💠 حضرت امام صادق (علیه السلام) :
آنکه برای ظلمی که به ما وارد شده، اندوه کی باشد، نفسش تسبیح و حزنش عبادت است.
📚بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۷۸
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💠 فضای مجازی؛ کنترل نامحسوس حکومتها (قسمت دوم)
#عکس_نگاشت
🆔 @farhang_puya
◾️دولت هلند؛ پلهای برای ترقی یهودیان در تسخیر جهان
▫️دولت هلند اولین دولتی بود که بهصورت رسمی پروتستان شد؛ بلافاصله سیل یهودیان سفاردی مهاجر بود که به هلند خصوصاً آمستردام روان شد و تجارت و اقتصاد آن شهر را که اکنون «قدس جدید» نامیده میشد، به دست گرفت.
▫️نیمه دوم قرن هفدهم بود که یهودیان هلند، از هستههای اصلی زرسالاری جهان معاصر شدند و به گسترش قبالا و دزدیهای ماوراء بحار کمک شایانی کردند و همینان در گسترش پیوریتنیسم در انگلیس و مهاجرت اروپائیان به نیوانگلند (آمریکا) تأثیر بهسزایی داشتند. همین حلقه دنیاپرست یهودی و قبالا بخش بزرگی از سهام شرکتهای بزرگ استعمارگر هند شرقی و غربی را مالک شدند.
📚تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه 108، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
⁉️ چرایی نظر قرآن درباره ارتباط نداشتن با مستکبرین (قسمت اول)
🔶 برهانی که قرآن کریم اقامه میکند این نیست که آنها چون مسلمان نیستند و کافرند شما با اینها طرز دیگر رفتار کنید، برهان مسأله این نیست که آنها کافرند، چون با کافر میشود کنار آمد چه اینکه در مطلب بعد به عرضتان میرسد؛ ولی با مستکبر نمیشود کنار آمد.
🔹 برهان قرآن کریم این نیست که «فقاتلوا ائمة الكفر انهم لا ایمان لهم» چون ایمان ندارند و کافرند، بلکه برهان قرآن کریم این است «إنهم لا أيمان لهم».
🎙 بیانات آیت الله جوادی آملی
#سیاست
#انقلاب_اسلامی
#جامعه
#شماره_36
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ چرایی نظر قرآن درباره ارتباط نداشتن با مستکبرین (قسمت اول) 🔶 برهانی که قرآن کریم اقامه میکند ای
⁉️ چرایی نظر قرآن درباره ارتباط نداشتن با مستکبرین (قسمت دوم)
✳️ أیمان جمع یمین است؛ یعنی اینها سوگندشناس نیستند، امضاشناس نیستند، کنوانسیون شناس نیستند، میثاق بین الملل شناس نیستند، تعهد متقابل شناس نیستند، قطعنامه شناس نیستند، با این گروه نمیشود زندگی کرد، اینها به هیچ تعهدی از تعهدات خود پایبند نیستند.
🔰 چندین قطعنامه عليه اسرائيل صادر شد اینها عمل نکردند، چندین قطعنامه در زمان دفاع مقدس صادر شده اینها عمل نکردند. غرض آن است که برهان قرآن درباره محاربی که همواره سخن از گزینه نظامی روی میز است دارد این است که «لا أيمان لهم» با اینها باید کمال دقت، رعایت و تیزبینی و تیزهوشی را اعمال کرد.
🎙 بیانات آیت الله جوادی آملی
#سیاست
#انقلاب_اسلامی
#جامعه
#شماره_36
🆔 @farhang_puya
💠 فضای مجازی؛ کنترل نامحسوس حکومتها (قسمت سوم)
#عکس_نگاشت
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امام علی (علیه السلام) :
آنکه صبر نجاتش ندهد، بیتابی هلاکش کند.
📚 نهج البلاغه، حکمت ۱۸۹
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💠 فضای مجازی؛ کنترل نامحسوس حکومتها (قسمت چهارم)
#عکس_نگاشت
🆔 @farhang_puya
◾️الیزابت و تأسیس امپراطوری بریتانیا
▫️ فرقه پیورتنیسم، توسط «ویلیام تندل» پایه گذاری شد و بعدها در انگلیس عصر الیزابت رشد کرد. الیزابت دختر هنری هشتم به همسر دوم هنری، «آن بالین» بود که پس از خواهرش ماری تودور (۱۵۵۸_۱۵۵۳) به سلطنت رسید و مانند پدرش با سلطه کاتولیکها به مقابله برخاست.
▫️ دوران الیزابت سرآغاز تاسیس امپراطوری مستعمراتی بریتانیاست و از این زمان است که خاندان سلطنتی انگلیس مشارکت جدی در تجارت جهانی برده و تأسیس «پلانت»ها در قاره آمریکا را آغاز کردند و از همین زمان است که زرسالاران یهودی به دربار انگلیس راه یافتند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۰۹ و ۱۱۰، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
◾️فضای مجازی یا امپریالیسم فرهنگی (قسمت اول)
▫️ بسیاری از اندیشمندان از پروژه جهانی سازی نام میبرند یکی از شاخههای آن جهانی سازی فرهنگی است. یک برداشت آشنا برای یکی از جهانی شدن فرهنگ، امپریالیسم فرهنگی است. هربرت شیلر امپریالیسم فرهنگی را نوعی نفوذ اجتماعی میداند که از طریق آن، کشوری اساس تصورات،ارزشها، معلومات و هنجارهای رفتاری و همچنین سبک زندگی خود را بر کشورهای دیگر تحمیل میکند.
▫️ این فرهنگ همان ارزشها و باورهای قوممحور غربی است که در ظاهری عام و غیرقومی عرضه میشود. در این فرآیند تاثیرگذاری و نفوذ اجتماعی، مضامین و محتوای رسانهای چون فیلمهای سینمایی، سریالها، برنامههای تلویزیونی و ماهوارهای، تبلیغات تجاری و... بیشترین نقش را دارند.
✍فائزه فلاطونی
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#شماره_29
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امام علی (علیه السلام) :
از گناهان پنهانی بپرهیزید، که آنکه شاهد است، همو داور است.
📚 غررالحکم، حدیث ۲۵۲۴
#حدیث
🆔 @farhang_puya
◾️ دزدان دریایی؛ ناجیان اقتصاد انگلیس
▫️در ابتدا سلطنت الیزابت جامعه انگلیس با مشکلات مالی فراوانی روبرو بود که الیزابت و دربارش برای اینکه از رقیبان کاتولیک اسپانیایی خود عقب نمانند، سادهترین و شرافتمندانهترین راه برای تامین مخارح دربار خود را که بیش از سیصدهزار پوند بود، در مشارکت با دزدان دریایی و سرمایهگذاری در تجارت برده دیدند.
▫️قریب به چهار دهه دو دزد دریای نامدار انگلیسی «سرجانز هاوکینز (۱۵۹۵_۱۵۳۲)» و «سر فرانسیس دریک (۱۵۹۶_۱۵۴۳)» سگ های درنده الیزابت در دریاها بودند. ارنست ماندل مینویسد: ((«برد» تخمین میزند که راهزنان در اثنای حکومت الیزابت، نزدیک به ۱۲ میلیون پوند به انگلیس وارد کردند.))
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۱۰، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️فضای مجازی یا امپریالیسم فرهنگی (قسمت اول) ▫️ بسیاری از اندیشمندان از پروژه جهانی سازی نام میبر
◾️ فضای مجازی یا امپریالیسم فرهنگی (قسمت دوم)
▫️ هدف امپریالیسم فرهنگی با توجه به نظام ارتباطات جهانی امروز، فائق آمدن بر مقاومت است و نه اشغال نظامی کشورهای دیگر. شیلر، ترویج فناوریهای نوین در پوشش «عصر اطلاعات» را تلاش برای مهار جنبشهای آزادیبخش ملی میداند میگوید نظام اطلاعاتی و ارتباطاتی در خدمت تجسس و نظارت جهانی، استقرار سریع نیروهای مسلح نفوذ شرکتهای فراملیّتی در بازار درآمده و به سلاحی ایدئولوژیک تبدیل شدهاند.
▫️ بزعم وی شبکههای رادیویی و تلویزیونی ایالات متحده به صورت روزافزون تحت نفوذ حکومت فدرال و بهخصوص وزارت دفاع این کشور قرار گرفتهاند. او خاطرنشان میسازد که «آرسیای»_ صاحب شبکه رادیویی و تلویزیونی انسیبی_ یکی از طرفهای قرارداد بزرگ پنتاگون است. صادرات محصولات تلویزیونی آمریکا، همراه با تبلیغات، فرهنگی تجاری را ترویج میکند که اشکال محلی ظهور و بروز فرهنگی را نابود میسازد.
✍فائزه فلاطونی
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#شماره_29
🆔 @farhang_puya
◾️موبایل گوگل؛ از کنار گوگل ساده نگذریم
▫️ اندروید یا سیستم عامل شرکت گوگل برای تلفنهای همراه و تبلتها است که به کاربران اجازه می دهد گوشی خود را با توجه به سلیقه سفارشی و شخصی سازند؛ ضمن اینکه بسیاری از سرویسهای اینترنتی گوگل بر روی اندروید قابل دریافت است.
▫️ از تهدیدهای این سرویس، مشروط بودن فعال سازی اندروید به فعال سازی حساب در گوگل است. نرم افزاری که به طور پیشفرض بر روی تلفنهای اندرویدی قرار گرفته، تمام فعالیتهای کاربر مانند پیامک و شمارههای تماس، رمز عبور و... را ثبت میکند.
✍علی اصغر سیاحت هویدا
#جامعه
#جاسوسی
#شماره_29
🆔 @farhang_puya
◾️سالنامه گوگل؛ از کنار گوگل ساده نگذریم
▫️ یک سررسید آنلاینی است اتفاقاً برنامههای روزانه، قرار کاری هر روز و نکاتی که کاربر میخواهد فراموش نکند، یادداشت میشوند و گوگل از طریق ارسال ایمیل یا کاربر با مشاهده سررسید خود از برنامههای کاری روز مورد نظر با خبر میشود.
▫️ اما گوگل با استفاده از این سرویس مانند سایر سرویسهایی که از خود افشایی کاربر استفاده میکنند، به اطلاعات دقیق و بهروز دسترسی پیدا میکند که در حالت عادی ممکن است جزو اطلاعات محرمانه یک شخص باشد.
✍علی اصغر سیاحت هویدا
#جامعه
#جاسوسی
#شماره_29
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امام حسین (علیه السلام) :
هر که خدا را آنگونه که سزاوار است بندکی کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش به او عطا کند.
📚 بحارالانوار، ج۶۸، صفحه ۱۸۲
#حدیث
🆔 @farhang_puya
◾️مهاجرت؛ قدمی برای انتقال فرهنگ پیوریتنها
▫️با پادشاهی چارلز اول در انگلیس، تصمیم دربار بر آن شد که پیوریتنها کاملا تابع کلیسای انگلیس شوند و فشار بر آنها افزایش یافت، اما زرسالاری پیوریتان که در پارلمان نفوذ زیادی داشت و از طرفی تمایل به مهاجرت به «سرزمین جدید» و استفاده از مواهب فراوان آن داشت پس از مهاجرت حدود بیست هزار نفر از آنها طی سالهای 1628 تا 1640م به ماساچوست و کونکتیکت (کانیتکات) مهاجرت کرده و کلیسای مورد نظر خود را در سرزمین غصب شده جدید پایهگذاری کردند.
▫️اولین کلنی مهم در آمریکا به دست همینان در ماساچوست برپا شد و بعدها فرهنگ پیوریتنی تاثیر عمیقی بر آمریکا گذاشت. گروهی از پیوریتنها هم به آمستردام کوچ کردند و آرمانهای یهودی-مسیحایی خویش را با کمک انتشارات فعال در هلند در سراسر اروپا پخش کردند.
📚تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه 111، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
◾️ شاخصههای حوزه نظام یافته از سوی حاج شیخ عبدالکریم (قسمت اول)
▫️ حوزه علمیه تاسیس شده از سوی آیتالله حائری، شاخصه های مهمی را دارا بود که وجود همین شاخصهها، موجب شد تا از دل این حوزه جریان اصیل روحانیت شیعه شکل پذیرد. این شاخصهها عبارتند از:
1⃣ جامعیت علمی: با ورود آیتالله حائری به قم، بسیاری از علما و فرزانگان، توجهشان به حوزه علمیه قم معطوف شد. مقام علمی آیتالله بسیار بالا و قابل اعتنا بود. پس از رحلت مرحوم سید کاظم یزدی، صاحب عروه، شماری از مقلدان وی به آیتالله حائری رجوع کرده بودند. حتی میرزا محمدتقی شیرازی موارد احتیاطی خود را به آیتالله حائری ارجاع داده و سفارش میکرد که در این موارد از دیدگاههای مرحوم حائری پیروی کنند..
✍ حجتالاسلام علی اکبر عالمیان
#حوزه_علمیه
#شماره_26
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️ شاخصههای حوزه نظام یافته از سوی حاج شیخ عبدالکریم (قسمت اول) ▫️ حوزه علمیه تاسیس شده از سوی آیت
◾️شاخصههای حوزه نظام یافته از سوی حاج شیخ عبدالکریم (قسمت دوم)
2⃣ نخبه پروری: با ورود علما و فرزانگان از اقصی نقاط ایران و سایر جهان اسلام به قم، حوزه علمیه صبغه علمی به خود گرفت. از بستر این حوزه، طلاب و نخبگان فراوانی تربیت شدند. یکی از هنرهای تحسین برانگیز آیتالله حائری این بود که با گماردن افرادی، به شناسایی طلا و مستعد و نخبه همت گماشت.
🔚 وی طلاب باهوش و نخبه را پرورش داد و از آن پشتیبانی مادی و معنوی نمود تا طبقهای از روحانیت خوشفکر و عالم مشکل پذیرد. این گام، یکی از اصلیترین گامهای آیتالله حائری در شکل گیری روحانیت اصیل بود.
✍ حجتالاسلام علی اکبر عالمیان
#شماره_26
#حوزه_علمیه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️شاخصههای حوزه نظام یافته از سوی حاج شیخ عبدالکریم (قسمت دوم) 2⃣ نخبه پروری: با ورود علما و فرزان
◾️شاخصههای حوزه نظام یافته از سوی حاج شیخ عبدالکریم (قسمت سوم)
3⃣ سامان بخشی: او همچنین به سامان بخشی حوزه علمیه از لحاظ مالی نیز پرداخت. وی مسائل مالی حوزهها را سر و سامان داد تا طلاب با فراغت بیشتری به درس و بحث بپردازند.
4⃣ حفاظت: پاسداری از این حوزه نوپا از دیگر شاخصههای حوزه نظام یافته از سوی حاج شیخ عبدالکریم بود. به سختی از حریم حوزه دفاع میکرد از هر گونه دخالت حکومت در امور حوزهها، ممانعت مینمود. به عنوان نمونه باید به دخالت وزارت معارف در برگزاری امتحانات طلاب اشاره کرد که با مخالفت جدی آیت الله حائری مواجه شد.
✍ حجتالاسلام علی اکبر عالمیان
#شماره_26
#حوزه_علمیه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️شاخصههای حوزه نظام یافته از سوی حاج شیخ عبدالکریم (قسمت سوم) 3⃣ سامان بخشی: او همچنین به سامان ب
◾️شاخصههای حوزه نظام یافته از سوی حاج شیخ عبدالکریم (قسمت چهارم)
5⃣ مرکزیت بخشی: از دیگر شاخصههای حوزه علمیه قم آن بود که آرام آرام نقش مرکزی و محوری در میان حوزههای علمیه جهان تشیع پیدا کرد. از جمله اقدامات دقیق و تحسین برانگیز آیت.الله حائری در این راه، انتقال مرجعیت به شهر قم بود و این مسئله بر مرکزیت بودن حوزه علمیه قم، صحه میبخشید.
🔚 حضور او در قم به عنوان مرجع بزرگی که مقلدان بسیاری هم داشت، موجب شد تا مرجعیت شیعه در قم مستقر شود. این مسئله تا آنجایی بود که حتی وقتی مراجع بزرگ نجف مانند حضرات آیات نایینی و اصفهانی، به ایران تبعید شدند، آنان بلافاصله به قم آمدند تا در کنار آیتالله حائری قرار گیرند.
✍ حجتالاسلام علی اکبر عالمیان
#شماره_26
#حوزه_علمیه
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) :
چه زشت است در مومن خواستهای باشد که او را به خواری کشاند.
📚میزانالحکمه، جلد۶، صفحه ۴۹۰
#حدیث
🆔 @farhang_puya
◾️ ارتباط پیورتنیسم با یهودیت (قسمت اول)
▫️ وابستگی پیوریتنها به عهد عتیق از سایر فرقههای پروتستان بیشتر بود. اینان گرچه یهودی نبودند ولی جودایزر نامیده میشدند که به معنای هواداران یهود میباشد. اینان قوانین توراتی را با دقت و وسواس به کار میبستند و به پولس (عالم درباری یهودی که از بزرگترین مبلغان صدر مسیحیت شد) و آموزه «اسرائیل جدید» بسیار علاقه نشان میدادند. مسلک اینان را به حق، یهودیگری انگلیسی نامیدهاند.
▫️ پیورتنیسم مانند یهودیت حامل فلسفهای دنیامحور و نه آخرت گرا بود و در قوام و اقتدار کاپیتالیسم تاثیرگذار بود و ثروت را به مثابه یکی از شاخصههای تعیین کننده تلقی نمود و از قدرتگیری بورژوازی کاپیتالیستی و رژیم پارلمانی حمایت میکرد.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۱۲، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya