eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.1هزار دنبال‌کننده
348 عکس
360 ویدیو
24 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹شهید سیدحسن نصرالله: «عربستان سعودی از آمریکایی‌ها خواسته بود شخصاً من را ترور کنند و در صورت وقوع جنگ حاضر است هزینه‌های جنگ را بپردازد.» 🔸رحمت و رضوان الهی بر روح ملکوتی امام خمینی که چه زیبا فرمودند: «اگر از صدام بگذريم، اگر مسأله قدس را فراموش کنيم، اگر از جنايت هاي امريکا بگذريم از ال سعود نخواهيم گذشت.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢راه «عزت» و «ذلت» در کلام امام حسن عسکری 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علیه السلام در بیان یکی از سنت‌های الهی می‌فرماید، «عزت» و «ذلت» وابسته به «حق‌طلبی» و «حق‌گریزی» است. امکان ندارد فرد، جامعه یا حکومتی با بی‌اعتنایی به حق یا زیرپا نهادن آن، به عزت دست‌ یابد، و امکان ندارد که فرد، جامعه یا حکومتی در سایه حق‌طلبی‌ و حق‌خواهی و دفاع از حق، ذلیل شود. ما تَرَكَ الحَقَّ عَزيزٌ إلاّ ذَلَّ ، ولا أخَذَ بهِ ذَليلٌ إلاّ عَزَّ؛ هيچ عزّتمندی حقّ را فرو نگذاشت، مگر اينكه به ذلّت افتاد؛ و هيچ ذليل و ناتوانی حقّ را نگرفت مگر اينكه عزيز شد. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🟣نفوذی‌های خادم‌نما! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸سلاح اصلی غربیان برای تسخیر و تصرف سرزمین‌های اسلامی (در دوران استعمار کهنه) و تسلط بر حاکمان (در دوران استعمار نو) و تسخیر ذهن و ضمیر مردمان (در دوران استعمار فرانو)، «نفوذ» بوده و هست. 🔻آنان در استفاده و بهره‌برداری از این سلاح، بسیار حرفه‌ای و مجرب‌اند. مدل‌ها و انواع مختلف آن را در لایه‌ها و سطوح و ابعاد مختلف به کار گرفته و می‌گیرند. از «نفوذ فردی» گرفته تا «نفوذ جریانی»، و از «نفوذ سیاسی و اقتصادی» گرفته تا «نفوذ فکری و فرهنگی» که خطرناک‌ترین نوع نفوذ است. 🔹یکی از سنتی‌ترین اشکال نفوذ، نفوذ در حلقه مریدان و حامیان و خادمان و تصمیم‌سازان و به اصطلاح کارشناسان مورد اعتماد تصمیم‌گیران و ذی‌نفوذان و بزرگان جامعه بوده است. 🔸رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ فردی دشمنان در دستگاه‌های سیاسی و اجتماعی و حتی روحانی و حوزه‌ای، خاطره‌ای شنیدنی از آیت‌الله تهامی* نقل کردند: «ایشان خودش برای من نقل کرد؛ گفت آن‌وقتی که عراقی‌ها با انگلیس‌ها می‌جنگیدند -در [سال‌] ۱۹۱۸؛ قریب صد سال پیش- یکی از مراجع وقت، یک نوکری داشت که خیلی مرد خوبی بود، با طلبه‌ها گرم می‌گرفت، صحبت می‌کرد، با همه آشنا بود، با همه رفیق بود؛ اسمش را هم ایشان می‌گفت؛ من یادم نیست. گفت بعد که انگلیس‌ها غلبه پیدا کردند و عراق را تصرّف کردند و آخرین جا نجف بود که وارد نجف شدند، خبر رسید به طلبه‌ها که این نوکر فلان آقا، یک افسر انگلیسی است! گفت من باور نکردم؛ گفتم مگر می‌شود چنین چیزی؟ بعد می‌گفت در بازار حُوِیش -بازار معروفی است در نجف- داشتم می‌رفتم، دیدم هفت هشت ده نفر افسر انگلیسی و نظامی انگلیسی سوار اسب دارند می‌آیند -آن‌وقت با اسب رفت‌وآمد می‌کردند- یک افسری هم جلویشان است؛ خب، من کنار واایستادم که اینها بیایند رد شوند؛ وقتی رسیدند به من، دیدم آن افسری که جلو بود، از آن بالا گفت: «آقای آسیّد حسن، حالت چطور است»! نگاه کردم دیدم بله، همان آقایی است که نوکر فلان مرجع بود.» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ *مرحوم آ‌‌یت‌الله سیّد حسن تهامی، از علمای بزرگ کشور ما و ساکن بیرجند بود. به تعبیر مقام معظم رهبری «اگر در قم یا نجف می‌ماند، حتماً مرجع تقلید می‌شد؛ مرد بسیار دانایی بود.» 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🟡گنبدهای گندیده هوایی یا شمارش‌گر‌های بالستیک‌ ایرانی! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸دیشب دنیا نظاره‌گر قاطعیت و صداقت ایران اسلامی بود. دیشب نه تنها تل‌آویو و سایر سرزمین‌های اشغالی که همه پایگاه‌های آمریکا و ناتو در منطقه و همه مرتجعان رذل و پست عرب و همه دلدادگان به غرب، تا صبح به خود لرزیدند. گوشه‌ای کوچک از اقتدار و قدرت نظامی و سایبری و رسانه‌ای فرزندان خمینی و خامنه‌ای و سربازان صاحب‌الامر و الزمان را به صورت برخط ملاحظه کردند! عملیات ترکیبی فرماندهان جبهه حق به گونه‌ای بود که امکان سانسور را از بزرگ‌ترین سانسورچی‌ها و تحریف‌گران عالم گرفت! سران اروپا و آمریکا و آسیا و آفریقا انگشت حیرت بر دهان گرفتند! پدافند‌های هوایی و گنبدهای گندیده و زنگ‌زده‌ آمریکایی و اسرائیلی به ماشین‌حساب‌هایی برای شمارش تعداد موشک‌های بالستیک و دوربین‌هایی برای فهم نوع موشک‌ها تبدیل شدند! قدرت پوشالی خانه عنکبوت بر همگان آشکار شد. زلزله‌ای ویرانگر در میان صهیونیست‌ها و حامیان و دلدادگان آنها رخ داده است. ویرانی‌های سیاسی و اقتصادی و امنیتی و نظامی آن در روزهای آینده آشکار خواهد شد. «این فقط گوشه‌ای از قدرت نظامی ایران اسلامی بود.» 🔹در بُعد داخلی نیز شاهد وفاقی کم‌نظیر در میان سران قوا، نیروهای مسلح و همه گروه‌های سیاسی هستیم. درود خدا بر همه فرماندهان شهید جبهه مقاومت. سلیمانی و نصرالله، هنیه و تهرانی مقدم و سایر شهدای راه قدس دیشب از ملکوت نظاره‌گر گوشه‌ای از انتقام سخت سربازان خامنه‌‌ای بودند. همه عالم دیشب بالعین و العیان دید و دانست که جمهوری اسلامی اگر اراده کند، در کمتر از یک ساعت می‌تواند اسرائیل را از صحنه روزگار محو کند! ♦️جبهه مقاومت نباید اجازه دهد که صهیونیست‌ها لحظه‌ای احساس آرامش داشته باشند. نباید اجازه داد که نفس بگیرند. باید دانست که مبارزه نیروهای مقاومت با صهیونیست‌ها مبارزه مشت‌زنی و بوکس است. قواعد رینگ بوکس را باید اجرا کرد و نه قواعد بازی شطرنج و والیبال و امثال آن. مرتب و از همه جهات باید مشت‌های محکم و گیج‌کننده خود را بر سر و صورت صهیونیست‌ها فرود آورد. نباید فرصت بلند شدن را به او داد. باید ضرباتِ بی‌امان به نقاط حیاتی او وارد کرد. «شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی باید قطع شود.» از این به بعد، در طول شبانه‌روز نباید یک ساعت آرامش داشته باشند: این کم‌هزینه‌ترین راه برای نمایان کردن خواری و ذلت غاصبان کودک‌کش و جنایتکار است. رنج ناامنی مداوم را باید بچشند. 🔸نیروهای غیور حزب‌الله، انصارالله، حماس، حشد‌الشعبی و سایر نیروهای مقاومت باید در بالاترین سطح آمادگی باشند باید مرتباً تجهیزات خود را ارتقاء دهند. حالا که بارش جبهه مقاومت شروع شده است تا زمانی که همچون سیلی ویرانگر اسرائیل را از صحنه روزگار محو نکرده‌ است، نباید متوقف شوند. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🟣از موشک‌های سنگرشکن فرهنگی غافل نشویم! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸دغدغه‌مندان فرهنگی کشور و همه عزیزانی که خبرهای متنوع سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی کشور را با حساسیت و دقت دنبال می‌کنید، آیا توجه کرده‌اید که فقط در دو روز گذشته در کنار خبرهای مسرّت‌بخش و افتخارآفرین دفاعی و نظامی در تقابل با باند جنایت‌کار صهیونیستی در جنگ سخت، اخبار بسیار نگران‌کننده‌ای از قربانیان شبیخون فرهنگی و جنگ نرم در کشور منتشر شده است؟! دقت کرده‌اید که فقط در دو روز گذشته و فقط در دو استان مازندران و همدان (بر اساس خبرهای منتشره) ده‌ها نفر از جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها به دلیل مصرف مشروبات الکلی و زیاده‌روی در شرابخواری نفله شده‌اند؟! ♦️فراموش نکنیم برنامه اصلی دشمن برای شکست جبهه مقاومت، برنامه فرهنگی و تغییر است. دشمن از شکست جبهه مقاومت در جنگ سخت، کاملاً ناامید است. اما به شکست این جبهه در جنگ نرم بسیار امیدوار است. و برای آن نیز به شدت سرمایه‌گذاری کرده و می‌کند. دائماً در حال صید جوانان و نوجوانان و خانواده‌هاست. نگاهی به سطح شهر بیاندازید و قربانیان و تلفات سنگین جنگ نرم و شبیخون فرهنگی را ببینید. این قربانیان متأسفانه، بی‌دفاع رها شده‌اند! به صراحت می‌گویم، افسران و فرماندهان «قدرت نرم» و «دفاع فرهنگی»، سردرگم‌اند و بی‌برنامه! 🔹بدون تردید اگر مجاهدان و مبارزان و افسران مقابله با تهاجم فرهنگی و مدافعان حریم ارزش‌های دینی، دوشادوش مجاهدان عرصه جنگ سخت و حتی قوی‌تر و جدی‌تر از آنان، به وظیفه جهادی خود، در اخلاق‌گستری و توسعه معنویت اسلامی و در مبارزه با سبک زندگی غربی (که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مورد تأکید ویژه قرار گرفته است) به درستی عمل نکنند، در جنگ ترکیبی پیچیده غربیان و صهیونیست‌ها علیه انقلاب اسلامی، شکست خواهیم خورد. آنان به شکست و شکنندگی ما در داخل چشم دوخته‌اند! آنان به قربانیان جنگ نرم به عنوان سربازان و فدائیان غرب نگاه می‌کنند! 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
✍ احمدحسین شریفی 🔻 احمق‌های صهیونیست تهدید کرده‌اند که می‌خواهند نیروگاه‌های تولید برق ما را بمباران کنند. 🔸توجه داشته باشید که ایران صدها نیروگاه (آبی، بادی، هسته‌ای، گازی، سوخت فسیلی و ...) تولید برق دارد؛ در حالی که رژیم اشغالگر قدس فقط ۱۵ نیروگاه! کافی است ایران اراده کند که سراسر اسرائیل را در تاریکی محض فرو ببرد، و این کشور جعلی را به «عصر حجر» و «دوران غارنشینی» برگرداند. فقط ۱۵ موشک و حداکثر ۱۵ دقیقه وقت می‌خواهد. 🔹احمق‌ها نمی‌دانند که نباید فرزندان علی و فاطمه را تهدید کنند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
راه درک حقایق عالم معنی .mp3
8.04M
🎤احمدحسین شریفی 🔸راهی برای درک حقایق عالم معنا ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گوش را بندد طمع از استماع چشم را بندد غرض از اطلاع همچنان كه آن جنين را طمع خون كان غذاى اوست در اوطان دون از حديث اين جهان محجوب كرد غير خون، او مى‏‌نداند چاشت خورد @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🟠دو وظیفه مهم نخبگان و مدیران علمی کشور 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹رهبر فرزانه انقلاب در دیدار روز گذشته خود با نخبگان، بر دو وظیفه جهادی بسیار مهم نخبگان و مدیران علمی کشور در حال حاضر تأکید ویژه‌ای داشتند: یک. جلوگیری از افت سرعت رشد علمی کشور. متأسفانه در چند سال اخیر شاهد کندی سرعت تولید علم هستیم. هر چند اقدامات ساختاری و تشویقی فراوانی انجام گرفته است اما در عمل تحول خاصی رخ نداده است. به هر خواسته رهبر انقلاب این است که این افت باید جبران شود. کاهش سرعت رشد علمی به معنای عقب ماندن از قافله علم و فناوری دنیا و در نتیجه عقب‌ماندگی کشور خواهد بود. دو. ایجاد موج جدید خیزش علمی به هدف تفوق یافتن بر رقیبان و بدخواهان و ارتقاء سطح علم و فناوری انقلاب اسلامی و ایجاد اقتدار و قدرت برای جبهه حق درجلوگیری از ظلم و تجاوز ستمگران به بیگناهان و ملت‌های بی‌دفاعی مثل غزه و لبنان و .... 🔸رهبر معظم انقلاب جهاد خیزش جدید علمی به هدف جبران افت سرعت رشد و تفوق بر رقبا و بدخواهان را مهمترین وظیفه جهادی «نخبگان» و البته «دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی گوناگون علمی دانستند.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸رحمت و رضوان الهی بر روح پاک و مطهر خمینی کبیر؛ که روح غیرت و شجاعت و عزت و شکست‌ناپذیری را در جان‌های ما دمید. 🔹دشمنان احمق، با بزرگ‌نمایی قدرت پوشالی خود خیال می‌کنند امت خمینی و خامنه‌ای را می‌توانند بترساند! این ابلهان نمی‌دانند که خمینی بزرگ، سال‌هاست که بت‌های ترس و تحقیر را از ذهن و ضمیر مردم ما بیرون ریخته و جانشین خلف او، خامنه‌‌ای اسطوره‌ای، نیز استاد اعظم تحقیر ابرقدرت‌های عالم است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🟣مدیریت‌های بروکراتیک و ناامیدسازی نخبگان 🖊احمدحسین شریفی عضو حقیقی هیأت جذب نخبگان ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۷/ ۷/ ۱۴۰۱ در دیدار جمعی از نخبگان کشور ضمن توصیه اکید به «مدیران آموزش عالی»، «اساتید دانشگاه»، «فعالان رسانه‌ای»، «صاحبان صنایع»، «شرکت‌های دانش‌بنیان» و به طور کلی «همه مسؤولان و ذی‌نفوذان کشور» مبنی بر این که «فضا را فضای شوق‌انگیزی برای نخبه‌ها قرار بدهند»، در یک جمله مهم فرمودند: «امروز ناامید کردن نخبه‌ها و بی‌آینده نشان دادن نخبه‌ها، به نظر من، بخشی از «جنگ نرم» دشمن است.» 🔻مع الاسف علیرغم طراحی ساختارهای متنوع و تشکیل شعب مختلف «بنیاد نخبگان» در سراسر کشور، و علیرغم تدوین و تصویب آيین‌نامه‌های متنوع و مهمی درخصوص تسهیل جذب نخبگان؛ در عمل، آنگونه که باید کارها سامان نیافته است. بروکراسی حاکم بر مدیریت کشور، آنقدر در هم تنیده و کشنده شده است که علیرغم سفارش و بلکه دستور ولی امر جامعه مبنی بر لزوم تسهیل جذب نخبگان در بخش‌های مختلف کشور، بعد از چند سال هنوز که هنوز است شاهد سردرگمی در این خصوص هستیم. این در حالی است که در یک مدیریت جهادی، مترقی و هوشمند، اساساً نباید این همه کاغذبازی وجود داشته باشد چه رسد به مدیریت نخبگان که اگر کسی اندک شناختی از اخلاق و روان‌شناسی نخبگان داشته باشد می‌داند که مواجهه شدن نخبگان با این کاغذبازی‌های بی‌منطق و غیرعقلانی، به مثابه سمّی مهلک و کشنده برای آنان است. به تعبیر رهبر انقلاب، در مسأله جذب نخبگان: «باید دیوان‌سالاری‌ها حذف شود. ما در زمینه‌های گوناگون کاغذبازی‌ها و دیوان‌سالاری زیاد داریم. این در رابطه با مزاج ظریف نخبگان مهلک است، این کاعذبازی‌ها و پشت در نگه‌داشتن‌ها نخبگان را به کلی از پا می‌اندازد.» 🔸حقیقتاً ریشه بسیاری از مشکلات کشور، از جمله این مشکل، همان نکته‌ای است که رهبر حکیم انقلاب در دیدار اخیر خود با نخبگان (۱۱/ ۷/ ۱۴۰۳) به درستی به آن اشاره کردند: «یک نقصی در کار ما وجود دارد ما طرح و برنامه و سیاست و پیشنهاد در مسائل گوناگون کم نداریم. اونی که کم داریم پیگیری است. اونی که کم داریم دنبال کردن است. رئیس تصمیم می‌گیرد و به معاون دستور می‌دهد و او هم می‌گوید چشم؛ و معاون به مدیر کل دستور می‌دهد و او هم می‌گوید چشم؛ بعد از یک سال، نه رئیس از معاون می‌پرسد «چه شد؟» و نه معاون به مدیر کل می‌گوید «چه شد؟»! لذا کار زمین می‌ماند.» 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جانم فدای حضرت ولایت. «کاری که نیروهای مسلح ما کردند، کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایت‌های حیرت‌آور آن رژیم خون‌آشام و گرگ‌صفت و سگ هار آمریکا در منطقه بود.» «ما در انجام وظیفه نه تعلل میکنیم و نه شتاب زده میشویم.» 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🟣میادین «خِرَدسنج» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸همواره نقابی بر چهره شخصیت واقعی آدمیان افکنده شده است. فهم شخصیت راستین افراد کاری آسان نیست. در عین حال، در بزنگاه‌هایی این نقاب کنار می‌رود و شخصیت واقعی افراد نمایان می‌شود. 🔻یکی از آن بزنگاه‌ها و به تعبیر اگزیستانسیالیست‌ها، «وضعیت‌های مرزی»، مقام و منصب است. 🔹امیرمؤمنان علیه السلام چه زیبا و حکیمانه فرموده‌‌اند: الْوِلَايَاتُ مَضَامِيرُ الرِّجَال؛‏ منصب‌های حکومتی، میدان آزمون و مسابقه مردان است. ♦️مضامیر، جمع مضمار است و از ماده «ضمور» (بر وزن ظهور) به معنای «لاغر شدن» است. از آنجا که اسبان مسابقه پیش از برگزاری مسابقات اسب‌دوانی، باید تمرینات فراوانی انجام دهند و چابک و لاغر شوند، به «محل تمرین» یا «میدان تمرین» آنها «مضمار» گفته می‌شود. البته شاید از این تشبیه نکته دیگری را هم بتوان استفاده کرد و آن اینکه همانطور که در میدان تمرین، توانایی و استعداد و ظرفیت اسب‌ها معلوم می‌شود، در میدان مدیریت و مسؤولیت نیز توانایی‌ها و استعدادها و ظرفیت‌های افراد آشکار می‌شود. همانطور که علیه السلام در حدیثی دیگر می‌فرماید: سِتَّةٌ تُخْتَبَرُ بِهَا عُقُولُ الرِّجَالِ الْمُصَاحَبَةُ وَ الْمُعَامَلَةُ وَ الْوِلَايَةُ وَ الْعَزْلُ وَ الْغِنَى وَ الْفَقْرُ؛ خِرَد مردم با شش چیز سنجیده می‌شود: معاشرت، داد و ستد، دستیابی به مقام، برکناری از مقام، توانگری و تهیدستی. 🔸به تعبیر یکی از شعرای عرب: سَكَراتٌ خَمسٌ إذا مُنِىَ المَرءُ بِها صارَ عُرضَةً للزَّمانِ سَكرَةُ المالِ والحَداثةِ و العِشقِ و سُكرُ الشَّرابِ و السُّلطانِ پنج نوع مستى هست كه وقتى انسان به آن مبتلا شود در معرض آزمون قرار مى‌گيرد. مستى مال و مستى جوانى و مستى عشق و مستى شراب و مستى حاكميت. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️طوفان مجری مصری خارج‌نشین، علیه رهبران و ژنرال‌های قهوه‌خانه‌ای بی‌کفایت و خائن عرب که مدعی شده‌اند، حمله موشکی ایران به رژیم غاصب صهیونی، حمله‌ای نمایشی بوده است! «اگر شما مرد هستید، شما هم یک حمله نمایشی از این سنخ داشته باشید»! 🔸مسؤولان اردنی با وقاحت اعلام کرده‌اند که چند موشک ایرانی را رهگیری و ساقط کرده‌اند! اف بر شما که به گنبدی برای دفاع از رژیم صهیونی تبدیل شده‌اید! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🟡وظایف و مسئولیت‌های نخبگان؛ در کلام رهبر فرزانه انقلاب 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸رهبر فرزانه انقلاب، بیش از هر کس دیگری نخبگان را ارج نهاده و بر صدر نشانده‌ است. و همواره بر صدرنشینی آنان نیز تأکید کرده است. این را خود نخبگان بهتر از هر کس دیگری می‌دانند. در عین حال، در همه جلسات نخبگانی، انتظاراتی نیز از جامعه نخبگانی کشور داشته و مطرح کرده‌اند که انتظار می‌رود، بنیاد نخبگان برای تحقق این انتظارات در جامعه نخبگانی کشور، اقدامات مؤثر و درخوری انجام دهد. 🔹در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۱ و همچنین در تاریخ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ در دیدار جمعی از نخبگان علمی کشور در مجموع شش انتظار مهم خود را از جامعه نخبگانی مطرح کردند: یک. خودشناسی: نخبگان باید قدر خود را بدانند؛ باید ارزش هوش برتر و استعداد برتری که خدای متعال به آنان عطا کرده است را بدانند. آنان باید بدانند که در ازای این نعمت‌ها و تفضل‌های خاص الهی، مسؤولیت سنگین‌تر و خطیرتری هم بر دوش دارند. به تعبیر رهبر انقلاب «فرد نخبه مسئولیتش از احاد متوسط مردم بیشتر است. چون از تفضلات الهی بیشتر بهره‌مند شده است.» دو. غیرت ملی: کمترین انتظار از یک نخبه ایرانی آن است که غیرت ملی داشته باشد؛ استعداد خدادادی خود و هزینه‌هایی که در کشور برای ارتقاء او و فعلیت ‌یافتن استعداد او شده است را قدر بداند و در نتیجه «توانایی و ظرفیّت شخصی خود را برای حلّ مشکلات کشور به کار گیرد.» سه. کشورشناسی: یک نخبه ایرانی باید ظرفیت‌های