هدایت شده از تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
از مدینه تا کربلا.pdf
2.86M
📌از مدینه تا #کربلا
این کتاب حاوی سخنان امام #حسین علیه السلام از مدینه تا کربلا است.
نویسنده:
حضرت آیت الله محمدصادق #نجمی
👇👇
🌻 @ahlebait110
هدایت شده از تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
📌 #هدیه امام #حسین علیهالسلام به #امیرکبیر
آیت الله #اراکی:
شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت. پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟
با لبخند گفت: خیر.
سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله(بهاييت) را نابود کردی؟
گفت: نه
با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟
جواب داد: هدیه مولایم حسین ع است!
گفتم: چطور؟
با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در #حمام #فین کاشان زدند؛ چون #خون از بدنم میرفت #تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! ۲ تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر #فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود!
از #عطش_حسین(ع) #حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و #اشک در دیدگانم جمع شد. آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین ع آمد و گفت:
به یاد تشنگی ما ادب کردی و #اشک ریختی؛ #آب ننوشیدی این هدیه ما در #برزخ، باشد تا در #قیامت جبران کنیم.
📚 منبع: کتاب آخرین گفتارها.
به ما بپیوندید
👇 👇
🌻 @ahlebait110
سلام علیکم
به نیابت از همه سروران و عزیزان بزرگوار نائب الزیاره در زیارت #اربعین هستم.
در #نجف خادم مضیف حرم امیرمومنان علی علیه السلام برای زائران هستم. دعا کنید مورد قبول حق تعالی و اهل بیت علیهم السلام قرار بگیرد.
👇👇
🌻 @ahlebait110
کنار مرقد مطهر امیر مومنان علی علیه السلام دعاگوی همه بودم
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌زمانی ذکر نام امام حسین(ع) جرم بود.
نصربن علی از علمای اهل تسنن گوید:
رسول الله(ص) فرمود:
هرکس من، #حسن(ع) و #حسین(ع) و پدر و مادر آنان را دوست داشته باشد، در قیامت با من است.
طبق گفته #خطیب_بغدادی:
چون نصر این حدیث را نقل کرد، #متوکل عباسی دستور داد تا #نصر را هزار #تازیانه بزنند. وقتی به او گفتند که نصر #شیعه نبوده و از علمای اهل تسنن است، او را آزاد کرد.
📚خطیب بغدادی، تاریخ بغداد، ج13، ص289.
👇👇
🌻 @ahlebait110
فرازی از زیارت #اربعین_ســـیّدالشهداء علیه السلام:
وَ بَــــذَلَ مُهْــجَـــتَهُ فِیــکَ لِیَسْـــتَنْقِذَ
عِــبَادَکَ مِنَ الْجَـــهَالَةِ وَ حَــیْرَةِ الضَّلالَةِ
ترجمه:
امام حسین علیه السلام جانش را در راه تو(خداوند) بذل کرد تا بندگانت را از #جهالت و سـرگردانی و گمراهــی برهاند.
📌اربعین حسینی تسلیت باد.
👇👇
🌻 @ahlebait110
شروع فعالیت در آشپزخانه حرم امیر مومنان علی علیه السلام
برای همه دعا کرده و دو رکعت نماز خوندم.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌زیارت اربعین حامل تاریخ اجتماعی شیعه است.
حجتالاسلام دکتر #یاوری در گفتوگو با ایبنا:
http://ibna.ir/x6qRX
🌻 @ahlebait110
📌روایتی عجیب
اگرچه در منطق عملی اهل بیت(ع) بر همنشینی با عموم مردم تأکید شده است، اما گاهی ما را از همنشینی در برخی #مجالس منع کرده اند.
امام #باقر(ع) فرمود:
«هر كس که در مجلسى نشيند و در آن مجلس به امامى از ائمه اطهار(ع) #دشنام گويند و آن فرد میتواند برخيزد و #بنشیند، خدا در دنيا او را خوار كند، در آخرت #عذاب كند و معرفت خوبِ ما را كه به آن بر او منّت نهاده است، از او بگيرد.»
📚کلینی، الکافی، ج8، ص236، ح315.
🌻 @ahlebait110
پوست انداختن صورت اسیران کربلاء در زندان يزيد در منابع کهن
شیخ صدوق به نقل از محمد بن زکریا الغلابی آورده است، چنین است:
ثم إن يزيد (لعنه الله) أمر بنساء
الحسين (عليه السلام) فحبسن مع علي بن الحسين (عليهما السلام) في محبس لا يكنهم من حر ولا قر حتى تقشرت وجوههم، ولم يرفع ببيت المقدس حجر عن وجه الأرض إلا وجد تحته دم عبيط، وأبصر الناس الشمس على الحيطان حمراء كأنها الملاحف المعصفرة، إلى أن خرج علي بن الحسين (عليهما السلام) بالنسوة، ورد رأس
الحسين (عليه السلام) إلى كربلاء ( الأمالي للصدوق ص ٢٣١_٢٣٢).
در این روایت، اشاره شده است که یزید ملعون، اسیران کربلاء را در محبسی جای داد که از سرما و گرما آنان را مصون نمی داشت تا اینکه صورتهایشان پوست انداخت.
این مطلب را قاضی نعمان مغربی نیز در شرح الأخبار، بدون سند و به صورت قیلَ نقل کرده است: و قيل إنّ ذلك بعد أن أجلسهنّ في منزل لا يكنّهنّ من برد و لا حرّ حتى أقشرت وجوههنّ من حرّ الشّمس ثمّ أطلقهم ( شرح الأخبار ج٣ ص ٢٦٩).
این واقعه، در منابع عامه نیز به طور اجمال، مؤيدی دارد، قاسم سرقسطی ( م ۳۰۲ ق) به مناسبتی در احوال اسیران کربلاء چنین آورده است:
وقال في حديث النعمان رحمه الله " ودخل على يزيد بن معاوية، وعنده علي بن حسين بن علي، ومن كان معه من نساء الحسين وصغار ولده، فقال له يزيد: يا نعمان، ما ترى أن أصنع بهؤلاء؟ قال: اصنع بهم يا أمير المؤمنين ما كان رسول الله صلى الله عليه وسلم صانعا بهم لو رآهم بهذه الحيبة، فأمر بهم يزيد، فأدخلوا في الحمام، وكانوا قد قشفوا، وكساهم وسرحهم إلى المدينة ".
حدثناه محمد بن عبد الله عن الرياشي ( الدلائل في غريب الحديث ج ٣ ص ٩٧١).
فعل " قشفوا " که در اینجا به کار رفته است، در لغت به معنای کثیف شدن پوست یا تغییر و دگرگون شدن آن، به واسطه حرارت آفتاب است، ابن منظور در لسان العرب چنین آورده است:
قشف: القَشَفُ: قَذَر الْجِلْدِ. قَشِفَ يَقْشَفُ قَشَفًا وتَقَشَّفَ: لَمْ يَتَعَهَّد الغَسْل والنَّظافة، فَهُوَ قَشِفٌ. وَرَجُلٌ مُتَقَشِّف: تَارِكُ النَّظَافَةِ والتَّرَفُّه. وَفِي الْحَدِيثِ:
رأَى رَجُلًا قَشِفَ الْهَيْئَةِ
أَي تَارِكًا لِلْغَسْلِ والتنْظِيف. وقَشِفَ قشَفاً لَا غَيْرَ: تَغَيَّر مِنْ تَلْوِيحِ الشَّمْسِ أَو الفَقْر. والقَشَفُ: يُبْس العَيْش، وَرَجُلٌ قَشِفٌ. وَقِيلَ: القَشَفُ رَثاثة الْهَيْئَةِ وسُوء الْحَالِ وَضِيقُ الْعَيْشِ. يُقَالُ: أَصابهم مِنَ الْعَيْشِ ضَفَفٌ ( لسان العرب ج ۹ ص ۲۸۲).
بنابراین، این گزارش قاسم سرقسطی ( م ۳۰۲ ق ) نشان می دهد که این وضع حال اسیران کربلاء، در منابع کهن بیشتری موجود بوده است و این گزارش که شیخ صدوق و قاضی نعمان مغربی نقل کرده اند، بر اساس آن اخبار بوده است.
📌 #گلایه امیرمومنان #علی(ع) از #مسلمانان:(۱)
بعد از رحلت #رسول_خدا(ص) بیشتر مردم از مسیر #اسلام خارج شدند. اميرمؤمنان #علی(ع) #انحرافات این مردم را معرفی و از آنان چنین #گلایه می کند:
⬅️در میان این مردم، انجام کارهای قبیح زیاد شده تا حدی که #حیا رنگ باخته است؛
⬅️ #دروغ بگونه ای رایج شده است که به کمتر کسی می توان اعتماد کرد؛
⬅️ #اهل_شر زیاد شده و از اهل خیر نشانی نیست. حق گویان اندک و ملازم حق ذلیل است.
⬅️ #جوانان بد اخلاق و پیران #گنهکار شده اند؛
⬅️ #علما #منافق و قاریان قرآن از #دین برگشته اند.
📚نهج البلاغه؛
📚لیثی، عیون الحکم، ص۳۶۶،
📚آمدی، غررالحکم،ص۴۹۶.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 #گلایه #علی(ع) از #مسلمانان:(۲)
⬅️ #کوچکترها، بزرگان را #احترام نمی کنند،
⬅️ #ثروتمندان از #فقیران دستگیری نمی کنند،
⬅️مردم به سخنان من گوش نمی دهند،
⬅️به عالم #غیب ایمان ندارند و از #عیب و خطای دیگران نمی گذرند،
⬅️از نظر آنان، #معروف همان است که خود می گویند و به آن تمایل دارند و #منکر همان است که آنرا خوش نمی دارند،
⬅️در #مشکلات به خود پناه می برند و خدا را رها می کنند،
⬅️در #مبهمات به نظر خود عمل می کنند و هرکس امام خویش است.
📚لیثی، عیون الحکم، ص۳۶۶،
📚امدی، غررالحکم،ص۴۹۶.
👇👇
🌻 @ahlebait110
. 🔻 مشهد مقدس 🔻
🔸اقامت آخر صفر🔸
#اسکان
#رایگان
اسکان رایگان زائرین آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
در حسینیه ها و مساجد
در دهه پایانی ماه صفر
🔹(6 تا ۱4 شهریور)🔹
در مشهد مقدس
هماهنگی و ثبت نام 👇
از سایت هم محله ی امام رضا علیه السلام به آدرس
https://zaer2.masjedona.ir/fes/?
اقدام نمایید
یا جهت دریافت توضیحات
و ثبت نام تلفنی
از ساعت 8 تا 18
با شماره
05132012040
تماس بگیرید
یا از
پیام رسان ایتا
@M_Karimi_Danesh
#همه_خادم_الرضاییم
کنار مرقد مطهر حضرت عباس نائب الزیاره همه هستم.
🌻 @ahlebait110
📌برسی حدیث مشهور بشارت به #ربیع و پایان ماه #صفر
این سخن مشهور، تنها در کتاب #الرواشح_السماوية اثر مرحوم #ميرداماد (1041ق) آمده است و این گزارش در منبع دیگری نقل نشده است. او مینویسد:
«و وقع فى كتاب النجم للافليشى ...
و ممّا يجرى فى كلام النّاس معزوّا الى النّبى صلّى اللّه عليه و آله قولهم: ...
و من بشّرنى بخروج صفر بشّرته بالجنّة ...
این روایت از سخنهای #منسوب به #پیامبر اکرم(ص) است» که در ادامه این عبارت: 《من بشّرنى بخروج صفر بشّرته بالجنّة》 را در کنار برخی احادیث دیگر نقل کرده که افليشى از عالمان اهل تسنن، آنها را به عنوان #احادیث_موضوعه (جعلی) آورده است؛
ولی میرداماد میگوید:
«برخی از این احادیث نبوی صحیح و برخی نیز از ائمه(ع) نقل شده اند، بعضی هم موضوع هستند».
وی، به احادیث موضوع تصریح ندارد که کدام است؛ ولی از سیاق عبارت میرداماد بر میآید که حدیث موضوع همین حدیث «من بشّرنى بخروج صفر بشّرته بالجنّة» و عبارت «خیر خلّکم خلّ خمرکم» است که در ادامه همان صفحه آمده است.
بنابراین، به هر روی تعبیر «من بشّرنى بخروج صفر بشّرته بالجنّة» به عنوان حدیث نبوی، مستندی ندارد.
📚الرواشح السماوية في شرح الأحاديث الإمامية (کتاب رجالی)؛ محمدباقر بن محمد ميرداماد، ۱۴۱۱ق، ص۲۰۲_ ۲۰۱.
👇👇
🌻 @ahlebait110
همراه خادمان عراقی در آشپزخانه حرم امیر مومنان علی علیه السلام دعاگوی شما هستم
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌تاثیر محبت به اهل بیت در سعادتمندی
امام #حسن_مجتبی علیه السلام فرمود:
⬅️ای #شیعیان، درخواست های خود را از اهل بیت(ع) طلب کنید و از رجوع به دنیاطلبان و #امویان بپرهیزند.
⬅️دوستى ما- خاندان اهل بیت(ع)- آنچنان #گناهان را از بنى آدم فرو ميريزد كه باد، برگ درختان را فرو ميريزد.
📚کلینی، الکافی، ج1، ص19، ح12.
📚شیخ طوسی، اختيار معرفة الرجال، ج1، ص328.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌زیست نامه امام #حسن مجتبی(ع)
◀️نام پدر: #علی بن ابیطالب.
◀️نام مادر: #فاطمه.
◀️متولد: ۱۵رمضان سال سوم هجری.
◀️روز هفتم تولد، سر او را تراشیده و هموزن آن را نقره #صدقه دادند و رسول خدا(ص) به امر خدا نام او را #حسن نام گذاشت و برای وی گوسفندی #عقیقه کرد.
◀️به سن ۶سالگی در #مباهله حضور داشت.
◀️كنيه آن حضرت #ابومحمّد و شبيه ترين مردم به رسول الله(ص) بود.
◀️ذهبى(م748ق) در وصف آن حضرت نوشته است:
«اين امام، بزرگ منش، زيباروى، #عاقل، متين، #سخى، #نيكوكار، #متدين، #متقى، با حشمت و از هر كس فاضل تر، #پارساتر و #فداكارتر بود.
◀️امام منتقد جدی خلفا بود و از پدر حمایت جدی کرد و مردم #کوفه را برای کمک به پدرش در جنگ #جمل بسیج کرد.
◀️در جهاد علیه #معاویه و #خوارج نیز حضور داشت.
◀️بعد از #شهادت پدر، عموم مردم با وی در کوفه با #بیعت کردند که خلیفه مسلمانان باشد.
◀️دربرابر #تهاجم نظامی معاویه ایستاد، اما به دلیل سستی یاران و #خدعه معاویه، برای حفظ اسلام و جان #شیعیان، #صلح اجباری را پذیرفت.
◀️بعد از صلح، به #مدینه رفت و #جهاد_علمی را در تربیت #شاگردان و احیای نام پیامبر(ص) و علی(ع) آغاز کرد.
◀️قول صحیح و قوی در شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام همان ۲۸ صفر است.
⬅️آن حضرت با مکر #معاویه و به دست همسرش #جعده در ۲۸صفر سال۵۱ در سن۴۸ سالگی به شهادت رسید.
◀️زنان بنى هاشم براى شهادت امام حسن(ع) يك ماه مجلس #عزا برپا داشتند.
📚ابن اثير، أسد الغابة فى معرفة الصحابة، ج1، ص493.
📚ذهبی، سير اعلام النُبلاء، ج3، ص253.
📚ر.ک: ابن سعد، ترجمة الإمام الحسن من کتاب الطبقات.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌مجدالملک #براوستانی قمی و ساخت #زیارتگاههای مقدس #شیعه از جمله قبر امام حسن مجتبی علیه السلام
در میان دولتمردان شیعه در سدههای متقدّم، مجدالملک براوستانی قمی (مقتول در 492ق)، وزیر برکیارق سلجوقی(حکومت: 487-498ق) از جایگاه #تمدنی ویژهای برخوردار است.
براوستانی اهتمام فراوانی به ساخت #مشاهد #ائمه(ع) و زیارتگاههای #سادات علوی داشته و در منابع تاریخی، بیش از هر دولتمرد شیعه دیگری، به اقدامات عمرانی وی در این زمینه اشاره شده است.
عبدالجلیل قزوینی رازی(زنده در 560ق) در کتاب نقض (ص90) درباره مجدالملک نوشته است:
«هنوز آثارِ خیراتِ او در حرمین #مکه و #مدینه ظاهر است و در مشاهد ائمه علوی و سادات فاطمی احسانهای او متواتر است از اوقاف و شمع سوختن، و خطّ و توقیع او هنوز مقتدای اصحاب دولت است، و رسوم و قواعد او در خیرات و نیکیها هنوز باقی است.»
قزوینی همچنین اقدامات وی در این زمینه را به شرح زیر برشمرده است:
⬅️1.قبه امام #حسن بن علی و #زین_العابدین و محمد #باقر و جعفر #صادق ـ علیهم السلام ـ است به مدینه رسول به گورستان بقیع.»
📚قزوینی، کتاب نقض، ص236.
⬅️ابن اثیر ذیل حوادث سال ۴۹۵ مینویسد: در این سال منظور بن عماره حسینی فرماندار #مدینه از دنیا رفت. او کسی بود که #معمار اعزامی از #قم که از سوی براوستانی برای ساختن گنبدی بر قبر حسن بن علی[ع] و عباس عموی پیامبر را کشت.
⬅️2.مشهد موسی #کاظم و محمد تقی(امام #جواد) به مقابر #قریش هم او فرموده است»؛
⬅️3.مشهد سید #عبدالعظیم الحسنی به شهرری؛
⬅️4.بسی از مشاهد سادات علوی و اشراف فاطمی ـ علیها السلام؛
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌علت #صلح امام #حسن(ع) از زبان خود امام
امام حسن #مجتبی(ع) در پاسخ به کسانی چون ابوسعید عقیصا که پرسیدند:
«ای فرزند رسول خدا(ص)، چرا با معاویه صلح کردید در حالیکه میدانید شما بر حق بوده و #معاویه گمراهِ باغی است، امام فرمود:
اگر این کار را انجام نمیدادم، حتی یک نفر از #شیعیان ما را بر روی زمین باقی نمیگذاشتند.»
آن حضرت، در عبارت دیگری علت صلح را بقای دین توسط شیعیان بیان کرده و فرمود:
«ترسیدم آنان را بکشند؛ لذا تصمیم گرفتم برای بقای دین در روی زمین، #فریادگری باقی بگذارم.»
📚شیخ صدوق، کمالالدین و تمام النعمه، ج1، ص316؛
📚همو، علل الشرایع، ج1، ص211.
📚ابن عساکر، تاریخ مدینه الدمشق، ج13، ص280.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌شهادت یا رحلت رسول الله؟
⬅️در یک دیدگاه بنابر تائید شواهدی از منابع شیعه و سنی، آن حضرت #مسموم گشته و به #شهادت رسیده است و تنها در فرد مسموم کننده اختلاف نظر وجود دارد.
۱. روایتی از امیر مومنان #علی علیه السلام در کتاب #الکافی که فرمود:
أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ مَاتَ شَهِیداً.
۲.گزارش دیگری از کتاب تفسیر #عیاشی که آن حضرت را آن دو زن سم دادند:
انهما سمتاه( ان دو زن او را مسموم کردند.)
۳. روایت دیگری از شیخ صدوق که به نقل از امام #حسن مجتبی علیه السلام و امام صادق علیه السلام فرمود:
ما منا الا مسموم او مقتول
شیخ مفید نیز به مسموم شدن رسول الله اشاره کرده است.
۴. گزارش های کتاب اهل تسنن مانند طبقات ابن سعد که آن حضرت به دست #زن_یهودی در #خیبر مسموم گشت(ران گوسفند را دهان زد)
۵. و گزارش صحیح مسلم نیشابوری و بخاری که حکایت از مسمومیت آن حضرت توسط عایشه دختر ابوبکر و حفصه دارد.
گرچه این روایت موید برای روایات قبلی است اما روایات این دو کتاب نقدهایی نیز دارد.
۶.بنابر نقل احمدبن حنبل:
عبدالله بن مسعود روایت شده است که میگفت: اگر ۹ بار قسم یاد کنم که رسول خدا(ص) کشته شده است برایم محبوبتر است از اینکه یکبار قسم بخورم که او کشته نشده است؛ زیرا خداوند او را پیامبر و شهید قرار داده است.
📌البته در مقابل این دیدگاه، عده ای نیز روایات شهادت آن حضرت توسط زن یهودی و حفصه و عایشه را از حیث سند و محتوای روایت نقد کرده و قبول ندارند.
اما نمی توان روایت صحیح شیخ صدوق را که اشاره به مسموم شدن ایشان است را نادیده گرفت.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌سیره امام #حسن بن علی(ع)
بررسی سیره #فرهنگی و #اجتماعی امام حسن مجتبی(ع) پس از #صلح در برنامه #سوره از شبکه ۴ با حضور:
حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری
لینک فیلم:
👇👇
https://tv4.ir/episodeinfo/270539
خداوند آقای #دیانی مجری برنامه را رحمت کند و با اولیای الهی محشور گرداند.
👇👇
🌻 @ahlebait110
امام حسن عسکری.pdf
65K
📌امام #حسن_عسکری(ع) و یادآوری نشانه های هویت بخش #شیعه
نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری سرتختی
👇👇
🌻 @ahlebait110
🏴شهادت امام علی بن موسی الرضا تسلیت
#سلام مختصر به امام #رضا(ع)
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌تاریخچه زیارت اربعین به عنوان نماد شیعی
بعد از زیارت امام حسین(ع) توسط امام #سجاد(ع) و کاروان #کربلا در سال 61 هجری، #زیارت_اربعین از نمادهایی برای شیعه گردید که امام #صادق(ع) نیز برای زیارت در آن روز زیارتنامه ای را به صَفْوَان بْنِ مِهْرَان جَمَّال یاد داد.
امام حسن عسکری(ع) نیز آنرا به عنوان یک نماد شیعی قرار داد.
نمادی که در میان مورخان شناخته شده بود و ابوریحان بیرونی(م440ق) از این روز با عنوان روز زیارت اربعین یاد کرده است.
قرطبی(م671ق) سنی نیز می نویسد:
«زیارت اربعین میان امامیه معروف و مشهور است.»
📚قرطبی، التذكرة بأحوال الموتى وأمور الآخرة، ج1، ص1122؛
📚همچنین ر.ک: دحیه، العلم المشهور في فوائد فضل الأیام و الشهور؛
📚ابوریحان بیرونی، الآثار الباقية عن القرون الخالية، ص331. ص422.
📚شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، ج6، ص113.
👇👇
🌻 @ahlebait110