هدایت شده از "کانال رصد" تحلیلهای روز
⭕️ اشتباه هواپيماي اوكرايني را تكرار نكنيم!
👤 بیژن عبدالكریمی، استاد فلسفه ایرانی
🔹(در پاسخ به سوالی درباره مسموميت دانشآموزان) من يك معلمم و در جايگاهي نيستم كه اطلاعات امنيتي خاصي داشته باشم. بنابراين در يك كلمه بايد به شما بگويم كه نميدانم. اما با توجه به شواهد و قرائن و عدم واكنش نيروهاي اطلاعاتي ايران، مشخص است كه اين رخداد از پيچيدگيهاي بسياري برخوردار است و يك معادله جدي است.
🔹با توجه به اينكه در تمام كوچه و پسكوچههاي ايران دوربين وجود دارد، اما هنوز، افراد مهاجم ديده يا دستگير نشدهاند. به نظر ميرسد اين حركات تروريستي، كار اسراييليها باشد. در واقع وارد مرحله جديدي از جنگ شدهايم كه اينبار در داخل مرزهاي كشور به جريان افتاده است.
🔹جهان وارد مرحله جديدي شده است و حكومتها و دولتها براساس منافع خود از تكنولوژيهاي بسياري استفاده و سوءاستفاده ميكنند.
🔹من از قدرت سياسي كشور صراحتا ميخواهم اشتباهاتي را كه درخصوص هواپيماي اوكرايني مرتكب شدند دوباره تكرار نكنند.
🔹سقوط هواپيماي اوكرايني نتيجه رفتار بچههاي ايران نبود، بلكه حاصل شكست ما در جنگ سايبري بود. قدرت سياسي اما به خاطر غرورش و به خاطر اينكه نميخواست شكست را در عرصه سايبري بپذيرد به شكست سنگينتري تن داد. يعني سقوط هواپيماي اوكرايني به گردن نيروهاي داخلي انداخته شد و به يك حربه عليه منافع ملي ما بدل شد. در صورتي كه اگر قدرت سياسي در روز نخست واقعيت را مطرح ميكرد و در عرصه رسانهاي درستتر عمل ميكرد، امروز هم كشور با بحرانهاي كمتري مواجه ميشد. قدرت سياسي بايد بداند كه ميدان نبرد امروز وارد مراحل ديگري شده است.
🔹(براي پيروزي در اين نبرد تكنولوژيكي كه شما ميفرماييد قلمروي متفاوتي پيدا كرده است، چه بايد كرد؟) اگر شرايط به همين شكل بماند، من فكر ميكنم مردم ما و جامعه ما به سمت يك شكست حركت ميكنند.
🔹قدرت سياسي و گفتمان انقلاب ما، ديگر گفتوگويي با جامعه ندارد. وقتي گفتوگو نباشد، تفكر هم وجود نخواهد داشت.
🔹وقتي جريان فكري، امكان گفتوگويش را با واقعيتها، جامعه، ديگران و حتي با خيرانديشان از دست بدهد، قدرت تفكر خود را از دست ميدهد.
🔹وقتي سيستم، قدرت تفكرش را از دست بدهد، ناچار است، عكسالعملي برخورد كند. به همين دليل من گفتمان انقلاب و قدرت سياسي كشور را به دليل فقدان گفتوگو و عدم اراده براي گفتوگو محكوم كرده و آن را عامل مهمي براي بروز بحرانها ميدانم.
🔹نقد بعدي من متوجه روشنفكران و مردم است. در كمتر مرحله تاريخي ميبينيم كه مردم يك كشور با دشمنانش همسو شود. براي من به عنوان يك معلم فلسفه بسيار بسيار دردآور است كه در ذهنيت مردم ايران اينگونه جا افتاده كه اين ترور (مسموميت دانشآموزان) يا كار خود حكومت، جا افتاده است يا اگر هم كار خارجيها باشد نشاندهنده ضعف سيستم و ناكارآمدي سيستم باشد. امروز بخشي از مردم، طبقه متوسط، بسياري از روشنفكران و اپوزيسيون اينگونه ميانديشند. اما نظام سلطه به عنوان عاملان اصلي در پشت صحنه پيروزمندانه به ما ميخندند و پيروزي را جشن ميگيرند. آينده يك چنين مردمي با يك چنين روشنفكران و سياستمداراني، چندان روشن نخواهد بود. اميدوارم اين فرياد انتقادي من به جايي برسد.
🔹روشنفكران و قدرت سياسي به يك اندازه در به وجود آمدن يك چنين فضايي مقصرند. مردم بيتقصيرند و قرباني شرايطاند. وحشتناك است كه مردم ايران ناچارند پاي رسانههايي نشسته و خط بگيرند كه شبانهروز عليه منافع ملي گام بر ميدارند./ اين وضعيت نشانگر شكست عميق قدرت سياسي در عرصه رسانهاي و در درك مسائل سوبژه مدرن و انسان روزگار ماست. اين شكاف اجتماعي، امروز امنيت ملي ما را به خطر انداخته است.
🔹قدرت سياسي اگر به اين شكاف توجه نكند نهايتا با خون و خونريزي اين شكاف بايد پُر شود يا با تسليم مطلق است كه اين شكاف پر ميشود. حتي اگر در برابر نظام سلطه زانو بزنيم، نميپذيرد و به ما ميگويد، دراز بكشيد و اين چهارتا موشك و پهپادهايي را كه ساختهايم را بايد تسليم كنيم. اين شكاف امنيت ملي ما را به خطر انداخته است. بنابراين هم روشنفكران و هم نظام سياسي بايد بكوشند تا اين شكاف پر شود. احمقانهترين مساله هم اين است كه روشنفكران بگويند تقصير قدرت سياسي است و قدرت سياسي بگويد تقصير روشنفكران است. وقت پيدا كردن مقصر نيست، وقت اين است كه براي ترميم اين شكاف تلاش شود.
🔹قدرت سياسي و اپوزيسيون و پوزيسيون در حكم 2 تيغه يك قيچي واحد هستند كه منافع ملي ما را قرباني ميكنند. يكي با عدم استقبال از گفتوگو و ديگري با حادتر كردن شكافهاي اجتماعي./ اعتماد
@Rasad_tahlil
May 11
میلاد با سعادت ختم ولایت خاصه محمدیه، صاحب مقام قطبیت کبری، سلطان نصیر، ولی عصر، قائم آل محمد، بقیه الله الاعظم، امام منصور، صاحب الامر، صاحب الزمان، حجت الله، حضرت اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرجه شریف بر همه محبین و شیعیان حضرتش مبارک باد.
پ ن : از استاد علی اکبر صداقت نقل است که حضرت آیت الله سید عبدالکریم کشمیری در شب نیمه شعبان به خواندن سه مرتبه سوره یاسین؛ یکی به نیت وسعت رزق، یکی به نیت طول عمر و یکی به نیت سلامتی تاکید داشتند و خودشان هم می خواندند.
@soltannasir
هدایت شده از سلطان نصیر
19.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان جناب شیخ شمس الدین نهرو کسنزانی پیر طریقت قادریه کسنزانی در عید قربان سال گذشته ۱۴۴۳ قمری
《سپاهیان تاریکی و مبارزه پیش رو》
🔶...و من بیش از یک سال است که به شما و سایر فرزندان این امت هشدار دادم زیرا سربازان شیطان به سوی شما آمده اند و تحرکات خود را آغاز کرده و در تلاش هستند که در خلقت دست ببرند و تغییر ایجاد کنند. من به عنوان سرباز تحت امر شیخمان تا رسول الله و به دستور امیرالمومنین و سرورم عبدالقادر گیلانی به شما گفتم با ذکر و اوراد خود را ایمن سازید.
🔹بنابراین نبرد ما، نبرد محبان آل بیت نبوت با پیروان شیطان است! با گونه ها و پیروان کسانی است که مردم را گمراه و از نور به سوی تاریکی ها خارج می کنند.
🔸این جنگ با سلاح های متعارف نیست. این نبرد با سلاح روح است و با ارزش های روحی بر این سپاهیان تاریکی پیروز خواهید شد.
🔹در آثار [اسلامی آمده] است پس از آنکه دجال ظهور می کند و هنگامی که سرورمان قائم آل محمد را می بیند ذوب می شود همانگونه که نمک در آب ذوب می شود.
#جنگ_های_باطنی
@soltannasir
هدایت شده از سلطان نصیر
بسم الله الرحمن الرحیم
مطالبی که از جناب شیخ نهرو کسنزانی نقل شد به معنای تایید کامل تمامی سخنان ایشان یا حتی خود ایشان یا طریقتشان نیست. بلکه برای این خاطر نقل شد. که خوانندگان گرامی خود ببینند که سررشته دار یک طریقت عرفانی که به هر حال مراتبی را در سیر و سلوک پشت سر گذارده است نیز سخن از جنگ باطنی نیروهای اهریمنی بر علیه نورانیت تمامی ادیان و مذاهب علی الخصوص دین مبین اسلام می نمایند.
در چند سال اخیر مشاهده شده است که این اهریمن منشان پا را از گلیم خویش فراتر گذاشته اند و اساسا نورانیت اسلام و علی الخصوص شیعه را هدف گرفته اند. بسیاری از صفحات مجازی منتسب به طریقت های عرفانی در محیط مجاز تعطیل شدند. مشایخ دست به عصا تر عمل می کنند.
زیرا اینها هر گروه یا طریقه ای اعم از اینکه جز صوفیه باشد یا جز علمای ربانی شیعه یا ... اگر ببینند در آنجا جرقه ای در حال رخ دادن است که ممکن است در آینده کار را برایشان مشکل کند سعی می کنند به طرق مختلف نور آن جریان را خاموش کنند.
این اهریمن منشان هم در محیط مجازی پیاده نظام دارند. هم در دستگاه های امنیتی کشور آدم دارند. هم پرستو مجازی و هم حقیقی دارند هم نیروهای میدانی ای دارند که آنها را به عنوان مرید وارد یک جریان عرفانی کنند. تا به مرور بر روی آن جریان و افرادش از طریق باطنی و ظاهری اثر بگذارند و آن را به انحراف بکشانند.
شما مطمئن باشید که اگر بارها و بارها درگیری باطنی و مسائل و مشکلاتی توسط این اهریمن منشان برای طریقه قادریه کسنزانی پیش نیامده بود هیچ گاه جناب نهرو کسنزانی اینگونه بی پروا از این مسائل سخن نمی گفتند
@soltannasir
☀️ نور تو در صاحب ما 🕋
شعری در وصف جلوهٔ انوار ربوبی در وجود مولانا امام زمان عج در دورهٔ غیبت
مونس جان در دو جهان جز تو کسی نیست
انس و ملک و جن و پری بیتو کسی نیست
بـه دنبال پنـاهی و پگـاهـیم ز شررهای زمانه
از مکـر و بـلاهـا معری در اینجا کسی نیست
ظلمات اسـت سـراسـر هـمـه عـالـم ز خـرابـی
دیوان و دداناند چیره ز انسان خبری نیست
دلدادهی تو منتظر نور تو در صاحب عصر است
از پـس ابــر به جز لمـعـهای از او خـبـری نیست
گـر ذرهای از نـور رُخـت از پـس آفـاق بـتـابـد
از ویـرانـگی گیـتـی و کـاشـانـه غـمـی نیست
توضیح:
تجلی نورانی و رحمانی حق آنچنان از جمال و صفا برخوردار و بهجتزا است که زایلکنندهٔ بزرگترین غمها و جبرانکنندهٔ بدترین مصیبتها است.
گرچه فرازهای اول این شعر حال اضطرار است، اما مؤمنین خاص در مصائب اخرالزمان با استمداد و استفاضه از نور پروردگار در وجود آخرین خلیفهٔ او بر زمین، برابر شدائد سهمگین #اخرالزمان استقامت میورزند و هیچ چیز آنها را مغموم نخواهد کرد حتی ویرانی دنیا در آستانهٔ ظهور حضرت حجت عج! مصرع آخر شعر زبان حال آنان است.
بهترین جوششها را از سرچشمهٔ اوّلی و سرایدار عرش الهی در سالگرد میلاد فرخندهاش برایتان آرزو دارم.
#عرفان #ولایت #شعر
@criticalknowledge
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
✳️ تمدنِ غرب، تمدنی نیازآفرین!
🔻 شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»!
🔸 آوینی میگوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است، چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که تبلیغات یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است.
🔺 روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و میگوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظهای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناکترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش مصرف کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحرانهایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است.
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 از کتاب «فرزندم اینچنین باید بود» ج۱
#️⃣ #غرب_شناسی
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
@harfehesab114
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
⭕️ علت همكارى کشورها با ايران زير شديدترين فشار تحريمى تاريخ، منافع مادي نيست/ روسيه و چين در پرونده ايران منافع امنيتى متفاوت و حتى متناقضي دارند
✍️ مجید شاکری، کارشناس مسائل اقتصادی
🔹اگر چه ساير كشورها هزينه تحريم را از ايران مى ستانند اما علت همكارى آنها با ايران زير شديدترين فشار تحريمى تاريخ، منافع مادي نيست. در ده سال گذشته تنها كشورهاىى با ايران همكارى كرده اند كه كار با اقتصاد ايران برايشان منافع امنيتى داشته.
🔹اگر اين حقيقت ساده را درك كنيم بساط دور زدن تحريم بوسيله تراستى و فروش نفت بوسيله عوامل فروش متعدد را بايد جمع كنيم. همچنين بايد از عوالم"ساخت پيام رسان مالي مبتني بلاك چين" و "ساختن اتحاديه ضد تحريم با روسيه و چين" خارج شويم.
🔹اگر درك كنيم تحريم مهمترين آزمونى است كه در سده اخير در مقابل موجوديت و كليت ايران قرار گرفته، آنوقت مى فهميم به "همه توان حكمرانى ايران" با "همه اسامى آن" از آقاى دكتر ظريف بگيريد تا آقاى دكتر جليلى براى عبور از اين چالش نياز داريم.
🔹با اين عينك دعواى طرفداران اين اسامى با هم، عميقا كودكانه و مبتذل است.
🔹وقتى بفهيم، همكارى ها با ايران تحريم شده ناشى از منافع امنيتى( و نه اقتصادى) است، دست از ايده پردازى اتحاديه ضد تحريم با روسيه و چين بر مى داريم. روسيه و چين( در اين مرحله) در پرونده ايران منافع امنيتى متفاوت و حتى متناقضي دارند و تصور ايجاد همكارى ضد تحريمى مشترك فعلا مگر در موارد خاص اساسا به عقل نزديك نيست. اولويت در اين مرحله همكارى جداگانه با چين و با روسيه است، تا روزى كه كارهاى مشترك قابل فكر كردن شود. اگر اين را مى فهميديم دست از اصرار بر پوشش كسر حساب جارى روسيه با مازاد حساب جارى چين بر مى داشتيم./ صفحه توییتری مجید شاکری
@Rasad_tahlil
میخواهید ارزش پول ملی کم نشود؟ جهانیسازی و دلاریسازی را متوقف کنید، در سیاستگذاری یک #نه_به_نئولیبرالیسم بگویید
دلیل تورم و کاهش ارزش پول ملی را در نمودار سود یک پالایشگاه از سال ۹۷ (بعد از مصوبه منحوس دلاریسازی قیمتها) بیابید
سود پالایشگاه بدون افزایش تولید چند برابر شده!
#حسین_زمانی_میقان
@hzamanim
هدایت شده از محمد جوانی
22.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️🎥پشت پرده #علی_علیزاده چیست؟
📍آیا علیزاده، کسی که با حضور در شبکههای معاند فارسیزبان و دفاع از جمهوری اسلامی بر روی زبانها افتاد و البته سابقه حضور در جمع منافقین و ضدانقلاب را دارد، متحول شده است و یا در سناریوی نفوذو ایجاد #اختلال_محاسباتی در بدنهی انقلابی گام برمیدارد؟
📍آیا هضم این موضوع سخت است که بدانیم علیزاده همان علینژاده و آبشخور هردویشان یکی است که در دو تِم جداگانه برای دو قشر متفاوت، #دستکاری_شناختی انجام میدهند؟ نگران حافظهی تاریخی برخی از زودباوران باشیم یا نباشیم؟
🖌محمد جوانی
🧠⚔علوم و جنگ شناختی|جوانی
@Cwarfare
دانش حیاتی
♨️🎥پشت پرده #علی_علیزاده چیست؟ 📍آیا علیزاده، کسی که با حضور در شبکههای معاند فارسیزبان و دفاع از
بسم الرب الحکیم، الله الطیف العلیم الخبیر!
#نقد
✍️ ما، علی علیزاده و سابقهای از التقاط که همهٔ ما را مفتون کرد، ۱ تاریخچه
🔹مدت زیادی بود برنامههای #علی_علیزاده را کامل مشاهده میکردم و اخیراً به علت ضیق وقت گزینشی و بخشی پیگیر هستم. در برخی گفتوگوهای او در کلابهاس هم حضور داشتم و مختصر گفتوگویی هم با او داشتم. این همه کمک کرده با شاکله و عقبهٔ فکری او و حتی تطورات سیاسیاش آشنایی نزدیکی پیدا کنم.
💡☯️ باید دقت کنیم شخصیت و سابقهٔ آقای علی علی زاده بسیار خاص و پیچیده است. شناخت من از ایشان در عبارت کوتاه این چنین است: یک چپ مارکسیستی که در سیر فکری و سیاسی خودش به تصدیق و همدلی با مواضع استقلالطلبانه و ضدامپریالیستی #جمهوری_اسلامی و مخالفت با #سرمایهداری شبهاسلامی پسا انقلابی رسیده است و در عین حال نسبت به ضعفها و قصورهای گفتمانی جریان انقلاب هم حساس است. اما تحلیل مواضع گذشتهٔ علیزاده هنگامی که هنوز بیشتر در جبهه اپوزیسیون و اصلاحات بود نیاز به مجال موسعی میطلبد اما عجالتاً باید بین مواضع متأخر انتقادی او از جریان انقلاب و مواضع متقدمترش فرق گذاشت. نقیصهٔ جدی جریان انقلابی این است که متوجه نیست خطاها و بلکه جنایاتی که از سال ۶۸ به وسیله برخی مقامات غیرصالح جمهوری اسلامی انجام شد (اعم از گردش به سرمایهداری نیولیبرال و #قتلهای_زنجیرهای) از جمهوری اسلامی چه هیولای موحشی در ذهن فعالین سیاسی و ژورنالیستها و روشنفکران ترسیم کرد. ما امروز قویاً نیاز داریم تحولات سیاسی و اجتماعی و امنیتی دههٔ ۷۰ را موشکافی کنیم و البته از تفسیرهای شعاری و شبه-امنیتی جریان انقلابی در آن زمان فراتر رویم که تمام کاسه کوزهها را بر سر «اصلاحطلبان التقاطی و پدرسوخته» میشکند!
حالا با نظر به زمینهٔ تاریخی مختصری که در بالا گفته شد دانش خودم از شخصیت و سیر علی علی زاده را توضیح میدهم:
1️⃣ یک فارغالتحصیل دانشگاه شریف و یک چپ مارکسیست-سوسیالیست که به ظن قوی از خانودهای این چنین هم بوده (اشارهٔ او به این که پدرش از اعدامیهایی بوده که بخشیده شده، احتمالاً تودهای یا مجاهدینی) پس بی تردید، او بغضی پیشینی از جمهوری اسلامی داشته است!
2️⃣ سپس متأثر از فضای مغشوش و پرفتنهٔ دهه ۷۰ (که عمدتاً ناشی از هم خطاهای خودیها مثل هاشمی رفسنجانی و کارگزاران جمهوری اسلامی و هم عملیات اطلاعاتی امنیتی دشمن به اسم خودیها بود مثل قتلهای زنجیرهای)، مثل بسیاری از ژورنالیستها و فعالین سیاسی و دانشجویی متعارف کشور از «استبداد فاشیستی-مذهبی سرمایهداری» در جمهوری اسلامی به امان میآید و به جریان اصلاحات میپیوندد، و نهایتاً به انگلستان مهاجرت میکند.
3️⃣ آنجا طبق گفته خودش مدتی با رسانههای حرفهای انگلیس همکاری کرده و تجربهٔ گرانسنگی کسب کرده. تا حدود ۱۰ سال پیش جزء کارشناسان بیبیسی فارسی بوده اما آشنایی او با جریان چپ و #حزب_کارگر انگلیس و اشخاصی چون جرمی کوربین ظاهراً باعث میشود بیشتر به ریشههای چپ سوسیالیستی خود بازگردد، و با سیاست خارجی جمهوری اسلامی از منظر چپ سوسیالیستی ضد-امپریالیستی همدلی پیدا کند و نهایتاً در آخرین حضور خود در بیبیسی فارسی از سیاست امنیتی منطقهای رهبر انقلاب دفاع کند تا برای همیشه پایش از رسانههای جریان اصلی انگلیس حذف گردد! او ظاهراً در دورهٔ تحصلیش در رشتهٔ #فلسفه در انگلیس هم فعالیت سیاسی چپگرا داشته و برای همین از طرف دولت انگلیس از ادامهٔ تحصیل تعلیق شده است. حتی در تظاهرات ضدصهیونیستی هم شرکت داشته و یک بار به خاطر حمل پرچم حزبالله از طرف پلیس انگلیس بازداشت موقت شده است!
↩️⚠️به عبارتی دیگر، گویی علیزاده از یک دهه پیش متوجه میشود که در ج. ا. با یک درهمآمیختگی ایدئولوژیک مواجه هستیم که تا پیش از آن برای بسیاری از فعالین سیاسی و مردم هم معلوم نبود و همین #التقاط_رسمی سرمنشأ ضایعات بزرگی در جمهوری اسلامی شده: جریان انقلابی حقطلب با هدایت #آیتالله_خامنهای با بدنهای از مذهبیون پاک اما اغلب شعارزده و سادهاندیش و کموبیش بیگانه با فضاهای فکری در یک طرف و جریان #نیولیبرال غربگرای سرمایهداری با هدایت #هاشمی_رفسنجانی با بدنهای تحصیلکرده پیچیده و تأثیرگذار در محافل سیاسی و دانشگاهی در طرف دیگر! این التقاط بزرگترین فتنهای بود که جمهوری اسلامی به آن مبتلا شده و حالا دوستان سیاسی و امنیتی سنتی که به تبع برخی چهرههای ارزشمند دینی مرتب از «التقاط اندیشی اصلاحطلبان» میگفتند باید متوجه التقاط پوشیدهای بس بزرگتر در گفتمان کشور باشند که البته به تدریج از سال ۸۴ از پوشیدگی خارج شد گرچه جداً هنوز درست تحلیل نشده است. آیا در این صورت باید علی علیزاده یک لاقبا را چون که خود قربانی این التقاط رسمی در ج.ا. شده و در فضای مشتبه سالهای گذشته علیه نظام موضع گرفته سرزنش کرد؟
ادامه دارد...
@criticalknowledge