eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم نظر مراجع اینه که کاشت ناخن جایز نیست و اگر کاشت انجام داد باید بر طرف کنه هر چند هزینه ببرد و وضو و غسل جبیره ای نیست، اما اگر برداشته نشه، وضو و غسل جبیره ای انجام بده و هر زمان که امکان داشته باشد باید بر طرف کنه و این که بطور مطلق گفتند نظر مراجع اینطور نیست و این حرف رو عوام میگن و تهمت‌ به مراجع بزرگوار هست... ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یا باب الحوائج(عباس)
یعنی رهبری میگن اشکال نداره؟!!!!!
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم این حکم شرعی هست اما اصل اینه تاجایی که امکان داره ناخن مصنوعی رو رفعش کنه... وقتی جدیت قضیه این باشه پس پاسخ اونی که دنبال کلاه شرعی هست مشخصه....
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از Zahra
🔥شبهه اول: تمامی طرف های مؤثر در واقعه غدیر، درباره حق امیرمؤمنان (علیه السلام) سکوت کرده اند. از الله گرفته تا خود حضرت علی [(علیه السلام)]، همه به خلافت خلفا راضی شدند. پس چرا شیعیان ساکت نمی نشینند؟ ! 🔥 شبهه دوم : نقش حضرت علی (علیه السلام) در واقعه غدیر چیست؟ آیا عاقلانه است گفته شود امیرمؤمنان (علیه السلام) پس از رحلت رسول الله (صلی الله علیه و آله) سکوت کرد و از حق خود به آسانی گذشت؟
هدایت شده از Zahra
سلام پاسخ این دوشبهه چی میشه؟
هدایت شده از یاسریع الرضا
پاسخ به شبهه اول و دوم : اگرچه حضرت علی علیه السلام سزاوارترین فرد به خلافت بود و جانشینی او از طرف پیامبر صلوات الله علیه یقینی و حتمی بود اما بعد ازینکه به حضرت خیانت شد و خلافت از ایشان به ناحق غصب شد فقط از راه احتجاج و استدلال به حقانیت خود و غصب شدن حق خود به دست دیگران و ناصالحان پرداخت. ایشان هرگونه قیام و برخورد نظامی در جهت بازپس گیری حق خلافت را به ضرر نوپای اسلامی که با زحمات پیامبر و امیرالمؤمنین شکل گرفت میدانست. لذا از راه استدلال و تبیین حق وارد شد...، خب با این وصف سؤال این هست اگر دیگران در برابر حقی که از حضرت غصب شد سکوت کردند آیا خود حضرت هم سکوت کردند ؟؟؟؟ اگر سکوت نکردند در چه مقاطعی به حدیث تمسک و احتجاج کردند؟!! ❌چند نمونه از احتجاج و استدلال حضرت را در قضیه حق خلافت غصب شده بیان میکنم که این نمونه ها دلالت بر این مطلب داره که حضرت هیچگاه نکردند و راضی به وضع موجود نشدند، رضایت خدا هم در گرو رضایت امام علیه السلام هست... 👈نمونه ها👇 ✅الف) احتجاج به جریان غدیر پس از رحلت حضرت نبی اکرم (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله) تا خلافت وصی علیه‏ السلام 🔺1. پس از سقیفه غدیر از جریان‏های مسلم در تاریخ اسلام، و حدیث غدیر از جمله مهم‏ترین ادله اثبات ولایت و خلافت امیرالمؤمنین علی علیه‏السلام است. اگرچه پس از رحلت پیامبر (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله وسلم) دستور ایشان و به محتوای حدیث غدیر عمل نشد و جریان حاکمیت اسلامی پس از رحلت رسول گرامی اسلام مسیری غیر از خواست پیامبر (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله وسلم) که خواست خدا بود، پیمود، اما این حدیث از همان آغاز، خار چشم حاکمیتی بود که خود را جانشین پیامبر صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله وسلم می‏خواندند. امام علی علیه‏ السلام، سایر معصومان و شیعیان در هر فرصتی با پیش کشیدن جریان غدیر و یادآوری حدیثی که پیامبر (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله و سلم) در حضور هزاران انسان مسلمان آن را بیان داشته بود، سعی داشتند به حقوق الهی اسلامی خود در قبال جامعه و تضییع حق‏شان تأکید نمایند. استدلال به حدیث غدیر اولین بار در مسجد رسول‏ خدا (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله) توسط شخص علیه‏ السلام انجام شد. امام علیه‏ السلام تازه از کفن و دفن بدن مطهر خاتم‏ النبیین(صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله وسلم) فراغت یافته بود که یاران خلیفه او را برای بیعت با خلیفه، با زور به مسجد کشاندند و با تهدید از ایشان خواهان بیعت با ابوبکر شدند. حضور امام علیه‏ السلام در مسجدالنبی و ایراد خطبه و گفت‏وگوهای ایشان با سران حاکمیت جدیدالتأسیس خلافت اسلامی به‏ طور مبسوط در منابع تاریخی ثبت شده است. این سطور اندک نه توان بازگویی و بازنویسی آن را دارد و نه درصدد بیان تمام جریان واقع شده می‏باشد، لکن به طور اختصار می‏توان اشاره کرد که امام بر حقانیت و شایستگی خود برای احراز خلافت امت و جانشینی رسول اعظم (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله وسلم )تأکید می‏کرد:👇 (((( ‏‌ترم و برای شما سزاوار است که با من کنید. شما برای در اختیار گرفتن خلافت، علیه انصار بر قرابت ‏‌خدا استدلال کردید و بر آن‏ها غالب آمدید و از اختیار ما نیز غاصبانه درآوردید... چه کسی از من به رسول خدا (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله وسلم )در حیات آن بزرگوار و بعد از رحلت ایشان سزاوارتر است؟ من شایسته‏ ترین فرد به پیامبر (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله وسلم )هستم، وصی، یار و امانت‏دار اسرار و علم اویم و من صدیق اکبر و فاروق اعظم و اولین مؤن و تصدیق کننده ایشانم امام علی علیه‏ السلام با سخنان مستدل و در عین حال کوبنده‏ اش، حاکمیتی را که به عنوان جانشین رسول‏ خدا (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله وسلم ) جامه را بر تن کرده و از دست علی علیه‏ السلام درآورده بودند، به می‏کشید. از همین رو آنان گاهی با نرمش و اعتراف به فضایل و شایستگی‏ های حضرت، و گاهی با تندی با ایشان برخورد کرده، اظهار می‏داشتند که اکنون بیعت با ابوبکر واقع شده و شکستنی نیست و تو نیز باید بیعت کنی! و حتی امام را در صورت عدم بیعت به تهدید می‏کردند. به امیرالمؤمنین علی علیه‏ السلام گفت: 👇 این سخنان را رها کرده، بیعت کن. امام فرمود: ؟ 👈گفتند: در آن وقت تو را ‏کشیم.... 📍ادامه..... 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
🔺2. هفت روز پس از رحلت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم) (در خطبه وسیله) جابر بن یزید از امام باقر علیه‏ السلام نقل می‏کند که حضرت علی علیه‏ السلام هفت روز پس از رحلت رسول مکرم اسلام و وقتی که از جمع‏ آوری قرآن فراغت یافت، خطبه‏ ای ایراد کرد. در این خطبه طولانی که به خطبه «وسیله» معروف است،8 امام علیه‏ السلام به مسئله غدیر اشاره می‏کند و با تشریح و تذکر واقعه غدیر بر حقانیت خود برای خلافت تأکید می‏ورزد. محورهای طرح شده در خطبه « » چنین است:👇 حمد و ثنای الهی و بیانات جامع و رسای توحیدی (همراه با توجه دادن به اخلاق و تهذیب نفس)، بیان خصایل و ویژگی‏های انسان، بیان ویژگی‏ها و مقام برجسته پیامبراکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم ) و اهل‏ بیت علیهم‏ السلام و طرح مسئله ولایت، تبیین جایگاه خود نزد رسول‏ خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم ) و یادآوری مسئله جانشینی آن حضرت9 و بیان واقعه غدیر....، 👈رسول مکرم اسلام در آن روزی که همه مهاجر و انصار بر گرد ایشان جمع شده و جا بر آن‏ها تنگ بود، فرمود: [ نزد من همانند جایگاه نزد عیسی علیه السلام است و...] و [باز هم] سخن رسول‏ خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم ) [در مورد جانشینی حضرت علی علیه‏ السلام ]آن‏گاه که شنیدند عده‏ ای خود را جانشین پیامبر(صلی‌الله علیه وآله وسلم ) می‏دانند. پیامبر (صلی‌الله علیه وآله وسلم) به سفر حج که آخرین سفر ایشان بودند، رفت و در بازگشت در منطقه غدیر خم دستور دادند تا شبه منبری برایش برپا کردند. ایشان بر منبر بالا رفت و بازوی مرا گرفته، بلند کردند به گونه‏ ای که سفیدی زیر بغلشان نمودار شد و با صدای بلند در میان جماعت فرمودند: « را من اویم، علی مولای اوست، کسی که علی را دوست دارد دوست بدار و کسی که علی را دشمن است دشمن بدار». قبول ولایتم عین ولایت الهی و دشمنی با من دشمنی با خدا به شمار آمد. در همان روز خداوند متعال این آیه را نازل فرمود: 👈« دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان دین شما پذیرفتم» پس با ولایت من دین خدا کمال یافت و رضایت الهی حاصل شد....‌ 📍ادامه..... 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
🔺3. گفت‏ وگوی علی علیه‏ السلام با با استقرار حاکمیت و بیعت مردم با وی، اوضاع به شکلی آرام شد. ابوبکر و یارانش که پایه‏ های حاکمیت‏شان را تثبیت شده و معترضان را در حالت سکوت و پذیرش وضع موجود مشاهده کردند، تا حدودی تلاش کردند با دل‏جویی از مخالفان، به‏ ویژه شخص امام علیه‏ السلام، مانع هرگونه و خطر بالقوه از جانب آنان شوند. ابوبکر در راستای همین سیاست، خواهان گفت‏ وگوی با حضرت شد و سعی کرد با تمسک به حدیثی که به قول خودش از رسول‏خدا (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله وسلم)شنیده بود، علیه امام استدلال کرده، اقدام خویش مبنی بر به‏ دست‏گیری قدرت و غصب خلافت رسول‏ خدا (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله وسلم ) را توجیه نماید. او گفت: 👈از ‏ خدا شنیده که امتش بر گمراهی جمع نخواهد شد و وقتی اجتماع مردم را بر گردش دیده است با تمسک به همان حدیث، خلافت را به دست گرفته است. در مقابل، علیه‏ السلام با رد دیدگاه و این‏که آیا من و کسانی که در اجتماع حضور نداشتند و مخالف به شمار می‏ آیند، جزء نیستند؟ با طرح و جایگاه خود در جامعه، نزد رسول‏ خدا (صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله وسلم) و اسلام و گرفتن اقرار از ، حاکمیت خلفا و ریاست ابوبکر بر دنیای اسلام را می‏شمرد. جریان گفت‏ وگو میان امام علی علیه‏ السلام و ابوبکر را امام علیه‏ السلام به نقل از پدر بزرگوارش از امام علیه‏ السلام نقل می‏کند. طبق این نقل، درصدد دل‏جویی از علیه‏ السلام برآمده، به ایشان می‏گوید: 👇 برای ، زمینه‏ چینی نکرده و رغبتی به آن نداشتم؛ نه به حریصم و نه آن را دارم، چون نه دارم و نه ‏‌ای که با اتکا به آن‏ها به فکر غلبه بر دیگران باشم. اما از من دل‏گیر و از خلافت، گلایه‏ مندی و... 👈👈 علیه‏ السلام در پاسخ می‏فرماید: اگر رغبتی به نداشتی و به آن نبودی چرا زیر بار آن رفتی، در حالی‏ که به عدم توانایی‏های خود معترفی؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آن‏گاه علیه‏ السلام از سؤل می‏کند:👇 کسی که می‏خواهد امور مسلمانان را به دست گیرد باید چه ویژگی‏هایی داشته باشد؟ بعد از برشماری برخی خصوصیات، ساکت می‏ماند و امام علیه‏ السلام با بیان ویژگی‏های خود، را سوگند می‏دهد که اگر این ویژگی‏ها را قبول دارد، تصدیق کند که همه مورد تصدیق قرار می‏گیرد. یکی از این فرازها حدیث غدیر است:👇👇 (((تو را به سوگند، آیا با استناد به حدیث رسول‏ خدا (صلی‏‌الله‌علیه‌وآله وسلم) در روز ، من مولای تو و هر مسلمانی هستم یا نه؟ گفت: البته که شما هستید.. 📍ادامه.... 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
🔺4. نفره خلیفه برای تعیین جانشین، امر خلافت را به شورایی واگذار کرد که همه از سران و بزرگان اصحاب در آن روز به‏ شمار می‏ آمدند. این متشکل از تن از اصحاب بود که به دستور عمر برای تعیین خلیفه بعد از باید رایزنی می‏کردند. 👈ترکیب شورا به گونه‏ ای بود که امکان علیه‏ السلام برای منتفی بود. امام علی علیه‏ السلام با این‏که می‏دانست از طریق این شورا به حق خود دست نخواهد یافت، برای اتمام حجت در شورای انتخاب خلیفه شرکت کرد و بر خود و ربایندگان خلافت اسلامی از کانون اصلی‏ اش تأکید کرد. حضرت علیه‏ السلام اقدام مبنی بر ترکیب شورا و نامزد کردن تن و برابر قرار دادن آنان را با ایشان کرده و فرمود: 👇👇👇 ((( جزء آن نفر قرار داد و امتیازات مرا به شمار نیاورد و حتی برخی از آنان را بر من داد. او قرابت و را نسبت به رسول‏ خدا (صلی‏‌الله‏‌علیه‏‌و‏آله وسلم) نادیده انگاشت، با آن‏که هیچ یک سابقه مرا در اسلام و گذشته درخشان ‏ها و... مرا ندارند....))) امیرالمؤمنین علیه‏ السلام، در شورای نفره برگزیده که برای انتخاب خلیفه گرد آمده بودند خطبه‏ای و نطق بلندی ایراد کرده، با شمردن خصوصیات و امتیازات خود در اسلام و نزد رسول‏ الله (صلی‏‌الله‏‌علیه‏‌و‏آله وسلم) بر ایشان اقامه نمود و از اعضا علیه اقدام اشتباهشان گرفت. حضرت با بیان خصایل و ویژگی‏های خویش، آنان را سوگند داد تا هر آن‏چه از خصوصیات مطرح شده از جانب امام علیه‏ السلام را می‏دانند و قبول دارند تأیید کنند و آنان نیز چنین کردند. بیان امام علی علیه‏ السلام که در منابع، اصطلاحاً به حدیث « » معروف است، در واقع بر دانسته‏ ها و یادکردی بر ‏های کسانی بود که به گونه‏ ای در تضییع مسلم امام علیه‏ السلام دست داشتند. آنان بیگانه از آن‏چه علیه‏ السلام بیان می‏داشت نبودند و سابقه و صحنه‏ های درخشان ایشان را در اسلام و نزد رسول‏ خدا (صلی‏‌الله‏‌علیه‏‌و‏آله‌ وسلم)به خاطر داشتند. در المناقب سخنان علی علیه‏ السلام در شورا و سوگند دادن اعضای آن را ذکر می‏کند که در آن، حضرت از حق خود و به بی‏راهه کشاندن حاکمیت دنیای اسلام شکایت می‏کند و از ترس بازگشت مسلمانان به سوی کفر اقدامی برای بازپس‏گیری انجام نمی‏دهد. ایشان پس از آن‏که دیدند اعضای شورا همان‏ طور که پیش‏ بینی می‏شد برای خلافت با بیعت کردند، همه افراد را مورد خطاب قرار داده از ایشان خواست تا به سخنانش گوش فرا دهند و آن‏چه را قبول دارند بپذیرند تا حجت بر آنان تمام باشد. امیرالمؤمنین ضمن بیان ویژگی‏های منحصر به فرد خود، به مسئله غدیر نیز اشاره فرمود و بر صحت و درستی آن از حاضران در شورا اقرار گرفت. 👈فرمود: را به خداوند سوگند می‏دهم آیا در میان شما فردی به غیر از من وجود دارد که رسول‏ خدا (صلی‏‌الله‏‌علیه‏‌و‏آله وسلم) در مورد او فرموده باشد: «هر کس مولای اویم، علی مولای اوست، خدایا دوست بدار کسی که او را دوست دارد و دشمن بدار کسی که با او دشمن است»؟ همگی سوگند خوردند که نه. در حدیث دیگر چنین آمده است: شما را به خدا سوگند می‏دهم آیا در میان شما غیر از من کسی هست که رسول‏خدا (صلی‏‌الله‏‌علیه‏‌و‏آله وسلم)در روز غدیر خم او را به امر خداوند به خلافت منصوب کرده و گفته باشد: «هر کس من مولای اویم علی علیه‏ السلام مولای اوست، خدایا دوستان علی را دوست بدار و دشمنانش را دشمن باش»؟ گفتند: . خطبه حضرت یا حدیث در بسیاری از منابع گذشته به‏ طور مفصل یا مختصر ذکر شده است. به همین سبب گاهی برخی از قسمت‏های حدیث در منبعی آمده که در دیگری نیامده است. به عنوان نمونه در المناقب که نگارنده به آن مراجعه کرده، به حدیث غدیر اشاره نشده است، در حالی‏که شیخ طوسی در الامالی با همان سند مناقب، از این سخنان حضرت یاد کرده و حدیث غدیر هم در آن آمده است.... 📍ادامه.... 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
🔺5. دوران از موارد دیگری که امام‌علی علیه‏ السلام به جریان اشاره و مسئله جانشینی خود را مطرح فرمود، اجتماعی است که در ایام خلافت و در مسجد مدینه تشکیل یافته بود. طبق گزارش سلیم، بسیاری از مهاجران و انصار در مسجد مدینه گرد آمده بودند و در آن اجتماع، حضرت علی علیه‏‌السلام و فرزندان بزرگوارش نیز حضور داشتند. وی فهرست افراد سرشناسی را که در آن اجتماع حضور پیدا کرده بودند، آورده است. در این محفل از و افتخارات قبیله‏‌ای یاد می‏شد؛ هر دسته از مهاجران و انصار به فضایل و افتخارات قبیله‏‌ خود اشاره می‏کردند. معیار و فضایل و افتخارات، سخنان ‏ خدا (صلی‏‌الله‏‌علیه‏‌و‏آله) درباره هر قبیله و مردان آن‏ها بود. هم‏چنین به سابقه و فداکاری در اسلام و حضور در جنگ‏های آغازین اسلام افتخار می‏کردند. علیه‏ السلام و به پیروی از ایشان، شیعیان در این میان ساکت و تنها نظاره‏ گر ماجرا بودند. سابقه درخشان علی علیه‏‌السلام در اسلام و جایگاه ایشان در میان امت و نزد رسول‏ خدا(صلی‏‌الله‏‌علیه‏‌و‏آله وسلم) و... موجب توجه عده‏ ای به سوی ایشان شد و از او خواستند تا اظهار نظر نماید. آنان همه علی علیه‏‌السلام را می‏شناختند و به سوابقش آشنایی داشتند، شاید در پی این بودند که حضرت به نفع این یا آن قبیله داشته باشد. علیه‏ السلام با توجه به همان معیار مورد قبول جمع که خود نیز بی‏ نهایت به آن وفادار بود، لب به سخن گشود و با ذکر افتخارات ویژه که از قِبل اسلام و از جانب رسول‌خدا نصیبش شده بود، به برتری و مقدم بودن خود برای حکومت و خلافت استناد کرد؛ سخنانی شبیه آن‏چه بارها عنوان کرده بود، بیان داشت و از آنان بر راست بودن جریان غدیر و مسئله ولایت بر جهان اسلام اقرار گرفته، سوگندشان داد تا هر آن‏چه در غدیر دیده و از کلمات رسول مکرم اسلام به خاطر دارند با شنیدن کلامش نمایند:👇👇👇👇 (((آیا اقرار می‏کنید که رسول خدا (صلی‏‌الله‏‌علیه‏‌و‏آله وسلم) در غدیر خم مرا طلبید و را اعلام نمود و آن‏گاه فرمود: که به این خبر را اعلام کنند؟ گفتند: آری قسم به خدا [ ‏کنیم]. حضرت پس از یادآوری سابقه و گذشته پر از جلال و شکوه خود در اسلام و تمسک به آیات الهی و... به روز غدیر و مسئله مهم ولایت مسلمانان اشاره می‏کند:👇👇👇 (((ای جماعت شما را می‏دهم، آیا می‏دانید وقتی این آیات نازل گردید: «ای ، خداوند متعال، رسول‏ خدا و را اطاعت کنید» و «تنها خدا و رسولش شماست و آن‏هایی که ایمان آوردند و همان‏ها که نماز برپا می‏دارند و در حال زکات می‏پردازند» و «آیا گمان کردید که به حال خود می‏شوید، در حالی‏که خداوند هنوز کسانی از شما را که کردند و غیر از و و را محرم اسرار خویش نمی‏دانند»، مردم از رسول‏ خدا (صلی‏‌الله‏‌علیه‏‌و‏آله‌ وسلم)پرسیدند: یا رسول‏ اللّه‏ این آیات شامل همه مؤمنان است یا اختصاص به بعضی دارد؟ خداوند به دستور داد که ‏ امر مردم را به آنان بشناساند و همان گونه که نماز، زکات و حج‏شان را توضیح داد و احکام‏شان را بیان کرد، مسلمانان را نیز بیان کند. در پی این دستور الهی بود که رسول خدا (صلی‏‌الله‏‌علیه‏‌و‏آله وسلم)در غدیر خم به و زمام‏داری مسلمانان منصوب کرد و در خطبه‏ ای فرمود: 👇👇 «ای ، خداوند مأموریتی بر عهده من نهاده است که به سبب آن سینه‏ ام تنگ شده و از نپذیرفتن آن توسط مردم و احتمال می‏دهم عده‏ ای زیر بار آن نروند، اما خداوند از عدم ابلاغ آن مرا وعده داده است...» سپس خطبه‏ای خواند و فرمود: «ای مردم آیا می‏دانید که خدای متعال من و من مولای هستم که بیشتر از خود مؤمنان به آن‏ها صاحب ؟» مردم گفتند: آری یا رسول‏ اللّه‏. آن‏گاه اظهار داشت: 👇👇 « ! » من برخاستم و ایشان فرمود: 👇👇 «هر کس من اویم این علی مولای اوست. خداوندا دوست بدار هر کسی علی را دوست دارد و دشمن باش هر که با علی دشمنی ورزد...» همه [جمعیت حاضر در مسجد با شنیدن کلام امام (علیه‏‌السلام )حضرت را تصدیق کرده] گفتند: آری ما این سخنان را و به صداقت آن می‏دهیم. 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
البته دلایل بیش از اینهاست که مجال بیان همه نیست... لذا با این پاسخها به این واقعیت میرسیم که امام در مقابل ظلمی که به ایشان شده ( خلافت) هیچگاه سکوت نکردند. ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin