🕌مزار امام زاده عبدالله
🕌مزار آیت الله حاج شیخ موسی
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2202
💥#میرزای_ادملا
📜معرفی #میرزا_محمد_شفیع_ادملائی :
✍میرزا محمد شفیع ، فرزند "حاج میرزا احمد" در سال ۱۱۵۹ قمری درقریه #اِدمُلّاه [باکرمحله] بندپی بابل دیده به جهان گشود.
📝اعتمادالدوله می نویسد که پدر میرزا محمد شفیع (اِدمُلّائی) از چاکران نادر شاه افشار بود. اجداد میرزا محمد شفیع (اِدمُلّائی) از اهالی اصفهان بوده که در عصر سلاطین صفویه به علت طغیان و عصیان توسط پادشاهان صفویه به اجبار از اصفهان کوچ و در (( بندپی )) مازندران سکونت کردند.
💥میرزا محمد شفیع اِدمُلّائی جوانی را به کسب علوم دینی در قریه اِدمُلّاه [باکر محله بندپی] در مکتب #ملاه_علی_باکر طی کرد تا این که حوادث سال ۱۱۹۵ قمری نقطه ی عطفی در زندگی او به وجود آورد.
(ملاه علی باکر فرزند میرزا آقا بن جانی سلطان بن حاجی آقا لَر داداش پور باکر از اجداد خانواده های داداش پور، داداش زاده، پورداداش، حسین پور، گل آقاپور،گل علی زاده و اصغری های در ادملاه بوده است. ملاه علی باکر همچون پدربزرگ و عموهایش؛ ملا محمدفاضل باکر و ملا بهرام باکر باسواد و مکتب دار در #ادملا بوده است.
📌ردپای ملا محمدفاضل باکر و ملا بهرام باکر در سند استشهادیه درویش سهراب بن فیروز درباره ی حُسن انجام کار تولیت مزار حضرت سیدنظام الدین پادشاه امیر در سال ۱۱۲۹ قمری در ایام سلطنت شاه سلطان حسین صفوی که نوشته شد وجود دارد. این دو برادر نوشتند:
بیان واقع است و خلافی ندارد. العبد الاقل محمد فاضل باکر و العبد الاقل بهرام باکر)
📝...حاجی خان جان [داماد ملا آقبا بیک باکر] حاکم بندپی به همراه صفر بیک باکر و تفنگ چیان خود، آغامحمدخان و فتحعلی(شاه بعد) و برادرش حسین قلی خان(جهانسوز) و مادرش را با زنجیر مصلحتی به بندپی برد و در قریه اِدمُلّاه [باکرمحله بندپی] جای داد....و ایشان را از بند گرفتاری رهایی داد.
📜در تاریخ آمده است:
((هنگامی که پیشنهاد و تدبیر حاجی خان جان؛حاکم بندپی و اعیان حلال خور آن جا، اقا محمد خان را از مرگ حتمی رهانده و در بندپی قریه اِدمُلّاه تحت نظارت قرار می دهند،میرزا محمد شفیع از اهالی قریه اِدمُلّاه با خان قاجار آشنا می شود. عهدنامه ای به دست خط میرزا محمد شفیع در خانه ی یکی از اهالی قریه اِدمُلّاه در حضور آقامحمدخان قاجار مکتوب گردیده و با اثر انگشت آغشته به خون امضاء گردید(نسخه ای از این پیمان نامه در ید مرحوم حسین آقاباکر ادملائی بوده است). میرزا محمد شفیع از آقا محمدخان عهد و پیمان گرفت که در وقت استقلال، او را مرجع خدمات قرار دهد. از طرفی تعدادی از اهالی قریه اِدمُلّاه در ذیل پیمان نامه متعهد شدند که در رکاب آقا محمدخان قاجار تا ظفر همراه باشند....)).
📎متن کامل در 👇👇
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2204
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
📎#کانال_تخصصی_در_ایتا
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔎ادامه 👇👇
📚همچنین در برخی از منابع تاریخی گفته شده است:
هنگامی که "آقا محمدخان" در اطراف شهر »بابل« به جمع آوری قوا مشغول بود ، شب هنگام به خانه "حاج خان جان" حاکم بندپی رفت و در آنجا یک قرار داد مودت بین این دو به امضاء رسید. این قرارداد توسط میرزا محمد شفیع به رشته تحریر در آمد. سیاق نوشتار میرزا محمد شفیع، مورد پسند آقا محمد خان قرار گرفت و از حاکم خواست که چند مدتی میرزا محمد شفیع در خدمت او باشد. حاکم بندپی نیز با این در خواست موافقت کرد. ترقی میرزا محمد شفیع از این لحظه آغاز و تا آخر عمر خود در دستگاه قاجاریه ادامه داشت.
📝فرزند میرزا فریدون که از مستوفیان دربار و داماد فتحعلی شاه قاجار بود، درباره ی زندگی اش روایتی در معمرین بندپی رایج است که با نظر تاریخ نویسان تفاوت دارد. از افواه چنین برمی آید که وقتی آغا محمد خان در یکی از دهات بندپی؛قریه اِدمُلّاه به حالت تبعید به سر می برد، سردودمان طایفه ی حلال خوریه، به نام ((میرزا خانلر)) با او بد رفتاری می کرد. خان قاجار وقتی به سلطنت رسید، درصدد اذیت و آزار این طایفه برآمد.
📜بر اساس سند مهمی که به تاریخ ۱۲۰۴ قمری به دست آمده است که آقا محمدشخصا، با لحن تندی حلال خوران را به خیانت متهم می کند و آقا سید یوسف شیادهی را به سبب خدمات او هنگام حبسش در بندپی قریه اِدمُلّاه مورد تجلیل قرار می دهد. اصل این سند منتشر نشده نزد سیدمحمد صادق ابراهیمیان شیاده موجود است.
📝متن نامه ی آغا محمدخان قاجار بدین شکل است:
((هو. حکم والا شد، آن که بنابر مراحم خاقانی درباره سلالۀ السادات آقا سید یوسف بندپی شیادهی که در ایام توقف اقدس شهریاری در قریه اِدمُلّای بندپی و خیانت طایفه ضالّه خلال خوریه.... سید جلیل القدر با پسران و عیال، خدمات شایسته و زحمات زیادی در آن زمان گرفتاری و مابعدها کشیدند. لهذا به.......، در عهده دارند. الامر فی صفرالمظفر ۱۲۰۴ قمری،<سجع مُهر آقامحمدخان> افوض امری الی الله،عبده محمد)).
یاداداشت و سجع مهرهای پشت سند:((قلمی شد، عبده الراجی اسدالله، عبده محمد زکی، نلاحظه شد، لالاله الا الله الملک الحق المبین، عبده محمد شفیع))
📝دوران صدارت میرزا محمد شفیع اِدمُلّائی :
دومین شخصی که پس از قتل "حاج ابراهیم خان کلانتر" عهده دار سمت صدارت عظما در سلسلۀ قاجار گردید "میرزا محمد شفیع اِدمُلّائی مازندرانی" بود که از سال ۱۲۱۵ه.ق لغایت ۱۲۳۴ه.ق سمت صدارت عظما را به عهده داشت.
📎متن کامل 👇👇
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2204
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
📎#کانال_تخصصی_در_ایتا
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜#وقف_نامه_میرزا_محمد_شفیع_ادملایی_مازندرانی
الحمدالله الذی جعل الوقف وسیله لنیل السعاده و الارض بساطاً لوقف العباد بالعباده خالق النور فی النور ومنزل علی الطور الواقف علی ما یخفی الصدور والصلوه والسلام علی شفیع المذنبین و حجه الله علی الخلق اجمعین سید الانبیاء و السبب ایجاد ارض و السماء علی وصیه و ابن عمه المخصوص بمواخانه لیوم الاخاء و هو بمنزله هارون من موسی والمشکور سعیه فی اهل امتی و صل علیها الائمه الهدی و مصابیح الدجی و اعلام التقی و کهوف و مناعت و جلالت مأب عظمت و حشمت و بنالت اکتساب و وزارت و فخامت و بسالت انتساب موسس اساس نصف و احسان بانی مبانی برو امتنان مهام الانام بالرای الصائب ناظم امور جمهور الخاص والعام بالفکر الثاقب وزیرا ارسطو تدبیر ملک آرای و مشیر مشتری نظیر نکورای اعتماد الدوله البهیه السلطانیه و اعتضاد السلطنه العلمیه الخاقانیه دستور معدلت دستور مکرم صدراعظم دیوان قضا نشان قدرتوأم میرزا محمد شفیع شیدالله بنیان دولته که همواره همت تشبیه مبانی جنات معروف وتعمیر مساجد و مدارس و ابنیه خیریه همچو مهمات مکتب و مملکت برای سعادت آیینش موقوف در اکثری از بلاد و امصار ازمعماری رأی سعادت اقتضایش بناهایی سپهرآسا که هر یک مصدوقه اصلها ثابت و فرعها فی اسماء است آشکار و عیان از جمله آنها مدرسه محمودیه در طهران و مدرسه صدرآباد واقعه در دارالخلوفه طهران است که از غائب صفا و حجرات چون غرفات جنایت مصداق و مقام ربه جنتیان است ودر صحن دلگشاشان از جداول کوثرنشان نمودار فیها عینان تجریان و من دونهما جنتان ومسجد جامع و مدرسه آصفیه واقع در بارفروش مازندران که هر که حیاض و انهار عنبر شمیم چون سلسبیل و تسنیم آنها عینیه گوید فیها عینان نضاحتان لهذا مدرسه مبارکه آصفیه که با غرفات متینه سمایی است ذات ابراج و سلسال دریاچهاش را اگر با فرات و دجله به مقیاس مذاق سنجی هذا عذب فرات و هذا ملح اجاج فضای سرایش چون ساحت مینو نشاط بخش هر شیخ و شابست و حجراتش مرطلاب ذوالعلوم و الاطباب را جناب عدن مفتحه لهم الاعراب اگر از مسجدش که مساجد اربعه را خامس آمد وضعی خواهند مسجد اسس علی التقوی و آرمیدگان زوایایش که چون مهر روشن است که خورشیدش عنکبوت زوایای روزن است در آن ببیتون لربهم سجداً و قیاماً از شمسه ایوان مدرسش مهرانور چون از روی کمر مستنیر و باکر یاس او نهمین سپهر که برترین اساس است سرهمسری بودی اگر چون او مزین بدی بزینتهای دلپذیر طلیسان دار چرخ برای استفاده است در جوار جدارش جایی جدید جسته و در جدیدش تازه نهالی از تاریخ و ترنج که فلک البروج از غیرتشان برنج است. رسته چون از معماری رأی رزینش همو کار لشکر و کشور ساخته و چون مهام جمهور خاص و عام پرداخته آمد. خالصاً توجه الله و طلباً لمرضاته وقف موید نمودهاند بر طالبان علم و دین
و خوانندگان کتب ایمان و یقین که در جرات آن بمفاد و هم فی الغرفات آمنون منزل گزین و به تحصیل علم و دانش با فراغت و آسایش مزین گردند بشروطی چند که مرقوم می گردد اول هر یکی از طلاب خواسته باشد مسافرتی کند که زیاد از یکماه باشد مأذون نیست در حجره خودش را مقفل سازد تا کار مباحثه در آن بماند ثانی: اینکه طایفه یا فرقه فلاسفه صرف و معتقدان ایشان که از بی اعتقادی ظاهر شرع مطهر باشند در آن مسکن نگزیند ثالث اینکه هرگاه یکی از طلاب فسادانگیز و شرارت طلب دور از طریقه صلاح اندیش و ادب وجودش محصلین را موجب آزار و تعب باشد بر متولی است بمصلحت مدرس و ناظر او را از مدرسه اخراج نماید اربع اینکه صحاف و جدول کش و سایر اصناف و فرق و کسانی که مشمول به تحصیل علم نیستند و در آنجا مقام ننمایند.
📎متن کامل در 👇👇
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2204
✍ادامه 👇👇
📜ادامه وقف نامه میرزا محمد شفیع ادملایی مازندرانی
👇👇
خامس اینکه کسانی که از دوستان و آشنایان طلاب باشند و بدیدن ایشان مأذون و مرخص نیستند که شب در حجره ایشان منزل نمایند که کون ایشان در حجره مانع مطالعه و مذاکر آن طالب علم خواهد بود مگر اینکه منزلتی دیگر نداشته باشند و ناچار باشند از بودن در آن و هرکه غیر ایام تعطیل بدیدن طالب علم بیاید مأذون نیست که زیاد از یک ساعت درآن حجره بنشیند مگر آنکه صحبت علمی دارد و تولیت مدرسه مبارکه با سلاله الاعاظم و الاعیان میرزانصرالله که از احفاد عم جناب واقفست مفوض و بعد باولاد احفاد اعمام خویش موکول داشتند که اکبرش معتبر نبوده و هرکه در سلسله ارشد و کامروان تر و دیانتش از سایر بیشتر باشد خود یا متولی داند شرایط تولیت اینکه هرگاه خود در آن بلده است متوجه امورات متعلقه بمدرسه و موقوفات آن باشد چنانچه متولی در بلدی دیگر باشد باید وکیلی امین متدین از جانب خود مشخص کرده که بدقائق امور برسد و نظارت آن را به عالیجناب عزت و سعادت و امانت و دیانت انساب السلاله الاطیاب آقامیرصادق سادات میرکلا و بعد هر گاه اولادش صلاحیت و قابلیت و شایستگی داشته باشد قدغن نکند چنانچه اولادش غیرقابل باشند باید متولی با مصلحت علما و فضلا بلد از سادات و مومنین شهر که بمصلحت تدین صلاح شهور و معروف باشد بنظارت منصوب سازد (از قرار تفصیل دکاکین و حمام و اراضی که در بلده طیبه).
« پنجشنبه بازار »
تمامی سه باب دکان، شش دانگ از یک باب دکان، تمامی دو باب دکان، ششدانگ از یک باب دکان
تمامی سه باب دکان، شش دانگ از یک باب دکان، شش دانگ از یک باب دکان
شش دانگ از یک باب دکان، شش دانگ از یک باب دکان، تمامی دو باب دکان، شش دانگ از یک باب دکان
شش دانگ از یک باب دکان، شش دانگ از یک باب دکان، شش دانگ از یک باب دکان، شش دانگ از یک باب دکان
« بازار مسگرها »
ششدانگ از یک باب دکان ، ششدانگ از یک باب دکان، ششدانگ از یک باب دکان
ششدانگ از یک باب دکان، ششدانگ از یک باب دکان، ششدانگ از یک باب دکان
« چهارسوق » = یک دانگ از یک باب دکان- شش دانگ از یک باب دکان
« بازار بزازها » = شش دانگ از یک باب دکان
« تکیه میرزا آقا » = سه دانگ از کل شش دانگ یک باب دکان، شش دانگ از یک باب دکان- شش دانگاز یک باب دکان
« پشت شهدا » = حس از یک باب دکان، عشر از ششدانگ یک باب دکان
« مزرعه خشت » = تمامی ششدانگ زمین شلتوک زراعی خشت سوار
« پشت مدرسه صدر « = تمامی دوچل زمین باغچه مشجر
که به شروط مقرره که مداخل و منافع موقوفات را به دقت جمع آوری وبعد از حق التولیه که یکعشر و حق النظاره که نیم عشر است تعمیر مدرسه و مستقلات موقوفه مقدم بر سایر مخارج است و بعد از تعمیر باید آنچه بمصرف سوخت و روشنایی مسجد و حجرات می رسد ماه به ماه داده شود و بعد به طلاب آنجا علی قدراستحقاقهم بدهند.
بدین طریق که باید متولی یا وکیل متولی ملاحظه احوال و اوضاع طلبه را کرده کسانی که راه مداخل از برای ایشان نباشد و پدر و عاقله نداشته باشند دادن تنخواه ایشان را مقدم داشته که به علت عدم وجه معیشت از تحصیل باز نمانند و مواجب دو نفر خادم را بطریق و اقتضای آنان باید بدهند و متهولین و کسانی که پدرولی و صاحب مایه دادند و مکتفی احوال ایشان می شود ضرور نیست چیزی بدهند بغیر از روشنایی که باید داده شود.
و آنچه زیاد بماند باید متولی و یا وکیل متولی مناظر بصلاح علما و فضلا و کتب تفاسیر و احادیث علوم ادبیه و سایر که در اصول و فروع دین علما تضعیف کردهاند ابتیاع و وقف علما و طلاب مدرسه نمودهاند قرار نمایند که از آن مدرسه بیرون نبرند و هرگاه برد ازکتب مذکور حتماً داشته باشد متولی و یا وکیل متولی و یا ناظر از مداخل و منافع موقوفات انها را داده که تعمیر نموده اجرت بدهند و نگذارند بزودی ضایع گردد و تا هنگامی متولی در آن بلد نیست وکیل او باید متوجه رتق و فتق امور بشود و حق التولیه باید به وکیل داده بشود.
📌سند وقفیت موقوفه میرزا محمد شفیع اِدمُلّائی براساس احکام علما بوده و نیت واقف همانگونه که از متن وقفنامهی وی پیداست، تعمیر و لوازمات و تحصیل طلاب و حقوق مدرسین عنوان شده و عایدات سالیانه آن نیز به ۷۶۳۸ قران می رسید و امروز نیز اداره اوقاف شهرستان بابل متصدی آن می باشد.
📎متن کامل در 👇👇
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2204
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#آوات_قلم
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com
#بازخوانی_خوانش_اَسناد
#قوم_شناسی_ایل_شناسی
#تبارشناسی_تیره_شناسی
#طایفه_شناسی_نسب_شناسی
#خاندان_شناسی
#قومنگاری_آنتروپولوژی_انسان_شناسی
🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است .
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🌸نظر مخاطبین ادملاوند👇
نویسنده:اکبر
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت: ۱۴:۱۹
احسنت محسن عزیز کار جالبی بود.
خیلی علاقه مندم در خصوص فرهنگ و پوشش سنتی منطقه پاشاامیر بیشتر بدونم.
مطلبی در این خصوص داشتی برام بفرست.
درود
وب سایت ایمیل
📜سیدنظام الدین؛سید صاعدمرعشی مدفن پاشاامیر بندپی شرقی
نویسنده:اکبر
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت: ۱۱:۵۹
سلام محسن عزیز خوبی؟ چه خبر؟
من مطالب شما را خوندم برای من خیلی جالب بود و کار هات خیلی خوبی دارند. چون خودم همین دورا دور دستی بر آتش دارم می تونم بگم واقعا عالیه.
اکبر
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
📎#کانال_تخصصی_در_ایتا
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از قرارگاه باکر در ایران
💌سپاس فراوان از بازماندگان خانواده ی مرحوم #تقی_لفوری؛شاعر نامدار سوادکوه به جهت اهدا قدیمی ترین نوار صوتی ضبط شده {{#منظومه_معصومه_باکر_و_تقی_جنگن}} با صدای مرحوم مشهدی #محمدعلی_تافته در سال ۱۳۴۲ شمسی به پژوهش ادملاوند
🌸#اخبار_باکر🌸
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#قرارگاه_فرهنگی_باکر_در_ایران
@bakershenasi ﷽
📡𖣔❅ ⃟ ⃟ 🇮🇷 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
هدایت شده از قرارگاه باکر در ایران
13۴2_tafteh 01 baker(1).mp3
1.33M
🌺🎼#منظومه_معصومه_باکر_و_تقی_لفوری
🌺🎤#مشهدی_محمدعلی_تافته
🗓ضبظ شده در سال ۱۳۴۲
●━━━━━──────
⇆ ◁ ㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤ ↻
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂 ❖ ﷽ ❖
🌺
#قرارگاه_فرهنگی_باکر_در_ایران
🌸
🌺🍃🌸
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍂 @edmolavand
💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
پژوهش اِدمُلّاوَند
📎نظر مخاطبین:
👇
📝جناب آقای عباس عماد
سلام و تقدیر تشکر از زحمات حضرتعالی و همکاران به جهت تلاش در جهت شناسایی بخشی از تاریخ مازندران
در این متنی که ارسال نموده اید در قسمت سجع سند ارائه شد نام عبده اخراجی اسدالله و عبده محمدزکی درج شده .بنده احتمال می دهم این اسامی میرزا اسدالله نوری و محمدزکی خان نوری از دیار بلده نور باشند که با آقا محمد خان همراه بود و بعدها میرزا اسداله وزیر لشکر آقامحمدخان و فتحعلی شاه قاجار شد و محمدزکی حاکم فارس گردید. اصل یا رونوشت سند را دراختیار دارید؟
✍عماد هستم از بلده نور
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
#تاریخ_پژوهی
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
💥#میرزای_ادملا 📜معرفی #میرزا_محمد_شفیع_ادملائی : ✍میرزا محمد شفیع ، فرزند "حاج میرزا احمد" در سال
📎نظر مخاطبین ادملاوند:
👇👇
📝سلام علیکم.
سرور عزیزم عرض ادب وارادت به محضر شما محقق بزرگوار اینجانب از تبار آیتالله سید یوســف شیاده هستم اگر در خصوص #شجره این جد بزرگوار ما اسناد واطلاعاتی در اختیار دارید که بر معرفت ما بیفزاید یا منابع و اسنادی و کتاب معرفی بفرمایید کمال تقدیر و تشکر و قدردانی سپاسگزاری را از محضر شما دارم .
✍ سید ادیانی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
📎#کانال_تخصصی_در_ایتا
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
متن کامل را در این آدرس ببینید 👇👇
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2204
هدایت شده از قرارگاه باکر در ایران
🍃آرزوی شفای عاجل برای پهلوان پیش کسوت کشتی لوچو #نامدار_داداش_پور_باکر
🌸#اخبار_باکر🌸
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#قرارگاه_فرهنگی_باکر_در_ایران
@bakershenasi ﷽
📡𖣔❅ ⃟ ⃟ 🇮🇷 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹تقدیم به متولدین
دهه های ۵۰ و ۶۰🌹
⏰یادش بخیر؛ چه زود گذشت بچگیامون...
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_تبارشناسی_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
📎#کانال_تخصصی_در_ایتا
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_تبارشناسی_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
📎#کانال_تخصصی_در_ایتا
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📕کتاب برگی از تاریخ عابدی فیروزجائی [پریجائی]
📝بقلم محمد عابدی
📖سال انتشار ۱۳۸۹
📄صفحه ۱۰۲
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#آوات_قلم
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com
#بازخوانی_خوانش_اَسناد
#قوم_شناسی_ایل_شناسی
#تبارشناسی_تیره_شناسی
#طایفه_شناسی_نسب_شناسی
#خاندان_شناسی
#قومنگاری_آنتروپولوژی_انسان_شناسی
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📕کتاب برگی از تاریخ عابدی فیروزجائی [پریجائی]
📝بقلم محمد عابدی
📖سال انتشار ۱۳۸۹
📄۱۷۰ صفحه
📎معرفی کتاب :
برگی از تاریخ (عابدی فیروزجائی)
مؤلف: محمّد عابدی فیروزجائی
سرشناسه: عابدی، محمد، 1347.
عنوان و نام پدیدآور: برگی از تاریخ عابدی فیروزجائی/ مولف محمد عابدی.
مشخصات نشر: بابل: محمد عابدی، 1388.
مشخصات ظاهری: 170 ص: جدول.
شابک: 9- 9924- 06- 964- 978
وضعیت فهرست نویسی: فیپا
موضوع: عابدی فیروزجائی (خاندان)
رده بندی کنگره: 1388 42 ر 22 ع/ 1419 cs
رده بندی دیویی: 20955/ 929
شماره کتابشناسی ملی:
1993573
🔎توضیحات بیشتر در 👇
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2209
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#آوات_قلم
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com
#بازخوانی_خوانش_اَسناد
#قوم_شناسی_ایل_شناسی
#تبارشناسی_تیره_شناسی
#طایفه_شناسی_نسب_شناسی
#خاندان_شناسی
#قومنگاری_آنتروپولوژی_انسان_شناسی
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔎این عالی جناب را می شناسید؟
👇
📌ایشون #مگس_میوه_مدیترانه هستند.
📌این موجود که با اَعوان و انصار خود ، سال های متمادی بر میوه های رسیده زردرنگ هجوم آورده و آنها را از دور مصرف خارج می کند.
🧨راهکار مقابله با آن فقط بکار گیری از تله چسبی و تله سَمّی هست تا کمی از آسیب به محصول باغات دور باشید.
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
#تاریخ_پژوهی
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
🌺🎼🎧موسیقی پریچایی حال #پریجا #پراچی #پریج 📣موسیقی رقص پریچایی حال ویژه ی مردمی است در منطقه ی شیخ
📝ادامه مستندات👇👇
#ایل_پریجا
شما شاهد هسنی از کوه تا مازرون
تمام زندگی قشنگ #پرجائیون
#پرجائی زن و مرد همه اهل کار
اَتی کشاورز اَتی مال دار
مرد مرد چرم و شِله کردنا پَشکار
روز و شو همه بینه مشغول کار
#پرجائی کیجا کِرده سبز پیرَن
سرخ جِمه کرده وقتی بَیبو زَن
سر اِسبه مِکنا، تَن شِله شلوار
نقره سر چِنک داشتا گوشوار
پیر مردی وقتی دَس گیته کِتلوم
اَتّا دَسًینه می ره کرده تموم
#پرجائی زنا کرچال دِله بافته
دلجی گلج و پارچه ی تافَته
اَتی بافته کشی و گو آل و تنگ
اَتی بافته چادرشب خش رنگ
📚منبع:
کتاب برگی از تاریخ عابدی فیروزجایی، محمدعابدی، ۱۳۸۹، ص ۱۶۰
✍ادامه دارد...
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
#تاریخ_پژوهی
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥جشن
بیا یاابن الحسن عج....
۱۳۷۹
🌸#اخبار_باکر🌸
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#قرارگاه_فرهنگی_باکر_در_ایران
@bakershenasi ﷽
📡𖣔❅ ⃟ ⃟ 🇮🇷 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📸در حاشیه جلسه پژوهشی امروز
⏰۱۴۰۲۱/۱۰/۲۸
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
📎#کانال_تخصصی_در_ایتا
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📸پژوهشگر استاد محمد عابدی فیروزجایی
⏰۱۴۰۲/۱۰/۲۸
📎نظر مخاطبین:👇
آرزوی موفقیت روزافزون وتندرستی برای دبیر فرهیخته وارزشی ودغدغه مند در زمینه های مختلف از جمله مسائل اجتماعی.
افتخاری است برای ما؛ و خداوند عمر طولانی و عاقبت بخیری در شب لیله الرغائب به ایشان عطا فرماید.
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
📎#کانال_تخصصی_در_ایتا
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽مزار امامزاده عبدالله و آیت الله شیخ موسی ره
🗓۱۳۸۳
🗂آرشیو ادملاوند
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand ﷽
📎#کانال_تخصصی_در_ایتا
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─