eitaa logo
تدبر حسینی
233 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
121 فایل
مباحث تدبر استادضرابی "تدبردر کلمات قصار امام حسین علیه السلام _ " محرم ۱۴۴۲ "وتدبر در کلمات ائمه اطهار علیهم السلام" جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿💚 -امام علی(ع) فرمودند: «إِنَّ الحَقَّ لا یعرَفُ بِالرِّجَالِ؛ اِعرِفِ الحَقَّ، تَعرِف أهلَهُ»؛ حق با شخصیت‌‌ها شناخته نمی‌‌شود؛ حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی. فارغ از افراد و اشخاص حق این است که شخصی می‌گوید به موسى بن جعفر(ع) عرض کردم، یکى از دوستان شناخته شده شما شراب می‌نوشد و مرتکب گناهان هلاکت‌بار می‌‏شود، آیا از او بیزارى جوییم؟ 💚🌿 فرمود: از کار او بیزارى جویید نه از خودش، او را دوست داشته باشید و کارش را دشمن بدارید. گفتم می‌توانیم او را و بنامیم؟ فرمود نه، فاسق و فاجر آن است که ما را انکار می‌کند و دشمن دوستان ما است؛ خداوند نخواسته دوست ما - گرچه گناهانی هم داشته باش - فاسق و هرزه باشد، ولى شما او را فاسق العمل و هرزه کار بگویید، مؤمن النفس و پلید کردار، پاک جان و پاک بدن بدانید. به خدا سوگند دوست ما از دنیا نرود، مگر این‌که خدا و پیامبرش و ما از او راضى باشیم؛ خداوند او را با تمام گناهانی که انجام داده، با صورتی سفید، و عورت پوشیده و آسوده خاطر برخواهد انگیخت در حالی که ترس و اندوهى بر او نیست؛ زیرا از دنیا بیرون نمی‌رود مگر آن‌که با گرفتارى‌های مالى و جانى که به خود و یا فرزندانش می‌رسد و یا دیگر گرفتارى‌ها از گناهان پاک می‌‏شود، کمترین چیزى که دوست ما با دچارشدن به آنها از گناهان پاک می‌‏شود؛ کابوس‌های وحشتناکی است که خدا در خواب به او نشان می‌دهد و صبحش با نگرانی و اندوه از خواب برمی‌خیزد و این خواب ترسناک کفاره گناه او می‌شود؛ یا ترسى که از حکومت‌هاى باطل در دل او جا می‌گیرد؛ یا این‌که دم مرگ جانش به سختى گرفته می‌‏شود. پس خدا را ملاقات می‌کند، در حالی‌که از گناهان پاک است. خاطرش به محمّد(ص) و امیر المؤمنین(ع) آسوده است. سپس در برابر او یکى از دو امر است: 🌿 رحمت گستره خداوند که از گناهان تمام مردم زمین به مراتب وسیع‌‏تر است، 🌿 و شفاعت محمّد(ص) و علی(ع). اگر او در مرحله اول، مشمول رحمت پروردگار نشود، شفاعت پیامبر و امیر المؤمنین او را دریابد و آن‌گاه مشمول رحمت واسعه خدای متعال خواهد شد. 📔[الأصول الستة عشر، ص 51-52] 🔰استادضرابی / شناخت اهل حق و تشخیص مومن از فاسق @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی دل بی تو بجان آمد وقتست که باز آئی یا صاحب الزمان ⚘️ @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم ✳️برنامه : «مروری بر کتاب شریف سرّ الصلاة امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) » (ره) ۷ ⬇️🌺⬇️🌺⬇️
•┈┈••✾»☘️🕊☘️«✾••┈┈• بِسْمِ الله الرَّحْمن الرَّحیم‏ اَلْحَمْدُلله رَبِّ الْعالَمینَ و الصَّلوةُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرینَ و‏ ‏‏لَعْنَةُ الله عَلی اَعْدائِهِمْ اَجْمَعینَ اِلی یَوْمِ الدّین.‏ 🔰مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۷ 1⃣ 📍امام خمینی ره می‌فرماید ابعاد وجودی انسان کامل از بالاترین مرتبه آن (ظهور مشیت مطلقه) گرفته تا پایین ترین مرتبه آن (مقبض ارض‏‎ سابع)، تمام دایره وجود را شامل می‌شود؛ 🔺 با این تعبیر که: « و این دو مقام (مقام شهادت و غیب یا همان مقام دنیا و آخرت) در انسانِ کامل از‏‎ ‎‏ظهور از مکامن غیب احدی تا مُقبض هیولی یا مقبض ارض‏‎ سابع، که حجاب انسانیّت است، به طریقۀ عرفای شامخین ـ و این یکی از دو‏‎ ‎‏قوس وجود است ـ و از مقبض تراکم فیض تا منتهی النّهایۀ غیب مشیّت و‏‎ ‎‏اطلاق وجود ـ و این قوس دوم است ـ می باشد. ⚜پس انسان کامل به حسب این‏‎ ‎‏دو مقام، یعنی و به ، و و به‏‎# ‎‏رحیمیّت، تمام دایرۀ وجود است: ‏‏ ثُمَّ دَنی فَتَدَلّی فَکانَ قابَ قَوْسَیْنِ اَوْ اَدْنی.» .....👇 /اردیبهشت ۱۴۰۲ @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•┈┈••✾»☘️🕊☘️«✾••┈┈• 🔰مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۷ 2⃣ 🍁شرح: » از ماده «شیء» مصدر «شاء، یشاء» است که در لغت به معنای اراده و در اصطلاح به معنی تمایل یافتن به سوی چیزی است تا حدّی که به طلب آن چیز منجر شود. 🍁 قرآن از الهی با تعابیری از قبیل «شاء» و «أراد» و مشتقات آن دو یاد نموده است؛ در قرآن و عترت، اقسامی دارد: 1⃣ « » : مشیت تکوینی عبارت از مقام ایجاد است ، که مخصوص خداوند و بر اساس علم و حکمت و مصلحت تحقق می‌یابد. «تُولِجُ اللَّیلَ فِی النَّهارِ وَ تُولِجُ النَّهارَ فِی اللَّیلِ وَ تُخْرِجُ الْحَی مِنَ الْمَیتِ وَ تُخْرِجُ الْمَیتَ مِنَ الْحَی وَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَیرِ حِساب‌»(آل عمران/ 27) «شب را در روز داخل می‌کنی، و روز را در شب و زنده را از مرده بیرون می‌آوری، و مرده را زنده و به هر کس بخواهی، بدون حساب، روزی می‌بخشی»‌. تمام مراتب وجود و مَشاهد غيب و شهود پرتو جلوه مشيّت الهى هستند، و چون میان خواست خدا و ایجاد نمودن اشیاء فاصله‌ای نیست، مشیت خدا ، مساوق با تحقق و ایجاد است: « إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ ». (یس/۸۲) چون به چيزى اراده فرمايد كارش اين بس كه مى‏ گويد(کن وجودی) باش پس [بى ‏درنگ] موجود می‌شود» فرخنده باد طلعت خوبت كه در ازل ببريده اند بر قد سروت قباي ناز /اردیبهشت ۱۴۰۲ @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا