eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌پاسخ شبهه دوم : بسیاری از کسانی که در بودند با بیعت نکردند این نشان میدهد که خم را فراموش نکرده اند طوری که در کتاب بخاری ( البخاری الجعفی، ابوعبدالله محمد بن إسماعیل (متوفاى۲۵۶هـ)، صحیح البخاری، ج ۶، ص ۲۵۰۵، تحقیق د. مصطفی دیب البغا، ناشر: دار ابن کثیر، الیمامة - بیروت، الطبعة: الثالثة، ۱۴۰۷ - ۱۹۸۷. ) 👈این روایت آمده که بن خطاب گفت:👇👇👇 عن عمر : حین توفى اللّه نبیّه صلى اللّه علیه وسلم أنّ الأنصار خالفونا، واجتمعوا بأسرهم فى سقیفة بنى ساعدة وخالف عنّا على والزبیر ومن معهما . عمر گوید:۰ بعد از پیامبر صلی اله علیه وآله، با ما در امر خلافت کردند و همه آنها در جمع شدند و علیه السلام و و همراهان آن دو نیز با ما کردند. و در جایی دیگری از کتاب صحیح البخاری، ج ۴، ص ۱۵۴۹، تحقیق د. مصطفی دیب البغا، ناشر: دار ابن کثیر، الیمامة - بیروت، الطبعة: الثالثة، ۱۴۰۷ - ۱۹۸۷. این روایت آمده که حدثنا یحیى بن بُکَیْرٍ حدثنا اللَّیْثُ عن عُقَیْلٍ عن بن شِهَابٍ عن عُرْوَةَ عن عَائِشَةَ ... وَعَاشَتْ بَعْدَ النبی صلى الله علیه وسلم سِتَّةَ أَشْهُرٍ فلما تُوُفِّیَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِیٌّ لَیْلًا ولم یُؤْذِنْ بها أَبَا بَکْرٍ وَصَلَّى علیها وکان لِعَلِیٍّ من الناس وَجْهٌ حَیَاةَ فَاطِمَةَ فلما تُوُفِّیَتْ اسْتَنْکَرَ عَلِیٌّ وُجُوهَ الناس فَالْتَمَسَ مُصَالَحَةَ أبی بَکْرٍ وَمُبَایَعَتَهُ ولم یَکُنْ یُبَایِعُ تِلْکَ الْأَشْهُرَ. 👈 زهرا سلام الله علیها بعد از صلی الله علیه و آله و سلم ماه زنده بود ، وقتی از دنیا رفت ، شوهرش او را شبانه دفن کرد و را خبر نکرد و خود بر او نماز خواند . تا فاطمه علیها السلام زنده بود ، علی علیه السلام در میان مردم احترام داشت ؛ اما وقتی فاطمه علیها السلام از دنیا رفت، مردم از او روی گرداندند و این جا بود که علی علیه السلام با ابوبکر مصالحه و بیعت کند . علی علیه السلام در این ماه که فاطمه علیها السلام زنده بود ، با ابوبکر بیعت نکرده بود. ماوردی شافعی و ابویعلی حنبلی در أحکام السلطانیة (هر دو عالم کتابی با همین نام دارند) به این نکته اشاره کرده‌اند که مشروعیت خلافت بخاطر بیعت عده‌ محدودی بوده است در این‌باره گفته‌اند: قَدْ اخْتَلَفَ الْعُلَمَاءُ فِی عَدَدِ مَنْ تَنْعَقِدُ بِهِ الْإِمَامَةُ مِنْهُمْ عَلَى مَذَاهِبَ شَتَّى ؛ فَقَالَتْ طَائِفَةٌ لَا تَنْعَقِدُ إلَّا بِجُمْهُورِ أَهْلِ الْعَقْدِ وَالْحَلِّ مِنْ کُلِّ بَلَدٍ لِیَکُونَ الرِّضَاءُ بِهِ عَامًّا وَالتَّسْلِیمُ لِإِمَامَتِهِ إجْمَاعًا ، وَهَذَا مَذْهَبٌ مَدْفُوعٌ بِبَیْعَةِ أَبِی بَکْرٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ عَلَى الْخِلَافَةِ بِاخْتِیَارِ مَنْ حَضَرَهَا وَلَمْ یَنْتَظِرْ بِبَیْعَتِهِ قُدُومَ غَائِبٍ عَنْهَا من تنعقد به الإمامة. 👈به تحقیق در بیعت کنندگان که در انعقاد نقش دارد، اختلاف کرده اند که بعضی از آنها بر مذاهب گوناگونی هستند طایفه‌ای گفته‌اند که امامت جز با اجماع اهل حل و عقد از هر شهری منعقد نمی‌شود؛ تا این رضایت عموم مردم از آن استنباط شود و همه مردم تسلیم امامت او باشند، این دیدگاه مردود است به واسطه بیعت با ابوبکر بر خلافت که تنها حاضران با او بیعت کردند و اصلا منتظر آمدن و بیعت غائبان نشدند. الأحکام السلطانیّة للماوردی: ۳۳ص والأحکام السلطانیّة لأبی یعلى محمد بن الحسن الفراء:ص ۱۱۷. یعنی تنها حاضران در با بیعت کردند و او را انتخاب کردند و اصلا منتظر دیگر اصحاب رسول خدا صلی الله علیه وآله که همه آن‌ها در جیش اسامه یا در جاهای دیگر حضور داشتند، نماندند و را انتخاب کردند. قرطبی نیز، خلافت را با بیعت (عمر) دانسته و می‌نویسد: فإن عقدها واحد من أهل الحل والعقد فذلک ثابت ویلزم الغیر فعله خلافا لبعض الناس حیث قال : لا تنعقد إلا بجماعة من أهل الحل والعقد ودلیلنا أن عمر رضى الله عنه عقد البیعة لأبی بکر. اگر امامت و خلافت توسظ یک از اهل حل و عقد منعقد شد، بر دیگران لازم است که آن را قبول کنند بر خلاف عده‌ای ازمردم که می‌گویند خلافت و امامت منعقد نمی‌شود مگر با جماعت اهل حل وعقد ولی دلیل ما این است که (که یک نفر بود ) با ابوبکر بیعت کرد. الأنصاری القرطبی، ابوعبد الله محمد بن أحمد (متوفاى۶۷۱هـ)، الجامع لأحکام القرآن، ج ۱، ص ۲۶۹، ناشر: دار الشعب القاهرة. 👈در اینجا بر این مطلب اشاره می‌کند که بیعت با ابوبکر توسط جمیع اهل حل و عقد نبود، دلیل این مطلب را فقط بیعت با می‌داندکه گروهی نبوده است. ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از یاسریع الرضا
⭕️پاسخ به شبهه ❌اولاً خارج کشور برای هر ارگان یا فردی دستور العمل خاصی دارد که هرسال ابلاغ می گردد و چیزی نیست که مخصوص روحانیت یا غیر آن باشد. ❌دوم اینکه طبق آئین نامه ناظران شرعی، هر ناظر شرعی پس از ۶ سال نظارت در در کشتارگاه های داخلی، (و با حقوقی حدود ۲ تومان) برای یک مرتبه می تواند به عنوان ناظر شرعی به یکی از کشورهای مدنظر اعزام می شوند. ❌سوم اینکه ناظران که در یکسال به خارج از کشور اعزام می شوند، به تعداد انگشتان دست نمی رسد، بنابراین القاء اینکه این مقدار درآمد دارند، نه شامل همه روحانیون می شود و نه حتی یک امر ثابت برای یک نفر است. ❌چهارم اینکه برخلاف ادعای شایعه، حقوق شرعی کشتارگاه ها بنابر مواد ۱۱ و ۱۲ دستورالعمل نحوه پرداخت حقوق ناظرين شرعی ذبح و صید، مطابق ماده ۳۶ قانون اداره کار و مطابق سایر مشاغل است! ✅بنابراین ادعای درآمد بیشتر از دام پزشک، آشکاری است زیرا چه بسا یک همین مبلغ یا بیشتر از آن را در کسب کند، چه رسد به ماموریت‌های خارج از کشور. 👈نکته آخر اینکه: تنها که را قبول ندارند و فقط امور مربوط به و را کار می‌دانند، را بیکار میدانند، وگرنه هرگونه تلاشی چه (مانند کارگران) چه (مانند معلمان و نویسندگان)، چه در جهت دنیا چه در جهت امور ، محسوب می‌شود. ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از س ن
سلام لطف جواب بدین👆
هدایت شده از یاسریع الرضا
این متن کاملا دروغ هست اصل سخن آقای (رئیس سازمان تبلیغات اسلامی) این بوده: 👇 ((( فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده یکی دیگر از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است که توسط هیأت های مذهبی دنبال خواهد شد.))) ✅ خب آیا دنبال شدن فرزندآوری به معنای این هست که یه درست کنند برای در ایام محرم؟!!!!!! ما کاری به صحت این گفته نداریم اگرچه نقل قول کذب و بی اساس هست ،برفرض صحت نقل این حرف، آیا این ادعا مطابق با عقل و شرع هست؟؟؟ ❌اصل خبر👇👇👇 https://www.google.com/amp/s/www.irna.ir/amp/84405192/ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از چشم من و امر ولی
✅ نامه‌ی اعتراضی خانم نجمه حايری يزدى به مراجع تقلید و فضلای حوزه در نقد سکوت آن‌ها 🔺نجمه حایری یزدی دختر آيت الله حاج شيخ مرتضى حايرى يزدى، عروس علامه طباطبايى و نوه‌ى دو مرجع، آيت الله حاج شيخ عبدالكريم حايرى يزدى و آيت الله سيد محمد حجت كوه كمرى است. بنام خداوند مهربان با سلام و احترام، اينجانب، به سبب دينى كه از نظر انسانى و شرعى بر گردن خود احساس ميكردم، خواستم كلامى چند با شما آقايان داشته باشم: 🔺شما، آیات عظام و حجج اسلام می‌توانید در این وانفسا و الامان مردم از طریق قانون شرع و استدلالهای شرعی و عرفی خودتان، حکومتی را که خود را اسلامی و شرعی می‌داند، محکوم کنید. شما از خیلی قبل می‌توانستید حکومت را به مصلحت اندیشی وادار کنید تا این سیستم ناعادلانه، اينهمه ظلم و تعدی به حقوق مردم نکند. همچنين می توانستید مسئولین دروغین حکومت را مجبور کنید تا خیلی کارها را نکنند و خیلی کارها را بکنند. 🔺اما در حال حاضر که حکومت مشروعیت خود را از دست داده است بهترین وقت است برای فشار آوردن به رژیم، كه نه آبروی شما در خطر است و نه خونی به گردن شما می افتد، چرا كه اکثریت مردم مخالف سیستم هستند و اقدام شما شاید تا حدی جلوی خونریزی را بگیرد. 🔺آیا آتش گشودن و کشتار مردم گرفتار و تشنه مطابق با شرع اسلام است؟ آیا جلوگیری از واکسن سالم و خارجی به خاطر یک تفکر سیاسی غلط که در نتیجه آن گروه گروه از مردم هر روزه به هلاکت می رسند اسلامی است؟ آیا مردمانی که با بی عدالتی و حکم ناروا با شکنجه و بیماری در زندانها گرفتارند با دین سازگار است؟ شما علمای دینی به مردم مدیون هستید، آنها سالهای دراز به شما رفاه و احترام و آبرو دادند شایسته نیست در چنین روزی آنها را رها کنید. 🔺عدالت این نیست که شما و خانواده های شما و اطرافیانتان در راحتی و امنیت بسر برند ولی مردمی که سال ها شما را حمایت کردند در گرسنگی، تشنگی، بی‌خانمانی، ناامنی و وحشت باشند. اميد است نياز جامعه را درك كنيد و چاره انديشي مناسبى نماييد. نجمه حايری يزدى
هدایت شده از چشم من و امر ولی
سلام بزرگواران صحت داره؟