بابازی، الگونمایی فعالان بازی
💢 #دنیای_بازی
2⃣ بازی و بازسازی پیوندهای ایمانی
🔶 در نگاه جامعه شناختی دو رویکرد اصالت #جامعه و اصالت #فرد وجود دارد. اما نگاه دینی از جریان پیوندگرایی حرف میزند که در نقطه مقابل اندیشههای فردگرایانه لیبرال و همچنین در تقابل با اندیشه های جامعه گرایانه و دولت سالار قرار دارد.
🔷 نگاه مبتنی بر #اسلام ناب روی مفهوم ولایت تاکید دارد یعنی پیوندی عمیق، آگاهانه و صمیمانه میان فرد فرد مومنین که موجود زنده ای به نام جامعه اسلامی را تشکیل می دهند. در جامعه اسلامی هویت حاکم بر افراد جامعه با آگاهی، اراده و محبت مومنین و پیوند آنها با یکدیگر حول محور #ولایت شکل گرفته است با این وصف جامعه اسلامی نه فرد گرا است و نه جامعه گرا، جامعه اسلامی جامعه ولایت و پیوند است.
🔶 وقتی جامعه مومنین با هم پیوند داشته باشند و همکاری کنند کارآمدتر خواهند بود و همچنین این پیوند میان اعضای جامعه باعث افزایش #انگیزه و #استقامت می شود بنابراین در یک جامعه اسلامی باید برای ایجاد پیوند ها به دنبال فرصت باشیم و از هر وسیله مشروع و موثری استفاده کنیم با این نگاه می توان بازی را فرصتی برای تمرین پیوند زدن و در نهایت ایجاد پیوندهای ایمانی و استحکام آنها در جامعه اسلامی تلقی کرد.
🔻صمیمیت🔻
🔷 محتوا و فرایند یک گروه از بازی ها مبتنی بر برقراری ارتباط با هم بازی است همین موضوع باعث ایجاد پیوند می شود و #صمیمیت بین افراد را به دنبال دارد.
🔻نشاط در جمع مومنین🔻
🔶 بازی #نشاط آفرین و صمیمیت ساز است و این نشاط و صمیمیت، رحمت و مهربانی را برای جامعه به ارمغان می آورد. ما امروز نیاز داریم رحمت و مهربانی در جامعه و امت اسلامی پر رنگ شود بنابراین نباید بازی را به کودکان محدود کنیم متاسفانه در دورهمی های بزرگسالان شاهد باز روایی معضلات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستیم که باعث ایجاد فضای یاس آور در جمع مومنین شده است بازی مانند ابزار است، ابزاری که نه برای فراموش کردن مشکلات بلکه برای ایجاد نشاطی است که به ما امکان میدهند با روحیه بهتر سراغ حل مشکلات برویم. با بازی نه تنها دورهمی ها از آسیب #ناامیدی و یاس دور خواهد شد بلکه با افزایش #محبت بین افراد، جمع هم یک قدم به حل مسئله نزدیک تر می شود.
🔻تواصی به حق و صبر🔻
🔷 صمیمیت به وجود آمده از بازی ها فضایی را شکل میدهد که افراد به خودشان اجازه بدهند یکدیگر را #تشویق و #تایید کنند و در مسیر انجام فعالیتها و تحقق آرمان ها به هم انگیزه بدهند در این صورت دعوت به حق و صبر اتفاق میافتد.
🔻پیوند نسل ها🔻
🔶 در زمانی که بیشتر ابزارها منجر به ایجاد شکاف نسلی شدهاند ما باید از بازی برای پر کردن این خلا آشکار استفاده کنیم در این شرایط بازی های مفیدی که از کوچکترین عضو #خانواده تا بزرگترین شان را درگیر می کند می تواند این فاصله میان #فرزندان و #والدین را پر کند.
🔻بازی و رفع موانع صله رحم🔻
🔷 با توجه به سبک زندگی امروزی برخی مراسم و مهمانی های ما ممکن است آسیب ها و نکات منفی را به دنبال داشته باشد و کم کم سبب شود اعضای فامیل از شرکت در آن خودداری کنند مثلاً دعوای #کودکان در #مهمانی یکی از این دلایل مهم می باشد. بازی بهترین ابزار برای مدیریت روابط میان بچه ها و حتی #بزرگسالان است و نه تنها آسیب ها را کاهش می دهد بلکه فرصتی برای یادگیری بهتر ایجاد می کند.
✅ با این وصف بازی یک فرصت #اجتماعی است که هم می تواند درمان بعضی درد ها باشد و هم میتواند به عنوان یک ابزار موثر و ایجابی ما را به سمت تواصی به #حق و #صبر ببرد و عامل استحکام پیوند ها بشود.
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
❇️ #ایده_ترویج_بازی
5⃣ مدادچه
🔷 برای علاقمند کردن #کودکان به #نویسندگی راه های زیادی وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از #بازی است.
🔶 #زهرا_مهدیان، رواشناس کودک و مربی، مشاور مهد چمران است، تجربه کار با کودک و علاقه اش به #کتاب و #قصه او را به راه اندازی مجموعه ای با عنوان #مدادچه ترغیب کرده است. او در مدادچه تلاش می کند نویسندگی را با بازی به کودکان آموزش دهد.
🔷 "بازی زبان #کودک و بهترین راه ارتباطی با او می باشد. در آموزش نویسندگی بازی هایی ساده و کاربردی را طراحی می کنم تا مادر در خانه با کودکش بازی کند و در عین حال آموزش نویسندگی نیز باشد."
🔶 مدادچه برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال تشکیل شده است و از بچه ها دعوت می کند تا قصه ها و نقاشی های شان را برای مدادچه بفرستند و کتاب قصه خود را به صورت چاپ شده تحویل بگیرند. اما آنچه که سبب شده ما مجموعه ی مدادچه را معرفی کنیم، ایده #خلاقانه آموزش نویسندگی از طریق بازی است. در صفحه اینستاگرامی این مجموعه بازی های مختلفی با عنوان #تاس_قصه_گویی، بازی #قصه_گویی_کارتی، بازی #قصه_تصویری و ... به مخاطب معرفی شده است.
🔷 مدادچه تلاش می کند با همین بازی های شاد و نقاشی های کوچک بچه ها را با نویسندگی آشنا کند، آموزش از طریق بازی برای کودک نوعی #سرگرم_آموزی محسوب می شود که او را به یادگیری بیشتر علاقمند می کند و مدادچه از این ابزار به خوبی استفاده می کند.
صفحه اینستاگرامی مدادچه
@medadche_
سایت مدادچه
medadche.com
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
🔆 #بابازی
1️⃣2️⃣ منِ خلاق
🔶 کودکان به صورت #فطری در تلاش هستند تا با کمک #حواس_پنجگانه با محیط اطراف ارتباط برقرار کنند ولی اغلب اوقات با جملاتی مثل؛ دست نزن، کثیف کاری نکن، چرا لباست کثیف شده؟ و ... مواجه می شوند. نیاز کودک به #بازی_های_حسی انکار نشدنی است و از طرفی برخی والدین توانایی یا آگاهی کافی برای ایجاد بسترهای بازی حسی را ندارند.
🔷 #مرسده_اخوان مادر ۳کودک و خالق بسته های #منِ_خلاق است. محصولات من خلاق حول محور بازی های حسی طراحی شده است که با تحریک حواس پنجگانه #کودک زمینه کشف و #خلاقیت از طریق #بازی را فراهم می کند.
«خاطر فرزندانم با دنیای بازی به ویژه بازی های حسی آشنا بودم در زمان تحصیل در انگلیس و کانادا بستههای بازی در بازار بود که با ابزار ساده مفاهیم علمی را به کودک منتقل میکرد.جرقه تولید بسته بازی همان جا در ذهنم زده شد. #عید_غدیر ۹۹ اولین بسته بازی را طراحی و #تولید کردم دوست دارم آنچه را که در حوزه بازی میدانم به همه مادرها و پدرها منتقل کنم. در بسته های من خلاق فقط کافیست والدین بستر بازی را فراهم کنند و در کنار کودک شاهد خلاقیت، کشف و شکوفایی او باشند.»
🔶 بسته های بازی من خلاق با دیگر #اسباب_بازی های کودکان متفاوت است، ابزار به کار رفته در این محصولات به صورت هدفمند انتخاب شده و کودک را تشویق می کند تا بدون الگوی از پیش تعیین شده بازی سازی کند و با مواد مختلف و کاربرد آن آشنا شود، نرمی، زبری، رنگ، جنس و نوع مواد علاوه افزایش #آگاهی کودک او را به سمت #پویایی و خلق آثار جدید سوق می دهد.
🔶 اولین بسته تولیدی خانم اخوان با موضوع عید غدیر است در این بسته تمامی نماد های موجود در غدیر خم به همراه یک #قصه کودکانه قرار دارد. تنوع و جذابیت محصولات در من خلاق بالاست. شناخت #پاییز و #زمستان، #اقیانوس، آشنایی با اعداد، #دایناسورها، #فضا و ... موضوعات بستههای من خلاق را تشکیل میدهند. کودک با این بسته ها می تواند به اعماق اقیانوس ها سفر کند و یا #فضانوردی باشد که روی سیارات دیگر پا میگذارد.
🔷 مرسده اخوان طراحی و ایده پردازی تولیداتش را خودش انجام می دهد.او در همین زمان کوتاه موفق به راه اندازی کارگاه و تولید ۱۰۰۰ بسته از انواع بسته های بازی خود شده است. محصولات او برای گروه سنی ۳ تا ۱۲ سال کاربرد دارد و هر کودکی با خلاقیت خودش می تواند از این بسته های بازی حسی استفاده کند و لذت ببرد.
صفحه اینستاگرامی منِ خلاق
🆔 @man_e_khalagh
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
💢 #دنیای_بازی
3⃣ نقش فضاهای طبیعی شهری در پرورش کودک
🔻 چکیده مقاله بررسی رویکرد سبز در زمین های بازی بر دستاوردهای کودکان
فرزانه آزادی،کارشناس ارشد معماری
✅ تفیکیک بین موضوعات شهرسازی و مسائل تربیتی کودک امکان پذیر نیست. شهرسازها و شهرداری ها اگر با نیازهای طبیعی کودک آشنا باشند نقش پررنگی در طراحی فضاهای متناسب محلی نظیر فضاهای سبز و پارک ها ناظر به نیاز کودک می توانند داشته باشند. خانم فرزانه آزادی در مقاله ای به تاثیر محیط طبیعی زمین های بازی در فرایند رشد کودک پرداخته است.
🔷 ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺑﺎﻻرﻓﺘﻦ از درﺧﺖ و صخره ها، ﻏﻠﺖﺧﻮردن روی ﺗﭙﻪﻫﺎ، ﺳﺎﺧﺘﻦ ﮐﻠﻮﭼﻪﻫﺎی ﮔِﻠﯽ، ﺑﺴﺘﻦ ﻣﺴﯿﺮ ﻋﺒﻮر آب، ﭘﻨﻬﺎنﺷﺪن در ﻣﯿﺎن ﻋﻠﻔﺰار، ﮐﺎﺷﺘﻦ داﻧﻪﻫﺎی ﮔﯿﺎه در دل زﻣﯿﻦ، ﭘﺮﯾﺪن روی اﻧﺒﻮﻫﯽ از ﺑﺮگﻫﺎ و ... نمونه هایی از ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺣﻀﻮر در ﻓﻀﺎی ﺑﺎز ﻃﺒﯿﻌﯽ کودکان اﺳﺖ.
🔶 ﻧﺒﻮد ﻓﻀﺎ و زﻣﯿﻦ ﺑﺎزی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای ﮐﻮدﮐﺎن و آﭘﺎرﺗﻤﺎﻧﯽ ﺷﺪن ﻣﺤﻞ زﻧﺪﮔﯽ، ﻣﻮﺟﺐ ﻣﺸﮑﻼﺗﯽ از ﻗﺒﯿﻞ ﮐﻢ ﺗﺤﺮﮐﯽ، اﻓﺴﺮدﮔﯽ، ﻟﺠﺒﺎزی و... ﻣﯽ ﺷﻮد. ﺗﺤﺮک ﮐﻮدﮐﺎن ﻣﻮﺟﺐ تعادل روﺣﯽ ﺷﺪه و ﮐﻮدﮐﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ دﻻﯾﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﻌﺎدل روﺣﯽ ﻧﺪارﻧﺪ ﺑﻪ ﺗﺪرﯾﺞ ﺑﻪ ﺧﺴﺘﮕﯽ ﻣﺰﻣﻦ ﻣﺒﺘﻼ می ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ در آﯾﻨﺪه ﻧﺴﻠﯽ ﭼﺎق، اﻓﺴﺮده، ﮐﻢ اﻋﺘﻨﺎ ﺑﻪ ﻃﺒﯿﻌﺖ، ﻟﺠﺒﺎز و ﺑﯽ روﺣﯿﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ وارد می شود.
🔷 اﻣﺮوزه حضور ﮐﻮدک در ﻃﺒﯿﻌﺖ اﻏﻠﺐ ﺑﻪﺻﻮرت ﺑﺴﯿﺎر ﻣﺤﺪود است و ﻫﻤﯿﻦ حضور محدود ﺑﺪون درﻧﻈﺮداﺷﺘﻦ ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﺧﺎص او و ﻗﺎﺑﻠﯿﺖﻫﺎی ﻣﺤﯿﻂ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺑﺮای ﺑﺮآوردن آن ﻧﯿﺎزﻫﺎ ﺻﻮرت ﻣﯽ ﮔﯿﺮد. ﮐﺘﺎب رﯾﭽﺎرد ﻟﻮو ﺑﺎ ﻋﻨﻮان "آﺧﺮﯾﻦ ﮐﻮدک ﺟﻨﮕﻞ :ﮐﻮدﮐﺎنﻣﺎن را از اﺧﺘﻼل ﮐﻤﺒﻮد و دوری از ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻧﺠﺎت دهیم " در ﻣﻮرد دﻻﯾﻞ ازﺑﯿﻦ رﻓﺘﻦ راﺑﻄﻪ ﮐﻮدﮐﺎن و ﻃﺒﯿﻌﺖ و ﺟﺴﺖ وﺟﻮﮔﺮ ﻧﺒﻮدن ﮐﻮدﮐﺎن اﻣﺮوز ﺑﺤﺚ ﮐﺮده و دﻻﯾﻞ بوﺟﻮد آﻣﺪن اﯾﻦ ﺑﺤﺮان را از دست دادن ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺑﺎزی ﻃﺒﯿﻌﯽ در ﺷﻬﺮﻫﺎ و ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﮐﺮدن ﺟﺬاﺑﯿﺖ آن ﺑﺎ ﻓﻀﺎهای داﺧﻠﯽ مثل بازی ﻫﺎی ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮی و ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن ﻣﯽ داند . ﺑﺎ ﻗﺮاردادن ﮐﻮدک در ﻓﻀﺎی طبیعی ﻣﯽ ﺗﻮان ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ را برای اﻓﺰاﯾﺶ ﺧﻼﻗﯿﺖ و اعتماد بنفس، ﺗﺸﻮﯾﻖ کودک ﺑﻪ اﮐﺘﺸﺎف و ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺪار ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺟﻬﺎن ﻃﺒﯿﻌﯽ فراهم ﻧﻤﻮد.
ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖﻫﺎی زﯾﺎدی ﺑﺮای ﭘﺮورش ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ﮐﻮدک دارد و ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪﻋﻨﻮان اﺑﺰاری ﺑﺮای آﻣﻮزش و ﺑﺴﺘﺮ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺮای رﺷﺪ ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ و ذهنی مورد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﯿﺮد. ﺑﻪ ﻋﻼوه ﻗﺮارﮔﯿﺮی ﮐﻮدک در ﻓﻀﺎی ﺑﺎز ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻣﻮﺟﺐ اﯾﺠﺎد آراﻣﺶ روﺣﯽ، ﻃﺮاوت و ﺣﺲ ﺗﻌﻠﻖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻓﻀﺎی ﺷﻬﺮ نیز ﻣﯽﺷﻮد.
🔷 باید راه هایی بیابیم ﺗﺎ ﺑﻪ ﮐﻮدﮐﺎن اﻣﮑﺎن دﻫﯿﻢ در ﺟﺎﯾﯽ ﻓﺮاﺗﺮ از آﺳﻔﺎﻟﺖ و ﺳﻨﮕﻔﺮش ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻗﺪم ﺑﺰﻧﻨﺪ، ﺑﻪ ﮔﯿﺎﻫﺎن و زﻣﯿﻦ دﺳﺘﺮﺳﯽ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ در آن تونل بزنند، بالا و پایین بروند یا حتی زمین بخورند. ﺑﺎ ﯾﮏ ﭼﻨﯿﻦ ﺗﻼش ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻮدک ﺧﻮاﻫﺪ ﺗﻮاﻧﺴﺖ در ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﻤﮑﻦ ﺑﯿﻦ ﺧﻮد و دﻧﯿﺎی ﻃﺒﯿﻌﯽ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺑﺮﻗﺮار ﮐﺮده و ﺧﻮد را با آن یکی بداند. همچنین محققان در یافته اند کودکانی که زمانی را در طبیعت به عنوان یک کودک صرف میکنند، در دوران کودکی و بزرگسالی از طرفداران محیط زیست خواهند بود.
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
💢 #دنیای_بازی
#یادداشت_شفاهی
4⃣ آواز در خدمت بازی، بازی در خدمت هویت
🔻حامد انتظام، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، طراح اسباب بازی ادبیات محور
🔶 #ادبیات یکی از ابزارهایی است که بازیهای ایرانی هنوز استفاده چندانی از آن نکردهاند. #شعر و #قصه، از یکسو به ایجاد ارتباط بین #کودک و #بازی کمک میکنند و از سوی دیگر در انتقال حس و پیام مؤثر هستند. همچنین، پایه طراحی #بازیهای_آوازی، اشعار هستند.
🔷 ادبیات به نوعی چشمه است؛ یعنی اگر #کتاب داشته باشیم، این کتاب خودش #قصه است. این قصه میتواند تبدیل به بازی خوبی شود. اما اگر قصۀ خوبی نداشته باشیم، بازی خوبی هم نداریم. پایه و اساس بازی، قصه است. بازیهایی که الان ترویج می شوند، قصه ندارند. این ها باید قصههای هدفمندی داشته باشند. ذهن خلاق #نویسنده و #شاعر میتواند این قصهها را طراحی کند و در انیمیشن، بازی و فیلم استفاده شود. با پایین آمدن سرانه #مطالعه در کشور بازی و اسباب بازی بهترین راه برای انتقال ادبیات و مفاهیم نهفته در آن به کودکان است. مثلا اسباب بازی هایی که کنارش یک کتاب قصه هم دارد. پازلی از خانه ی #مادربزرگه که داخل آن یک کیت الکترونیکی است و با فشردن چند دکمه قصه های این خانه برای کودک پخش می شود. جای چنین اسباب بازی هایی در بازار ما بسیار خالی است. در حالیکه در اسباببازیهای خارجی وارداتی، استفاده از شعر بیشتر اتفاق می افتد. #عروسک هایی هستند که با اضافه شدن یک کیت، #ترانه میخوانند، یا ماشینهای کنترلی که در حین کار کردن، ترانهای از آنها پخش میشود که این ها از نظر #فرهنگی هیچ سنخیتی با سبک زندگی کودک ایرانی ندارند.
🔶 در واقع یک بازی #آهنگین، گروهی و با موضوع مناسب، میتواند در دایره بازیهای پرمخاطب قرار بگیرد.
ما در ادبیات، بخشی به نام «هیچانهها» داریم. هیچانهها اشعاری هستند که در ظاهر معنای خاصی ندارند، اما در بازی های عموم بچه ها استفاده می شوند مثل «اتل متل توتوله»، «آن مان نباران، توتو اسکاچی» و بازیهایی از این دست. بعضیها که از فضای ادبیات دور هستند؛ انتقاد میکنند و میگویند: این مزخرفات چیست که میخوانید؟ ولی #هیچانهها کارکردهای ؛ مثل نظمدهی به ذهن، استفاده برای حفظ بهتر ریتم و تقویت #تمرکز دارد. با همه ی این توصیفات به نظر من خود ادبیات می تواند یک بازی باشد. شاید بتوانیم شعر را یک نوع بازی #ذهنی محسوب کنیم. شعر ریتم دارد و به ذهن نظم میدهد. باعث میشود بچهها راحتتر مفاهیم را حفظ کنند. درواقع کودک دارد با کلمات بازی میکند.
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
🔆 #بابازی
2️⃣2️⃣باغ بازی
🔶 جمع کوچک #مادرانه ای شان از مراسم های دعای ندبه دوران دانشجویی شکل گرفت. کمی بعد دغدغه تامین فضای #طبیعی #بازی برای فرزندانشان باعث شد تا آنها تجربه حضور در پارک و اردوگاه را بدست بیاورند اما این مکان ها با محدودیت هایی که داشتند نمی گذاشتند کودکانشان #آزادانه بازی کنند.
🔷 #حمیده_مهدی_زاده ، ارشد مهندسی برق دارد اما دغدغه های تربیتی اش او را وارد مطالعات تخصصی حوزه #علوم_انسانی می کند. او بعد از مدتی تصمیم می گیرد بستری برای اجرایی کردن مطالعاتش در حوزه #تربیت_دینی فراهم کند. او اکنون مدیر باغ بازی در #مشهد است.
🔶 #باغ_بازی به وسعت ۱۴۰۰ متر در منطقه سه راه فردوسی از سال ۹۴ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است. در این باغ کارگاه های مختلفی در حوزه ادبی هنری و ... برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال برگزار می شود:«در کارگاه های #هنری تلاش می کنیم که بچه ها بتوانند مفاهیم #انتزاعی را به وسیله هنر به دنیای #عینی منتقل کنند. کارگاه نویسندگی نگاه حکمت آمیز به #طبیعت را در کودک ایجاد می کند؛ ما معتقدیم کتاب و شعر، روح بچه ها را بزرگ و نگاه بچه ها را متعالی می کند. اینجا بچه ها در کنار دانش، #مهارت افزایی هم دارند، با وسایل بازیافتی کاردستی و اسباب بازی می سازند. مثلا برای روز پدر کارت تبریک برای پدرها درست کردند و به خانه بردند.»
🔷 باغ بازی در نگاه اول شاید مانند بسیاری از #مدارس_طبیعت که درسال های اخیر در ایران توسعه پیدا کرده اند باشد اما خانم مهدی زاده معتقد است باغ بازی از نظر رویکرد و اهداف تفاوت های جدی با مدارس طبیعت دارد:«از منظر ما تعلیم و تربیت حول روابط #انسانی است و طبیعت ابزاری برای #شناخت است، غایت ما طبیعت نیست، پرورش انسان #توحید_محور است. ما در باغ بازی تسهیلگر نداریم، #مربی داریم، مربی در نگاه ما معنادار، اثر گذار و محور کار است، مربی مانند تسهیلگر بستر را برای #کشف و #شکوفایی کودک فراهم می کند اما گاهی هم در فرایند یادگیری نشانه ها و کدهایی به کودک می دهد تا او راه را گم نکند.»
🔶 مهدی زاده مبانی تربیتی باغ بازی را بر پایه مطالعاتش در آثار اساتید تربیتی همچون استاد #صفایی_حائری و ... استوار می داند. او در این باره می گوید :« مطالعات و تجربه های اجرایی ام خیلی طول کشید تا بدانم چه می خواهم، آن اوایل فقط می دانستم مدرسه طبیعت نیستم اما نمی دانستم چه هستم اما الان بعد از ۸ سال می دانم چه هستم و چه میخواهم. ما در باغ بازی به دنبال ایجاد یک #خانواده ایم، یعنی تعداد بچه های محدود که بشود مبتنی بر #روابط_انسانی با آنها زندگی کرد و مفاهیم را در آن ها عمق بخشید. انتقال مفاهیم فرهنگی برای ما مهم است، اینکه آموزش ما #مسئله_محور باشد، از طرفی ساختن نیز برای ما مهم است، باید کودک بتواند آن چیزی که در ذهن دارد تبدیل به خروجی نماید.»
🔷 در باغ بازی بچه ها علاوه برخاک، آب و طبیعت بکر از نعمت وجود حیواناتی مثل مرغ و خروس ، بز ، بوقلمون و .. نیز برخوردارند خانم مهدی زاده در این باره معتقد است:«وجود حیوانات برای کودکان محرک خوبی جهت #یادگیری بهتر است. مراقبت، آب و غذا دادن، دیدن رشد حیوانات، محصول گرفتن از آنها و ... برای بچه ها جذابیت و یادگیری به همراه دارد؛ مثلا صبح ها بچه ها با ذوق و شوق برای برداشتن تخم مرغ ها به سمت لانه میروند و بعد برای بردن آن به خانه هایشان قرعه کشی می کنند.»
✅ آدرس اینستاگرام باغ بازی
bagh.bazi
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
🔆 #بابازی
3️⃣2️⃣ تولید و پخش اسباب بازی توکا
🔶 #علیرضا_مهدوی_راد کارشناس ارشد مدیریت صنعتی و مدیر عامل شرکت #توکا است. او سالها در حوزه تجاری سازی اختراعات کار کرده، اما دغدغه ی رساندن محصول خوب به خانواده ها او را به صنعت #توزیع و #تولید اسباببازی کشانده است. « وقتی در حوزه تجاری سازی اختراعات کار میکردم، خیلی از ایده ها به تولید محصول هم می رسیدند اما برای فروش مشکل داشتند. برای کمک به تولید کننده ها و رساندن محصولات به دست مشتریان، توزیع عمده محصولات #ایرانی در شهرهای مختلف را شروع کردیم. بعد از چند سال که در کار پخش و فروش اسباب بازی و نوشت افزار بودیم. با خلاء #اسباب_بازی #فرهنگی ایرانی در بازار مواجه شدیم و از طرفی خانوادهها هم به بازیهای خوب بومی نیاز داشتند بنابراین سراغ تولید اسباب بازی رفتیم.»
🔷 علیرضا مهدوی راد مجموعه توکا را در سال ۹۸ در تهران تاسیس کرد. توکا به معنی تولید و #کیفیت ایرانی می باشد که هدفش تولید و #توسعه بازی های #خلاقانه و #تاثیرگذار بر #رشد توانمندی های ذهنی و حرکتی در کودکان و نوجوانان است.
🔶 « برای شروعِ تولید به بررسی آثار آقای #عباسی_ولدی پرداختیم و با مسئولین #مدرسه_قرآن_و_عترت هم در رابطه با تولید اسباب بازی مشورت کردیم. در نتیجه ی این تحقیقات و مشورت ها، به معیار هایی همچون خیرخواهی در بازی ، عدم تکیه بر شانس و ... رسیدیم. سپس از افرادی که در زمینه اسباب بازی طرح و ایده داشتند اما به دلیل هزینه ها و فرایند پیچیده تولید وارد این حوزه نشده بودند دعوت به همکاری کردیم. ماحصل این مشورت ها و همکاری ها تولید دواسباب بازی #چوبی #تلنگر و #تبدیل_شونده است که علاوه بر تمرکز بر روی بُعد #خلاقیت و #تفکر کودک جنبه #خانوادگی و بازی در جمع را نیز دارا هستند.»
🔷 این مجموعه دارای ۶ نیروی اصلی در رشته های مدیریت صنعتی، کارآفرینی، سخت افزار و معماری است و در حال حاضر در کنار تولید اسباب بازی به توزیع محصولات تولیدی خودشان و چند شرکت دیگر نیز اهتمام دارند. مجموعه توکا با اینکه خودش در حوزه ایده پردازی و طراحی اسباب بازی ورود کرده است اما همچنان در صورت امکان در تولید ایده های دیگران نیز مشارکت می کند و در تلاش است موانع تولید را از سر راه ایده پردازان بردارد.
✅آدرس صفحه اینستاگرام توکا
@toytooka
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
💢 #دنیای_بازی
5⃣ ظرفیت اتاق فرار در حوزه تعلیم و تربیت
🔶 از زمانی که بازی های #دیجیتالی یا #رومیزی با عنوان گیم (بازی های باقاعده) وارد سبک زندگی بچه ها شده است، #بازی برای بچه ها ساختارمند شده و دیگر بازی های بی قاعده آنها را جذب و اقناع نمی کند و دنبال پیچیدگی های بیشتری در بازی هستند و فرایند های خطی و غیر تعاملی برایشان جذاب نیست. با این منطق، بازی می تواند به یکی از بسترهای اصلی حوزه #تعلیم_و_تربیت تبدیل شود.
🔷 در بین شاخه های مختلف بازی که هر کدام نقشی در تعلیم و تربیت دارند، اتاق فرار دارای ویژگی های متمایزی است. اتاق فرار، شبیه ساز بازی های #کامپیوتری، #ماجرایی و #معمایی در فضای واقعی است که تقریبا از سال۲۰۰۶ شکل گرفته است.
✅حرکت به سمت تعادل
🔶 تصور می شود با افزایش بازی های دیجیتال در سبد مصرف مخاطب، جامعه به سمت فضای #مجازی در حال حرکت است درصورتی که فضای #فطریِ #تعاملی ما و نیاز ما به فضای حقیقی باعث شده که بعد از یک دوره رو آوردن افراطی به فضای مجازی، اتاق فرار به یکی از سرگرمی های مهم دنیا تبدیل شده و این ها در بستر فضای حقیقی دارد اقاق می افتد. بنابراین بشر بعد از حرکت به سمت فضای مجازی دارد به سمت تعادل حرکت می کند و سعی می کند بین فضای مجازی و #حقیقی تعادل ایجاد کند. ما در بازی های دیجیتال، با متن و روایت ، موسیقی، تصویر، سینما و تعامل و ... سر و کار داریم که جمع این ها با هم، به عنوان نقطه متمایز و ارزش افزوده این بازی های به شمار می رود. اتاق فرار هم تمام این ویژگی ها را دارد به علاوه ی تجربه واقعی که باعث می شود ارزش افزوده آن به شدت بالا رود. بنابراین بهترین محیطی که می شود در آن #هویت های مختلف کودک، #نوجوان و حتی #بزرگسال را در حوزه بازی پرورش بدهیم، #اتاق_فرار است.
✅اتاق فرار، اتاق تاریخ و فکر
🔷 #اتاق_فرار، اتاق #تاریخ، #ماجرا و #فکر است. امیرالمومنین (ع) در نامه ای به امام حسن (ع) می فرمایند: تاریخ را چنان بخوان که انگار در آن زیسته ای. تصور ما این است که اتاق فرار بستر زیستن در تاریخ را می تواند برای کودک و نوجوان فراهم کند و در طی آن می توان یک روایت #تاریخی آموزنده را ارائه کرد که کودک کامل با آن ماجرا درگیر شده و زیست کند. در حوزه اجرا، اولین بار به سراغ تاریخ دهه شصت رفتیم، خانه تیمی طراحی کردیم که درفرایند آن نوجوان با افرادی مانند کشمیری، مسعود رجوی و سایر #منافقان و اتفاقات آن زمان آشنا می شود و فضای پر تنش آن دوره را تجربه می کند.
✅ ژانرهای اتاق فرار
🔶بصورت #کلاسیک، اتاق فرار چند ژانر مشخص دارد مثل فرار از زندان(که تجربه آن برای مخاطب خیلی جذاب است و این ژانر به دلیل جذابیت، در فیلم ها و بازی های دیجیتال هم استفاده شده)، یا اتاق فرار مبتنی بر حوزه ماورایی یا حوزه قتل(کارآگاهی که باید قاتل را پیدا کند) از منظر آموزشی یک سری مباحث برای ما جذابیت دارد. مثلا تاریخ و موقعیت های مختلف تاریخی جذابیت دارد زیرا بستر زیستن در آن را برای مخاطب فراهم می کند. مثلا : قتل امیر کبیر در حمام فین کاشان، قیام ستارخان و باقرخان، قیام میرزا کوچک خان، حواریون حضرت مسیح (ع) ، داستان سامری و حضرت موسی (ع) و ...
✅ تقویت کارگروهی
🔷علاوه بر بعد تاریخ، اتاق فرار می تواند حوزه های مختلف شناختی را نیز به چالش بکشد.
مثلا کار گروهی. اتاق فرار به شدت برای دانش آموزان تمرین کار گروهی است. به نظر بنده اگر کسی با دغدغه #تعلیم و تربیت حتی بدون تخصص خاص در طراحی، فقط با این هدف سراغ اتاق فرار برود که بگوید من بنا دارم بچه ها را در این فرایند متوجه اهمیت همکاری و مدیریت زمان کنم، اتاق فرار مزیت جدی پیدا می کند.
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
❇️ #ایده_ترویج_بازی
6⃣ جشنواره همبازی همشهری
🔶 وقتی به مقوله ی #تفریح به ویژه در کلان شهر ها نگاه می کنیم، اغلب به عنوان یک برنامه پرهزینه به نظر می رسد و از طرفی بسیاری از سازمان های #فرهنگی در ساده سازی تفریح برای #خانواده ها موفق نبوده اند.
اما آقای #سید_ابراهیم_حسینی در سال ۹۵ در اقدامی نو به سمت طراحی و اجرای برنامه های تفریحی #بازی_محور، #ساده و #خانوادگی در بوستان ها و پارک های شهر رفته است. این برنامه با عنوان #جشنواره_همبازی_همشهری در پارک های مناطق مختلف شهر با حمایت سازمان فرهنگی تفریحی #شهرداری #اصفهان اجرا شده است.
🔷 سید ابراهیم حسینی، دبیر جشنواره همبازی همشهری درباره انتخاب #بازی به عنوان محور این برنامه #تفریحی می گوید : « تصمیم داشتم در حوزه تفریح برنامه ای اجرا کنم اما کار کردن در این حوزه خیلی سخت بود، چرا که ما یک تعریف جامع #دینی از این مقوله نداریم. بنابراین شروع به جست و جو در منابع دینی کردم، هر چه #احادیث را بررسی می کردم بیشتر به کلیدواژه بازی می رسیدم و در جنبه #علمی، به مباحثی از قبیل بازی های #درمانی و #انرژیزا و اینکه بازی سن و سال ندارد، برمی خوردم. در مشورت هایم دیدار هایی با #آیت_الله_حائری_شیرازی داشتم. ایشان نگاهی خاص و متفاوت به مقوله تفریح داشتند و تاکید می کردند که به تفریح و موضوع #هیجانات بپردازیم.»
🔶 #جشنواره_همبازی_همشهری در تیر و مرداد سال ۹۵ پذیرای خانواده های اصفهانی بوده و هر شب به حدود ۱۰۰۰ نفر خدمات بازی شامل ۴۰بازی در مقیاس بزرگ، ۲۰ بازی بدون ابزار و ۲۰ بازی بومی محلی ارائه و کرده است.
🔷 آقای حسینی درباره اهداف اصلی این رویداد می گوید : « در جشنواره، خانواده برای ما موضوعیت داشت، اینکه #خانواده ببیند که می شود با کمترین هزینه، #شادی و #نشاط را تجربه کرد. بازی ها را طوری طراحی کرده بودیم که اعضای خانواده کنار هم بازی کنند و در بخش دیگر نیز بتوانند با شرکت در بازی های #گروهی و #انفرادی با هم سن و سال های خود به رقابت بپردازند. یکی از اهداف اصلی ما #صمیمیت و ارتباط بیشتر بین اعضای خانواده بود که با کمک مشاورین و روان شناسان حاضر در جشنواره، نتیجه بخش بودن این بازی ها برای ما اثبات شد.»
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
💢 #دنیای_بازی
🛑 اصلاحیه : با عرض پوزش؛ به دلیل معذوریت مهمان برنامه ، این گفت وگو لغو و به زمانی دیگر موکول شد.
6️⃣ تفاوت تفریح و سرگرمی
🔷 گفت وگوی زنده مجازی با دکتر سید محمد نوروزیان امیری، پژوهشگر تعلیم و تربیت
📆 دوشنبه، ۲۵ اسفند ساعت ۱۹
🔻پخش از صفحه اینستاگرامی بابازی
🆔 instagram.com/babaziclub
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
💢 #دنیای_بازی
6⃣ بجای نشست، " برخاست" برگزار کنیم
🔶 #مریم_علی_بابایی خبرنگار صنایع فرهنگی #خبرگزاری_مهر نقد کوتاهی درباره #ششمین_جشنواره_اسباب_بازی که در بهمن ماه سال ۹۹ برگزار شد، نوشته و در پایان راهکارهایی ارائه داده است که خواندن خلاصه ای از آن برای فعالین حوزه #بازی خالی از لطف نیست.
🔷 امسال هم مثل هرسال، اولین خبرهایی که از جشنواره اسباببازی به گوش رسید، مربوط به برگزاری نشستهای #تخصصی به صورت مجازی و همچنین ورود برخی مهمانهای #خارجی به این جلسات بود. اما سوالاتی هستند که از اولین دوره برگزاری این جلسات مطرح بودهاند و هرسال فقط بر تعداد آنها افزوده میشود.
🔻اینکه واقعاً راهحل مشکلات موجود در صنعت بازی و اسباببازی چیست؟
🔻نبود چه چیزهایی اصلیترین موانع رشد و پیشرفت این صنعت پولساز در کشورمان هستند؟
🔻 چرا بازار بزرگ ایران از شر محصولات بیکیفیت چینی خلاص نمیشود؟
🔻 و ....؟
🔶 از نظر بیشتر مسئولان کشورمان، برای حل عموم مشکلات بهترین راه حل، برگزاری #نشست است. پس خیلی نباید از مسئولان صنعت اسباب بازی نیز توقع بالایی داشت.
یکی از بخشهای اصلی یک نشست، بیان مباحث #کلیشهای و #تکراری از زبان افراد مختلف است. اتفاقی که دقیقاً در این جشنواره هم نیز هر سال تکرار میشود و حتی در برخیموارد همان مهمانان سالگذشته دوباره میآیند و همان سخنان را تکرار میکنند.
کافیاست کلید واژه «رشته طراحی اسباببازی» را جستجو کنید تا با وعدههای سال گذشته مسئولان این جشنواره مبنی بر شروع به کار این رشته در دو دانشگاه کشور در سال آتی (یعنی سال ۹۹) در همین جلسات روبرو شوید. رشتهای که هنوز کسی نمیداند دقیقاً چه زمانی شروع به کار خواهد کرد و یا اینکه آیا اصلاً بنا به شروع آن هست و یا از جنس همان وعدههای توخالی نشستها است!
🔷 بد نیست تنوعی به این جشنواره بدهیم و از سال بعد به جای برگزاری نشست، «برخاستهایی» برگزار کنیم، شاید با این روش بتوانیم مشکلات بیشتری را بررسی و حل کنیم!
🔶 برداشت ما از مشکلات این #صنعت با برداشت مسئولان به شدت متفاوت است. تصور ما از مشکلات صنعت، مسائلی از قبیل نبود کاراکتر #بومی، مشکلات #صادرات و #واردات، عدم تسهیلگری مناسب بین #تولیدکننده و #انیمیشنساز و… بود اما بعد از برگزاری نشستها و نکات برگزارکنندگان از دستاوردهای آن متوجه شدیم تنها مشکل ما نداشتن چند #مهمان_خارجی برای جشنواره بود که خوشبختانه امسال این مشکل حلشد.
🔷 چطور است نشستهایتخصصی را ، یکسال برگزار نکنیم و تأثیر این عدم برگزاری را بررسی کنیم. آن زمان است که متوجه خوش خیالی هایمان در مورد اثرات شگفتآور برگزاری این نشستها در صنعت میشویم و به دنبال راهحل بهتری میگردیم.
شاید تبدیل این نشست ها به جلسات پیوسته و با حضور افراد #خوشفکر و #صاحبنظر بتواند یکی از این راه کارها باشد، افرادی که در اطرافمان هستند ولی اسامی سخنرانان این نشستها چنان چشمانمان را خیره کرده است که اصلاً آنها را نمیبینیم!
🔶 از طرفی برگزاری #همایشها و کنفرانسهای علمی (به معنای واقعی آنها) و فراخوانهایی درجهت تولید پژوهشهای مرتبط با جنبههای مختلف این صنعت میتواند ضعف کمبود پشتوانههای #نظری و #علمی آن را برطرف کند و بعد از چندسال شاهد تغییر نگاه #پژوهشگران به این حوزه باشیم.
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
🔆 #بابازی
4⃣2⃣ موسسه فرهنگی انار
🔷 #حامد_معلمی، مدیر موسسه فرهنگی #انار می باشد. او کارشناس ارشد جامعه شناسی است و تحصیلات حوزوی دارد. دغدغه اش در حوزه #کودک با فعالیت های تبلیغی شروع شد و در نهایت با تولید عروسک ادامه پیدا کرد: « کودک از لحاظ سنی و اهمیت #یادگیری ، یک مخاطب #استراتژیک است. وقتی تصمیم گرفتیم در این حوزه کار کنیم فعالیت های رایج دنیا را رصد کردیم و دیدیم که برای کودک #شخصیت_سازی صورت می گیرد یعنی ابتدا محصولات رسانهای ( #فیلم و #انیمیشین) تولید می کنند بعد سراغ پیوست محصولات دیگر مثل #کتاب و #عروسک میروند. دقیقا همان فرایندی که #عروسک_باربی طی کرده است. تصمیم ما هم همین بود، اینکه ابتدا به سراغ ساخت انیمیشن برویم اما از نظر تخصص و امور مالی این کار از عهده ما خارج بود.»
🔶مسیر دشوار تولید انیمیشن مانع ادامه راه برای آقای معلمی نشد. این جوان مشهدی و گروهش از فرصت #اربعین برای شروع کار در حوزه تولید عروسک استفاده کردند. «اربعین سال ۹۳ تصمیم گرفتیم برای کودکانی که در راهپیمایی هستند فعالیتی انجام بدهیم، با کمک آقای دوست محمدی دو عروسک ساده، طراحی شد و بعد مراحل ساخت را طی کرد. کم کم دیدم همان مسیری که باید با انیمیشن شروع میکردیم با عروسک ها هم میشود شروع کرد. عروسک های ما به اسم، #زینب و #محسن دو زائر نمادین اربعین هستند که تلاش می کنند کودکان را با امام حسین (علیه السلام) و زیارت اربعین آشنا کنند.»
🔷 دغدغه ی گروه انار این است که کودکان ایرانی در عروسک های زینب و محسن از نظر ظاهر و پوشش کودکی شبیه خودشان را ببینند و راحت تر بتوانند با آن ها ارتباط برقرار کنند.
با تلاش آقای معلمی محصولات جانبی از قبیل #پازل و #کتاب داستان، با هدف شخصیت پردازی عروسک های زینب و محسن نیز طراحی و تولید شده است.
🔶از سال ۹۳ تاکنون تغییرات مثبتی در جنس عروسک ها و ظاهر آن ها ایجاد شده است. گروه انار در مسیر #تولید فراز و فرودهایی را طی کرده، حامد معلمی در این باره می گوید :« ما قصد نداشتیم مستقیما وارد تولید انبوه شویم، بعد از طراحی شخصیت ها به دنبال کارگاه تولیدی گشتیم تا عروسک ها را برای ما تولید کند. اما پیدا نکردیم، بنابراین با یک سرمایه ۱۰ میلیون تومانی کار را در حد محدود شروع کردیم که تا پنج سال هیچ سودی نداشتیم و حتی به صورت شخصی برای پیشرفت کار هزینه میکردیم.»
🔷 این عروسک ها در حال حاضر توسط موسسه فرهنگی انار در شهر مشهد تولید میشوند و تیراژ آن به تعداد۱۰۰۰عدد در ماه می رسد.
سایت موسسه انار
anartoys.ir
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
🔆 #بابازی
5⃣2⃣ خمیر بازی ارگانیک حسنا
🔶شاید خیلی از ما در مقابل خواسته فرزندمان برای ایجاد بستر بازی های #خلاقانه احساس ناتوانی کرده ایم و برای آن راه حلی نداشته ایم، اما خانم زینب فلاحی وقتی که فرزند ۵ساله اش از او می خواهد تا از خمیرنان برایش #خمیربازی تهیه کند، فکر اسراف خمیرهای نان، او را به ایده تهیه #خمیربازی_خانگی می رساند.
🔷 زینب فلاحی ۳۲ساله و فارغ التحصیل جامعه الزهرای قم است. این مادر جوان با تولید خمیربازی #ارگانیک موفق به راه اندازی کسب و کاری کوچکی در شهر #تنکابن شده است.
🔶 «دخترم علاقه ی زیادی به خمیر بازی داشت و همین باعث شد با پرسوجو و تحقیق با خمیربازی خانگی آشنا شوم. اوایل فقط برای دخترم این خمیرهای خانگی را درست میکردم. بعد دوستان و آشنایان هم از کار من مطلع شدند و خواستند برای بچههای آنها هم خمیر درست کنم. فروردین سال ۹۹ ایده تجاری کردن این خمیرهای خانگی با اسم #خمیر_بازی_حسنا به ذهنم رسید و کم کم فروش اینترنتی در سراسر کشور را آغاز کردم.»
🔷 آن اوایل کار، تولید خمیر بازی در منزل شخصی خانم فلاحی و با کمک اعضای خانواده انجام می شده است. اما حالا چندماهی است که او کارگاه #تولید خمیربازی حسنا را راه اندازی کرده و توانسته ۳ نفر را هم مشغول به کار کند. این بانوی جوان تا بحال موفق به تولید بالغ بر ۱۰هزار بسته خمیر بازی ارگانیک شده است که به صورت فروش عمده برای فروشگاه های مواد ارگانیک و فروش جزئی در فضای مجازی بوده است. این خمیرها در بسته بندی هایی جذاب و زیبا به همراه ابزار کار مانند وردنه و ... برای کودک ارائه می شود.
🔶 خمیر بازی حسنا در ایام کرونا و قرنطینه به دست خیلی از کودکان ایرانی در شهر های مختلف رسیده و یکی از بهترین گزینه ها برای بازی کودکان در خانه بوده است.
«در ایام قرنطینه تعداد زیادی از مادران سفارش ثبت کردند. اکثرشان میگفتند به خاطر شرایط قرنطینه میخواهیم بچهها بازی جدید و سالمی داشته باشند. این خمیرها بوی نامطبوع مواد شیمیایی را ندارد و از مواد و رنگ های خوراکی تهیه می شود که خوردن آنها هیچ آسیبی به کودک نمی رساند.»
🔷 ذوق و سلیقه خانم فلاحی نه تنها در تولیداتش، بلکه در تاثیر مثبتی هم که روی #مخاطب داشته است دیده می شود. بازی های خیالی کودکان، ساخت ابزار و وسایل خانه و حیاط، آشپزی، پخت کیک و شیرینی و... که همگی با محوریت خمیر بازی های نرم و جذاب #حسنا برای #کودکان اتفاق می افتد و لذت آن ها را از #بازی دو چندان می کند از الگوهایی نشات می گیرد که در تبلیغات و پست های پیج خمیربازی حسنا توسط خانم فلاحی ارائه و منتشر می شود.
آدرس اینستاگرام خمیربازی حسنا
@khamirbazi_hosna
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin
🔆 #گزارش
🔷کارگاه مردمیسازی #تفریح، #بازی، الگوهای موفق و راهکارها؛ توسط آقای حسن سلطانی در نشست تخصصی فعالان اجتماعی #خراسانرضوی، پیرامون حلقههای #اجتماعی؛ نوزدهم فروردین ماه در مشهد برگزار شد.
🔶در بخش اول این کارگاه، جریانهای فکری فعال در #حوزه_بازی در ایران معرفی و بهطور ویژه به موضوع ارتباط #بازی_و_تربیت پرداختهشد.
🔶 در بخش دوم کارگاه نیز برخی از گروهها و ایدههای موفقی که توسط مجموعه #بابازی شناسایی شده بودند معرفی گردید.
🔶تعدادی از #معلمان و #مربیان فعال در شهرستانهای #کاشمر، #نیشابور، #خواف و #مشهد از شرکتکنندگان در این کارگاه بودند.
🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
💢 @babaziclub
ارتباط با ما :
✅ @babazi_admin