پایگاه جریانشناسی اسباط
🎙 #مصاحبه| تفسیر به رأی یکی از شاخصههای جریان غالب در دانشگاه مفید است 🔻 حجت الاسلام والمسلمین #لی
🎙 #مصاحبه| خطر تحجر در حوزه از جریان نواندیشی بیشتر است
🔺 حجت الاسلام والمسلمین #لیالی در پاسخ به این سؤال که جریان نواندیش دینی که از سال ۶۷ -۶۸ کار خود را در دانشگاه مفید شروع کرده است و مؤسساتی مانند #مؤسسه_فهیم را در سطح گفتمانسازی تأسیس کرده، به چه میزان توانست در سطح جامعه و به خصوص در حوزه علمیه مؤثر واقع شود؟ گفت:
🔸 #مفتاح_کرامت، موسسه فهیم، #موسسه_صراط_مبین، پژوهشکده انقلاب اسلامی، موسسه تنظیم آثار نشر، مدرسه فقه امام خمینی و مانند اینها از مؤسسات این جریان بوده است. خطر #تجددگرایی وجود دارد و من آن را نفی نمیکنم، اما جریان تجددگرا به دلایل مختلف نمیتواند خود را به #حوزه_علمیه_قم به عنوان یک گفتمان مسلم تحمیل کند.
🔸 خطر بیشتر از سوی جریان #تحجر و غیر انقلابی حوزه علمیه قم است که آن را تهدید میکند؛ درست است که جریانهای متعدد و مراکز علمی مختلفی با عنوان نواندیشی و روشنفکری دینی بخشی از طلبهها و حوزه علمیه قم را تحت پوشش قرار میدهند اما وقتی آقایان عبدالکریم #سروش و #ملکیان و دیگر بزرگان اینها به بنبست رسیدند، شاگردان اینها زودتر به بنبست میرسند.
🔸 این جریان نیز خطرناک است اینها جریان #التقاط یا گرفتار التقاطی میشوند در مواردی مانند آقای #کدیور از حوزه یا حتی کشور خارج میشوند و به جایی میرسند که بین پذیرش غرب یا پذیرش دین باید یکی را انتخاب کنند که در نهایت این آخوند منحرف میگوید فلان عمل قوم لوط بخشی از حقوق انسانها است.
🔸 او که تا به حال میخواست از دین و گزارههای دینی دفاع کند که از حالا در بحث حقوق بشر از #همجنس_گرایی و چنین مسائلی دفاع میکند؛ در این حالت او که در یک فضایی با شما مقابله میکرده است با ارتداد از کادر خارج میشود و به سمت انگلستان، فرانسه، اروپا یا آمریکا میروند.
🔸 جریان انقلابی و گفتمان مسلط تفکر اسلام ناب و تفکر امام و رهبری باید این جریانها را پالایش، پیرایش و رصد کند؛ در عین حال در گفت و گوهای محافل علمی، سمینارها و همایشها بویژه به طلبههای سطوح پایین که از سطح معرفتی کافی برخوردار نیستند این خطرها را گوشزد کنند.
#دانشگاه_مفید
#روشنفکری
#موسسه_فهیم
🆔 @asbaat_ir
📝 #یادداشت| نقش تاریخی روحانیت در نهضتها و انقلابها از منظر رهبری
🔺 بی گمان راه برون رفت از چالش #سکولاریسم، دخالت روحانیت در امور سیاسی است. رهبر معظم انقلاب، لزوم این مسأله را در قالب «حوزه انقلابی» مطرح میکنند. در واقع از نگاه ایشان، حوزه انقلابی، راه برون رفت از چالش سکولاریسم به شمار میآید. با نگاهی به اندیشه رهبر معظم انقلاب، ایشان جهت تبیین #حوزه_انقلابی به نقش تاریخی روحانیت در نهضتها و انقلابها اشاره می کنند.
🔺 رهبرانقلاب در بیان لزوم انقلابیگری حوزهها، به شواهد فراوان تاریخی تمسک میکنند و با بررسی سیره و رفتار سیاسی علمای بزرگ، نقش تاریخی روحانیت در نهضتها و انقلابها را مورد تأکید قرار میدهند.
1️⃣ نقش مرحوم #سیّدمحمّدکاظم_طباطبایی -صاحب عروه- و بعضی دیگر از مراجع قم، در فتوا به نفع مردم مسلمان لیبی و علیه ایتالیاییها
2️⃣ اعلام جهاد مرحوم آیةاللهالعظمی #سیّد_عبدالحسین_لاری وقتی انگلیسیها در بوشهر نیرو پیاده کردند.
3️⃣ فتوای مرحوم #شیخالشریعهی_اصفهانی ـ مرجع تقلید بزرگ ساکن نجف ـ مبنی بر این که استعمال اجناس مصنوعه در داخل کشور لازم است و مردم باید از استفاده از مصنوعات خارجی اجتناب کنند، تا به این ترتیب دیگران در داخل کشور نفوذ نکنند،
4️⃣ و همین طور فتوای میرزای شیرازی دوم ـ مرحوم #میرزا_محمّدتقی_شیرازی ـ در مقابله با انگلیسیها، و فتوای تحریم انتخابات قلّابی انگلیسیها در عراق، نمونهای دیگر از حضور علما در صحنه سیاست است.
5️⃣ فعالیتهای انقلابی مرحوم حاج آقا #نورالله_اصفهانی در مقابله با خارجی ها و مبارزه با استبداد.
6️⃣ نقش علما در #مشروطیت: «در مشروطیت، نقش علما نقشی نیست که قابل مقایسه با نقش دیگران باشد. در سالهای پیش از مشروطیت انجمنهای پنهانی تشکیل میشد و نشستهای گوناگونی بود که هم علما، هم غیرعلما بودند و آثار آنها در مشروطیت منعکس بود؛ منتها آن چیزی که مشروطیت را به ثمر رساند، این انجمنها نبود؛ آن حضورِ مردمیای بود که جز با فعالیت و تأثیر علما امکانپذیر نبود.
7️⃣ نقش بزرگ آیتالله #مدرس آنجایی که با فریادهای خود در صحن مجلس ملّی آن روز در مقابله با رضاخان، و تحویل کشور به انگلیسیها از این اقدام وطن فروشانه ممانعت کرد.
8️⃣ نقش آیت الله کاشانی در ملی شدن صنعت نفت.
9️⃣ و بالاخره نقش بی بدیل روحانیت در پیروزی #انقلاب_اسلامی مردم ایران
🔺 مجموع این حرکات انقلابی منتج به انقلاب اسلامی ایران شد و این نشان از حضور روحانیون در عرصه سیاست است.
✍️ حجتالاسلام علی اکبر عالمیان
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=1534
🆔 @asbaat_ir
📝#یادداشت| دموکراتترین و شوراییترین حرکت تروریستی تاریخ بشریت در مکه
🔺 سخنرانی دکتر #فیرحی در باب «عاشورا بحران خلافت» را میتوان در چند بخش مورد بررسی و نقدر قرار داد. ایشان در این سخنرانی تمام سعی و تلاشش را کرده که مدل مکی پیش از اسلام و بعد از آن را یک مدل #دیکتاتوری و غیر دموکرات قرار دهد و مدل مدنی پیش از هجرت پیامبر به آنجا را مدلی #شورایی بنامد.
🔺 بعد هم با این پیش فرض غیر واقع نتیجهگیری کردند که خلافت غلبه مدل مکی بر مدل مدنی بود و این دیکتاتوری موجد پدید آمدن دولت رانتیر و بعد هم عامل پدید آوردن عاشورا شد.
🔺این سخنرانی را می توان در چند بخش مورد بررسی و نقد قرار داد که بخش اول را با عنوان: «دموکرات ترین و شورایی ترین حرکت تروریستی تاریخ بشریت مکه» که پیش فرض دکتر فیرحی مبنی بر مدل دیکتاتوری در مکه است را کاملا متزلزل میکند.
🔸تبیین مدل حکومتی در مکه
🔺 مدلهای حکومتی تا پیش از ظهور اسلام اینگونه احصاء میشدند که بر اساس وسعت سرزمینی به دو سیستم #دولت_شهر و امپراطوی تقسیم میگشتند: 1. دولت شهر یا city state؛ در این نوع مدل ما شاهد حکومتی در گستره تنها یک شهر بودیم؛ 2. امپراطوری که شاهد یک حکومت مرکزی با جغرافیای گسترده که شهرهای زیادی را شامل میشد.
🔺 این دولت شهرها و یا امپراطوریها بر اساس تعداد حاکمان خود به حکومتهای: تک نفره؛ چند نفره؛ و همه تقسیم میشد.
🔸 1. حکومت تک نفره اگر خوب بود آن را «#منارشی» مینامیدند و اگر بد بود آن را «#تیرانی» میخواندند؛ 2. حکومت چند نفره اگر خوب بود آن را «#آریستوکراسی» و اگر بد بود نیز «#الیگارشی» مینامیدند و 3. حکومت همه اگر خوب بود آن را «#دموکراسی خوب» و اگر بد بود «دموکراسی بد» میخواندند.
🔸 البته نکتهای که متأسفانه بسیاری از پژوهشگران حتی بزرگان حوزه اندیشهورزی به آن عنایت ندارند این است که این دموکراسیها که حکومت همه بود حال چه خوب و چه بد، تنها چند درصد جامعه را شامل میشد و حق اظهار نظر داشتند. آنها عبارت بودند از مردانِ بالغِ آزاد، با این حساب زنان، افراد نابالغ و برده ها از شمول این حق خارج میشدند لذا درصد کمی شاید نهایت ده درصد از دولت شهرها را شامل میشد.
🔸بدون شک مکه یک دولت شهر بود، که سایر دولت شهرهایی چون #مدینه نیز در مجاورت آن بودند. وقتی این دولت شهر را بررسی کنیم به این نکته خواهیم رسید که مدل حکومتی در این شهر شباهت زیادی به دموکراسیهای یونان داشت.
🔸 یعنی مبتنی بر شور مستقیم مردانِ بالغِ آزاد حول مسائل مختلف بود، البته شاید آن را بتوان «الیگارشی» هم نامید؛ اما با دیکتاتوری و مدل غیر دموکرات دکتر فیرحی که مدعای ایشان است هیچ تناسبی ندارد.
🔸 پس با بررسی فکت های تاریخی به این مطلب می رساند که مکه دولت شهری با محوریت قریش بود و قریش نیز در مکانی به نام دارالندوه جمع میشدند و همه طوایف اصیل که جزو اشراف مکه بودند پیرامون مسائل مهم حکومت داری شور و مشورت میکردند.
🔸 واضحترین دلیل بر خلاف ادعای دکتر فیرحی، تصمیم دموکراتیک و شواریی قریش برای ترور پیامبر است، لذا یکی از مدعیات اصلی ایشان کاملا خلاف واقعیات تاریخی است.
ادامه دارد ...
✍️ حجت الاسلام محمد علی رنجبر
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2079
🆔 @asbaat_ir
📝 #یادداشت| عزمی رسانهای بر ایجاد تفرقه
🔺 امروزه جریانات گوناگونی از میان جریانات حوزوی و عالم نمایان دینی از سوی سرویسهای اطلاعاتی بیگانه برای دامن زدن به #تفرقه میان مسلمانان حمایت میشوند که از جمله آنها میتوان به نقش #سرویسهای_اطلاعاتی بیگانه در راه اندازی یا حمایت از شبکههای ماهوارهای و یا سایر مراکز تبلیغی و موسسات دینی برای انتشار افکار این جریانات انحرافی اشاره کرد.
🔺 رهبر انقلاب در تبیین عوامل ایجاد اتحاد دنیای اسلامی، پرهیز از «سوءظن و اهانت فرق مختلف #شیعه و #سنی نسبت به یکدیگر» را بسیار مهم دانستند و با اشاره به تلاش گسترده مراکز «جاسوسی و اطلاعاتی» غرب برای تفرقه افکنی خاطرنشان کردند: «آن تشیعی که با MI6 انگلیس مرتبط است و آن تسننی که مزدور CIA است هر دو ضد اسلام و ضد پیامبرند».
🔺 طبق بررسیها و پیگیریهای انجام شده، در حال حاضر حدود ۲۰ شبکه ماهوارهای وابسته به سرویسهای جاسوسی انگلستان، آمریکا و اسرائیل برای ایجاد و گسترش تفرقه میان مسلمین به فعالیت مشغولاند. هدف از تأسیس این شبکهها، ترویج افکار تفرقهافکنانه و معرفی مرجعیت ساختگی به دورترین مناطق و با زبانهای مختلف است.
🔺 این شبکهها غالبا از سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ راهاندازی شدهاند و همواره آزادانه به فعالیت مشغول بودهاند. هزینه راهاندازی و تولید برنامههای این شبکهها بسیار سنگین میباشد بطوریکه آقای هدایتی مدیر شبکه سلام درباره میزان هزینههای فقط یکی از این شبکهها میگوید: «هزینههای پخش و تولید ما ماهیانه بالغ بر ۹۵ هزار دلار است. ۷۵ هزار دلار آن استودیو پخش و ۲۰ هزار دلار آن به تولید برنامه اختصاص دارد.»
🔺 گرچه گاهی در ظاهر گفته میشود کسب درآمد و تامین هزینههای این شبکهها از طریق جمعکردن پول از خود مخاطبان و بینندگان خود میباشد و حتی برای این منظور، دفاتر و حسابهای بانکی نیز در سراسر جهان راهاندازی و اعلام شدهاند اما گردانندگان این شبکهها نمیتوانند نقش تامین مالی آنها از سوی سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی بیگانگان را مخفی کنند.
ادامه دارد ...
✍️ حجت الاسلام محمد ملکزاده
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2617
🆔 @asbaat_ir
پایگاه جریانشناسی اسباط
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 2️⃣ #سیدمصطفی_خمینی/ بخش سوم 🔰 #وحدت_در_علم_و_عمل: 🔺یکی از
#پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
2️⃣ #سیدمصطفی_خمینی/ بخش چهارم
🔰 #فرزند_خلف_خمینی
🔺پس از واقعه 15 خرداد 1342 و بازداشت #امام_خمینی (ره)، مسئولیت های گوناگونی پیش روی سید مصطفی خمینی قرار داشت؛ از یک سو می بایست که برای آزادی حضرت امام (ره) تلاش کند، از سوی دیگر، شبکه نهضت اسلامی را فعال نگه دارد و بالاخره، مدیریت بیت حضرت امام را بر عهده گیرد.
🔺او اعلامیههایی را تهیه کرده، برای روحانیون میفرستاد و دستورهای حضرت امام را که از داخل زندان به ترفندهای مختلف برایش میرسید، اجرا میکرد.
🔺#ساواک در یکی از گزارشهای خود چنین آورده است: در شهرستان قم، پسر آیت الله خمینی که مهم می باشد، به جای وی نشسته و دستورهای او را به مورد اجرا میگذارد و اعلامیههایی را تهیه می کند و برای روحانیون میفرستد.
🔺سید مصطفی خمینی در مدت 57 روز بازداشت خود، با تأثیرپذیری از اندیشه و عمل حضرت امام هیچ گونه تقاضای عفو و آزادی از زندان را به مقامات امنیتی و زندان قزل قلعه تسلیم نکرد و اسناد تاریخی نیز در این زمینه، مطلبی را بازگو نمیکنند.
🔺اما تلاش هایی از طرف #مراجع تقلید قم و سایر روحانیون و مبارزین، برای آزادی ایشان صورت میگرفت؛ زیرا آنها سعی میکردند با بهره مندی از وجود سید مصطفی که در عمل، خمینی دیگری بود به اعتراض مردم نسبت به تبعید حضرت امام انسجام بدهند تا بتوانند نتیجه مورد نظر را بگیرند.
🔺به هر صورت بعد از تبعید و با استقرار حضرت امام و حاج آقا مصطفی در #نجف_اشرف، مرحله دیگری از نهضت اسلامی شروع شد که متفاوت تر از دوره های قبل بود.
🔺در این مرحله، سید مصطفی پس از حضرت امام، نقش اول را در هدایت نهضت اسلامی بر عهده داشت. در این دوره که حدود سیزده سال به طول انجامید، در دوازده سال آن، سید مصطفی حلقه اتصال اجزای #نهضت_اسلامی در ایران و نقاط مختلف جهان، با کانون آن در نجف اشرف بود.
ادامه دارد...
🆔 @asbaat_ir
💢 آشنایی با #فمینیسم/ بخش دوم
🔰 زمينههاي شکلگيری فمينيسم
1️⃣ ظلم برخی از مردان نسبت به زنان
🔸 با وجود آنکه زنان، نيمی از جامعه بشری را تشکيل میدهند اما در بسياری از جوامع، بسياری از زنان، پيوسته در معرض ستم بسياری از مردان قرار داشتهاند. اوج اين ظلم و ستم را در همه دوران تاريخِ غرب میتوان مشاهده کرد، حتی همين امروز که غربيان خود را داعيهدار فمينيسم و آزادی و حقوق زن میدانند، به جرأت میتوان گفت زن در غرب از بدبختترين موجودات است.
2️⃣ ناديده گرفتن حقوق زنان
🔸 زن به حکم اینکه انسان است، دارای حقوقی است. اين حقوق به خصوص در اديان آسمانی که گرفتار تحريف نشدهاند، به خوبی نمايان است. در شريعت اسلام حقوق بسياری برای زن تشريع شده است اما در جوامع مدعی دينداری، حتی در جوامع مدعی مسلمانی، معمولاً حقوق زن ناديده گرفته شده است. برای مثال، امروزه بسياری زنان کارمند و صاحب شغل را میشناسيم که دستمزد آنان از جانب شوهر تصاحب میشود.
3️⃣ آزادیطلبی زنان
🔸 يکی ديگر از زمينههايی که منجر به شکلگيری تفکر فمينيسم گرديد، ميل زنان به آزادی بود. اين آزادی ممکن است معنايی معقول داشته باشد و به معنای «رهايي از قيود خواستههای نامعقول مردان» باشد، همچنان که ممکن است، معنايی نامعقول داشته باشد و به دنبال «آزادی از قيد دين و اخلاق»، «روابط جنسی آزاد» و يا «همجنسگرايی زنانه» باشد. معنای دوم آزادی، پيامد طبيعی لذتگرايی مادی است که خود ثمره فرهنگ اروپايی بعد از رنسانس است.
4️⃣ تعصب زنان
🔸 به گفته يک متفکر غربی: [پيدايش] نهضت آزادی زنان، افشاگر يک «بسيج تعصب» بود که به طور سنتی در درون يک تئوری سياسی عمل میکرد.
🔺 مقصر اصلی در پيدايش دو زمينه اول؛ يعني ظلم و ستم به زنان و ناديده گرفتن حقوق آنان را بايد مردان دانست اما دو زمينه ديگر را نمیتوان به مردان منتسب دانست، بلکه اين فرهنگ جديد غربی بود که زمينهساز اين تفکر گرديد. دست به دست دادن اين زمينهها و عوامل، به شکلگيری تفکری انجاميد که باعث شد زنان عليه مردان بشورند و در برخي از گرايشهای تند به کشتار جمعی مردان معتقد گردند.
🆔 @asbaat_ir
📚 #معرفی_كتاب|مکتب در فرآیند نواندیشی
🔰 كتاب «مکتب در فرآیند نواندیشی» در سه بخش نواندیشی در حوزه امامت، #نواندیشی در حوزه فقاهت و نواندیشی در حوزه مکاتب تنظیم گشته است و نسبت به نظرات #کدیور در هر سه حوزه به بحث میپردازد.
1️⃣ بخش اول: نواندیشی در حوزه امامت
🔸 کدیور در حوزه امامت به انکار ابعاد چهارگانه به نام امامت کلامی میپردازد: #عصمت، علم غیب، نصب الهی و نص را منکر میشود و میگوید: «اعتقاد به عصمت، علم لدنی و غیر کسبی و نص الهی درباره ائمه ذاتی شیعه نخواهد بود، زیرا #تشیع و ایمان مذهبی ناباوران به این امور بعید شمرده نشده است.»
2️⃣ بخش دوم: نواندیشی در حوزه #فقاهت
🔸 یکی از مسائلی که برای مردم مسئله و مهم شده است و این اواخر نسبت به آن موضوع شبکههای ماهوارهای نشستها، مستندات و … میسازند، مسئله #حجاب است. کدیور مدعی شده است که پوشاندن گردن به بالا و زانو به پائین برای زنان لازم نیست و برای حجاب حکم اولی و ثانوی قائل است و محدودههایی که ذکر شد را واجب نمیداند، مگر برای هنگامی که موجبات مفسده باشد.
3️⃣ بخش سوم: نواندیشی در حوزه مکاتب: بزرگترین ریسک کدیور در حوزه نواندیشی به حمایت از #عكس_نوشته بهائیان برمیگردد.
📔 كتاب «مکتب در فرآیند نواندیشی» اثری است انتقادی پیرامون بازخوانی نواندیشی محسن کدیور در حوزه شیعهشناسی که توسط حسن علی پور وحید نوشته شده است و در نشر معارف سال ۱۳۹۴ به چاپ رسیده است.
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=1388
🆔 @asbaat_ir
پایگاه جریانشناسی اسباط
🎙 #مصاحبه| تفسیر به رأی یکی از شاخصههای جریان غالب در دانشگاه مفید است 🔻 حجت الاسلام والمسلمین #لی
🎙 #مصاحبه| قرار بود حکومت از کانال منتظری به منافقین و اسلام آمریکایی برسد
🔺 حجت الاسلام والمسلمین #لیالی در پاسخ به این سؤال که آیا جریان سیاسی دانشگاه مفید، به نظام سیاسیای غیر از نظام جمهوری اسلامی میاندیشند؟ و آیا مدل جایگزین دارند؟ گفت:
🔸 جمهوری اسلامی نباشد، هیچ کس نیست؛ مرحوم آقای #فلسفی، خطیب معروف، یک سخنرانی زیبایی داشت که همیشه در خاطرم میماند؛ میگفت اگر نظام #جمهوری_اسلامی ساقط شود، حرف الف از حروف الفبا حذف خواهد شد، چون آزادی را با الف مینویسند پس باید به گونهای باشد که کسی نتواند آزادی را بیان کند.
🔺 من خیلی صریح میگویم، اولین کسانی که پس از سقوط هر حکومت ساقط میشوند همان کسانی هستندکه در سقوط آن حکومت همکاری داشتهاند؛ یعنی بر فرض محال اگر جمهوری اسلامی سقوط کند، #اصلاح_طلبان به قدرت نمیرسند؛ امام به آقای #منتظری میگوید، «قرار بود از کانال شما حاکمیت و حکومت به منافقان و اسلام آمریکایی برسد».
🔺 بر فرض محال اگر آقای منتظری بود و حکومت عوض میشد، انها به آقای منتظری رحم نمیکردند؛ اگر حکومت عوض شود آنها به آقای خاتمی رحم نمیکنند؛ به به مراکزی امثال دانشگاه مفید رحم نمیکنند؛ اتفاقاً اولین کسانی که از ریشه کنده میشوند همینها هستند چون در حکومت سابق منافق و دو رو بودند با بعدیها هم #منافق و دو رو خواهند بود.
🔺 قبل از این حرفها باید بگویم که تغییر نظام امکان ندارد یا به عبارتی محال است، اما شاید بتوانند نظام را استحاله کنند؛ این نظام بهترین نظام است؛ به تعبیر #امام_خمینی (ره) منافقان بارها اعلام کردهاند که حرفهای خود را از زبان سادهلوحان موجه میزنند؛ آنها یک آقای منتظری داشته باشند بهترین حرفهایشان را میزند، اما اینها برای بقا بهترین عنصر نخواهند بود.
🔺 اگر بر فرض محال نظام سقوط کند اینها هم سقوط میکنند؛ فردا آخوندی وجود نخواهد داشت؛ اینها دیگر نمیتوانند مدرسه، دانشگاه، امکانات، بودجه و مانند اینها را داشته باشند؛ بساط #حوزههای_علمیه با خاک یکسان خواهد شد.
#دانشگاه_مفيد
#روشنفكری
#منتظری
🆔 @asbaat_ir
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
3️⃣ #علی_یونسی/ بخش نخست
🔰 #تجربه_قضاوت:
🔺 علی یونسی در خصوص زندگی خویش قبل و بعد از #انقلاب اینگونه میگوید: «از سال ۴۷ وارد مبارزات انقلاب شدم و مبارزاتم در شکلهای مختلف از چریکی تا سخنرانی و حتی توزیع اعلامیههای امام انجام میشد که حتی کارم به زندانهای #ساواک و فرار از کشور هم انجامید.
🔺 بعد از پیروزی انقلاب چون شاگرد شهید #بهشتی و شهید #قدوسی بودم آنها از من دعوت کردند تا وارد دستگاه قضایی شوم در حالی که خودم بیشتر مایل بودم تا کارهای فرهنگی و آموزشی انجام دهم. با این حال از سال ۶۰ وارد قوه قضائیه شدم و قضاوت را در تمامی دادگاهها اعم از مواد مخدر، دادگاه انقلاب، مفاسد و غیره را تجربه کردم. هدف من هم بیشتر نجات مردم گرفتار بود.
🔸 از همین رو با دوستان و همكارانم هم درگير شدم. تا حدی كه مسئولان صلاح نديدند من در دادگاه #اوين بمانم چرا كه به روشهای آن موقع معترض بودم. بعد هم وارد دادگاه نظامی ارتش شدم. وقتی هم به دادگاه ارتش آمدم ماجراي كودتا و حزب توده تمام شده بود و محاكمه اين افراد دست من نبود.
🔸 البته همزمان وقتی مسئول دادگاه نظامی #ارتش بودم مسئوليتهای ديگری هم داشتم. از كارهای نظارتی و امنيتی تا نماينده فرمانده كل قوا در حفاظت اطلاعات ارتش و از بنيانگذاران سازمان قضايی نيروهای مسلح بودم.»
🔺 علی یونسی به آنچه در خبرها آمده مبنی بر اینکه وی در مقام ریاست شعبه دادگاه نظامی، بیش از یک صد نفر از اعضای شبکه مخفی و نظامی #حزب_توده ایران و سی نفر از اعضای #سازمان_فداییان، شاخه اکثریت را محاکمه و برخی را به جوخه اعدام سپرده واکنش نشان داد و گفت: «اصل خبر دروغ است. البته هدف از جعل این خبر این بوده تا بنده را #تخریب کنند تا نتوانم به برخی پستها دست یابم.»
🆔 @asbaat_ir