eitaa logo
تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
5.1هزار دنبال‌کننده
615 عکس
220 ویدیو
258 فایل
📌 کانالی برای آشنایی و شناخت: #تاریخ اسلام، تاریخ و #سیره اهل بیت(ع)، تاریخ #تشیع و تاریخ اجتماعی شیعه. آدرس ارتباطی: @javadyavari
مشاهده در ایتا
دانلود
📌خرما فروشی که حافظ میراث اهل بیت علیهم السلام گردید. مصاحبه روزنامه قدس با حجت الاسلام دکتر محمد جواد سرتختی به مناسبت شهادت لینک متن مصاحبه 👇👇 https://b2n.ir/b68571 🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدا به حال دختر و پسری که کارهای شخصی خودش رو هم انجام نده... زندگی به رنگ بندگی به ما بپیوندید: 👇👇 @zendegi_bandegi
سلام علیکم امروز نائب الزیاره همه دوستان در دیدار طلاب و نخبگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی هستم.
فقط یه روشنفکر غربزده و بی شعور میتونه نون به نرخ روز باشه. 👇👇 🌻 @ahlebait110
فقط یه روشنفکر غربزده و بی شعور میتونه نادان باشه و پشت مملکتش را خالی کنه. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌مباهله، عظمت و عزت اسلام بود. طبق گزارشهای موجود، درپی گسترش دین ، گروهی از نَجران به سرپرستی ابوحارثه، خدمت رسول الله(ص) رسیده و با آن حضرت درباره حضرت (ع) مناظره کردند. آنان حاضر به پذیرش منطق اسلام درباره حضرت عیسی(ع) که خلقتی همانند خلقت حضرت آدم(ع) داشته و این دو پیامبر بدون پدر خلق شده اند، نشدند؛ لذا تصمیم بر آن گردید تا به و نفرینِ یکدیگر بپردازند و از خدا بخواهند، را رسوا کند. رئیس مسیحیان نجران گفت: اگر محمد(ص) به همراه حضور پیدا کرد، با او مباهله میکنیم و اگر به همراه خانواده و آمد، برمیگردیم. پیامبر اعظم(ص) در روز موعود به همراه امیرمؤمنان (ع)، حضرت (س)، امام (ع) و امام (ع)، حضور یافتند، اما مسیحیان با دیدن این خاندان برجسته و چهرههای پاک، یقین پیدا کردند که اگر مباهله کنند، عذاب الهی بر آنان نازل خواهد شد؛ لذا از مباهله منصرف و به پرداخت راضی شدند. 📚شیخ مفید، مسار الشيعة في مختصر تواريخ الشريعة، ص42- 41. 📚مسلم نیشابوری، الصحیح، ج7، ص121؛ 📚ابن اثير، أسد الغابة فى معرفة الصحابة، ج3، ص602. 📚«إِنَّ مَثَلَ عيسى‏ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَيَكُون‏.» آل عمران: 59. 📚شیخ مفید، الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج1، ص168- 167 📚شیخ طوسی، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، ج2، ص759؛ 📚ابوالفرج اصفهانی، الاغانی، ج12، ص267؛ 📚حسکانی، شواهد التنزيل لقواعد التفضيل، ج1، ص163- 158. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌شبهه: با اینکه جزء ماه هاي است، چرا امام (علیه‌السلام) در اين ماه کرد؟ 📣پاسخ: پيش از اسلام نیز در ميان ماه هاي قمري، چهار ماه رجب، ذي القعده، ذي الحجه، ماه حرام نامیده می شدند که طبق آن و خون ريزي و پيکار در آن زشت شمرده مي شد و هر قبيله اي هم که با هم جنگ داشتند، در این ماه ها ترک جنگ می کردند. مانند: و که 120 سال با هم نزاع و پيکار مي کردند، اما در اين چهار ماه متارکه جنگ مي کردند. نیز بر این حرمت مهر تایید زد و جنگ در این چهار ماه را اعلام نموده است، مگر اینکه حرمت این ماه را شکسته و ضمن تعرض به حریم مسلمانان وارد جنگ شوند که در نتیجه و دفاع از خود را دارند و کار حرامی صورت نگرفته است. 📚بقره: ۱۹۴ در جریان حوادث مرتبط با امام (ع)، امام که پس از امتناع از با به رفته بود، به منظور جلوگیری از ریخته شدن خونش در ماه حرام، در روز هشتم ذی الحجه مکه را به سمت ترک کرد، اما یزیدیان، راه وی را در دوراهی کوفه بسته و امام به سمت حرکت کرد و به دستور آماده جنگ با امام شدند؛ امام حسین(ع) برای حفظ حرمت ماه حرام، طی به عمر بن سعد، آیات مربوط به ممنوعیت جنگ در این ماه ها را متذکر شد، اما این هشدارها در وی اثر نکرد و وی در روز نه تنها وارد جنگ با امام حسین(ع) شد، بلکه اعلام کرد: آگاه باشید؛ من اولین کسی هستم که به لشکر حسین (ع) انداختم. بنابراین، آنکه در کربلا حرمت ماه حرام را شکست و وارد جنگ شد لشکر یزید بود و امام حسین(ع) به دلیل اینکه در حال بود، عملش مطابق با نص قرآنی بود و دفاع از جان خود و مردم در این ماه ها اشکالی ندارد. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 💠با مرگ و روی کار آمدن یزید، از امام حسین علیه السلام درخواست بیعت کرد. حاكم مدینه جمعه ۲۷ رجب سال ۶۰ قمری امام را احضار کرد. 📌 امام حسین(ع) با روی کار آمدن یزید خطاب به ولید، فرمودند: باید با اسلام خداحافظی کرد. 💠 بيرون رفتن امام حسین(ع) از مدینه در ۲۸ رجب سال ۶۰. 💠 ورود به مكّه در ۳ شعبان سال ۶۰. 💠 در در ماه شعبان، رمضان، شوال، ذى‌القعده و ذى‌الحجه تا روز هشتم سال ۶۰. 💠 رسيدن اولين به امام حسین(ع) در ۱۰ رمضان سال ۶۰. تعداد نامه های ارسالی حدود ۱۵۰ نامه بود. 💠 بيرون رفتن بن عقیل از مکّه در ۱۵ رمضان سال ۶۰. 💠 ورود مسلم به کوفه در ۵ شوال سال ۶۰. 💠 در ۸ ذى‌الحجه سال ۶۰. 💠 خروج امام حسین(ع) از مکّه سه‌شنبه ۸ ذى‌الحجه سال ۶۰. 💠رسيدن امام حسین(ع) به سرزمين در دوم محرم سال ۶۱. 💠 ورود به در سوم محرم سال ۶۱. 💠 سامان‌دهی از سوى عمر بن سعد و گفتگوهاى او با امام حسین(ع) تا ششم سال۶۱. 📌عدم پذیرش بیعت و مقاومت در برابر ظلم. 💠 منع سپاه اسلام از دسترسى به آب از ۷محرم ۶۱. 💠 واقعه و شهادت مظلومانه امام حسین علیه السلام و ۷۲ تن از یاران وی در ۱۰ محرم سال ۶۱. 💠 از سرزمين کربلا بعدازظهر روز ۱۱ محرم سال ۶۱. 💠 شهدای کربلا و بدن امام حسین(ع) در روز بعد از . 📚ر.ک: مقتل جامع سیدالشهدا. 👇 👇 🌻 @ahlebait110
📌اول در روز اول محرم خدمت امام رضا(ع) رسید. حضرت به او فرمود: می دانی امروز چه روزی است؟ وی در پاسخ گفت نه. امام به وی فرمود: امروز روزي است كه به درگاه پروردگارش دعا كرد و خدا دعای او را مستجاب و به يحيى بشارت داد. هر كه اين روز را روزه بدارد و سپس به درگاه خدا كند، خدا مستجاب كند، چنان كه براى مستجاب كرد. سپس فرمود: اى پسر به راستى همان ماهى است كه اهل در زمان گذشته ظلم‏ و جنگ را به خاطر احترامش در آن مى‏ دانستند. اما اين امت اين ماه را نگه نداشتند و نه حرمت پيامبرش را. در اين ماه ذريه او را كشتند و زنانش را كردند و امولش را كردند، خدا هرگز اين گناه آنان را نيامرزد. اى پسر شبيب: اگر خواستی کنی براى (ع) كن كه چون گوسفند سرش را بريدند. اى پسر شبيب: پدرم از پدرش از جدش برايم باز گفت كه چون جدم حسين(ع) كشته شد آسمان خون سرخ بارید. اى پسر شبيب: اگر بر حسين(ع) كنى تا بر گونه ‏هايت روان شود خدا هر گناهى كردى از خرد و درشت و كم و بيش بيامرزد. اى پسر شبيب: اگر خواهى خدا را ملاقات کنی در حالیکه گناهى نداشته باشى حسين(ع) را كن. اى پسر شبيب: اگر خواهى در غرفه ‏هاى ساخته بهشت با خدا(ص) ساكن شوى بر قاتلان حسين كن. 📚شیخ صدوق، الأمالي، ص۱۲۹-۱۳۰ 👇👇 🌻 @ahlebait110
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت ماه محرم سلسله مباحثی تحت عنوان زمینه‌های فرهنگی قیام عاشورا با حضور کارشناسان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره برگزار می‌کند ⏰ از روز اول محرم الحرام هر روز از ساعت 17:30 الی 19:30 🗂 موضوع: زمینه‌های فرهنگی قیام عاشورا 👤 با حضور کارشناسان: ◾️حجت‌الاسلام‌دکترجواد سلیمانی ◾️حجت‌الاسلام‌دکترعلی اکبر عالمیان ◾️حجت‌الاسلام‌دکترمحمدجواد یاوری ◾️حجت‌الاسلام‌دکترسیدعلی غضنفری ◾️حجت‌الاسلام‌دکترسیدعبدالمجید اشکوری ◾️حجت‌الاسلام‌دکترقاسم ابراهیمی‌پور ◾️حجت‌الاسلام‌دکترمحدرضا جباری ◾️جنابدکترسیدحسین شرف‌الدین ◾️و... 📢 در این برنامه‌های مجموعه سخنرانی‌های حضرت علامه مصباح یزدی رضوان‌الله علیه در در محرم 1421 در حسینه‌ شهدای قم بازپخش می‌شود. 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856👈 جدیدباترافیک‌رایگان 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
📌محرم امام (ع) فرمود: هرگاه ماه فرا می رسيد، پدرم (امام ) ديگر ديده نمی شد و غم و افسردگی بر او غلبه می يافت، تا آن که ده روز از مي گذشت؛ روز دهم محرّم که فرا می رسد، آن روز، روز و و پدرم بود و می فرمود: این روز، روز امام (ع) است. 📚شیخ صدوق، الامالی، ص128. 👇👇 🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 درباره ◀️مشهور است که ۱۲هزار نامه برای امام حسین(ع) نوشته شده و او را به کربلا دعوت کردند، اما طبق شواهد تاریخی ۱۵۰ نامه فرستاده شد و ۱۲هزار نفر با مسلم در کوفه بیعت کردند. ◀️مشهور است که امام (ع) خود را ناتمام گذاشتند، درحالی که امام حسین(ع) برای حج محرم نشده بودند و مفرده بجاآورده بودند. ◀️نقل می‌کنند که اصحاب امام (ع) شب عاشورا پراکنده شدند در حالی که طبق روایت امام معصوم(ع) این گونه نبوده است. ◀️تنها رفتن حضرت (ع) برای آوردن آب مشهور غیرمستندی است؛ زیرا هر دو برادر با هم بودند، یعنی امام حسین(ع) نیز همراه با حضرت عباس(ع) بودند. ◀️ بر بدن امام حسین(ع) و یاران ایشان از مشهورات غیرمستند است. ◀️حضرت سید الشهدا(ع) دعای را چند روز قبل از واقعه عاشورا قرائت نکرده‌اند، بلکه در سال‌های قبل قرائت شده است. ◀️ حضرت (ع)، حضور و در و همچنین از خود بی خود شدن حضرت (س) بعد از دیدن سر حضرت امام حسین(ع) بر ، از دیگر مشهورات غیرمستند عاشورا است. 📌برای مطالعه بیشتر: 📚مهدی پیشوایی و همکاران، مقتل جامع سیدالشهدا، ج۲. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌تلاش در کردن مردم نخستین اقدام جریان عثمانی آن بود تا اهل بیت(ع) را از چشم مردم بیندازند. برای رسیدن به این هدف، ناسزاگویی به آنان در دستور کار تفکر عثمانی قرار گرفت. به عنوان نمونه، برخی از دشمنان اهل بیت(ع) در شهر ضمن لعن امیرمؤمنان علی(ع)، (ع) و حضرت (س)، دعا می کردند که بن علی(ع) کشته شود و این را افتخار می دانستند. به مُغِیره بن شعبه می گفت: و اصحاب او را بده و در مقابل از عثمان و پیروان او به نیکی یاد کن و به سخنان آنان گوش بده. 📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج4، ص61. 📚 بلاذری، انساب الاشراف، ج5، ص243. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌تلاش در کردن مردم بنی امیه علي بن‌قَرَظه بن کَعب را به تفکر دعوت کردند و او در در مقابل سپاه امام حسین(ع) قرار گرفت، در حالیکه برادر وی عمرو بن‌قَرَظه در ركاب امام (ع) به شهادت رسید. همچنین، ابووائل شقیق بن سَلَمه، به عثمانی ها پیوست. 📚طبری، تاریخ الامم والملوک، ج5، ص434 📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج4، ص99. 👇👇 🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌عشق به (ع) نعمتی الهی امام (ع) فرمود: هر کس که خداوند خیرخواه او باشد، حسین(ع) و شوق او را در دلش قرار می دهد. 👇👇 🌻 @ahlebait110
🏴 روضه حضرت متن اصلی دختر خردسال خاندان اهل بیت(ع) از کتاب کامل بهایی اثر عمادالدین از عالمان است که آن را به سال 675 در اصفهان نوشته است. «در حاويه آمد كه: خاندان نبوت در حالت حال مردان كه در شهيد شده بودند، بر پسران و دختران ايشان پوشيده می‌داشتند، و هر كودكى را وعده‌ها می‌دادند كه پدر تو به فلان سفر رفته است باز می‌آيد، تا ايشان را به خانه آوردند، دختركى بود ، شبى از خواب بيدار شد و گفت پدر من (ع) كجاست؟ اين ساعت او را به خواب ديدم سخت پريشان، زنان و كودكان جمله در افتادند و فغان از ايشان برخاست. يزيد خفته بود، از خواب بيدار شد، و حال تفحص كرد. خبر بردند كه حال چنين است. آن در حال گفت كه بروند و سر پدر او را بياورند و در كنار او نهند. ملاعين سر بياورد و در كنار آن دختر چهارساله نهادند. پرسيد اين چيست: ملاعين گفتند سر پدر تو است. آن دختر بترسيد و فرياد برآورد و رنجور شد و در آن چند روز جان به حق كرد.» 📚حاویه نام کتابی است که عمادالدین طبری این مطلب را از آن نقل کرده است. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌سلسله دروس درس گفتارهای (شماره ۳) با حضور حداکثری برجسته کشور 📜 گواهی پس از قبولی در آزمون پایان دوره 🗓تاریخ شروع برگزار‌ی: از سه شنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۲ 📱لینک ورود به کلاس در فضای اسکای روم از طریق گزینه میهمان: ⏺https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-114727/l/fa 📱لینک مختصر ورود به کلاس در اسکای روم: http://yun.ir/pasokhgoo 🔉لینک کانال اطلاع رسانی دوره در پیام‌رسان ایتا: 👇👇👇👇👇👇👇 🌐https://eitaa.com/azadiek⬛️⬛️⬛️ 📲ارتباط با موسسه از طریق لینک زیر: @azadieks1401 شماره تماس با موسسه: ‪ 071 322 86719‬‏ داخلی 111 📌کانون های علمی تاریخ، کلام و حدیث موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه وابسته به نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌دادن (م310ق) در گزارشی درباره بنی امیه به نقل می کند: «امام (ع) از کوفی که به وی ملحق شده بودند، اوضاع کوفه را پرسید. مجمع بن عبدالله عايذى كه يكى از آن چهار نفر ملحق شده به امام بود، گفت: بنی امیه، برای جذب نیرو، به بزرگان قوم رشوه‏ هاى كلان داده‏اند، جیب های آنان را پر كرده‏ اند و بر ضد شما متفقند؛ اگرچه دل های عده ای از مردم به شما مايل است، اما فردا شمشيرهاي آنان بر ضد شما كشيده مى‏شود.» 📚طبری، تاريخ الأمم و الملوك، ج5، ص404 👇👇 🌻 @ahlebait110
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت ماه محرم سلسله مباحثی را برگزار می‌کند گفتگوهایی پیرامون زمینه‌های فرهنگی قیام حضرت سیدالشهداع 📋 دوشنبه 1402/5/2 از ساعت 17:30 🗂 موضوع برنامه‌ها: ◾️زمینه‌های قیام عاشورا قسمت چهارم(بازپخش سخنرانی حضرت علامه محمدتقی مصباح یزدی رضوان‌الله‌علیه) ◾️پخش عزاداری حضرت سیدالشهدا ع ◾️ پیامدهای قیام سیدالشهدا ع 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام والمسلمین دکترمحمدجواد یاوری؛ عضو هیآٔت علمی دانشگاه باقرالعلوم ع 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌زیبارترین فیلمی که از حرم امام علیه السلام تا حالا دیدم کردید، برای دیگران هم بفرستید تا زیارت کنند. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌زیارت قبر امام (ع) در عصر اهل بیت(ع) در زمان امام (ع) مردم اطراف و نواحي ديگر اعم از زن و مرد براي قبر امام حسين(ع) و يارانش به مي‌رفتند و به قرائت ، ذکر و نوحه‌گري و مرثيه‌سرايي مي‌‌پرداختند. 📚ابن قولویه قمی، کامل الزیارات، ص539 ـ 538. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌پاسخ به یک شبهه در خصوص گری و برای اباعبدالله الحسین(ع) گاه شبهه ای با این بیان مطرح می‌شود که بر اساس روایات، رسول خدا(ص ) از نوحه گری و سیاه پوشی و نزد قبر ماندن نهی کرده و نیاحه را فعلی باقی مانده از زمان جاهلیت دانسته است. در روایات ائمه معصومین(ع) نیز مضامینی وجود دارد که بر اساس آنها افعالی مانند صدا بلند کردن به نوحه و گریه و گریبان دریدن و موکندن و چهره خراشیدن مورد نهی قرار گرفته است. حتی امام حسین(ع) نیز خواهرش (ع) را از این گونه رفتارها نهی کرد. حال، با وجود چنین روایات و دستورات، چرا شیعیان به چنین رفتارهایی مبادرت می کنند؟ پاسخ از حجت الاسلام دکتر محمدرضا : ⬅️آنچه در روایات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) آمده ناظر به رفتارهایی است که از و فزع و و عدم تسلیم در برابر تقدیر الاهی و فقدان صبر حکایت دارند. اما آیا و نوحه بر اباعبدالله(ع) نیز از این سنخ است؟! ⬅️گریه و نوحه بر شهادت و مصائب ابی عبدالله(ع) و یارانش نه فقط اعتراض بر مقدرات الاهی نیست، بلکه در راستای خواست و رضا و دستور خداوند بر زنده نگهداشتن یاد ابی عبدالله(ع) و اوست. این اشک و گریه، اعتراض بر ظالم و تقویت روح ظلم ستیزی است. لذا امام (ع) در روایت صحیح السند از ریان بن شبیب، در توصیف عظمت مصیبت و شدت عزاداری اهل بیت ع فرمود: «إن يوم الحسين أقرح جفوننا ، وأسبل دموعنا ، وأذل عزيزنا ، بأرض كرب وبلاء ، أورثتنا الكرب والبلاء ، إلى يوم الانقضاء ، فعلى مثل الحسين فليبك الباكون ، فإن البكاء يحط الذنوب العظام». امام معصوم ع در این روایت، توصیه به بر مصائب اباعبدالله می کند. ⬅️اما ادعای این که گریه و نوحه گری اختصاص به مصائب امام حسین(ع) دارد سخن صحیحی نیست؛ چرا که بعضی از ائمه(ع) در وصیت نامه خود، توصیه به اقامه عزا بر مصائبشان کرده‌اند(مانند امام (ع) که وصیت فرمود تا ده سال در منا برای ایشان عزاداری کنند). نیز نوحه گری و گریه شدید حضرت (ع) بر فقدان رسول خدا(ص) و مصائب پس از آن حضرت، شاهد دیگری بر جواز و بر معصومانی غیر از امام حسین(ع) است. ⬅️اما رفتارهایی مانند چاک کردن و چهره خراشیدن و موکندن بدان دلیل مورد نهی واقع شده که سر از جزع و فزع و اظهار نارضایتی از مقدّرات الاهی درمی آورد. اما اگر این رفتار از کسی صادر شود که به هیچ وجه حکایت از این معنا ندارد، نهیی هم متوجه آن نیست؛ لذا نقل شده امام حسن (ع) در مصیبت برادرش گریبان چاک کرد و در پاسخ فردی که این رفتار را بر حضرت عیب گرفت، فرمود: (ع) نیز در مصیبت برادرش ، گریبان چاک کرد. ⬅️به دلیل وجود شواهد روایی و تاریخی متعدد، حکم به و نوحه گری بر شخصیتهای برجسته کرده‌اند. به عنوان مثال، صاحب جواهر در این باره فرموده: «شکی نیست که گریه بر به خاطر روایات متعددی که به حد تواتر معنوی رسیده و به دلیل فتاوای فقهاء، جایز است و آن روایات عبارت است از گریه پیامبر (ص) بر سید الشهدا و فرزندش و غیر آنها؛ و گریه مستمر امام (ع) بر مصائب پدر بزرگوارش به گونه‌ای که حضرت و امام جزء چهار گریه کننده معروف گردیدند. نوحه سرایی در صورتی که همراه با باطل یا دروغ نباشد جایز است. ندبه و نوحه سرایی بر کسانی که دارای ویژگی‌های برجسته‌اند، مانعی ندارد، بلکه مستحب است تا در پرتو این مجالسِ عزا، فضایل و خوبی‌های آنان نشر یابد و دیگران سرمشق و الگو بگیرند». 📚جواهر الکلام، ج4 ص364. ⬅️ادعا شده که رسول خدا(ص) گریه بر حسین(ع) را استثنا نکرده! این ادعا حکایت از بی سوادی یا غرض ورزی عجیب این افراد دارد. روایات متعددی حکایت از آن دارند که رسول خدا(ص) پس از آن که از طریق از جریان شهادت حسین(ع) باخبر شد به شدت گریست. چون رسول خدا(ص) از حسین(ع) و مصائبی که بر او وارد می‌شود، خبر داد، فاطمه(س) سخت گریست و عرض کرد: ای پدر، این حادثه کی واقع می شود؟ فرمود: وقتی که نه من باشم و نه تو و نه علی. فاطمه بر شدت گریه بیفزود و بیشتر گریست و عرض کرد: ای پدر: پس چه کسی برای فرزندم گریه می‌کند و مجلس عزا و مصیبت او را برپا می‌کند؟ رسول خدا فرمود: ای فاطمه امت من می‌گریند بر زن های اهل بیت من و مردان امت من می‌گریند بر مردان اهل بیت من و عزای فرزند مرا هر سال طایفه ای بعد از طایفه ای تازه می‌کنند. پس چون روز شود تو زنان را می‌کنی و من شفیع می‌شوم مردان را، و هر کس بر حسین گریسته دست او را می‌گیریم و در بهشت در می‌آوریم.ای فاطمه همه چشم ها در قیامت گریان است مگر چشمی که بر حسین گریسته باشد. او خندان و شادمان به نعیم بهشت خواهد بود. 📚مجلسی، بحار الانوار ج44 ص292. 👇👇 🌻 @ahlebait110