eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
294 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰وَ حَدَّثَنِي أَبُو الْحُسَيْنِ مُحَمَّدُ بْنُ هَارُونَ بْنِ مُوسَى، قَالَ أَخْبَرَنِي أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ، قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْقَزْوِينِيُّ، الْمَعْرُوفُ بِابْنِ مَقْبُرَةَ، قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْحَضْرَمِيُّ، قَالَ‌حَدَّثَنَا جَنْدَلُ بْنُ وَالِقٍ، قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ الْمَازِنِيُّ، عَنْ عَبَّادٍ الْكَلْبِيِّ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، عَنْ فَاطِمَةَ الصُّغْرَى، عَنِ الْحُسَيْنِ‏ ابْنِ عَلِيِّ، عَنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُحَمَّدٍ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، قَالَتْ: 🔸خَرَجَ عَلَيْنَا رَسُولُ اللَّهِ عَشِيَّةَ عَرَفَةَ، فَقَالَ: 🔸إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى بَاهَى بِكُمْ وَ غَفَرَ لَكُمْ عَامَّةً، وَ لِعَلِيٍّ خَاصَّةً، وَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ غَيْرَ مُحَابٍ لِقَرَابَتِي، هَذَا جَبْرَئِيلُ يُخْبِرُنِي أَنَّ السَّعِيدَ، كُلَّ السَّعِيدِ، حَقَّ السَّعِيدِ، مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ، وَ أَنَّ الشَّقِيَّ، كُلَّ الشَّقِيِّ، حَقَّ الشَّقِيِّ مَنْ أَبْغَضَ عَلِيّاً فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ وَفَاتِهِ. 📜دلائل الإمامة، ص 74 و 75 @Arshiv_Gholam
🔰ادامه‌ی آداب رفاقت (ویژگی‌های رفیق خوب): 1⃣ اوّل اينكه بايد عاقل باشد، يعنى اندازه هر كارى را على ما هو عليه بداند، و لو به ياد گرفتن از غير باشد زيرا كه خيرى در صحبت احمق نيست، از بديهيات اوّليه است كه احمق مى‏خواهد خيرى به تو برساند، ضرر مى‏رساند، چه دينى و چه دنيوى، از روى بى‏شعورى و خيرخواهى به اعتقاد خودش. 2⃣ الثّانى اينكه حسن خلق داشته باشد، مطلق عاقل بودن كافى نيست، زيرا كه بسى عاقل و زيرك است كه يكى از دو قوّه شهويّه و غضبيّه بر او غالب آمده، از اين جهت بر خلاف مدركات عقل خود مى‏افتد، من غير شعور (بدون توجّه و إلتفات) مفاسد عظيمه بر او بار خواهد شد. 📜تذكرة المتّقين، ص 22 @Arshiv_Gholam
🔰از مأمون الرّشيد نقل است كه رفيق به سه نحو است: 🔻يكى حكم غذا دارد كه انسان محتاج به او است. 🔻يكى حكم دوا دارد كه گاهى به او محتاج مى‏شود. 🔻يكى حكم مرض دارد كه هيچ‌وقت به او محتاج نيست، ليكن گاهى به او مبتلاء مى‏شود. 📜تذكرة المتّقين، ص 23 و 24 @Arshiv_Gholam
خلاصه واقعه غدیر.pdf
223.9K
📜 خلاصه‌ای از واقعه‌ی غدیر به نقل الغدیر. ⚠️ بعضی از اتّفاقات تاریخی رو زیاد شنیدیم، ولی گاهی اوقات ریزه‌کاری‌هایی داره که در فهم بهتر ماجرا، مؤثّر هستند. معمولاً این حواشی نقل نمیشه و به گوش ما نمی‌خوره (حواشی تأثیرگذار در فهم متن). 🔺لذا نباید به شنیده‌ها اکتفاء کرد. علّامه عبدالحسین أمینی 📖ترجمه الغدیر، ج۱، ص ۲۹ تا ۳۴ @Arshiv_Gholam
با مرگ اگر تو را توان دید، کی می‌رسد این تولّد ما...!؟♥️ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ طَلْحَةَ بْنِ زَيْدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔸سَأَلْتُهُ عَنْ قَرْيَتَيْنِ مِنْ أَهْلِ الْحَرْبِ لِكُلِّ وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا مَلِكٌ عَلَى حِدَةٍ اقْتَتَلُوا ثُمَّ اصْطَلَحُوا ثُمَّ إِنَّ أَحَدَ الْمَلِكَيْنِ غَدَرَ بِصَاحِبِهِ فَجَاءَ إِلَى الْمُسْلِمِينَ فَصَالَحَهُمْ عَلَى أَنْ يَغْزُوَ مَعَهُمْ تِلْكَ الْمَدِينَةَ، فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): 🔸لَا يَنْبَغِي لِلْمُسْلِمِينَ أَنْ يَغْدِرُوا وَ لَا يَأْمُرُوا بِالْغَدْرِ وَ لَا يُقَاتِلُوا مَعَ الَّذِينَ غَدَرُوا وَ لَكِنَّهُمْ يُقَاتِلُونَ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدُوهُمْ وَ لَا يَجُوزُ عَلَيْهِمْ مَا عَاهَدَ عَلَيْهِ الْكُفَّارُ. 🔹طلحة بن زبير گويد از حضرت صادق (عليه السّلام) پرسيدم: دو شهر است و اهل هر دو كافر حربى هستند، و براى هر كدام پادشاهى جدا است، (اهل آن دو) با هم جنگ كردند سپس سازش نمودند، پس از آن‏ يكى از آن دو پادشاه به رفيقش (يعنى به پادشاه ديگرى) خدعه زد و آمد با مسلمانان سازش كرد كه به وسيله آن‌ها با آن شهر ديگر جنگ كند؟ 🔹حضرت صادق (عليه السّلام) فرمود: براى مسلمين نشايد كه خدعه كنند، و نه دستور به خدعه دهند، و نه جنگ كنند با آنان كه نيرنگ زنند (و عهدشكنى كنند) ولى مي‌توانند هر جا كه مشركين را يافتند با آن‌ها بجنگند، و آنچه كفّار بر آن پيمان بسته‏اند بر آنان گذرا (و نافذ) نيست. (يعنى پيمان مشركين و سازششان با يك ديگر صحيح نيست و مانع از جنگ مسلمانان با آن‌ها نيست، و هر كجا كه مشركين را يافتند مي‌توانند با آن‌ها جنگ كنند). 📜الكافي، ج‏2، ص 337 @Arshiv_Gholam
🔰خیلی ها سئوال می‌کنند، آیا انیشتین یا ادیسون به جهنّم می‌روند یا نه؟ این از دو حال خارج نیست. اگر قاصر بوده‌اند، نمی‌روند، ولی اگر مقصّر بوده اند، می‌روند. اینکه فلانی، فلان چیز را کشف کرد، باعث نمی‌شود که بگوییم خدا از تمام مقرّرات و سنّت‌های عالم می‌گذرد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 359 @Arshiv_Gholam
♦️شيطان كه دشمن دين است، چرا با اسلام آل سعود دشمنى نمى‌ورزد؟ دشمنى نمى‌ورزد كه هيچ، خود داعيه‌دار دينى است كه از جهاد اصغر و اكبر تهى باشد. اگر دين از قيام و جهاد تهى باشد، چه از آن باقى مى‌ماند جز نمازى غراب‌وار و سالى چند روز تشنگى و گرسنگى و چرخيدنى بت‌پرستانه بر گرد خانه‌اى سنگى؟ شهید سیّد مرتضی آوینی "گفتارمتنِ فيلمِ دسته‌ی ايمان از گروهان عابس" @Arshiv_Gholam @lenzesargardan
naqmeh (1).mp3
1.4M
🎙مادر بیا در کربلا🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam
Zoljanaha.mp3
11.22M
🎙 ذوالجناحا ز چه رو سوی خیام آمده‌ای🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam