eitaa logo
باور
3.6هزار دنبال‌کننده
365 عکس
38 ویدیو
7 فایل
🏠 خانه کنشگران #تربیت_اسلامی 🔴 راه ارتباطی با ما 👇 @adminbavar. 💢 لطفا مطالب کانال را با ذکر منبع انتشار دهید.
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔹اگر مربی به آنچه می‌گوید، خود نیز عمل کند، فرد مورد تربیت، راه خود را به خوبی می شناسد، از رفتار مربی سرمشق می گیرد و گفتارش را موید رفتارش محسوب می‌دارد. 🔸اما چنان‌چه در بین گفتار و رفتار او تفاوت و دوگانگی مشاهده کند، سرگردان خواهد شد، چون نمی‌داند از گفتار مربی پیروی کند یا از رفتارش. لذا یا به طور کلی سلب اعتماد می کند، یا اینکه رفتارش را ترجیح داده و پیروی می‌نماید، اما به هر حال گفتارش از اعتبار ساقط می شود... 🔰در احادیث نیز به موضوع ضرورت هماهنگی بین گفتار و رفتار مربی، اشاره شده است، برای نمونه حضرت صادق(ع) فرمود: چنان‌چه عالم به علم خود عمل نکند، مواعظ با سرعت از قلب ها زایل می شود، چنان‌که باران از جای صاف و صیقلی می‌لغزد و زایل می شود. 📜 5⃣1⃣ 📸 9⃣ ✍ | اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۳۹۹ و ۴۰۰. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. اساتید هنر معمولا به اهداف تربیتی چندان توجه ندارند و برای برگزاری درست کارگاه هنری، به راهنمایی و نظارت مربی نیازمندند. ✅ بنابراین اگر مربی هستید: 1⃣ زمانی را برای گفتگو با استاد کارگاه هنری پیرامون مسائل تربیتی در نظر بگیرید. 2⃣ بر نحوه‌ی ارتباط استاد با مخاطبان نظارت داشته باشید. باید دقت کنید که روابط استاد و شاگردی محدود به همان فضای کارگاه بماند و خارج از نظارت، ارتباط‌های آسیب‌زا برقرار نشود. 3⃣ با توجیه استاد، کارگاه را از نظر محتوایی جهت‌دهی تربیتی کنید. 4⃣ می‌توانید از استاد به عنوان واسطه‌ی تربیتی استفاده کنید و از او درباره‌ی برخی متربیان، برخورد یا اقدام خاصی بخواهید. 📚 برگرفته از کتاب «هنر نه برای هنر»، مرتضی رجایی و همکاران، صفحه ۱۵۹. 🎨 9⃣ 🧩 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🌀معلم، تنها یک آموزگار نیست؛ بلکه مهم‌تر از آن، یک مربی و الگوی با نفوذ است. یک معلم خوب که با رفتار نیک و گفتار پسندیده‌اش دانش‌آموزان را خوب پرورش دهد، بزرگترین خدمت را نسبت به اجتماع انجام داده است. 🔻برعکس یک معلم بداخلاق و بدرفتار و منحرف که با رفتار بد خود دانش‌آموزان را به انحراف و تباهی می‌کشد، بزرگترین خیانت‌ها را نسبت به اجتماع مرتکب خواهد شد. 🔸معلم نمی‌تواند نسبت به اخلاق رفتار خود آزاد و بی‌تفاوت باشد؛ بلکه باید به مسئولیت سنگین و ارزشمند خویش و مقدار نفوذش در دانش‌آموزان خوب بیندیشد. 📸 0⃣1⃣ ✍ | اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۳۹۸. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 📍بچه‌ها وقتی می‌بینند که پدرشان هنگامی که میخواهد با زن نامحرم صحبت کند در چشم او نگاه نمی‌کند، باور می‌کنند که پدرشان چشم‌پاک است...می‌بینند پدرشان باانصاف است، مثلاً پسر حرفی می‌زند و با اینکه خردسال است چون حرفش منطقی است پدر گوش می‌دهد و می‌پذیرد... 🔰 در این حالت، پسر دربارۀ پدرش چه قضاوتی می‌کند؟ او می‌بیند پدر نماز می‌خواند و رفتار و اخلاقش اینقدر پسندیده شده، پس پیش خودش می‌گوید این‌ها از اثرات نماز است. 🌀 گاهی کسی بیمار می‌شود وقتی با دوستش مشورت می‌کند او می‌گوید من نزد فلان دکتر رفتم و نتیجه گرفتم. لذا او نیز به همان دکتر مراجعه می‌کند. عمل آن دکتر، مُبلّغش می‌شود. عمل پدر و مادر نیز مبلّغ نماز و روزه می‌شود.نتیجه این می‌شود که قبل از اینکه پدر یا مادر به فرزند بگوید که نمازت را بخوان یا اول وقت بخوان یا برای نماز صبح بیدار شو، خود بچه به پدر و مادر می‌گوید شما که برای نماز صبح بلند می‌شوید مرا هم صدا کنید. 📸 1⃣1⃣ ✍ | راه رشد، جلد سوم، صفحه ۷۲ و ۷۳. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 📌 چشمان ظریف کودک همانند یک دوربین حساس فیلم‌برداری، از همه حرکات و رفتار والدین فیلم‌برداری می‌کند و از رفتار خوب یا بد آنان تقلید می‌نماید. 🌀 از لبخندها و زمزمه‌ها و نوازش‌های مادر درس خوش‌بینی و اعتماد و اظهار محبت می‌آموزد. از تندی‌ها و عصبانیت‌ها و بدرفتاری‌های او نیز درس خشونت و بدرفتاری می گیرد. 🔻روابط خوب مؤدبانه و صمیمانه پدر و مادر یا روابط تیره بی ادبانه خصمانه، لج‌بازی‌ها و کشمکش‌های آنان بدون شک در تربیت و شکل‌گیری شخصیت کودک تأثیر بسزایی دارد. 🔸شما آثار و عکس‌العمل رفتار خوب یا بد والدین را در بازی‌های انفرادی یا دسته‌جمعی کودکان می‌توانید مشاهده کنید. 📸 2⃣1⃣ ✍ | اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۳۹۵. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 💠 الإمامُ عليٌّ عليه‌السلام: إنّ الوَعظَ الّذي لا يَمُجُّهُ سَمعٌ و لا يَعدِلُهُ نَفعٌ ما سَكَتَ عَنهُ لِسانُ القَولِ وَ نطَقَ بهِ لِسانُ الفِعلِ. 🔰 امام على عليه‌السلام: اندرزى كه هيچ گوشى آن را دور نمى‌اندازد و هيچ سودى با آن برابرى نمى‌کند، آن اندرزى است كه زبانِ گفتار از آن خاموش شود و زبانِ كردار بدان گويا گردد. 📚 غررالحکم، صفحه ۸۱. 💢 با رفتارهایمان، فرزندان و متربیان‌مان را اندرز دهیم. 📜 6⃣1⃣ 📸 3⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔰 مادام كه فرزند در خانه است، تنها با مراعات پدر و مادر كار تمام است و همين كه پا به بيرون مى‏گذارد و با ديگران محشور مى‏شود، پدر و مادر بايد به جز مراعات سابق، به بت‏ها و مرجع تقليدها و الگوهاى ديگر كودك نيز توجه داشته باشند. ✴️ از آن‏ها كه مى‏توانند الگوى خوبى باشند، تمجيد كنند و از آنها كه نمى‏توانند، با زرنگى انتقاد كنند، تا اين كه وازدگى در فرزند به وجود بيايد. 🌀 اين غلط است كه با زور كودك را از چنين شخصيتى محبوب جدا كنند؛ چون اين جدايى جز عطش و علاقه چيزى زياد نمى‏كند و هر چه فرزند بزرگ‏تر شود، بيشتر به خود فرو مى‏رود و از پدر و الگوى سابقش فاصله مى‏گيرد. 🔺در اينجاست كه پدر بايد فرزند را با الگوهاى بزرگتر و شخصيت‏هاى عظيم‏تر آشنا كند و آنها را براى او ترجمه نمايد، وگرنه فرزند خود سرانه به اين كار دست مى‏زند و با اشتباه‏هاى خود، فسادهايى به بار مى‏آورد و از دست مى‏رود. 📸 4⃣1⃣ ✍ | تربیت کودک، صفحه ۵۵ و ۵۶. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔹در طول برگزاری کارگاه هنری باید مدام فرد را ارزیابی کنید. شما باید با چشمانی تیز، حالات مخاطبان را تحت نظر داشته و برای مواجهه‌ی سازنده با آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. البته توجه داشته باشید تا حد امکان این نظارت نامحسوس باشد. 🔸مثلا روحیاتی مثل ترس، هیجان، دقت، صبر، فردگرایی یا جمع‌گرایی را در کارگاه‌های هنری می‌توان سنجید. 🔹این شناخت‌ها در نحوه تشویق‌های ما نیز مؤثر است. کسی که فکر می‌کند از تلاش بی‌نیاز شده است، در صورتی که تشویق شود، به خود مغرور می‌شود؛ اما وقتی شخصی به توانایی خود اطمینان ندارد و زود ناامید می‌شود، باید حتی تلاش‌های کوچکش را تشویق و حمایت کنیم. 📚 برگرفته از کتاب «هنر نه برای هنر»، مرتضی رجایی و همکاران، صفحه ۱۵۶ و ۱۵۷. 🎨 0⃣1⃣ 🧩 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🏵 بچه‌ها حالت تقلید دارند و مسئولیت‌پذیری را از مادر و پدرشان یاد می‌گیرند. 1⃣ اگر چراغ اتاقش روشن است و بیرون آمده، شما بروید چراغ را خاموش کنید و هیچ چیز هم به او نگویید؛ فقط یک نگاهی به او بکنید که یعنی وقتی نیستی، چراغ را خاموش کن. 2⃣ اگر رختخوابش پهن است و آمده سر سفرۀ ناشتایی، رختخواب را بلند کنید و بیایید جلو و بگوید: نه بابا! من خودم این کار را می‌کنم. 3⃣ اگر کاغذی در اتاقش روی زمین مانده، بردارید و نگاهش کنید و حرفی نزنید. این‌طور مسئولیت‌پذیر می‌شود. 📸 5⃣1⃣ ✍ | راه رشد، جلد چهارم، صفحه ۱۹۵ و ۱۹۶. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸«قصه‌ی یک گربه و پنج موش»، داستان پنج موش است که وقتی می‌خواهند برای خوردن غذا از لانه‌شان بیرون بیایند، با یک گربه‌ی خواب مواجه می‌شوند. چهار موش با شجاعت از لانه خارج می‌شوند و بی‌سر و صدا غذایشان را می‌خورند؛ اما موش پنجم که ترسیده، با سر و صدای زیاد، گربه را از خواب بیدار می‌کند. در نهایت پنج موش با کمک هم، گربه را فراری داده و خودشان به لانه برمی‌گردند. ✍ نویسنده: مصطفی رحماندوست 📚 ناشر: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان 📄 تعداد صفحات: ۲۰ صفحه 🙎‍♂ مخاطب: کودکان ۴ تا ۸ سال ✅ ویژگی‌ها 1⃣ نثر آهنگین داستان که برای کودکان این رده سنی بسیار شیرین است. 2⃣ همراه بودن این داستان با بازی؛ شما می‌توانید در حین خواندن داستان، با پنج انگشت دست‌ کودک‌تان هم داستان را بازی کنید. 🪴 اثرات تربیتی 1⃣ نشان دادن ارزش شجاعت 2⃣ آموزش همکاری در حل مشکلات 🛒 برای تهیه نسخه کاغذی کتاب به اینجا مراجعه فرمایید. 2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 آیت الله حائری شیرازی(ره) 💠 علوم انسانی توهم‌اند؛ چرا که آنچه بشر درباره انسان می‌داند موهوم است و تمام علوم انسانی از انسان‌شناسی می‌گذرد. 💢 آقایان نباید تردید کنند در رد محصولات علوم انسانی غربی. ⚖ 8⃣ 📖 📽 | برگرفته از کانال آیت الله حائری شیرازی(ره) 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 امام خمینی(ره) 🌱 شماها[معلمان] یک‌ شغل بسیار شریفی دارید؛ یعنی شغل آدم‌سازی؛ یعنی شغل انبیا. همه انبیا، از اول تا آخر، یک کار داشتند و آنکه آدم درست کنند. برای آدم‌سازی آمده بودند؛ برای هدایت آمده بودند. 🌀 همان مقداری که شغل شما شریف است و شغل انبیاست، مسئولیت‌تان زیاد است و مسئولیت انبیاست. ☀️ 🎥 | دیدار با مسئولان و کارکنان آموزش و پرورش تهران، ۱۳۵۸/۶/۲۸ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 💠 تو با انسان‌هایی سر و کار داری که بسیاری از مسائل «زندگی»‌شان را از تو می آموزند، اعمال و حرکات تو را الگو قرار می‌دهند. بخش عظیمی از شخصیت‌شان را «حرف‌ها» و «رفتار» تو می‌سازد. اگر فاسد باشی، نسل‌هایی را فاسد کرده‌ای و اگر صالح باشی، نسل‌ها را اصلاح کرده‌ای... 🔰 بله ممکن است که یک معلم در کلاس سخنان خیلی خوب و جالبی بگوید، ولی مسأله این است که پیش از حرف‌ها، این رفتار و عمل ماست که روی دیگران تاثیر می‌گذارد. 💢 معلم باید اعمال خود را کنترل کند و توجه داشته باشد که طرز راه رفتن او، خندیدن، لباس پوشیدن، نوع آرایش و شکل تفریحات و حتی طرز نگاه کردن او، در شاگرد تأثیر می‌گذارد. 🌀 این کافی نیست که حرف‌های خوب بزنیم. وقتی تو داری از یک زندگی ساده و بی‌تجملات و رفت و آمدهای مؤمنانه بی‌تشریفات سخن می‌گویی، شاگرد کنجکاو است که بداند خانه تو چگونه است؟ فرش‌هایت، لوازمت، حتی عکس‌هایی که به دیوار خانه‌ات آویخته‌ای نشان‌دهنده شخصیت واقعی توست؛ چون شخصیت انسان را می‌توان از روی انتخابش درک کرد. ☀️ 📸 6⃣1⃣ ✍ | تربیت کودک، صفحه ۱۰ و ۱۴. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 شهید بهشتی(ره) 🔹مدرسه جای خودسازیِ با الهام‌گیری در محیط مدرسه است. الهام‌ گیرنده بچه‌ها هستند و الهام‌دهنده همه کارکنان مدرسه حتی خدمتگزاران. 🔸لباس معلم، رفتار معلم، گفتار معلم، نشست و برخاست معلم، همه چیز او که جلوه اعتقاد درونی اوست به این نوآموزان عزیز ما و دانش‌آموزان ما و نسل نوجوان ما شکل و جهت می‌دهد. ☀️ 📸 7⃣1⃣ ✍ | برگرفته از @beheshtium_ir 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ✍ آیت الله حائری شیرازی(ره) 🔰اگر لبخند، نگاه، نوازش، صحبت، تفریح و همبازی شدن با بچه، روی حساب باشد، او ساخته می‌شود و احساس شخصیت می‌کند. 💠 پس وقتی خدا می‌فرماید: « وَلَا تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَىٰ عُنُقِكَ وَ لَا تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَحْسُورا» (و دستت را به گردنت زنجیرمکن و بسیار هم گشاده‌دست نباش تا ملامت شده و حسرت‌زده بر جای نمانی.) این را باید درباره فرزند هم رعایت کرد. ✴️ «كُلَّ الْبَسْطِ» یعنی اینکه نه دستت را در نوازش و تنبیه باز بگذار و نه «مَغْلُولَةً إِلَىٰ عُنُقِكَ» دستت را در نوازش و تنبیه در گردنت غل و زنجیر کن... 