فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این تصویر از پدر و مادری که نوزاد #سر_بریده خود را در بغل دارند هم جهان را تکان نداد
✍حواس مرد داغدار در این شرایط به حجاب همسرش جالب توجه است....
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
📜آیه۲۳:"وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ"
⛓بحث: #یاور یا #گواه؟
🔳 مفسران مزبور می گویند معنای آیه این است: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مدعی رسالت الهی است و گواه رسالت او #کتاب_خداست که به دست او داده شده؛ شما هم اگر می گویید: این، کلام بشر است، شاهد بیاورید تا گواهی بدهد این کتاب کلام بشر است و کلام الله نیست.
🔳 در پاسخ این مفسران باید گفت: معنای اول شهید (یاور و معین) مطابق با سایر آیات تحدی است؛ چنانکه با واقعیت موجود عصر نزول قرآن #موافق است؛ زیرا مردم آن عصر یا مؤمن بودند که پذیرای دعوای رسالت شدند یا کافر بودند که خود مدّعی افترا بودند، نه شاهد و یا منافق بودند که گرچه باطناً کافر بودند ولی ظاهراً شهادت به اختلاق و افترا نمی دادند و از همین جا بین خود عربها اختلاف پدید می آید؛ زیرا عربهای مؤمن و نیز منافق پذیرفته اند که این کتاب معجزه است و اگر عرب کافر شهادت به نظیر داشتن قرآن می داد از باب اتحاد شاهد و مدعی از یک سو و از باب تنازع شهدا از سوی دیگر چنین شهادتی مسموع نبود.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
🔴 رهبر انقلاب: امروز #بلندترین_پرچم_اسلام در دستان مردم غزه است
امام خامنهای در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین:
🔹امروز بلندترین پرچم اسلام در دست ملت فلسطین و مردم غزه است و به برکت این مقاومت زمینه ترویج بیش از پیش اسلام فراهم آمده است.
🔹گرایش روزافزون به اسلام در مقطع فعلی نشان دهنده عظمت ایستادگی ملت فلسطین و مردم غزه است.
🔹عامل اصلی عظمت و شکوه مقاومت، مردم غزه و ساکنان ساحل غربی هستند و امیدواریم ملت فلسطین و نیروهای مقاومت مشمول کمک و حمایت و بشارتهای الهی باشند.
🔹اسماعیل هنیه: ما در این دیدار بار دیگر شاهد مواضع خوب و مستحکم جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین و جریان مقاومت بودیم و از این مواضع احساس #افتخار کردیم. دیروز سیصدمین روز جنگ غزه بود و اکنون به مرحلهای حساس و تاریخی رسیدهایم که مردم فلسطین و نیروهای مقاومت باید قهرمانی و پیروزی خود را تثبیت کنند.
🔹زیاد النَّخاله: حضورمشترک رهبران حماس و جهاد اسلامی در دیدار امروز نشانه نمادین از وحدت نیروهای مقاومت در فلسطین است و به برکت این وحدت، هماهنگی و همکاری در میان جبهه مقاومت در منطقه نیز در بهترین حالت خود است.
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
خدایا...
در این شرایط وظیفه ما در مقابل #اهل_کتاب چیست؟
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
🔴فوری/ #امام_خامنه ای: خونخواهی #مهمان_عزیزمان را وظیفه خود میدانیم/رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سخت را برای خود فراهم ساخت
⏪متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه :
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ملت عزیز ایران!
▪️رهبر شجاع و مجاهد برجستهی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاءالله پیوست و جبههی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانهی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینهی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.
▪️شهید هنیه سالها جان گرامیاش را در میدان مبارزهئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آمادهی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثهی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفهی خود میدانیم.
اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سید علی خامنهای
10 مرداد 1403 مصادف با 25 محرم 1446
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
📜آیه۲۳:"وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ"
⛓بحث: #یاور یا #گواه؟
🟡 تذکّر: اقامه شاهد به معنای گواه در بازار عکاظ یا میدان مفاخره دیگر به نوبه خود ارائه ناصر و معین خواهد بود. معنای دوم شهید (گواه) از جهتی تناسب داخلی دارد؛ یعنی، با متن خود آیه محلّ بحث #هماهنگ_تر است؛ زیرا اگر دعوت برای نصرت باشد پیش از انجام کار معهود ذکر می شود؛ مانند: « فادعوهم فلیستجیبوا لکم »، « ...قل ادعوا شرکاءکم ثمّ کیدونِ فلاتنظرون »، « قل ادعوا الذین زعمتم من دونه فلایملکون کشف الضرّ عنکم ولاتحویلاً » که در این موارد چون کمک در اصل فعلْ مطلوب است دعوت پیش از انجام فعل ذکر می شود و اگر بعد از انجام فعل ذکر شود چنین دعوتی برای #شهادت_و_گواهی خواهد بود، نه کمک در اصل فعل.
🔵 البته گواهی بر صدق مدّعی به نوبه خود تأیید و نصرت اوست و چون در آیه محل بحثْ دعوت بعد از ذکر اصل فعل که همان اتیان سوره ای مثل قرآن است ذکر شد، از این رو مناسب #گواهی است، نه نصرت. البته این وجه نیز درخور تأمّل ناقدانه است؛ زیرا در آیه: « قل فأتوا بسورة مثله وادعوا من استطعتم من دون الله إن کنتم صادقین » و « قل فأتوا بعشر سور مثله مفتریات وادعوا من استطعتم من دون الله » با این که دعوت بعد از بیان اصل فعل ذکر شده، باز به معنای #نصرت است. مگر آن که گفته شود، در خصوص مورد بحثْ دعوت شده شهدایند و اصل شهادت به معنای گواهی است، نه نصرت.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
📜آیه۲۳:"وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ"
⛓بحث: #لطایف_و_اشارات
1⃣انغمار(پنهان شدن) مخالفان قرآن در ریب
تحجّر، جمود، لجاج، عناد، لَدَد، و بالاخره طغوای صنادید حجاز ایجاب کرد که به جای تعبیرهایی مانند: «إن ارتبتم» و «إن شککتم» که تعبیر ملایمی است گفته شود: « إن کنتم فی ریب » ، که تعبیر #تندی است و نشانه انغمار آنان در چاه ریب است و مشابه تعبیر مزبور درباره قیامت نیز وارد شده است.
2⃣راه تقوای علمی
آیه مورد بحث راه تقوای علمی را به انسانها نشان می دهد. تقوای علمی آن است که انسان نه مطلبی را #بدون_برهان بپذیرد و نه رأیی را #بدون_دلیل تکذیب کند؛ زیرا تصدیق بی تحقیق و تکذیب بی دلیل هر دو نارواست. کسی که دارای تقوای علمی است، پیش از تحقیق درباره چیزی، شک دارد، ولی پس از تحقیق نسبت به یکی از دو طرف جزم پیدا می کند و اگر بعد از تحقیق نیز در حال شک بماند نشانه آن است که بنیان مرصوص فکری ندارد.
🔘 خدای سبحان در این آیه به مخالفان قرآن می گوید برای رفع شک معیار این است که اگر این کتاب سخن خدا باشد آوردن نظیر آن #محال است و اگر سخن بشر باشد آوردن مثل آن ممکن است؛ پس خود را بیازمایید و این راه تقوای علمی است، که قرآن فراسوی پژوهشگران قرار می دهد.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
📜آیه۲۳:"وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ"
⛓بحث: #لطایف_و_اشارات
3⃣ارائه راه تماثل
📚 قرآن کریم همراه با تحدّی به مِثْل راه تماثل را نیز نشان داده است. دو فرد از یک نوع که اوصاف مشترکی دارد، مِثْل یکدیگر است. وقتی انسان می تواند مثل چیزی را بیاورید که خود آن چیز را به خوبی #بشناسد.
📙 خدای سبحان ابتدا قرآن را معرفی می کند و در معرفی آن می گوید: کتابی است که خطوط کلی #معارف_علمی و نیز #سعادت بشر را ترسیم می کند و با این که در طی چند سال نازل شده مطالب آن هماهنگ است و اختلافی در سراسر آن نیست. شما نیز اگر بخواهید مثل آن را بیاورید راه آوردن مثل قرآن این است.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
🔴شهادت کودکی فلسطینی در آغوش پدرش بر اثر بمباران امروز مدرسهای در شهر غزه توسط اشغالگران اسرائیلی
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
📜آیه۲۳:"وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ"
⛓بحث: #لطایف_و_اشارات
4⃣ #گستره_تحدّی
📢 گستره تحدی قرآن باید هماهنگ با #قلمرو_دعوت آن باشد و چون قلمرو دعوت قرآن #همه_انسانها در سراسر تاریخ است، میدان تحدی آن نیز همگانی و همیشگی است. همان گونه که دعوت قرآن منحصر به صدر اسلام یا قوم عرب نبود تحدی آن نیز منحصر به عصر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم یا عرب زبانان نیست. از این رو می فرماید: « قل لئن اجتمعت الإنس والجن علی أن یأتوا بمثل هذا القرآن لا یأتون بمثله ولو کان بعضهم لبعض ظهیراً »؛ اگر همه جن و انس اجتماع کنند و در این کار به یکدیگر کمک کنند، از آوردن مثل قرآن عاجزند.
🔊 بنابراین، محور تحدی رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تنها فصاحت و بلاغت قرآن #نیست؛ زیرا کسی که نه زبان عربی را می فهمد و نه با آن می تواند سخن بگوید برای او تحدی به فصاحت و بلاغت روا نیست. از این رو در تبیین تحدی قرآن باید گفت: هر کس هر چه می داند قرآن #بهتر از آن را عرضه کرده است، خواه در علوم عقلی و یا در علوم نقلی؛ چنانکه ممکن است در کنار تحدّی به خود قرآن، تحدی به آورنده آن نیز مطرح باشد.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
⭕️ #واکنش_رسانه_ها به انتخاب یحیی سنوار
🗞 «نیویورک تایمز»:
تصمیم #حماس برای انتخاب #سینوار به عنوان رهبری آن نشان دهنده این است که رهبران جنبش فلسطین، 10 ماه پس از شروع جنگ، همچنان به تصمیم حمله به اسرائیل (7 اکتبر)پایبند هستند.
👤 یونی بن مناخیم تحلیلگر اسراییلی:
انتخاب سینوار یک پیروزی برای ایران است.
▫️ کانال عبری کان :
انتصاب سینوار تعجب آور است و پیامی برای اسرائیل است که او زنده است و رهبری حماس در غزه قوی، حاضر است و باقی خواهد ماند.
▪️ سخنگوی ارتش اسرائیل:
محل سینوار در کنار محمد ضیف است.
▫️ وب سایت اکسپرس:
اکنون می توان رسماً گفت که «اسرائیل» رئیس دفتر سیاسی حماس را در چارچوب توافق شالیت آزاد کرده است.
▫️ کانال کان:
انتخاب سینوار نشان می دهد که حماس در غزه همچنان قوی است.
🗞 روزنامه معاریو:
انتخاب سینوار نشان دهنده مانور حماس است.
▪️ کاتص وزیر خارجه اسراییل:
انتصاب سینوار به عنوان رهبر حماس به جای هنیه دلیل قانع کننده دیگری برای حذف سریع او است.
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
📜آیه۲۳:"وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ"
⛓بحث: #لطایف_و_اشارات
4⃣ #گستره_تحدی
🔶 محتمل است عنصر محوری تحدی در آیه مورد بحث #فصاحت_و_بلاغت_و_ذَرابت باشد به همراه تحدی به #آورنده قرآن و مدعیان مبارزه با قرآن نیز، از این بیان تحدی در علوم ادبی می فهمیدند. و از آن جا که انسانها در یک رکن از ارکان سه گانه فصاحت و بلاغت سهیمند، یعنی فقط می دانند الفاظ برای چه وضع شده است، اما نه به آن معانی بلند احاطه دارند و نه کیفیت تعبیر از معانی بلند را با الفاظ موضوعه رسا در اختیار دارند،
🔷بنابراین، ممکن است مواد خام و سرمایه های اولیه (الفاظ دالّ بر معانی) را خود بشر ساخته باشد، اما توانایی ساختن کلامی #فصیح_و_بلیغ نظیر قرآن کریم نداشته باشد. بنابراین، قول به این که اعجاز بلاغی قرآن روی «صرف» (آوردن مثل قرآن ممکن و مقدور است، منتها خدا منکران را از آوردن مثل منصرف می کند و بازمی دارد) است، نه روی خصیصه خود آیات و سور، سخنی ناتمام است. قرآن حقیقتاً مثل عادی ندارد تا این که بخواهند مثل آن را بیاورند و امر به آوردن مثل آن، امر تعجیزی است.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
🔴 اسرائیل، #صادر_کننده روشهای #شکنجه در دنیا!
یعقوب توکلی:
🔹 صبح روز ششم، وقتی در باز شد، شروع به کتک زدنم کردند. بعد کیسه را از سرم برداشتند. یک بشقاب یکبارمصرف پلاستیکی آورده بودند، که تکهای پنیر، یک قاشق مربا، سه دانه زیتون، و تکهٔ کوچکی نان در آن بود. در سلول باز و بشقاب دم در بود. وقتی خم شدم تا بشقاب را بردارم، زندانبان با پایش به صورتم زد و گفت: «برندار. کسی از تو مهمتر هست که باید آن را بخورد. صبر کن، نخور.» چند دقیقه بعد، سگ کوچکی را آوردند. سگ پنیر را لیسید و خورد، و بعد از آن سرباز بشقاب را با پایش جلویم انداخت. من با تنفر هرچه تمامتر، با وجود این همه تحقیر و ناپاک شدن غذا، مجبور بودم بعد از شش روز گرسنگی، همان تکه نان کوچک را با مربا و سه دانه زیتون بخورم.
🔹 بعد از مدتی، دوباره مرا به داخل اتاق بازجویی بردند و بر روی میز چوبی خواباندند. با ریسمان مرا بستند و دوباره با کابل مرا زدند، آنقدر که دیگر خونی در بدنم نمانده بود و بیهوش شدم. با سطل آبی مرا به هوش آوردند و به مطب بردند، تا پانسمان خونین زخمها را عوض کنند. باز مجبور شدند به من خون تزریق کنند. بعد از تزریق خون، مرا به اتاق بازجویی برگرداندند. گوشیهای آمپلیفایر را به گوشم وصل کردند و صداهای وحشتناک را، تا حدی که دستگاه توان داشت، بالا بردند. سرم در حال ترکیدن بود و گوشهایم سوت میکشید. بلندم کردند و مرا به دیواری که برق به آنجا وصل بود، مصلوب کردند. فهمیدم میخواهند چه بلایی به سرم بیاورند. تنم از شدت درد میلرزید. مغزم تیر میکشید. از همان دستبندها برق به تمام بدنم میرسید. همهٔ سلولهای بدنم از درد به فغان آمده بود. این وضعیت در نقاط زخمی شدیدتر و زجرآورتر بود. نمیدانم چند بار بیهوش شدم و مرا با سطل آب سرد به هوش آوردند و چگونه مرا به سلول بردند. دیگر روز و شب را نمیفهمیدم.
🔹 بعد از چند روز که آن پزشک پیرمرد را ندیده بودم، یکباره جلویم سبز شد و با دست محکم به سرم کوبید. با بددهنی هرچه تمامتر به من فحش میداد. تحمل نکردم و جوابش را دادم. گفت: «راستی چیزی را فراموش کرده بودم. یادم رفت اندازهٔ گلولهها را بنویسم. قطر و حجم تیرهایی را که به بدنت اصابت کرده ننوشتم. فراموشم شد.» گفتم: «شما این گلولهها را درآوردی. گلولهها پیش شما است.» میدانستم شکنجهٔ دیگری در انتظار است؛ اما کاری نمیتوانستم بکنم. دستهایم بسته بود؛ حتی با پاهایم نیز نمیتوانستم از خودم دفاع کنم. کاملاً بی دفاع بودم. دکمههای پیراهنم را باز کرد و انگشت خود را در زخم زیر بغلم فرو کرد و چرخاند. اشکم درآمده بود. از شدت درد دنیا پیش چشمانم سیاه شد. تصویر او بهسان حیوان انساننمای وحشتناکی جلویم سبز شد. با کمال بیرحمی در چشمانم نگاه کرد و گفت: «ناراحت نشو. من دارم تیرها را اندازه میگیرم.» خون زیادی از زیر بغلم جاری شد و درد تمام بدنم را فراگرفت. همهٔ وجودم از شکنجهٔ بیرحمانهای که پیرمردی بهظاهر پزشک در حق نوجوانی ۱۶ ساله -آن هم با دستهایی بسته- انجام میداد، پر از تنفر شده بود.
🔹 با شکنجههایشان به شیطانصفتی اسرائیلیها بیشتر پی بردم. مهمتر از همه ارزان بودن روشهای شکنجهٔ آنها بود؛ طوری که پس از تشکیل دولت اسرائیل، این رژیم جزء اصلیترین صادرکنندگان روشهای شکنجه در دنیا شد. آموزش روشهای شکنجه در بازجویی منبع درآمدی بسیار مهم برای اسرائیل به شمار میرفت. روز هشتم، در حالی که آویزان بودم، سربازان به مسخره کردن و فحش دادن من پرداختند. تا اینجا مسئله خیلی عجیب نبود؛ هرچند فحاشی بیش از سایر شکنجهها، اعصاب انسان را به هم میریزد. برای آزار بیشتر، گوشهٔ کیسه را بلند کردند و دود سیگارشان را به داخل کیسه فوت کردند. من از شدت کمبود اکسیژن به دست و پا زدن افتادم. کمی بعد، ناگهان یک سرباز اسرائیلی جلو آمد و گفت: «میخواهم سیگارم را خاموش کنم؛ اگر زمین بیندازم، کثیف خواهد شد. بهتر است این عرب زحمت خاموش کردن سیگار را بکشد.» بعد سیگار روشن را روی پشت دستم گذاشت و آن را فشار داد. فریادم به آسمان رفت؛ ولی با دست و پای مصلوب کاری نمیتوانستم بکنم. به قدری محکم سیگار روشن را فشار داد، که هنوز بعد از سی سال جای سوختگی آن روی دستم باقی مانده است. بعد از آن، سربازان یکییکی آمدند و سیگارشان را روی دستم با فشار خاموش کردند و من در میان آن همه درد چارهای جز فریاد زدن نداشتم.
🔹 متن بالا برشیست از کتاب «حقیقت سمیر» ؛ روایتی از خاطرات سمیر قنطار
🔹 سمیر قنطار، مبارز لبنانیالاصل فلسطینی است که سی سال در زندانهای اسرائیل به سر برد و در تبادل اسرا در سال ۲۰۰۸ بین اسرائیل و حزبالله لبنان از زندان آزاد شد.
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
#نهبهمحصولاتحامیاسرائیل
تحریماسرائیل
#دشمندرخانهاست
دشمنرابشناسیم♨️
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan