May 11
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
چرا نمىگذارند خانمى با هفت قلم آرايش و طنازى از اين سو به آن سوى خيابان راه برود؟
#شهیدبهشتی
لاٰ إِكْرٰاهَ فِي اَلدِّين یا مقابله حکومتی با عدم رعایت حجاب اسلامی!!
ايمان آوردن به اسلام، الزامى، اجبارى و اكراهى نيست. اما وقتى كه اسلام را به عنوان دين قبول كردم ديگر بعد از آن نسبت به يكايك آوردههاى اسلام با تمام وجودم عشق مىورزم. ديگر اين طور نيست كه من هم اسلام را قبول دارم، هم ندارم. مگر مىشود كه آدم اسلام را قبول داشته باشد و براى خواندن نماز صبح - آن هم در تابستان - پا نشود؟ كارگر در ماه رمضان تابستان روزه نگيرد؟ اگر گاهگاهى خواستند فيلمهاى سكسى در سينما نشان بدهند نگو كه نرو يا فيلم را نياور. نيار. آخر اين چه آزادى شد؟ چرا نمىگذارند انسان آزادانه فيلمهاى سكسى تباهكننده وارد كند؟ دلش مىخواهد برود و تماشا كند، آزاد است. تو فيلم سكسى بياور توى سينما نمايش بده، انسان هم آزاد است مىخواهد مىرود، مىخواهد نمىرود. اين مىشود آزادى. داشتن استخرهاى شناى مختلط براى زن و مرد چيز خوبى است، حالا اگر كسى مقدس مآب و ديندار است خودش آنجا نرود. زنها و مردها با شيوهها و لباسهاى نامطلوب و ناموزون توى جامعه بيايند و به محل كارشان بروند. عيبى ندارد. اگر يك زن خيلى متدين است، خودش نرود، خودش نكند. اگر يك جوان متدين است، خودش چشمش را زير بيندازد. اگر خانمى با هفت قلم آرايش و طنازى از اين سو به آن سوى خيابان راه مىرود، او آزاد است، اين هم آزاد است. او
آزاد است اينجورى راه برود، اين هم آزاد است نگاه نكند. ما اينجور آزادى را نفى مىكنيم. ...
اگر مىبينيد كه مىگوييم ما از حاكميت و حكومت ليبرالها بر جمهورى اسلامى ايران احساس نگرانى مىكنيم از باب اين است كه ما عينيت اين حاكميت را در زادگاه تفكر ليبراليستى ديدهايم و شنيدهايم، ديدهايم يا برايمان نقل كردهاند و شنيدهايم.
ما مىبينيم آنجا راه به سوى تباهى انسان گشوده است نه به سوى شكوفايى انسان. چرا؟ براى اين كه در يك محيط اجتماعى كه دائماً زير فشار اشعه مرئى و نامرئى جاذبههاى جنسى قرار دارد، آيا انسان واقعاً آنجا آزاد است؟ البته كه نيست.
...
اگر شما وقتى در يك ادارهاى رئيس هستى، ديديم در برابر تبعيض و ظلم حساس هستى، اگر ديديم در برابر فساد حساس هستى، در برابر رشوه حساس هستى، در برابر فاصله زياد حقوقها و درآمدها حساس هستى، در برابر كيفيت پوشش خانمهاى كارمند حساس هستى، در برابر روابط و طرز گفت و شنود آقايان و خانمهاى كارمند با يكديگر حساس هستى، و همه اينها را با حساسيت مىكوشى به راه خدا و راه عفت و راه پاكدامنى و راه تقوا و راه عدالت و راه راستى و راه درستى بياورى، بالاى چشم مايى. ما با اسمت كارى نداريم. ما فقط اين را مىگوييم كه در جامعه بشرى، (اينجا خوب دقت بشود) يك مقدار قيد و بند اجتماعى ضرورت دارد و اين قيد و بندها چند پشتوانه دارد:
۱. پشتوانه ايمان انسانها. البته اين بهترين پشتوانه است. وجدان انسانها و ايمان انسانها منشأ تعهد انسانها نسبت به اجراى احكام و قوانين و مقررات اين ايدهآل است.
۲. قانون و اعمال قانون به وسيله دولت و حكومت و نهادهاى مسئول اجتماعى، همراه با اعمال قدرت. ما نمىتوانيم فكر كنيم كه همه بر اساس وجدانشان و ايمانشان هميشه قانون را رعايت مىكنند. اگر كسانى پيدا شدند كه از قانون تخلف مىكنند بايد با قدرت جلوى آنها را گرفت. البته اعمال اين قدرت بر طبق تعاليم اسلام بايد صرفاً به وسيله حكومت باشد.
#حجاب
نسخه کامل تصویری سخنرانی با عنوان ریشه ها و مبانی لیبرالیسم
منبع: حسینی بهشتی، سیدمحمد. 1397. #لیبرالیسم. انتشارات روزنه. صص38-42
@shahiddoctorbeheshti
روایت CNN
پلیس ایالت تگزاس در حال عقب راندن معترضان طرفدار فلسطین در پردیس دانشگاه تگزاس در آستین
#آزادی_بيان
#آزادی_تجمعات
#آزادی_اعتراضات
#مصونیت_دانشجویان
Video shows moment pro-Palestinian protesters disperse as police make way through UT campus | CNN
https://www.cnn.com/videos/us/2024/04/24/university-texas-protests-pro-palestinian-austin-vpx.cnn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگوید: مگر در نظام حقوق بشر بینالملل، حق "بر خطا بودن" به رسمیت شناخته نشده؟ پس این برخوردها چیه؟
میگویم: حق "برحق بودن" که شناسایی نشده!
میگوید: پس بیطرفی دولت چه میشود؟
میگویم: دولت بیطرف است و هیچ تعهدی برای حمایت از "حق" ندارد
گیج مینگرد
تلخ میخندم
#حقوق_بشر
https://eitaa.com/drhamednikoonahad
هدایت شده از فکرت
#گفتگو | #عصر_پرسش
✅ دومین قسمت ویژهبرنامه «عصر پرسش» به همت رسانه فکرت برگزار میگردد:
💥 بنبست آزادی
🖇 تاملی در باب دانشگاه و امر سیاسی
👤 با حضور دکتر حامد نیکونهاد؛ عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
💢 مخاطبین گرامی میتوانند سوالات خود در باب «اعتراضات دانشجویی آمریکا» را تا یک ساعت قبل از آغاز برنامه به این آیــدی ارسال نمایند تا از کارشناس برنامه پرسیده شود.
⏰ سهشنبه ۱۱ اردیبهشت، ساعت ۱۰:۳۰
«لـینک شرکـت در برنامـه»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
4_6014812479245257737.mp3
3.36M
لباس و رفتار و گفتار #معلم جلوه اعتقاد درونی اوست
معلمی از کودکیاری تا استاد دانشگاه همگی شغل کلیدی هستند
#روز_معلم
#شهیدبهشتی
@shahiddoctorbeheshti
✅️ چند پیشنهاد به دانشجویان رشته های حقوق، علوم سیاسی، جامعه شناسی و اقتصاد و اهالی قلم برای انتخاب موضوع یادداشت، مقاله علمی، پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری
1. دسترسی آزاد به اطلاعات در فضای مجازی؛ با تأکید بر پوشش اعتراضات ضد صهیونیستی در رسانه های فارسی زبان بیگانه
2. ارزیابی تأثیرات کنشگری نهادهای حقوق بشری در حمایت از حقوق قربانیان نسل کشی؛ مطالعه موردی نسل کشی در غزه
3. نسل کشی در غزه و گذار به دوران پسا حقوق بشر
4. نسل کشی در غزه و بازگشت دنیای مدرن به وضع طبیعی
5. تحلیل اقتصادی حق اعتراض به نسل کشی در غزه
6. قلمرو سرمایه گذاری دانشگاههای ایالات متحده امریکا در شرکتهای حامی نسل کشی؛ مطالعه موردی نسل کشی اسرائیل در غزه
7. گردش آزاد اطلاعات در دوران پس از 7 اکتبر 2023؛ مطالعه موردی سکوهای اینستاگرام و ایکس در مواجهه با نسل کشی در غزه
8. آزادی برگزاری تجمعات اعتراضی به نسل کشی؛ مطالعه تطبیقی اعتراضات در دانشگاههای ایالات متحده امریکا و اروپای غربی
9. ورود نیروهای انتظامی و امنیتی به محیط دانشگاهها؛ مطالعه موردی ورود پلیس به دانشگاه های کلمبیا و تگزاس در ایالات متحده امریکا
10. تضمینات آزادی بیان در دوران پس از 7 اکتبر 2023؛ مطالعه موردی سرنوشت اساتید دانشگاههای ایالات متحده امریکا
11. مصونیت از دستگیری و بازداشت خودسرانه؛ مطالعه موردی دانشگاهیان دانشگاههای ایالات متحده در بازه زمانی آوریل 2024
12. مصونیت دانشجو از تعقیب و تعلیق به علت اعتراض به سیاستهای حکومتی؛ مطالعه موردی وضعیت دانشگاههای ایالات متحده در دوران پس از 7 اکتبر 2023
13. مدل سیاستگذاری مطلوب در برابر اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاههای غربی؛ با تأکید بر تجربه زیسته دانشگاههای ایالات متحده در دوران پس از 7 اکتبر 2023
14. کشاکش امنیت شغلی دانشگاهیان و اعتراض به سیاستهای حمایتی از اسرائیل؛ رهیافتی جامعه شناختی
15. بیطرفی دولت، از آرمان تا واقعیت؛ مطالعه موردی مواضع و اقدامات دولتهای اروپایی در دوران پس از 7 اکتبر 2023
16. طراحی مدل مطلوب مواجهه دولت با تجمعات اعتراضی؛ مبتنی بر تجربه پلیس ایالات متحده امریکا در سرکوب اعتراضات دانشجویی ضد اسرائیلی
https://eitaa.com/drhamednikoonahad
"خشم شب" پلیس سحرخیز
❗️صدها نفر از ماموران پلیس لسآنجلس سحرگاه پنجشنبه به وقت محلی برای برچیدن چادرهای دانشجویان مدافع حقوق فلسطینیها به محوطه مرکزی دانشگاه کالیفرنیا یورش بردند.
‼️در جریان هجوم پلیس به محوطه دانشگاه صدای چند انفجار شدید که احتمالا ناشی از انفجار بمبهای صوتی پلیس بود شنیده شد.
⁉️ دفتر گوین نویسام، فرماندار دموکرات کالیفرنیا از واکنش «محدود و با تاخیر» پلیس به تجمع اعتراضی در دانشگاه «یو سی ال ای» انتقاد کرده است.
⭕️جو بایدن، رئیسجمهوری آمریکا روز پنجشنبه در واکنش به درگیری در دانشگاههای این کشور گفت که هم «آزادی بیان» و هم «حکومت قانون» باید رعایت شود. وی افزود که این اعتراضها باعث نشده است که او به دنبال بازنگری در سیاست خاورمیانهای واشنگتن باشد.
https://parsi.euronews.com/2024/05/02/police-move-in-to-dismantle-protest-camp-at-california-university-arresting-at-least-six?utm_source=Telegram&utm_medium=Social
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
📢 یکی از مکاید شیطان در طول تاریخ، مکتبسازیهای بدلی بوده است.
📢 امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) با مکتبهای بدلی به مبارزه برخاستند و يک مکتب پيشگام در اخلاق و کلام و فقه را بنیان نهادند.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
🔸 مکتبسازي و ايجاد يک معنويت مبهم در مقابل گرايش توحيدي، از مکايد درازمدت شيطان است که هميشه دنبال ميکند. اين مکتبسازي از «حَسبُنا کتاب الله» شروع ميشود تا بعد در دوره بنياميه و معاويه به جايي ميرسد که کاملاً وجود مقدس اميرالمومنين(علیه السلام) را رصد ميکند و هر کاري حضرت ميکنند بدلش را ميسازد.
فرقههاي کلامي و گرايشهاي معنوي منحرف که الان پيدا میشود تصادفي نيست و همانطور که الان دستگاه شياطين جن و انس تفرق معنوي و ايجاد گرايشهاي باطل را مديريت ميکنند، در دورههاي قبل هم همينطور بوده است. من در کتاب توحيد صدوق، انحرافاتي که در دنياي اسلام در موضوع توحيد شده است را ديدم. در تفسير توحيد يک طيف، از کساني هستند که به «تعطيل» يا «تشبيه» رسيدهاند. اينها مکتبسازي است و ريشهاش به دستگاه طواغیت و شیاطین برميگردد.
درواقع، يکي از کارها ايجاد کالاي جايگزين است که در آن دوره هم بهشدت اتفاق افتاده است، مثل تحريف معنويت اسلام، تحريف فقه و حتي روش فقاهت، تحريف اعتقادات که در همه اينها مکتبسازيهاي متعدد انجام شده است؛ از اشاعره و جبريه بگيريد تا مرجئه. اينها همه ساخته و پرداخته عملي دستگاه طواغیت و بنياميه است و تصادفاً ظهور پيدا نکردند.
شأني که وجود مقدس امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) در اين زمينه دارند چيست؟
🔸 همانطور که شيخ مفيد نقل کردهاند قبل از امام باقر(علیه السلام)، تشيع که مکتب حق است يک فقه و شريعت روشن و حتي يک معنويت و يا نظام اعتقادي داراي چارچوب روشن نداشت و ما گاهي در فقه نيازمند اهل سنت ميشديم، ولي امامین صادقین(علیهما السلام) يک مکتب پيشگام درست کردند.
در صدر اسلام واقعاً اين گونه بود و نبض فرهنگ در دست امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) بوده است. ایشان هم مبارزه با گرايشات منفي ميکردند و جلوي آن معنويت باطلي که بعد مبدأ پيدايش گرايشات صوفيانه شد ايستادند، و هم بهشدت با گرايشات انحرافاتي و ظاهريگري مبارزه کردند و به دنبال ايجاد يک عقلانيت استوار شيعي در کلام و در اعتقادات بودند. ايشان يک بناي عظيمي را در فقه و کلام و عرفان و اخلاق گذاشتند.»
#طرح_نبیاکرم (صلی الله علیه وآله)
#طرح_امامان (علیهمالسلام)
☑️ @mirbaqeri_ir
دکتر حامد نیکونهاد
کارت دانشجویی مصونیت قضایی نمیآورد. دانشگاه، مثلث برمودا نیست اخبار مربوط به #بازداشت_دانشجویان،
برخلاف تلقی برخی دانشگاهیان و اهالی رسانه و سیاست، قانونی مبنی بر ممنوعیت ورود نیروهای انتظامی و امنیتی به محوطه و محیط دانشگاهها یا حوزههای علمیه و مانند اینها وجود ندارد و اساساً مصوبهای با چنین مضمونی آشکارا در تنافی با #قانون_اساسی و حقوق شهروندان است.
https://eitaa.com/drhamednikoonahad