💢 باید نظم وجود داشته باشد و والدین و مربی برای هر مقداری از محبت یا خشم یا هر چیز دیگری حسابی قائل باشند. ☀️ 9⃣ ✍ | تربیت دینی کودک، صفحه ۱۵۳. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🌱 سلام خدمت همراهان عزیز کانال «باور» 📌 یکی از بخش های جدید کانال، معرفی ظرفیت‌های تربیتی مناسب و مورد تایید، در مدارس، مجموعه‌های تربیتی و فضای مجازی است. 🌀 اولین مجموعه‌ای که قصد داریم معرفی کنیم، مدرسه علمیه «حاج ملاصادق مجتهد قمی (ره)» است که مدیریت آن را «حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی وافی (زید عزه)» برعهده دارد. ایشان بیش از سه دهه از حیات خویش را صرف تربیت نوجوانان و جوانان کرده است و برای کنشگران فعال در عرصه تربیت، نامی آشنا است. ✅ «مدرسه ملاصادق(ره)» از معدود مدارس حوزوی است که در آن، تربیت بر تعلیم (نظام آموزشی) سایه انداخته و در این مسیر از الگوی مدرسه‌داری متفاوت و منحصربه‌فردی برخوردار است. ✴️ این روزها، ثبت نام سال تحصیلی جدید این مدرسه در حال انجام است. اگر شما یا اطرافیان‌تان، نوجوانی دارید که قصد دارد از مقطع سیکل لباس ارزشمند طلبگی را بر تن کند، این مدرسه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 💢 ویژگی‌های این مدرسه، شرایط و نحوه ثبت‌نام و آدرس کانال مدرسه را در پیام بعدی ببینید. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
🌀 آغاز پذیرش مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی(ره) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ ❇️ برخی از ویژگی های مدرسه: 🔸نگاه کاربردی و تفهیمی به آموزش های علمی با بهره گیری از اساتید باتجربه، خلاق و کوشا 🔸توجه ویژه به روحیات معنوی، اخلاقی و انقلابی 🔸جذب و گزینش استعداد های برتر و رویکرد نخبه پروری و....‌‌... 💠 برای ثبتنام اولیه، فرم دیجیتالی زیر را تکمیل نمایید: https://digiform.ir/w25f84b6f 🔹جهت آشنایی بیشتر با مدرسه و اطلاع یافتن از مراحل ثبتنام در کانال مدرسه عضو شوید. 🔰مدرسه علمیه حاج ملا صادق مجتهد قمی(ره) 🍃 مدرسه زندگی🌱 🆔 @mojtahedeqomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مدرسه زندگی🔹 طعم طلبگی در 🌱 در این گزارش خودمونی، با برخی از در فضای حاکم و محیط و و یک مدرسه علمیه آشنا شوید 🍃 مدرسه ملاصادق، مدرسه زندگی🌱 @mojtahedeqomi 📽 برای مشاهده کامل مستند مدرسه، می توانید از طریق لینک زیر در آپارات اقدام کنید:👇🏻 https://www.aparat.com/Mdrse_zndghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🏴 علیه‌السلام تسلیت باد.🏴 🎤 مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) 💠 اخلاق ما باید طبق آن چیزی باشد که می‌گوییم و به آن دعوت می‌کنیم؛ «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم»؛ یعنی «بِاَعمالِکُم». 🌾 اگر ما به زخارف دنیا بی‌اعتنا بودیم، اگر ما در آن راه هایی که به آن معتقدیم و داعی و مبلّغ آن هستیم، قدم ثابت گذاشتیم، اگر ما پایبندی خودمان را به اصول دینی و اصول اسلامی و فرمایشات امام بزرگوار و آنچه که در نظام جمهوری اسلامی مقرر است، عملاً نشان دادیم، حرف ما در محیطی که پراکنده می‌شود، اثر خواهد کرد. 💠 آن وقت خیلی احتیاج به اصرار و فشار و زور نخواهد بود؛ بلکه نفس جاذبه‌ی عمل، دیگران را به هماهنگی و هم‌گامی و هم‌آوایی وادار خواهد کرد. 📜 7⃣1⃣ 📸 8⃣1⃣ 🎤 | بیانات در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی، ۱۳۷۰/۱۱/۲ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
🌱 سلام بر همراهان گرامی باور 🔹با پایان یافتن بحث ، به سراغ روشی دیگر از روش های تربیتی می‌رویم. 🔸با توجه به نزدیک بودن نمایشگاه کتاب تهران، نکات اندیشمندان را درباره روش قصه و داستان با عنوان با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. ⚡️همچنین در روزهای آینده، چند فهرست از کتاب‌های مناسب کودک و نوجوان را تقدیم شما خواهیم کرد. ☘ با ما همراه باشید. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸راه سازندگى و آگاهى دادن به كودك نمى‏تواند از طريق مقاله و وعظ و مسائل فلسفى باشد؛ چون هنوز شناخت او تا اين حد نيامده، بلكه بايد به كمك داستان‏ها باشد؛ آن هم داستان‏هايى كه مايه خيال و شگفتى دارد، آن هم به طور غير مستقيم «و به در بگو تا ديوار گوش كند»... 🔹چند تا فرمان خشك اخلاقى نمى‏تواند كودك را متقاعد كند، همانطور كه گفتگوهاى مستقيم كودك را خسته مى‏كند، اما داستان‏ها آن هم با مايه تخيّلى و شگفتى‏ها و با سبك غير مستقيم، اين كار را به خوبى انجام مى‏دهد و فرمان‏ها را توجيه مى‏كند. 📖 1⃣ ✍ | تربیت کودک، صفحه ۷۰. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 💠 در متن قبلی گفتیم که مربی باید در طول برگزاری کارگاه هنری، ارزیابی مستمری از حالات و روحیات متربیان داشته باشد و عکس العمل های متناسب با این روحیات داشته باشد. ✅ علاوه بر برخوردهای شخص مربی با این مسائل و مشکلات، او می‌تواند از واسطه‌ها نیز کمک بگیرد. مثلاً می‌تواند از استاد هنر بخواهد برای یک متربی کم دقت، تکلیف ویژه و سخت‌تری در نظر بگیرد. یا از استاد بخواهد در فعالیت های گروهی، افراد گوشه گیر را در یک گروه فعال تر قرار دهد تا مجبور شوند با بقیه تعامل کنند. 💢 والدین بچه ها نیز باید در جریان مسائل و چالش های فرزندانشان قرار بگیرد. برخی از خانواده ها که نمی دانند هدف از این برخوردها چیست، با رفتار غلط خود، تاثیر کار شما را خنثی می کنند یا سبب می شوند اقدامات مربی و استاد، نتیجه عکس بدهد. 📚 برگرفته از کتاب «هنر نه برای هنر»، مرتضی رجایی و همکاران، صفحات ۱۵۷ الی ۱۶۰. 🎨 1⃣1⃣ 🧩 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat