eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.3هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
931 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
نشریه فرهنگ پویا
⭕️ انقلابی گری در صحنه به چه معناست (قسمت اول) ◼️ انقلابی گری در صحنه سیاسی به این معناست که ما مو
⭕️ انقلابی گری در صحنه به چه معناست (قسمت دوم) ◾️ ما در عالم دیپلماسی دچار یک جنگ تحمیلی و ناخواسته شده‌ایم و اکنون صهیونیزم سیاسی و قدرت‌های استکباری نظیر آمریکا و هم پیمانانش در سراسر جهان که نه فقط با اسلام، بلکه با اصل دیانت مخالفاند، تمامی امکاناتشان را بر روی دیپلماسی ما متمرکز کرده‌اند. 🔚{در عین حال که صهیونیزم سیاسی و قدرت‌های استکباری با اصل دیانت ما مخالفند} جمهوری اسلامی ایران در صحنه سیاست بین المللی، یک تنه، در برابر تمام کسانی قرار گرفته که به خودی خود با ما مسأله سیاسی نداشتند بلکه اسلام، مسأله مورد اختلاف آن‌ها با ماست. 🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) : آغاز شهوت لذت است و پایانش نابودی. 📚 غررالحکم، حدیث ۳۱۳۳ 🆔 @farhang_puya
⚠️ هشدارهایی مهم برای نظام اسلامی (قسمت اول) 🚫 عروسک‌ها {و اسباب بازی‌های} عریان، نیمه عریان و تحریک کننده‌ای که با خواندن ترانه‌های فارسی و عربی و انگلیسی، و رقص با جنس مخالف، در مغازه‌ها عرضه می‌شوند، نمونه بی روح همان دختركان غربی هستند. 🔴 همچنین تصاویر رنگی هنرپیشه‌های زن ایرانی درحالی که به جای روسری و چادر و مقنعه، کلاه بر سر دارند و تصاویر زن‌های هنر پیشه، خواننده و... خارجی روی جاکلیدی‌ها، آلبوم‌های عکس و حتی لوازم آشپزخانه، همانند حمله فرامرزی آن دختران فریب خورده غربی است که انتشار تصاویر شان، تنها با هدف انحراف فکری جوانان صورت می‌گیرد. ✍ محبوبه ابراهیمی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚠️ هشدارهایی مهم برای نظام اسلامی (قسمت اول) 🚫 عروسک‌ها {و اسباب بازی‌های} عریان، نیمه عریان و تحر
⚠️ هشدارهایی مهم برای نظام اسلامی (قسمت دوم) 💢 از سوی دیگر، مانکن‌های متحرکی که با تقلید کورکورانه از غرب، در سراسر خیابان‌ها و شهرها پراکنده شده، بر خلاف گذشته تنها به مناطق شمالی تهران محدود نمی‌شوند، دستاوردهای داخلی اروپا و آمریکا در کشور ما هستند که شبانه روز، در خدمت مفسده انگیزی میان جوانان می‌باشند. 🔳 این نمونه‌های بیان شده در سرزمین مقدس ایران، هشدارهایی هستند که در طول سال‌های استقرار نظام جمهوری اسلامی، از سوی بلوک غرب به درون جامعه وارد شده‌اند. مبادا تمدنی عظیم مانند ایران اسلامی به سرنوشت تمدن‌های اندلس و عثمانی دچار شود و هویت زن مسلمان ایرانی، در منجلاب بی هویتی زنان اندلس و ترکیه فرو رود. ✍ محبوبه ابراهیمی 🆔 @farhang_puya
◾️لوریا و تکمیل تعالیم زوهر (قسمت اول) ▫️ در اواسط قرن شانزدهم میلادی، ربی اسحاق بن سلیمان لوریا (۱۵۳۴_۱۵۷۲) و شاگردانش، قبالا را بیش از گذشته مطرح کردند و تا آنجا پیش رفت که او را «مسیح بن یوسف» نامیدند که راه را برای ظهور مسیح‌بن داوود، موجود یهودیان، باز می‌کند. اکنون، تفکرات و آثار او هم‌شأن ظُهر، به‌عنوان یکی از منابع اصلی قبالا دیده می‌شوند. ▫️ وی به یک خانواده مهم و مشهور یهودی تعلق داشت که شاخه‌های آن در بسیاری از کشورهای اروپایی و اسلامی گسترده بود. برادر او، مردخای، پیمانکار مالیاتی ثروتمند در فرانسه بود. اسحاق در نوجوانی مصر رفت و مدتی در جزیره‌ای در نزدیکی قاهره که به عمو و پدر زنش تعلق داشت زیست. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۰۵، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 @farhang_puya
💠 حضرت محمد (صل الله علیه و آله و سلم) : روز قیامت، بدترین مردم در پیشگاه خدا، کسانی هستند که مردم از ترس گزندشان به آن‌ها احترام بگذارند. 📚 میزان الحکمة، ج۵، ص ۴۹۵ 🆔 @farhang_puya
💠پیامبر رحمت (صل الله علیه و آله و سلم) : به‌دنبال گناه، کار نیک انجام بده تا آن‌را محو کند. 📚نهج‌الفصاحة، ص ۱۶۳ 🆔 @farhang_puya
✳️ وظایف فرهنگی_اجتماعی مومنین در بیان نهج البلاغه (قسمت اول) 1⃣ موقعیت شناسی: وَ إِیَّاکَ وَ الْعَجَلَةَ بِالْأُمُورِ قَبْلَ أَوَانِهَا أَوِ التَّسَقُّطَ فِیهَا عِنْدَ إِمْکَانِهَا أَوِ اللَّجَاجَةَ فِیهَا إِذَا تَنَکَّرَتْ أَوِ الْوَهْنَ عَنْهَا إِذَا اسْتَوْضَحَتْ فَضَعْ کُلَّ أَمْرٍ مَوْضِعَهُ وَ أَوْقِعْ کُلَّ أَمْرٍ مَوْقِعَهُ. 🖇 از عجله در مورد کارهایی که وقتشان نرسیده یا سستی در کارهایی که امکان عمل آن فراهم شده با لجاجت در اموری که مبهم است یا سستی در کارها هنگامی که واضح و روشن است برحذر باش و هر امری را در جای خویش و هر کاری را به موقع خود انجام ده» 2⃣ پرهیز از خودمحوری: مَنِ اسْتَبَدَّ بِرَأْيِهِ هَلَكَ، وَ مَنْ شَاوَرَ الرِّجَالَ شَارَكَهَا فِي عُقُولِهَا. هرکس خودرای شد به هلاکت رسید و هرکس با دیگران مشورت کرد در عقل‌های آنان شد. مَنِ اسْتَقْبَلَ وُجُوهَ الاْرَاءِ عَرَفَ مَوَاقِعَ الْخَطَإِ. کسى که از آراى مختلف استقبال کند موارد خطا را خواهد شناخت. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
✳️ وظایف فرهنگی_اجتماعی مومنین در بیان نهج البلاغه (قسمت اول) 1⃣ موقعیت شناسی: وَ إِیَّاکَ وَ الْعَ
✳️ وظایف فرهنگی_اجتماعی مومنین در بیان نهج البلاغه (قسمت دوم) 3⃣ بصیرت: بصیر یکی دیگر از وظایف مؤمنین از دیدگاه نهج البلاغه و کلام مولای متقیان است: إِنَّ الْفِتَنَ إِذَا أَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ نَبَّهَتْ، يُنْكَرْنَ مُقْبِلَاتٍ وَ يُعْرَفْنَ مُدْبِرَاتٍ، يَحُمْنَ حَوْمَ الرِّيَاحِ يُصِبْنَ بَلَداً وَ يُخْطِئْنَ بَلَداً. 🖇 بی گمان، فتنه‌ها چون روی می‌آورند فضا را به شبهه میالآيند (فضا را مشتبه می‌کنند) و چون پشت می‌کنند، آگاهی می‌بخشند. به هنگام روی آوردن - در آغاز - ناشناخته اند، اما به هنگام رفتن -و بروز آثار- شناخته می‌شوند هجومشان همانند گردبادی کور می‌ماند که به شهری فرود می‌آیند و شهری دیگر را نادیده می‌گیرند». 🆔 @farhang_puya
💠رسول خدا (صل الله علیه و آله و سلم) : هرکس دوست دارد خداوند هنگام سختی‌ها و گرفتاری‌ها دعای او را اجابت کند، در هنگام آسایشژ بسیار دعا کند. 📚نهج‌الفصاحه، حدیث ۳۰۲۳ 🆔 @farhang_puya
✳️ دیدگاه‌های مختلف درباره اهداف انقلاب اسلامی (قسمت اول) 🔷 تحقق حاکمیت یک جریان فکری در جامعه که بتواند در ادامه آن انسانی متناسب با همان تفکر تربیت شود چند مرحله نیاز دارد. به نظر می‌رسد ما تمام این مراحل را در عالم اسلام طی نکردیم و مراحلی از آن هنوز باقی مانده است. 🔲 در بحث انقلاب اسلامی، سؤال مهمی مطرح می‌شود که چرا امام حکومت اسلامی تشکیل دادند؟ چه هدفی از این کار داشتند؟ در بحث تمدنی نظرات مختلفی است 1⃣ برخی می‌گویند که انقلاب اسلامی برای این بود که شاه برود و ما حکومتی تشکیل بدهیم که مردم در آن حاکم باشند و به احکام اسلام عمل شود. این یک نگاه حداقلی است که فقط در درون جامعه ارزش‌هایی پیاده شود؛ ولی دیگر نگاه جهانی ندارد. 🎙 برشی از مصاحبه با آقای مهدی مشگی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
✳️ دیدگاه‌های مختلف درباره اهداف انقلاب اسلامی (قسمت اول) 🔷 تحقق حاکمیت یک جریان فکری در جامعه که ب
✳️ دیدگاه‌های مختلف درباره اهداف انقلاب اسلامی (قسمت دوم) 2⃣ یک نگاه وسیع تر است که نگاه جهانی نیز دارد و می‌گوید این ارزش‌ها باید به کل جهان سرایت کند 3⃣ نگاه سوم به هدف انقلاب اسلامی که یک نگاه وسیع تر و عمیق تر و مدعی است انقلاب اسلامی مقدمه ایجاد تمدن اسلامی است و تمدن موجود را تمدن اسلامی و متناسب با غایت اسلام که تولید انسان موحد است، نمی‌داند. 🎙 برشی از مصاحبه با آقای مهدی مشگی 🆔 @farhang_puya