eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌پاسخ شبهه: ✅اولا این شبهه پر از تناقض است که دروغگویی شبهه گر و عدم دقت در بیان شبهه دروغش را روشن می کند چراکه وی از یک طرف می گوید یکی از این 👈۲۷ مورد معنای و اولی الامر را نمی دهد آنوقت در چند کلمه بعد می گوید لسان العرب معانی همچون اولی الامر را استفاده کرده است. ✅ثانیا پیامبراسلام در روز غدیر خم فقط از کلمه مولا استفاده نکردند بلکه از کلماتی مانند ولی هم استفاده کردند: در کتاب علی بن أبی طالب ، ج ۱ ، ص ۹۶ ، ح۷۹ با سند صحیح نقل شده است که دست على علیه السّلام را گرفت و فرمود :من کنت ولیّه فهذا ولیّه اللّهم وال من والاه و عاد من عاداه. و اسنادی از نیشابوری و کثیر دمشقی هم درباره صحیح بودن این حدیث آورده شد . ✅ثالثا حقیقت آن است که رسول خدا(ص) با هر خلافت و امامت على(ع) را بیان کرد. مگر نه آن است که در روایات بسیارى با عنوان « من» على(ع) را معرفى کرده است، پاسخ اهل سنت به آن روایات چیست؟ 👈به عنوان نمونه چند مورد از روایاتى که رسول خدا(ص) در آنها على(ع) را به عنوان خلیفه خود نام برده است از مصادر عامه بیان مى کنیم: 💠۱ـ تاریخ الامم والملکوک، حافظ ابن جریر الطبرى، ج۱، ص۵۴۱؛ 💠۲ـ الکامل ، ابن اثیر، ج۲، ص۶۲؛ 💠۳ـ کنز العمال، العلامة المتقى الهندى، ج۱۳، ص۱۱۴؛ 💠۴ـ المستدرک على الصحیحین، الحافظ الحاکم النیشابورى، ج۳، ص۱۳۳؛ 💠۴ـ التلخیص، الحافظ الذهبى (چاپ شده در حاشیه مستدرک حاکم)، ج۳، ص۱۳۳ . اضافه بر اینها علامه امینى در روایت رسول اکرم(ص) لفظ « » را از منابع بسیار متعدد روایى، تفسیرى و تاریخى اهل سنت نظیر: احمد حنبل، کشف البیان ثعلبى، الجوامع سیوطى و نسائى نقل مى کند که برای آگاهی بیشتر می توانید به کتاب ارزشمند الغدیر ج۲، ص۲۷۸ مراجعه بفرمایید. 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌پاسخ به شبهه مذکور 👈ابن تیمیه مى گوید: « و اما حدیث «من کنت مولاه مولاه» در وجود ندارد، ولى علما آن را نقل کرده اند، و مردم در صحت آن نزاع دارند. از بخارى و ابراهیم حربى و طایفه اى از اهل علم به حدیث، نقل شده که آنان در این حدیث طعن وارد کرده و آن را تضعیف کرده اند...».(1) ✅در پاسخ باید گفت: 🔺اوّلا: این حدیث را در خود نقل کرده و تصریح به صحّت آن نموده است. 🔺ثانیاً: کسى را نمى شناسیم که در این حدیث نزاع کرده باشد، اگر کسى مى بود حتماً ابن تیمیه نام او را مى برد. 🔺ثالثاً: کار در این حدیث و احادیث دیگرى که در مدح اهل بیت، خصوصاً (علیهم السلام) وارد شده به جایى رسیده که حتى که از اتباع او در مسائل اعتقادى است، این عمل او را ناخرسند دانسته و تصریح مى کند که وى در احادیث سرعت داشته است، بدون آن که طرق آن را مورد بررسى قرار دهد.(2) ✅در حقیقت باید گفت: به جهت خصومت با شیعه و یا بهتر بگوییم: خصومت با اهل بیت(علیهم السلام) در صدد تضعیف بدون دلیل تمام احادیث و مقامات اهل بیت(علیهم السلام) و در رأس آنان امام على(علیه السلام) برآمده است.(3) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1). منهاج السنة، ج 7، ص 319. (2). سلسلة الاحادیث الصحیحة، ح 1750. (3). گردآوري از کتاب: سلفی گری و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، انتشارات مسجد مقدس جمکران، چاپ پنجم، ص 84. 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از سید علی حسینی
سلام اساتید محترم یه جواب واسه این متن میخوام با تشکر
هدایت شده از یاسریع الرضا
بله منظور حکومت معاویه ،یزید ، و حکمرانان شیطانی بوده و خلفای ناحق . 🔵🔴🔵
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از Zahra
🔥شبهه اول: اهل سنت مي گویند :آیه آیه شریفه »اِنِّما وَليُّکُّمْ اللُّه وَ رَسُّولُّهُّ وَ الَّذینَ آمَنُّوا الَّذینَ یُّقيمُّونَ الصلَّوهَ 1 وَ یُّؤتُّونَ الزَّکاهَ وَ هُّمْ راکِعُّونَ» در شأن امام علي نيست، و شيعه افترا ميکنند بلکه احتمال ندارد که در شأن علي باشد؛ چرا که هفت جا صيغه جمع غایب در این آیه است، و در هيچ جا نه در قرآن و نه در استعمال عرب، تعبير از واحد غایب به لفظ جمع نشده[است] . 🔥 شبهه دوم: چرا حتی یک نفر از این 120 هزار نفری که به قول شما در غدیر خم با حضرت علی بیعت کردند پس از شنیدن به قول شما کودتا در سقیفه به جانب مدینه نمی آید تا علت امر را جویا شود ؟
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌پاسخ شبهه اول: ✅بیشتر احادیثی که درباره شأن نزول آیه ، روایت شده است، نزول آن را مربوط به امیرالمؤمنین‏ علیه السلام و دادن خود به سائل در حال دانسته‏ اند. در دو حدیث یکی از بن حکیم و دیگری از مجاهد این شأن نزول را روایت کرده است. علاوه بر دو حدیث مزبور، پنج حدیث دیگر از خطیب ، ، به نقل از عباس، یاسر ، بن کهیل، و در مورد نزول آیه در شأن حضرت علی‏ علیه السلام روایت کرده است. تفتازانی و علی‌قوشچی اشعری اتفاق نظر مفسران بر نزول آیه در شأن حضرت علی‏ علیه السلام را نقل کرده‏ اند 👈 مؤلف کتاب بیش از حدیث از کتابهای درباره نزول آیه در مورد ‏ علیه السلام روایت کرده است. 👈 علاّمه نیز تعداد زیادی از دانشمندان اهل سنت را نام می‏برد که روایت شأن نزول آیه را در مورد امیرالمؤمنین‏ علیه السلام در کتابهای خود نقل کرده‏ اند. مربوط به نزول آیه در شأن ‏ علیه السلام که از و سنّت نقل شده در حد بوده و مفید است، و این احادیث مورد استناد ، ، و قرار گرفته است، تا آنجا که فقها در مسأله در و این که آیا مستحبی نامیده می‏شود یا نه، به آن استناد کرده‏ اند. با توجه به مطالب یاد شده، تردید برخی از افراد همچون رازی و جبایی نسبت به نزول آیه در شأن ‏ علیه السلام بی اساس خواهد بود....، ـــــــــــــــــــــــــــ 👇 ـــــــــــــــــــــــــ 🔺 تفسیر طبری، ج6، ص 344. 🔺الدر المنثور، ج3، ص 98 99. 🔺شرح المقاصد، ج5، ص 270، شرح التجرید، ص 368 369. 🔺غایة المرام، ج2، ص 12. الغدیر، ج2، ص 53. 🔺 احکام القرآن، ج2، ص 625 626؛ 🔺تفسیر قرطبی، ج6، ص 208؛ المیزان، ج6، ص 25. 🔺التفسیر الکبیر، ج12، ص 30. 🔺المغنی، الإمامة، ج1، ص 137 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❌اگر آیه ولایت در شأن آمده چرا الفاظ به صورت آمده؟ http://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=5451 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌پاسخ شبهه دوم : بسیاری از کسانی که در بودند با بیعت نکردند این نشان میدهد که خم را فراموش نکرده اند طوری که در کتاب بخاری ( البخاری الجعفی، ابوعبدالله محمد بن إسماعیل (متوفاى۲۵۶هـ)، صحیح البخاری، ج ۶، ص ۲۵۰۵، تحقیق د. مصطفی دیب البغا، ناشر: دار ابن کثیر، الیمامة - بیروت، الطبعة: الثالثة، ۱۴۰۷ - ۱۹۸۷. ) 👈این روایت آمده که بن خطاب گفت:👇👇👇 عن عمر : حین توفى اللّه نبیّه صلى اللّه علیه وسلم أنّ الأنصار خالفونا، واجتمعوا بأسرهم فى سقیفة بنى ساعدة وخالف عنّا على والزبیر ومن معهما . عمر گوید:۰ بعد از پیامبر صلی اله علیه وآله، با ما در امر خلافت کردند و همه آنها در جمع شدند و علیه السلام و و همراهان آن دو نیز با ما کردند. و در جایی دیگری از کتاب صحیح البخاری، ج ۴، ص ۱۵۴۹، تحقیق د. مصطفی دیب البغا، ناشر: دار ابن کثیر، الیمامة - بیروت، الطبعة: الثالثة، ۱۴۰۷ - ۱۹۸۷. این روایت آمده که حدثنا یحیى بن بُکَیْرٍ حدثنا اللَّیْثُ عن عُقَیْلٍ عن بن شِهَابٍ عن عُرْوَةَ عن عَائِشَةَ ... وَعَاشَتْ بَعْدَ النبی صلى الله علیه وسلم سِتَّةَ أَشْهُرٍ فلما تُوُفِّیَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِیٌّ لَیْلًا ولم یُؤْذِنْ بها أَبَا بَکْرٍ وَصَلَّى علیها وکان لِعَلِیٍّ من الناس وَجْهٌ حَیَاةَ فَاطِمَةَ فلما تُوُفِّیَتْ اسْتَنْکَرَ عَلِیٌّ وُجُوهَ الناس فَالْتَمَسَ مُصَالَحَةَ أبی بَکْرٍ وَمُبَایَعَتَهُ ولم یَکُنْ یُبَایِعُ تِلْکَ الْأَشْهُرَ. 👈 زهرا سلام الله علیها بعد از صلی الله علیه و آله و سلم ماه زنده بود ، وقتی از دنیا رفت ، شوهرش او را شبانه دفن کرد و را خبر نکرد و خود بر او نماز خواند . تا فاطمه علیها السلام زنده بود ، علی علیه السلام در میان مردم احترام داشت ؛ اما وقتی فاطمه علیها السلام از دنیا رفت، مردم از او روی گرداندند و این جا بود که علی علیه السلام با ابوبکر مصالحه و بیعت کند . علی علیه السلام در این ماه که فاطمه علیها السلام زنده بود ، با ابوبکر بیعت نکرده بود. ماوردی شافعی و ابویعلی حنبلی در أحکام السلطانیة (هر دو عالم کتابی با همین نام دارند) به این نکته اشاره کرده‌اند که مشروعیت خلافت بخاطر بیعت عده‌ محدودی بوده است در این‌باره گفته‌اند: قَدْ اخْتَلَفَ الْعُلَمَاءُ فِی عَدَدِ مَنْ تَنْعَقِدُ بِهِ الْإِمَامَةُ مِنْهُمْ عَلَى مَذَاهِبَ شَتَّى ؛ فَقَالَتْ طَائِفَةٌ لَا تَنْعَقِدُ إلَّا بِجُمْهُورِ أَهْلِ الْعَقْدِ وَالْحَلِّ مِنْ کُلِّ بَلَدٍ لِیَکُونَ الرِّضَاءُ بِهِ عَامًّا وَالتَّسْلِیمُ لِإِمَامَتِهِ إجْمَاعًا ، وَهَذَا مَذْهَبٌ مَدْفُوعٌ بِبَیْعَةِ أَبِی بَکْرٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ عَلَى الْخِلَافَةِ بِاخْتِیَارِ مَنْ حَضَرَهَا وَلَمْ یَنْتَظِرْ بِبَیْعَتِهِ قُدُومَ غَائِبٍ عَنْهَا من تنعقد به الإمامة. 👈به تحقیق در بیعت کنندگان که در انعقاد نقش دارد، اختلاف کرده اند که بعضی از آنها بر مذاهب گوناگونی هستند طایفه‌ای گفته‌اند که امامت جز با اجماع اهل حل و عقد از هر شهری منعقد نمی‌شود؛ تا این رضایت عموم مردم از آن استنباط شود و همه مردم تسلیم امامت او باشند، این دیدگاه مردود است به واسطه بیعت با ابوبکر بر خلافت که تنها حاضران با او بیعت کردند و اصلا منتظر آمدن و بیعت غائبان نشدند. الأحکام السلطانیّة للماوردی: ۳۳ص والأحکام السلطانیّة لأبی یعلى محمد بن الحسن الفراء:ص ۱۱۷. یعنی تنها حاضران در با بیعت کردند و او را انتخاب کردند و اصلا منتظر دیگر اصحاب رسول خدا صلی الله علیه وآله که همه آن‌ها در جیش اسامه یا در جاهای دیگر حضور داشتند، نماندند و را انتخاب کردند. قرطبی نیز، خلافت را با بیعت (عمر) دانسته و می‌نویسد: فإن عقدها واحد من أهل الحل والعقد فذلک ثابت ویلزم الغیر فعله خلافا لبعض الناس حیث قال : لا تنعقد إلا بجماعة من أهل الحل والعقد ودلیلنا أن عمر رضى الله عنه عقد البیعة لأبی بکر. اگر امامت و خلافت توسظ یک از اهل حل و عقد منعقد شد، بر دیگران لازم است که آن را قبول کنند بر خلاف عده‌ای ازمردم که می‌گویند خلافت و امامت منعقد نمی‌شود مگر با جماعت اهل حل وعقد ولی دلیل ما این است که (که یک نفر بود ) با ابوبکر بیعت کرد. الأنصاری القرطبی، ابوعبد الله محمد بن أحمد (متوفاى۶۷۱هـ)، الجامع لأحکام القرآن، ج ۱، ص ۲۶۹، ناشر: دار الشعب القاهرة. 👈در اینجا بر این مطلب اشاره می‌کند که بیعت با ابوبکر توسط جمیع اهل حل و عقد نبود، دلیل این مطلب را فقط بیعت با می‌داندکه گروهی نبوده است. ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
هدایت شده از یاسریع الرضا