ملاک کلّی أرزش اخلاقی، مصلحت واقعی فرد و جامعه است. مصلحت، یعنی هر چیزی که موجب کمال و صلاح واقعی انسان است.
علامه مصباح یزدی
نقد و بررسی مکاتب اخلاقی، ص 104
#کتاب
#مکاتب_اخلاقی
#علامه_مصباح_یزدی
@Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي الْبَخْتَرِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ:
إِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَقُولُ يَحْزَنُ عَبْدِيَ الْمُؤْمِنُ إِنْ قَتَّرْتُ عَلَيْهِ وَ ذَلِكَ أَقْرَبُ لَهُ مِنِّي وَ يَفْرَحُ عَبْدِيَ الْمُؤْمِنُ إِنْ وَسَّعْتُ عَلَيْهِ وَ ذَلِكَ أَبْعَدُ لَهُ مِنِّي.
الكافي، ج2، ص 141
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
1681600127 (1).pdf
6.04M
♻️مقایسه ای کوتاه بین ایران قبل انقلاب و ایران بعد انقلاب♻️
#معرفی_کتاب
#مقایسه
#انقلاب_اسلامی
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠نگاهی کوتاه به شخصیّت نویسنده بیانیّه گام دوّم انقلاب اسلامی💠
"حجّت الإسلام استاد راجی"
#فیلم
#سخنرانی
#استاد_راجی
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
🕯جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام)، هدیه به روح ملکوتی حضرت علّامه مصباح یزدی (رحمه اللّه)🕯
جمعه، 10 بهمن 1399
ساعت 19
قم، خیابان جمهوری، کوچه 16، پلاک 15، منزل آقای تنها.
"خانوادگی"
#اطلاع_رسانی
#روضه_خونگی
@Arshiv_Gholam
به تضعیفات شیخ طوسی در تهذیب و إستبصار نمی توان إعتماد کرد؛ زیرا وی در صدد حلّ تعارض أخبار به هر نحو ممکن بوده است.
استاد اکبر ترابی شهرضایی
پژوهشی در علم رجال، ص 62
#کتاب
#علم_رجال
#استاد_اکبر_ترابی
@Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُرَازِمِ بْنِ حَكِيمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ كَانَ أَبِي يَقُولُ:
إِذَا هَمَمْتَ بِخَيْرٍ فَبَادِرْ فَإِنَّكَ لَا تَدْرِي مَا يَحْدُثُ.
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي الْجَارُودِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (علیه السّلام) يَقُولُ:
مَنْ هَمَّ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَيْرِ فَلْيُعَجِّلْهُ فَإِنَّ كُلَّ شَيْءٍ فِيهِ تَأْخِيرٌ فَإِنَّ لِلشَّيْطَانِ فِيهِ نَظْرَةً.
الكافي، ج2، ص 142 و 143
#حدیث
#الکافی
#امام_باقر
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
Moghadam-Shab1Fatemieh11395[02].mp3
8.58M
🎙تو کلّ زندگیم آقا، تو تنها همدمم هستی🎙
"کربلایی جواد مقدّم"
#صوت
#سینه_زنی
#جواد_مقدم
@Arshiv_Gholam
Sibsorkhi-Shab19Ramazan1396[07].mp3
5.43M
🎙اسمتو داد میزنم، تا برسه به تو صدام🎙
"کربلایی حسین سیب سرخی"
#صوت
#سینه_زنی
#حسین_سیب_سرخی
@Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنِ الْعَلَاءِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (علیه السّلام) يَقُولُ:
إِنَّ اللَّهَ ثَقَّلَ الْخَيْرَ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا _كَثِقْلِهِ فِي مَوَازِينِهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ_ وَ إِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) خَفَّفَ الشَّرَّ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا _كَخِفَّتِهِ فِي مَوَازِينِهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ_.
الكافي، ج2، ص 143
#حدیث
#الکافی
#امام_باقر
@Arshiv_Gholam
دستاورد روش های کمّی چیزی جز توصیفی سطحی و یک لایه ای از پدیده مورد مطالعه نیست؛ در حالی که در روش کیفی به دلیل مشارکت همدلانه و طولانی مدّت پژوهشگر با کنشگران، توصیفی عمیق و چندلایه ای از کنش های مورد مطالعه به دست می آید.
دکتر احمد حسین شریفی
روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 56
#کتاب
#علوم_انسانی_اسلامی
#دکتر_احمد_حسین_شریفی
@Arshiv_Gholam
Moghadam-Shab4Moslemieh1395[04].mp3
7.91M
🎙تویی تار و پود قلب دیوونه ام آقا جونم🎙
"کربلایی جواد مقدّم"
#صوت
#سینه_زنی
#جواد_مقدم
@Arshiv_Gholam
Sibsorkhi-Shab21Ramazan1395[07].mp3
5.46M
🎙من فقط میخوام یه جوری دور و برت باشم🎙
"کربلایی حسین سیب سرخی"
#صوت
#سینه_زنی
#حسین_سیب_سرخی
@Arshiv_Gholam
چرا انقلاب کردیم.pdf
15.23M
⚠️بخشی از بیانات نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) ناظر به فلسفه انقلاب اسلامی⚠️
#معرفی_کتاب
#فلسفه_انقلاب_اسلامی
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ وَهْبٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ:
مَنْ يَضْمَنُ لِي أَرْبَعَةً بِأَرْبَعَةِ أَبْيَاتٍ فِي الْجَنَّةِ أَنْفِقْ وَ لَا تَخَفْ فَقْراً وَ أَفْشِ السَّلَامَ فِي الْعَالَمِ وَ اتْرُكِ الْمِرَاءَ وَ إِنْ كُنْتَ مُحِقّاً وَ أَنْصِفِ النَّاسَ مِنْ نَفْسِكَ.
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله):
سَيِّدُ الْأَعْمَالِ إِنْصَافُ النَّاسِ مِنْ نَفْسِكَ وَ مُوَاسَاةُ الْأَخِ فِي اللَّهِ وَ ذِكْرُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى كُلِّ حَالٍ.
الكافي، ج2، ص 144 و 145
#حدیث
#الکافی
#رسول_الله
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
نوع مسئله است که روش گردآوری را مشخّص می کند...به همین دلیل، إصرار بر استفاده از یک روش در همه پژوهش های علمی، کاری غیرعلمی و غیر واقع بینانه است.
دکتر احمد حسین شریفی
روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 61
#کتاب
#علوم_انسانی_اسلامی
#دکتر_احمد_حسین_شریفی
@Arshiv_Gholam
أبوحامد می گوید: شایسته است که چون زبانت اللّه أکبر می گوید قلبت او را تکذیب نکند، چه این که اگر در قلبت چیزی باشد که أرزش و أهمیّت بیشتری از خدا داشته باشد خدای تعالی بر دروغ گوییت شهادت می دهد. اگر آن چه می گویی حقّ است.
آیت اللّه سیّد عبداللّه شبّر
اخلاق، ص 73
#کتاب
#اخلاق
#آیت_الله_شبر
@Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُسْكَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ:
ثَلَاثَةٌ هُمْ أَقْرَبُ الْخَلْقِ إِلَى اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَوْمَ الْقِيَامَةِ حَتَّى يَفْرُغَ مِنَ الْحِسَابِ، رَجُلٌ لَمْ تَدْعُهُ قُدْرَةٌ فِي حَالِ غَضَبِهِ إِلَى أَنْ يَحِيفَ عَلَى مَنْ تَحْتَ يَدِهِ وَ رَجُلٌ مَشَى بَيْنَ اثْنَيْنِ فَلَمْ يَمِلْ مَعَ أَحَدِهِمَا عَلَى الْآخَرِ بِشَعِيرَةٍ وَ رَجُلٌ قَالَ بِالْحَقِّ فِيمَا لَهُ وَ عَلَيْهِ.
الكافي، ج2، ص 145
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
بر رویِ دست ماندنِ این بارها بس است
غیر از تو رو زدن به خریدارها بس است
در لطفِ تو تحمّلِ آهِ فقیر نیست
فیّاض را صدای گرفتارها بس است
این نفس مانع است، خودت برطرف نما
بین من و تو چیدنِ دیوارها بس است
من بندگی زِ ترس جهنّم نمی کنم
بنده شدن به خاطرِ إجبارها بس است!
خیلی گناه می کنم و توبه می کنم
دیگر بس است، این همه تکرارها بس است
این بار را بخر، که دگر راحتم کنی
بیهوده رفتنِ سرِ بازارها بس است
تو سفره را برای همه پهن می کنی
در مهربانیِ تو همین کارها بس است
ما را بهشت هم نبر، أمّا قبول کن!
لبخند تو برای گنه کارها بس است
آری فقط حسین مرا رد نمی کند
از این به بعد رفتن دَربارها بس است
"علی اكبر لطیفیان"
#شعر
#مناجات
#امام_زمان
#امام_حسین
@Arshiv_Gholam
باید دانست که بین شهادت به صحّت روایات کتابی و توثیق إجمالی راویان آن، نسبت عموم و خصوص مطلق برقرار است؛ پس می توان از دو راه به صحّت روایات حکم کرد:
1. إحراز وثاقت راویان موجود در سند یک روایت.
2. حصول إطمینان به صدور روایت از معصوم به سبب وجود قرائن و شواهد.
استاد اکبر ترابی شهرضایی
پژوهشی در علم رجال، ص 61
#کتاب
#علم_رجال
#استاد_اکبر_ترابی
@Arshiv_Gholam