eitaa logo
نور شریعت
1.1هزار دنبال‌کننده
351 عکس
43 ویدیو
182 فایل
محل نشر آثار و دروس استاد محقق دکتر سید صائب هاشمی نسب 🔻 استاد درس خارج حوزه علمیه قم (PhD in Clinical Psychology)🔻 🔻 شارح نهج البلاغه و کفایة الاصول 🔻مؤلف کتب و مقالات عدیدۀ علمی در علوم گوناگون (استدلالی و اجتهادی) 📌 ادمین 👇 @Norshariat
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ولادت با سعادت مولانا و مقتدانا حضرت امام حسین بن علی علیه السلام مبارک باد✨ 💖  💚 ┏━🌿━━••••••••••━━━┓     @norshariat110 ┗━━━━••••••••••━🌿━┛
⚡️مقام فوق درک ماست... . او شخصیتی است که درباره اش فرمود: حسین منی وانا من حسین. ⁉️این بیان را خوب درک کنید تا بفهمید حسین بن علی کیست؟ 💠اول شخص عالم وجود، آن کسی که عصاره ی خلقت است ، آن وجودی که قلب تمام ملک و ملکوت است،آن شخصیتی که:«و ماینطق عن الهوی و ما یفعل عن الهوی»؛ چنین شخصیتی،می فرماید: حسین از من است یعنی مشتق است از یکدانه گوهر عالم امکان که نفس قدسیه و علت غاییه خلقت عالم وآدم است... . 🎙بر گرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی ▫️ علیه السلام ✅ @Fatemyeh_ValiAsr
┏━🍀━━••••••••••━━━┓     @norshariat110 ┗━━━━••••••••••━🍀━┛
🔻مشكلات رفتاری اضطراب اجتماعی مشكلات رفتاری دیگری را نیز باعث می شود. مثلاً بسیاری از محققان و متخصصان، ریشه اصلی كمرویی را در ترس یا اضطراب اجتماعی (social ANXIETY) می دانند. در دنیای پیچیده امروز، یعنی در عصر ارتباطات سریع و پیوندهای اجتماع، بدون تردید پدیده كمرویی یك معلولیت اجتماعی است. اگر زنان كمرو باشند، چون نقش مهمی در تربیت فرزندان بر عهده دارند، ناخودآگاه كودكانی كمرو و مضطرب پرورش می دهند و در زیربنای رفتاری جامعه را دچار تزلزل می كنند. در هر جامعه درصد قابل توجهی از بدون آنكه تمایلی داشته باشند، ناخواسته خودشان را در حصاری از كمرویی محبوس و زندانی می كنند و شخصیت واقعی و قابلیت های ارزشمند خود را در پشت توده ای از ابرهای تیره كمرویی، ناشناخته باقی می گذارند. چه بسیار دانش آموزان و دانشجویان هوشمند و خلاقی كه در مدارس و دانشگاه ها فقط به دلیل كمرویی و معلولیت اجتماعی، همیشه از نظر پیشرفت تحصیلی و قدرت خلاقیت و نوآوری نمره كمتری از همسالان عادی خود عادیشان می شود؛ چرا كه كمرویی یك مانع جدی برای رشد قابلیت ها و خلاقیت های فردی است. پدیده كمرویی در بین زنان و دختران بسیار پیچیده تر است و چنین پیچیدگی روانی ممكن است در اغلب موارد، نیازهای درونی، تمایلات، انگیزه ها، قابلیت ها، فرصت ها، هدف ها و برنامه های شغلی ، حرفه ای و اجتماعی ایشان را به طور جدی متأثر و دگرگون كند. روند تحولات اجتماعی نشان می دهد كه مسأله كمرویی غالباً با گذشت زمان، فشردگی و پیچیدگی روابط میان فردی و تشدید فشارهای اجتماعی، رقابت ها، گوشه گیری ها، تكروی ها، عزلت گزینی ها و تنهایی ها گسترده و شدیدتر می شود و درصد بیشتری از افراد را فرامی گیرد. اضطراب اجتماعی به طور غیرمستقیم مشكل دیگری نیز برای فرد ایجاد می كند. به این صورت كه فرد مضطرب و كمرو، كه قادر به برقراری ارتباط با دیگران نیست، احساس می كند تنهاست. با چنین حسی او تصور می كند كه از دوستان و نزدیكان جداست و به طور قابل ملاحظه ای كمتر از دیگران از روابط اجتماعی بهره می برد. چنین فردی نمی تواند احساسات خوشایند یا ناخوشایند، ترس ها و نگرانی ها و آرزوها و امیدهایش را با نزدیكان و دوستانش در میان بگذارد و پاسخ ها و عكس العمل های ایشان را دریافت كند. در حقیقت، كمرویی ناتوانی و معلولیت فرد در برقراری ارتباط است و «تنهایی» مشكل انسان در اثر فقر ارتباطی است. احساس تنهایی ممكن است كاملاً گذرا و موقتی باشد و فرد دوباره نشاط زندگی و تمایل به فعالیت اجتماعی را بازیابد. اما اگر چنین احساسی به علت های مختلف، از جمله ناكامی های مكرر، نگرانی و اضطراب شدید، رفتار تبعیض آمیز و بی عدالتی، فشارهای خانوادگی و اجتماعی، سرخوردگی و بازخورد منفی نسبت به رفتار ناخوشایند و واكنش های منفی اطرافیان، فقر انگیزشی و قطع امید از پیوندهای عاطفی عزیزان، تقویت گردد با شدت هر چه بیشتر شدت یابد و فرد مبتلا عمیقاً احساس تنهایی كند، نه تنها همانند افراد كمرو دچار ناتوانی یا معلولیت اجتماعی می شود، بلكه اضطراب و احساس تنهایی زمینه افسردگی جدی را در وی به وجودمی آورد و ممكن است دست به اقدامات غیرعادی نظیر گریز و فرار از خانه و محل زندگی و كار، بعضی كژروی های اجتماعی، اعتیاد و خودكشی بزند. درصد قابل توجهی از كسانی كه خودكشی كرده اند یا اقدام به خودكشی می كنند، تجارب فراوانی از احساس تنهایی و رهاشدگی از طرف صمیمی ترین نزدیكان و دوستان خود داشته اند. بنابراین می بایست به طور خیلی جدی به این پدیده توجه داشت و افراد مبتلا به آن را با اتخاذ روش های اصلاحی و درمانی مناسب، مورد درمان و توان بخشی اجتماعی قرار داد. 📚برشی از پایان نامه دکتری استاد محقق دکتر هاشمی نسب با عنوان بررسی اثربخشی طرحواره درمانی بر اضطراب ، افسردگی و تکانشگری افراد دارای اختلال شخصیت مرزی ┏━🍀━━••••••••••━━━┓     @norshariat110 ┗━━━━••••••••••━🍀━┛
https://www.instagram.com/p/CpMb2O9oBw3/?igshid=YmMyMTA2M2Y= ┏━🍀━━••••••••••━━━┓     @norshariat110 ┗━━━━••••••••••━🍀━┛
┏━🍀━━••••••••••━━━┓     @norshariat110 ┗━━━━••••••••••━🍀━┛
ای‌مرکزِ‌جمعیّتِ‌پرگارِ‌حقیقت... گَرازهمه‌سوجمع‌کنی‌دل،همه‌سویی... ♥️ ┏━🕊━━••••••••••━━━┓     @norshariat110 ┗━━━━••••••••••━🕊━┛
‍ 🌀 اَشبهُ الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسول الله 💠 ﴿وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا¹﴾؛ و اگر را بشمارید، آنها را شماره نتوانید کرد. 💢 با این حال قرآن نعمت‌های دنیوی را شمرده می‌فرماید: ﴿قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ²﴾؛ بگو سرمایه‌ی زندگی دنیا اندک است. 🔆 ولیکن درباره‌ی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌فرماید: ﴿إِنَّكَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظيمٍ﴾؛ همانا تو دارای و برجسته‌ای هستی. رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله کسی است که اخلاقش از تمام دنیا و مافیها اوسع است. ❇️ حال ببینید علیه‌السلام درباره‌ی چه فرمود: «اَشبهُ الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسول الله⁴»؛ علی اکبر علیه‌السلام درجمیع و چون صلی‌الله‌علیه‌وآله بود. 🔆 این جوان در طلاقت زبان و زیبایی صورت و سیرت و خلقت مردم به صلی‌الله‌علیه‌وآله بود که آن حضرت جامع همه‌ی و و می‌باشد. 📌 ۱. سوره ابراهیم، آیه ۳۴ ۲. سوره نسا، آیه ۷۷ ۳. سوره قلم، آیه ۴ ۵. اللهوف علی قتلی الطفوف، ص۱۱ ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
📌 کاستی های روشنفکری دینی و کج باوری های روشنفکران روشنفکری دینی با چهار مشکل مواجه است : 1️⃣ دینی از ابتدا، تحت تأثیر جریان‌های چپ، را به یک تبدیل کرد. منطق دین بیشتر شبیه علم است تا ایدئولوژی؛ حال آنکه با مساوی شدن دین با ایدئولوژی، به دلیل تضاد ایدئولوژی و علم، این ایده شکل گرفت که دین با علم در تضاد است. 2️⃣ اینکه روشنفکری دینی حتی نظری و عملی را از هم جدا می‌کند. روشنفکران دینی ما بشدت روی و فشار آورده و از ارزش غافلند. حال آنکه زندگی عملی را فقه اداره می‌کند. این رویکرد، نوعی عدم در دینداری ایجاد می‌کند. 3️⃣ تضادی که روشنفکری دینی بین فقه و اخلاق ایجاد کرده، هر دو را از کار می‌اندازد. با اخلاق نمی‌توان هیچ جامعه‌ای را اداره کرد چون اخلاق ضمانت اجرایی ندارد. روشنفکری دینی فقه را مساوی با تکلیف و اخلاق را مساوی با حق می‌داند با آنکه اخلاق بشدت از تکالیف اخلاقی صحبت می‌کند و ابتدای فقه از حق شروع می‌شود. 4️⃣ خلط بین فقه و فقاهتی است. فقه به عنوان یک دانش، امکانات بسیاری دارد. حال اگر برای اصلاح مشکلات این سنت فقاهتی، به اصل فقه هجوم بیاوریم، دچار خطا شده‌ایم. تفقه کارویژه‌ای دارد به نام پیوند نص و زندگی و مسلمان نمی‌تواند از فقه جدا شود. نه تنها روشنفکری دینی که حتی روشنفکران نیز وظیفه دارند در راه اصلاح دستگاه فقهی به جای طرد آن گام بردارند. اصلاح دستگاه فقهی موضوع غایب روشنفکری دینی امروز است. ┏━🍀━━••••••••••━━━┓     @norshariat110 ┗━━━━••••••••••━🍀━┛
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆 هر کس بمیرد و خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است... إحیاء نفوس امروز ، اوست و (شناساندن) او و ایجاد ربط بین ایتام آل محمّد و این از انظار... 🎙 بیان آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۱۶/ دی‌ماه/ ۱۳۷۴ ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr