eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9.2هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
4هزار ویدیو
417 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
در مزار شهید معز غلامی: ما پایتخت نشین، فعال اجتماعی و دانشگاه رفته ایم، در اطلاعاته و فرانسه نقشش در تجهیز و سوریه و..چیه؟
♦️🔹 ها در مزار شهید معز غلامی: ما پایتخت نشین، فعال اجتماعی و دانشگاه رفته ایم، در فرانسه اطلاعاته و فرانسه نقشش در تجهیز و بمباران سوریه و..چیه؟ نقش ایران و سایر کشورها پیشکش اما درایران از کودکی درس می آموزند و همین منتج به امثال حسین های ۲۲،۳ ساله می شه درواقع در وجود داره، همه اخبار منتشر می شه و خفقان و انحصار اطلاعات وجود نداره. ♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
🌺 خاطره بیادماندنی از بستگان آیت الله العظمی (ره) در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ 🌺 🌸 راوی: حجت الاسلام رحیمیان؛ نماینده وقت ولی‌فقیه در بنیاد شهید و تولیت فعلی مسجد مقدس جمکران خاطره اي از يك پدر شهيد شنيده بودم كه از نزديكان بيت مرحوم فاضل لنكراني(ره) بود. هميشه دوست داشتم اين خاطره را از زبان آن پدر شهید بشنوم. [ایام فاطميه ای] به همين منظور راهي قم شدم. منزل مرحوم فاضل جلسه روضه بود. رفتم آنجا و از حاج آقا جواد فاضل فرزند مرحوم آيت الله فاضل لنكراني سراغ آن پدر شهيد را گرفتم. ايشان آدرسي به من داد و گفت ضمنا يكي از نكاتي كه اين پدر شهيد خواب ديده و بيان كرده شده است. (كه در ادامه بيان مي كنم). مشخص شد كه اين حرم مطهر حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) است. بنابراين حرم رفتم و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آدرس دقيق تري از يكي از خدام گرفتم و راهي منزل اين پدر شهيد شدم. هنگامي كه در را زديم سريعا باز كردند؛ گويا منتظر ما بودند. من از پشت پرده گفتم من فلان كس هستم. گفتند: بفرماييد بوديم. ابتدا فكر كردم شايد منتظر فرد ديگري بودند و اشتباهاً در را به اين سرعت به روي ما باز كردند ولي معلوم شد كه خير اين طور نبود. بالاخره خدمت اين پدر شهيد رسيديم كه تازه از بيمارستان و عمل جراحي فارغ شده بودند و فكر كرده بودند كه ما براي عيادت ايشان آمده ايم. بعد از احوالپرسي خواستار اين شديم كه داستان را از زبان اين پدر شهيد بشنويم ولي به دلايلي امتناع كردند. از ما اصرار و از وي انكار. ولي بالاخره تصميم بر اين شد كه براي يك بار ديگر قضيه را بازگو كند. حدود بود كه اعتكاف اين پدر شهيد ترك نشده بود. يعني قبل از اينكه اعتكاف در ايران مرسوم شود و از قديم در مسجد امام و مسجد اعظم قم معتكف مي شد. گفت از به منزل باز مي گشتم و بي خواب و خسته بودم و به منزل گفتم كه مي خواهم بخوابم. (حتي جايي كه آنجا خوابيده بود را به ما نشان داد) (اين پدر شهيد يك يا دو روز بعد از حادثه ۱۸ تير ۷۸ اين خواب را ديده بود.) پدر شهيد ادامه داد: نمي دانم كه چقدر از خوابم گذشته بود كه ديدم گويي چراغ ها روشن شدند. آمدم كه اعتراض كنم كه چرا چراغ ها روشن شده اند احساس كردم كه نور چراغ نيست بلكه ديگري است. دقت كردم ديدم دست به كمر گرفته و كنار اتاق ما ايستاده اند. تا كمي به ايشان توجه كردم كنار من روي زمين نشست. و خطاب كرد: 🌼 «آقاي احمدي! علي من غريب است، علي من مظلوم است، علي من تنهاست». من همان وقت ناگهان احساس كردم اين بانو (سلام الله علیها) هستند و منظور ايشان از ، حضرت علي (علیه السلام) است. تا چنين چيزي به ذهن من خطور كرد حضرت(سلام‌الله‌علیها) تكرار كردند: 🌼« غريب است، مظلوم است، تنهاست». ديگر من منقلب شده و در همان حال متوجه شدم آقايي (عج) كنار ما است. (مشخصات آن آقا را نيز توصيف كرد. خواست خدا بود كه امكاني فراهم شود و ما از اين بيانات نيز تهيه كرديم) اين آقا كه كنار ما ظاهر شده بود به من خطاب كرد: 🌼«آقاي احمدي! برو نزد آقاي و به ايشان بگو قيام كند. اين را از بيرون بريزند. (چون همان روزها ۱۸ تير در قم نيز امتداد وجود داشت) بعد با دست چپشان اشاره كردند و فرمودند: 🌼«اين ها خيال مي كنند با كردن به من، دست از حمايت از بر مي دارم. من از نايب ام مي كنم». هنگامي كه دست حضرت(عج) حركت كرد، ديدم جايش كابينه فلان (دولت اصلاحات ) جلوي صورت من شكل گرفت. چهره ها مبهم بود ولي روشن بود: يكي در شان بود و دو نفر ديگرشان: و بود. چهره هاي بقيه مبهم بود و تنها چهره هاي اين روشن بود. عرض کردم: «آقا! آقاي فاضل مريض است. مدتي است قدرت حركت ندارد و بايد چند نفر كمكش كنند». حضرت(عج) فرمودند: «آقاي فاضل ديگر به فعاليت اش ادامه مي دهد». (يكي از حرف هاي ايشان که محقق شد همين بود و آقاي فاضل رأس از دنيا رفت.) اين پدر شهيد صبح فردا خدمت آقاي فاضل رفته و ماجرا را بازگو مي كند. آقاي فاضل لنکرانی نيز اشك ريخته و مي گويد اين خواب نبوده بلكه بوده است. ادامه دارد... ♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
🌺 خاطره بیادماندنی از بستگان آیت الله العظمی (ره) در ۱۸تیر۱۳۷۸ 🌺 🌸راوی: حجت‌الاسلام‌رحیمیان؛ نماینده وقت ولی فقیه در بنیادشهید و تولیت فعلی مسجد مقدس جمکران : پدر شهيد به (عج) كه ديده بود اشاره كرد و گفت: آن آقايي(عج) كه كنارم ايستاده بود خيلي به چشم من بود. گويي جايي ديده بودمشان. خيلي فكر كردم تا يادم افتاد. سالي قرار بود مشرف شويم. ولي قبل از اينكه مشرف شويم به علت تصادف نصف بدن خانمم فلج شد. ولي با هر زحمتي وي را نيز همراهم بردم. در سعي بين صفا و مروه بوديم كه حاج خانم افتاد و مرد. چون من مرده زياد ديده بودم عرق مرگ را روي پيشاني وي تشخيص دادم. رو به كعبه كردم و گفتم: «آقا (عج) من اينجا غريبم و اين ها با ما بد هستند. ديگر جنازه اين را به من نمي دهند. به داد من برس و ...» بعد از چند جمله ديدم (عج) كنار من ايستاده و به من اشاره كرد. بالاي سر همسر من نشست و فرمود: ايشان حالش خوب است. بعد ديدم همسرم بلند شد و حركت كرد. آثار فلجي وي نيز بر طرف شد. يادم آمد كه (عج) كه در خواب ديده بودم همان آقایی (عج) هستند كه در به داد من رسيدند. ♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔴🔵 فقط یک عبارات: و ناپسند است! امام عسکری، علیه السلام میفرمایند: ♦️القبیح من کل قبیح و منک أقبح لمکانک منا 🔹کار از همه است و از تو ؛ بخاطر نزد ما!
🔴 بفهمند مدعیان دیروز در پرتو ، مروجان ، و مدافعان ♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
♦️🔹رشد انسان، محورِ 🔸علامه سید منیرالدین حسینی(ره) اگر تغيير كند، بدون اينكه ما بخواهيم نيروي زيادي خرج كنيم، بدون اينكه بخواهيم در تأمين نيازمندي‌ها از موضع ضعف با دولت‌ها برخورد كنيم، مجبور مي‌شوند خودشان را به ما نزديك كنند. در اواخر دهه ۶۰ شمسی دیداری بین برخی از مسئولین وقت وزارت خارجه با علامه سید منیرالدین حسینی برگزار شد. استاد در این دیدار با تاکید بر در جمهوری اسلامی به بیان جایگاه این نقش و تاثیر متقابل آن در برآورده کردن نیازهای مادی و غیر مادی جمهوری اسلامی و ملل مظلوم جهان پرداختند. قسمت هایی از سخنرانی استاد در این جلسه با اندکی ویرایش، ارائه می گردد: 🔶🔸روابط نظام مبارك جمهوري‌اسلامي با خارج، چگونه باشد؟ رابطه‌مان با ساير افراد بشر، چه در شكل‌هاي سازماني و نظام‌هاي مختلف و چه در روابط بين‌الملل، چگونه رشد خواهد داشت؟ آنهم رشدي كه از موضع نظام جمهوري اسلامي و به نفع نظام است و نسبت تأثير خودش را مرتباً در دل ملت‌هاي اسلامي بالا ببرد.  🔹به عنوان مقدمه عرض می کنم، در عالم يك و يك داريم، يكی اخلاق و اسلامي و دیگری كفر. تعريف از و رشد او، یکی از مباحث مهم این دو[ ] است؛ دو فلسفه و دو نظام ارزشي در دنيا وجود دارد كه بر دو پايه و دو هستند. يكي‌ حضرت حق تعالي را اصل مي‌داند و جهان را حضرت حق جلت عظمته دانسته را هم منسوب به ايشان مي‌داند را هم منسوب به ايشان مي‌داند را هم حركت بطرف حضرت حق و تقرب به سوي او مي‌داند و نظام ديگري كه اين امور را است؛ بنابراین: حتماً در این ۲ بینش متفاوت مي‌شود. رشد دردستگاه مادي بسوي تقرب نيست؛ در دستگاه مادي نمي‌تواند خارج ازقانونمنديِ مادي باشد مامي‌خواهيم بياري خداوند متعال، وضعيت مردم جهان را به طرف يك نحوه حركتي (رشد) هدايت كنيم و اين امرِ بسيار مهمي است كه اساس ارتباط با خارج، بر مبنای رشد است. يعني ما براي چه رابطه مي‌گيريم؟ آيا فقط براي رفع نيازهاي خودمان است؟ يا اينكه رفع نيازهاي خودمان را تابعي از وضعيت مردم جهان مي‌دانيم؛ فرض شود ولذا درسمت‌گيري وجهت‌گيري، وجود ندارد. فقط در تعيين مي‌تواند وجود داشته باشد كه آن انتخاب هم حركتي است كه تحت انجام مي‌گيرد. بعد از اين مقدمه‌، عرض مي‌كنيم كه نظام جمهوري اسلامي، براساس اعتقاداتی كه دقيقاً غير از اعتقادهاي هست، مي‌خواهد به جوامع ديگر اعم از متأله و غير متأله ارتباط برقرار كند، طبيعتاً وقتي تعريف از رشد و انسان متفاوت شد، محور جريان تبديل آن هم بايد داشته باشد.  علت فرق داشتن اين است كه ما جوهره و مايه حركت انسان را آنطوري كه در تعريف‌مان گذشت، چيز ديگري مي‌دانيم؛ كفار نمي‌توانند، را، آن جوهره‌حركت را مثل ما كنند. وقتی معرفت‌ از ۲ تا شد؛ حتماً (آن چيزي كه هم انگيزه و هم انديشه را به وجود مي‌آورد، حركت مي‌دهد و كلية رفتارها و حركت‌هاي باطني، ذهني، عينيِ انسان را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد) بايد ۲ تا بشود.  نمي‌تواند ، ۲ تا باشد و در عين حال جان‌مايه حركت انسان و جان‌مايه رشد انسان و تغييراتي كه در انسان واقع مي‌شود، آن هيچ فرقي نداشته باشد. لذا اگر انسان فرق داشت، نمي‌شود محور جريان تبديل و استراتژي فرق نداشته باشد. اگر فرق داشت، آنوقت طبيعي است كه كيفيت ارتباط‌هاي قانوني رامشخص مي‌كند، نمي‌تواند یکسان باشد. بنابراین نحوه ارتباطات قانوني، ساختار قراردادها، فرم ما كاملاً فرق مي‌كند. ما درسياست چيزي نيست جز نحوه موضع‌گيري ما دربرابر كه مابه جهان داريم ونيازهايي كه مردم جهان نسبت به ما دارند. اين موضع‌گيري‌ها، تابع برنامه و ما درروابط خارجي است.  بنده مرتباً روی تأكيد مي‌كنيم؛ وجود مبارك امام و مسئولين ديگر جمهوري اسلامی هم روي تکيه مي‌كنند؛ ما با ملت‌ها كار داريم، ملت ها براساس قراردادها وساختار قوانين بين‌المللي با ماحرف نمي‌زنند. ما با آنها در چهارچوب حرف نمي‌زنيم. وضعيت روحي‌ ملت‌ها از امثال همين همين مظالمي كه بوسيله قراردادها بر آنها نازل شده رنجيده شده است. ما ازموضع حامي مستضعفين بودن،ازموضع حمايتِ«فرهنگي، سياسي، اقتصادي» نسبت به رفتار جمعي وتغيير وضعيت رفتارجمعي بامستضعفين سخن مي‌گوييم. ادامه دارد... ♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
♦️🔹 محور 🔸علامه سیدمنیرالدین حسینی(ره) مامي‌گوييم كه نظام پرورشي شما را فرم مي‌دهد و پرورش ذهن‌هاي شمارا دربرگرفته است. است که براي دوشيدن وخرد كردن مستضعفين کرده اند. كه مستكبرين درست كرده اند، براي تضعيف وضعيت و حل كردن قدرت رشد ملت‌هاست. مي‌خواهند وضعيت رواني ملت ها در جهت خواست‌ و ، منحل بشود. قدرت تحرك ملت‌ها را در جهت نفعِ وضع مستكبرين تغییر می دهند. 🔷🔹 بنابراين: از نظر ، از نظر ، از نظر اعتبار و احساس مي‌خواهند [ملتها را] به بكشانند،  اگر ما بتوانيم رفتار مردم جهان را، رفتار رواني و حركت‌هاي عيني‌شان را به نفع نظام اسلامي، در آن جهتي كه نظام اسلامي را تعريف مي‌كند، بيان كنيم، خود به خود، نظام اسلامي در موضع قرار مي‌گيرد. در موضع قدرت كه قرار گرفت، نيازمندي‌هايش نیز به بهترين وجه برطرف كند. می خواهند اثرگذاري را در جهت منافع خودشان حل کنند. 🔷🔹بنابراین در برخورد با ملت‌ها و مستضعفين جهان، موضعي، مقابل آن موضعي كه در رفتار بين‌المللي داريم، اتخاذ می کنیم.  جوهره رشد ملت‌ها، با اين روند و روابط كاناليزه كه براي آن‌ها درست كرده اند، كاملاً هست. آنچه را كه در مجموعه قوانين و مصوبات وابسته بين‌المللي وجود دارد به نفع عالم است و آنچه كه را رنج مي‌دهد، حاصل همين ، همين قوانين، همين و است.  براي يک ، خواندن و دانستن و اطلاع داشتن بر تصويب‌نامه‌ها و بين‌المللي، است تا دقيقاً بداند كه شكل قراردادهاي بين‌المللي چيست، در چه دستگاهي قرار مي‌گيرد، يعني ساختار و را بشناسد. ولي باید از موضع با اين قانون‌ها برخورد كند. 🔷به عبارت ديگر مي‌خواهيم در مستضعفين جهان كلاه سرش نرود. ♦️آنچه كه است، است.  اين را مقداری شرح مي‌دهم؛ 🔹رفتار مستضعفين جهان تغيير میكند؟ مردم ايران، وقتي توانستند را بيرون كنند که از نظر ، وضع‌شان كرد. اين تغيير رواني مردم بود كه نظام شاه را . مستضعفين جهان هم باید وضعيت تغيير كند؛ بشري، تابعي از بشر است. رفتار سازماني‌شان، يعني همين كه در سازمان‌ملل داريم. 🔷اگر بخواهيم رفتار جمعي و سازماني را نسبت به زمان شاه نگاه کنيم، كه در توزيع و تقسيم قدرت براي وجود داشت، اين نوع اختيارات سازماني، وزن شاه را مشخص مي‌كرد، مايه‌اش بود. هرگاه رفتار جمعي، اصل آن را، اصل را بدون ارزش بداند، خود به خودْ كه بايد در توزيع قدرت به دست شاه برسد، مي‌شود. 🔷به عبارت ديگر ، يعني نظام كه وزن خاصي را به شاه مي‌داد، قدرتي است که از داده شده است. اگر ملت حامي نظام شاهنشاهي نباشد، اگر نپذيرد، اگر مقابله كند، به خودي خود آن قوانين، قدرتي را تقسيم نكرده؛ يعني كه بخواهد تقسيم كند. بشر به نفع بشر، در خطي كه معين كرده و آن را رشد مي‌داند، دقيقاً مثل تغيير رواني‌اي است كه از نظام به طرف نظام در داخل كشور پيدا شد. ما مي‌خواهيم به ياري خداوند متعال، وضعيت رفتار مردم جهان را به طرف يك نحوه حركتي (رشد) هدايت كنيم و اين امرِ است كه اساس ارتباط با خارج، بر مبنای است. ادامه دارد ... ♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
♦️🔹 محور 🔶علامه سیدمنیرالدین حسینی‌هاشمی(ره) يعني ما براي چه رابطه مي‌گيريم؟ آيا فقط براي رفع نيازهاي خودمان است؟ يا اينكه رفع نيازهاي خودمان را تابعي از وضعيت مردم جهان مي‌دانيم؛ در حقيقت اگر ، رفتار مستضعفين تغيير كند، بدون اينكه ما بخواهيم نيروي زيادي خرج كنيم، بدون اينكه بخواهيم در تأمين نيازمندي‌ها از موضع ضعف با دولت‌ها برخورد كنيم، دولت‌ها مجبور مي‌شوند خودشان را به ما نزديك كنند. به عبارت ديگر وقتي مثلاً ملت پاكستان در كشورشان به مسئولین جمهوری اسلامی اهميت مي‌دهند، خواه و ناخواه دولت آنها مجبور مي‌شود يا امروز يا در روزهاي آتيه، از ناحية رشد مردم احساس فشار می‌كند و تن بدهد كه در نسبتي ما را بپذيرد. يعني موضع ما با خودش را امری به حساب نياورد. ديگر منتظر نيست كه دقيقاً چه مقدار قدرتي را آمريكا يا روسيه يا قطب‌هاي قدرت به ما مي‌دهند؛ چون ملتش از درون، به ما قدرت دادند. ملتش از درون جامعه پاكستان، به ما احترام گذاشتند. چرا ملتش احترام گذاشتند؟ چون ما موضع‌گيري‌اي داشتيم، روشي داشتيم، حركتي داشتيم که مردم پاكستان را متأثر ساختيم؛ این مطلب مهمي است كه يك نمونة ساده‌اش گفته شد. در نمونه كلي هم اگر ما بتوانيم رفتار مردم جهان را، رفتار رواني و حركت‌هاي عيني‌شان را به نفع نظام اسلامی در آن جهتي كه نظام اسلامي را تعريف مي‌كند، بيان كنيم، خود به خود، نظام اسلامي در موضع قدرت قرار مي‌گيرد. در موضع قدرت كه قرار گرفت، نيازمندي‌هايش نیز به بهترين وجه برطرف كند.  اگر چنين ای محقق شد، هيچگاه براي نيازمندي‌هاي حتي اورژانسی و ضروري، حاضر نيستيم كه به صورت بنياني، ارتباطي ما با خارج آسيب بخورد؛ اهميت دادن به ملت‌ها، اهميت دادن به رفتار جمعي بشري است. ولي اين اهميت دادن، يادمان نرود كه از موضع در جهت كه مي‌دانيم قرار دارد. اين طوري نيست كه اهميت دادن، بدون هدف خاصي انجام مي‌گيرد.  در كه مخصوص كيفيت ما با خارج باشد، اطلاع بر وضعيت موجود مردم جهان از نظر و ايمان و باور لازم است؛ همچنین اطلاع نسبت به وضعيت و وضعيت اصولي كه بايد بر اساس آنها، رابطه‌ها شكل رسميِ بين‌المللي خودش را پيدا كند، هم لازم است؛ به همان اندازه كه شناختن محور يعني [ضروری است]، شناختن ، شناختن جوهره جريان ، شناختن و شناختن وضعيت موضع‌گيري ما نیز لازم است. اين نیست مگر با همكاري جدي‌تري از ناحية وزارت امور خارجه با فعاليت‌هاي ذهني و عيني‌اي كه درون حوزه، پيرامون اين مطالب انجام مي‌گيرد. پایان. ♦️🔸 @IslamicRevolutionaryAnalysts
♦️🔹 هم داریم! 🔷 در زمان قاجاریه، در کنار سفارت عثمانی در تهران، مسجد کوچکی وجود داشت. 🔶 امام جماعت آن مسجد می گوید: شخص روضه خوانی را دیدم که هر روز صبح به مسجد می آمد و روضه حضرت زهرا(س) را میخواند و به خلیفه دوم و اهل سنت ناسزا میگفت. و این درحالی بود که افراد سفارت و تبعه آن که سنّی مذهب بودند، برای نماز به آن مسجد می آمدند. 🔹روزی به او گفتم: تو به چه دلیل هر روز همین روضه را می خوانی و همان ناسزا را تکرار میکنی؟ مگر روضه دیگری بلد نیستی؟! 🔶 او در پاسخ گفت: بلدم؛ ولی من یک نفر بانی دارم که روزی پنج ریال به من می دهد و می گوید همین روضه را با این کیفیت بخوان. 🔹 از او خواستم مشخصات و نشانی بانی را به من بدهد. فهمیدم که بانی یک کاسب مغازه دار است. 🔹به سراغش رفتم و جریان را از او پرسیدم. او گفت: نه من بانی نیستم 🔺 شخصی روزی دو تومان به من می دهد تا در آن مسجد چنین روضه ای خوانده شود. 🔻 پنج ریال به آن روضه خوان می دهم و پانزده ریال را خودم برمی دارم. 🔹باز جریان را پیگیری کردم، سرانجام با یازده واسطه! معلوم شد که از طرف روزی ۲۵ تومان برای این روضه خوانی با این کیفیت مخصوص (برای ایجاد بین و حکومت سنی) داده میشود که پس از طی مراحل و دست به دست گشتن، پنج ریال برای آن روضه خوان می ماند. هزار و یک حکایت اخلاقی محمدحسین محمدی ♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
1_14639714.mp3
2.52M
🔹پیش‌بینی دوماه قبل غربگرایان‌وطنی دوباره پرچم بلند خواهندکرد. 🔹تحلیل‌استراتژیک ‌تحولات‌جهانی درپرتو تمدن‌نوظهور اسلامی @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔶🔹 وقایع جهانی در پرتو آیت الله سیدمهدی میرباقری 🔹🔶 ♦️🔹 تمام تلاش دشمن غربی اینست که ما را از سپهر یک حرکت به یک تنزل دهد. اگر در داخل دنیای اسلام و داخل جمهوری اسلامی به آنها کمک نکند ... انقلاب اسلامی در حال تفوق تمدنی است. 👆👆 ♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts 🔹♦️
میان ماه من تا تفاوت از زمین تا است ؟
♦️🔶 مبانی قرآنی اقتصاد مقاومتی مهدی الله‌خواه 🔷🔹 در بررسی ابعاد مختلف و مقایسه آن با مبانی که ساختار کلی را مبتنی بر فکری اسلام ارائه می‌دهد، می‌توان دریافت که اقتصاد مقاومتی، همان اقتصاد اسلامی در یک شرایط و رویکرد خاص است؛ شرایطی که نظام و جامعه اسلامی در زمینه اقتصادی مورد جدی از سوی دشمن قرار گرفته و لازم است در برابر دشمنی‌ها دفاع و کند و در رویکردی دیگر، جامعه و تحقق است. اولویت در استخراج دینی اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف و استخراج مناسب بر آن اساس است. در حقیقت رابطه اقتصاد مقاومتی با آموزه‌های اقتصاد اسلامی، رابطه است. 🔷🔹 بخشی از اصول و مبانی مستخرج از قرآن عبارتند از: 🔷۱. اصل باور به متعال؛ «نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِیاكُم» (اسراء/31) «نَّحْنُ نَرْزُقُكُمْ وَإِیاهُمْ» (انعام/151) ِ ان یكُونُوا فُقَرَاء یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ» (نور/32) 🔹از دیدگاه قرآن کریم، و آبادانی زمین، یکی از تکالیف انسان است «هُوَ أَنشَأَكُم مِّنَ الأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِیهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ»(هود/61) 🔹و مال و سرمایه که اقتصاد، مبتنی بر آن است، مایه قوام زندگی او قرار داده شده است؛ «وَلاَ تُؤْتُواْ السُّفَهَاء أَمْوَالَكُمُ الَّتِی جَعَلَ اللّهُ لَكُمْ قِیامًا» (نساء/5) 🔹یعنی هم زندگی و خانوادگی، و هم زندگی و آباد کردن زمین جهت سکونت و رفاه بیشتر، مبتنی بر است. 🔹در شرایط اقتصاد کشور از سوی دشمن و تشدید دشمنی‌های وی، باور به رزّاق بودن خداوند و برطرف کردن فقری که در اثر قطع رابطه با دشمن ایجاد شده، «وَإِنْ خِفْتُمْ عَیلَةً فَسَوْفَ یغْنِیكُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاء» (توبه/28) 🔹 در ساختار اقتصاد مقاومتی مبتنی بر قرآن است. 🔹تحقق این اصل، مسیر کشور را به سوی هر چه بیشتر و پایه‌ریزی ، و نیز باورمندی به سایر مبانی و عمل به راهکارهای استخراج شده از آن مبانی ارزشمند، هموارتر خواهد کرد. 🔷۲. اصل اتّکاء به خود و اجتناب از تکیه و اعتماد به اجانب؛ «وَلاَ تَأْكُلُواْ مِمَّا لَمْ یذْكَرِ اسْمُ اللّهِ عَلَیه» (انعام/121) 🔹مبتنی بر قاعده «وَلَن یجْعَلَ اللّهُ لِلْكَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا» (نساء/141). 🔷۳. اصل توزیع عادلانه و گردش آزاد مال و ثروت و خدمات در میان مردم؛ «كَی لَا یكُونَ دُولَةً بَینَ الْأَغْنِیاء مِنكُمْ»(حشر/7) 🔹و ممنوعیت ؛ « وَالَّذِینَ یكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلاَ ینفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ» (توبه/34) 🔹و ؛ «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَینَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» (حدید/25) 🔹 و لزوم چه در نهادسازی و چه در تبیین مبانی فکری. 🔷۴. اصل لزوم و تلاش برای تأمین زندگی؛ 🔹فرمان «وَلِتَبْتَغُواْ مِن فَضْلِهِ» و آیات مشابه آن: (قصص/73 و اسراء/12و66و نحل/14). 🔷 ۵. اصل پرهیز از مصرف‌زدگی و اسراف و تبذیر و لزوم قناعت در زندگی؛ «كُلُواْ مِن ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَ آتُواْ حَقَّهُ یوْمَ حَصَادِهِ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ یحِبُّ الْمُسْرِفِینَ» (انعام/141) «کُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ یحِبُّ الْمُسْرِفِینَ» (اعراف/31)، «وَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ وَالْمِسْكِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَلاَ تُبَذِّرْ تَبْذِیرًا» (اسراء/26) «وَالَّذِینَ إِذَا أَنفَقُوا لَمْ یسْرِفُوا وَلَمْ یقْتُرُوا وَكَانَ بَینَ ذَلِكَ قَوَامًا» (فرقان/67). ادامه دارد ... ♦️🔸 @IslamicRevolutionaryAnalysts
♦️🔶 مهدی الله‌خواه 🔷 ۶. اصل مبارزه با ؛ «الَّذِینَ یأْكُلُونَ الرِّبَا لاَ یقُومُونَ إِلاَّ كَمَا یقُومُ الَّذِی یتَخَبَّطُهُ الشَّیطَانُ مِنَ الْمَسِّ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ إِنَّمَا الْبَیعُ مِثْلُ الرِّبَا وَأَحَلَّ اللّهُ الْبَیعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا فَمَن جَاءهُ مَوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَانتَهَىَ فَلَهُ مَا سَلَفَ وَأَمْرُهُ إِلَى اللّهِ وَمَنْ عَادَ فَأُوْلَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ یمْحَقُ اللّهُ الْرِّبَا وَیرْبِی الصَّدَقَاتِ وَاللّهُ لاَ یحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِیمٍ یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِی مِنَ الرِّبَا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِینَ فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ فَأْذَنُواْ بِحَرْبٍ مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَإِن تُبْتُمْ فَلَكُمْ رُؤُوسُ أَمْوَالِكُمْ لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ» (بقره آیات 275 و 276 و 278 و 279) 🔷 ۷. اصل پرهیز از تفکر و تجمل‌گرایی و روحیه قارونی؛ (که در آیات متعدد قرآن بیان شده است) ♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
توئیت خبرنگار بی بی سی راجع به گردهمایی گروهک منافقین در پاریس. فقط هشت روز مونده! @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔹🔴🔹 🔴 رهبر معظم انقلاب از چه طریق و چگونه در جریان مسائل کشور قرار می‌گیرند؟ حجت‌الاسلام‌علی خاک‌رنگین 1️⃣گزاره‌ اول: تحلیل درست مبتنی بر است هنوز ساعاتی از صحبت‌های رهبر انقلاب در جمع نیروی دریایی(مهرماه ۹۴) نگذشته بود که رفتار سعودی‌ها در ماجرای کشتار مظلومانه‌ی تغییر کرد. زیرا آن‌ها می‌دانستند تهدید به برخورد «سخت و خشن» که از سوی رهبر ایران صورت گرفته، یک نیست. 🔹در ماجرای اقدام تروریستی در مجلس نیز وقتی سخن از انتقام و سیلی محکم از سوی رهبر ایران صورت ‌گرفت؛ همگان منتظر اقدامی خیره‌کننده از سوی ایران علیه داعش بودند. کنار چندین عملیات بزرگ و کوچک، شلیک ۶ موشک به مواضع تروریست‌ها در سوریه چنان بود که دوست به آن افتخار کرد و دشمن از آن مبهوت شد. 🔴 سؤال آن است که چرا دشمن از تهدید رهبر انقلاب رفتارش را تغییر داده و می‌دهد؟ 🔹جواب آن یک چیز است: آن‌ها کرده‌اند که اگر از سوی رهبر انقلاب حرفی زده می‌شود؛ آن حرف حتما عملی می‌شود. آن ، آن ، است. 🔹طبعا کسی هم می‌تواند وعده‌ی صادق و راست بدهد که جدا از خصلت‌های فردی و ایمان‌ به وعده‌های الهی، هم بر امکانات و توانایی‌های مجموعه‌ی تحت امرش اشراف داشته باشد و هم از توانمندی و وضعیت رقیبش اطلاع کافی. 2️⃣ گزاره دوم: تحلیل درست، مبتنی بر و کافی است 🔹هنوز اندکی از هسته‌ای با آمریکا نگذشته که رهبر انقلاب در تحلیلی بیان کردند که به مذاکرات چراکه طرف مقابل، بدعهد است و اهل خدعه. 🔹دوسال بعد از آن، همگان، حتی همان تیم مذاکره‌کننده که ابتدا خوشبین بودند هم از بدعهدی‌های مکرر آمریکا خبر ‌دادند. 🔹در آغاز بحران هم که بسیاری از افراد ناامید از عاقبت آن بودند، رهبر انقلاب، تحلیل دیگری داشت. 🔹سیدحسن نصرالله، تحلیل رهبر انقلاب درباره‌ی آن ماجرا را چنین روایت می‌کند: "همه به این نتیجه رسیده بودند که دولت سوریه بعد از دو یا سه ماه ساقط خواهد شد. اما آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند که باید تلاش کنیم تا اسد در این جنگ پیروز شود و پیروز خواهد شد. " و امروز سرانجام و عاقبت آن تحلیل را می‌بینیم. محور مقاومت پیروزی علیه داعش را جشن می‌گیرد. 🔹راست گفته‌اند که تحلیل درست، "خبر آینده" است. یک تحلیل درست با "جمع‌آوری اطلاعات" و "پردازش دقیق" آن‌ها از آینده خبر می‌دهد. چنین امری محقق نمی‌شود مگر آنکه تحلیل‌گر، از اخبار درست و آگاهی کافی برخوردار باشد. 3️⃣ گزاره سوم: تحلیل درست، مبتنی بر و عینی است به دو گزاره‌ی فوق، باید این گزاره را هم اضافه کرد که برای رسیدن به تحلیل درست، باید در میدان بود و از نزدیک، را لمس کرد. یک مسئول اجازه نمی‌دهد فاصله و رابطه‌اش با کم بشود. ♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔴🔵🔴 ، شکست ارتش از ملت 🔶 دکتر سعدالله زارعی ♦️🔹جنگ‌حدیده است 🔹جنگ به مرور به یک تبدیل می‌شود. جنگ علیه در جغرافیایی محدود و با این وجود برنده جنگ نیرویی است که علی‌الاصول باید شکست بخورد! 🔹جنگ نبرد سنگین و مدرن علیه یک ارتش نوپا است. 🔹جنگ سلاح‌های مدرن علیه سلاح‌های دست‌ساز است و جنگ و قارون‌ها علیه پابرهنه است. جنگ ستادها، سازمان‌ها و نهادهای پرطمطراق و علیه یک ملت است. 🔹با این وجود اراده‌ای بر این قرار گرفته است تا ارتش‌ها و سلاح‌های مدرن در برابر گروهی مؤمن و مجاهد دچار شوند. 🔹جنگ حدیده واقعاً یک است و از دل آن پاسخ خیلی سؤالات داده می‌شود. در این خصوص نکاتی وجود دارد: 🔹حسب آخرین برآوردها، هم اینک دست‌کم و به عبارتی 20 تیپ ، ، ، و به همراه نیروهایی خریداری شده در به مصاف مردم استان آمده‌اند. ♦️🔹هدف جنگ‌حدیده: بود 🔹هدف این است که این استان را از مجموعه شمال جدا کرده و از آن به عنوان مقدمه یک استفاده نمایند و البته هر چه جلو آمدند، احتمال تحقق چنین چیزی ضعیف‌تر شد. 🔹گمان سعودی‌ها، اماراتی‌ها و... این بود که وقتی آتش جنگ به مردم حدیده نزدیک شود، از اطراف انصارالله جدا شده و در نهایت به مخالفان آن می‌پیوندند. 🔹به گمان باطل سعودی‌ها و... اتصال به انصارالله جنبه سیاسی داشته و از عمق چندانی برخوردار نیست. 🔹توقع آنان این بود که در همان هفته اول اعتراضات خیابانی مردم سنی حدیده علیه رهبران زیدی انصارالله شکل گرفته و به جدایی آرام و کم هزینه این استان از شمال منجر شود و یا کار به درگیری بین ساکنان حدیده و انصار کشیده شود و با کشته شدن تعدادی از مردم به دست انصارالله درگیری علیه انصار از این استان به 7 استان دیگر منطقه شمال که آنان نیز دارای اکثریتی هستند، سرایت کند و این استان‌ها را به یک گرداب علیه انصارالله تبدیل نماید. 🔹خبرها بیانگر آن است که سعودی‌ها خیلی روی این موضوع حساب کرده بودند و بر این اساس به «مارتین گریفیث» نماینده ، و که عنوان نماینده را یدک می‌کشد، گفته بودند یکی دو هفته بعد، انصارالله به چنان وضعی بیفتد که به هر چیز در طرح سیاسی تن بدهد. ♦️🔹 الحدیده دارد 🔹اما برخلاف تحلیل سعودی‌ها، مردم استان حدیده خود از استان خود در مقابل تجاوز یاد شده دفاع و در عمل این استان را به یک سنگر مستحکم تبدیل کردند. 🔹این موضوع نشان داد، دفاع آنان از خاک و آب خود وابسته به توافق سیاسی با انصارالله و یا هر گروه دیگری نیست، این دفاع جنبه دارد. 🔹برای آنان دقیقاً تفاوت می‌کند که براین استان چه گروهی حکومت کند، انصار یا سعودی و یا نماینده‌ای از سوی . 🔹بر این اساس باید گفت در متن دفاع جانانه الحدیده توأمان یک و وجود دارد، آری به انصارالله و نه به آل سعود. ♦️🔹مقاومت با : و 🔹شاید اگر آنان فقط به انصار یک سیاسی گفته بودند، در برابر شرایطی که به آنان هزینه سنگینی تحمیل می‌کند، کوتاه می‌آمدند و برای ایمن ماندن از تهاجم و پنج قدرتمند، با سعودی‌ها همراه می‌شدند 🔹اما واقعیت این است که این ایستادگی بیشتر بوی می‌دهد. مردم حدیده نمی‌خواهند سرزمین‌شان در سیطره متجاوزین و قارون‌های عرب اطراف خود باشد. ♦️🔹 @IslamicRevolutionaryAnalysts