eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
714 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
امام جواد علیه السلام: خدمت و نعمتی که مورد شکر و سپاس قرار نگیرد همانند خطائی است که غیر قابل بخشش باشد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پخش فیلم‌ سینمایی تک‌تیرانداز ( برگزیده‌ی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ) در نوروز ۱۴۰۰ : 🔹فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» روز پنجشنبه پنجم فروردین ساعت ۱۵ از شبکه ۳ 🔹 روز دوشنبه نهم فروردین ساعت ۱۱:۱۵ از شبکه ۱ 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️ در عرصه دین پژوهی معاصر، سه گفتمان عمده قابل تعریف است: 🔻جریان متجمّد: مجموعه رویکرد سنتی در مطالعات دینی است که شاخصه اصلی این جریان، تصلب بر دریافت ها و ذخایر بازمانده از پیشینیان است، از نوآوری هراسناک و از تحول نگران است. 🔻جریان متجدّد: رویکردی که در مقابل این جریان سنتی با ادعای تجدد و رویکرد متأثر از معرفت غربی جدید وارد مطالعات دینی شده است، 🔻جریان مجدّد: گفتمانی در این میان پدید آمده که نه متصلب به مواریث موجود است و نه در مقام انقطاع از پیشینه و تجدید نظر طلبی دینی است. این جریان در کار گشودن راه سومی میان تصلب و تجدد است. وجه اشتراک جریان اول و دوم تقلید است، جریان نخست، مقلد قدماء و متقدمان است و جریان دوم، مقلد غربیان و متغربان. مطلع گفتمان مجدد، ظهور حضرت امام خمینی(ره) و حضرت علامه طباطبایی(ره) و کانون آن نیز قم است. جریان سوم سعی می کند در عین این که دستی در انبان اندوخته های پیشینیان (میراث سلف) دارد و از اندوخته و آورده ملل دیگر نیز بهره می گیرد و با اعتماد به نفس علمی بشری و ملی سهم گذاری کند، و لازمه نوآوری را نیز در رد و نفی و طرد و انکار کلی گذشته خود نمی داند. 📚علی اکبر رشاد، دین پژوهی معاصر، ص۵۲ 🔹استاد خسروپناه: این تیپ شناسی جریان های دین پژوهی گرچه از امتیازهای ویژه ای برخوردار است، لیکن ویژگی های ذکر شده برای این سه جریان، دارای ابهام و نقایصی هستند. برای نمونه، ممکن است جریان متجمد و متجدد ادعا کنند که ما مقلدانه از سنت ها يا غرب پیروی نمی کنیم و اگر در مقام پذيرش اندیشه های سنتی یا دیدگاه های غربی قرار داریم، نه از باب تقلید معللانه، بلکه زاییده منطق و استدلال است. مطلب دیگر اینکه، شاخصه های پیش گفته، جنبه تبلیغاتی داشته و با بار معنای فرهنگی تعریف شده اند که چه بسا این گونه نسبت ها را جریانهای دیگر نیز به جریان رقیب نسبت بدهند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
15.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙نماهنگ «منو بشناس» اثری از موسسه ماوا با حضور چهل خواننده مطرح کشور به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تاریخ موسیقی ایران منتشر شد. 🔹مقام معظم رهبری: موسيقي را بايد به سمت هدف متعالی بکشانيد. در زمينه موسيقی، بايد آثاري پديد آورد که براي ملت ها و انسان هاي صاحب انديشه و خردمند، راه گشا باشد.  👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف: فاطمه زهرا بهترین الگوی من است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔹حسین شمقدری در سالهای اخیر با ساخت مستندهای بدون سانسور انقلاب جنسی و میراث آلبرتا مخاطب خود را همیشه راضی کرده است، از طرفی در هر مستند وی نتیجه گیری و سوالاتی کلیدی برای مخاطب ارائه می‌شود. 🚫حال مستند جدید او با عنوان حلال ممنوعه در خور توجه است که گفت و گوی هایی حول محور آن صورت می گیرد و در روز هایی آتی این مستند را هم در کانال معرفی خواهیم کرد. 📱علاقه مندان لایو امشب رو از دست ندهند. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
📲 لایو مشترک شیخ فرهاد فتحی و حسین شمقدری 🔹موضوع: مستند حلال ممنوعه(خوانندگی بانوان) 🔸با حضور حجت الاسلام همازاده ⏰جمعه، ۶ فروردین، ساعت ۲۴ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ لباس دین(۲۴) 💠تغییر لباس، فرآیند است نه اقدام 🔹تغییر لباس یک فرآیند است و هر چه عمیق تر و وسیع تر باشد، پیچیده تر می شود و زمان بیشتری را هم می طلبد. تغییر لباس روحانیت و نزدیک شدن آن به لباس امت، بی شک یکی از همان فرآیندهای پیچیده و زمان بر است. چرا که در حافظه ملی ما، روحانیت با همین لباس جا گرفته است و روان عمومی جامعه با آن عجین شده است. به ویژه که جامعه ما، جامعه ای یک دست نیست. 🔸طیفی مسجدی هستند که روحانیت را بدون این لباس برنمی تابند و قبول نمی کنند و طیفی وسیع هم، لباس فعلی را خوش ندارند و نسبت به آن واکنش منفی دارند. از سوی دیگر دشمنانی هم داریم که بدشان نمی آید از این مسأله مستمسکی برای تخریب روحانیت بسازند و اصلاحات و پیشرفتهای طبیعی و صنفی را، دستمایه برخی حرف و حديث ها قرار دهند. بنابراین تغییرات باید با ملاحظه همه ابعاد مساله اتفاق بیفتد. با این توضیح، روشن می شود که میان نظریه پردازی و اظهار نظر فقهی با تغییرات عینی و گسترده صنفی، فاصله زیادی وجود دارد و این طور نیست که امروز به یک فتوای متفاوتی برسیم و نظریه ای را تولید کنیم و از فردا دست به کار شویم. تأكيد میکنم؛ به خلاف مسائل فردی، تغییرات صنفی یک فرآیند است نه اقدام و عمل شخصی! 🔻بنابراین باید اتاق فکری ایجاد شود و روی این مساله بیندیشد که این فرآیند چگونه و در چند مرحله طی شود. مثلا این مساله نیازمند فرهنگ سازی برنامه ریزی شده است تا در جامعه، خواه مذهبی و خواه غير مذهبی، شوک ایجاد نکند و دچار سردرگمی نسازد و دستاویزی برای دشمنان نسازد. یا در آغاز باید دو لباسه بودن را جا بیندازیم و طلبه و روحانی با دو لباس در جامعه ظاهر شود و به جامعه خود تفهیم کند که او نیز باید زندگی کند و میان فصل زندگی و فصل کار، تفصیل قائل می شود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
💠 فهرست مجموعه پست های لباس دین که در کانال بارگذاری شد: 🔹نهی از شهرت(اصل عدم تمایز) 🔹ادله خروج لباس روحانیت از اصل عدم تمایز: 🔻لباس پیامبر اسلام 🔻لباس تبلیغ 🔻افزایش تاثیرگذاری در مخاطبان 🔻تاثیر مثبت در خود مبلغ 🔻مکاشفات و منامات 🔻تلاش دشمنان برای حذف لباس 🔹آسیب های اجتماعی لباس روحانیت: 🔻حجاب انداختن بین مردم و علماء 🔻انعکاس ضعف ها و پلشتی ها 🔻آخوند های سلبریتی 🔹آسیب های فردی لباس روحانیت: 🔻رانت منزلت و خودبزرگ بینی پنهان 🔻تقویت روحیه نفاق 🔻منزوی شدن 🔻کم تحرکی 🔹آسیب های خانوادگی لباس روحانیت: 🔻مشکل در ازدواج کردن 🔻اخلال در وظایف همسری 🔻اخلال در وظایف پدری 🔻محدودیت در کسب و کار 🔹طرح پیشنهادی 🔻رویکرد انتقادی مماشاةً للقوم 🔹تغییر فرآیندی لباس فعلی 👇👇 @Taammolate_talabegi