eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
4.1هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
574 ویدیو
803 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
◻️ ➖ جلسه‌ی دوم ➖ ۱۹ آبان ۱۴۰۲ش/ ربیع‌الثانی۱۴۴۵ق 🔻 مطالب مطرح شده: ۴. ردّ شعارِ غلطِ "حسبنا کتاب الله" _ کلام استاد علیدوست در جلسه‌‌ی درس تفسیر در ردّ حسبنا کتاب الله ۵. حجیّت سنّت پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله _ حجیّت داوری پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله _ برابری اطاعت‌ از پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله با اطاعت از خداوند _ معرفی پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به‌عنوانِ الگوی حسنه _ لزومِ تمسّک به‌تمام آموزه‌های پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله ۶. منابعِ سنّت امامان معصوم علیهم‌السلام _ وحی غیر رسالی یا الهام روشن ● کلام امام رضا علیه‌السلام ● حدیث حارث بن مغیره _ میراثِ علمیِ رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ● حدیث امام صادق علیه‌السلام ● حدیث هشام‌بن‌سالم ● درباره‌ی اسم‌اعظم الهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Kashani-14020809-KhatareGheflat-04-Hkashani_Com.mp3
37.84M
📋 خطرِ غفلت؛ جلسه چهارم 🎙 📆 سه شنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۲
Kashani-14020622-ImamHasan(S)-Hkashani_Com.mp3
40.11M
📋 قطره‌ای از دریای حقیقت امام حسن مجتبی علیه السلام - جلسه اول از چهار جلسه 🎙 📆 چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۲
Kashani-14020623-ImamHasan(S)-Hkashani_Com.mp3
34.11M
📋 قطره‌ای از دریای حقیقت مجتبی علیه السلام - جلسه دوم از چهار جلسه 🎙 📆 پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۲
. 📢 امید به فضل خدا؛ قال الله تبارک و تعالی: «عبدی أطِعنی حتی أَجعلَکَ مِثلی ، أنا حَیّ لا اَموت اَجعلک حیّا لا تَموت، أنا غنیّ لا أَفتقِر أَجعلک غنیّا لا تَفتَقِر، أنا مَهما أَشاءُ یَکون أَجعلکَ مَهما تَشاء یکون» «بنده ام، از من اطاعت کن تا تو را مانند خود سازم. همان طورى که من زنده هستم و نمى‌میرم تو هم همیشه زنده باشى. همان طورى که من غنى هستم فقیر نمى‌شوم تو هم همیشه غنى باشى. همان طورى که من هر چه را اراده کنم مى‌شود تو را هم همین طور سازم.»(۱) و روى الشيخ العارف رجب الحافظ البرسيّ قال: إنّ اللَّه تعالى قال لداود: يا داود و عزّتي و جلالي لو أنّ أهل سماواتي و أرضي أملوني فأعطيت كلّ مؤمّل أمله و بقدر دنياكم سبعين ضعفا لم يكن ذاك إلّا كما يغمس أحدكم بإبرة في البحر و يرفعها، فكيف ينقص شي‏ء أنا قيّمه؟. شيخ عارف رجب حافظ برسى گفته: خداوند به داود عليه السلام فرمود: «اى داود! قسم به عزت و جلالم، اگر همه اهل آسمان و زمين به من اميدوار باشند و از من بخواهند، من خواسته ‏هاى هر كدام از آنها را برآورده مى‌كنم. اگر چه آن خواسته‏ ها به اندازه هفتاد برابر دنياى شما باشد و انجام اين كار براى من مانند اين است كه اگر هر كدام از شما سوزنى را به دريا فرو ببريد و آن را بيرون بياوريد. آيا آن كار چيزى را از آب كم مى ‏كند؟!»(۲) مَن تَقَرَّبَ إلَیَّ شِبرا” تَقَرَّبـتُ إلَیهِ ذِرَاعا” وَ مَن تَقَرَّبَ إلَیَّ ذِرَاعا” تَقَرَّبتُ إِلَبهِ بَاعا” وَ من أَتَانِی مَشیا” أَتَیتُهُ هَروَلَهً «هر کسی یک وجب به من نزدیک شود، من یک ذراع (از آرنج تا نوک انگشتان برابر با سه وجب) به او نزدیک می‌شوم و هر کس یک ذراع به من نزدیک شود، من یک باع (به اندازه گشودن دو دست) به او نزدیک می‌شوم و هر کس آهسته (و معمول) به سوی من آید، من با هروله (حالتی بین دویدن و راه رفتن) به سوی او می‌آیم.»(۳) 📚منبع (۱) این حدیث قدسی با همین عبارت در کتاب «الجواهر السنیة الحر العاملی»، که کلیات حدیث قدسى است در ص۳۶۱ وارد شده است. البته این حدیث با عبارت های دیگری نیز در سایر کتاب های حدیثی مانند بحارالانوار، وسائل الشیعه هم وارد شده است. (۲) الجواهر السنية في الأحاديث القدسية (كليات حديث قدسى)، شیخ حر عاملی، ص ۱۹۵ (۳) مستدرک الوسائل، حسین بن محمد نوری مازندرانی، ج۵، ص ۲۹۸ ...... 🌹 خوشحالی خدا آنست که فرمانبردار باشی؛ على بن عيسى در حديث مرفوعى (كه سند را به معصوم رسانده) روايت می‌كند كه موسى عليه السّلام با خدا مناجات كرد و خداوند در آن مناجات به او فرمود: «اى موسى آرزويت در دنيا دراز نشود كه بخاطر آن دلت سخت گردد و شخص سخت دل از من به دور است. اى موسى آن طور باش كه من در تو خوشحالم (كه چنان باشى) چون كه خوشحالى من آن است كه فرمانبردارى شوم و نافرمانى نشوم. پس دلت را با ترس بكش، كهنه جامه باش و زنده دل، در زمين گمنام باش و در آسمان معروف، خانه‏ نشين باش و چراغ در شب، در پيشگاه من فرمانبردار و فروتن باش چون فرمانبردارى شكيبايان. از بسيارى گناه به درگاه من فرياد كن چون فرياد گنهكار گريزان از دشمن، در دفع دشمن از من يارى بجوى كه براستى من ياور و مددكار خوبى هستم. اى موسى! همانا من خدايم كه بر فراز بندگانم و بندگان زير دست منند و همگى در برابرم كوچك و درمانده‏‌اند و از خودت نيز بر خويشتن نگران باش (چون بسيار شود كه انسانى از خود گول خورد) و فرزند خود را نيز بر موضوع دينت امين مدان مگر اينكه فرزند تو نيز مانند خودت خوبان را دوست بدارد. اى موسى! تن خود را بشوى و غسل ده و به بندگان شايسته‏ ام نزديك شو. اى موسى! در نماز مردم، پيشواشان باش و در دعوا و نزاعشان رهبر باش و بدان چه من به تو نازل كرده‏‌ام در ميانشان داورى كن كه من حكمى روشن و دليلى تابان و نورى بر تو فرو فرستادم كه گويا باشد بدان چه در اولين و آخرين بوده و خواهد بود.» 📚منبع الروضة من الكافی، شیخ کلینی، ترجمه رسولى محلاتى، ج‏۱، ص ۶۱ .
. 📣 استغفار حقیقی در کلام امیرالمؤمنین(ع)؛ معنای لغوی “استغفرالله” درخواست آمرزش از پرودگار آمرزنده و مهربان است. اما شرایط توبه واقعی در کلام امام علی علیه السلام به این شرح است: شخصی در محضر ایشان عرضه داشت: استغفرالله؛ گویا حضرت از نحوه سخن او یا سابقه کارهایش باخبر بود که این استغفار جنبه ظاهری دارد نه واقعی، از این رو فرمود:«استغفار یک کلمه است، ولی شش معنا و مرحله دارد که عبارتند از: ۱. پشیمانی از گذشته ۲. تصمیم بر ترک آن برای همیشه ۳. حقوقی را که از مردم ضایع کرده‌ای به آنها باز گردانی، به گونه‌ای که هنگام ملاقات پرودگار، حق کسی بر تو نباشد. ۴. اینکه هر واجبی که از تو فوت شده (مانند: نماز، روزه، حج و…) حق آن را به جا آوری (قضا یا کفاره اش را بپردازی). ۵. گوشت‌هایی که به وسیله حرام بر اندامت روییده با اندوه برگناه آب کنی، تا چیزی از آن باقی نمانده و گوشت تازه به جای آن بروید! ۶. به همان اندازه که لذت و شیرینی گناه را چشیده‌ای، درد و رنج طاعت را نیز بچشی و پس از پیمودن این شش مرحله بگو: استغفرالله» 📚منبع نهج البلاغه، فیض الاسلام، ص۱۲۸۱، حکمت ۴۰۹ .... ✅ خدا گناهان بنده مؤمن را پس از توبه می‌آمرزد؛ محمّد بن مسلم از حضرت باقر (ع ) روايت كرده كه حضرت فرمود: «اى محمّد بن مسلم گناهان بنده مؤمن كه از آن توبه كرده آمرزيده شده است و بايد براى آينده، پس از توبه و آمرزش كار نيک و خوب و پسنديده‌اى انجام دهد به خدا اين فضيلت نيست مگر براى آنها كه ايمان دارند.» من گفتم اگر پس از توبه و استغفار از گناهان، باز گناه كرد و باز توبه نمود آنوقت چه بايد كرد آيا قبول است يا نه؟ حضرت فرمود: «اى محمد بن مسلم تو گمان می‌كنى كه بنده مؤمن از گناه خود پشیمان گردد و از آن آمرزش خواهد و توبه كند خدا توبه اش را نمى‌پذيرد؟!» گفتم كسى كه چند بار اينكار را كرده است، يعنى گناه مى كند و بعد از خدا طلب آمرزش مى خواهد آيا بخشيده مى شود؟! حضرت فرمود: «اگر مؤمن با آمرزش خواهى و توبه بازگردد خدا هم به آمرزش او بر مى‌گردد و به راستى كه خداوند زياد آمرزنده و مهربانست، توبه را می‌پذيرد و از بد كردارى‌ها می‌گذرد. مبادا تو مؤمنين را از رحمت خدا نوميد سازى.» 📚منبع اصول كافى، شیخ کلینی، باب توبه، حديث ۶ .
. حتی نمک غذایت را از خدا بخواه؛ محمّد بن علی بن الحسين بن بابويه في ثواب الأعمال قال: حدّثنا محمّد بن موسى بن المتوكّل قال: حدّثني محمّد بن جعفر قال: حدّثني محمّد ابن جعفر قال: حدّثني محمّد بن موسى بن عمران النخعيّ قال: حدّثني الحسين بن يزيد عن عليّ بن أبي حمزة عن أبي بصير عن أبي عبد اللَّه عليه السلام قال: سمعته يقول: أوحى اللَّه إلى داود: «يا داود! إنّ عبدي المؤمن إذا أذنب ذنبا ثمّ تاب من ذلك الذنب و استحيى منّي عند ذكره غفرت له و أنسيته الحفظة و أبدلته حسنة و لا أبالي و أنا أرحم الراحمين.» سزاوار است بنده مؤمن در تمام حوايج( چه بزرگ و چه كوچك) به پروردگارش مراجعه كند و از درخواست چيزهاى كوچك، خجالت نكشد، چون چنين حالتى نشانه غايت توكل بر اوست. در حديث قدسى آمده است: «يا موسى، سلنى كلّما تحتاج اليه حتّى علفَ شاتِكَ و مِلحَ عَجينِك» «اى موسى! هر چه بدان نياز دارى از من بخواه، حتى علف گوسفند و نمك غذايت را.» ✅ از حضرت صادق(عليه السّلام) روايت شده است كه فرمودند: «بر شما باد به دعا كردن كه چيزى مانند آن شما را به خدا نزديك نمی‌‏سازد، مبادا در امور كوچك دعا را ترك كنيد و بگوييد چيزى نيست، چون همان كس كه كارهاى كوچك در دست اوست، كارهاى بزرگ را نيز در دست دارد.» 📚منبع عدة الداعی، ابن فهد حلی .
💠 🔰یکی از نقدهایی که به جوان مخصوصا در شهرستانهایی دور از مرکز وجود دارد این است که ندیده و پای درس بزرگان نبوده‌اند. 🔸خب، شاید قبلا این نقد را بیشتر میتوانستیم بکنیم، اما الان نگاهم متفاوت است، چون الان استعدادها و رویش‌های زیادی در این عرصه وارد شده و به اندازه آنها بستر لازم وجود ندارد؛ برای همین به او نمی‌توانیم بگوییم تو استاد ندیدی! وقتی می‌گوییم چرا استادی ندیدی؟ می‌گوید شما بگویید من کجا بروم! 🔹باید به این افراد حق داد، اما از آنها یک درخواست دارم؛ حال که فضایی نبوده تا شما استاد یا دوره ببینید، هر چیزی را نخوانید. 🔸استاد به شما نمی‌گوید این را بخوانید یا نخوانید بلکه یک قالب را به شما توضیح می‌دهد و یک مسیری را برای شما باز می‌کند. او که نمی‌تواند همه علائم آن مسیر را هم برای شما بگذارد، شما خودتان پیچ و سربالایی و سرپایینی را می‌بینید. ✳️استاد مسیر را نشان می‌دهد و چراغ را می‌گیرد، آن کسی که این راه را باید برود، شما هستید. پس بخش اعظمی از رشد شما به خود شما بستگی دارد. 🔅جوا‌ن‌ها می‌توانند خوب و بد را تشخیص دهند و شأن اهل‌بیت(ع) را حفظ کنند و هر کلامی را به زبان جاری نکنند. 🌀اگر به این دقت کنند نیمی از راه را رفتند و در نیم دیگر راه هم سیدالشهدا نوکرهای خود را تنها نمی‌گذارد و رها نمی‌کند، خودش نمک را می‌ریزد و کمک می‌کند و در دل مردم راه پیدا می‌کنید. ❇️ یک شبه نمی‌شود ره صد ساله را رفت، یک شبِ بروید یک شبِ هم پایین می‌آیید، یک شبِ دیده شوید، یک شبِ از بین می‌روید. ⭕️همه خواندن نیست! به قول استاد ما از هزار فاکتور مداحی، یکی صدا و خواندن است. یکی تبحر و استاد شدن و سوار شدن بر کار و پیاده کردن کار است. این‌ها را جمع کنید ۵ تا فاکتور است اما شاید ۹۹۵ موضوع دیگر کنار آن باشد که این‌ها با خواندن و صدا نیست.
27.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حجت‌الاسلام 🔖به امر فاطمه سلام‌الله‌علیها بود که بلال اذان گفت.. | |
💠 پیرو مأموریت مهمی که در سال‌های اخیر از طرف رهبر انقلاب برای جامعه ستایشگران اهل‌بیت(علیهم‌السلام) تعریف شده است، تحلیلی را حجت‌الاسلام ، دکتری کلام امامیه، استاد حوزه و‌ دانشگاه، ارائه کرده‌اند که تقدیم حضورتان می‌گردد: 🔖چه چیزی باید تبیین شود؟ 🔸چه حقیقتی باید تبیین شود؟ ما معتقدیم حقیقتی که باید تبیین بشود آن چیزی است که موجب احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌شود. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «اِتَّقُوا اللّهَ، و كونوا إخوَةً بَرَرَةً، مُتَحابّينَ فِي اللّه ِمُتَواصِلينَ مُتَراحِمينَ، تَزاوَروا و تَلاقَوا و تَذاكَروا أمرَنا و أحيوهُ»؛ 🍃 حضرت فرمودند که با یکدیگر متصل باشید، اخوت داشته باشید. به چند امر که در عرض همدیگر هستند و به یک حقیقت متصل باشند، اخوت می‌گویند. فرمودند: «أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ» ما پدر و مادر شما هستیم؛ لذا تمام امت با یکدیگر متصل می‌شویم. 🔹یا به عبارت دیگر به خاطر آن ولایت طولی اهل‌بیت علیهم‌السلام، با یکدیگر ولایت عرضی پیدا می‌کنیم! 🍃«رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا» خدا رحم کند به کسی که امر ما را زنده می‌کند. [قال الرّاوی:] قُلْتُ له كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ؟ راوی می‌گوید» امر شما چگونه زنده می‌شود؟ قَالَ:« يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ» یعنی علوم ما را به مردم یاد بدهد. 📝اگر به مردم علوم را یاد بدهیم هم می‌توانند اطلاعات کسب کنند هم می‌توانند اهل‌بیت علیهم‌السلام را یاری کنند. « فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا» اگر مردم زیبایی کلام ما را به دست بیاورند از ما اطاعت می‌کنند و ما را یاری می‌دهند. 🌀هنگامی که سخن از جهاد تبیین به میان می‌آید، هیأت به عنوان کانون آن مطرح می‌شود. اولاً چرا می‌گوییم جهاد؟ رهبر عزیزمان فرمودند قوام هیأت به جهاد است و امروز محور جهاد، تبیین است، جهاد در تبیین و گسترش آرمان‌ها. 🚩معتقدم خطبه فدکیه به شدت آموزش جهاد تبیین است. 🔗حضرت زینب سلام‌الله‌علیها [در عبارتی] فرم ظاهری مادرش را برای ورود به عرصه جهاد تبیین در قالب خطبه فدک، به تصویر می‌کشد؛ [پس] برای جهاد تبیین باید پوشش، ظاهر و شکل خاص داشت وگرنه تبیین نمی‌تواند صورت بگیرد؛ 💢از شکل و پوشش مجلس هیأت و پوشش افرادی که دست اندرکار هیأت هستند گرفته تا پوشش قاص(قصه‌گو) هیأت یعنی تبیین کننده معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام، پوشش مرثیه سرا یعنی اهل‌بیت علیهم‌السلام و حتی مخاطبین که آنجا نشسته‌اند. 📚منابع: 📖فصلنامه علمی تخصصی مطالعات آیینی(ع)4 📖اصول کافی، ج2،ص175 📖البرهان فی تفسیرالقرآن،ج2،ص77 📖میزان‌الحکمة،ج8،ح13797 📖الاحتجاج علی اهل‌اللجاج، طبرسی،ج1،ص98 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حجت‌الاسلام 🔖صدیقه طاهره(س) دو جا طلب مرگ کردند.. 🥀لفَقدِ النَّبی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله 🥀لظُلمِ الوَصی صلوات‌الله‌علیه | | .
. 💠مداح، پشت بیسیم📞 چه خواند که حاج از هوش رفت⁉️ 🔰شهید به علیه علاقه‌ی وافری داشتند و در غالب مداحی‌هایشان از مصائب ایشان می‌خواندند. همچنین وصیت نمود که بروی سنگ قبرش بنویسند: ...  🔰 او به نماز اول وقت اهمیت فراوانی می‌داد و قران کریم را بسیار تلاوت می‌نمودند. همیشه دو ساعت قبل از نماز صبح به راز و نیاز می پرداختند. 🌷خط مقدم کارها گره خورده بود خیلی از بچه ها پرپر شده بودند، خیلی شده بودند. حاجی بی قرار بود، اما به رو نمی آورد! خیلی ها داشتند باور می کردند اینجا ! یه وضعی شده بود عجیب! تو این گیر و دار حاجی اومد بیسیم چی📞 را صدا زد، حاجی گفت: هرجور شده با بیسیم را پیدا کن! 🌷( شهید تورجی زاده فرمانده گردان یازهرا) بااخلاص و از بچه های لشکر بود. خلاصه محمدرضا رو پیدا کردند، حاجی بیسیم را گرفت با حالت بغض و گریه😢 از پشت بیسیم گفت: محمدرضا چند خط (س) برام بخون. 🌷محمدرضا فقط زمزمه کرد که دیدم حاجی از هوش رفت! خدا میدونه نفهمیدیم چی شد وقتی به خودمون اومدیم دیدیم بچه ها دارند تکبیر میگند خط را و عراقی‌ها را تارومار کردند... محمدرضاتورجی زاده خوانده بود: 🔸در بین آن دیوار و 🔸زهرا صدا می زد پدر 🔹دنبال می دوید 🔹از پهلویش خون می چکید 🔰جراحتی که موجب شهادت ایشان شد همچون بود: جراحاتی بر پهلو و بازو و ترکش هایی مانند تازیانه بر کمر ایشان اصابت کرد . | | | .
. 💠حاج 🔖ماجرای پاکت ماجرای امروزی نیست! 🔸ماجرای پاکت و صله تبرکی ماجرای امروزی نیست! برمی‌گردد به زمان ائمه‌معصومین(ع) که گاهی و به می‌دادند. ⬅️خب این یک طرف قضیه است که قطعاً ارزش کار خواندن برای اهل‌بیت(ع) ارزش بالایی است و قابل سنجیدن به معیارهای دنیایی نیست. ❇️اما ببینید؛ دو نوع می‌شود به این قصه نگاه کرد؛ من خودم اعتقادم این است هدیه‌ای که بانی جلسه به روضه‌خوان امام حسین(ع) می‌دهد، شاید پاک‌ترین، زلال‌ترین، درست‌ترین و بابرکت‌ترین باشد، چون ما با این قصه داریم زندگی می‌کنیم.. 💢 شغلمان نیست اما واقعاً همه چیزمان از این است. ⬅️ این طرفش را گفتم، الآن کلام نورانی امام رضا(ع) را هم عرض می‌کنم؛ امام رضا(ع) که امام رئوف‌اند یعنی به مهربانی معروفند، حدیثی دارند که می‌فرمایند: خاندان محمد (ص) را وسیله امرار خود نسازید که وسیله ارتزاق قرار دادن ایشان، کفر است. 💯ببینید چقدر حرف واضح است! یعنی کسی که با ما کاسبی کند؛ اگر کسی دُکّانی درست بکند و شأن اهل‌بیت(ع) را با طی کردن و با چانه‌زدن و این فضاها رعایت نکند (که اصلاً گفتنش هم درست نیست)، قطعاً به خودش آسیب زده و کار اشتباهی است و هیچ کس از آن دفاع نمی‌کند. ⚠️ولی این که کلاً بعضی‌ها منکر این قصه می‌شوند، این هم درست نیست! 💎واقعا اگر این نوکری را توفیقی برای خود ببینیم و صله را نمک و برکت زندگی ببینیم،قطعاً همیشه این اتفاق، خوشایند است ولی اگر برخلافش باشد، امام رضا(ع) مذمت کرده است. 📚منبع: 📖بحارالانوار ج ۴ ص ۳۷۴ .
. 💠 رفتار کریمانه پیامبر اسلام با شخص یهودی 🔹 حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله همسایه‏‌‎اى یهودى داشت که وى را بسیار اذیّت مى‌کرد و هر روز از پشت بام خاکستر بر سر آن حضرت مى‌‏ریخت. پیامبر اسلام کریمانه از کنار این رفتار مى‌‏گذشت. 🔸 یک روز خبرى از مرد یهودى نشد. پیامبر اسلام از غیبت آن مرد سؤال کرد. گفتند: خوشبختانه بیمار گشته و بر اثر بیمارى مزاحمت‌هایش قطع شده است. رسول خدا فرمود: باید به عیادتش برویم! به سمت خانه‌‏اش حرکت کرد. در خانه یهودى را کوبید. همسرش به پشت درآمد و سؤال کرد: کیست؟ حضرت فرمود: پیامبر مسلمانان به دیدار و عیادت همسایه بیمار خود آمده است! 🔸 زن ماجرا را به شوهرش گفت. مرد یهودى که بسیار تعجّب کرده بود گفت: در را باز کن تا داخل شوند. پیامبر وارد شد و کنار بستر بیمار نشست و از حال بیمار پرسید. ایشان به گونه‏‌اى برخورد کرد که گویا هیچ اذیّت و آزارى از این مرد یهودى به آن حضرت نرسیده است. 🔹 مرد یهودى که از فرط خجالت صورت خویش را مى‌‏پوشانید و در برخورد با این اخلاق کریمانه پیامبر اسلام مبهوت شده بود، از آن حضرت پرسید: این نوع برخورد آیا اخلاق شخصى شماست، یا جزء دستورات دینى محسوب مى‏‌شود؟ حضرت فرمود: جزء دستورات دینى است. 🔸 مرد یهودى با برخورد زیبا و پرجاذبه پیامبر اسلام مسلمان شد. 📚 سوگند‌های پربار قرآن، آیت‌الله مکارم شیرازی، ص355. 📎 📎 .
. 📝مجلس اول «۱» 💎کاشِفَ الکَربِ ولی 🔖لَقَد كُنتُ أنظُرُ إلَيها فَتَنكَشِفُ عَنّي الهُمُومُ وَ الأَحزانُ 💠امیرالمومنین(ع) در بیان معاشرتش با فاطمه زهرا(س)می‌فرماید: به خدا قسم هیچ‌گاه او را خشمگین نکرده و او را وادار به انجام کاری نکردم تا اینکه خداوند عزوجل او را به سوی خود قبض روح فرمود، و او نیز مرا خشمگین نکرد و از هیچ سخنی از من سرپیچی نکرد، و هرگاه به او نگاه می‌کردم تمام غم و ناراحتی هایم برطرف می‌شد. 🔸امیرالمومنین(ع) کاشف الکرب رسول الله(ص) بود، ابن‌عباس می‌گوید: أنَّه أخُوهُ وَ ابنُ عَمِّهِ وَ زَوجُ الطّاهِرَةِ- ابنَتُهُ وَ أبُو‌سِبطَيهِ وَ مَدِينَةُ عِلمِهِ وَ كَشّافُ الكُرَبِ عَن وَجهِهِ . 🍃علی(ع)، برادر رسول خدا(ص)، پسر عموی او، همسر دختر او، پدر دو پسرش، شهر علم او و برطرف کننده غم و اندوه از رسول خداست. فاطمه(س) هم کاشف الکرب علی(ع)بود. امیرالمومنین(ع) هر گاه فاطمه(س) را می دید، غمها و ناراحتی هایش برطرف می شد. 🔹در روزگار غربت بعد از ماجرای غصب خلافت نیز تمام دلخوشی امیرالمومنین(ع) به این بود که فاطمه(س) را دارد، اما با فاطمه(س) چه کردند؟ 🥀از خود حضرت زهر(ش) بپرسیم چه کردند؟ دیلمی در ارشاد القلوب و خصیبی در الهدایه الکبری (که منابع مورد اعتمادی به ترتیب از شیعه و سنی هستند) ماجرا را از خود حضرت بیان نموده اند که فقط قسمتی از آن را می آوریم: فَسَقَطْتُ لِوَجْهِي وَ النَّارُ تَسَعَّرُ، وَ صَفَقَ وَجْهِي بِيَدِهِ حَتَّى انْتَثَرَ قُرْطِي مِنْ أُذُنِي ‏ 🏴در سوخته را با لگد زد و طرف من برگرداند و من که باردار بودم با صورت روی زمین افتادم در حالی که آتش زبانه می‌کشید و صورتم را داغ می کرد(تسفع: یعنی داغ کند و اثر سوختگی بگذارد و رنگ صورت تغییر کند. به لغت نامه ها رجوع کنید)، بعد مرا با دستش به گونه ای زد که گوشواره ام از گوشم پرت شد. 🚩حال با این وضعیت نمی دانم بعد از آن ماجرا امیرالمومنین(ع) وقتی به فاطمه(س) نگاه می کرد غمهایش برطرف می شد یا به غمهایش افزوده می شد؟ و بی جا نیست گفته شود فاطمه‌ای(س) که می‌داند اگر علی(ع) او را با این حالت ببیند، ناراحتی و غربتش بیشتر می شود، روی خود را از علی(ع) پنهان نماید.. 📿 اما کربلا هم یک کاشف‌الکرب برای سیدالشهدا(ع) داشت که در زمان های پر تلاطم و در میان مصائب روز عاشورا، غمها را از چهره حسین(ع) برطرف می کرد و او علمدار کربلا و سقای لب تشنگان، حضرت قمر بنی هاشم(ع) است. 📝فاطمه‌زهرا(س) کاشف الکربِ ولی الله زمانش بود.. | | .
. 🔰حاج ؛ 🔖ایشان در گفتگویی، نکاتی را بیان کردند که مورد استفاده ستایشگران جوان خواهد بود: 🔸اگر ما بتوانیم که منبرها، روضه‌ها و هیأت‌ها را اخلاقی جلو ببریم و رفاقت برقرار بکنیم تا خانواده‌ها بیایند، خیلی از مشکلاتشان حل می‌شود. 🔹اگر می‌بینید جمعیت بالایی در مجالس می‌آیند، این عظمت امام حسین(ع) است. این نشان می‌دهد مردم به هیچ وجه از امام حسین(ع) دست برنمی‌دارند.. 🌀 اهل‌بیت(ع) حتما باید دغدغه مسائل روز اجتماع و کشورش را داشته باشد؛ ما هم دغدغه مردم را داریم، مردم هم دغدغه امام حسین(ع) را دارند و این‌ حسینیه‌ها را هم مردم می‌گردانند و کمک می‌کنند. ⚠️در بحث فنی، آن‌هایی که از ریتم و آهنگ‌های نامناسب استفاده می‌کنند، بخاطر این است که توانایی ندارند؛ توانایی ساخت ندارند! البته نباید این کار را بکنند. می‌گوییم مداح امام حسین(ع)! کسی که مدح اهل‌بیت(ع) را می‌گوید؛ ما در این افراد، مدحی نمی‌بینیم.. ❌ببینید👈🏻 مشکل از آن جایی است که استاد نداریم! کسی که استاد داشته باشد هر چیزی را نمی‌خواند، هر حرفی را نمی‌زند. ما باید در آهنگ‌ها و شعرهای‌مان شأن دستگاه امام حسین(ع) را رعایت کنیم. .
‍ . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گفتم نیا مغیره ها حیا ندارن گفتم نیا داغتو رو دلم میزارن اومدی حیف که خسته دیدمت آینه ی من،  شکسته  دیدمت سرو علی، نشسته دیدمت   آه زخمیه دستای نامردی تو مردم تا  به خونه برگردی تو ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به کی بگم گرفته بغض راه گلومو با یه غلاف از من گرفتن آرزومو شعله زده ، آتیش به جون من   حرف دله،  من و تو و حسن پیش یه مرد ، زنو نمی زنن    آه برگشتی به خونه اما نیلی دق دادن علی رو با یه سیلی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/emame3vom/85931 ....... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ از ما گذشت وقتی شکسته گوشواره از ما گذشت خدا برا کسی نیاره وقتی می رفت ، قدش رشیده بود وقتی اومد ، ولی خمیده بود چادرشو رو خاک کشیده بود...آه تو سینه یه بغض بی حد داریم از کوچه خاطره ی بد داریم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی زدی ولی اومد صدای چندتا من جون دادم دستای تو نرفته بالا با زدنت سیاهی رفت چشاش  برگ گلم  ، ضرر داره براش بسه نزن ، آخه می مونه جاش   آه راه میره  با چشمایی که تاره این سیلی تقاص سختی داره ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ........... . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دق می کنم غسلت مرور غصه هامه دق می کنم غسل تو با اشک چشامه بین موهات ، یه بوی  دودیه هرجای این ، بدن کبودیه اون که زدت ، مگه یهودیه  آه زخمیه‌ غلاف و مسماری تو سخته غسل    شکستگی داری تو ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گریه م گرفت کبودی بازوتو دیدم بغضم شکست وقتی که به پهلوت رسیدم چشم علی ندیده زخماتو با چه دلی ببنده چشماتو دست به دیوار  حالا منم یا تو  آه من میشم چقد بدهکاره تو زود رفتی ، خدا نگهداره تو ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ............ . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (حرفای آخر) گفتم بمون که زندگی بی تو نمیشه این خونه ی سوخته دوباره خونه میشه چیزی دیگه،نمونده از تنت خونی شده ،گلای پیرهنت کشته منو،دعای رفتنت، آه دنیا روو   سر علی آواره از چشمات حلالیت می باره ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ( رو گرفتن ) از ما گذشت جا داره که بمیرم از درد پیچیده که نامرد ،  روی تو  دست بلند کرد اون که آتیش، زده به غربتت حالا  اومد ،واسه عیادتت در نمیام ،من از خجالتت،  آه  از دست یکی دیگه دلگیری روتو از علی چرا می گیری ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (دردودل اسماء با خانم ) این آخری روی لبات بگو بخنده خوب می دونم سخته با درد پهلو خنده میری ولی، کنارمی بازم خواهش ‌تو، زمین نمیندازم تابوتتو، با گریه می سازم ،آه مثل  شمع که سوخته آروم آروم از تو موند یه  سایه ی نامعلوم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✍ .👇
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. حاج محمد فراهانی فرمودند مداحی قرص نداره که بخوری و مداح بشی بلکه باید زحمت بکشی و مطلب جمع کنی ول
4_5933885683251810485.mp3
16.65M
📻 | نکته 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴ بعضیا فکر میکنند اگه کنار یه مداح معروف بخوانند، موفق خواهند شد ، در حالیکه باید در مجالس بزرگان"زانو زد و گوش داد و آموخت". دنبال شهرت نباشید .... نحوه ی مشهور شدن حاج محمودکریمی
Kashani-14020624-ImamHasan(S)-Hkashani_Com.mp3
38.98M
📋 قطره‌ای از دریای حقیقت امام حسن مجتبی علیه السلام - جلسه سوم از چهار جلسه 🎙 📆 جمعه ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۲
Kashani-14020625-ImamHasan(S)-Hkashani_Com.mp3
40.5M
📋 قطره‌ای از دریای حقیقت مجتبی علیه السلام - جلسه چهارم از چهار جلسه 🎙 📆 جمعه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ مهمترین دغدغه پیغمبر ... وقتی امام حسن به خلافت و امامت رسید، و دید که امت در مقابل معاویه ، همدل نیستند لذا ؛جنگ با معاویه را به آتش بس تبدیل کرد. چراییِ صلح امام حسن و دستاوردهای آن برای شیعیان نگویید جلوی امام حسن ،سبِ امیرالمؤمنین میکردند و حضرت ساکت بود.! حضرت بارها دفاع کرده .......... امام رضا هم؛ پرچم ولایت و برائت رو بر افراشت. وقتی حدیث کلمه لااله الاالله حصنی ... رو قرائت کرد و فرمود بشروطها ... یعنی پذیرش ولایت ما اهلبیت شرطش است (نه پذیرش ولایتِ طاغوت هایی مثل معاویه) .