eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩 علی اکبر (علیه السلام)؛ آرمان انسانی و میراث پیغمبری ▫️ وجود مبارک در آن رجز معروفش فرمود: ـ انَا علىُّ بنُ حسین بنِ على‌ ـ نَحْنُ و رَبِّ البیت اولى‌ بِالنَّبى‌ ـ تَا للَّه لا یحكُمُ فینا ابنُ الدَّعى‌ ما به مرتبطیم، قسم به پروردگارِ کعبه ما به پیغمبر نزدیکیم، همان حرفی که پدر ما زده است که ما زیر بار حکومت ننگین ناپاکان نمی‌ رویم، ما هم همان شعار را می‌ دهیم: «تَا للَّه لا یحكُمُ فینا ابنُ الدَّعى‌»؛ این ناپاک نمی ‌تواند بر ما حکومت کند! ▫️ وقتی خواست به میدان برود، عرض کرد خدایا شاهد باش: «اللَّهُمَّ اشْهَدْ عَلَی هَؤُلَاء الْقَوْمِ فَقَد بَرَزَ إِلَیهِمْ غُلَامٌ أَشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً برَسولِکَ»؛ کسی را فرستادم که اخلاقش است. شما درباره پیغمبر فرمودید: ﴿إِنَّكَ لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ﴾؛ این پسرم شبیه اوست؛ ، ﴿مَا ینطِقُ عَنِ الْهَوَی﴾ بود، بی خود حرف نمی ‌زد، بر اساس هوا و هوس سخن نمی‌گفت، این فرزندم تربیت شده همان است و همان فرمایشات جدّ خودش را می گوید؛ ما هر وقت مشتاق لقای پیغمبر بودیم، او را می‌ دیدیم. ▫️ نسبت به یک جوان عادی که نمی ‌شود گفت این، خُلقش شبیه پیغمبر است. بعد در حضور همه فرمود او یک بچه عادی نیست، او ادامه سلسله انبیاست! این آیات را خواند: ﴿إِنَّ اللّهَ اصْطَفَی آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْرَاهِیمَ وَ آلَ عِمْرَانَ عَلَی الْعَالَمِینَ ٭ ذُرِّیةً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ وَ اللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ﴾؛ یعنی اگر نسَب و حسَب این علی را ببینید، می‌ خورد به ، بعد به نوح و به آدم؛ اینها شناسنامه پسر من است، این یک آدم عادی نیست! ▫️ ﴿إِنَّ اللّهَ اصْطَفَی آدَمَ وَنُوحاً وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَی الْعَالَمِینَ ٭ ذُرِّیةً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ﴾؛ یعنی اگر خدای سبحان به ابراهیم خلیل فرمود: ﴿إِنِّی جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَاماً﴾ و اگر ابراهیم درخواست کرد: ﴿وَ مِنْ ذُرِّیتِی﴾ و اگر خدای سبحان فرمود:﴿لاَ ینَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ﴾، این است و سهمی از آن امامت دارد، البته نه امامت مصطلح که بشود امام چهارم، بلکه آن که در ﴿إِنِّی جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَاماً﴾ مطرح است، این‌جا اراده شده است. ▫️ وجود مبارک ابی ‌عبدالله فرمود شما خیال نکنید این یک جوان معمولی است می‌خواهید شهیدش کنید؛ ـ مقداری جلوتر بروید می ‌بینید به مرتبط است، ـ مقداری جلوتر بروید می ‌بینید به مرتبط است، ـ مقداری جلوتر بروید می ‌بینید به مرتبط است؛ او را این را و امثال اینها را داراست. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1382/12/10 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
اندوه مقدس
▫️ می ‌فرماید: «أَنْفَاسُكُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُكُمْ فِیهِ عِبَادَة»؛ فرمود در ماه مبارک رمضان، انسان نفس که می‌ کشد عبادت است، می‌ خوابد عبادت است. حالا نگاه کنیم و ببینیم که ارتباط این بیان نورانی پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) با اهل بیت و جریان چیست. ▫️ در فضیلت ماه مبارک رمضان فرمودند: «أَنْفَاسُكُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُكُمْ فِیهِ عِبَادَة»؛ یک انسان صائم که نفس می ‌کشد، دارد عبادت می ‌کند؛ می‌ خوابد، دارد عبادت می ‌کند. در جریان (سلام الله علیه) چه فرمودند؟ ببینید پایگاه جریان امام حسین تا کجاست! ▫️آنجا هم آمده است که حضرت فرمود: «نَفَسُ الْمَهْمُومِ لِظُلْمِنَا تَسْبِیحٌ وَ هَمُّهُ لَنَا عِبَادَة»؛ کسی تنهاست، جریان کربلا به یادش آمد و آهی کشید _ این اختصاصی به محرّم ندارد، اختصاصی به اربعین ندارد_ فرمود کسی آهی کشید برای مظلومیت ما، است؛ «نَفَسُ الْمَهْمُومِ لِظُلْمِنَا تَسْبِیحٌ وَ هَمُّهُ لَنَا عِبَادَة». 👈 این را بیاورید در کنار ماه مبارک رمضان که درباره ماه مبارک رمضان وارد شده است: «أَنْفَاسُكُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُكُمْ فِیهِ عِبَادَة». حالا معلوم می‌ شود یعنی چه؟ یعنی چه؟ شهادت سیدالشهداء یعنی چه؟ 📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 444 تاریخ: 1398/02/11 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژه برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی 🔻 استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از را شرح می نماید. ▫️ تأمل در نهضت سالار شهیدان و بررسی مواضع و مواقف مختلف این نهضت پیام عمیقی را به جامعه بشری به همراه دارد. 👈 حضرت فرمود: «فَقَالَ النَّاسُ عَبِیدُ الدُّنْیا ... قَلَّ الدَّیانُونَ»... . این دسته از انسان هایی که به ظاهر دین گرایند و در واقع دنیاگرا هستند، اینها تا زمانی که با معیشت آنها و زندگی آنها و مقام آنها و اموال آنها تصادمی نداشته باشد منافرتی نداشته باشد دین دارند؛ اما هر جا که احساس کردند دینداری با منافعشان سازگار نیست با تعلقات و علائقشان همراه نیست دین را به راحتی کنار می گذارند و به دین توجهی نمی کنند. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/csrm208 ↙️ یوتیوپ: https://youtu.be/fg-oqUBuPiQ جلسه: 36 تاریخ: محرم و صفر 1403 🌐 https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
علی اکبر (علیه السلام) آرمان انسانی و میراث پیغمبری ▫️ وجود مبارک علی اکبر در آن رجز معروفش فرمود: ـ ما به حسین بن علی مرتبطیم. ـ قسم به پروردگارِ کعبه ما به پیغمبر نزدیکیم. ـ ما زیر بار حکومت ننگین ناپاکان نمی‌ رویم. ـ ما هم همان شعار را می‌ دهیم: «تَا للَّه لا یحكُمُ فینا ابنُ الدَّعى‌»؛ این ناپاک نمی ‌تواند بر ما حکومت کند! 👈 این ذریه صالح و عادل ابراهیم خلیل است و سهمی از آن امامت دارد، البته نه امامت مصطلح که بشود امام چهارم، بلکه آن که در ﴿إِنِّی جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَاماً﴾ مطرح است، این‌جا اراده شده است. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 بر کرانه فرات جلسه هشتم 👈 حضرت آیات قرآن كریم را در فرصت‌ های مناسب می‌ خواند، هم برای احتجاج با دیگران و هم برای توجیه همراهان. .گاهی این آیه را تلاوت می ‌كرد: ﴿ما كانَ اللّهُ لِیذَرَ الْمُؤْمِنینَ عَلیٰ ما أَنْتُمْ عَلَیهِ حَتّیٰ یمیزَ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیبِ﴾؛ فرمود وقت صلح و زمان آرامش پاك و ناپاك كنار هم به سر می‌برند، زمان جنگ پاكان از ناپاكان جدا می ‌شوند. فرمود من ‌هستم و خدا به وسیله من طیب و غیر طیب را از هم جدا كرد. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1379/01/24 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 17. تأمین نیاز مردم 🔹 برخی آثار رفع نیاز مردم دوام روزی: پیامبر (ص) می ‌فرماید: خدا اقوامی را به برخورداری از نعمتی اختصاص می ‌دهد که به سود مردم است. این نعمت را تا هنگامی در میان آنان نگه می ‌دارد که آن را بذل کنند و هرگاه از بذل آن سرباز زدند خدا نعمت را از آنان می ‌گیرد و به دیگران می ‌دهد. [1] [1]. إنّ لِلّهِ تَعَالیٰ أقْواماً یخْتَصُّهُمْ بالنِّعَمِ لِمَنافِعِ العِبادِ ویقِرُّها فیهِمْ ما بَذَلُوها، فإذا مَنَعُوها نَزَعَها مِنْهُمْ فَحَوَّلها إلی غَیرِهِمْ (الجامع الصغیر، ج1، ص358). 📚 مفاتیح الحیات ص 497 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🚩 تفسیر جریان سیدالشهداء (علیه السلام) در پرتو قرآن و عترت ▫️ ما اگر بخواهیم جریان حسین بن علی را بشناسیم، باید همان طوری که قرآن را تفسیر می کنیم، را هم آن طور تفسیر کنیم. ▫️ ما یک حساب با روایت داریم یک حساب هم با عترت؛ روایت ها را باید بر قرآن و بر سنّت قطعی عرضه کرد؛ اما عترت، عِدل قرآن است. اگر درباره روایتِ صادر شده از امام بخواهیم سخن بگوییم، باید این را بر قرآن عرضه کنیم؛ اما اگر خواستیم خود امام را تفسیر کنیم، هیچ چاره ای نداریم مگر اینکه مثل قرآن تفسیر کنیم، چون عترت، عِدل قرآن است همتای قرآن است. ▫️ ما اگر خواستیم آیه ای را تفسیر کنیم قرآن را تفسیر کنیم، این سه بخش را باید کاملاً احاطه داشته باشیم تا بفهمیم که پیام این آیه یا پیام این سوره یا پیام قرآن چیست. در جریان تفسیر قرآن، یک هست، یک هست و یک . ◄ این است که این آیه درباره چه کسی نازل شد در چه قضیه ای نازل شد. ◄ جو_نزول کاری به آیه ندارد، کار به سوره دارد؛ مثلاً این سوره در مکه نازل شد، در مدینه نازل شد، چند سال طول کشید صدر و ذیلش تمام بشود، در طی این چند سال چه حادثه جنگی، غیر جنگی، صلحی، غیر صلحی رخ داد؛ در طی این چند سالی که مثلاً سوره «بقره» یا غیر «بقره» نازل شد، چه رخدادهای تلخ و شیرینی، چه فتح و پیروزی یا شکست و هزیمتی دامنگیر و نصیب مسلمان ها شد؛ این را می گویند جوّ نزول. اگر کسی از جوّ نزول باخبر نباشد، از پیام آن سوره بهره ای نمی برد. ◄ آن است که در طی این 23 سال که قرآن نازل شد، در جهان چه خبر بود، قبل از نزول قرآن در جهان چه خبر بود، هم زمان با نزول قرآن چه خبر بود، در این 23 سال جهان چه حوادث تلخ و شیرینی را دید. ▫️ جریان سیدالشهداء (سلام الله علیه) یک شأن نزول دارد، یک جوّ نزول دارد و یک فضای نزول. شأن نزول همان است که همه ما شنیدیم وقتی خواستند در مدینه از حضرت بیعت بگیرند، از همان وقت حرفی زد که آن حرف، هماهنگ با جوّ نزول هم است، هماهنگ با فضای نزول هم است. ◀️ فرمود او یک آدم فاسد است، من هستم، او ظلم مدار است. نفرمود من با یزید بیعت نمی کنم، فرمود: «مِثْلِی لَا یبَایعُ مِثْلَه‏»؛ یعنی تا روز قیامت هر کس طرفدار حق است زیر بار ظلم نمی رود، بعد هم فرمود: «عَلَی الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِیتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یزِید». اینکه فرمود مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند؛ یعنی هر کسی حسینی فکر می کند زیر بار ظلم نمی رود. این حرف که شأن نزول است، مطابق با جوّ نزول هم است مطابق با فضای نزول هم است. جوّ نزول را در فاصله مکه و مدینه و از مکه به طرف کربلا به خوبی روشن کرده است. ▫️ در فضای نزول، وجود مبارک دید کاری که معاویه انجام داد و انجام می دهد، تنها فسق و ظلم به مردم نیست، این رو در روی دین ایستادن برای است و اموی، تمام قامت ایستادند که دین را از بین ببرند؛ چرا؟ چون وقتی قدرت به دست معاویه رسید یک سلسله فتوحاتی نصیب اینها شد که غرب آن قسمت را هم فتح کردند. در بخشی از مردم مغرب نشین، بت پرستی، رایج بود، سلاطینی بودند بت پرست و بت های مزین و مرصّع داشتند. و امثال ابوریحان نقل می کنند همین معاویه این بت ها را به بت پرستان و سلاطین هند می فروخت و پول فراوانی از این راه می گرفت؛ با بت فروشی! این یعنی بالصراحه در برابر قرآن ایستادن! معاویه درصدد ظلم نبود، معاویه درصدد براندازی کلّ نظام بود! این شده فضای نزول. ▫️ حالا وقتی این صحنه ها را انسان خوب تحلیل می کند می بیند هر چه داشت داد، برای اینکه می خواهد جهان را نجات بدهد، می خواهد عالمی را حفظ بکند و کرد. وقتی کسی حاکم اسلامی است و از راه فروش بت دارد ثروت اندوزی می کند، آن وقت جای سکوت است؟! ▫️ ، یک شأن نزول دارد که در مدینه اتفاق افتاد، یک جوّ نزول دارد که در رفتن از مدینه به مکه و از مکه به طرف عراق و جریان کربلا و ایام عاشورا رخ داد و یک فضای نزول هم دارد که اموی چه کردند و چه می خواستند؛ لذا وقتی از وجود مبارک سؤال کردند در این صحنه چه کسی پیروز شد، فرمود ما! 👈 فرمود وقت نماز شد، برو اذان و اقامه بگو ببین نام چه کسی را می بری، ما رفتیم این نام را زنده کردیم و برگشتیم: «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاةِ فَأَذِّنْ ثُمَّ أَقِم‏». 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1382/12/10 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 کربلای سقیفه
▫️ مرحوم صدرالمتألهین در رساله سه اصل می ‌فرماید: ↙️ پس زنهار که به علم ظاهر و صلاح بی ‌بصیرت، مفتون و مغرور نگردی که هر شقاوتی که به مردودان راه یافت، از و راه یافت و آنچه در قصص الانبیاء خوانده‌ ای یا از احوال شهدا و اولیا شنیده ‌ای از این مصیبت ‌ها و محنت ‌ها که به خاندان نبوت و ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت راه یافته، اگر نیک دریابی آنها همه از و اهل شید و ریا و غدر و حیله متشبّهان به اهل علم و تقوا برخاسته. 🔻 (علیه السلام) نه به ضرب ابن ملجم بر زمین افتاد بلکه به سکنجبین شهد صلاح ابوموسی اشعری و سرکه نفاق عمرو بن عاص شربت شهادت نوشید». 🔻 بعد می فرماید: و (علیه السلام) نه به خنجر بی داد شمر ذی الجوشن خوابید، بلکه به معجون افیون پُر سمّ مکر و افسون و تریاق پرزهر اتفاق اهل نفاق، خونش با خاک کربلا آمیخته شد که «قتل الحسین یوم السقیفة»». فرمود او در سقیفه کشته شد. 👈 اگر ـ خدای ناکرده ـ ایمان، کامل نباشد، نفاق باشد، وابستگی به خارج باشد، نفوذی باشد، بیگانه‌ پرستی باشد، این گونه می شود. این حکیم است، می‌ گوید حسین بن علی در سقیفه کشته شد. 🔻 بعد می گوید: «همچنین پاره‌ های جگر (علیه السلام) از کید و غدر نهانی معاویه به خاک محنت ریخت و بر این قیاس هر چه به سایر ائمه (علیهم السلام) واقع شده، همه به زور شید اعدا و مکر و تلبیس ارباب زرق و ریا بوده است». 📚 دیدار جمعی از اعضای همایش ملی جایگاه حکمت اسلامی در انقلاب با حضرت استاد تاریخ: 1398/10/10 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژه برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی 🔻 استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از را شرح می نماید. ▫️ مکاتب الهی آموزه های جهانی دارند و برای این مکاتب بهترین ره آورد و ارمغان الهی را با خود دارد و این آموزه ها در بهترین شکل و صورتی در تبلور، ظهور و تجلّی یافت و ما می توانیم آن آموزه ها را در بهترین و عالی ترین سطح بنگریم. 👈 یکی از آموزه های بلند دین اسلام این است که را دوستی را و مودّت را باید حاکم کرد وهرگز دست به سلاح، جز برای و مصونیت از دین و آنچه که به دین وابسته و پیوسته است، نباید باشد. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/cpq38u3 ↙️ یوتیوپ: https://youtu.be/cXFNUUSuLmo جلسه: 37 تاریخ: محرم و صفر 1403 🌐 https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
تفسیر جریان سیدالشهداء (علیه السلام) در پرتو قرآن و عترت ▫️ فرمود او یک آدم فاسد است، من هستم، او ظلم مدار است. نفرمود من با یزید بیعت نمی کنم، فرمود: «مِثْلِی لَا یبَایعُ مِثْلَه‏»؛ یعنی تا روز قیامت هر کس طرفدار حق است زیر بار ظلم نمی رود، بعد هم فرمود: «عَلَی الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِیتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یزِید». اینکه فرمود مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند؛ یعنی هر کسی حسینی فکر می کند زیر بار ظلم نمی رود. 👈 وقتی از وجود مبارک سؤال کردند در این صحنه چه کسی پیروز شد، فرمود ما! فرمود وقت نماز شد، برو اذان و اقامه بگو ببین نام چه کسی را می بری، ما رفتیم این نام را زنده کردیم و برگشتیم: «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاةِ فَأَذِّنْ ثُمَّ أَقِم‏». 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 17. تأمین نیاز مردم 🔹 برخی آثار رفع نیاز مردم دوام روزی: ... امیرمؤمنان علی (ع) هم به جابر فرمود: ای جابر! کسی که نعمت‌ های خدا بر او افزون شود رویکرد مردم به او برای رفع نیاز افزون گردد. اگر آنچه خدا بر او واجب کرده انجام دهد نعمت‌ ها را پایدار خواهد كرد و اگر در انجام دادن وظیفه الهی خود کوتاهی کند آن نعمت‌ ها را در معرض زوال و نابودی قرار داده است. [1] [1]. دَخَلَ جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الأَنْصَارِىُّ عَلَی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع، فَقَالَ لَهُ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع: ... یا جَابِرُ! مَنْ كَثُرَتْ نِعَمُ اللَّهِ عَلَیهِ كَثُرَتْ حَوَائِجُ النَّاسِ إِلَیهِ، فَإِنْ فَعَلَ مَا یجِبُ لِلَّهِ عَلَیهِ عَرَضَهَا لِلدَّوَامِ وَ الْبَقَاءِ وَ إِنْ قَصَّرَ فِیمَا یجِبُ لِلَّهِ عَلَیهِ عَرَضَهَا لِلزَّوَالِ وَ الْفَنَاءِ (التفسیر المنسوب الی الإمام العسكری ع، ص403). 📚 مفاتیح الحیات ص 497 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 بر کرانه فرات ⏪ جلسه نهم 👈 سالار شهیدان فرمود عده ‌ای به دنبال من حركت می ‌كنند، كسانی كه نسل بعدی ‌اند، حرف من را می‌ شنوند، حرف من دارند و من با این آیه مطمئنم كه راه من قطع شدنی نیست و یقیناً عده ‌ای ادامه دهندگان راه من ‌اند و خدای سبحان هم فرمود: ﴿إِنْ تَنْصُرُوا اللّهَ ینْصُرْكُمْ وَ یثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ﴾. ▫️براساس این اصول خود را موفق و منصور می‌ دانست، در موفقیتش هیچ تردید نداشت. در آن نیایش ‌های خاصش عرض كرد: «اَللّهُمَّ اَنْتَ ثِقَتى فى كُلِّ كُرْبَةٍ وَ اَنْتَ رَجآئى فى كُلِّ شِدَّة»؛ خدایا، تو در هر سانحه سنگینی من هستی، آن كسی كه از غیر خدا نمی ‌ترسد، به غیر خدا هم تكیه نمی ‌كند! 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1379/01/25 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در روز تاسوعای حسینی در محل دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی ▪️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین سلام الله علیه و یاران باوفایش به مدت ده روز از روز جمعه، 6 تا 15 محرم الحرام (22 تا 31 تیرماه) از ساعت 10:30 صبح در محل دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی واقع در قم،خیابان شهداء (صفاییه)،کوچه 19 پلاک 7 برگزار می گردد. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra