eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
ما خیال می کنیم همین که چیزی نداشتیم، تکلیفی نداریم؛ در حالی که إنفاق نه با ثروت، که با توانایی ما بستگی دارد؛ جایی که برادر من توان قرض ندارد و إعتبار ندارد، من که توانایی دارم و إعتبارش را دارم به قرض کردن سزاوارترم... خب چه إشکالی دارد، مگر آبرو را برای چه می خواهم؟ آبرویی که کاری را از پیش نبرد و گِرهی را نگشاید نبودنش بهتر... استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 183 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْمِنْقَرِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ هَاشِمِ بْنِ الْبَرِيدِ عَنْ أَبِيهِ قَالَ قَالَ لِي عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ (صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمَا): الزُّهْدُ عَشَرَةُ أَجْزَاءٍ، أَعْلَى دَرَجَةِ الزُّهْدِ أَدْنَى دَرَجَةِ الْوَرَعِ وَ أَعْلَى دَرَجَةِ الْوَرَعِ أَدْنَى دَرَجَةِ الْيَقِينِ وَ أَعْلَى دَرَجَةِ الْيَقِينِ أَدْنَى دَرَجَةِ الرِّضَا. عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: لَمْ يَكُنْ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) يَقُولُ لِشَيْ‏ءٍ قَدْ مَضَى لَوْ كَانَ غَيْرُهُ. الكافي، ج‏2، ص 62 و 63 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ مُفَضَّلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: أَوْحَى اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) إِلَى دَاوُدَ (علیه السّلام) مَا اعْتَصَمَ بِي عَبْدٌ مِنْ عِبَادِي دُونَ أَحَدٍ مِنْ خَلْقِي عَرَفْتُ ذَلِكَ مِنْ نِيَّتِهِ ثُمَّ تَكِيدُهُ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ وَ مَنْ فِيهِنَّ إِلَّا جَعَلْتُ لَهُ الْمَخْرَجَ مِنْ بَيْنِهِنَّ وَ مَا اعْتَصَمَ عَبْدٌ مِنْ عِبَادِي بِأَحَدٍ مِنْ خَلْقِي عَرَفْتُ ذَلِكَ مِنْ نِيَّتِهِ إِلَّا قَطَعْتُ أَسْبَابَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ مِنْ يَدَيْهِ وَ أَسَخْتُ الْأَرْضَ مِنْ تَحْتِهِ وَ لَمْ أُبَالِ بِأَيِّ وَادٍ هَلَكَ. الكافي، ج‏2، ص 63 @Arshiv_Gholam
خوب و بد هرچند از مفاهیم ماهُوی نیستند و از إنعکاس مستقیم أشیاء در ذهن پدید نیامده اند؛ أمّا به کلّی بی إرتباط با واقعیّات خارجی هم نمی باشند؛ بلکه مانند سایر مفاهیم إنتزاعی و معقولات ثانی فلسفی دارای منشأ إنتزاع خارجی هستند و از ملاحظه و مقایسه دو یا چند چیز و کیفیّت إرتباط آن ها با یکدیگر به دست آمده اند. علّامه مصباح یزدی نقد و بررسی مکاتب اخلاقی، ص 29 @Arshiv_Gholam
تکلیف این است که در هنگام حضور میهمان از آنچه داری دریغ نکنی و برای آنچه که نیست به زحمت نیفتی و تکلّف نکنی. امام امیرالمؤمنین (علیه السّلام) به میزبانش که هیجان زده شده بود، با آرامی همین أصل را تعلیم فرمود که از آنچه داری بخل نکن و برای آنچه که نیست به زحمت مباش. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 198 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَدِيدٍ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ يُونُسَ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْمُغِيرَةِ أَوْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: قُلْتُ لَهُ مَا كَانَ فِي وَصِيَّةِ لُقْمَانَ، قَالَ كَانَ فِيهَا الْأَعَاجِيبُ وَ كَانَ أَعْجَبَ مَا كَانَ فِيهَا أَنْ قَالَ لِابْنِهِ خَفِ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) خِيفَةً لَوْ جِئْتَهُ بِبِرِّ الثَّقَلَيْنِ لَعَذَّبَكَ وَ ارْجُ اللَّهَ رَجَاءً لَوْ جِئْتَهُ بِذُنُوبِ الثَّقَلَيْنِ لَرَحِمَكَ؛ ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) كَانَ أَبِي يَقُولُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ عَبْدٍ مُؤْمِنٍ إِلَّا [وَ] فِي قَلْبِهِ نُورَانِ نُورُ خِيفَةٍ وَ نُورُ رَجَاءٍ لَوْ وُزِنَ هَذَا لَمْ يَزِدْ عَلَى هَذَا وَ لَوْ وُزِنَ هَذَا لَمْ يَزِدْ عَلَى هَذَا. الكافي، ج‏2، ص 67 @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 19 قم، چهارمردان، کوچه ۱۷، رو به روی ساختمان میراث فرهنگی، فرعی پنجم، إنتهای کوچه سمت چپ پلاک ۲۲، منزل موسوی "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
دوشنبه شب جلسه هفتگی حرم خواهر سلطان محضر رفقای هیئت یا رقیه (علیها السّلام) @Arshiv_Gholam
💡پیاده روی مسجد مقدّس جمکران💡 جمعه ⏰ ساعت ۶ صبح ابتدای بلوار پیامبر أعظم (صلّی‌اللّه علیه و آله) @Arshiv_Gholam
امام سجّاد (علیه السّلام) در دعای 35 می گوید: "و إجعَل شُکرِی لَکَ عَلَی مَا زَوَیتَ عَنِّی أوفَرَ مِن شُکرِی إیّاکَ عَلَی مَا خَوَّلتَنی". سپاس بر محرومیّت ها بیشتر از سپاس بر دارایی ها. این سپاس کسانی است که فهمیده اند اگر در دادن یک لطف است، در گرفتن لطف هاست. آن جا که کبوتر ها جوجه هایشان را می زنند و بیرون می رانند، پس از آن که نوک در نوکشان می گذاشتند و پاسدارشان بودند، آن جا لطفِ بیشتر و محبّتِ بیشتر را می توانی ببینی، که این محرومیّت، بیشتر از آن بخشش، محبّت و لطف دارد. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 200 @Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 19 قم، چهارمردان،
إصلاحیّه: با توجّه به درگذشت والدة همسر حضرت استاد شفیعی کمال آبادی، برنامه این هفته، در بیت الشّهداء برگزار می گردد. زمان: جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 19 مکان: قم، میدان آزادگان، خیابان مرصاد، خیابان کشوری، کوچه 9، پلاک 3، بیت الشّهداء. "ویژه برادران" @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنِ ابْنِ أَبِي نَجْرَانَ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: قُلْتُ لَهُ قَوْمٌ يَعْمَلُونَ بِالْمَعَاصِي وَ يَقُولُونَ نَرْجُو فَلَا يَزَالُونَ كَذَلِكَ حَتَّى يَأْتِيَهُمُ الْمَوْتُ، فَقَالَ هَؤُلَاءِ قَوْمٌ يَتَرَجَّحُونَ فِي الْأَمَانِيِّ كَذَبُوا لَيْسُوا بِرَاجِينَ إِنَّ مَنْ رَجَا شَيْئاً طَلَبَهُ وَ مَنْ خَافَ مِنْ شَيْ‏ءٍ هَرَبَ مِنْهُ. الكافي، ج‏2، ص 68 @Arshiv_Gholam
صبح جمعه پیاده روی جمکران محضر حضرت استاد آقاتهرانی (حفظه اللّه) @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ الْحَذَّاءِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: الْمُؤْمِنُ بَيْنَ مَخَافَتَيْنِ ذَنْبٍ قَدْ مَضَى لَا يَدْرِي مَا صَنَعَ اللَّهُ فِيهِ وَ عُمُرٍ قَدْ بَقِيَ لَا يَدْرِي مَا يَكْتَسِبُ فِيهِ مِنَ الْمَهَالِكِ فَهُوَ لَا يُصْبِحُ إِلَّا خَائِفاً وَ لَا يُصْلِحُهُ إِلَّا الْخَوْفُ. الكافي، ج‏2، ص 71 @Arshiv_Gholam
این دین است که قدّ فلسفه را بلند می کند و آن را با عرصه هایی رو در رو می کند که عقل به تنهایی از آن تصویری ندارد...وصف إسلامی برای فلسفه، نه فقط وارد کردن حقایق دین در موضوع فلسفه، بلکه استفاده از آموزه های دین برای إرتقای توانمندی های فلسفه برای پاسخگویی به سئوالاتی است که فلسفه به تنهایی قادر به پاسخ گویی به آن ها نیست...به نظر می رسد، هر مقوله و یا پدیده ای که إرتباط قاعده مندی با دین دارد، و بین دین و آن خدمات متقابل برقرار است، می تواند به وصف إسلامی متّصف شود. حجّت الإسلام و المسلمین دکتر رضا غلامی فلسفه تمدن نوین اسلامی، ص 145 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ بَزِيعٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا (علیه السّلام) قَالَ: أَحْسِنِ الظَّنَّ بِاللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَقُولُ أَنَا عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِيَ الْمُؤْمِنِ بِي إِنْ خَيْراً فَخَيْراً وَ إِنْ شَرّاً فَشَرّاً. عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْمِنْقَرِيِّ عَنْ سُفْيَانَ بْنِ عُيَيْنَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: حُسْنُ الظَّنِّ بِاللَّهِ أَنْ لَا تَرْجُوَ إِلَّا اللَّهَ وَ لَا تَخَافَ إِلَّا ذَنْبَكَ. الكافي، ج‏2، ص 72 @Arshiv_Gholam
انسان ها در منظر هندوئیان به دو گروه هندو و غیر هندو تقسیم می شوند. هندوها کسانی هستند که از پدر و مادری هندو متولّد شده اند و در برابر، کسانی که در غیر از خانواده هندو متولّد شده باشند، غیر هندو به شمار می روند. همچنین هندوها خودشان به طور سنّتی ذیل چهار گروه براهمن ها، کشتریه ها، ویشیه ها و شودر ها قرار می گیرد. قرار گرفتن هندو ها در این طبقات بر أساس أعمال نیک و بدشان در زندگی پیشین است و فرد در هر طبقه ای که متولّد شود، در همان طبقه می ماند. هندو ها به أفراد خارج از آیین هندو نجس إطلاق می کنند. استاد سیّد اکبر حسینی قلعه بهمن اخلاق در ادیان، ص 35 @Arshiv_Gholam
dnlwd_khtb_qhty_bzrg_dr_byn_slhy_1296_ly_1298.pdf
1.25M
کتاب "قحطی بزرگ" ☑️ خاطرات و أسناد تاریخی قحطی بزرگ و به قتل رسیدن نیمی از مردم ایران. 📝 به إهتمام محمّد علی مجد و ترجمه محمّد کریمی. @Arshiv_Gholam
💥کانال مدرسه انقلاب💥 1⃣ از تاریخ معاصر تا تمدّن اسلامی 2⃣ نقد پهلوی 3⃣ أفول آمریکا 4⃣ حمایت از تولید ملّی ودستاوردهای انقلاب 🆔 @darseenghelab @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) جمعه، 23 آبان 1399 ساعت 19 قم، بلوار جمهوری، کوچه ۱۶، پلاک ۱۵، منزل حاج آقا تنها "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
بالا نرفت آن که به پای تو پا نشد آقا نشد هر آن که برایت گدا نشد مقصود از تکلّم طور از تو گفتن است موسی نشد هر آن که کلیم شما نشد روز أزل برای گلوی تو هیچ کس غیر از خدای عزّ و جلّ خون بها نشد در خلقتش زمین و مکان های محترم بسیار آفرید ولی کربلا نشد گرچه هزار سال برایت گریستند یک گوشه از حقوق لب تو أداء نشد ما گندم رسیده ی شهر ری توایم شکر خدا که نان تو از من جدا نشد یک گوشه می رویم و فقط گریه می کنیم حالا که کربلای تو روزی ما نشد داغ تو أعظم است تحمّل نمی شود در حیرتم چگونه قد نیزه تا نشد "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی کربلایی مجتبی حسن زاده دوشنبـــــه 19 آبان 1399 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ سَعْدِ بْنِ أَبِي خَلَفٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى (علیه السّلام) قَالَ قَالَ لِبَعْضِ وُلْدِهِ: يَا بُنَيَّ عَلَيْكَ بِالْجِدِّ لَا تُخْرِجَنَّ نَفْسَكَ مِنَ حَدِّ التَّقْصِيرِ فِي عِبَادَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ طَاعَتِهِ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُعْبَدُ حَقَّ عِبَادَتِهِ. الكافي، ج‏2، ص 72 @Arshiv_Gholam
وقتی می خواهیم وارد فضای بحث شویم و از أخلاقیّات آن ها (ادیان) سخن بگوییم؛ در واقع می خواهیم مطالبی را درباره نظام أخلاقی آن ها بیان کنیم؛ از جمله: 1. نظریه أرزش چیست و بر أساس ملاک های خودشان، ملاک أرزش آن ها چیست؟ 2. أصول مبنایی که باید و نباید های أصلی و إستثناناپذیر آن هاست. 3. قواعد أخلاقی که باید و نباید هایی هستند که گاهی إستثناپذیرند؛ ولی در حالت عادی إجراء می شوند. 4. عوامل أنگیزش؛ 5. ضمانت إجراء؛ 6. توجیه أخلاقی. استاد سیّد اکبر حسینی قلعه بهمن اخلاق در ادیان، ص 41 و 42 @Arshiv_Gholam
تاریخ خلفاء (رسول جعفریان).pdf
17.31M
کتاب "تاریخ خلفاء" ☑️ جریانات بعد از شهادت رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله) و اتّفاقات دوران خلافت خلفاء. 📝 به إهتمام رسول جعفریان. @Arshiv_Gholam