eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
676 عکس
718 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رضا علیه السلام: هرگاه برای شما پیشامد سختی روی داد به وسیله ما اهل بیت از خدا یاری بجویید. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍قبل‌از انقلاب وضعیت اقتصادی مردم بهتر بود؟ 🔹باید نخست نگاهی اجمالی به سرانه درآمد مردم ایران از فروش نفت در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب و همچنین شرایط کنونی کشورداشته‌باشیم: 🔸در سال ۱۳۵۶ میزان صادرات نفت ایران به ۵\۵ میلیون بشکه رسید درحالی‌که در حال حاضر صادرات نفت کشورمان به دلیل: بالا رفتن مصرف داخلی نگاه صیانتی به نفت به‌عنوان یک سرمایه ملی برای آیندگان تحریم‌های بین‌المللی علیه خرید نفت از ایران به حدود ۳\۱ میلیون بشکه رسیده‌است به‌عبارتی صادرات نفت ایران در زمان رژیم پهلوی بیش‌از چهار برابر زمان کنونی بوده‌است. 🔸جمعیت کشور در سال ۱۳۵۷ حدود ۳۵ میلیون نفر بود درحالی‌که در حال حاضر از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته‌است و این به‌معنای بیش‌از دوبرابر شدن نیازهای یک کشور به غذا، بهداشت و درمان، مسکن، آموزش و... است. 🔸ارزش دلار حاصل از فروش نفت در سال ۱۳۵۷ در بازارهای بین‌المللی حدود دو برابر ارزهای دیگر بود درحالی‌که در سال ۱۳۹۰ به دلیل ضعف اقتصاد آمریکا و جهش‌های اقتصادی چین و ژاپن و اتحادیه اروپا و برخی کشورهای توسعه‌یافته این ارزش به نصف در معاملات بین‌المللی رسیده‌است. 🔸مصرف کشور در سال ۱۳۹۰ بر مواد غذایی شامل غلات، مواد پروتئینی، لبنیات، میوه و سبزی‌ها، پوشاک، لوازم‌خانگی، لوازم بهداشتی و... نسبت به‌سال ۵۷ بیش‌از چهار برابر شده‌است. 🔻با چنین مقدمه ای معلوم می شود که سرانه مردم ایران در حال حاضر(۱۳۹۰) نسبت به درآمدهای حاصل از فروش نفت بیش از ۱۶ برابر کاهش یافته است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اگر رسیدی به آنجایی که این خود رو کنار بگذاری و کار بکنی آن کار برای خود نیست. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ آزادی بیان کاریکاتوری/محمد محبوبی 🔹اگر کسی واقعا به نظام فکری_اعتقادی خودش مطمئن باشد نسبت به اظهار نظرهای مخالف هیچ احساس نگرانی و ترسی نمیکند، همانطور که پیامبر اکرم و حضرت امیر نداشتند و هیچ شاهد متقنی مبنی بر برخورد از جانب عوامل حکومتی حضرات با دگراندیشان از هر نوعی و در هر جایی و چه با مخاطب خاص و چه عام وجود ندارد که اگر داشت لااقل کسی مثل شهید مطهری و شهید بهشتی که خدایشان بیامرزتشان بیان یا اشاره‌ای می‌کردند. 🔸بلکه حتی برعکس برخی از عزیزان، این مردان بزرگ به مصالح اساسی و بنیادینی مثل جنبه تربیتی این آزادی‌ها می‌اندیشیدند و آنقدر به محتوای اسلامی اعتماد داشتند که نگرانی و هراسی از مخالفین و شکاکان نداشتند، تا جایی که شهید مطهری عزیز صراحتا میفرمایند که وجود شکاکان و مخالفین به نفع اسلام است. 🔻ولی ما اکنون به جایی رسیده‌ایم که بجای نشر آزادی بیان و ایجاد بسترهای گفتگوهای اخلاق مدارانه‌ی آزاد سعی بر اعمال محدودیت هر چه بیشتر و ساکت کردن مخالفین هستیم و ظاهرا حتی فحش و بی‌احترامی و تهمت را هم برای از چشم مردم انداختن آنها شرعا جایز و حق میشماریم. 🔹خاستگاه این کنش‌ها همان نگاه شبهه اندیشی است که جای نگاه فهم محور را گرفته، و یا همان مواجهه ستیز گونه است که بجای مواجهه فهم گونه نشسته است که از جمله آفات و آسیب‌هایش همین فتوای شیخ انصاری میشود که میتوان به مخالفِ "نظرِ مشهورِ فهمِ شده" برچسب بدعت زد و فحاشی و تهمت را جایز دانست! 🔸در واقع شیوه‌ی مواجهه با مخالفین و دگراندیشان است که اشکال اساسی دارد؛مثلا همانطور که میدانیم اگر متنی یا گفتاری مغلطه آلود است باید وجه مغالطه‌ی آن به صورت واضحی مشخص شود وگرنه ماهم دچار مغلطه شده‌ایم. و یا اگر با بیانی زیبا محتوایی نادرست ارائه شده راهش اثبات نادرستی محتواست نه برخورد چکشی و تخریب و در ادامه اعمال محدودیت. 🔻حتی متاسفانه و احتراما باید عرض کنم که مشکل در دانشگاه ها و مدارس علمیه ریشه‌ای است، به این علت که با وجود اینکه رهبری توصیه به آشنایی با منظومه فکری شهید مطهری در حوزه‌ها کرد‌ه‌اند و همین شهید عزیز صراحتا فرموده‌اند که باید به استاد مارکسیستِ معتقد به مارکسیسم کرسی تدریس در دانشکده الهیات داده شود شاهد این هستیم که برخی از مسئولین محترم دانشگاه و حوزه، تلویحا مخالف نظر شهید مطهری هستند و شیوه‌ای مثل شیوه‌ی مجموعه ی‌ "مدرسه آزاد فکری" را که در بستر مجازی فعالیت میکند وکسانی مثل آقایان خسروپناه، سوزنچی و قنبریان در آن حاضر میشوند و به بحث و گفتگو می‌نشینند را قبول ندارند. مگر مدرسه آزاد فکری در بین عموم آزادانه انواع محصولات زیست فکری‌های گوناگون را نشر نمیدهد؟! پس چرا ما باید در برخی از دانشگاه ها و و بیشتر مدارس علمیه شاهد مخالفت با چنین شیوه‌ای باشیم؟! پ.ن: چه خواندنی است کتاب "شریعتی، جستجوگری در مسیر شدن" از شهید بهشتی عزیز. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسید بزرگترین گناه کبیره کدام است؟ حضرت علی علیه السلام در پاسخ فرمودند: مایوس و نا امید شدن از رحمت الهی. 👇👇 @Taammolate_talabegi
8.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹اعتراض شدید یک روحانی از فقر به حوزه علمیه و قطع شهریه به خاطر انجام دادن کار و فروش میوه! 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ دین پولی رایج در جمهوری اسلامی 💠دین، مهم ترین پول رایج بازار اجتماعی جمهوری اسلامی سازوکار پیش رفته ای را برای بدل کردن امر قدسی و مفاهیم مابعدطبیعی سازنده ی منظومه ی الاهیاتی تشیع به "کالا" و "ارزش مادی در میان نهاد. 🔹بدل شدن آن مفاهیم به "کالا" تنها به فربه شدن ثروت و ترقی موقعیت مادی روحانیان نینجامیده، بلکه آن کالا را در اختیار یکایک شهروندان قرار داده است. هنگامی که حفظ قرآن، امتیازی بالا در پذیرش دانش آموزان در دانشگاه ارزیابی می شود، سازمان تبلیغات اسلامی به "معتکف نمونه" جایزه میدهد، در اداره ها و نهادهای نظامی حضور در نماز جماعت از معیارهای ارتقای رتبه است و دانستن احکام شرعی در مصاحبه های گزینش برای کار و دانشگاه ضروری به شمار می رود، به آسانی می توان سنجید تا چه اندازه دین در جمهوری اسلامی به "پول"، ارزش و کالا بدل شده است. 🔸بخش عمده ی دادوستد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در ایران، اکنون با "پول دینی" انجام می شود که پشتوانه ی اعتباری آن همان جهان مابعدطبیعی مفاهیم شیعی است. کاربر و مصرف کننده ی این پول، دیگر تنها مؤمنان نیستند. با بدل شدن دین به مهم ترین پول رایج و مقبول در بازار اجتماعی، حکومت ایران در سی سال گذشته، همه ی شهروندان از جمله نامؤمنان را نیز ناگزیر از بهره گیری و مصرف پول دینی کرده است. 🔻اگر در گذشته، "پول دینی" کار کردی محدود داشت، با گسترش فضای دینی و قدرت گرفتن روحانیان در مقام "صرافان نمادین"- که هر ارزش یا کالایی را به پول دینی مبادله و معاوضه می کنند پول دینی کار کرد و کاربردی فراگیر پیدا کرد. امروزه حتی اگر شهروندی بخواهد کسب و کار تازه ای به راه اندازد یا در رشته ای از علوم دقیقه در دانشگاه تحصیل کند، ناگزیر از دست یابی به این پول و هزینه کردن آن است. دیگر تکیه ی تنها بر توانایی ذهنی یا دارایی مادی نمی تواند فعالیت اجتماعی شهروندان را تضمین کند. پول دینی، پشتوانه ی اصلی فعالیت اجتماعی در سویه های گوناگون آن است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
💠 برتراند راسل: 🚩 چرا مسیحی نیستم... 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسین علیه السلام: سوگند به خدا خون من از جوشش باز نمی ایستد تا سرانجام خداوند مهدی را برانگیزد. 👇👇 @Taammolate_talabegi