در شرایط #تهدید اقتصاد کشور از سوی دشمن و تشدید دشمنیهای وی، باور به رزّاق بودن خداوند و برطرف کردن فقری که در اثر قطع رابطه با دشمن ایجاد شده،
«وَإِنْ خِفْتُمْ عَیلَةً فَسَوْفَ یغْنِیكُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاء»
(توبه/28)
🔹 #مهمتریناصل در ساختار اقتصاد مقاومتی مبتنی بر قرآن است.
🔹تحقق این اصل، مسیر کشور را به سوی #استقلال هر چه بیشتر و پایهریزی #تمدننویناسلامی، و نیز باورمندی به سایر مبانی و عمل به راهکارهای استخراج شده از آن مبانی ارزشمند، هموارتر خواهد کرد.
🔷۲. اصل اتّکاء به خود و اجتناب از تکیه و اعتماد به اجانب؛
«وَلاَ تَأْكُلُواْ مِمَّا لَمْ یذْكَرِ اسْمُ اللّهِ عَلَیه»
(انعام/121)
🔹مبتنی بر قاعده #نفیسبیل
«وَلَن یجْعَلَ اللّهُ لِلْكَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا»
(نساء/141).
🔷۳. اصل توزیع عادلانه و گردش آزاد مال و ثروت و خدمات در میان مردم؛
«كَی لَا یكُونَ دُولَةً بَینَ الْأَغْنِیاء مِنكُمْ»(حشر/7)
🔹و ممنوعیت #انباشتثروت؛
« وَالَّذِینَ یكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلاَ ینفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ»
(توبه/34)
🔹و #ویژهخواهی؛
«لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَینَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»
(حدید/25)
🔹 و لزوم #رجوعبهمردم چه در نهادسازی و چه در تبیین مبانی فکری.
🔷۴. اصل لزوم #کار و تلاش برای تأمین #مایحتاج زندگی؛
🔹فرمان «وَلِتَبْتَغُواْ مِن فَضْلِهِ» و آیات مشابه آن:
(قصص/73 و اسراء/12و66و نحل/14).
🔷 ۵. اصل پرهیز از مصرفزدگی و اسراف و تبذیر و لزوم قناعت در زندگی؛
«كُلُواْ مِن ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَ آتُواْ حَقَّهُ یوْمَ حَصَادِهِ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ یحِبُّ الْمُسْرِفِینَ»
(انعام/141)
«کُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ یحِبُّ الْمُسْرِفِینَ»
(اعراف/31)،
«وَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ وَالْمِسْكِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَلاَ تُبَذِّرْ تَبْذِیرًا»
(اسراء/26)
«وَالَّذِینَ إِذَا أَنفَقُوا لَمْ یسْرِفُوا وَلَمْ یقْتُرُوا وَكَانَ بَینَ ذَلِكَ قَوَامًا»
(فرقان/67).
ادامه دارد ...
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
♦️🔸 @IslamicRevolutionaryAnalysts
♦️🔶 #مبانیقرآنیاقتصادمقاومتی
مهدی اللهخواه
#قسمتدوم
🔷 ۶. اصل مبارزه با #رباخواری؛
«الَّذِینَ یأْكُلُونَ الرِّبَا لاَ یقُومُونَ إِلاَّ كَمَا یقُومُ الَّذِی یتَخَبَّطُهُ الشَّیطَانُ مِنَ الْمَسِّ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ إِنَّمَا الْبَیعُ مِثْلُ الرِّبَا وَأَحَلَّ اللّهُ الْبَیعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا فَمَن جَاءهُ مَوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَانتَهَىَ فَلَهُ مَا سَلَفَ وَأَمْرُهُ إِلَى اللّهِ وَمَنْ عَادَ فَأُوْلَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ
یمْحَقُ اللّهُ الْرِّبَا وَیرْبِی الصَّدَقَاتِ وَاللّهُ لاَ یحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِیمٍ
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِی مِنَ الرِّبَا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِینَ
فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ فَأْذَنُواْ بِحَرْبٍ مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَإِن تُبْتُمْ فَلَكُمْ رُؤُوسُ أَمْوَالِكُمْ لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ»
(بقره آیات 275 و 276 و 278 و 279)
🔷 ۷. اصل پرهیز از تفکر #اشرافی و تجملگرایی و روحیه قارونی؛
(که در آیات متعدد قرآن بیان شده است)
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
توئیت خبرنگار بی بی سی راجع به گردهمایی گروهک منافقین در پاریس.
فقط هشت روز مونده!
@IslamicRevolutionaryAnalysts
🔹🔴🔹 #راز_وعدههای_صادق
🔴 رهبر معظم انقلاب از چه طریق و چگونه در جریان مسائل کشور قرار میگیرند؟
حجتالاسلامعلی خاکرنگین
1️⃣گزاره اول: تحلیل درست مبتنی بر #اشرافکامل است
هنوز ساعاتی از صحبتهای رهبر انقلاب در جمع نیروی دریایی(مهرماه ۹۴) نگذشته بود که رفتار سعودیها در ماجرای کشتار مظلومانهی #منا تغییر کرد. زیرا آنها میدانستند تهدید به برخورد «سخت و خشن» که از سوی رهبر ایران صورت گرفته، یک #تعارف نیست.
🔹در ماجرای اقدام تروریستی #داعش در مجلس نیز وقتی سخن از انتقام و سیلی محکم از سوی رهبر ایران صورت گرفت؛ همگان منتظر اقدامی خیرهکننده از سوی ایران علیه داعش بودند.
کنار چندین عملیات بزرگ و کوچک، شلیک ۶ موشک به مواضع تروریستها در سوریه چنان #سیلی بود که دوست به آن افتخار کرد و دشمن از آن مبهوت شد.
🔴 سؤال آن است که چرا دشمن از تهدید رهبر انقلاب رفتارش را تغییر داده و میدهد؟
🔹جواب آن یک چیز است:
آنها #تجربه کردهاند که اگر از سوی رهبر انقلاب حرفی زده میشود؛ آن حرف حتما عملی میشود. آن #تهدید، آن #وعده، #وعدهیصادق است.
🔹طبعا کسی هم میتواند وعدهی صادق و راست بدهد که جدا از خصلتهای فردی و ایمان به وعدههای الهی، هم بر امکانات و تواناییهای مجموعهی تحت امرش اشراف داشته باشد و هم از توانمندی و وضعیت رقیبش اطلاع کافی.
2️⃣ گزاره دوم: تحلیل درست، مبتنی بر #اطلاعاتدقیق و کافی است
🔹هنوز اندکی از #مذاکرات هستهای با آمریکا نگذشته که رهبر انقلاب در تحلیلی بیان کردند که به مذاکرات #خوشبین_نیستند چراکه طرف مقابل، بدعهد است و اهل خدعه.
🔹دوسال بعد از آن، همگان، حتی همان تیم مذاکرهکننده که ابتدا خوشبین بودند هم از بدعهدیهای مکرر آمریکا خبر دادند.
🔹در آغاز بحران #سوریه هم که بسیاری از افراد ناامید از عاقبت آن بودند، رهبر انقلاب، تحلیل دیگری داشت.
🔹سیدحسن نصرالله، تحلیل رهبر انقلاب دربارهی آن ماجرا را چنین روایت میکند: "همه به این نتیجه رسیده بودند که دولت سوریه بعد از دو یا سه ماه ساقط خواهد شد.
اما آیتالله خامنهای تأکید کردند که باید تلاش کنیم تا اسد در این جنگ پیروز شود و پیروز خواهد شد. " و امروز سرانجام و عاقبت آن تحلیل را میبینیم. محور مقاومت پیروزی علیه داعش را جشن میگیرد.
🔹راست گفتهاند که تحلیل درست، "خبر آینده" است. یک تحلیل درست با "جمعآوری اطلاعات" و "پردازش دقیق" آنها از آینده خبر میدهد. چنین امری محقق نمیشود مگر آنکه تحلیلگر، از اخبار درست و آگاهی کافی برخوردار باشد.
3️⃣ گزاره سوم: تحلیل درست، مبتنی بر #گزارشهایمیدانی و عینی است
به دو گزارهی فوق، باید این گزاره را هم اضافه کرد که برای رسیدن به تحلیل درست، باید در میدان بود و از نزدیک، #مشکلات را لمس کرد. یک مسئول اجازه نمیدهد فاصله و رابطهاش با #مردم کم بشود.
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔴🔵🔴 #حدیده، شکست #پنج ارتش از #یک ملت
🔶 دکتر سعدالله زارعی
♦️🔹جنگحدیده #جنگمعیار است
🔹جنگ #حدیده به مرور به یک #جنگ_معیار تبدیل میشود. جنگ #چندین_دولت علیه #یک_ملت در جغرافیایی محدود و با این وجود برنده جنگ نیرویی است که علیالاصول باید شکست بخورد!
🔹جنگ #الحدیده نبرد سنگین و مدرن #پنج_ارتش علیه یک ارتش نوپا است.
🔹جنگ سلاحهای مدرن علیه سلاحهای دستساز است و جنگ #نمرودها و قارونها علیه #اویسهای پابرهنه است. جنگ ستادها، سازمانها و نهادهای پرطمطراق #بینالمللی و #منطقهای علیه یک ملت #مظلوم است.
🔹با این وجود ارادهای بر این قرار گرفته است تا ارتشها و سلاحهای مدرن در برابر گروهی مؤمن و مجاهد دچار #عجز شوند.
🔹جنگ حدیده واقعاً یک #جنگ_معیار است و از دل آن پاسخ خیلی سؤالات داده میشود. در این خصوص نکاتی وجود دارد:
🔹حسب آخرین برآوردها، هم اینک دستکم #شش_لشکر و به عبارتی 20 تیپ #سعودی، #اماراتی، #آمریکایی، #انگلیسی و #فرانسوی به همراه نیروهایی خریداری شده در #داخل_یمن به مصاف مردم استان #حدیده آمدهاند.
♦️🔹هدف جنگحدیده: #فتنهطایفهای بود
🔹هدف این است که این استان را از مجموعه شمال جدا کرده و از آن به عنوان مقدمه یک #فتنه_طایفی استفاده نمایند و البته هر چه جلو آمدند، احتمال تحقق چنین چیزی ضعیفتر شد.
🔹گمان سعودیها، اماراتیها و... این بود که وقتی آتش جنگ به مردم #شافعیمذهب حدیده نزدیک شود، از اطراف انصارالله جدا شده و در نهایت به مخالفان آن میپیوندند.
🔹به گمان باطل سعودیها و... اتصال #شافعیها به انصارالله جنبه سیاسی داشته و از عمق چندانی برخوردار نیست.
🔹توقع آنان این بود که در همان هفته اول اعتراضات خیابانی مردم سنی حدیده علیه رهبران زیدی انصارالله شکل گرفته و به جدایی آرام و کم هزینه این استان #استراتژیک از شمال منجر شود و یا کار به درگیری بین ساکنان حدیده و انصار کشیده شود و با کشته شدن تعدادی از مردم به دست انصارالله درگیری علیه انصار از این استان به 7 استان دیگر منطقه شمال که آنان نیز دارای اکثریتی #شافعی هستند، سرایت کند و این استانها را به یک گرداب علیه انصارالله تبدیل نماید.
🔹خبرها بیانگر آن است که سعودیها خیلی روی این موضوع حساب کرده بودند و بر این اساس به «مارتین گریفیث» نماینده #آمریکا، #انگلیس و #فرانسه که عنوان نماینده #دبیرکلسازمانملل را یدک میکشد، گفته بودند یکی دو هفته بعد، انصارالله به چنان وضعی بیفتد که به هر چیز در طرح سیاسی تن بدهد.
♦️🔹#مقاومتمردمشافعیمذهب الحدیده #جنبهاعتقادی دارد
🔹اما برخلاف تحلیل سعودیها، مردم استان حدیده خود از استان خود در مقابل تجاوز #پنج_کشور یاد شده دفاع و در عمل این استان را به یک سنگر مستحکم تبدیل کردند.
🔹این موضوع نشان داد، دفاع آنان از خاک و آب خود وابسته به توافق سیاسی با انصارالله و یا هر گروه دیگری نیست، این دفاع جنبه #اعتقادی دارد.
🔹برای آنان دقیقاً تفاوت میکند که براین استان چه گروهی حکومت کند، انصار یا سعودی و یا نمایندهای از سوی #دبیرکلسازمانملل.
🔹بر این اساس باید گفت در متن دفاع جانانه #شافعیهای الحدیده توأمان یک #آری و #نه وجود دارد، آری به انصارالله و نه به آل سعود.
♦️🔹مقاومت با #دو_پیام: #آری و #نه
🔹شاید اگر آنان فقط به انصار یک #بله سیاسی گفته بودند، در برابر شرایطی که به آنان هزینه سنگینی تحمیل میکند، کوتاه میآمدند و برای ایمن ماندن از تهاجم #پنج_دولت و پنج #ارتش قدرتمند، با سعودیها همراه میشدند
🔹اما واقعیت این است که این ایستادگی بیشتر بوی #نه_به_سعودی میدهد.
مردم #غیرتمند حدیده نمیخواهند سرزمینشان در سیطره متجاوزین #غربی و قارونهای #فاسد عرب اطراف خود باشد.
#تحلیلگرانانقلاباسلامی
♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts