eitaa logo
کانون اندیشه جوان
311 دنبال‌کننده
925 عکس
539 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰نشست حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات 🔶کانون اندیشه جوان در پنجمین نشست از سری جدید نشست های کرسی آزاد اندیشی تحت عنوان مجموعه نشست‌های معرکه به موضوع «حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات» می پردازد. 🔷فصل اول برنامه گفتگومحور معرکه به اعتراضات اخیر جامعه ایران اختصاص داده شده است تا زوایای پیدا و پنهان اتفاقات اخیر جامعه فارغ از هیجانات و کنش های زودگذر مورد بررسی، نقد و موشکافی قرار گرفته و راهکارهای جامعه دانشگاهی و اندیشمند پیرامون آن ارائه شود. 🗓در نشست پنجم از این فصل، روز چهارشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۱۵ محمدحسین سیاح طاهری «دکترای جامعه شناسی و کارشناس حوزه فضای مجازی» و محمد کشوری «مدیر اندیشکده طیف» به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت. 💢قابل ذکر است این گفتگوها به صورت زنده از صفحه آپارات کانون اندیشه جوان به نشانی https://www.aparat.com/canoon.org و کانال روبیکا کانون اندیشه جوان به نشانی https://rubika.ir/canoon_org پخش خواهد شد. 📌@canoon_org
🔶یکی از ویژگی های مهم و برجسته شبه مدرنیته یا تجددمآبی سطحی، وجه تقلیدی و سطحی و ظاهرگرایانه و بی ریشه و بنیاد آن است. غرب زدگی، تلخ تر از قرار داشتن در افق نیست انگاری غربی است و غرب زده شبه مدرن بودن، به مراتب و صد چندان از غرب زده مدرن بودن، تلخ تر و رنج آورتر است. یک جامعه شبه مدرن، در واقع یک اجتماع فاقد هویت منسجم و واحد، و گرفتار نحوی وضعیت برزخی، و بحران فقدان هویت است. 🔷یک جامعه شبه مدرن، دیگر نه به تمدن کلاسیک و سنتی خود تعلق دارد و نه به طور تام و تمام در ساحت مدرنیته قرار گرفته است؛ بلکه سرگردان و گرفتار هویت برزخی، و یا به تعبير دقیق تر، بی هویتی است. اساس شبه مدرنیته، بر تقلید ظاهر گرایانه سطحی و بی بنیاد قرار دارد که نه تنها توان از قوه به فعل در آوردن قابلیت ها و ظرفیت های خود تاریخی - فرهنگی ما و احيا و رستاخیز آنها را ندارد، بلکه حتی توان یک اقتباس موفق از مظاهر و شعائر و وجوه فرهنگ و جهان نگری مدرن را نیز دارا نیست. 💢در ساحت شبه مدرنیته، ایدئولوژی ها و ایسم ها حضور فعال اما سطحی دارند؛ و اگر چه دهان ها، بسیاری شعارها و اسامی ایدئولوژی ها و ایسمها - از لیبرالیسم تا مارکسیسم و فمینیسم - را دائما بر زبان می آورند، اما اکثریت سینه چاکان آن ایدئولوژی ها و خود روشنفکران، از داشتن درکی روشن و عمیق از محتوا و شعائر و مبادی و غایات مدرنیته و ایدئولوژی های آن، غافل و عاجز هستند. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
38.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰صنایع خلاق محتاج هسته های خلاق 🔶مسئولین و نهادهای متولی علم و فرهنگ، چگونه می توانند از دانش و ظرفیت های هسته های خلاق در رشد و توسعه صنایع خلاق استفاده کنند؟ به طور کلی صنایع خلاق در کشور ما از چه اهمیت و جایگاهی برخوردار بوده است و چگونه می توان ماهیت و هویت آن را از سایر دانش ها تمییز کرد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و شش برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶در کتاب قرارداد اجتماعی اثر ، وطن چنین تعریف شده است: سرزمینی است که گروهی از مردم با یکدیگر بر محور پیمانی اجتماعی زندگی می کنند و نوعی از حکومت را در میان خود برپا کرده اند. 🔷ولی این تعریف از وطن با دیدگاه اسلام نسبت به دولت، مطابقت ندارد؛چرا که وطن اسلامی عبارت است از همه سرزمین های مسلمان نشین که تحت نظارت حکومت واحد اسلامی بر اساس قانون اسلام که از جانب خداوند یکتا برای بشر فرستاده شده اداره می شود. 🔻از جمله اندیشمندان مسلمانی که در تشریح و بکارگیری مفهوم وطن دقت و حساسیت نشان می دهند، می توان و را نام برد. بحث از مفهوم وطن در عصر ایشان بحثی است که همزاد ناسیونالیسم است. یعنی بعدی که به مفاخر نژادی، عصبیت های قومی و تظاهر به آب و خاک پرستی اهمیت می دهد. 🔺نگرش و تلقی که افرادی همچون اقبال و مدرس از آن نفرت داشته اند و این نفرت به حدی عمیق است که احساس ملی گرایی را بزرگترین دشمن اسلام و مسلمین دانسته و دین را مایه وحدت و منشا قدرت می دانند نه عصبیت و نژاد را. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
🔷در قرن گذشته، الگوی مطبوعات و رسانه های لیبرالیسم، گرفتار یک سلسله تناقضات بزرگ و بحرانی شده است. تئوری و الگوی متداول رسانه ها در غرب، وظایف مطبوعات و رسانه های جمعی را اطلاع رسانی، تشکل افکار عمومی، انتقال فرهنگ، سرگرم کردن و تفریح مردم، ابزار و آلات سوداگری و پول در آوردن می دانند؛ 🔶اما همین لیبرال ها و محافظه کاران در غرب بر این عقیده هستند که مطبوعات و رسانه ها در عمل، به وظایف اطلاع رسانی و نظارت بر امور دولت و جامعه آن طور که باید و انتظار می رود، وفادار نبوده اند. اولویت مطبوعات و کارنامه آنها مملو از ثروت گرایی، دلالی سیاسی، کنترل عقاید و آرای عمومی، انتقال فرهنگ مبتذل و ارزان به نسل های جدید و بالاتر از همه سرگرم کردن مردم و استفاده بازرگانی و سیاسی از آنها بوده است. 💢در سالهای اخیر، بسیاری از جامعه شناسان، حقوق دانان، روانشناسان و استادان معتبر علوم سیاسی و ارتباطات به این نتیجه رسیده اند که مطبوعات و رسانه های مسلط و حاکم لیبرالیسم، نمی توانند آن نقشی را که یک جامعه مدنی از آنها انتظار دارد، ایفا کنند. 📖ماهنامه زمانه، سال دوم، شماره 14، ص 76 📌@canoon_org
26.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حکمرانی مجازی بر اعتراضات! 🔶فضای مجازی نه یک ابزار که یک راهبرد در ناآرامی های اخیر بود. اما جمهوری اسلامی چگونه از این فضا در کنش ها و واکنش هایمان استفاده کرد؟ آیا فضای استفاده از فضای مجازی در این ایام عقلانی بود؟ برای حکمرانی صحیح فضای مجازی به چه مواردی باید توجه کرد؟ 📌@canoon_org
🔷اشو مطالعات بسیاری داشت، به ‌خصوص در زمینۀ فلسفه و روان‌شناسی. اما نکتۀ جالب اینجاست که او بعدها به ‌شدت با علم اکتسابی مخالفت می‌کند! او سالها استاد فلسفه دانشگاه جبل ‌پور بود. در همان دوران تدریس خود، به تمام هندوستان سفر کرد و با رهبران مذهبی بسیاری مناظره نمود؛ با مردم ملاقات کرد و سیستم‌های اعتقادی و روان‌شناسی بسیاری را جستجو نمود تا بتواند راهی برای آرامش انسان معاصر بیابد. 🔶اما به راستی اشو از آفرینش، تاریخ، فلسفه، شعر، شورش، عشق، آزادی، فردای آدمی و بودن و نبودن چگونه سخن به میان می‌آورد؟ در این زمینه، کتاب به کوشش و ، به شرح اندیشه‌ها و تحلیل انتقادی باورها و آموزش‌های اشو پرداخته ‌است. 💢این اثر که محصولی از کانون اندیشه جوان می باشد، در چهار فصل تنظیم شده است. در فصل اول، زندگی نامه و شالوده فکر اشو مورد بررسی قرار می گیرد. در فصل دوم، الهیات اشو به بوته نقد کشیده می شود. در فصل سوم هم دیدگاه های دیگر اشو بیان شده و بالاخره در فصل چهارم، نگرشی انتقادی به اشو صورت گرفته تا نقاط ضعف اندیشه وی آشکار شود. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات 🔶کانون اندیشه جوان در پنجمین نشست از سری جدید نشست های کرسی آز
🔰حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات 🎞فیلم کامل پنجمین نشست معرکه با موضوع «حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات» 🔷این نشست با حضور محمدحسین سیاح طاهری «جامعه شناس و کارشناس حوزه فضای مجازی» و محمد کشوری «مدیر اندیشکده طیف» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات 🎞فیلم کامل پنجمین نشست معرکه با موضوع «حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات
حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات.mp3
39.23M
🎧صوت نشست معرکه با موضوع «حکمرانی فضای مجازی و اعتراضات» را بشنوید. 👤با حضور محمدحسین سیاح طاهری و محمد کشوری 📌@canoon_org
🔰مجمع دفاتر فرهنگی دانشگاه علم و صنعت، نخستین ایستگاه قرارهای تشکلی کانون اندیشه جوان 🔶ضرورت پرداختن به امر گفتگو در بستری مناسب و با محوریت دانشجویان، از اموری است که همواره در کانون اندیشه جوان مورد اهتمام بوده و ارتباط مستمر با تشکل های دانشجویی و برگزاری ۱۰۰ نشست گفتگوی تشکل های دانشجویی کالک در کانون و در ایام کرونا از مویدات این امر است. 🔷در همین راستا و در دور جدیدی از فعالیت های دفتر ارتباطات تشکلی کانون اندیشه جوان این مجموعه در جهت گفتمان سازی و ترویج روحیه گفتگو و تضارب آرا در میان قشر نخبه دانشگاهی و تقویت تشکل های دانشجویی به عنوان سردمدار جنبش دانشجویی تلاش نموده است با حضور موثر در بین تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها، به رشد بیش از پیش آنها و زمینه سازی شکل گیری بسترهای گفتگو در میان نخبگان دانشگاهی گام بردارد. 💢سه شنبه 8 آذرماه نخستین مقصد و قرار از قرارهای تشکلی کانون اندیشه جوان بود که با حضور معاون مخاطب شناسی و مسئول دفتر تشکلی کانون، معاونت جهاد تبیین مجمع دفاتر فرهنگی، مسئول دفتر فرهنگی دانشکده مهندسی صنایع، مسئول دفتر فرهنگی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز و همچنین مسئول دفتر فرهنگی دانشکده راه آهن در دفتر مرکزی این تشکل در دانشگاه علم و صنعت برگزار گردید. در این نشست صمیمی طرفین پیرامون مسائل روز دانشگاه به گفتگو پرداخته و تفاهماتی برای افزایش همکاری ها علی الخصوص در حوزه کرسی های آزاد اندیشی صورت گرفت. 📌@canoon_org
🔷در عربی، واژه شیعه دو معنای نزدیک به هم دارد: «الشیعه» به شکل مفرد «بدون اضافه به واژه دیگر» به معنای گروه و دسته ای که بر سر امری یگانه گرد هم آیند. شیعه الرجل (شیعه آن مرد) به شکل «مضاف» به معنای «پیروان» و یاران آن مرد. در قرآن کریم واژه «شیعه» در مجموع چهار بار (یک بار به شکل مفرد و سه بار به شکل مضاف) به کار رفته است که در آیه اول به معنای «گروه» و در سه مورد دیگر به معنای «پیرو» است. 🔶شیعه در کاربردی اصطلاحی به یاران و حامیان امام علی(ع) گفته می شود. پژوهشگران در اینکه این اصطلاح با گذشت زمان بر سایر کاربردهای لغوی آن غالب شد و نام عمومی پیروان و شیعیان امام علی(ع) قرار گرفت اختلاف چندانی ندارند. به طور عام، اصطلاح «شیعه علی» به معنای یاران و دوستداران علی(ع) و فرزندان ایشان است. 💢عام بودن معنای فوق بدان علت است که اعتقاد به امامت منصوص و بلافصل علی(ع) و فرزندان ایشان، معیار نیست بلکه اصطلاحی فراگیر می باشد و بر کسانی تطبیق می یابد که در حوادث صدر اسلام به ویژه پس از قتل خلیفه سوم، هوادار و طرفدار خلافت علی شدند. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
42.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰درباره دانش بنیان های واقعی! 🔻آیا می دانستید شرکت های دانش بنیان مونتاژی هم وجود دارند؟ 🔺اما یک شرکت دانش بنیان دقیقا باید چه ویژگی داشته باشد که دانش بنیان بشود؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و پنج برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org