eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ 🔻مدیریت علمی و ژورنالیسم علم در اندیشه‌ی آیت الله مصباح یزدی (قسمت دوم) 💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔘استاد حوزه ودانشگاه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فرج نژاد2.mp3
15.92M
✳️ 🔻مدیریت علمی و ژورنالیسم علم در اندیشه‌ی آیت الله مصباح یزدی (قسمت دوم) 💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔘استاد حوزه ودانشگاه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻فیلسوف انقلاب اسلامی و خدمات متقابل انقلاب و تفکر ✍️داود مهدوی‌زادگان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3522 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻فیلسوف انقلاب اسلامی و خدمات متقابل انقلاب و تفکر ✍️داود مهدوی‌زادگان 🔹علاوه‌بر جنبه وفاداری ایشان به مشرب عقلی در مباحث علمی، به ویژگی دیگری در دانش و تخصص ایشان می‌توان اشاره کرد و آن وسعت آگاهی ایشان از مکتب‌ها و موضوعات و مباحث فلسفی است. 🔹براساس دریافتی که من از درس‌های ایشان دارم عرض می‌کنم که علامه مصباح‌یزدی(ره) در شرح کتب فلسفی، چه شرح شفاء بوعلی یا شرح مرحوم خواجه نصیرطوسی بر کتاب الاشارات و التنبیهات بوعلی و یا درس‌های اسفار اربعه ملاصدرا و یا درس‌های نهایه الحکمه، می‌توان کاملا مشاهده کرد که در هر جایی که نویسندگان این آثار بزرگ اشاراتی اجمالی به مکتب‌ها و دیدگاه‌های فلسفی و آثار فلسفی داشتند، جناب استاد علامه مصباح‌یزدی به‌عنوان یک معلم و شارح کتاب فلسفه برخود لازم می‌دانست که دیدگاهی را که به اجمال اشاره شده، باز کند. 🔹وقتی این بحث‌ها را می‌بینیم که علامه مصباح در شرح خود بی هیچ ترس و واهمه‌ای دیدگاه‌ها را باز می‌کند و به‌طور مبسوط و به قدر نیاز، آن دیدگاه‌ها را مطرح می‌کند و از ابعاد و جنبه‌های مختلف به آن می‌پردازد، حس می‌کنیم که چقدر ایشان به آرا و اندیشه‌های فلسفی فیلسوفان مسلمان مسلط هستند، چقدر با مباحث عمیق فلسفی آشنایی دارند و بر آنها اشراف دارند. مهم‌تر از همه اینکه ایشان این مباحث را در کمال تواضع و فروتنی مطرح می‌کردند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3522 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻وداع «روشنفکری دینی» با دین ✍️عظیم محمودآبادی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3519 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻وداع «روشنفکری دینی» با دین ✍️عظیم محمودآبادی 🔸 ایشان در بیان پاره‌ای روایات که اصرار خاصی بر خشونت‌آمیز بودن رفتار پیامبر داشتند چند بار تاکید می‌کردند که این روایات «مظنون و مجهول و مطعون و…» نیست. راست می‌گویند اما پاره‌ای روایات دیگر هم هست که آنها هم مطعون و مجهول و مظنون و… نیستند. 🔸از جمله روایت غدیر که آن را نیز در مشهورترین و مقبول‌ترین کتب روایی شیعه و سنی نقل کرده‌اند. اما دکتر سروش معمولا به سیاق اهل سنت، آن را به محبت به امام علی تفسیر می‌کنند. 🔸حال آنکه باید از ایشان پرسید با این تفسیر اقتدارگرایانه از رفتار و گفتار پیامبر، آیات قرآن و مجموعه آموزه‌های اسلام، چرا باید از آن حدیث مشهوری که نه مطعون است و نه مجهول و نه مظنون، برداشتِ غیراقتدارگرایانه داشت؟ 🔸 چرا پیامبری که همواره رجل سیاسی‌ای بوده که اراده معطوف به قدرت داشته است نسبت به مسائل سیاسی تمدنی که خواسته بود برپا کند، بی‌اعتنا بوده است؟ 🔸 چرا پیامبری که به تعبیر ایشان نه کتابش و نه سیره‌اش چندان بر سبیل عشق، محبت و رحمت نبوده است، یک‌باره در غدیر خطبه‌ای می‌خواند که صرفا دغدغه‌اش این بوده که به فردی از افراد خانواده‌اش محبتی ورزیده و نه لزوما ولایتش پذیرفته شود؟ 🔸 سخن بر سر حقانیت شیعه یا سنی نیست بلکه صرفا بحث بر سر این است که چطور می‌توان در تحلیل‌های جامعه‌شناختی- تاریخی شخصیتی چون دکتر سروش، این میزان آشفتگی را در معیار و سنجش مشاهده کرد؟ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3519 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻رابطه دین و قدرت 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3532/ 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻رابطه دین و قدرت 🔹چندیست که دکتر عبدالکریم سروش درسگفتاری را با عنوان دین و قدرت در بسط فرضیاتش پیرامون رابطه این‌دو ارائه کرده است. در این جلسات وی با استناد به تاریخ، نصوص دینی و عبارات بزرگان به اثبات دعاوی خود می‌پردازد. 🔹او با استحاله معانی رایج در ادبیات دینی، فلسفی و عرفانی به دنبال تئوریزه کردن پندارهاییست که بر اساس آنها حکومت دینی در حال حاضر علی الخصوص در ایران ناموجه و نامشروع می‌نماید. 🔹قدرت وی در استخدام واژگان، خلق معانی و تسخیر فکر مخاطب، غیر قابل انکار است و به سختی می‌توان به جنبه‌های مغالطه‌آمیز گفتارش پی برده و دیگران را نسبت به آنها هشیار کرد. به همین دلیل بزرگان اهل علم در سال‌های اخیر کمتر به پاسخ شبهات وی پرداخته‌اند؛ زیرا انبوه واژه‌پردازی و سحر بیان وی به دشواری مجالی را برای نشان دادن سستی نظریاتش از منظری علمی باقی می‌گذارد. 🔹مطلبی که اخیرا جناب آقای دکتر حمیدرضا آیت‌اللهی، استاد تمام دانشگاه علامه و یکی از فلاسفه دین برجسته کشور در نقد نظریات سروش طرح کرده چیزی بیش از جواب شبهات و رد فرضیات وی است. 🔹 این استاد فلسفه پرده از شیوه هنرمندانه سروش در مغالطه، برساختن معانی و قبولاندن ادعاهای فاقد دلیل، برداشته و آن را به بازار نقد آورده. 🔹وی توانسته با دقتی فلسفی بدور از علم‌فروشی با زبانی ساده و عرف‌فهم به جای تمرکز بر محتوای علمیِ دعاوی سروش، نحوه مواجهه با این نوع علم‌واره را پیش بکشد. 🔹این متن مختصر نمونه خوبی از جمع بین ساده‌گوی و تفلسف است که در دفاع از ساحت دین پرداخته شده است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جدیدترین نسخه حجاب در فیلم‌های ایرانی..؟؟!! ✍️سید مهدی شرف‌الدین 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3538 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جدیدترین نسخه حجاب در فیلم‌های ایرانی..؟؟!! ✍️سید مهدی شرف‌الدین 🔸اکثر فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی در مقوله حجاب به دام افراط و تفریط می‌افتند. 🔸برخی از کارگردانان سعی می‌کنند چهره زنان چادری را آنقدر نامناسب و شلخته نشان دهند تا مخاطب به این باور برسد که یک رابطه مستقیمی بین چادر و عدم توجه به نظافت شخصی وجود دارد. 🔸در این فیلم‌ها و سریال‌ها، زنان محجبه با چهره‌ای بی روح و مُنزجر‌کننده در مقابل زنان غیرچادری با چهره‌های رنگ و لعاب‌دار قرار می‌گیرند لذا طبیعی است که مخاطب در فرآیند انتخاب بین این دو، فریب ظاهر زیبای زنان غیرمحجبه را بخورد. 🔸 مصداق بارز این افراط در نمایش مقوله حجاب و چادر را می‌توان در فیلم جدایی نادر از سیمین آقای اصغر فرهادی تماشا کرد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3538 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net