eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
550 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ جلسه تبیین هماهنگی نظام انسان شناسی امام و علامه ✅موضوع: اعتبار از نگاه امام و علامه طباطبایی در کانال المرسلات در حال برگزاری است ... @almorsalaat
201004_1414.mp3
15.6M
🔉 💢تحلیل اعتبارات شرعی از نگاه امام و علامه 🔰استاد علی فرحانی ☑️ در این جلسه مباحث مهمی در ارتباط با چیستی و چگونگی اعتبارات شارع بیان شد. مباحث این جلسه به نحوی زیر بنای مباحث اصول فقه و علوم انسانی اسلامی هستند. 📌 ۹مین جلسه از سلسله جلسات هماهنگی امام و علامه ۹۹/۷/۱۳ @almorsalaat
💠کتاب المنطق (مرحوم مظفر) 🔰استاد حجت الاسلام هاشمی 🔊تدریس این کتاب به صورت در مدرسه صدوقی فاز۴ برگزار می شود و صوت جلسات در کانال بارگذاری می شود. ♨️کانال 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1 @almorsalaat
♨️بنده است یا آزاد؟؟؟ 🔰عارف کامل شیخ محمد بهاری ✅آنچه به جناب آقا شیخ احمد لازم است این است که تأمل درستی نماید بیند بنده است یا آزاد، اگر دید آزاد است خودش می داند، که هر کاری بخواهد بکند و اگر دانست بنده است، و مولی دارد، سر خود نیست، هر کاری بکند، ولو دستی حرکت دهد از وی جهت آن سوال خواهد شد، جواب درستی باید بگوید. پس بنابراین باید سعیش در تحصیل رضای مولایش باشد، اگر چه دیگران راضی بر آن کار نباشند ابدأ، و تحصیل رضای مولای حقیقی جل شانه نیست مگر در تحصیل تقوی. 📚تذکره المتقین @almorsalaat
🎙 مجازی به مناسبت حسینی (ع) به زبان 🔰حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی ♨️موضوع: وحدت بشریت زیر پرچم علیه السلام 🌙 زمان: چهارشنبه 16 مهر ماه ساعت 20:30 (شب اربعین حسینی) 🔸 لینک های پخش زنده👇👇 🔺 نرم افزار زوم: (ورود با این آی دی): 786 110 0202 🔺 پخش زنده از یوتیوب: https://youtu.be/gtqZY5ORTGo 📌برگزار کننده: مجموعه اسلامی FNC دوبلین @ofoqemobin @almorsalaat
استاد علی فرحانی rasael matne tasis (2).mp3
7.84M
🔊 🔊 ❇️ استاد شیخ علی فرحانی 🔸 استاد در ابتدا؛ کتاب رسائل را به عنوان معرفی می کنند. 🔸 ایشان شاهد بر این مطلب را تاثیر ملموس و محسوس آن در نظرات متاخرین از رسائل می دانند تا جایی که رسائل منبع الهام نظرات مقابل و متضاد هم می باشد. 🔸 ایشان شاهد بر عظمت علمی این کتاب را ماندگاری و پایداری عجیب آن پس از حملات سهمگین علمی علماء در طی سالیان متعدد؛ بیان می کنند. 🔸 استاد در آخر بیان می دارند: آنچه در رسائل مهم است بررسی "ما یقول الشیخ" آن هم‌ مبتنی بر نظام استنباطی خود شیخ است لذا ممکن است اشکال حواشی بر مساله ای از آن، مبتنی بر نظام دیگری بوده که تناسبی با نظام شیخ ندارد. ♨️ عدم توجه به نکته اخیر در تحصیل کتاب رسائل موجب در متن میشود. @almorsalaat
📚آداب نماز 🔰امام خمینی (ره) 🔅اكتفا نمودن به صورت نماز و قشر آن و محروم ماندن از بركات و كمالات باطنيّه آن، كه موجب سعادات ابديّه بلكه باعث جوار ربّ العزّة و مرقاة عروج به مقام وصول به وصال محبوب مطلق- كه غايت آمال اولياء و منتهاى آرزوى اصحاب معرفت و ارباب قلوب بلكه قرّة العين سيّد رسل ص است، از اعلا مراتب خسران و زيان كارى است كه پس از خروج از اين نشأه و ورود در محاسبه الهيّه موجب حسرتهايى است كه عقل ما از ادراك آن عاجز است. 🔅پس اى عزيز، دامن همّت به كمر زن و دست طلب بگشاى و با هر تعب و زحمتى است حالات خود را اصلاح كن و شرايط روحيّه نماز اهل معرفت را تحصيل كن؛ و از اين معجون الهى كه با كشف تامّ محمدى ص براى درمان تمام دردها و نقصهاى نفوس فراهم آمده استفاده كن؛ 🔅و ما باطنيّه اين سلوك روحانى را به مقدار ميسور و مقتضى بيان مى‏ كنيم، شايد يكى از اهل ايمان را نصيبى از آن اتّفاق افتد. 📚آداب نماز ص6 @almorsalaat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 لوح | گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: اربعین، همه‌ مردم از داخل خانه اظهار ارادت کنیم. زیارت اربعین را با حال، با توجّه بخوانند و شِکوه کنند پیش امام حسین (علیه‌السلام) و بگوینـد یا سیّدالشّهداء، ما دلمان میخواست بیاییم، نشد. ۹۹/۶/۳۱ 💻 @khamenei_ir
❌دو آفت برای کارکردن در زمینه مسائل اسلامی 1⃣ذهنی شدن و جدایی از نیاز جامعه 2⃣عجله کردن 🔰رهبر معظم انقلاب 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 💠چند تا آفت براي کار کردن در زمينه مسائل اسلامي وجود دارد. 1⃣اول دلخوش کردن به يک تفکر مجرد است، يعني فکر کنيم که حالا ما مشغول کاريم، ديگر بيشتر از اين چکار کنيم؟ بدون اينکه با مسائل جاري جامعه در تماس باشيم، بدون اينکه سعي کرده باشيم که نيازهاي فکري و عملي را بشناسيم و حتي بدون اينکه به خودمان زحمت بدهيم که از زبانها و دهانها و ذهنهايي سوال کنيم که چه اشکالاتي و چه نيازهايي دارند، بنشينيم براي خودمان ببافيم. اين يک آفت بزرگي است، در اين هيچ حرفي نيست و بايستي طرز فکر، عملي تر، قابل تطبيق تر و بيشتر متناسب با نيازها باشد. 2⃣آفت دوم يک مقدار عجله است. عجله در کارها هميشه کار را خراب مي کند. احساس اينکه دير شده و شتاب و سرعت بايد داشت غير از عجله دست و پاگير است. يک لحظه تاني تحقيقاً روا نيست، اما يک قدم با عجله هم يقيناً موجب سرنگون شدن و ناکام شدن است. عجله نبايد کرد. وضع خودمان را با وضع آن ايدئولوژي رقيب مقايسه نکنيم ... پنجاه شصت سال سابقه اين ايدئولوژي است در حالي که اين ايدئولوژي تازه ولادت يافته اسلامي نوپاست. 🔸اسلام البته هماني است که هست، چيزي اضافه نشده، اما توجه به انتظام اين فکر و توجه به اينکه اين فکر بايد ناظر به زندگي و منطبق با نيازها و مماس با مسائل علمي مردم باشد عمرش خيلي کوتاه است و تفکر علمي در اين زمينه خيلي کوتاهتر. ما در يک مرحله ديگري هستيم در آغاز کار هستيم آغاز کار هميشه مشکلتر است، شروع هر کاري هميشه دشوارتر است. ... کارما يک حرکت در يک جاده آسفالته نيست، حرکت در يک جاده پرسنگلاخ است، صبر و حوصله و دقت لازم دارد. 📚کتاب گفتگوی چهار جانبه، ص۲۹ سال ۱۳۵۵ 📌هرچند که این بیانات مربوط به ۴۴سال پیش است اما ملاک و مناط آن هنوز باقی است و امروز نیز در تولید علوم انسانی باید لحاظ شود. @almorsalaat
♨️از مراقبه تا مشاهده 🔰علامه طباطبایی ⚡️آنچه از ضروریات امر سیر و سلوک است، عبارت است از «مراقبه»، که از قدم اول سير تا آخرین منزل، از لوازم قیمه سالک است و دارای مراتبی است. وقتی مراقبه در حد خود رعایت گردید، آثار حب و عشق به جمال و کمال على الاطلاق که فطری بشر است، در ضمیر سالک ظاهر می گردد. چنین مراقبه ای را در اصطلاح عرفا به «می» تعبیر کنند. 🔸خواجه حافظ می گوید: 🔅به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات؟ 🔅بخواست جام می و گفت: راز پوشیدن 🔸و نیز می گوید: 🔅راه خلوتگه خاصم بنما، تا پس از این 🔅می خورم با تو و دیگر غم دنیا نخورم؟ ⚡️چون سالک در امر مراقبه مواظبت نماید، پروردگار از باب ، انواری به عنوان طلایع بر او ظاهر می گرداند و آنها به صورت های رنگارنگ نمایان می شوند و پنهان می گردند. اینان، از قبیل موجودات برزخیه هستند. چون مراقبه دقیق تر گردد، هنگام خروج از عالم برزخ، مشاهدات سالک قوی تر شده، می تواند نفس خود را شبیه به صورت مادی مشاهده نماید و به عبارت روشن تر، گاهی متوجه میشود که خودش در برابر خودش ایستاده. این مرحله ابتدایی تجرد است. ⚡️مرحوم استاد قاضی می فرمودند: روزی از اطاق بیرون آمده، در دالان خانه دیدم خودم در کناری ساکت و صامت ایستاده ام. با دقت تمام تری به صورت مثالی خود نگاه کردم. دیدم در صورت، خالی دارم. چون به آینه نظر کردم، آن خال را یافتم و تا آن وقت، آن را ندیده بودم.» 📚ثمرات حیات، ج1ص33 @almorsalaat
🌐 بیابان ظلمانی ماده و نسیم جذبات الهی 🔰علامه طباطبایی 💢بشر مادی در بیابان ظلمانی ماده زندگی می نماید و در دریای کثرات غوطه ور است و هر موجی از علایق مادی، او را به جایی می افکند. هنوز از صدمات آن موج به خود نیامده، موجی سهمگین تر و هولناک تر از علایق مال و ثروت و منصب و زن و فرزند و غيره، سیلی بر او زده، در میان امواج خروشان دیگر پرتابش میکند؛ به طوری که ناله و فریاد او هم به گوش نمی رسد. به هر طرف می نگرد، با حرمان و حسرت روبه رو می شود. در این میان، گاه نسیم های روح بخش جذبات الهی او را نوازش می دهد و به خود متوجه می سازد. 🔸«إن لله في أيام دهرکم نفحات، ألا فتعرضوا لها و لا تعرضوا عنها.» 💢اینجاست که عده ای از بشر، متعرض آن جذبات می شوند و بار سفر الى الله را می بندند. در اصطلاح عرفا، این سفر را «سیر و سلوک» می نامند و زاد و راحله این سفر، و ریاضت نفسانی است؛ زیرا قطع علاقه مادیه، بسیار صعب و دشوار است. 📚ثمرات حیات، ج1ص33 @almorsalaat
📚اقتصاد تطبیقی 🔰شهید مطهری 🌐یکی از دغدغه های شهید مطهری حتی تا اواخر عمر (بنا به نقل مرحوم دوانی) مسئله بوده است. تا کنون چند کتاب از ایشان در موضوع اقتصاد منتشر شده است. 🌐کتاب مقدمه ای بر اقتصاد تطبیقی، کتابی است که به تازگی توسط انتشارات صدرا منتشر شده است. این کتاب مشتمل بر بیانات استاد شهید در شرح و بررسی کتاب "تاریخ عقائد اقتصادی" است. ایشان در ضمن مباحث، نظرات خود را در بیان می کنند. @almorsalaat
استاد علی فرحانی ahamiat fahm nazare sheikh dar rasael.mp3
14.66M
🔊 ♨️ نظام واره و الگوریتم اصول فقه ❇️ استاد شیخ علی فرحانی 💠 شرط ثمره مباحث اصولی در فقه؛ نظام و داشتن در علم اصول است و نه صرف نظرات جزیره ای! 💠 نگاه جزیره ای و غیر نظام مند در اصول عامل اشتباهاتی بزرگ و بعضا نظراتی شده است که لوازم آن دلالت صریح بر باطل بودن آنها دارد. 💠 مثال بارز نگاه التقاطی و ثمره آن را می توان در مبحث وجوب غیری و مبحث جعل احکام وضعیه_از نگاه برخی بزرگان_ مشاهده کرد. 💠 وظیفه اساسی و اولیه متعلم در کتاب رسائل؛ یادگیری نظام واره و الگوریتم اصولی شیخ است. 💠 با توجه به اینکه با تمام اختلافاتی که علماء با هم دارند وقتی بررسی شود معلوم می شود که حدود ۹۹ درصد نظام دستگاه اصولی آنها یکسان است: 💠 این واقعیت شیرین؛ در صورتی که توسط متعلم کسب شود، مسیر تحصیل را کوتاه کرده و ما را به غرض نزدیک تر می کند. @almorsalaat
💢ضخیم ترین حجاب و مفتاح مفاتیح غیب 🔰امام خمینی (ره) 🔺یکی از آداب قلبيه در عبادات و وظایف باطنية سالك طريق آخرت، توجه به عز ربوبیت و ذل عبودیت است؛ و آن یکی از منازل مهمه سالك است؛ که قوت سلوك هرکس به مقدار قوت این نظر است، بلکه کمال و نقص انسانیت تابع كمال و نقص این امر است. و هرچه نظر انيت و انانیت و خودبینی و خودخواهی در انسان غالب باشد، از کمال انسانیت دور و از مقام قرب ربوبيت مهجور است؛ 🔺و حجاب خودبینی و خودپرستی از جمیع حجب ضخیم تر و ظلمانی تر است، و خرق این حجاب از تمام حجب مشکلتر و خرق همه حجب را مقدمه است، بلکه مفتاح مفاتيح غیب و شهادت و باب الابواب عروج به کمال روحانیت خرق این حجاب است. 🔺تا انسان را نظر به خویشتن و کمال و جمال متوهم خود است، از جمال مطلق و کمال صرف محجوب و مهجور است، و اول شرط سلوك الى الله خروج از این منزل است، بلکه میزان در ریاضت حق و باطل همین است . 🔺پس هر سالك که با قدم انانبت و خودبینی و در حجاب انيت و خودخواهی طی منزل سلوك كند، ریاضتش باطل و سلوکش إلى الله نیست، بلکه إلى النفس أست: «مادر بتها بت نفس شما است». 🔺قال تعالى : ومن يخرج من بيته مهاجرا إلى الله و رسوله ثم يدركه الموت فقد وقع أجره على الله. هجرت صوری و صورت هجرت عبارت است از هجرت به تن از منزل صوری به سوی کعبه یا مشاهد اولیاء(ع) ؛ و هجرت معنوی خروج از بیت نفس و منزل دنیا است الی الله و رسوله ؛ و هجرت به سوی رسول و ولی نیز هجرت الى الله است. و مادام که نفس را تعلقی به خویش و توجهی به این است مسافر نشده و تا بقایای انانیت در نظر سالك است و جدران شهر خودی و اذان اعلام خودخواهی مختفی نشده ، در حکم حاضر است نه مسافر و مهاجر. 📚آداب نماز ص8 @almorsalaat
هدایت شده از  طلبه خارجی
🤔 حق کتاب...‌ یا حق طلبه؟ 🤔 🚫 بعضی تعابیر قشنگ هستند... ولی درست‌ نیستند. 📙 یکی‌ از تعابیری که‌ زیاد به گوش طلبه‌ می رسد <ادای حق‌ کتاب> یا <ادای حق مطلب> است.‌ بنده فی نفسه با این تعابیر مشکلی ندارم. ولی... 📖 وقتی منظور از <ادای حق‌ کتاب> این باشد که یک کتاب ادبیات عرب حتما باید از اول تا آخر خوانده شود، حتی اگر بعضی از مباحثی که در آن مطرح شده، هیچ‌ کاربردی برای طلبه نخواهد داشت...‌ اینجا باید سوال کرد: آیا حق کتاب مقدم است...‌یا حق طلبه؟ 💁🏼‍♂ اصلا فلسفه وجود مدرسه و مدرس و کتاب... چیست؟ مگر غیر از رساندن طلبه به مقصود خود است؟ ❓چرا نسبت‌ به بعضی از کتاب های ادبی باید تعصب ورزید؟ مگر وحی منزل اند؟ چرا نمی شود کتاب های جدید با روش های کار آمد تر، با مباحث کاربردی تر، جایگزین بعضی کتب شوند؟ ⁉️ این‌ که <مرسوم است> یک کتابی در حوزه خوانده شود...‌واقعا دلیل است؟! ولی منطق قرآن غیر از این است... در قرآن مرسوم بودن یک‌ چیز دلیل صحت آن واقع نمی شود... 💠 وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَى مَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَإِلَى الرَّسُولِ قَالُوا حَسْبُنَا مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ شَيْئًا وَلَا يَهْتَدُونَ  🔹 و چون به آنان گفته شود به سوى آنچه خدا نازل كرده و به سوى پيامبر[ش] بياييد مى‏ گويند آنچه پدران خود را بر آن يافته‏ ايم ما را بس است آيا هر چند پدرانشان چيزى نمى‏ دانسته و هدايت نيافته بودند 📜 سوره مائده آیه ۱۰۴ 🔘 چرا طلبه را باید‌ مُعَطَّل کرد به بهانه این که <حق کتاب ادا شود>؟! ⏱ آیا صفحات این کتاب از لحظات عمر یک‌ انسان با ارزش‌ تر اند؟! 🌐 امروز دنیا منتظر شنیدن حرف حق است.‌ جریانات مختلفی دارند کار می‌ کنند. در نیژیریه برادران و خواهران مان را دارند به خون می‌کشانند... و در غرب جوانان‌ ما دارند دینشان را از دست می دهند... 🔰 جریانات اسلام‌ آمریکایی، شیعه انگلیسی، سکولاریسم، اومانیسم، اسلامی که می‌ تواند با صهیونیم‌ بسازد، وهابیت، و... همه فعال هستند و دارند خودشان را به عنوان اسلام حقیقی معرفی می کنند... اصلا خیلی از اوقات صدای شان بسیار زیاد است...‌ و نمی‌ رسند اسلام قرآن و اهل بیت به مردم برسد... آیا در چنین شرایطی می شود معطل کردن طلبه را توجیح کرد تا <حق کتاب ادا شود>؟ @talabekhariji
💠کتاب شرح لمعه (از مبحث ارث) 🔰استاد حجت الاسلام هاشمی 🔊تدریس این کتاب به صورت در مدرسه صدوقی فاز۴ برگزار می شود و صوت جلسات در کانال بارگذاری می شود. ♨️کانال 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1 @almorsalaat
⁉️ : سلام. من طلبه نیستم. ولی کانال طلاب را دارم و حال و هواشون را میخونم کانال المرسلات را دیروز دیدم. 🔸در جوانی ارزشی برای تحصیل علوم دینی و عقلی قائل نبودم؛ یعنی اصلا جزو علم نمی دانستم باوجودیکه در خانواده به ظاهر مذهبی بودم. پاسخهای غیرعلمی اطرافیان به مسائل مذهبی باعث میشد کلا زده بشم. و وقتی جرات میکردم جدال هم میکردم که من این حرفهای ... را قبول ندارم. احساس میکردم نهایت قرآن کریم اگر همین باشه که در جلسات ختم انعام خانمها میگن این نمیتونه ... میگفتم اگه آخر دین و قرآن همینه که دیگه تحصیل در رشته الهیات چه کاریه... عاشق شیمی و فیزیک بودم و اینها را اصل علم میدانستم 🔸تا حدود دیپلم رسیدم که یکی از دوستانم به اجبار مرا که اصلا دوست نداشتم در جلسات مذهبی شرکت کنم به اجبار به یک جلسه برد که به مناسبت دهه اول محرم آقایی روحانی سخنرانی می کرد. کاملا متفاوت بود. فلسفی و عقلی سخن میگفت حتی درباره سوره مبارکه قدر. گویا احساس کردم از فرش به عرش رسیده بودم... 🔸هرچند هنوز تفکرم همان بود بطوریکه وقتی هم علوم قرآنی قبول شدم هم شیمی کاربردی دومی را انتخاب کردم اما اندک اندک کلا تفکرم تغییر کرد. عاشق تفسیر و فلسفه شدم. مدتی تلمذ... در این مدت از فلسفه اسفار ملاصدرا و از تفسیر تفسیر ملامحسن فیض با نظر به بقیه تفاسیر را تا حدی فراگرفتم اما از پایه شروع نکرده بودم و سالها در آرزوی این ماندم که طلبه بشم اما سهمم از دنیا بیمارداری شد. 🔸و الان ۴۳ سال سن دارم. باوجودیکه میدانم دیگه قدرت گیرندگی آن زمان را ندارم خیییییلی دوست دارم صرف و نحو و فقه و اصول و منطق را از اول بخوانم. حتی اگر برام سخت باشه. 🔸ولی چطور شروع کنم که استفاده بهینه از زمان شود؟ گاهی فکر میکنم با صوتهایی که در فضای مجازی پیدا کنم میتونم جلو برم و گاهی میگم اصلا تا چه حد لازمه؟ لطف میکنید بفرمایید بهترین راه حل چیه؟ ببخشید که مصدع شدم. ✅ : حجت الاسلام افروزی 🔹 به زودی .... @almorsalaat
💠کتاب حلقات (حلقه اولی) 🔰استاد حجت الاسلام ابراهیمی 🔊تدریس این کتاب به صورت از ابتدای ماه ربیع الاول شروع و صوت جلسات در کانال بارگذاری می شود. ♨️کانال 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1 @almorsalaat
♦️معنای لقاء رب 🔰شهید مطهری (ره) 🔹آیاتی در قرآن داریم که اصلا کلمة لقاء پروردگار در آن گنجانده شده است گو اینکه مفسرینی شاید به واسطة قصور فهمشان اغلب «لقاء ربّ» را به «لقاء رحمت رب» تفسیر می‌کنند. بعد می‌گوییم مقصود از رحمت چیست؟ رحمت را هم به امور مادی تفسیر می‌کنند. 🔹زمانی که آقای در قم اخلاق می‌گفتند و ما می‌رفتیم، ایشان می‌گفتند خلاصة حرف اینها این است که معنی آیة «فَمَنْ کانَ یرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ» یا آیاتی از این قبیل، این است: «مَنْ کانَ یرْجو گلابی‌های پروردگارش را» در صورتی که چنین نیست. حتی کسی مثل مرحوم که مخالف عرفان و فلسفه به آن معنا بود ولی خودش نوعی را قبول داشت، همین لقاءالله را شدیداً قبول داشت و می‌گفت این خود یک حقیقتی است که برای سالک و عارف دست می‌دهد و واقعا هم حقیقت دارد. حالا این که منظور چه هست از حدود بحث ما خارج است. ولی به هرحال چنین چیزی که نوعی است حقیقت دارد، که در بحث آینده شاید مقداری روی آن صحبت کنیم. 📚انسان شناسی قرآن ص133 @almorsalaat
💠کتاب اصول فقه (از ابتدای کتاب) 🔰استاد حجت الاسلام هاشمی 🔊تدریس این کتاب به صورت در مدرسه صدوقی فاز۴ برگزار می شود و صوت جلسات در کانال بارگذاری می شود. ♨️کانال 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1 @almorsalaat
کانال دروس المرسلات 🔰استاد علی فرحانی 🔺کتاب رسائل ج2 از ابتدای حدیث رفع 👈 🔺کتاب مناهج الوصول امام خمینی از بحث تعبدی توصلی 👈 🔺کتاب قاعده لاضرر امام خمینی 👈 🔺کتاب الفائق از ابتدا 👈 🔺کتاب برهان شفا 👈 ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔰استاد سیدمحمد هاشمی @smhashemi128 🔺رسائل قطع و ظن بخش اول پایه 7 👈 🔺المنطق مرحوم مظفر از ابتدا 👈 🔺اصول فقه مرحوم مظفر از ابتدا 👈 🔺لمعه از کتاب الارث 👈 ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔰استاد محمد مهدی مقدسی @m_mahdi1384 🔺رسائل قطع و ظن بخش اول پایه 7 👈 🔺البهجه المرضیه سیوطی از ابتدا 👈 ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔰استاد مهدی ستوده @M_Mahdi_Sotude 🔺مکاسب پایه 8 👈 🔺حلقه ثانیه 👈 🔺فقه استدلالی 👈 ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔰استاد محسن ابراهیمی @ebrahimi845 🔺رسائل قطع و ظن بخش دوم پایه 7 👈 🔺حلقات شهید صدر، حلقه اولی 👈 ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🌐برای دسترسی به دروس هر کدام از اساتید، درس مربوطه را لمس کنید. https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1