eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
5.9هزار دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : رویارویی با رئیس جمهور 🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ این مستند (10 قسمتی ) از « پرونده های مرموزموفان » به برسی رویکرد « رواسای جمهور امریکا » با پرنده های یوفوها و موجودات فرازمینی می پردازد. 🔷 از ترومن گرفته تا اوباما، همیشه روایت‌های بحث‌برانگیزی درباره‌ آگاهی پرزیدنت‌های ایالات متحده از فرازمینی‌ها یا اشیاء نا‌شناس پرنده وجود داشته است. 🔶 در حقیقت این شایعه وجود دارد که برخی از آن‎ها مانند آیزنهاور، نیکسون، کار‌تر و ریگان، هرکدام شخصا تجربه‌ای در این رابطه داشته‌اند. 🔷 اما آن‌ها واقعا درباره‌ وجود اشیاء نا‌شناس پرنده چه می‌دانسته‌اند ❓ ♦️ آیا آن‌ها این تجربه‌ها را محرمانه نگاه داشته‌اند، چون در رابطه با دانش آن‌ها و چگونگی کاربرد آن مطمئن نبوده‌اند، یا اینکه این اسرار به قدری مهم بوده‌اند که افشای آن‌ها می‌توانسته بسیار خطرناک باشد ❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
الگو برداری پائولو کوئلیو از فلسفه «آریستیپوس» 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ کوئلیو نیز به طور مطلق از آریستیپوس الگو برداری می‌کند، می‌توان گفت لذت‌گرایی، جنسیت گرایی و هوس‌رانی از ویژگی‌های محوری عرفان اوست. 🔷 لذت طلبی، آنگونه که کوئلیو مطرح می‌کند، سبب می‌شود که انسان به خاطر به دست آوردن لذت های زودگذر از لذات پایدار که عقل نیز انسان را به آن راهنمایی می‌کند، محروم شود. 🔶 برای مثال شخصی که برای لذت آنی خویش، پُرخوری کند، و یا به نوع مواد غذایی که می‌خورد اهمیتی نمی‌دهد، پس از مدتی از عواقب این تصمیمات، به پشیمانی روی آورده و دردها و بیماری های گوناگونی، سلامت و زندگی او را تهدید می‌کند. 🔷 پائولو کوئلیو در کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، به تبلیغ لذت‌گرایی مد نظر آریستیپوس پرداخته و طبق نظر آریستسپوس عرف جامعه و نقش عقل را منکر می‌شود تا از این طریق بتواند به هوس‌های زود گذر و موقت انسانی پاسخ دهد. 🔶 از طرفی کوئلیو در رمان‌هایی چون کیمیاگر و خاطرات یک مغ، سعی می‌کند خوانندگان خود را به دوری از لذت و هوس‌های زودگذر تشویق کرده و مریدان خود را برای رسیدن به آرزوهای طولانی و کسب لذت‌های عمیق‌تر و پایدارتری سوق دهد.[2] 🔷 راستی به کدامین راهکار کوئلیو باید دل خوش کرد؟ او که نوشته‌های امروزش با نوشته‌های فردایش به طور کلی متفاوت بوده و کاملاً بر عکس هم هستند، چگونه می‌توان به حرف‌های او دل خوش کرد؟! 🔶 اسلام به هیچ وجه، لذت‌خواهی را نفی نمی‌کند همانگونه که نفس‌خواهی را هم رد نمی‌کند. چیزی که هست لذت خواهی لزوماً به معنای اصالت لذت نیست همانگونه که نفس خواهی نیز مساوی با خویش محوری نیست. 🔻 درباره لذت خواهی سه نظریه وجود دارد: 1️⃣ رویکرد افراطی 2️⃣ رویکرد تفریطی 3️⃣ رویکرد اعتدالی 🔶 رویکرد افراطی به لذت را می‌توان به عنوان نمونه در اندیشه گروهی از اندیشمندان غربی مشاهده نمود. به اعتقاد این گروه، اصالت با لذت است یعنی معیار قضاوت درباره درستی و نادرستی یک عمل، میزان لذتی است که انسان از آن عمل می‌برد. 🔷 رویکرد تفریطی به لذت را نیز می‌توان به عنوان نمونه در برخی اندیشه‌های بودایی و صوفیانه مشاهده کرد که خود را از عمده لذت‌های مشروع منع می‌کنند. 🔶 اما رویکرد اعتدالی این است که لذت را نه اصل و معیار زندگی قرار دهیم و نه به کلی آن را طرد کنیم بلکه به نحو معقول و مشروعی از آن بهره مند شده و به عنوان ابزاری برای کمال روحی و مادی خود در رسیدن به هدف اصیل از آن استفاده کنیم. 🔷 در آیات قرآن کریم می‌خوانیم: «هُوَ الَّذی جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ ذَلُولاً فَامْشُوا فی مَناکِبِها وَ کُلُوا مِنْ رِزْقِهِ وَ إِلَیْهِ النُّشُورُ؛[ملک/15] او کسی است که زمین را برای شما رام کرد، بر شانه‌های آن راه بروید و از روزی‌های خداوند بخورید و بازگشت و اجتماع همه به سوی اوست.» 🔶 «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ[ذاریات/56]؛ من جنّ و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند.» 🔷 «یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلی رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاقيهِ[انشقاق/6]؛ ای انسان! تو با تلاش و رنج به‌سوی پروردگارت می‌روی و او را ملاقات خواهی کرد!» ♦️ «وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تحت‌ها الْأَنْهارُ خالِدینَ فی‌ها وَ مَساکِنَ طَیِّبَةً فی جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ[توبه/72]؛ خداوند به مردان و زنان باایمان، باغ‌هایی از بهشت وعده داده که نهرها از زیر درختانش جاری است جاودانه در آن خواهند ماند و مسکن‌های پاکیزه‌ای در بهشت‌های جاودان (نصیب آنها ساخته) و(خشنودی و) رضای خدا، (از همه اینها) برتر است و پیروزی بزرگ، همین است!» به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
الگو برداری پائولو کوئلیو از فلسفه «آریستیپوس» 🔻 قسمت (پایانی) 4️⃣ ♦️ امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: «إِنَّ الْعُبَّادَ ثَلَاثَةٌ قَوْمٌ عَبَدُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَوْفاً فَتِلْکَ عِبَادَةُ الْعَبِیدِ وَ قَوْمٌ عَبَدُوا اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی طَلَبَ الثَّوَابِ فَتِلْکَ عِبَادَةُ الْأُجَرَاءِ وَ قَوْمٌ عَبَدُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ حُبّاً لَهُ فَتِلْکَ عِبَادَةُ الْأَحْرَارِ وَ هِیَ أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ؛[3] 🔷 عبادت کنندگان سه دسته‌اند: گروهی خدا را از ترس عبادت می‌کنند، این عبادت، عبادت بردگان است؛ و گروهی خدا را برای طلب ثواب عبادت می‌کنند، این عبادت عبادت مزد بگیران است؛ و گروهی خدا را از روی محبتی که به او دارند عبادت می‌کنند، این عبادت عبادت آزادگان است و این عبادت برترین عبادت‌هاست.» 🔶 همین سه رویکرد(افراطی، تفریطی و اعتدالی) درباره نفس خواهی هم مطرح است. رویکرد افراطی به نفس خواهی، برخی از اندیشمندان غربی را به اصالت انسان و خویشتن محوری سوق داده است. 🔷 رویکرد تفریطی به نفس خواهی و پرستش آن، در برخی اندیشه‌های جامعه شناختی بروز کرده است، به‌طوری که حقیقتی برای فرد و نفس او قائل نیستند و او را تا حد ظرفی خالی که از جامعه پُر می‌شود تنزل داده‌اند. 🔶 اما رویکرد اعتدالی به نفس خواهی این است که نفس نه اصل و محور است و نه مطرود و رانده شده؛ بلکه باید تلاش نمود تا نفس (این ودیعه الهی) را از بند تعلقات دنیوی حفظ کرد و آنرا به هدف اصلی جهان آفرینش یعنی خداوند نزدیک نمود. این نفس خواهی در حقیقت، کرامت دادن به خویشتن است نه اصالت دادن به آن. 🔷 «وَ ما أُبَرِّئُ نَفْسی إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّی إِنَّ رَبِّی غَفُورٌ رَحيمٌ[یوسف/53]؛ من هرگز خودم را تبرئه نمی‌کنم، که نفس(سرکش) بسیار به بدی‌ها امر می‌کند مگر آنچه را پروردگارم رحم کند! پروردگارم آمرزنده و مهربان است.» 🔶 «وَ أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَی النَّفْسَ عَنِ الْهَوی فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ لْمَأْوی.[نازعات/40-41] و آن کس که از مقام پروردگارش ترسان باشد و نفس را از هوی بازدارد قطعاً بهشت جایگاه اوست.» 🔷 «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلی فی عِبادی وَ ادْخُلی جَنَّتی.[فجر/27-30]؛ تو ای روح آرام‌یافته! به سوی پروردگارت بازگرد در حالی که هم تو از او خشنودی و هم او از تو خشنود است، پس در سلک بندگانم درآی، و در بهشتم وارد شو!» 🔶 هم چنین امام سجاد (علیه السلام) در یکی از مناجات‌های خود با خداوند متعال عرض می‌کند: «اللَّهُمَّ خُذْ لِنَفْسِکَ مِنْ نَفْسِی مَا یُخَلِّصُهَا، وَ أَبْقِ لِنَفْسِي‏ مِنْ نَفْسِي‏ مَا يُصْلِحُهَا، فَإِنَّ نَفْسِي‏ هَالِكَةٌ أَوْ تَعْصِمَهَا؛ بار خدايا براى خود از نفس‏ من بهره‏ اى كه آن را (از عذاب برهاند) قرار ده و آنچه آن را به صلاح و سازگارى آورد براى من بگذار، زيرا نفس‏ من تباه شونده است (از عذاب رهائى نمی‌يابد) جز آنكه تو آن را (از هر پيشامدى) نگهدارى‏.»[4] ♦️ بنابراین با توجه به توضیحاتی که بیان شد باید گفت: آنچه در اسلام اصالت داشته و محور محسوب می‌شود، تنها خداوند است و همه نعمت‌های مادی و معنوی در اختیار انسان قرار گرفته است تا ابزاری برای حرکت آدمی به سمت این اصل و محور باشد؛ حتی نعمت‌های بهشتی از آن رو مطلوب است که ثمره تلاش انسان به سوی تقرب به خداست نه اینکه خود اصالتی در قبال خداوند و تقرب به او داشته باشد. 🔻 پی‌نوشت: [1]. hedonism. [2]. عبد اللهی، محمد اسماعیل، سایبان خود ساخته عرفان مدرن، تهران، نشر پژوهشکده باقر العلوم(ع)، ص 255. [3]. کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، جلد‏2، ص 84. [4]. صحیفه سجادیه/ دعای بیستم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ثبت دو کهکشان که شبیه پنگوئن و تخم مرغ هستند 🌌🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گرانترین قایق تفریحی جهان 🚤🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : رویارویی با رئیس جمهور 🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (ششم) 6️⃣ ♦️ این مستند (10 قسمتی ) از « پرونده های مرموزموفان » به برسی رویکرد « رواسای جمهور امریکا » با پرنده های یوفوها و موجودات فرازمینی می پردازد. 🔷 از ترومن گرفته تا اوباما، همیشه روایت‌های بحث‌برانگیزی درباره‌ آگاهی پرزیدنت‌های ایالات متحده از فرازمینی‌ها یا اشیاء نا‌شناس پرنده وجود داشته است. 🔶 در حقیقت این شایعه وجود دارد که برخی از آن‎ها مانند آیزنهاور، نیکسون، کار‌تر و ریگان، هرکدام شخصا تجربه‌ای در این رابطه داشته‌اند. 🔷 اما آن‌ها واقعا درباره‌ وجود اشیاء نا‌شناس پرنده چه می‌دانسته‌اند ❓ ♦️ آیا آن‌ها این تجربه‌ها را محرمانه نگاه داشته‌اند، چون در رابطه با دانش آن‌ها و چگونگی کاربرد آن مطمئن نبوده‌اند، یا اینکه این اسرار به قدری مهم بوده‌اند که افشای آن‌ها می‌توانسته بسیار خطرناک باشد ❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