هدایت شده از یاسریع الرضا
بله
منظور حکومت معاویه ،یزید ،
و حکمرانان شیطانی بوده
و خلفای ناحق .
🔵🔴🔵
هدایت شده از Zahra
🔥شبهه اول:
اهل سنت مي گویند :آیه آیه شریفه »اِنِّما وَليُّکُّمْ اللُّه وَ رَسُّولُّهُّ وَ الَّذینَ آمَنُّوا الَّذینَ یُّقيمُّونَ الصلَّوهَ
1 وَ یُّؤتُّونَ الزَّکاهَ وَ هُّمْ راکِعُّونَ» در شأن امام علي نيست، و شيعه افترا ميکنند بلکه احتمال ندارد که در شأن علي باشد؛ چرا که هفت جا صيغه جمع غایب در این آیه است، و در هيچ جا نه در قرآن و نه در استعمال عرب، تعبير از واحد غایب به لفظ جمع نشده[است] .
🔥 شبهه دوم:
چرا حتی یک نفر از این 120 هزار نفری که به قول شما در غدیر خم با حضرت علی بیعت کردند پس از شنیدن به قول شما کودتا در سقیفه به جانب مدینه نمی آید تا علت امر را جویا شود ؟
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌پاسخ شبهه اول:
✅بیشتر احادیثی که درباره شأن نزول آیه #ولایت، روایت شده است، نزول آن را مربوط به امیرالمؤمنین علیه السلام و دادن #انگشتر خود به سائل در حال #رکوع دانسته اند. #طبری در دو حدیث یکی از #عتبة بن حکیم و دیگری از مجاهد این شأن نزول را روایت کرده است.
#سیوطی علاوه بر دو حدیث مزبور، پنج حدیث دیگر از خطیب #خوارزمی، #طبرانی، #ابنمردویه به نقل از #ابن عباس، #عمار یاسر ، #سلمة بن کهیل، #علیبنابیطالب و #ابورافد در مورد نزول آیه #ولایت در شأن حضرت علی علیه السلام روایت کرده است. #سعدالدین تفتازانی و #ملا علیقوشچی اشعری اتفاق نظر مفسران بر نزول آیه در شأن حضرت علی علیه السلام را نقل کرده اند
👈 مؤلف کتاب #غایةالمرام بیش از #بیست حدیث از کتابهای #اهلسنّت درباره نزول آیه #ولایت در مورد #حضرتعلی علیه السلام روایت کرده است.
👈 علاّمه #امینی نیز تعداد زیادی از دانشمندان اهل سنت را نام میبرد که روایت شأن نزول آیه #ولایت را در مورد امیرالمؤمنین علیه السلام در کتابهای خود نقل کرده اند.
#احادیث مربوط به نزول آیه در شأن #حضرتعلی علیه السلام که از #شیعه و #اهل سنّت نقل شده در حد #تواتر بوده و مفید #یقین است، و این احادیث مورد استناد #محدثان ، #مفسران، #متکلّمان و #فقیهان قرار گرفته است، تا آنجا که فقها در مسأله #فعلکثیر در #نماز و این که آیا #صدقه مستحبی #زکات نامیده میشود یا نه، به آن استناد کرده اند.
با توجه به مطالب یاد شده، تردید برخی از افراد همچون #فخر رازی و #ابوهاشم جبایی نسبت به نزول آیه در شأن #حضرتعلی علیه السلام بی اساس خواهد بود....،
ـــــــــــــــــــــــــــ 👇 ـــــــــــــــــــــــــ
#منابع
🔺 تفسیر طبری، ج6، ص 344.
🔺الدر المنثور، ج3، ص 98 99.
🔺شرح المقاصد، ج5، ص 270، شرح التجرید، ص 368 369.
🔺غایة المرام، ج2، ص 12.
الغدیر، ج2، ص 53.
🔺 احکام القرآن، ج2، ص 625 626؛ 🔺تفسیر قرطبی، ج6، ص 208؛ المیزان، ج6، ص 25.
🔺التفسیر الکبیر، ج12، ص 30.
🔺المغنی، الإمامة، ج1، ص 137
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
❌اگر آیه ولایت در شأن #علیعلیهالسلام
آمده چرا الفاظ به صورت #جمع آمده؟
http://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=5451
✍ #یاسریعالرضا 🔵🔴🔵
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌پاسخ شبهه دوم :
بسیاری از کسانی که در #مدینه بودند با #ابوبکر بیعت نکردند این نشان میدهد که #غدیر خم را فراموش نکرده اند طوری که در کتاب #صحیح بخاری ( البخاری الجعفی، ابوعبدالله محمد بن إسماعیل (متوفاى۲۵۶هـ)، صحیح البخاری، ج ۶، ص ۲۵۰۵، تحقیق د. مصطفی دیب البغا، ناشر: دار ابن کثیر، الیمامة - بیروت، الطبعة: الثالثة، ۱۴۰۷ - ۱۹۸۷. ) 👈این روایت آمده که #عمر بن خطاب گفت:👇👇👇
عن عمر : حین توفى اللّه نبیّه صلى اللّه علیه وسلم أنّ الأنصار خالفونا، واجتمعوا بأسرهم فى سقیفة بنى ساعدة وخالف عنّا على والزبیر ومن معهما .
عمر گوید:۰ بعد از #وفات پیامبر صلی اله علیه وآله، #انصار با ما در امر خلافت #ابوبکر #مخالفت کردند و همه آنها در #سقیفه جمع شدند و #علی علیه السلام و #زبیر و همراهان آن دو نیز با ما #مخالفت کردند.
و در جایی دیگری از کتاب صحیح البخاری، ج ۴، ص ۱۵۴۹، تحقیق د. مصطفی دیب البغا، ناشر: دار ابن کثیر، الیمامة - بیروت، الطبعة: الثالثة، ۱۴۰۷ - ۱۹۸۷. این روایت آمده که
حدثنا یحیى بن بُکَیْرٍ حدثنا اللَّیْثُ عن عُقَیْلٍ عن بن شِهَابٍ عن عُرْوَةَ عن عَائِشَةَ ... وَعَاشَتْ بَعْدَ النبی صلى الله علیه وسلم سِتَّةَ أَشْهُرٍ فلما تُوُفِّیَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِیٌّ لَیْلًا ولم یُؤْذِنْ بها أَبَا بَکْرٍ وَصَلَّى علیها وکان لِعَلِیٍّ من الناس وَجْهٌ حَیَاةَ فَاطِمَةَ فلما تُوُفِّیَتْ اسْتَنْکَرَ عَلِیٌّ وُجُوهَ الناس فَالْتَمَسَ مُصَالَحَةَ أبی بَکْرٍ وَمُبَایَعَتَهُ ولم یَکُنْ یُبَایِعُ تِلْکَ الْأَشْهُرَ.
👈 #فاطمه زهرا سلام الله علیها بعد از #پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم #شش ماه زنده بود ، وقتی از دنیا رفت ، شوهرش او را شبانه دفن کرد و #ابوبکر را خبر نکرد و خود بر او نماز خواند . تا فاطمه علیها السلام زنده بود ، علی علیه السلام در میان مردم احترام داشت ؛ اما وقتی فاطمه علیها السلام از دنیا رفت، مردم از او روی گرداندند و این جا بود که علی علیه السلام با ابوبکر مصالحه و بیعت کند . علی علیه السلام در این #شش ماه که فاطمه علیها السلام زنده بود ، با ابوبکر بیعت نکرده بود.
ماوردی شافعی و ابویعلی حنبلی در أحکام السلطانیة (هر دو عالم کتابی با همین نام دارند) به این نکته اشاره کردهاند که مشروعیت خلافت #ابوبکر بخاطر بیعت عده محدودی بوده است
در اینباره گفتهاند:
قَدْ اخْتَلَفَ الْعُلَمَاءُ فِی عَدَدِ مَنْ تَنْعَقِدُ بِهِ الْإِمَامَةُ مِنْهُمْ عَلَى مَذَاهِبَ شَتَّى ؛ فَقَالَتْ طَائِفَةٌ لَا تَنْعَقِدُ إلَّا بِجُمْهُورِ أَهْلِ الْعَقْدِ وَالْحَلِّ مِنْ کُلِّ بَلَدٍ لِیَکُونَ الرِّضَاءُ بِهِ عَامًّا وَالتَّسْلِیمُ لِإِمَامَتِهِ إجْمَاعًا ، وَهَذَا مَذْهَبٌ مَدْفُوعٌ بِبَیْعَةِ أَبِی بَکْرٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ عَلَى الْخِلَافَةِ بِاخْتِیَارِ مَنْ حَضَرَهَا وَلَمْ یَنْتَظِرْ بِبَیْعَتِهِ قُدُومَ غَائِبٍ عَنْهَا من تنعقد به الإمامة.
👈به تحقیق #علماء در #تعداد بیعت کنندگان که در انعقاد #امامت نقش دارد، اختلاف کرده اند که بعضی از آنها بر مذاهب گوناگونی هستند طایفهای گفتهاند که امامت جز با اجماع #اکثریت اهل حل و عقد از هر شهری منعقد نمیشود؛ تا این رضایت عموم مردم از آن استنباط شود و همه مردم تسلیم امامت او باشند، این دیدگاه مردود است به واسطه بیعت با ابوبکر بر خلافت که تنها حاضران با او بیعت کردند و اصلا منتظر آمدن و بیعت غائبان نشدند.
الأحکام السلطانیّة للماوردی: ۳۳ص والأحکام السلطانیّة لأبی یعلى محمد بن الحسن الفراء:ص ۱۱۷.
یعنی تنها حاضران در #سقیفه با #ابوبکر بیعت کردند و او را انتخاب کردند و اصلا منتظر دیگر اصحاب رسول خدا صلی الله علیه وآله که همه آنها در جیش اسامه یا در جاهای دیگر حضور داشتند، نماندند و #ابوبکر را انتخاب کردند.
قرطبی نیز، #مشروعیت خلافت #ابوبکر را با بیعت #یکنفر(عمر) دانسته و مینویسد:
فإن عقدها واحد من أهل الحل والعقد فذلک ثابت ویلزم الغیر فعله خلافا لبعض الناس حیث قال :
لا تنعقد إلا بجماعة من أهل الحل والعقد ودلیلنا أن عمر رضى الله عنه عقد البیعة لأبی بکر.
اگر امامت و خلافت توسظ یک #نفر از اهل حل و عقد منعقد شد، بر دیگران لازم است که آن را قبول کنند بر خلاف عدهای ازمردم که میگویند خلافت و امامت منعقد نمیشود مگر با جماعت اهل حل وعقد ولی دلیل ما این است که #عمر(که یک نفر بود ) با ابوبکر بیعت کرد.
الأنصاری القرطبی، ابوعبد الله محمد بن أحمد (متوفاى۶۷۱هـ)، الجامع لأحکام القرآن، ج ۱، ص ۲۶۹، ناشر: دار الشعب القاهرة.
👈در اینجا #قرطبی بر این مطلب اشاره میکند که بیعت با ابوبکر توسط جمیع اهل حل و عقد نبود، دلیل این مطلب را فقط بیعت #عمر با #ابوبکر میداندکه گروهی نبوده است.
✍ #یاسریعالرضا 🔵🔴🔵
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
هدایت شده از یاسر ..... .
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از یاسریع الرضا
⭕️پاسخ به شبهه
❌اولاً #نرخحقماموریت خارج کشور برای هر ارگان یا فردی دستور العمل خاصی دارد که هرسال ابلاغ می گردد و چیزی نیست که مخصوص روحانیت یا غیر آن باشد.
❌دوم اینکه طبق آئین نامه ناظران شرعی، هر ناظر شرعی پس از ۶ سال نظارت در در کشتارگاه های داخلی، (و با حقوقی حدود ۲ #میلیون تومان) برای یک مرتبه می تواند به عنوان ناظر شرعی به یکی از کشورهای مدنظر اعزام می شوند.
❌سوم اینکه ناظران #شرعی که در یکسال به خارج از کشور اعزام می شوند، به تعداد انگشتان دست نمی رسد، بنابراین القاء اینکه #آخوندا این مقدار درآمد دارند، نه شامل همه روحانیون می شود و نه حتی یک امر ثابت برای یک نفر است.
❌چهارم اینکه برخلاف ادعای شایعه، حقوق #ناظران شرعی کشتارگاه ها بنابر مواد ۱۱ و ۱۲ دستورالعمل نحوه پرداخت حقوق ناظرين شرعی ذبح و صید، مطابق ماده ۳۶ قانون اداره کار و مطابق سایر مشاغل است!
✅بنابراین ادعای درآمد بیشتر #آخوندا از دام پزشک، #مغالطه آشکاری است زیرا چه بسا یک #دامپزشک همین مبلغ یا بیشتر از آن را در #داخل کسب کند، چه رسد به ماموریتهای خارج از کشور.
👈نکته آخر اینکه:
تنها #کسانی که #دین را قبول ندارند و فقط امور مربوط به #خورد و #خوراک را کار میدانند، #روحانیت را بیکار میدانند، وگرنه هرگونه تلاشی چه #بدنی (مانند کارگران) چه #فکری (مانند معلمان و نویسندگان)، چه در جهت #امور دنیا چه در جهت امور #دینی، #کار محسوب میشود.
✍ #یاسریعالرضا 🔵🔴🔵
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin