MAH00211_1_1.mp3
17.74M
✅#اختصاصی
✳️#سخنرانی_صوتی
🔻بازخوانی نقش نهادهای مردمی در دوران پساکرونا
💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد
🔘عضو انجمن علمی ارتباطات حوزه علمیه قم
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#کرونا #پساکرونا #مردم
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻آنکه زعم خویش را «تاریخ» گفت
✍️داود مهدویزادگان
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#تاریخ #تحلیل #تفسیر
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3128
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻آنکه زعم خویش را «تاریخ» گفت
🔹از نظر نویسنده تکاپو شعار مشروعه از سوی روحانیت نشانه استبدادخواهی است چون این شعاری است که شاه قاجار سرمیدهد.
🔹مشروعهخواهی، جریانی است که با استبداد پیوند عمیقی دارد و چونان جبههای نیرومند علیه مشروطهخواهی در ستیز است و رهبری آن برعهده شیخفضلالله نوری است.
🔹اساسا «نخستینبار، نه روحانیون بلکه درباریان از واژه «مشروعه» استفاده کردند پس مشروعه، واژهای استبدادی است و در گفتمان استبداد معنا دارد و روحانی مشروعهخواه، هوادار استبداد است. بههمینخاطر، انبوهی از روحانیون مستمریبگیر دولت از جریان مشروعهخواه پشتیبانی میکردند حتی بستنشینی این جریان توسط دربار بود.
🔹بهزعم نویسنده، این جریان از علمای شیعه، اهل فریب و نیرنگ هستند چنانکه امامجمعه و مجتهد تبریز که توسط آزادیخواهان از تبریز بیرون رانده شدند و به جمع مشروعهخواهان در تهران ملحق شده بودند، با فریبکاری به تبریز بازگشتند.
🔹توصیف روحانیون ازسوی نویسنده تکاپو به «مستمریبگیر دولتی» به دور از عدل و انصاف است. بیآنکه خواسته باشیم وجود «آخوند درباری» را انکار کنیم، چنین وصفی درباره روحانیت بسیار ناچسب است، بهویژه که روحانیت، مستقل از حکومتهای خودکامه از منابع مالی معتبری چون خمس و زکات و دیگر وجوهات شرعی برخوردار بوده و هستند.
🔹روحانیت در زمان دولت مطلقه مدرن -که کوشید تمام این منابع مالی را تصرف یا محدود سازد- حاضر نشد مستمریبگیر دولت شود؛ پس چگونه است که در گذشته تن به مستمریبگیری داده است؟! بر فرض که روحانیون مستمریبگیر دولت بودند؛ لکن این امر مانع استقلال فکری-سیاسی آنان نشده است، چنانکه نویسنده تکاپو همین احتمال را درمورد روشنفکران روا دانسته است.
🔹بهزعم وی هیچ منعی نیست که روشنفکران از طبقه ثروتمندان باشند و در عینحال مستقل بیندیشند: «روشنفکران روزگار قاجار از درون طبقههای ثروتمند و پرنفوذ جامعه برخاسته و از نخستین کسانی بودند که از فرصتهای آموزشی بهسبک غربی بهرهمند شدند.»
✍️داود مهدویزادگان
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#تاریخ #تحلیل #تفسیر
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3128
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻تحریم سبـــــــــز
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#آمریکا #فتنه #سبز
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3126
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻تحریم سبـــــــــز
🔸اوباما در فصل بیستم به چگونگی متحد کردن مدودف، رئیسجمهور روسیه در پرونده تحریم ایران اشاره میکند و میگوید که در نشست خصوصی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل یک بمب اطلاعاتی را به مدودف داده است.
🔸او نوشته «ما کشف کردیم که ایران در آستانه تکمیل ساخت یک مرکز مخفی غنیسازی است که در اعماق کوه در نزدیکی شهر قم [فرودو] دفن شده است.» اوباما به وی میگوید همهچیز نشاندهنده علاقه ایران در محافظت از فعالیتهای خود از هر دو روش شناسایی و حمله، مغایر با یک برنامه غیرنظامی است.
🔸اوباما نوشته که پس از این اطلاعات، مدودف بهجای تلاش برای دفاع از اقدامات ایران، ناامیدی خود را ابراز داشت و بهضرورت ارزیابی مجدد رویکرد ۱ + ۵ اعتراف کرد: «وی سپس در اظهارات عمومی فراتر رفت و به مطبوعات گفت: تحریمها بهندرت به نتایج مثبتی منجر میشوند… اما در برخی موارد تحریمها اجتنابناپذیر است.»
🔸 اوباما در فصل پنجم کتاب که به وقایع سال ۲۰۰۷ و زمانیکه برای انتخابات ریاستجمهوری ۲۰۰۸ آمریکا رقابت میکرد نیز به نام ایران اشاره کرده و نوشته: «در مناظره ماه جولای، تصویر فیدل کاسترو، محمود احمدینژاد رئیس جمهور ایران و کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی و چند نفر دیگر را به من نشان دادند و سوال کردند که آیا من آماده هستم که با هریک از آنها در نخستین سال ریاستجمهوریام ملاقات کنم؟ بدون لحظهای تردید گفتم بله، من با هر رهبری ملاقات میکنم، اگر که (این ملاقات) بتواند منافع آمریکا را پیش ببرد.»
🔸اوباما در فصل هشتم کتاب نیز اشارهای به ایران دارد. او درکنار تعریفش از سفری که به افغانستان در سال ۲۰۰۸ داشته، گریزی به عراق میزند و از ایران هم نام میبرد. اوباما به نوری المالکی که قرار بوده با او دیدار کند، اشاره کرده و مینویسد: «او تلاش میکرد بین خواستههای بخش شیعه که باعث به قدرت رسیدنش شده بود با خواستههای سنیها که در دوران صدام بر کشور تسلط داشتند، تعادل برقرار کند و باید فشار وارده از طرف همسایه عراق یعنی ایران و نیز حامیان مالی آمریکایی را مدیریت میکرد.»
🔸 اوباما مینویسد: «درحقیقت پیوندهای المالکی با ایران، جایی که سالهای تبعیدش را در آنجا گذرانده و همچنین ائتلاف نگرانکنندهای که با برخی شبهنظامیان شیعه دارد، او را نزد عربستان سعودی و دیگر متحدان آمریکا در منطقه خلیج فارس منفور کرده و درواقع مهر تایید دیگری بر این مساله بود که حمله آمریکا به عراق چه میزان نفوذ راهبردی ایران را افزایش داده است.»
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#آمریکا #فتنه #سبز
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3126
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
17.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📋#یادداشت
🔻مدرنیته در ذات خود توتالیتر است
🔹توهین پیامبر اکرم (ص) و اتفاقات نظیر آن اگرچه ناگوارند، اما فرصتهای ذیقیمتی هستند که میشود مقابلهجویی با قدرت هژمون غرب را به یک پرده بالاتر انتقال داد.
🔹 همینجا عرض کنم که خطای بزرگی را مرتکب میشوند کسانی که تلاش دارند این قبیل رخدادها را بهحساب بدسلیقگی و بدعملی دولتمردان غربی بگذارند و آن را به یک رویارویی سیاسی صرف تقلیل دهند. سادهنگری است که برخی اصرار دارند آن را به عمل سیاسی کارگزاران و نه مبانی فکری و فلسفی مدرنیته مربوط سازند.
🔹به اعتقاد ما مساله فراتر از شکاف طبیعی میان نظر و عمل است. این را باید در زنجیره تحولات کلانی دید که در چند دهه اخیر و در سطح جهانی رخ داده و غرب را وارد مرحلهای کرده که میشود از آن با عنوان بیرون زدن تعارضات درونی و پارادوکسهای نظری مدرنیته یاد کرد.
🔹این مسائل محدود به یک زمینه و یک ساحت هم نیست، بلکه بخشهای مختلفی از این بنا و دستگاه عظیم نظری را دربرگرفته است.
✍️دکتر علیرضا شجاعی زند
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#مدرنیته #پیشرفت #دگرگونی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻پوستهٔ نگارش علمی را گرفتهایم
🎤دکتر علیاصغر سلطانی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#علم #دانش #نگرش_علمی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻پوستهٔ نگارش علمی را گرفتهایم
🔸هیچ متنی جدا از متون دیگر نیست. درواقع، در اینجا بحث بینامتنیت مطرح میشود. خصوصا در نگارش دانشگاهی بخش مهمی از اثر باید به ارائه دیدگاههای دیگران و پژوهشگرانی که پیش از ما به موضوع پرداختهاند، اختصاص داده شود.
🔸در حقیقت، یکی از ویژگی مهم هر نوشته دانشگاهی این است که باید در «بافت علمی» قرار داشته باشد. برای اینکه این «بافت علمی» را ارائه کنیم باید ببینیم دیگران چه گفتهاند.
🔸گفتهها و نوشتههای دیگران را به سه شکل میتوانیم در کار خود بیان کنیم: «تلخیص، بازنویسی یا تفسیر و نقلقول.» اینجاست که بحث تلخیص مطرح میشود. این مباحث ارتباط تنگاتنگی با سرقت ادبی نیز دارد.
🔸در حقیقت، یکی از دلایل کثرت سرقت ادبی در نوشتههای دانشگاهی ایرانیان همین است که درست نمیدانیم چگونه نوشتههای دیگر را تلخیص، تفسیر یا نقلقول کنیم که مرتکب جرم سرقت ادبی نشویم.
🔸هرچند مهارتی مثل تلخیص به شکل خاص جز نگارش دانشگاهی و علمی است، ولی در سطح دبیرستان نیز فراگرفتن آن ضروری است و باید آموزش داده شود.
🎤دکتر علیاصغر سلطانی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#علم #دانش #نگرش_علمی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
10.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لیبرالیسم و حوزه علمیه؛ همسویی یا تضاد!
▫️ترویج مبانی اندیشه و فرهنگ غرب در برخی جریانهای مدعی نواندیشی در حوزههای علمیه
🔻تعامل و همسویی ناخواسته برخی جوانان با وجوهی از تمدن غرب
🔸همنوایی ناخواسته برخی جریانات سنتی حوزوی با جریان لیبرال به دلیل سادهانگاری و عدم اطلاع کافی از برنامهها و راهبردهای سلطه مدرنیستهای جهانوطن
◼️ترویج مبانی تمدن غرب، القاء ناکارآمدی نظام و تقلیل دین به حوزه فردی از مهمترین اهداف این جریان در حوزه علمیه است.
#نواندیشی
#داوود_فیرحی
#جریان_لیبرال
#حوزه_علمیه
http://eitaa.com/Tanwir
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net