eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
882 عکس
497 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
50.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مهم ترین معیار های جهت گیری تخصصی 🔷یکی از اهداف جهت گیری تخصصی این است که دانشجویانی که در دوره دانشجویی تجربیات تشکیلاتی متنوعی داشته اند، بتوانند بهترین مسیر تخصصی را در راستای توانمندی‌های خود و نیازهای انقلاب انتخاب و طی کنند. در این راه دانشجویان، معیار های مختلفی را برای مسیری که ترسیم می کنند پیش روی خود می بینند.‌ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و چهار برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶واژه Secular در فرهنگ آکسفورد این گونه معنا شده است: چیزی که با مسائل معنوی یا مذهبی ارتباطی ندارد؛ چیزی که این جهانی است؛ مانند «تربیت سکولار»، «هنر سکولار و... واژه Secularism در فرهنگ (آکسفورد) چنین معنا شده است. باور به اینکه ،حقوق تربیت و... باید بر واقعیات و علوم (تجربی) و غیره مبتنی باشد،به جای ابتنای بر دین. 🔷طرفداران ایدئولوژی سکولاریسم، آگاهانه و با اراده و گزینش خود، می کوشند همه اشکال اعتقاد به امور و مفاهیم فراطبیعی و کارکردهای ویژه آن را طرد و تخطئه و از اصول غیردینی و بلکه ضد دینی به منزله مبنای اخلاق شخصی و سازمان اجتماعی حمایت در فارسی برای مفهوم «سکولاریسم» معادلهای فراوانی به کار رفته است مانند: ،دنیاگرایی دنیازدگی دنیوی ،گری جدا انگاری دین و دنیا دین زدایی دنیوی سازی دیانت زدایی دنیوش و عرفی شدن. 📖کتاب از دیدگاه صاحب نظران به کوشش سید نقی موسوی 📌@canoon_org
🔶در میان علمای شیعه در سه چهار قرن پیش افرادی پیدا شدند که معتقد بودند قرآن حجت نیست. اینها از میان منابع چهارگانه فقه که از طرف علمای اسلام به عنوان معیار شناخت مسائل اسلامی عرضه شده بود یعنی قرآن و سنت و عقل و اجماع، سه منبع را قبول نداشتند. 🔷در مورد اجماع می گفتند این رسم سنی ها است و نمی توان از آن تبعیت کرد.در خصوص عقل می گفتند با این همه خطای عقل اعتماد به آن جایز نیست.اما در مورد قرآن محترمانه ادعا می کردند که قرآن بزرگ تر از آن است که ما آدم های حقیر بتوانیم آن را مطالعه کنیم و در آن بیندیشیم ؛ فقط پیامبر و ائمه حق دارند در آیات قرآن غور کنند، ما فقط حق تلاوت آیات را داریم. 💢این گروه همان اخباریین هستند. اخباریین تنها مراجعه به اخبار و احادیث را جایز می دانستند. شاید تعجب کنید اگر بدانید در بعضی از تفاسیری که توسط این افراد نوشته شد در ذیل هر آیه اگر حدیثی بود آن را ذکر می کردند و اگر حدیثی وجود نداشت. از ذکر آیه خودداری می کردند آن طور که گویی اصلا آن آیه از قرآن نیست. این عمل یک نوع ظلم و جفا بر قرآن بود. 📖کتاب به قلم علی نصیری 📌@canoon_org
🔶از آنجا که بخش عمده‌ای از تحولات اجتماعی ایران معاصر، در ابعاد گوناگون فرهنگی، سیاسی و اقتصادی متاثر از نهاد روحانیت بوده است، لذا بررسی و ارزیابی کارکرد آن ضرورتی است که باید آن را از دو دیدگاه مختلف موجود در این زمینه مورد کاووش قرار داد. دیدگاه اول یکی از علل اصلی عقب‌ماندگی ایران معاصر را، مانند اروپای قرون وسطی، وجود یک نهاد سنتی و ضدتجدد به نام روحانیت می­داند. 🔷دیدگاه دیگر بر این باور اصرار دارد که قیاس روحانیت ایران با کلیسای قرون وسطی به دلیل تفاوت‌های اساسی موجود میان مبانی معرفت شناختی کارکرد این دو طیف و تفکر یک خطای بزرگ تاریخی است و روحانیت نه تنها عامل عقب ماندگی نبوده، بلکه سدی محکم و استوار در برابر انحطاط فرهنگی، ابتذال اخلاقی، استبداد داخلی، استعمار خارجی و استثمار توده‌ها بوده است. 📖کتاب به کوشش جمعی از نویسندگان ، مجموعه مقالاتی را شامل می شود که با پرداختن به مواضع ، ، ، و… پژوهشی جامع در زمینه فرهنگ، جامعه و انقلاب ارائه می‌دهد. 📌@canoon_org
🔶لیبرال های فرهنگی به شدت با سانسور، حذف یا نادیده گرفتن هر نوع بیان و نوشتاری مخالفت می ورزند. آنها معتقدند، هیچ یک از سبک های زندگی ذاتاً بر دیگری ترجیح ندارد و انتخاب در دایره اختیار افراد قرار دارد. 🔷 تحقق اجتماعی لیبرالیسم فرهنگی غالباً با لیبرالیسم اقتصادی و سیاسی همراه است، اما گاه از آنها جدا میشود. به عنوان یک مثال گویا، باید از «پالنولیبرتاریانیسم» سخن گفت. این شکل از آزادی خواهی، در عین اینکه مخالفتی رادیکال و آزادی خواهانه علیه دخالت دولت در اقتصاد و سیاست دارد نوعی محافظه کاری فرهنگی در تفکر و رفتار اجتماعی را برگزیده است. لیبرال های فرهنگی از «جامعه اباحی» حمایت میکنند؛ همانگونه که لیبرال های «سیاسی و اقتصادی از جامعه باز». 📖کتاب به کوشش بهزاد حمیدیه 📌@canoon_org
36.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اولویت ها برای آینده 💢چالش های دانشجویان هنگام تحصیل و پس از تحصیل چیست؟ دانشجویان در حین دوران جوانی به چه مهارت هایی نیاز دارند؟ تشکل ها و کانون های دانشجویی چه نقشی در مهیا ساختن دانشجویان برای آینده ای مهم تر دارند؟به مدیریت دانشجویی در سطح کلان چه نقد ها و ایراداتی وارد است؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و سه برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶توجه به سیره و رفتار افراد برجسته، از مهم ترین ملاک های مورد توجه انسان بوده و جوامع انسانی به ویژه مسلمانان به این روش همواره به منزله یکی از مهم ترین روش های تاریخ نگاری و ثبت وقایع مهم تاریخی توجه داشته اند. 🔷اصحاب پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) از همان ابتدای نبوت، به شیوه رفتار و حفظ شرح زندگانی و عملکردهای متفاوت ایشان توجه شایانی نشان داده اند. از بررسی منابع سیره در تاریخ اسلام نیز چنین بر می آید که این واژه نخستین بار در مورد شرح حال زندگی، عملکرد و شناخت شخصیت رسول خدا (صلى الله عليه و آله) بکار رفته است. محققان این عرصه را به منزله «اصحاب سیره» میشناختند. 💢کم کم سیره به بخشی از احادیث نبوی گفته شد که محدثان آنها را در بابهای جداگانه جمع آوری میکردند. کتاب های صحاح سته که شامل موضوع هایی پیرامون جهاد، سیره مغاری و دیگر موضوع های فقهی است بعدها در این راستا به نگارش در آمدند. 📖کتاب به قلم محمد ملک زاده 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰ثبت نام دوره تخصصی مشروطه 🔷یکی از موضوعات اساسی که امروزه مغفول مانده، «ضعف حافظه تاریخی» و نشناختن ریشه‏ های هویت ایرانی – اسلامی است. مصادره به مطلوب اشخاص و حوادث تاریخی از سوی جریان‌‏های سیاسی پیامد اصلی این موضوع است. 🔶دانشجویان امروزی اطلاعات ناچیزی از تاریخ و بنیان‌های فکری انقلاب و هویت ایرانیِ مسلمان دارند و برای حل این مشکل، باید به تاریخ معاصر ایران و تاریخ انقلاب اسلامی توجه شایانی کرد؛ چراکه فهم تاریخ انقلاب اسلامی در گروی مطالعه و بررسی زمینه‌ها و بسترهای وقوع آن است. 🔷در همین راستا مطالعه دوره مشروطه و دوره پهلوی اهمیت دارد. در باب اهمیت مطالعه تاریخ، کافی است تا بدانیم که ایجاد تحول و تغییر اجتماعی منوط به دانستن گذشته جامعه خویش است. بدون مطالعه تاریخ، نمی‌توان فضای جامعه را دگرگون کرد. درنتیجه تلاش در راستای تداوم مسیر انقلاب اسلامی منوط به مطالعه هر چه بیشترِ تاریخ تحولات انقلاب اسلامی است. 📌از همین روی کانون اندیشه جوان در نظر دارد به‌منظور آشنایی مخاطبان با ابعاد گوناگون نهضت مشروطه، دوره تخصصی «مشروطه» را با حضوراساتید زیر برگزار نماید.: 👤قاسم تبریزی(نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر) 👤محمدصادق ابوالحسنی منذر (پژوهشگر تاریخ معاصر) 👤سید جواد میری (عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) 👤عباس سلیمی نمین (مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران) ♨️محورهای دوره: 🔸ماهیت نهضت مشروطه: جنبش عدالت‌خانه یا استعمارِ خارجی 🔹مشروطه و هویت ایرانی: نسبت مشروطه و تکوین، تغییر و تحول هویت ایرانی 🔸اندیشه فقهی: کشاکش و تخالفِ علمای شیعه در باب نهضت مشروطه 🔹بحران و شکست نهضت مشروطه در ایران. 🗓 زمان برگزاری: روز یکشنبه 22 مرداد ماه 1402 ساعت 8 الی 18 به‌صورت حضوری در کانون اندیشه جوان به نشانی خیابان وصال شیرازی، کوچه فرهنگی، پلاک 19 و به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است. 💠این دوره به صورت رایگان برگزار خواهد شد اما برای حضور در دوره نیاز به ثبت نام است. 🔸با اعطای گواهی حضور در دوره ☎️ پشتیبانی : 09120656447 💢علاقه‌مندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایند. 🌐 https://canoon.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d9%85%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b7%d9%87/ 📌@canoon_org
30.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰موج بیداری 💢امروزه کشورهای اسلامی بیش از گذشته به فکر تجدید حیات اسلام و یا حتی تأسیس حکومت اسلامی افتاده‌اند و کشور های عربی _ اسلامی در این زمانه و بیش از هر زمانی، به هم افزایی و اتحاد سوق پیدا کرده اند ، و این نشان از تاثیر گفتمان وحدت و مقاومت انقلاب اسلامی و لمس فواید آن برای کشورهای مسلمان و منطقه است. 📌@canoon_org
🔶یکی از اصول بسیار مشهور در بخث ارتباط مسلمانان با کفار، اصل نفی سبيل است که این اصل مستند به آیات و روایات است؛ مثل آیه «وَلَن يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلاً»: خداوند هرگز راهی برای سلطه کافرین بر اسلاممؤمنین قرار نداده است. همچنین روایت «الإسلامُ يَعْلُو وَ لا يُعلی عَلَيه»: اسلام برتر است و هیچ چیز بالاتر و برتر از آن قرار نمی گیرد. 🔷در بحث مقابله و مواجهه با غرب، توجه به اصل سلطه نداشتن کفار بر مسلمین بسیار جدی است و در موارد متعددی علمای شیعه دلیل ممانعت از رواج کالاهای خارجی، جلوگیری از افزایش نفوذ اقتصادی و تجاری کفار در کشور، مخالفت با انعقاد برخی قراردادهای اقتصادی و سیاسی را پیشگیری یا دفع خطر سلطه کفار بر مسلمین مطرح کرده اند. 💢البته این سلطه در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مطرح بوده است؛ برای نمونه، مرحوم سید محمد کاظم یزدی در پاسخ به استفتایی مبنی بر حکم استفاده از کالاهای خارجی در صورت امکان استفاده از مشابه داخلی آن کالا می نویسند: هرچه موجب تقویت و شوکت کفر و کفار و باعث ضعف اسلام و مسلمین است حرام است چه از معاملات باشد یا غیر آن از آنچه باشد... و بسی سزاوار است که مسلمین ،کلیه هرگاه ممکن باشد، بدون ترتب،مفسده، تحرز کنند از چیزهایی که در معرض تقویت کفر است. 📖کتاب به کوشش مهدی ابوطالبی 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مهم تر از مطالعه! 💢دانشجوی اقتصاد و سایر رشته های علوم انسانی برای حل مشکلات جامعه، بیش از مطالعات دانشگاهی به چه چیزی نیاز دارد؟ چه نهادهایی در دانشگاه می توانند این نیاز را بر طرف نمایند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و سه برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷موضوع نظام اقتصادی به علم اقتصاد رفتارهای اقتصادی انسان مربوط است. نظام اقتصادی رفتارها را آن گونه که باید باشد سامان می دهد و علم اقتصاد آنها را چنان که هست بررسی می کند. در اقتصاد سرمایه داری لیبرال این دو جهت با هم متحد می شوند؛ زیرا ادعا می شود: اگر انسان ها آزاد گذارده شوند تا به صورت طبیعی عمل کنند رفتارهای آنها به بهترین وجه سامان مییابد و همان گونه که سزاوار است تحقق خواهد یافت. بنابراین به نظام سازی نیاز نیست. 🔶نگرش فوق تا حدودی ریشه در انسان شناسی این نظام دارد. انسان در جهان بینی لیبرالیستی دارای ویژگی های فردگرایانه است. در این جهان بینی انسان موجود واحدی است که مالک علی الاطلاق وجود و اموال خویش است، امیالش اهداف و ارزش های او را بر می گزیند، عقلش راه دستیابی به آن اهداف را به خوبی نشان می دهد. موجودی که در شناخت حقیقت تنها به تجربه خود تکیه میکند به پذیرش فرمان های اخلاقی دین جامعه یا دولت ملزم نیست و تنها از امیال خویش فرمان می پذیرد. 📖کتاب دفتر:مبانی فلسفی به کوشش سید حسین میرمعزی 📌@canoon_org
🔶پوپر یکی از علم شناسان و معرفت شناسان پرتلاش و خلاق قرن بیستم می باشد. وی آثار متعددی از خود به جا گذاشته است که کتاب منطق اکتشاف علمی در زمینۀ علم شناسی و دو کتاب فقر تاریخی گری و جامعه باز و دشمنان آن در زمینه مباحث اجتماعی و نقد آراء افلاطون و مارکس موجب شهرت وی شد. 🔷پوپر که بنابر زیرکی خود حس میکرد سازمان فکری مارکسیسم و آدلریسم و فرویدیسم علمی ،نیست نهایتاً ملاک ابطال پذیری را به عنوان معیار تمییز علم تجربی مطرح کرد و از آنجا که روشن بینانه درک می کرد که اخراج متافیزیک از صحنه معرفت بشری کشتی علم را هم با خود به زیر آب خواهد کشید هیچگاه با متافیزیک خصومت نورزید. کتاب منطق اكتشاف علمی حاصل اندیشه های وی در این زمینه است. 💢از آنجا که نظریه پوپر، مربوط به حوزه معرفت شناسی بود، دلایل گوناگونی وی را به اصلاح و تکمیل و توسعه نظریه اش وادار کرد و باعث شد تا به تدریج از معیار ابطال پذیری به سوی معیار نقدپذیری رو آورد. 📖کتاب سید عبدالحمید ابطحی 📌@canoon_org
🔷استعمار فرانو، نماد تحول در الگوی کنترل گروه های اجتماعی در فضای جامعه شبکه ای محسوب میشود. الگوی فرادستی و کنترل محیط پیرامونی تحت تأثیر تحول ابزارهای تولید قرار گرفته و روندهای هوشمندانه تری را در مقایسه با گذشته به وجود می آورد. 🔶اگرچه برخی از نویسندگان تلاش دارند نشانه های استعمار فرانو را در قالب کارکرد نظام سرمایه داری تبیین کنند چنین الگویی منجر به بازتولید و مشروعیت یابی نظام سرمایه داری و الگوهای کنش در استعمار فرانو میشود. 📖در کتاب به قلم سعی شده سازوکارهای استعمار فرانو در نظام جهانی در چهار فصل سامان یابد: 💢در فصل اول در_نظام_جهانی تبیین شده و در فصل دوم به و به عبارتی نقش یابی آن در استعمار نو پرداخته شده است.نشانه های کنش ادراکی فرهنگی و ایستاری استعمار فرانو در نظام جهانی و محیط منطقه ای عنوان فصل سوم است و در نهایت در فصل آخر سازوکار های کنترل غیرمستقیم محیط و کنش نامتقارن استعمار فرانو بررسی شده است. 📌@canoon_org
🔶گروتسک از واژه grottesco ایتالیایی و gtottesca لاتین به معنای گودال و مغاک است. گروتسک نوعی از تزئینات داخل دخمه هایی بوده است که قیصرهای روم می ساختند. این تزئینات نقاشی های دیواری و آمیزه ای از انسان، حیوان، گیاهان و موجودات افسانه ای دوجنسه بوده است. 🔷در اواخر قرن پانزدهم، واژه گروتسک نامی برای این نقاشی ها بود و بعد ها به دیگر هنر ها راه یافت و در دیگر زبان هـا هـم استفاده شد. گروتسک در ادبیات، جهانی را به نمایش می گذارد که در حال از هم پاشیدن است. در فرهنگ آکسفورد، ویژگی اصلی گروتسک اشکال عجیب و غریب و مسخ شده دانسته شده است. 💢در واقع ناهماهنگی مضحکه و ترس سبب میشود که مخاطب دچار سرگردانی شود که اثری که با آن موجه است ترسناک است با خنده آور همین مسئله مهم ترین ویژگی گروتسک دانسته شده است علاوه بر این گروتسک با بیهودگی، عدم اطمینان، قرار گرفتن. در کانون تناقضات و ناامیدی از انتظارات همراه است. مکتب سورئالیسم و دادائیسم از گروتسک استفاده کردند تا چیز های بدون ربط را کنار هم بگذارند. 📖کتاب ؟ به قلم حامد صافی 📌@canoon_org
45.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مسئله ی "مسئله محوری" 💢مسئله محوری چیست و چه الزاماتی دارد؟ دانشجویان و مسئولین برای مسئله محور شدن چه وظایف متقابلی دارند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و دو برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶علم کلام یکی از علوم اسلامی است و درباره عقاید اسلامی، یعنی آنچه از نظر اسلام باید بدان معتقد بود و ایمان داشت، بحث میکند؛ به این نحو که آنها را توضیح می دهد و درباره آنها استدلال می کند و از آنها دفاع می نماید. 🔷در گذشته به این علم علم اصول دین یا علم توحید و صفات هم می گفته اند. اساسی ترین وظایف علم کلام اسلامی بحث درباره اصول دین اسلام، اثبات مسائل آن و پاسخگویی به سؤالات و شبهات مربوط به آن است. 💢درباره این که وجه تسمیه این علم چیست، برخی گفته اند این علم را «کلام» نامیده اند؛ چون قدرت دارنده خود را در سخن و استدلال افزایش میدهد برخی گفته اند به این دلیل که روش و عادت عالمان این فن آن بود که سخنان خود را با عباراتی چون الکلام فی کذا» آغاز می کردند. 📌برخی دیگر معتقدند علت آن است که در این علم سخن در اطراف مباحثی بوده که به عقیده اهل حدیث درباره آنها باید سکوت کرد، و گروه دیگری بر این باورند که این نام آنگاه به میان آمد که بحث مخلوق بودن یا نبودن «کلام الله» میان مسلمانان طرح شد. 📖کتاب به کوشش حسینعلی رحمتی 📌@canoon_org
35.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰امانت آیندگان 🔶طبق تحقیقات سازمان ملل تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳۰ درصد از کشورها در خطر جدی بحران آب قرار می گیرند؛ ۱۸ کشور از این آمار در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارند و این بدین معنی است که اگر برای حل این بحران چاره‌ای اساسی نیاندیشیم می‌تواند زمینه ساز جنگ‌های پنهان و چه بسا بروز جنگ‌های نظامی شود‌... . 📌@canoon_org
🔷امام خمینی (ره) با شناخت عمیق و همه جانبه از اسلام و ابعاد انقلاب اسلامی و همچنین آگاهی و بصیرت کامل به شرایط زمانی و نظام حاکم بین المللی و دشمنان اسلام و انقلاب و ابعاد و شیوه های دشمنی آنان، ضمن یادآوری بر دشمنی جامع الابعاد آمریکا، صهیونیسم و کمونیسم، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی را عمق بخشی و گسترش پهنه آن در داخل و خارج از ایران می دانستند و بر این اساس، همواره بر صدور انقلاب با شیوه ای جامع و کارآمد تأکید می نمودند. 🔶امام خمینی با اتخاذ موضعی دقیق، دیدگاه های سه گانه را به صورت مبنایی رد نموده و نظریه جامع و کارآمدی درباره صدور انقلاب در مواضع و رهنمودهای خود ارائه می نمودند. امام استراتژی «صدور انقلاب» را بر پایه مجموعه ای از اهداف و برنامه ها چون الگوسازی، تبلیغ و آگاه سازی، آموزش و حمایت از نهضت های آزادی بخش می دانستند. ایشان صدور انقلاب را یک موضوع قطعی و غیر قابل خدشه دانستند؛ چنان که می فرمودند: 💢ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می کنیم چرا که انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول الله بر تمام جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست، ما هستیم. امام در روزهای پایانی عمر شریف خود، موضعش را درباره صدور انقلاب اینگونه اعلام نمود: مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت حجت است. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تنها راه نجات دانشجو 🔷دانشجویان و مسئولین برای حل مشکلات راهی ندارند جز اینکه از کلیشه محوری به مسئله محوری بروند همچنین دانشجو باید در دانشگاه مسئله محور آموزش دیده شود و تشکل ها در این زمینه وظیفه مشخص و تاثیر گذار دارند. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و دو برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷هر گونه تغییر در مجموعه تعالیم و آموزه های وحیانی دین که امروزه در دین خاتم الانبياء (ص) متجلى است و هر تصرفی در آن، فساد است که موجب مرگ انسانیت و از بین رفتن دین و دنیا می شود. 🔶کلام خداوند متعال که فرمود... و الله لا يحب الفساد ناظر به همین مطلب است مراد از فساد در این آیه فساد در عالم که به آن فساد تکوینی میگویند نیست، زیرا فساد و صلاح از لوازم طبیعت است، دائماً مشاهده می کنیم که موجوداتی می میرند و بدنشان فاسد می شود و به جای آنها موجودات جدیدی پدید می آیند، کرات آسمانی از بین میروند و به جای آنها کرات جدیدی پدید می آید و خلاصه گذر زمان همواره موجوداتی را فرسوده میکند و موجودات جدیدی را پدید هستی عالم می آورد. 💢غرض از فساد در آیه فساد در تشریع است و فساد در عالم تشریع یعنی تحريفات وسیعی که در دین یهود و دین مسیحیت صورت گرفت زیانبار ترین پیامدها را برای بشریت به دنبال داشته است که امروزه به وضوح آنها را مشاهده می کنیم. 📖کتاب به کوشش حسن دادگر و غلامعلی معصومی نیا 📌@canoon_org
🔷کفاف، یعنی بهره بردن از دنیا به اندازه نیاز متعارف یعنی حد وسط میان فقر و رفاه. نیاز متعارف هر شخص بنا بر موقعیت اجتماعی او، که از آن به «شان» تعبیر میشود تعیین میگردد از این رو هر کس که نتواند متناسب با شأن خود گذران عمر کند، فقیر به شمار می آید. 🔶آیات و روایاتی که در عنوان، رفاه دلالت بر خیر و فضل و رحمت بودن مال و ثروت و نعمت های دنیا داشت بر حسن کفاف نیز دلالت می کند؛ چرا که در کفاف نیز مانند رفاه، بهره بری از مواهب دنیا وجود دارد. 💢کفاف هیچ یک از معایب فقر را ندارد؛ چرا که مایه بی نیازی از مردم و عزت انسان است. از معایب غنا و رفاه نیز مصون است؛ چرا که اولاً :خدایی که انسان را با نیازهای مادی خلق فرمود، برآوردن آن نیازها را نیز نیکو میداند. ثانياً: مفاسدی مانند طغیان استکبار و صفات رذیله دیگری که در غنا است، بر نمیشود آن مرتب نمی شود روایات بسیاری نیز در مدح کفاف وجود دارد. 📖کتاب به کوشش حسنعلی علی اکبریان 📌@canoon_org