eitaa logo
کانون اندیشه جوان
311 دنبال‌کننده
925 عکس
539 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
49.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چالش های یک اعتراض مسالمت آمیز 🔶 حق آزادی تجمعات, راهپیمایی ها و تظاهرات مسالمت آمیز یکی از اساسی ترین مسائل حقوق فردی و جمعی در قانون اساسی است که از مهم ترین نمود های مردم سالار دینی به شمار می رود. اما، طی سالیان اخیر روند این اعتراضات همواره به گونه ای پیش رفته که دستگاه مختلف را با چالش جدی مواجه کرده است. 💢 از سویی و با سابقه پیشین اعتراضات پرداختن به این وضعیت ها، امکان ایجاد یک بحران امنیتی را دو چندان می کند. بحرانی که لزوم بازشناسی حکمرانی امنیتی_فرهنگی را افزایش می دهد. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و سومین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶 ميان ثبات و كاركرد بهينه ، و كارگزاران حكومتی، ارتباط مستقيمی وجود دارد. هرچه اين كاركرد رو به رشد باشد، تداوم نظام حكومتی نيز تضمين می‌شود؛ زیرا ، با اجتماعی كردن مفاهيم جزئی حكومت، پشتوانه‌های سياسی حكومت را ــ كه همان آرا و مشاركت مردم است ــ تأمين می‌کنند. 🔷 اين اجتماعی كردن فقط در سايه فرايند نهادينه‌سازی ارزش‌ها و جامعه‌پذيری به وسیله نخبگان و ساختارها ممکن است. افراد به خواص اعتماد می‌كنند و آنها را مرجع قضاوت‌ها و داوری‌های خود درباره مسائل داخلی و قرار می‌دهند. 💢 حال اگر خواص، بر اثر اشتباه‌های مداوم و فاحش، كاركردی را كه از آنها انتظار می‌رود، به منصه ظهور نرسانند، اعتماد به آنان سلب می‌شود و مرجع داوری‌ها و قضاوت‌ها از به لايه‌های ديگر، چون نيروهای فرصت‌طلب و صاحبان و سرمايه‌داران جامعه منتقل می‌گردد، كه پيامدهای بدی را برای جامعه خواهد داشت. 📖 ماهنامه ، شماره 10 و11 📌@canoon_org
44.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سوخت زیر خاکستر 💢 یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی اقتصاد ایران، نحوه نگرش و عملکرد دولت و مردم در خصوص یارانه‌هایی است که در جامعه پرداخت می شود که عمده این یارانه‌ها به حوزه انرژی و سوخت مربوط می‌شود. چالشی که با رفع آن بخش زیادی از کسری بودجه دولت رفع و دست دولت را برای اعمال طرح های توسعه ای باز می کند. اما طی این سال‌ها، با بروز اعتراضات مختلف هر تغییری در این حوزه را برای دولت و مردم امکان نا پذیر کرده است... 📌@canoon_org
🔷 در واقع، هر کسی برای کارکردن دلیلی خاص دارد؛ این دلیل با انگیزه درونی افراد همخوانی دارد.انگیزش به مجموعه شرایط و اوضاع و احوالی گفته می‌شود که باعث می‌شود فرد از درون فعال شود.یکی از راه‌های بالا بردن انگیزه در تشکیلات فراهم کردن زمینه پیشرفت افراد در تشکیلات است. 🔶 هنگامی که افراد از نظر تخصصی، فنی و پست سازمانی مدت‌های متمادی درجا می‌زنند و هیچ گونه پیشرفتی برایشان میسر و فراهم نمی‌شود، به تدریج دچار کسالت و خمودگی شما می‌توانید با توسعه وظایف شغلی از احساندن یکنواختی کارکنان سازمان جلوگیری کنید . برخی افراد از وضعیت شغلی خود احساس نارضایتی کرده و چندان خوشبین نیستند. 💢 شما می‌توانید با ارتقای دانش سازمانی افراد با آموزش تخصصی هر فن و حرفه آن‌ها را با چشم‌انداز وسیع درباره شغل سازمانی خود آشنا کنید. این حرکت در سازمان باعث می‌شود هر حرفه تا آنجا که امکان دارد حالت تخصصی به خود بگیرد و به فرد احساس ارزشمندی بدهد. 📖 کتاب به قلم 📌@canoon_org
47.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 پیشگیری قبل از اعتراض 🔷 حل و فصل نشدن مسئله اعتراض در جامعه باعث شده است که در مواقع حساس اعتراضات به سرعت تبدیل به ناامنی و اغتشاش شود. 🔶 بی توجهی به مسئله گلایه مندی، مطالبه و اعتراض باعث شده است تا مسائل جامعه به جای فرصت تبدیل به تهدید شوند. 💢 اما راهکارهای فرصت محور نسبت مطالبه و اعتراضات چیست و تا چه میزان راه‌گشا خواهد بود؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و سومین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷 یک سلسله اصول اسلام بر قوانین دیگر حاکم است و مایه پویایی اسلام در پرتو اجتهاد می شود؛ مانند: قاعدة لا ضرر و قاعده لاضرار. 🔶 در حالات و شرایطی که مکلف نتواند به احکام واقعی اولی عمل کند. شارع اصول و ضوابطی را معین فرموده است: که بر اساس آن به احکام ثانوی عمل کند احکام ثانوی احکامی هستند که با توجه به اوضاع و احوال خاص تحقق می.یابند مهمترین این اوضاع و شرایط عبارتند از: الف. عسر و حرج ب اضطرار؛ ج ضرر و ضرار .. تقيه؛ هـ . اهم و مهم. 💢 البته احکامی که بر اساس این شرایط تحقق می یابد موقتی میباشند. از این رو یکی از تفاوت های احکام اولی با احکام ثانوی آن است که احکام ثانوی موقتی میباشند و با عوض شدن شرایط و اوضاع دوباره احکام اولى لازم الامتثال می شود. این اصول و ضوابط مانند قوانینی هستند که برای کنترل احکام اولی و تعیین حکم موضوعات احکام اولی در شرایط خاصی در اسلام تعبیه شده است و با در پرتو این ضوابط و قوانین به تعیین حکم موضوعاتی که دارای عناوین ثانویه شده اند می پردازد. 📖 کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔶 هم‌ و هم‌ مفاهيمي‌ مانند‌ يا از شئونات‌ عالم‌ مدرن‌ است‌. به ‌عبارت‌ ديگر شما تمايز چنداني‌ به لحاظ روح جاری در مبادي‌ شرق‌شناسی و جهاني‌شدن‌ يا جهانی سازی نبايد ببينيد. اين ها از اين‌ جهت‌ كه‌ از اندیشه و ‌نگاه‌ خاصی‌ به‌ عالم‌ نشأت‌ گرفته‌اند نسبت‌ مستقيمی‌ با يكديگر دارند. 🔷 درواقع‌ جهانی شدن‌ يا جهانی سازی‌ با نگاه‌ شرق‌شناسی تقويت‌ و توجيه‌ می شود؛ يعنی آن‌ شرقی كه‌ شرق‌شناسان‌ توليد مي‌كنند نيازمند آن‌ است‌ كه‌ در فرايند جهانی سازی ‌قرار گيرد؛ چون‌ در جهانی سازی‌ يا جهانی شدن‌، عالم‌ به‌سان‌ يك‌ مركز و پيرامون ‌فرض‌ مي‌شود؛‌ در مركز عالم‌ غرب‌ قرار دارد و پيرامون‌ آن‌، غير غرب‌ است‌. 💢 اين‌ مركز بايد پيرامون‌ خودش‌ را كه‌ عبارت‌ است از غير خودش‌، يعني‌ همان‌ شرق‌ را تغذيه‌ كند و به ‌نوعي‌ آموزش‌ دهد. در‌ واقع‌ نه‌ تنها بايد فرآورده‌ها و محصولات ‌خودش‌ را به‌ آنجا صادر نماید، بلكه‌ بايد بتواند آنها را به‌ و آدم‌ شدن‌ و مدنيت‌ رهنمون ‌كند. 📖 ماهنامه ، شماره ۷ 📌@canoon_org
🔶 هرچند مانند یکی از و زنده جهان است، اما دین مسیح در طول تاریخ دستخوش حوادث و تغییرات و انحرافاتی شده است؛ با این وجود، شناخت مسیحیت برای مسلمانان از جهاتی دارای اهمیت است که می توان به دلایلی مانند ریشه مشترک عقاید مشابه، پرداختن و روایات به شخصیت ها و عقاید این دین، روابط تاریخی طولانی بین این دو دین، پس زمینه های مسیحی آرای بسیاری از اندیشمندان غربی، تبلیغات فراوان و… اشاره داشت. 📖 کتاب از به کوشش از به بیان سرگذشت مسیحیت در خلال تاریخ دوهزار ساله اش می پردازد. اما تلاش شده است که بیان تاریخ از قصه گویی فراتر برود و بتواند در مسیر نقل پستی و بلندی های تاریخ مسیحی، تصویری از برخی جنبه های اعتقادی و اجتماعی این دین نیز به دست بدهد. بیان جزئیات تاریخی از عهده کتابی در این حجم خارج است. اما سعی شده است مهمترین و حساس ترین وقایع و جریانات تاریخی با نگاه منصفانه بیان شوند. 💢فصل های کتاب عبارتند از: 🔸فصل اول: 🔹فصل دوم: نهضت اصلاح دینی 🔸فصل سوم: 📌@canoon_org
🔰 آیین تکریم و معارفه مدیر عامل کانون اندیشه جوان برگزار شد 💢 با حضور آیت الله رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و فعلی کانون اندیشه جوان برگزار شد. 📋 گزارش خبری : در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و فعلی کانون اندیشه جوان چه گذشت؟ 📸گزارش تصویری: گزارش تصویری آیین تکریم و معارفه مدیرعامل کانون اندیشه جوان 📌@canoon_org
🔰سید حمیدرضا میررکنی مدیر عامل کانون اندیشه جوان شد 🔶 ایشان با حکم آیت الله رشاد به عنوان مدیر عامل جدید کانون اندیشه جوان منصوب شد. این حکم در مراسم تودیع و معارفه مدیر عاملان سابق و جدید کانون اندیشه جوان تقدیم حمیدرضا میررکنی شد. 🔷 از سوابق وی می توان به قائم مقامی مرکز هنری و رسانه‌ای سلوک، عضو تحریریه ماهنامه سوره، عضویت در موسسه علم و سیاست اشراق و سردبیر برنامه تلویزیونی کلمه اشاره داشت. ⭕️میررکنی همچنین دارای سوابق و فعالیت های تشکیلاتی و علمی می باشد که از آن جمله موارد زیر قابل اشاره است: -درباب آنچه می‌باید پیش از آموختن فلسفه بیاموزیم . ترجمه دو رساله از فارابی -منطق سنجش حدیث . تحلیل و بررسی شیوه اعتبارسنجی رجالی در خصوص احادیث توحیدی و اخلاقی -یاد استاد؛ مجموعه مصاحبات با شاگردان مرحوم آیت‌الله -پهلوانی (تعلیق و گردآوری) -الفت‌نامه(ملامحسن فیض کاشانی)؛ تصحیح و تعلیق 💢جهت مطالعه متن حکم سید حمیدرضا میررکنی، اینجا را بخوانید. 📌@canoon_org
🔷 در نزد ارسطو هم عقل در یک سلوک صرفاً عقلانی و بی آنکه از سوی غیب فراخوانده شود یا مورد موهبت و لطف قرار گیرد یا به انکشاف و شهود دست یابد، یک استدلالی برای فهم کلیات را طی می کند و در نظر ارسطو این «» وجود عینی ندارند، بلکه محصول انتزاع از محسوسات هستند. 🔶 عقل ارسطویی تقریباً یک عقل جزوی است اما عقل جزوی معرفت جو و نه کارافزا و صرفاً حسابگر و استیلاجو است. عقل ارسطویی نیز در خود نحوی خود بنیادی پنهان دارد و عقل منقطع از وحی و شهود است. 💢 معنای افلاطونی «» بیش از معنای ارسطویی آن به عقل قدسی نزدیک است هر چند که در هر دو اینها در یک نگاه کلی صور مختلف اجمالاً (جزوی) معرفت جو هستند؛ عقل افلاطونی - ارسطویی عقل جزوی اعداد اندیش معرفت جو است یعنی هدف غایی عقل (برخلاف دکارتی بیکنی) نه تصرف در هستی و استیلاجویی که کسب معرفت و درک عقلانی عالم با ابزار استدلال قیاسی و اعداد اندیشی و بی مدد از نور هدایت غیب و شهود است. 📖 کتاب اثر 📌@canoon_org