کشور را به خوبی بداند؛ باید فرصت‌ها و خلأها و نقائص و تهدیدهایی که متوجه کشور خودش است را بداند. در آن صورت است که می‌تواند هم از ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کند و هم در جهت رفع نقائص تلاش کند و هم از هوش و استعداد خود در جهت تبدیل تهدیدات به فرصت استفاده نماید. چهار. دشمن‌شناسی: از مهم‌ترین وظایف نخبگان این است که دشمنان و مکاید و حیله‌های آنان و برنامه‌های آن علیه ملت و کشور و انقلاب را به خوبی بشناسند. و الا ممکن است ناخواسته در زمین بازی دشمن فعالیت کنند و حتی فریب جاذبه‌های مادی و دنیوی دشمنان را بخورند و به جای خدمت به کشور و ملت خود، به خدمت دشمنان درآیند. پنج. پیش‌تازی در جهاد و نهضت علمی: رهبر معظم انقلاب در دیدار ۱۱ مهر ۱۴۰۳ با نخبگان تأکید کردند که «ما نیاز به یک خیزش جدید نیاز داریم. یک نهضت علمی جدید نیاز داریم. این را باید شما نخبگان انجام دهید. ... این جهاد شماست. جهاد عمده شما نخبگان عبارت است از همین حرکت علمی و خیزش جدید علمی و پیدا کردن تفوق علمی بر رقیبان و بدخواهان است.» شش. به کارگیری نخبگی در خدمت فناوری‌های تقویت کنند جبهه مقاومت و مظلومان جهان: رهبر انقلاب، در دیدار اخیر خود با نخبگان فرمودند که «برتری علمی و فنّاوری گاهی می‌تواند دست دشمن را از ضربه وارد کردن به جمعیّت‌های بزرگی مثل غزّه و ضاحیه کوتاه کند. ما اگر چنانچه از لحاظ علمی مثلاً فرض بفرمایید در زمینه‌ی تسلیحات، از این [چیزی] که هستیم مبالغی جلوتر بودیم، یقیناً در اوضاع منطقه اثر می‌گذاشت، و می‌توانست مانع از افروختن این آتش‌های سوزنده‌ی دلها و جانها بشود یا آنها را خاموش کند.» 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
بخشی از واکنش‌‌های مخاطبان شبکه الجزیره به خطبه‌های جمعه نصر امام خامنه‌ای @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🟢یک توصیه همیشه زنده حضرت ولایت 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸رهبر حکیم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۶/ مرداد/ ۱۳۹۰ در دیدار مسئولان نظام، توصیه‌ای همیشه زنده بیان کردند که غفلت از آن نه تنها موجب «ناکارآمدی» و «نارضایتی مردمی» و «زمینه‌سازی برای نفوذ دشمن» و در نتیجه «پسرفت اقتصادی و سیاسی و نظامی» خواهد شد، بلکه موجب «بی‌آبرویی و رسوایی» خود مسؤولان و مدیران هم خواهد شد: «مسئولین لااقل تا وقتی مسئولند، به زندگی رفاه‌طلبی رو نکنند. غفلت از روحیه‌ی جهادی و ایثار، غفلت از تهاجم فرهنگی دشمن، غفلت از در کمین بودن دشمن، غفلت از نفوذ دشمن در فضای رسانه‌ای کشور، بی‌مبالاتی نسبت به حفظ بیت‌المال؛ اینها گناهان ماست، اینها نقاط ضعف ماست.» 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و برنامه هفتم 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بر اساس برنامه هفتم پیشرفت، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان باید به ۳۰ هزار شرکت برسد. در حال حاضر این تعداد حدود ۱۰ هزار شرکت است. افزایش ۲۰۰درصدی این تعداد در چهارسال و نیم آینده کاری بس سترگ است. در این زمینه چند نکته را متذکر می‌شوم: یک. همانگونه که رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان (۱۱/ ۷/ ۱۴۰۳) فرمودند، در این توسعه کمّی، هرگز نباید کیفیت‌ها نادیده گرفته شود: «این افزایش نباید با پایین آوردن نشان افتخار شرکت‌های دانش‌بنیان و به شکلی انجام شود که شرکت‌ها واقعاً دانش‌بنیان نباشند؛ بلکه باید سخت‌گیری‌های لازم در زمینه ارزیابی‌ها انجام شود.» دو. دانشگاه‌ها، با توجه به زیرساخت‌های موجود و با توجه به کمیت و کیفیت دانشجویان و دغدغه‌های بسیار متنوع دانشجویان و اساتید، به تنهایی نمی‌توانند این هدف را محقق کنند. به همین دلیل، لازم است ظرفیت بخش خصوصی و همچنین شرکت‌ها و صنایع کشور به طور جدی پای کار بیایند؛ در آن صورت است که نخبگان علمی هم نیازها را بهتر و دقیق‌تر می‌فهمند و هم وقت و انرژی خود را مصروف تأمین و رفع نیازهای واقعی جامعه و صنعت خواهند کرد. سه. لازم است مهندسی و توسعه و توزیع شرکت‌های ، نسبت به همه رشته‌های علمی به شکلی متوازن انجام گیرد. (کاری که تا به حال نشده است.) بخش بسیار اندکی از شرکت‌های موجود ناظر علوم اجتماعی و انسانی‌اند! چهار. برای ایجاد توازن در این خصوص لازم است بر شرکت‌های دانش‌بنیان ناظر به قلمروهای علوم اجتماعی و علوم انسانی تمرکز ویژه‌ای صورت گیرد. البته در برنامه هفتم گفته شده است که باید در پایان برنامه ۲۰درصد کل شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بینان، در حوزه‌های صنایع فرهنگی، صنایع خلاق و