🚨 تصویری از شکنجه جمعی زندانیان فلسطینی توسط سربازان صهیونیستی که بازتاب گستردهای داشته است.
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ"
⛓بحث:#ماده_سوختنی و آتش گیره دوزخ
⭕️آتشی که بتواند #روح_انسان را بسوزاند، باید منشأ روحی داشته باشد؛ یعنی، از فؤاد و دل سربرآورد.
هیزم بیرونی، فؤاد (مرحله تجرد روح) را نمی تواند بسوزاند. حتی اگر انسان در کوره ذوب فلزات قرار گیرد، روح او نمی سوزد و از این رو، وقتی اصحاب اخدود مؤمنان را در گودال آتش افکندند، تنها بدنهای آن مؤمنان سوخت؛ امّا ارواحشان متنعم بود و حتی لذّت می بردند که بدنهای آنان در راه دین می سوزد.
🔥 انسان عذاب جسمی را می تواند تحمّل کند، لیکن عذاب روحی قابل تحمّل #نیست. اهل معنا به هنگام استعاذه از جهنّم می گویند: خدایا ما را به آتش دوزخ مسوزان؛ زیرا ورود به جهنّم مایه رسوایی انسان است: « ربّنا إنّک من تدخل النّار فقد أخزیته »؛ چون سقوط در جهنّم نشانه کفر و نفاق یا دست کم دلیل تبهکاری و در نتیجه حرمان از رحمت خاص خداست و این رسوایی دردناکتر از سوختن بدن به آتش است.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
4.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ #هشدار: تصاویر #بشدت_دلخراش
🔸آخرین تصاویری که اسرائیل با تخصص ویژهاش رقم زد: کودککشی
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ"
⛓بحث:#ماده_سوختنی و آتش گیره دوزخ
❇️برخی مفسّران به استناد بعضی احادیث، گفته اند: مراد از حجاره که به عنوان وقود مطرح شده #سنگ_سیاه_کبریت است. ویژگی چنین سنگی را سرعت اشتعال و برافروختگی، بدبویی، پردودی، شدت چسبندگی به بدن و شدت حرارت دانسته اند. امّا باید دانست که سنگ کبریت (گوگرد) در دنیا نیز اشتعال زا و آتش خیز است و این معنا چندان اهمیتی ندارد تا موجب تخویف و انذار شدید باشد و نمی تواند مراد قطعی از حجاره مزبور سنگ کبریت باشد.
✳️بعضی از مفسّران نیز گفته اند: مراد از این حجاره همان #جواهر و طلا و نقره ای است که زراندوزان ذخیره می کردند و به آن فریفته شدند؛ چنانکه خدای سبحان می فرماید: « والّذین یکنزون الذّهب والفضّة ولا ینفقونها فی سبیل الله فبشّرهم بعذابٍ ألیم٭ یوم یحمی علیها فی نار جهنّم فتکوی بها جباههم وجنوبهم وظهورهم هذا ما کنزتم لأنفسکم فذوقوا ما کنتم تکنزون ». این معنا هم نمی تواند مصداق یقینی حجاره در آیه مورد بحث باشد؛ زیرا آیه فوق ناظر به مطلق زراندوزان است، چه کافر و چه غیرکافر، در صورتی که آیه محل بحث می فرماید: « أعدّت للکافرین ».
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
2.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 شرافت و انسانیت همچین اثر هنری جالبی در حمایت از مردم غزه خلق میکنه
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ"
⛓بحث:#ماده_سوختنی و آتش گیره دوزخ
💢 احتمال دیگر در تفسیر حجاره، که به نظر صحیحتر می رسد آن است که این آیه ناظر به آیه « إنّکم وما تعبدون من دون الله حَصَب جهنّم » است که می گوید: شما و آنچه جز خدا می پرستید، #هیزم یا آتش گیره های جهنّم هستید. بنابراین، مراد از #حجاره مزبور همان #اصنام_و_اوثان تراشیده از سنگ است که اعلام به وقود بودن آن اثر تبلیغی در اجتناب از آن دارد و در انذار مؤثر است؛ زیرا اگر انسان بداند آنچه را در دنیا می پرستد و امید به شفاعت آن دارد، در قیامت به صورت اخگری سوزنده ظهور می کند، باعث افزایش رنج و عذاب روحی او خواهد بود.
⭕️ تذکّر: نازلترین موجود مرکب مادی #سنگ است و عالیترین آن #انسان و هر دو در معاد وقود دوزخ هستند. شاید شجره جهنم و حیوان مناسب آن نظیر مار و عقرب که متوسط بین جماد و انسان است منطوی در آیه باشد؛ یعنی، آیه محل بحث #جامع_همه_مراتب است، لیکن به ذکر نازلترین و عالیترین اکتفا کرد و از سایر ترکیبات نام نبرد.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس آمریکایی:
📍هیچ دانشگاهی در غزه سالم نمانده و در همین حال تمام تلاش بعضی در آمریکا این است که استادان و دانشجویان از فلسطین حمایت نکنند، ما به راستی در روزگاری سیاه زندگی میکنیم...
☑️ @Kavoshplus
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ"
⛓بحث: #جهنم هم اکنون #موجود است
🛑از این که « أعدّت للکافرین » با فعل #ماضی بیان شده معلوم می شود جهنّم هم اکنون #موجود است؛ چنانکه بهشت نیز هم اکنون موجود است و قرآن درباره بهشت نیز می فرماید: « أعدّت للمتّقین ».
⛔️ ظاهر مادّه اِعْداد و همچنین ظاهر هیئت، أُعدّتْ که فعل ماضی است بر تحقق کنونی دوزخ دلالت دارد و حمل آن بر این که چون #مستقبل محقق الوقوع در حکم ماضی است از این جهت به فعل ماضی یاد شده خلاف ظاهر است؛ زیرا اصل فعل ماضی، دلالت بر تحقق وقوع است، و حمل آن بر مستقبل قطعی، مخصوص موردی است که دلیل یقینی بر عدم تحقق فعلی آن مورد اقامه شود که در محل بحث چنین #دلیلی_نیست.
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
9.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس اسرائیلی:
📍اسرائیل میخواهد با انجام انواع جنایتها علیه فلسطینیان کار را تمام و سرزمین فلسطین را غیرقابل سکونت کند...
☑️ @Kavoshplus
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
🧠استفاده برای #عموم_مردم
🎙علامه #جوادی آملی
📖تفسیر سوره: #بقره
💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ"
⛓بحث: #جهنم هم اکنون #موجود است
🔳افزون بر این که، از آیات دیگری مانند: « وإنّ جهنّم لمحیطة بالکافرین » نیز این مطلب استفاده می شود؛ زیرا ظاهر مشتق (کلمه محیط) در متلبس #بالفعل است، نه متلبس آینده. #روایات نیز ظاهر قرآن را تأیید می کند که بهشت و جهنّم هم اکنون موجود است.
☑️ #امام_رضا(علیه السلام) می فرماید: اگر کسی بگوید: بهشت و جهنّم مخلوق نیست، از ما نیست. آنگاه به شیوه ای لطیف به این آیه شریفه استشهاد می کند: « یطوفون بینها وبین حمیمٍ آنٍ »؛ جهنّمیان بین جهنّم و چشمه داغ و گداخته در رفت وآمدند: «ما أولئک مناولانحن منهم... قال الله عزّ وجلّ... هذه جهنّم... ».
بســـوے ظــــــــهور💫✨
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــ
🍄🍄🍄🍄🍄🍄
📚تفسیر #کامل_و_روان تسنیم
📬ایتا:
https://eitaa.com/bourhan
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ روزنامه نگار انگلیسی:
📍در زندانهای اسرائیل وضعیتی تهوع آور علیه فلسطینیان در جریان است...
☑️ @Kavoshplus