eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
882 عکس
497 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶اگر بگوییم هر اراده ای قبل از خودش اراده دیگری دارد، بر سلسله ای از اراده های نامتناهی معتقد شده ایم؛ در حالی که می دانیم تسلسل، محال است و شدنی نیست. اگر بگوییم قبل از اراده، اراده دیگری نیست، در این صورت نیز، بر اختیاری نبودن اراده اعتراف کرده ایم و پذیرفته ایم که اراده ما بر کارهایمان، اختیاری نیست. ملاصدرا گفتاری در بحث علم خداوند دارد که پاسخ مناسب پرسش ماست. خلاصه سخن ایشان این است که ملاک اختیاری بودن کارها، مسبوق به ارادی بودن نیست. 🔷انسان در کارهای اختیاری فیزیکی، قبل از فعل، بترتیب این مراحل را طی می کند: تصور، مصلحت سنجی، تصديق به مصلحت، شوق و اراده. اما کارهای درونی و باطنی انسان، بدون این مقدمات صورت می گیرد. مثلا ذهن انسان در آغاز آفرینش از هرگونه علم تصوری و تصدیقی خالی است و تنها بر ذات و حواس خویش علم حضوری دارد و با این علم می خواهد آن حواس را به کار گیرد. این بکارگیری حواس، فعل اختیاری اوست و از ذات او نشأت می گیرد، در حالی که برخی مقدمات فعل اختیاری (تصور، تصديق به فایده) در آنها نیست. 💢پس معلوم می شود که اختیاری بودن افعال درونی انسان، ملاکی دیگر دارد و آن سرچشمه گرفتن فعل از ذات و نهاد آدمی است. این جاست که صدرالمتالهین افعال و کارها را مسبوق به علم و اراده ای خاص می داند. علم حضوری بر نفس و قوای او، و اراده ای که همان شوق ذات است بر کمالات خود و قوای خود. و این گونه است که افعال، از ذات او بر می خیزند و فعل اختیاری او محسوب می شوند. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔜 . 📚او فاطمه است،کتابی‌نو درباره شخصیت حضرت زهرا(س)📚 . 🔸...به عنوان برترین زنی که تاریخ به خود دیده‌است می‌تواند الهام‌بخش بسیاری از زنان و خانواده‌های مذهبی و مسلمان باشد. زنی که در ابعاد مختلف زندگی در عالی‌ترین درجه خود قرار داشته‌است. . 🆔 @poiictnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ما و کرسی های آزاد اندیشی! 🔶چه کسی مقصر اجرا نشدن و به بیراهه رفتن کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها است و چه کسی گره این مسئله را در این فضا باز خواهد کرد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و نهم برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶آزادی حقیقی محصول بسط آزادگی است. آزادگی، باطن آزادی حقیقی است. آزادگی و به تبع آن آزادی حقیقی بر دریادلی، بزرگی و احسان ابتناء دارد. از این رو باید گفت که آزادی خواهان راستین، مردمان اهل ایثار، قناعت و فارغ از طمع ورزی، سود انگاری و منفعت جویی نامحدود نامشروط نامشروع و فارغ از استثمارگری، بوالهوسی و عشرت طلبی هستند. 🔷آزادی خواهان حقیقی لیبرالها، سکولاریست ها، نئولیبرالیست ها و ایدئولوگ ها و سیاستمداران دول استکباری نیستند چرا که آراء، مواضع فکری، جهت گیری های سیاسی - اقتصادی و در بسیاری موارد وجه غالب شخصیتی آنها مشحون از خودبنیادی نفس انگارانه و طمع ورزی هاست. 💢برخی در آراء و آثارشان، از وضع کنونی عالم که عالم سیطره بی عدالتی، ظلم، استثمار سرمایه دارانه، حق گریزی، دین ستیزی و غلبه اباحه است، دفاع می کنند و مدافع امپریالیزم، خودبنیادی و خودمحوری نفسانیت مدارانه هستند. به هیچ وجه و با هیچ اساس و بنیانی نمی توان اینها را آزادی خواه نامید، مگر این که مقصودمان از آزادی، نه آزادی حقیقی و راستین که آزادی دروغین مخرب استکباری لیبرالی باشد. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
🔶در قرآن کریم آمده است: ما امانت را بر آسمانها و زمین و کوه ها عرضه کردیم، همه از تحمل آن امتناع ورزیده و اندیشه کردند. اما انسان پذیرفت. از روایت ها چنین بر می آید که این امانت، تكلیف و وظيفه و قانون است. بی تردید این امانت از امور مادی نیست، بلکه امری معنوی است. 🔷معنای عرضه از سوی خداوند این است که هر کمالی از ناحیه او بر تمامی مخلوقات عرضه می شود و فقط آن کس که استعداد دارد، می پذیرد؛ مثلا موهبت رسالت بر تمام موجودات عرضه می شود، ولی فقط قشر خاصی طاقت آن را دارند و چنین نیست که بر بعضی عرضه شود و بر بعضی خیر. و اگر بر همه عرضه می شد، همه آن را می پذیرفتند. 💢پس استعدادی در انسان هست که در سایر موجودات نیست و به همين علت، امانت را به او دادند. معلوم می شود که صرف پذیرش مطرح نیست، بلکه مقصود اصلی، به دوش کشیدن و بار امانت را به منزل رساندن است. هرچند امکان سقوط و انحراف برای انسان از دو جهت وجود دارد: یکی ظلم و خارج شدن از عدالت، و دیگر جهالت و ندانسته راه خطا پیمودن. 📖کتاب ، دفتر سی و ششم از مجموعه کتاب‌های چلچراغ حکمت، به قلم 📌@canoon_org
🔶اسلام و هنر چه نسبتی با هم دارند؟ دیرینه هنر در مکاتب و سرزمین‌های اسلامی به چه تاریخی و کدام متفکران می‌رسد؟ اسلام درباره هنرهای تجسمی چه قضاوتی داشته است؟ و... 🔷اینها مهم‌ترین پرسش‌هایی هستند که صاحب نظران درباره آن گفتگو کرده و شاکله اصلی کتاب را تشکیل داده است. این کتاب که به کوشش و توسط نشر کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده، در هفت فصل تلاش می کند مسائل پیش گفته را تحلیل و بررسی کند. 💢فصل اول کتاب در گفتگو با غلامرضا اعوانی به مقایسه اجمالی تفکر زیباشناسی اسلام و غرب می پردازد، فصل دوم به گفتگو با حسن بلخاری و مبحث معنا و مفهوم خیال در هنر اسلامی پرداخته است، موضوع فصل سوم، معنا و مفهوم محاکات در گفتگو با محمد شهبا می باشد، فصل چهارم کتاب به نسبت اسلام و هنر در گفتگو با سعید شاپوری و حسین هاشم نژاد اختصاص دارد. نویسنده فصل پنجم را به بحث هنر دینی در گفتگو با هاشم نژاد پرداخته، در فصل ششم پس از گفتگو با حبیب الله صادقی، دیدگاه اسلام درباره هنرهای تجسمی را بررسی کرده و در فصل هفتم، تاریخ هنر اسلامی را در گفتگو با یعقوب آژند شرح داده است. 📌@canoon_org
🔹سی اُمین دوره هفته کتاب آغاز شد🔹 ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ . 👈 از امروز با مراجعه به سایت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تمامی کتابها را با ۱۵درصد تخفیف تهیه نمایید. برای خرید‌های بالای۲۰۰ هزارتومان ارسال به صورت رایگان می‌باشد! . 📚برخی از موضوعات کتاب‌ها: علوم اسلامی علوم اجتماعی فلسفه علوم سیاسی زن و حجاب رسانه هنر و... . 📞 شماره تماس خرید تلفنی: ۰۲۱۸۸۵۰۵۴۰۲ (داخلی۲) . 🌐 www.poiict.ir . 🆔 @poiictnews
🔷فریب استراتژیک یعنی «سلسله اقدامات سازمان یافته و پنهانی که به منظور تأثیر گذاری بر ذهنیت حریف، طراحی و اجـرا مـی شـود و هدف اصلی آن ایجاد انحراف در تصمیمات حریف از طریق ارائـه اطلاعـات هدایت شده و گاه غلط و اجبار وی به اقدام یا عدم اقـدام در جهت منافع ملی کشور خودی یا به ضـرر منافع خود است.» 🔶آمـاج اصـلى فـريـب استراتژیک، نهادها و سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی کشور هدف است. بر این اساس، چنانچه طراحان فریب استراتژیک بتوانند در حداقل منابع و مجاری اطلاعاتی چنین سازمانهایی نفوذ کنند، احتمال تبدیل شدن محتوای اطلاعاتی فریب دهنده بـه عنـوان یک گزارش یا بخشی از یک گزارش اطلاعاتی ارایه شده از سوی سرویس های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشـور مخاطب بالا خواهد رفت. 💢فریب استراتژیک، «ذهنیت سوژه ای خاص» (فرد، گروه یا سازمان معین) را هدف قرار می دهد و هدف عملیات فریب، تصمیم گیران، فرماندهان و افراد خاصی از جامعه ای مشخص در محيط حریف است. برخلاف عملیات روانی که «نگرش عامه مردم یک جامعه است و هدف آن، عملیات روانی، عواطف و احساسات عموم افراد یک جامعه خاص (افکار عمومی) می باشد. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔰آغاز به کار کتابخانه و خانه گفتگوی استاد سید عباس موسویان 🔷محسن رحیمی مدیرعامل کانون اندیشه جوان با اعلام این خبر گفت: ضرورت پرداختن به امر گفتگو در بستری مناسب و با محوریت دانشجویان، از اموری است که همواره در کانون اندیشه جوان مورد توجه ویژه بوده و پویش بیش از بیست ساله کانون و برگزاری ۱۰۰ نشست مناظره دانشجویی با عنوان کالک در دو سال گذشته از مویدات این امر است. 🔶وی ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفتیم با راه اندازی کتابخانه ای غنی با محوریت کتب متناسب با قشر نخبه دانشگاهی و ایجاد بستری برای گفتگو به رشد بیش از پیش این امر در میان نخبگان دانشگاهی کمک نمائیم. 🗓مراسم افتتاح کتابخانه و خانه گفتگوی سید عباس موسویان با حضور مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کل کشور، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و علی قجری مدیرعامل خبرگزاری آنا روز چهارشنبه ۲۵ آبان از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در محل کانون اندیشه جوان برگزار می شود. 📌@canoon_org
🔰نشست نوجوانان و اعتراضات 🔶کانون اندیشه جوان در سومین نشست از سری جدید نشست های کرسی آزاد اندیشی تحت عنوان مجموعه نشست‌های معرکه به موضوع «نوجوانان و اعتراضات» می پردازد. 🔷فصل اول برنامه گفتگومحور معرکه به اعتراضات اخیر جامعه ایران اختصاص داده شده است تا زوایای پیدا و پنهان اتفاقات اخیر جامعه فارغ از هیجانات و کنش های زودگذر مورد بررسی، نقد و موشکافی قرار گرفته و راهکارهای جامعه دانشگاهی و اندیشمند پیرامون آن ارائه شود. 🗓در نشست سوم از این فصل، روز سه‌شنبه 24 آبان ماه ساعت 15 سجاد مهدی زاده « عضو هیئت علمی گروه فرهنگ و تربیت دانشگاه امام صادق (ع)» و سید کمیل حسینی «مدرس دانشگاه» به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت. 🎥قابل ذکر است این گفتگوها به صورت زنده از صفحه آپارات کانون اندیشه جوان به نشانی canoon.org@ پخش خواهد شد. 📌@canoon_org
🔶طبق دیدگاه شیخ اشراق، نور، امری بدیهی و بی نیاز از تعریف و تنها چیزی است که نام حقیقت را می توان بر آن نهاد. تمام مراتب معرفت و هستی، وابسته به نور است. در نهایت، همه نورها پرتوهایی از خداوند و یا نورالانوار هستند. 🔷نورهای فقیر برای پدید آمدن خود، به علتی نیاز دارند که باید کامل تر از خودشان باشد. اجسامی که در مرتبه پایین تر از نور قرار دارند و سهروردی از آنها به عنوان «جوهر غاسق» یاد می کند، نمی توانند علت برای مرتبه بالاتر از خودشان باشند. 🔸به همین دلیل، نورهای فقیر به نوری بالاتر و قوی تر از خودشان نیاز دارند. به دلیل محال بودن سلسله های بی نهایت، باید به نوری برسیم که همه نورها به آن وابسته هستند ولی خودش، غنی و بی نیاز از دیگران است. 🔹سهروردی، آن نور بی نیاز را «نورالانوار» و یا خداوند دانسته و عناوینی همچون «نور محيط»، «نور قیوم»، «نور مقدس» و «نور اعظم» را بر آن اطلاق می کند. او دلیل اختلاف در نورها را در فاصله ای می داند که با نورالانوار دارند. هر چه فاصله پدیده ها با خداوند بیشتر باشد، نور آنها نیز کمتر خواهد بود. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
30.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰هنر متعالی 🔷تاریخ درباره ی هنر چه می گوید؟ بحث از هنر دینی از چه زمانی به یک مساله تبدیل شد و هنر در گفتمان دینی با هنر در گفتمان مدرن چه تفاوتی دارد؟ بنیان هنر اسلامی بر چه اساسی می باشد و روایتگر کدام ارزش ها در جامعه است؟ 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰فردا در کانون اندیشه جوان 🔶همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی 💢افتتاح کتابخانه و خانه گفتگوی استاد سید عباس موسویان 👥با حضور: مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کل کشور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران علی قجری مدیرعامل خبرگزاری آنا ⏰ ساعت ۱۲ الی ۱۴ 💢جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید: 🌐 www.canoon.org 📌@canoon_org
🔶۱. عدالت: این مفهوم، با بار ارزشی مثبت خود، همواره جایگاهی ویژه میان جریان های فکری، مکاتب بشری، ادیان الهی و حتی غیرالهی داشته است؛ زیرا جاذبه و ژرفای عدالت به گستره فطرت و وجدان انسانی است، هرچند پیوسته اختلاف های نظری بر سر آن وجود داشته است. به طور کلی، روابط بین الملل انتقادی به بررسی ریشه ای چالش ها و مشکلات نظم موجود می پردازد و حل این مشکلات را در برقراری نظمی عادلانه می جوید که در آن همه اقشار و نواحی، مشارکت داشته باشند. 🔷٢. جهان اندیشی اخلاقی: این اصل، این آرمان را دنبال می کند که جوامع ملی چندگانه، باید مسئله حاکمیت را به محکمه اخلاقي نهادهای بین المللی ارجاع دهند. مقصود از این ارجاع این است که نزاع ها و درگیری های کشورها، تنها با ارجاع به نهادهای بین المللی و بر مبنای محکمه اخلاقی آنها به داوری گذاشته شود. این امر نیازمند به رسمیت شناخته شدن اصول اخلاقی فراگیر در نهادهای مذکور و اخلاقی عمل کردن این نهادها در فرایند داوری است. 🔶٣. رهایی: متفکرین جریان انتقادی بر این باورند که مدرنیته نتوانست انسان را به رهایی برساند، بلکه بر عکس، او را اسیر بندهای عصر روشنگری کرد که جلوه هایی از آن در استالینیسم و نازیسم نمود یافت. در اندیشه انتقادی، رهایی به مثابه آزادی جوامع انسانی از قید سلطه ساختارهای سرکوبگر و از بین رفتن بسترهای اجتماعی محدودیت ساز و بی عدالتی و نیز بازتعریف و بازترسیم عدالت و برابری در عرصه روابط بین الملل قلمداد می شود. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
🔰مراسم افتتاح کتابخانه و خانه گفتگوی حجت الاسلام دکتر سید عباس موسویان در کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔷در این مراسم که ظهر امروز با حضور اهالی فرهنگ و اندیشه و در محل کانون اندیشه جوان برگزار شد، سخنرانان ضمن بزرگداشت مساله کتاب و کتابخوانی و همچنین اهمیت و ضرورت پرداختن به امر گفتگوهای نخبگانی، یاد و خاطره استاد سید عباس موسویان گرامی داشتند. 🔶در این گردهمایی اهالی کتاب مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های کل کشور، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، علی قجری مدیرعامل خبرگزاری آنا و محسن رحیمی مدیرعامل کانون اندیشه جوان به سخنرانی پرداختند. 💢همچنین در این مراسم از پنج اثر سید احمد فردید (فیلسوف شفاهی)، هانری کربن (فیلسوف اسلام و ایران)، سید مرتضی آوینی (متفکر دوران گذار)، مواضع بهشتی(بررسی آرا و اندیشه های سید محمد حسینی بهشتی) و روشنفکری دینی(سرگذشت ناتمام) که برگرفته از همایش های این مجموعه می باشد و به تازگی به زیور چاپ آراسته شده است رونمایی شد. 📌@canoon_org
📷 گزارش تصویری آیین افتتاح کتابخانه و خانه گفتگوی استاد سید عباس موسویان 🔶 همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ، کتابخانه و خانه گفتگوی استاد سید عباس موسویان با حضور مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کل کشور ، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و علی قجری مدیرعامل خبرگزاری آنا افتتاح شد. 💢 برای مشاهده گزارش تصویر این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 www.canoon.org 📌@canoon_org
37.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کدام عدالت خواهی؟! 🔶مبنای عدالت در جریان مدعی عدالت خواهی بر گرفته از چه مانفیست و قرائت اسلامی می باشد؟مفاهیمی چون شفافیت، پاسخگویی و تفکیک قوا در مواضع و مطالبات آنان از چه مبنایی سر چشمه می گیرد؟ نسبت آنها با مکاتب سیاسی و فلسفی جهان چیست؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و هشت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶انسان دائما از راه حواس، اطلاعاتی را از بیرون، وارد وجود خود می کند و از راه زبان، چهره و نوشتن، افکار خود را صادر می کند. عقل، آن نیروی درونی است که این واردات و صادرات را بررسی و تحلیل کرده، درست و نادرست و خوب و بد آنها را تشخیص داده و با توجه به عاقبت امر، آنها را می سنجد. عاقل آن کسی است که این نیرو در او به درستی کار می کند. 🔷در عرف، جهل در مقابل علم است؛ ولی در فرهنگ قرآن، جهل دو معنا دارد؛ یکی در مقابل علم و دیگری در مقابل عقل. لذا در فرهنگ اسلام، عابد جاهل با عالم بی عمل، برابر نهاده شده اند. همچنین باید توجه داشت که روح علمی غیر از علم است. روح علمی آن است که علم از فطرت حقیقت جویی سرچشمه بگیرد. 💢آنکه غرض مدار است و دلیل را طوری ترتیب می دهد که مدعای مورد علاقه او را نتیجه دهد، ممکن است عالم باشد، ولی روح علمی ندارد. صاحب روح علمی و عالم حقیقی کسی است که تابع دلیل و به دنبال کشف حقیقت باشد. لذا در تعلیم و تربیت باید کوشید که متعلم افزون بر قوه استنباط، روح عملی نیز پیدا کند. 📖کتاب ، دفتر پانزدهم از مجموعه کتاب‌های چلچراغ حکمت، به کوشش 📌@canoon_org
🔰 کتابخانه و خانه گفتگوی حجت الاسلام دکتر سید عباس موسویان در کانون اندیشه جوان افتتاح شد 🔷 همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ، کتابخانه و خانه گفتگوی استاد سید عباس موسویان با حضور مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کل کشور ، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و علی قجری مدیرعامل خبرگزاری آنا افتتاح شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐https://canoon.org/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%af%d9%81%d8%aa%da%af%d9%88%db%8c-%d8%ad%d8%ac/ 📌@canoon_org
🔶جان لاک در فصل دوم از رساله حکومت مدنی، این چنین مدلل می کند که همه انسانها مخلوق دست توانای خدای حکیم هستند و به امر او به این دنیا فرستاده شده اند تا مادامی که میل و رضایت او هست (نه میل و رضایت انسان های دیگر) زیست کنند. همه انسانها مایملک خدا هستند و همه در داشتن استعدادها، قوا و برخورداری از طبیعت، مشترک اند و هیچ کس فرودست دیگری نیست. 🔷پدر لیبرالیسم کلاسیک، چنین استدلال می کند که داوری کردن در این دنیا درباره اینکه کدام دیدگاه دینی از میان دیدگاه های رقیب، درست و حقیقی است، کار ناممکنی می باشد زیرا نمی توان به همه جنبه های موجود در دیدگاه های رقیب احاطه علمی یافت. حتی اگر داوری مذکور ممکن بود، نمی توانستیم با اجبار، جامعه را به باورداشتن به یک دین واحد وادار کنیم زیرا عقاید با خشونت قابل تحمیل نیستند. 💢لاک، مرحله سوم استدلالش را چنین بیان می کند: حتی اگر اجبار ممکن بود، باز هم به لحاظ عملی، موجب ناهنجاری های اجتماعی می شد. در واقع از نظر او، یکنواختی دینی اجباری، بیش از تنوع دینی به ناهنجاری های اجتماعی منتهی می شود. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰عدالت خواهی به روایت جنبش عدالتخواه 🔷جریان عدالتخواهی با قرائت عدالتخواهان چگونه است؟ پاسخ آنها درباره این اتهام که به جریانات چپ جهانی گرایش دارند، چیست؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و هشت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
48.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نوجوانان در مرکز توجه! 🔷نوجوانان در اعترضات و آشوب های اخیر، کجای ماجرا ایستاده اند؟ کنش آنها متاثر از چه عواملی است؟ آیا تحلیل ها نسبت به آنها درست می باشد؟ 📌@canoon_org
🔶معنویت گریزی و مادی گرایی، مهمترین ارمغان مدرنیته برای جوامع بشری بوده است. این فرهنگ اما به دلیل ناسازگاری با ساختار وجودی انسان و جهان، چندان دوام نیاورده و با مشکلات بسیاری رو به رو گشته است. 🔷قرآن کریم، یکی از رسالت‌های مهم دین را شکستن حصارهای تنگ و تاریک حیات فیزیکی و نشان دادن دروازه‌های ورود به حیات ابدی می‌داند. در این راستا کتاب به قلم در چهار فصل طراحی گردیده و پس از معرفی دو بعد مادی و معنوی انسان، به بررسی ویژگی‌های زندگی معنوی می‌پردازد. 💢در ادامه، خصوصیات راه‌یافتگان به حیات معنوی را معرفی کرده و برای دستیابی به این حیات جاودانه و رشد و تعالی در آن، به بیان راهکار‌های قرآنی می‌پردازد. همچنین برای رسیدن به جامعه‌ای منظم و به دور از هرگونه پلیدی و ظلم و ستم، راهکارهای عملی معرفی می‌کند. 📖سرفصل های این کتاب که توسط نشر کانون اندیشه جوان منتشر گردیده، اینچنین است: بخش اول: انسان از دیدگاه اسلام بخش دوم: حیات معنوی؛ خصوصیات و راه های دستیابی به آن بخش سوم: جامعه معنوی و ویژگی های آن بخش چهارم: آسیب شناسی حیات معنوی 📌@canoon_org