علوم انسانی و اجتماعی باشد. یعنی از مجموع ۳۰ هزار شرکت لازم است ۶هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی باشد. با توجه به وضعیت اسف‌بار علوم انسانی و اجتماعی در کشور ما و بی‌توجهی اغلب متخصصان و تحصیل‌کردگان این رشته‌ها به مسائل عینی و فناوری‌های نرم و فرهنگی و صنایع خلاق، تحقق چنین هدفی با چنین داشته‌هایی، کاری بس سترگ است. متوقف بر داشتن برنامه‌ای جامع و مدیریتی مدبرانه و مجاهدانه است. پنج. رشد کمّی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان لازم است با توجه به سایر بخش‌ها و بندهای برنامه هفتم باشد. یعنی این رشد باید به گونه‌ای باشد که اولاً نتیجه میدانی آن (طبق برنامه هفتم) این شود که رتبه دوم منطقه در صادرات محصولات با فناوری‌ متوسط به بالا (های‌تک) را کسب کنیم و ثانیاً، (باز هم طبق برنامه هفتم) فروش کالاها و خدمات دانش‌بنیان در پایان برنامه هفتم نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۳، دویست درصد رشد داشته باشد. 🔸البته معتقدم حتی فراتر از این برنامه نیز امکان تحقق دارد؛ به شرط «تدبیر»، «درایت»، «مجاهدت»، «خودباوری»، «کاردانی»، «دغدغه‌مندی مدیران»، «امید» و «ایمان و توکل و توسل». 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️آمایش آموزش عالی؛ مطالبه برزمین مانده رهبر انقلاب 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رهبر فرزانه انقلاب در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ در جمع تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها درباره آمایش آموزش عالی کشور فرمودند: «نیازهای اصلی کشور در حوزه علوم و فناوری باید احصاء شوند در زمینه علوم انسانی هم همین‌جور؛ بر اساس اینها برنامه‌ریزی شود؛ معلوم شود که چه تعداد دانشجو می‌خواهیم؛ چقدر دانشگاه می‌خواهیم، چه رشته‌هایی را لازم داریم، در چه سطوحی این رشته‌ها بایستی تعلیم و تعلم پیدا کند» مع الاسف علیرغم آنکه ۱۴ سال از این دستور حکیمانه می‌گذرد، هنوز هم اقدامی جدی، مؤثر و بنیادین در موضوع آمایش آموزش عالی کشور صورت نگرفته است! 🔻البته ✔️اسناد و آیین‌نامه‌هایی تصویب شده است، اما در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است! ✔️کارگروه‌های با عنوان «آمایش علم استان‌ها» با اعضایی بسیار نام و نشان‌دار تشکیل شده است، اما باز هم در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است! اما گویا مدیران کلان آموزش عالی، تاکنون اراده‌ای برای جدی‌گرفتن کارگروه‌های آمایش علم و آمایش آموزش عالی نداشته‌اند! حتی در دوره اخیر (بعد از احیای مجدد کارگروه‌های آمایش علم و آموزش عالی) که از دو سال قبل شروع شد، اعضای محترم کارگروه‌ها (دست کم در استان قم) با اکراه در جلسات شرکت می‌کردند و بسیاری از آنها معتقد بودند که اساساً اراده‌ای جدی برای عمل به نظرات کارشناسی کارگروه‌ها وجود ندارد! بسیار امیدوارم که در دوره جدید، (یک) خواسته و مطالبه زمین‌مانده رهبر فرزانه انقلاب؛ (دو) تأکید ویژه رئیس جمهور محترم مبنی بر تجمیع و ادغام مراکز دانشگاهی که در جلسه تودیع و معارفه وزیر محترم رسماً فرمودند: «این همه دانشگاه را برای چه می‌خواهیم؟!»؛ (سه) برنامه ارائه شده از سوی وزیر محترم به مجلس شورای اسلامی و (چهار) الزام و تکلیف قانونی مندرج در برنامه هفتم پیشرفت (ماده ۹۵) جدی‌تر گرفته شوند و این معضل ریشه‌ای آموزش عالی ایران، یک بار برای همیشه حل شود. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
متن فوق توییت جناب سلامه عبدالقوی است! لطفاً به ترجمه آن دقت کنید: (رهبر ایران) با زبان عربیِ صحیح، که حاکمان ما از آن عاجزند، صحبت کرد؛ به درستی به آیات استدلال کرد؛ پیش‌بینی دقیقی از واقعیت دردناک داشت. سپس رو به قبله ما نماز خواند؛ و قرآن را بدون تحریف و با تجوید صحیح قرائت کرد که حاکمان ما از چنین تلاوتی عاجزند. و در خطبه و هم در نماز خود به شهادتین اقرار کرد. پس کجاست شرک؟ کجاست بت‌پرستی و کفر؟! دروغ بس است؛ فتنه بس است؛ همه ما مسلمانیم ... ♦️دقت کنید، ایشان فردی عادی نیست، از علمای بزرگ و مشاور سابق وزیر اوقاف مصر است! در عین حال، با تعجب می‌نویسد رهبر ایران نماز می‌خواند! آن هم رو به قبله مسلمانان! قرائت صحیح نماز را هم بلد است! قرآن را هم بدون تحریف می‌خواند! 🔸از اینجا می‌توان مظلومت تشیع، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را بیشتر فهمید. می‌توان فهمید که دشمنان مسلمین تا چه میزان در تبلیغات خود علیه انقلاب و روحانیت شیعه و شیعیان موفق بوده‌اند که در این عصر (عصر اطلاعات) یک عالم برجسته با تعجب ابراز می‌کند که رهبر ایران نماز می‌خواند و قرآن خواندن بلد است و شهادتین را می‌گوید و ....! 🔻پس تعجبی ندارد که وقتی خبر شهادت در محراب عبادت پخش شد، بسیاری از مسلمانان(!) با تعجب می‌پرسیدند علی در مسجد چه می‌کرده؟! مگر او نماز هم می‌خوانده است؟! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️«نقص زمین‌گیرکننده» در مدیریت کشور، از نگاه رهبر انقلاب 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با (۱۱/ ۷/ ۱۴۰۳) به نکته تأسف‌انگیزی در مدیریت کشور اشاره کردند که البته چون به مذاق بسیاری از مخاطبان اصلی این نکته خوش نیامد، تاکنون هیچ کنش یا واکنش آشکاری را حتی در فضای رسانه‌ای و تبیینی کشور هم ایجاد نکرده است! «یک نقصی در کار ما وجود دارد ما طرح و برنامه و سیاست و پیشنهاد در مسائل گوناگون کم نداریم. اونی که کم داریم پیگیری است. اونی که کم داریم دنبال کردن است. رئیس تصمیم می‌گیرد و به معاون دستور می‌دهد و او هم می‌گوید چشم؛ و معاون به مدیر کل دستور می‌دهد و او هم می‌گوید چشم؛ بعد از یک سال، نه رئیس از معاون می‌پرسد «چه شد؟» و نه معاون به مدیر کل می‌گوید «چه شد؟»! لذا کار زمین می‌ماند.» این یکی از مهم‌ترین نکات مدیریتی است که از سوی رهبر انقلاب بیان شد: «نظارت» و «پیگیری» و افزون بر آن «ارزیابی» و «رصد» و «پایش‌های میدانی» به هدف تحقق و اجرایی شدن اسناد بالادستی و مقررات و آیین‌نامه‌های اجرایی و دستورات سازمانی. علیه السلام می‌فرماید: اجْعَلْ لِكُلِّ إِنْسَانٍ مِنْ خَدَمِكَ عَمَلًا تَأْخُذُهُ بِهِ فَإِنَّ ذَلِكَ أَحْرَى أَنْ لَا يَتَوَاكَلُوا فِي خِدْمَتِكَ؛ مسئوليت هر يك از زيردستان خود را مشخّص نما و بعد بازخواست كن؛ اين موجب می‌شود که هريك مسئوليّت را به گردن ديگرى نيندازد. شاید بتوان، و می‌توان، با استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند در حوزه مدیریت سازمان‌ها، بازوهای نظارت و پیگیری در مدیریت را تقویت کرد و حتی مدیران بی‌توجه به این مسأله را مجبور به نظارت و پیگیری نمود! 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️تقویت ایمان، راهی برای مقابله با جریان نفوذ 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ از مهم‌ترین اوصاف مؤمنان، نفوذناپذیری در برابر دشمنان است؛ مؤمنان چنان محکم و قویم و استوارند که هیچ روزنه‌ امیدی برای دشمن برای نفوذ به ذهن و ضمیرشان و به حوزه مسؤولیت و نفوذشان نمی‌دهند. به تعبیر قرآن کریم: «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار». بنابراین یکی از راه‌های جلوگیری از نفوذ دشمن [در مراکز نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و علمی] اولاً، به کارگیری مؤمنان و پایبندان به انقلاب و ارزش‌های انقلاب و ثانیاً، تقویت ایمانِ مدیران و مسؤولان و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران و بلکه آحاد افراد جامعه است. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️نظریه «گوریل نامرئی» و «آفت بخشی‌نگری» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بر اساس نظریه گوریل نامرئی تمرکز بیش از اندازه بر روی مسأله یا هدفی خاص، در بسیاری از آدمیان، موجب غفلت از سایر بخش‌ها و ابعاد موضوع می‌شود. در آزمایشی علمی که توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا چندین و چند بار صورت گرفت از آزمایش شوندگان خواسته شد که «به تماشای بخش‌هایی از یک بازی بسکتبال بپردازند و تعداد پاس‌های رد و بدل شده بین بازیکنان را بشمارند. هر کسی توانست تعداد پاس‌ها را درست بشمارد، برنده است.» بعد از پایان مسابقه از افراد پرسیده شد که آیا غیر از بازیکنان و توپ بسکتبال متوجه چیز عجیبی که مرتبط با بازی نباشد نیز شده‌اند یا خیر؟ اغلب آنان پاسخ منفی دادند. در حالی که در لابلای آن بازی، فردی با لباسی به شکل گوریل وارد زمین بسکتبال شد و چند ثانیه وسط زمین ایستاد و با دست به سینه‌اش کوبید و سپس از زمین خارج شد! اما اغلب آزمایش‌شوندگان متوجه این مسأله نشده بودند. زیرا تمام نگاه آنان فقط بر شمارش تعداد پاس‌های رد و بدل شده متمرکز بود. این قدرت یا ضعف ذهن انسان است که اگر به طور جد و با همه وجود دغدغه‌مند چیزی باشد و بر بخش خاصی متمرکز شود، مغز او به سرعت تبدیل به ابزاری اختصاصی برای همان چیز یا بخش می‌شود و از امور دیگر باز می‌ماند یا به امور دیگر بی‌توجه می‌شود. 🔸خوشا به حال کسانی که به هنگام دعا و نماز و راز و نیاز با خدای متعال، توانایی چنین تمرکزی را دارند. 🔻و بدا به حال کسانی که در مدیریت یک مجموعه که دارای ابعاد و زوایای مختلف است بر یک بعد یا زاویه متمرکز شوند و از بقیه ابعاد غافل گردند! 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️زشتی خودپسندی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گناه با آنکه نافرمانی حضرت حق است و کاری به غایت زشت و کریه؛ و صواب با آنکه فرمان‌پذیری خداوند است و بندگی، اما همین کار صواب، اگر خودپسندی به بار آورد، بدتر از گناهی است که پشیمانی به بار آورد. و به فرموده مولای پارسایان: «گناهی که عذر آورد؛ بهتر از صوابی است که عجب آورد.» (سَيِّئَةٌ تَسُوءُكَ خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَةٍ تُعْجِبُكَ) خواجه عبدالله انصاری نیز در مناجات‌نامه خود، همین حکمت علوی را در قالب این جمله‌ دعایی چنین صورتبندی کرده است: «الهی من غلام آن معصیتم که مرا بعذر آرد و ازآن طاعت بیزارم که مرا به عجُب آرد.» 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️پایان‌ناپذیری فحاشی‌ها: از «شبه‌علم» تا «علم شکمی»! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ- 🔸«عده‌ای متوهم»، «از قعر به رو آورده شده»، «مخالفان ریشه‌ای علم»، «سِمَت‌‌گرفته از حکمرانان»، «قدرت یافته از حاکمان»، «دنبال‌کنندگان علمی میانایی»، «صاحبان مدعیات بی‌دلیل»، «متقاضیان پول و قدرت»، «کبک‌‌صفتان دور از واقعیت»، «پنهان شدگان پشت قدرت»، «به خود مشغولان در خلوت»، «سیاست‌نشینان در جلوت»، «بهره‌‌مندان از ثروت»، «جویندگان علم ناموجود»، «پنهان‌شدگان پشت مقدسات»، «خائنان به دانشگاه»، «خائنان به فرهنگ»، «خائنان به اسلام»، «بازی‌کنندگان در زمین دشمنان»، «به اوج رسانندگان ابتذال علم در ایران»، «غوطه‌وران در توهم مطلق»، «غرق‌شدگان توهم دانایی»، «نه علم را می‌شناسند و نه سیاست‌گذاری علم را»، «پیاز را با زعفران اشتباه گرفته‌اند»، «از شبه‌علم گذشته و به گزاره‌هایی مبتنی بر توهم رسیده‌اند»، «سخن از روی باد شکم می‌گویند»، «دنبال‌کنندگان علم شکمی»، «فراتر روندگان از یاوه‌گویی». ♦️با اعتذار از ساحت مخاطبان عزیز، بابت فهرست کردن چنین سخنانی، گمان می‌کنید از سوی چه کس یا کسانی و درباره چه کس یا کسانی بیان شده است؟ 🔸اینها بخشی از تعابیری است که از سوی یکی از مدعیان علم‌دانی در کشور ما نوشته شده است! اینها تعابیر کسی است که مدت‌ها در جمهوری اسلامی معاون وزیر بوده است! و خود را از مدافعان اخلاق علمی در کشور می‌داند! علیه بی‌اخلاقی و بی‌فرهنگی‌ در کشور داد سخن داده و می‌دهد! حال چنین شخصی، که خداوند او را به «مرض خودتحقیری» و «درد و رنج فحاشی»، و «بیماری بدگویی» مبتلا کرده است، چنین فحاشی‌ها و رکیک‌گویی‌ها و ناسزاگویی‌هایی را خطاب به یکی از اندیشمندان افتخارآفرین، مرزشکنان شناخته‌شده علم در دنیا، و مدافعان استوار دانش و دانشگاه اسلامی، (و البته سایر مدافعان علم و دانش اسلامی) گفته است! 🔻از روی دلسوزی و طبیبانه، خطاب به این برادر عزیز عرض می‌کنیم: اولاً، قدری به خود آیید؛ در خود اندیشه کنید؛ علت عصبانیت و فحاشی و ناسزاگویی خود را بکاوید؛ شاید بتوانید درمانی برای این درد جانکاه بیابید. ثانیاً، مدافعان علم دینی و علم اسلامی که سالیانی است با رویی‌ گشاده از منتقدان و مخالفان، پذیرایی کرده و می‌کنند. به آنان اعلام کرده و می‌کنند که بیایید به دور از فحاشی و توهین و تحقیر در فضایی علمی با هم گفتگو کنیم. خوب است با همان روش علمی مورد قبول خودتان بررسی کنید که چرا تن به گفتگوی علمی نمی‌دهید؟! و به جای آن راه فحاشی و توهین و تحقیر در پیش می‌گیرید؟! 🔹مع الاسف، این ادبیات سخیف و رکیک، اختصاصی به این بنده خدا ندارد؛ بلکه مدت‌هاست که برخی از مدعیان علم‌ و دانایی، به جای تن دادن به گفتگو با مدافعان ایده علم اسلامی، راه فحاشی و هوچی‌گری در پیش گرفته‌اند! و معلوم نیست که چه هدفی از به کار بردن و رواج دادن چنین ادبیاتی در فضای علمی و دانشگاهی کشور دنبال می‌کنند! آیا واقعاً می‌پندارند با چنین توهین‌ها و تحقیرهایی می‌توانند ماهی مراد خود را صید کنند؟! و بالاخره خطاب به این بنده خدا عرض می‌کنم، شما که خود را علم‌دان و علم‌شناس می‌دانید، در کجای تاریخ علم دیده‌اید که با توهین و تحقیر، نظریه‌ای ابطال شده باشد یا از میدان به بیرون رانده شده باشد؟! چرا حاضر نیستید در یک میدان واقعی علمی، با مدافعان علم دینی گفتگو کنید؟! 🔸کمترین انتظار این است که دست کم با همان روش علمی مورد قبول خودتان، به «تبیین» نحوه کنش‌گری مخالفان علم دینی بپردازید، شاید راه نجاتی از این بیماری بیابید. موج‌های تیز دریاهای روح هست صد چندان که بُد طوفان نوح لیک اندر چشم کنعان موی رست نوح و کشتی را بهشت و کوه جست 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