eitaa logo
قرار اندیشه
255 دنبال‌کننده
464 عکس
187 ویدیو
3 فایل
✦؛﷽✦ 🍀چیزهای زیادی برای دیدن هست، ولی چه وقت می‌توان دید؟ قرار اندیشه، محفلی است برای دیدن‌های ساده و گفتن‌های بی‌پیرایه تا لابلای قلم‌زدن‌ها خود را بیابیم و تحقق خود را رقم زنیم... راه ارتباط: @ta_ghaf @mmasir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از غزه آری کربلا گشته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🖋 گر انگشت سلیمانی نباشد .... چه خاصیت دهد نقش نگینی؟ [خواجه] چشم‌ها را می‌توان پیوند زد دست‌ها را هم انگشت‌ها را شیوه و طرز نگاه و گریه و اندوه را آغوش را هم می‌شود پیوند زد آیا؟ از دست دادن را جدایی را می‌توان پیوند زد؟ 🇵🇸 @gaze_karbala
roze madar.mp3
15.81M
🎙 روضه مادر 🔹روز نهم 🔹روایت مادری 📆 ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ @gharare_andishe
اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ 🔹روضه مادر... 🔹روز یازدهم... 🔹شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 🔹راوی روضه: خانم الف سُها؛ سرای هنر و اندیشه @gharare_andishe
اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ 🔹روضه مادر... 🔹روز دوازدهم... 🔹یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 🔹راوی روضه: خانم رئیسی سُها؛ سرای هنر و اندیشه @gharare_andishe
اخلاق در زندگی کنونی.جلسه20.mp3
27.26M
🎙 🔹متن خوانی و گفتگو 🔹کتاب "اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم انسانی" دکتر داوری 🔹جلسه بیستم ۱۴ آذر ١٤٠٢ 🔹درآمد کتاب @gharare_andishe
اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ 🔹روضه مادر... 🔹روز سیزدهم... 🔹دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 🔹راوی روضه: خانم یزدان‌بخش سُها؛ سرای هنر و اندیشه @gharare_andishe
روضه مادر. روز دهم.mp3
21.02M
🎙 روضه مادر 🔹روز دهم 🔹مسئله انس در نسبت خواهری 📆 ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۲ @gharare_andishe
اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ 🔹روضه مادر... 🔹روز چهاردهم... 🔹سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 🔹راوی روضه: خانم بحرینیان سُها؛ سرای هنر و اندیشه @gharare_andishe
این روزها که کلمات پرطمطراق و گفتن سخنان موثق و کاربردی در مورد بانوی دوعالم و مادر حقیقی ما، رونق‌بخش محافل روضه‌است؛ گویا، روضه باید جایی باشد تا جان انسان‌ها مجال سخن بیابد و در طلب بروز مادری، راهی را طی کند. در روزگاری که مادری حتی طلب امروز انسان نیست، گویا روضه‌ی مادر، خانه‌ی ما شده‌است، ملجأیی که چشم گشوده‌ایم و انتظار حضور مادر را می‌کشیم. همانند اعضای یک خانواده به عشق مادر، در کنار هم به دنبال خواهری و مادری می‌گردیم تا شاید آن را در وجود خود بیابیم، و در استقبال زبان و روایتِ هر یک، راهی را جستجو می‌کنیم، راهی که بتواند گرمابخش وجود ما برای ادامه‌ی زندگی باشد. شاید شرط تحقق چنین روضه‌ای همداستانی است آنجا که به جای مقام رد و نفی و یا اثبات سخنان خود و دیگری، همّ و درد یکدیگر را نظاره میکنیم تا با همداستانی، خود را در کنار هم ببینیم و شاید این همان جمعی باشد که همیشه مادران انتظار آن را از فرزندان خود دارند. @gharare_andishe
روضه مادر. روز یازدهم.mp3
23.19M
🎙 روضه مادر 🔹روز یازدهم 🔹نهضت فاطمی، وقت قرب به اسلام 📆 ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲ @gharare_andishe
اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ 🔹روضه مادر... 🔹روز پانزدهم... 🔹چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 🔹راوی روضه: خانم خبازی سُها؛ سرای هنر و اندیشه @gharare_andishe
مصداق جالبی عنوان شد از گذشته‌ای که درب خانه‌ها همیشه باز بود و با بسته شدنش انگار راه گلوی خودشان بسته می‌شد. این مثال را بارها و بارها شنیده بودم، حال پیوند آن حضورِ گذشته با حضورِ امروزین غزه برایم زیبایی خاص خود را به همراه داشت. دعوت به مجال و درنگی دیگر، برای نگاهی دیگر داشتن به قصه خودمان در نسبت با حضور حقیقی امروزمان. حقیقتا امروزه در چه جایی قرار گرفته‌ایم که تمامی درها را بر خود بسته‌ایم؟ و حتی در اتاق‌هایمان از در خانه نیز محکم‌تر است... منظور تنها بسته بودن درِ خانه و اتاق‌ نیست، منظور در پیش گرفتن راهیست که درهای تفکر و هرآنچه موجب گشودگی‌مان است بر خود و دیگری بسته‌ایم، بستن راه‌هایی که حضور دیگر در جهانی دیگر را برایمان رقم می‌زند و حیات برتری نیز به ما می‌بخشد. حال غزه با یک آغازی دیگر و حیاتی دیگر در صحنه حاضر است که هیچ مانعی را در مقابل خود نمی‌یابد. نوجوان و جوانش می‌روند و در مقابل گلوله‌ها می‌ایستند و کودکانش نیز کلام حق بر زبانشان جاری می‌شود و نزول قرآن بار دیگر اتقاق می‌افتد. حال در اینجا ما نیاز به تفکری داریم برای بازخوانی نگاهمان، تا دریابیم که غزه، خودِ زندگیِ واقعی را به نمایش گذاشته و حقیقی‌ترین حیات را به زندگی‌هایشان بخشیده و حضور دیگری را برای ما نیز یادآور شده. به راستی نگاه آن‌ها به کدامین سو خیره است که در این بزم عاشقانه این چنین حضوری برایشان رقم خورده است... و عقل معاش ما برای شناخت این نگاه و این حضور در ابتدا حضورِ این چنین‌شان را اوهامی بیش نمی‌یابد. @gharare_andishe
اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ 🔹روضه مادر... 🔹روز شانزدهم... 🔹پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 🔹راوی روضه: خانم طاهری خانم اسلامی سُها؛ سرای هنر و اندیشه @gharare_andishe
روضه مادر. روز دوازدهم.mp3
20.96M
🎙 روضه مادر 🔹روز دوازدهم 🔹افقی که گشوده شد... 📆 ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۲ @gharare_andishe
روضه مادر روز سیزدهم.mp3
23.99M
🎙 روضه مادر 🔹روز سیزدهم 🔹جایگاه حضور زن در خانه و اجتماع 📆 ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲ @gharare_andishe
روضه مادر.روز چهاردهم.mp3
5.36M
🎙 روضه مادر 🔹روزهای فاطمه سلام‌الله علیها 🔹این روزها روزهای فاطمه و این شب‌ها شبهای علی است... @gharare_andishe
روضه مادر. روز پانزدهم.mp3
13.24M
🎙 روضه مادر 🔹ضریح اشک 🔹گفتگو پیرامون متن "راز گریه‌ها و اشک‌های حضرت زهرا سلام‌الله علیها" از استاد طاهرزاده @gharare_andishe
روضه مادر. روز پانزدهم..mp3
8.96M
🎙روضه مادر 🔹مقام مادری در شاکله وجودی زن @gharare_andishe
. ...ای نهضت بیداری! یا فاطمه الزهرا... روضه مادر شنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰ / حسینیه شهید محسن حججی @soha_sima
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سفره مادر، وقتِ باهم بودن... در کنار سفره است که افراد کنار هم می‌نشینند و این مادر است که سفره می‌گشاید .... و وقتِ باهم شدن فرامی‌رسد. و اکنون در غزه چه سفره‌ای گشوده شده! گویی اهالی غزه نیز مهمان سفره مادر هستند... @gharare_andishe
اخلاق در وضع کنونی.۲۸آذر.mp3
18.66M
🎙 🔹متن خوانی و گفتگو 🔹کتاب "اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم انسانی" دکتر داوری 🔹جلسه بیست و یکم ۲۸ آذر ١٤٠٢ 🔹بخش سوم، فصل پنجم: توجه به خلقیات و آغاز خودآگاهی @gharare_andishe
قرار اندیشه
🎙#مسئله_اخلاق 🔹متن خوانی و گفتگو 🔹کتاب "اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم ان
. چه نسبت و عالمی است که عیب‌ها را آشکار می‌کند و باعث بدی می‌شود و در چه مناسباتی است که عیب‌ها در آن ظاهر نبوده یا نیست؟ آنچه از بی‌اخلاقی می‌بینیم، حاصل یک مناسبات است در‌حالی که ما کمتر به جهان و مناسباتی که در آن بی‌اخلاق شدیم، می‌اندیشیم. این بی‌اخلاقی، ذاتی ما نیست هرچند که ندیدن و انکار این بی‌اخلاقی مجال دیدن مناسبات را به ما نمی‌دهد. اگر به آن مناسبات بیاندیشیم، عیب‌ها هم پوشانده می‌شود و انسان‌ها به وجه یمینی باهم خواهند بود. مسئله در اینجا علوم اجتماعی است؛ کشوری که فاقد برنامه‌ریزی در سازمانهای خود است، دچار اختلال حرکتی است و این امر فسادانگیز است. توجه به خُلقیات ما را به درکی از علوم انسانی می‌رساند که توان فکر کردن به برنامه‌ریزی پدید می‌آمد و این مسئله‌ای است که متوجه دانشمندان می‌شود؛ "زیرا که مسائل را دانشمندان و صاحب‌نظران طرح می‌کنند و چه بسا آنها بسیاری از مسائل را می‌پوشانند." مسئله این است که دانشمندان ما هنوز درک اخلاقی از کار خود ندارند و به شرایط اخلاقی کار خود واقف نیستند. با توجه به خلقیات، خودآگاهی‌ای پیش می‌آید که بتوانیم مناسبات را درک کنیم. در مناسبات، نسبت بین سازمانها و آنچه در سازمانها دارد اتفاق می‌افتد، برای ما پیش می‌آمد‌. آن‌جا با علوم انسانی می‌توانیم راهی برای نسبت دیگری که بین انسان‌ها و سازمانها هست، برقرار کنیم که این منشآ عبور ما از فساد است. @gharare_andishe
بسم الله الرحمن الرحیم درد ما داستان است. شاید اصلی ترین درد هنری مثل سینما ، داستان باشد... چرا که داستان پایه و بن مایه ی فیلمنامه نویسی است. اراده ی این سلسله جلسات از آنجایی آمد که فهمیدیم که «درد ما داستان است». داستان دغدغه ی ماست و خود داستان شخصیتی دردمند و زخمی است که محتاج درمانگرانی دلسوز و دردمند است! ما در این جلسات می خواهیم با هم رمان بخوانیم و بنویسیم و از آوینی و هر متفکر دیگری هم کمک بگیریم تا بلکه بالأخره دستمالی به این درد بسته شود ... در «داستان» یک چیزهایی سرجای خودشان نیستند و ما به دنبال همان ها هستیم. آن پازل های گم شده ... 🌐لینک کانال: @jane_ghalam