هدایت شده از محفل اشک انصارالحسین ع
این دستها - <unknown>.mp3
زمان:
حجم:
2.32M
قسمتی از مناجات با امام زمان عجل الله فرجه
.
مراسم مناجات شعبانیه
.
🆔 @ansarhosein1437
#درس_اخلاق
#علامه_سیدمنیرالدین_حسینی_الهاشمی
شاکر مُنعِم (نعمت دهنده) باشیم نه شکرگزار لذائذ (لذتها).
چند بار شده که « #صبر في جنب #الله تبارک و تعالي» را «حُلو» بدانيم؟! شيرين بدانيم و أحلى من کل حُلو؟[همان] چيزهايي که شیرين هستند و راحت هستند.
ما ظاهراً گاهي هم شُکر ميکنيم، آیا شکر #خدا ميکنيم يا شکر خود آن #لذت را ؟! اين قابل توجه است. اين، شکر مُعطي (اعطا کننده) است يا شکر آن چيزي که عطا شده از او به ما؟ شکرِ کدامش است؟
.....
توضیحات:
صبر في جنب الله : صبر در کنار خداوند و رضایت داشتن به هر آنچه در کنار او به ما میرسد
احلی من کل حلو : شیرین تر از هر شیرینی
🆔 @allameh_moniroddin
| به مناسبت افتتاح مجلس یازدهم |
🔰شاخصه صحتِ عملکردِ مجلس قانونگذاری چیست؟
#علامه_سیدمنیرالدین_حسینی_الهاشمی
🔺اگر با نسخه اي كه دكترمي دهد مرتّباً حال مريض بدترشود معنایش اين است كه بين داروي داروخانه ومريض نتوانسته ارتباط برقراركند.
🔻وقتي مي توان گفت #قوانين #مجلس بهنجاراست كه بتواند باعينيت بخواند و تخلّفِ ازآن، استثناء باشد. هرگزاستثناء بيشتر از ده درصدقابل پذيرش نيست وهميشه بايد زيرده درصد باشد؛ يعني اگرگفته شودكه اعتياد زير ده درصد است، رشوه زيرده درصداست، كلّاً تخلّفات(و) ميل به خلاف اگربه ده درصد، يك درصد، يك ونيم درصد محاسبه شد(و)جمع همه اينها روي هم(که) گذاشته شد ده درصد بيشترنبود،آنگاه معلوم مي شود #دستگاه_قانون_سازي،خوب #قانون درست مي كند.
🔺بنابراين اگر #قوانين بهنجارباشد تخلّف از #قوانين، #جرم مي شود. وزنِ آن(جرم) هم حتماً متناسب بامنزلت #قانون درنظام #قوانين است؛ يعني همه جرائم باهم مساوي نيستند.
🔻علامت وشاخصه اينكه #قانون، درهرجايي‹چه دردستگاه كفر،چه دردستگاه اسلام› درست وضع شده است، اين است كه مجموعه تخلّفات زيرده درصدانجام بگيرد.
بعبارت ديگراگرگفتندسه ميليون پرونده دردادگاه است وبه همه جرائم هم رسيدگي نمي شودواگربخواهندرسيدگي كنندممكن است تادوسه برابرارتقاءپيداكند بدين معناست كه حجم تخلّفات مثلاًبيش ازچهل درصداست واين معنا نشان مي دهد كه #قانون دچار ناهنجاري است.
📚 سلسله مباحث جرم شناسی جلسه 2
🆔 @allameh_moniroddin
#علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔹 جناب آقاي خزعلي نقل مي كنند كه #امام_خمينی (ره) را كه از درس آمده بودند و بطرف منزلشان ميرفتند ديدم، خيلي ناراحت و غضبناک بودند كه «عَلَم» يك اعلاميهاي نوشته و جسارت و توهين كرده است. به آقا گفتم آيا اعلاميه را ديده ايد؟ گفتند: بله ديدهام او ميخواست #روحيه_مردم را خراب كند (يا خراب كرده) الان منزل ميروم و در پاسخِ آن، اعلاميهاي مينويسم و روحيه مردم را سرجاي خودش برميگردانم؛(یعنی) خودش را متصرف در روحيه مردم ميبيند و ميگويد من ميروم آن را برميگردانم؛ مثل كسي است كه موج را ميبيند و مي خواهد تصرف كند و روي اين موج پارازيت بياندازد، يا اينكه موج را وارونه كند. برگرداندن اين فرد با كسي كه آن را نميبيند، تفاوت دارد.
🔸۱۶ نفر در صحن #حضرت_معصومه در بين ۳۰۰ نفر، #مرگ_بر_شاه گفتند خيليها مضطرب شدند كه اين حرف ۲۰ سال زندان دارد، الان كه وقت اين شعار نيست! شب كه خبر را تلفني به #نجف اطلاع دادند فردا اعلاميههاي #امام از طريق تلفن تكثير شد و پخش شد [که] ايشان گفتند: امروز، همه ميگويند: “مرگ بر شاه”.
با اين اعلاميه مرگ بر شاه در ايران راه افتاد.
🔹[یا] اين بياني كه امام در زمان قبول صلحنامه ( #قطعنامه ) داشتند ... امام به گونهاي اعلاميه دادند كه در عين حالي كه جا داشت آدم از خدا طلب مرگ بكند - براي اينكه رهبر مسلمين در برابر رهبرِ كفر عينِ قضيه حكميت، در طيف و نمونه كوچك آن، تسليم ميشود - اما در عين حال از منزلتي حرف ميزند كه معلوم بود كه همه #ملت را در برابر صدام و #آمريكا ميشوراند و شوراند، به نحوي كه بزرگترين حضور مردم در #جبهه حاصل شد
🌀 .... مي گوئيم امام مي خواهد با اين كلمات حساسيت مذهبی مردم را اساس حركت قرار بدهد و نگذارد #كفر بر اينها غالب شود، نگذارد ترديد و وسوسه #ابليس بر اينها غالب گردد، وظيفه او اين است كه در روح مردم ايجاد حادثه كند.
📚 مبادی اصول فقه احکام حکومتی جلسه۱۱
🆔 @allameh_moniroddin
۲۷ تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه 598 است و مرور بخشی از نامه مرحوم #علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی به حضرت امام در اردیبهشت ۱۳۶۸ که در فرازی اجمالی و کوتاه به این موضوع می پردازند، مناسب است
👇👇
*پ.ن: متاسفانه این نامه در نهایت به دست امام نرسید.
💠 متاسفانه با راهنمایی مدل #کارشناسی، شور انقلابیِ مسئولین اجرایی به گونهای در موازنه حاصل از تلفیقِ «الگوی مصرف غرب» و «الگوی توزیع شرق» به مسلخ انزوا کشیده شد که قلم از تشریح میزان نفوذ آنچه که به شور انقلابی جامعه گذشته، به جهت عدم تاثر خاطر شریف تنها به اشارهای بسیار گذرا اکتفا مینماید:
مفروض و حتمیدانستنِ «قدرت عملکرد مدل #کارشناسی» در تنظیم عینیِ نظام نوپای اسلامی، عناصر پرشور انقلابی و متدین ـ لکن کم ظرفیت ـ را در مقابله با قدرت عملکرد صنایع استکباری، در موضعی قرار داد که دچار خودباختگی و تزلزل شدید روحی گردیده و در «قدرت عملکرد عینی اسلامی در مدیریت جهانی» به گونهای دچار تردید شدند که در پیامد، یکبار دیگر تاریخ صدر اسلام در پذیرش تلختر از زهرِ «حکمیت» تکرار گشت و زمان آنچنان تاریکتر از شب سیاه شد که همچون سید الوصیین امیرالمومنین (صلواتاله وسلامهعلیه)، ولیفقیه نیز در شرایطِ «پذیرش حکمیت کفر» قرار گرفت؛
فانا لله و انا الیه راجعون....
#قطعنامه
#کارشناسی
✅ @Allameh_Moniroddin
هدایت شده از محفل اشک انصارالحسین ع
🔰 ماه ذی القعده ماهی است که به هنگام شدت و گرفتاری، زمان خوبی برای دعاست و برای رفع ظلم و ستم و دعا بر ضد ظالم مؤثّر است
کتاب «اقبال الاعمال» سید بن طاووس
🆔 @AnsarHosein1437
هدایت شده از محفل اشک انصارالحسین ع
فایلهای صوتی مراسم شب #شهادت_امام_باقر علیه السلام ۱۴۴۱ه.ق ۱۳۹۹ه.ش
و
سالگرد قمری ارتحال
حضرت علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی ره
بنیانگذار #فرهنگستان_علوم_اسلامی
با سخنرانی
حضرت آیة الله #میرباقری
👇👇👇
⚜️ محفل اشک انصارالحسین علیه السلام ⚜️
🆔 @AnsarHosein1437
✴️ گاهي تعریفی که بعضی نسبت به عده ای از #علماء و بزرگان اسلام دارند، در جهت تحقير كارهاي دیگر بزرگان اسلام است.
ازجمله تعبیراتی که چنین افرادی بکار میبرند این است که ميگويند:
«محال است درآینده فردی نظير فلان مرد بزرگ بيايد!» «ديگر كسي مثل #شيخ_انصاری نميشود!
علت و هدف چنین تفکری و بکار بردن چنین تعبیراتی، اینست که میخواهند بگویند آن مرد بزرگ با افراد كنوني #جامعه_اسلامی قابل مقایسه نيست!
اما ناخواسته، نتيجه کار آنها، آب ریختن به آسياب دشمن و ايجاد يأس در جامعه اسلامی است؛ کاری که كفار نسبت به دانشمندان خودشان انجام نميدهند، آنها هرگز نميگويند و معتقد نیستند که مثلا #انیشتین كجا و فيثاغورث كجا!
بلكه ميگويند آنچيزي كه انيشتين آورده است علاوه بر اينكه بر وي پيشي گرفته بگونهای است كه دارای قدرت عملكردي به مراتب بيشتر از قدرت كارایی دستگاههاي رياضي گذشته است؛ چرا كه آن دستگاهها قابليت طرح اين مسائل را در درون خود ندارند.
طبیعی است با مأيوس نمودن #طلاب ، دانشجویان ومردم، جامعه اسلامی نتواند بزرگانی مثل مرحوم #شيخ_طوسی و مرحوم مفيد و ... رحمةالله عليهم و شكرالله مساعيهم تربیت کند.
دمیدن روحیه يأس و نا امیدی زمينه حكومت كفار را آماده ميكند و نسبت به جامعه اسلامی بازدارنده است .
البته منظور عدم تجلیل از شخصيتهاي بزرگ و تاريخي اسلام وجامعه اسلامی مسلما نیست؛ اما باید همراه با چنین تجلیل هایی از بزرگان، حقیقت ديگري نیز بزرگ كرد.
⚠️ باید گفت: عالم در سير تكاملی است و همانطور كه قدرت كفار توسعه و تكامل پيدا میكند؛ مسلمين نیز پیشرفت میکنند تا قدرت مقابله با آنها را داشته باشند.
«كُلاًّ نُمِدُّ هؤُلاءِ وَ هَؤُلاءِ مِنْ عَطاءِ رَبِّكَ وَ ما كانَ عَطاءُ رَبِّكَ مَحْظُوراً» (الإسراء ۲۰)
هر يک از دو گروه را -مومنین و کفار- از عطاى پروردگارت، بهره و كمك میدهيم و عطاى پروردگارت هرگز [از كسى] منع نشده است.
هرگز امداد و طرفداری از جبهه حق، به گونهای نیست که در مقابل کفار به ضعف بيفتند و دين از بين برود!
بلكه خداوند در اين جبهه افرادی را تأييد ميكند تا در برابر #کفر بايستند و در نهايت، زمينه اتمام حجت بر تمام افراد بشر، در تمام اعصار و قرون، آماده شود.
از این رو، #امام_خمينی (ره) از مرحوم شيخ انصاری (ره) جلوتر بود، در عین حالی که نمیتوان گفت: كسي نظير حضرت امام محال است پيدا شود؛ چون ایشان يك استثناء در تاريخ بود!
آيا خدا دست از خدایی و ربوبیت خود برمیدارد و تكامل را تعطيل میکند؟!ربوبیت و امداد خداوند اقتضاء میکند در آینده مثل امام، بلكه بالاتر از ايشان، خواهند آمد واسلام را در مقابل کفر یاری خواهند نمود.
⭕️ امداد #آیت_الله_خامنه_ای بیش از علمای گذشته است بواسطه امتحانات سنگین پیش رو.
اگر فرمايشات امام را - در عين جلالت مقامشان - در سن ۶۰ سالگی با فرمايشات #مقام_معظم_رهبری حضرت آیةالله خامنهای، مقايسه شود، قطعا در خواهیم یافت كه زمينه اطلاعاتي كه براي مقام معظم رهبری (ايّده اللّه بنصره) آماده شده است، در آن زمان براي امام آماده نبوده و اصلا اين نوع سؤالات در آن زمان قابل طرح نبود.
پس حتما ايشان بر موضوعاتی اشراف پيدا خواهند كرد كه امام پيدا نكرده بود ومسلما در اضطرارهايي قرار خواهند گرفت كه امام قرار نگرفته بود،
در نتیجه، توسلاتشان بطور دیگری اوج خواهند گرفت و به ملكات معنوي متناسبي هم - با عنايات و تأييدات حضرت ولي عصر عجل الله تعالی فرجه - خواهند رسيد.
چون ايشان پرچمدار اسلام در برابر پرچمداران كفر به حساب مي آيند، از اين رو خدا، ايشان را تنها نميگذارد و متناسب با سطح #تكامل_تاريخ ، اثر وجودي حضرت آيةالله خامنهای در آینده نزديك، خيلي بيشتر از اثر وجودي شيخ انصاری روشن ميشود؛
همانطور که كفار زمان ایشان از كفار زمان شيخ، درکفرشان خیلی شديدترند.
اوج فعاليت #بريتانيا در زمان شیخ انصاری در مسئله تجارت بود و شاگرد شيخ، مرحوم #ميرزای_شیرازی، برای مقابله با آن فتواي #تحریم_تنباكو داد.
ولي الآن صحبت از تجارت در شكل قبلی نيست. اصلا پيچيدگيهاي نظام پولي و يا مسئله #ارز در آن زمان قابل طرح نبود چرا كه ارتباطات به شكل امروزين آن وجود نداشت تا اينگونه مسائل قابل طرح باشند.
✅ لذا، اين سخن، سخن صحيحي نخواهد بود كه گفته شود آیا حوزههای علمیه بازهم خواهند توانست افرادي مثل مرحوم شیخ و حضرت امام را پرورش دهند؟!
اگر وليّ، مرشد و سرپرستی که همه را هدایت میکند، وجود مبارك حضرت ولي عصر عجل الله تعالی فرجه است، ایشان این قدرت ارشاد و پرورش را هنوز هم دارند و ميتوانند افرادی را متناسب با زمان فعلی تربیت کرده، رشد معنوي دهند
اگر وليّ رعیت و سرپرست مردم خداست، قطعا ميتواند رغبت و علاقه به طاعت و #تقوا به افرادی اعطاء بكند و آنها را پرورش خاص دهد.
📚منبع: سلسله مباحث اخلاق، ۲۸ دی ماه ۱۳۷۳
🆔 @Allameh_Moniroddin
همراهان گرانقدر سلام علیکم
ایام شادی و اعیاد مبارک باد
ضمن تقدیم احترام به استحضار بزرگواران میرسانیم که با توجه به فرا رسیدن ایام قدر دهه اول ماه محرم الحرام، و با توجه به اینکه قصد داریم مراسمات این دهه رو برای اولین بار توسط محفل اشک انصارالحسین علیه السلام برگزار کنیم، بنابراین در صورتی که تمایل داشتید در ثواب برگزاری مراسمات و خرید وسایل مورد نیاز مشارکت داشته باشید، لطفا وجوه تقدیمی خودتون به این تشکیلات محقر ارباب باوفا سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه السلام رو به شماره کارت زیر واریز بفرمایید:
6037997328987657
به نام حامد رضائی پور
🛑 توجه : لطفا نیت خود را مطلق کنید. یعنی مخصوص این دهه یا فقط عزاداری نیت نکنید بلکه به صورت عمومی و اینکه هر موقعیت و زمان و مکانی که مناسب بود - بنا به تشخیص متولی امر - مصرف بشود
🆔 @AnsarHosein1437
#علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔸ممکن است سردمداران عربستان سعودی (به صورت مثبت) دستشان را بالا بگیرند و به آمریکا اعلام بکنند که بیایید دست ما را بگیرید. ولکن یک روحانی متحجر هرگز به آمریکا نگوید که بیا دست مرا بگیر و اصلا بگوید: « و لا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار» ... ولی چون آنها قدم قدم #حادثه درست میکنند، این فرد(به صورت منفی) مجبور میشود #اضطرارها را بر اساس حوادثی که پیدا شده است پاسخ بدهد(یعنی پاسخ به #مسائل_مستحدثه) پس گام به گام مجبور به #انفعال و عقب نشینی خواهد شد. حالا در آخر کار عقب نشینی این فرد به همان میزان به نفع آمریکا تمام میشود که اعلام اثباتِ تبعیتِ امور از جانب دیگران. در حقیقت، این فرد هم در یک #جنگ_فرسایشی حاکمیت او را بر ابعاد زندگی خود انتخاب کرده است هرچند به صورت منفی باشد.
🔹مثلا گفته میشود بُعد اول را نتوانسته ام حفظ بکنم، پس دیگر شرعا مضطر هستم و تکلیف هم ندارم! این از دست دادن بُعد اول است. در بُعد دوم هم به #اضطرار میافتد و آن را از دست میدهد و همین طور بُعد سوم تا آخر کار. بنابراین به جای پیداکردن راه نجات از #اضطرار، مرتبا به وسیله #اضطرارهایی که در مقیاسهای بسیاربزرگ و همچنین مقیاس های کوچک درست میشود(یعنی چه در نظام کلان جهانی و چه در داخل و نظام خُرد) مجبور به تبعیت میشوید.
🌀باز مسئله را سادهتر میکنم! یعنی، چه در لباس، آقا زاده و خانم زاه تدریجا مجبور به تبعیت میشود و میگوید عرف و شأن است و دیگر نمیتوان از اینها فرار کرد، چاره ای نیست و باید پذیرفت! و چه در مقیاس جهانی هم که می گوید کاری نمی توان کرد و فعلا جهان یک کاسه شده است و کاری نمیتوان کرد. یعنی مثلا «ارز را با همه مسائل جهانیاش میپذیرد و اینکه در مصرف داخلی خانه اش تبعیت بکند، این را هم میپذیرد. و اینکه رنگارنگ بودن سفره خانه اش هم بر اساسِ دستورالعملهای غذاهای غربی باشد، این را هم میپذیرد در نتیجه نفسِ انسان (چشایی،بویایی،بینایی و...) عادت به یک چیزهایی میکند که دیگر شما مولّد آن نیستی و ابزار شما هم مولّد آن نخواهد بود و بعد از آن که برای نفس انسان، ملکات اعتیاد به این امور پیدا شد، دیگر قدرت ترک آنها را ندارد. همینگونه که اگر الان آب لوله، برق، کولر و...قطع بشود برای انسان ضیق است. اگر بناباشد آن نظام مصرفی هم بخورد برای خود ضیق و فشار میدانند و لذا میگویند قانون «نفی عُسر و حَرَج» نفی میکند از این که مردم خودشان را تا این مقدار در سختی بیاندازند. مثلا اگر الان در حد بیمارستان اجازه می دهند و میگویند فرضا عیبی ندارد که در معالجاتی که دکترها لازم می دانند مرد بر سرِ زن بیاید و امثال اینها، آن وقت دیگر به تدریج در زندگی داخلیتان هم ادامه پیدا میکند.
📚 منبع: بحث بررسی منزلت ولایت و رهبری، جلسه ۳، ۷۳/۴/۱۱
#پاسخگویی_به_مسائل_مستحدثه
#اضطرار
#انفعال
#جنگ_فرسایشی
🆔 @Allameh_Moniroddin
علامه سیدمنیرالدین
همراهان گرانقدر سلام علیکم ایام شادی و اعیاد مبارک باد ضمن تقدیم احترام به استحضار بزرگواران میرسان
مبلغ مهم نیست
مهم اینه که از قافله جا نمونیم
برخی خیلی زود به اربابشون عرض ارادت کردن
علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی:
آنچه اكنون در #حوزه وجود دارد مفهوم متدين بودن در شكل فردی و البته در قالب انزوائی آن ميباشد؛ يعني اگر كسي بخواهد با #هوای_نفس خود بجنگد زمينه آن در حوزه وجود دارد ولي به هر مقدار كه شرايط، او را نپذيرد به همان ميزان هم اجبارا به انزوا كشيده ميشود از اينرو آنچه امروزه مقبول است اين است كه انسان هر چه بيشتر بايد روابط خود را تقليل دهد. يعني آنچه كه در #عرفان_فردی ذكر ميشود و با رجوع به #كتب_عرفانی ميتوان از آنها مطلع شد همان چيزي است كه در حوزه عمل ميشود. آنچه كه از اين كتب مستفاد است (استفاده میشود) و اكنون از طريق اهل #سیروسلوک و بنابر استفادهاي كه از آيات و روايات دارند به عنوان #دستورالعمل مطرح است، اين است كه مثلا بايد كمتر حرف زد؛ زبان آدمي نبايد مشغول باشد، جز به ذكر؛ اصولا بايد به مطالب مربوط به دنيا كمتر گوش داد. هم چنين شرب (نوشیدن) و اكل (خوردن) انسان بايد كمتر شود و دهها موارد ديگر كه همگي انسان را به مساعي (سعیها و تلاشها) از اين دست سفارش ميدهد.
اما براستي آيا بچههای #جبهه و #جنگ هم با همين عزلت نشيني و كم حرفي و... به مفهوم جنگ پی برده بودند يا اينكه در محله خود به عنوان يک #بسيجی ثبت نام ميكردند و از اين طريق با جنگ آشنا ميشدند؟ هر چند كه قصدهاي آنها خالص بود و مربي بزرگ ايشان كه حضرت امام (ره) بودند جايگاه ويژه خود را دارند اما اگر قرار باشد كه رفتار معمول اين #بسيجيان را زير ذرهبین عرفانی اهل سير و سلوک قرار دهيم آنگاه هزار اشكال بر اينگونه رفتارها وارد ميشد چرا كه ملاك در اين نوع #عرفان (عرفان موجود) ، #زهدفردی است و حال آنكه اين افراد پس از ديدن دوره #آموزش_نظامی بلافاصله به جبهه ميرفتند و آنجا هم از آن دست تهذيبهایی كه در سير و سلوك مطرح است بچشم نميخورد بلكه اگر اين گونه #تهذيب [حوزوی رایج] را بخواهيم ملاك قرار دهيم بايد اذعان كرد كه آنجا (در جبهه) بيشتر تفنّن (سرگرمی) به تهذيب بود و نه خود تهذيب! چه اينكه اگر شما در حالات اهل #رياضت اندكي تأمل مكنيد مییابید كه چه سختیهایی بخودشان ميدهند و حال خود را حاليخوش فرض ميكنند.
و حال آنكه ما چنين واقعيتي (حال خوش عرفانی) را براي اين افراد كه به انزوا كشيده شدهاند قائل نيستيم. چرا كه نميتوان اين حلقههای ذكري را كه از مصالح [امروز] #اسلام بريده است به اصل دين منتسب نمود؛ آيا غير از اين است كه مصالح اسلام [در این عصر، در این مکان و زمان] جز در قالب شناخت #وضعيت_اقتصادی مسلمين، اطلاع از اخبار روزمره جامعه و آگاهي از مسائل سياسي #جهان_اسلام نميتواند به امر ديگري تعريف شود؟ اگر دلخوش باشيم به اينكه فلان #عارف همت كرده و به #مسلمين #بوسنی و... #دعا فرموده است، آيا ميتواند نقشي اساسي در جامعه اسلامي داشته باشد؟!
و اما اگر بخواهيم تعريف دقيقي از « #زهداجتماعی » ارائه دهيم بايد بگوئيم كه زماني ميتوان چنين افراد عارف مسلكي را بدين معنا زاهد دانست كه با جلب نشدن به رفاه مادي، دست از مصلحت اسلام برنداشته و خط سير حاكم بر زندگي، زهد فردي آنها نباشد بلكه بايد متوجه باشند كه اين #پرچم الان در دست كيست و دشمن دارد چكار ميكند؟ آيا ميتوان قبول كرد كه حتي يك شأن از شئون #فرهنگ #جامعه_اسلامی در دست #كفار باقي بماند؟ يعني همانگونه كه اين افراد قائلند كه هيچ شأني از شئون نفس را نبايد در اختيار #شيطان قرار داد بايد اين را هم بپذيرند كه هيچ شأني از جامعه نبايد در اختيار كفار باشد. چرا بايد آنها خط بدهند و مسلمين اطاعت كنند؟ آنها از #مدلباس و #ماشين و... گرفته تا آداب و رسوم را طراحي كرده و ارائه دهند ولي جامعه مسلمين فقط مصرف كننده باشند!
بله تنها ميتوان زهد فردي را براي زمان #تقيه مناسب دانست. يعني در دوراني كه مسلمين قدرت برپایی #حكومت ندارند و در واقع دوران صبابت (آرزومندی) را سپري ميكنند مناسب است كه براي مقابله با امراض دروني جامعه از چنين زهدي بهره جويند تا بتوانند افتان و خيزان خود را به مرحله بلوغ برسانند.
📚 الگوی تنظیم برنامه حوزه جلسه ۱۲
🆔 @Allameh_Moniroddin