📌ویژگی #مربی در قرآن
✍برای #هدایت و #تربیت دو ویژگی لازم است:
۱- #صبر
۲- #یقین
🔹اگر مربی بی صبری کند مثل کشاورزی است که با بی صبری خود گیاه را خراب می کند🌱
🔹و اگر اعتقاد راسخ بر مسیر نداشته باشد و خودش گرفتار شک باشد مصداق کوری عصا کش کور دگر شود🧑🦯👨🦯🕳️
#تربیت_در_قرآن
#آیات_تربیتی
#تربیتی
🎯 سوره سجده آیه۲۴
@hadianeha
یا #صاحب_الزمان
جز تو یاری نگرفتیم و نخواهیم گرفت
بر همان #عهد که بودیم ، بر آنیم هنوز
📌مراسم عمامه گذاری در جوار مزار #شهید #روحانی عباسعلی سلیمانی
#طلبگی
#حوزه
#شهداء_الفضیلة
@hadianeha
⭕️ سلسله جلسات آموزشی تربیتی
📌 #دوره_حلقه_داری
🟡 ۳ جلسه صوت + تصویر اسلایدهای کلاس
🟢 در سه جلسه 🧄سیر تا پیاز 🧅
حلقه داری را بیاموزید
🟡#مخاطب ویژه:
#مربیان مراکز تربیتی دانش آموزی
🟢یکی از مهم ترین و رایج ترین قالب های ارتباطی مربی با متربیان برگزاری #حلقه_تربیتی است؛ در این دوره سه جلسه ای، #سوالات زیر گفتگو شده است:
1️⃣ #ظرفیت های تربیتی حلقه داری چیست؟
2️⃣ #ظرافت ها و مهارت هایی که مربی در اداره حلقه تربیتی باید به کار بندد چه چیزهایی است؟
3️⃣ در طراحی #محتوا و #قالب حلقه چه نکاتی باید رعایت شود؟
📌پ ن:
🔹این #بسته_صوتی در جلسات آموزشی مربیان مساجد یکی از محله های شهر قم ضبط شده است
🔹 سه صوت این بسته آموزشی + فایل اسلایدهای ارایه شده در جلسات را در کانال مربیان تربیتی دانلود کنید👇👇👇
@morabbiha
#دوره_تربیتی
#تربیتی
@morabbiha
@hadianeha
هدایت شده از هادیانه ها
🎁 هدیه خدا 🎁
روز #معلم رو به معلم های عزیزی که خدای کریم در مسیر زندگی ام قرارشان داد تبریک می گویم
همان هایی که همچون پدرم عزیزشان دارم چرا که امیرالمومنین ع احترام به آن دو را در کنار هم آورد و چنین فرمود:
«قم عن مجلسک لابیک ومعلمک ولو کنت امیرا; 🌺
از جای خود برای پدر و آموزگارت برخیز، اگر چه فرمانروا باشی .»
معجم الفاظ غررالحکم، ص 286
و از میان معلم هایم
به بعضی شان بیشتر مدیونم💟
همان هایی که در بزم علمشان اندیشیدن🤔 را به من آموختند
اندیشه ای که به فرموده آقا امام مجتبی ع پدر و مادر همه خوبی هاست و استمرار در آن، در کنار تقوی مورد توصیه ایشان است
حضرت فرمود:
اُوصیکُمْ بِتَقْوَی اللّه و اِدامَةِ التَّفَکُّرِ، فَاِنَّ التَّفَکُّرَ اَبُو کُلِّ خَیْرٍ وَ اُمُّه🌺
شما [شیعیانم] را به پروا پیشگی و اندیشیدن دائم سفارش می کنم؛ زیرا تفکّر پدر و مادر [و ریشه و اساس] تمامی خوبی ها است
تحف العقول، ص ۴۰۸
@hadianeha
#عالم_عاقل_اهل_فکر
#چی_بخونیم
از #نمایشگاه_کتاب امسال
برای خودم
برای کتابخانه مرکزمون چی بخرم؟
📖 *معرفی #کتاب *
مخاطبان اصلی *مربیان و والدینی* هستند که بارها در کلاس های #تربیتی و یا در جلسه های مشاوره، از اساتید و مشاوران خواسته اند تا کتابی سودمند برای مطالعه خود یا فرزندشان به آنها معرفی کنند؛ اما معمولا پاسخی درخور و قانع کننده نگرفته اند.
🌟در این کتاب 100 عنوان از *کتاب های مناسب برای نیازمندی های تربیتی مربیان* معرفی شده است.
https://bookroom.ir/book/71719/کتابخانه-تربیتی-مربی-کتاب-های-مناسب-برای-نیازمندی-های-تربیتی-مربیان
@hadianeha
استاد هادی زاده (روز استاد).mp3
3.89M
سخنرانی کوتاه و پر مغز
استاد #هادیزاده
روز #معلم
راهبرد استاد #تربیتی
✅ پایه سخن استاد دو آیه ذیل بود👇
يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِيُّ إِنَّآ أَرۡسَلۡنَٰكَ شَٰهِدٗا وَمُبَشِّرٗا وَنَذِيرٗا وَدَاعِيًا إِلَى ٱللَّهِ بِإِذۡنِهِۦ وَسِرَاجٗا مُّنِيرٗا (احزاب _ ۴۵- ٤٦ )
اى پيامبر به راستى ما تو را #شاهد [بر امت] و #مژده_رسان و #بيم_دهنده فرستاديم
و تو را #دعوت_كننده ی به سوى خدا به فرمان او و #چراغى فروزان [براى هدايت جهانيان] قرار داديم
🔹 تدریس دور باطل نیست به شرط این که در طرح باشد
🔹 ضرورت توجه به ظرفیت الگویی استاد
گوش دادن این صوت رو به همه #طلبه ها و معلم ها مخصوصا اساتید #حوزوی پیشنهاد می دم👌
#ویژه
@hadianeha
آیتالله مفیدی 3 اسفند 1401.mp3
6.4M
بیانات استاد #مفیدی حفظه الله
در جمع طلاب مقدمات میبد یزد
🕌قم مقدسه مسجد آیت الله بهجت رحمه الله
۱۴۰۱/۱۲/۳
🔸دوگانه #درس_یا_تهذیب ؟!
🔸طلبه نباید #درس_بخواند_برای خدمت به دین !!!🧐
🔸اگر طلبه درست درس بخواند خداوند متولی #معنویت او می شود
🔸به هیچ وجه #پیش_مطالعه ترک نشود ولو پنج دقیقه
🔸وظیفه هر طلبه است که طوری کتاب را بخواند که بتواند آن را تدریس کند
🔸در عالم #طلبگی هیچ چیزی جایگزین #تدریس نیست
🔸با دو شرط تدریس کنید: در بند تعداد شاگرد نباشید، تا ممکنه ترتیب کتب را بهم نزنید
@hadianeha
#رصد_تربیتی
📌 جلسه دکتر #لطیفی
رئیس #سازمان_پژوهش_و_برنامه_ریزی_آموزشی
با فعالان #تربیتی قم:
✅ گزارش فرمایشات دکتر لطیفی:
🔹 #جایگاه_سازمان :
این سازمان سال ۱۳۵۵ تاسیس شده بعنوان مجموعه ای راهبردی و به مثابه #قوه_عاقله #آموزش_و_پرورش است و عمده جایی است که فکرها در آن می جوشد
🔹 گستره #وظایف_سازمان :
👈 پژوهش، تولید و چاپ #کتب_درسی بخشی از فعالیت سازمان پژوهش و برنامه_ریزی_آموزشی است
👈 تنظیم #برنامه_درسی_ملی به معنای نقشه یادگیری در کل آموزش و پرورش از جمله کارهای این سازمان است
وظایف دیگر سازمان عبارت است از:
#تولید_محتوا از جمله تولید کتب درسی و محتواهای چند رسانه ای و مجلات گوناگون و #آموزش_معلمان و توجیه و تغییر نگرش ایشان و #پژوهش و مطالعات مرتبط گسترده و #استانداردسازی هرآنچه در آپ است و ...
👈 حجم کار در تولید کتب درسی و پخش آن بسیار سنگین است؛ در سال ۱۵۰ میلیون کتاب باید به ۱۶ میلیون نفر برسد.
اگر هر روز کار چاپ کتب درسی انجام شود به طور میانگین روزی ۴۰۰ هزار نسخه باید چاپ شود!
👈 اگر مثلا به ۲٪ در کل کشور کتاب نرسد عدد کسانی که دچار مشکل می شوند چیزی حدود ۳۰۰ هزار نفر می شود
👈عدد و رقم ها در آپ خیلی بزرگ است ۵۲٪ کارمندان دولت ذیل آن هستند
🔹 مسأله #مردمی_سازی :
ایشان درباره مفهوم این مسأله توضیحاتی دادند و به برداشت های اشتباه اشاره کردند.
علاقه و توانمندی های مجموعه ها و تغییر ذائقه ها و سرعت تحولات را مقتضی این امر دانستند.
چالش تنظیم گری و عدم بلوغ دولت و مجموعه ها در این نوع تعامل و نداشتن حوصله و فرصت طرفین را هم از جمله موانع کار برشمردند
@hadianeha
اگر زرین کلاهی، عاقبت هیچ
اگر خود پادشاهی، عاقبت هیچ
اگر ملک سلیمانت ببخشند
در آخر خاک راهی، عاقبت هیچ
-باباطاهر
فرمود :
کفی بالموت واعظا
#اخلاقی
#شعر
@hadianeha
چهار توصیه کلیدی استاد میرباقری_1.mp3
2.16M
📌حتما به رفقای #طلبه خود برسانید📌
📣 چهار توصیۀ کلیدی استاد #میرباقری :
۱. مدیریت خواب و بیداری؛
۲. مشغولیت به مأموریت؛
۳. پرهیز از اتلاف وقت؛
۴. برنامهریزی درازمدت.
(در پرسش و پاسخ با طلاب جوان)
پ ن:
در برخی توصیه ها از جمله توصیه نحوه مدیریت خواب به نظر می رسد برای رسیدن به مطلوب مد نظر استاد نباید با نگاه صفر و صدی خود را محروم کرد و خوب است با کمک مشاور خبیر به صورت نرم و با تمرین به مطلوب نزدیک شد.
#طلبگی
#حوزه
☑️ @mirbaqeri_ir
@hadianeha
💠 تمایز #اخلاق و #تربیت
💠 در سه دیدگاه
1⃣ استاد #اعرافی و استاد #غنوی
تقسیم بر اساس #حوزههای_ارتباطی است
رابطه با خود 👈 اخلاق
رابطه با دیگری 👈 تربیت
🔹دانش اخلاق درباره انسان از نظر #خودسازی بحث می کند و دانش تربیت از زاویه #دیگر_سازی به انسان می پردازد
2⃣ استاد #عالم_زاده نوری
اخلاق 👈 قله
تربیت 👈 مسیر رسیدن به قله
🔹 علم اخلاق بیانگر #ارزش انسان است و نسبت به #حسن_و_قبح یا درستی و نادرستی احوال و افعال اختیاری او داوری می کند؛
ولی علم تربیت درصدد تغییر و #تحول انسان به سوی کمال مطلوب است و فرایند این تحول را تبیین و بررسی می مند
3⃣ استاد #هادیزاده
تقسیم بر اساس #ساحت_ها ی وجودی
تحول در ساحت شناخت 👈 تربیت
تحول در ساحت گرایش 👈 اخلاق
🔹 علم تربیت مربوط به #تحول انسان می شود که (متناسب با ساخت او) از تحول در معرفت ها و بینش ها آغاز می شود؛
پس از این تحول نوبت به علم اخلاق می رسد که مربوط به تحول در #خصلت_ها و #ملکات است
📌 پ ن:
🔸۱-به نظر می رسد تقسیم سوم از جهت ماهیت شناسی اخلاق روشنی بخش تر است
🔸۲- مباحث اخلاق و تربیت به هم نزدیک اند و با توجه به تفاوت مبنای تقسیم مسائل بین این دو علم در این سه نگاه، چه بسا مسأله ای از یک نگاه اخلاقی باشد و از زاویه دیگر تربیتی _ دقت کنید🧐
🔸۳- مستند نکاتی که از استاد غنوی و استاد هادیزاده نقل شد به صورت شفاهی است
#علمی
#گزیده_کتاب
#ویژه
@hadianeha